Terveyhdys taasen!
Lisäraudasta.. Mulla hb ollu koko ajan siinä 100 paikkeilla ja oon ottanu Maltoferia 40 tippaa, eli muistaakseni 100mg/päivässä. Paitsi sillon ku on menny hb alle 100, nii oon ottanu parhaimmillaan 80 tippaa, eli 200mg. Tosin otin sitä vaan muutaman päivän ajan ja sit hiljalleen puotin taas 40 tippaan. Nyt oli hb yllättäen jopa 120 ja jatkan edelleen 40 tipalla, ku se laskee niin helposti.
Eilettäin kävin
sokerirasituksessa ja hyvät arvot oli (4.6/6.3/4.7) eli ei onneks sen kummempaa siinä. Samoin pvk otettiin ja siinäkään ei mitään poikkeavaa. Kävin myös fysioterapiassa noiden yläselkäkipujen takia ja sielä huomattiin, että mulla on vasen jalka sentin lyhempi ku oikea. Ja sen takia selkäranka ja lantio on vääntyny enemmän toiselle puolelle ja sit on noita kipuja selässä ym. Ja just vasemmalle puolelle tuo issiaski säteilee. Pitää siis hankkia kengän pohjaan korotus ja alkaa jumppaa, että saa selän ym kuntoon.
Tänään oli sit lääkärineuvola. Vauva kasvaa yläkäyrillä, painoarvio (vko 28+1) oli vähä vajaa 1,5 kiloa. Vaavi on koko ajan ollu tuolla aivan matalalla päänsä kera ja nyt se oli laskeutunu vieläki alemmas! Sanoki lääkäri, ettei ihme vaikka on kipeät liitokset, ku painaa tuo vauva niin hurjasti tonne alas. Oli kuulemma tosi vaikea mitata sitä, ku ei meinannu päästä sinne pään ulottuville.
Mutta hyvä niin, että on oikeassa asennossa tulossa.
Kohdunsuu oli kiinteä mutta pehmeä.
Liitoskivut on ihan kamalat!! Niitä on joka päivä ja yö, koko ajan! Yöllä ei voi oikeen nukkua, ku käy niin kipeää ja päivällä ei voi kävellä ku käy kipeää. Ja jos istuu, niin selkää särkee. Kerran vahingossa kävin kävelyllä, niin eipä voinu sen jälkeen koko iltana kävellä, yö oli tuskaa ja samoin seuraavat päivät ja yöt. Kauan kestää, että pääsee sängystä/sohvalta ylös jne (jos pääsee..). Mutta nehän kuuluu asiaan.
Ei tässä oo onneks enää ku pari-kolme kuukautta...
Kuin nopeesti teillä on tullu äitiyspakkaus lappujen viennistä? Vein joskus pari viikkoa sitte laput ja oon nyt ootellu pakkausta... toivottavasti se tulis suht nopsaan...
Sitte toisekseen, mulla
menee hermot työkkärin kans!! (oikeestaan menee hermot kaikkien kans nykyään!
) Mut lopetin siis työt lokakuun viimenen päivä, ku en jaksanu enää tehä töitä kipeän selän/jalkojen ja kovan väsymyksen takia. En tajua/tajunnu miten jäädään sairaslomalle, joten jäin vaan ihan tavallisesti työttömäks. No työkkäri tietty pyysi multa nyt lääkärintodistusta ja sain sen vasta tänään, ku en aiemmin päässy lääkärin puheille. Lääkäri ei tietty voinu kirjottaa sairaslomaa takautuvasti, joten kirjotti sen tästä päivästä eteenpäin, vaikka jäin töistä pois jo 1.11. Eli saankohan mä nyt työkkäristä rahaa kuun alusta alkaen, ku lääkärintodistus on vaan tästä päivästä eteenpäin... Menee hermot ku ne yhtenään lähettää sieltä jotain lappuja ja vaatii perusteluja ja mitälie ja minä en ymmärrä mistään mitään!!! Ärh!!!
Sitten vielä yks kysymys niille, jotka on jo pakkauksen saanu:
Onko sen pakkauksen tumput, töppöset ja toppalakki sopivia meijän pienille vauvoille? Oon siitäki nyt tässä kantanu huolta, että mistä löydän nätit varusteet sille, jos ne pakkauksen jutut ei sovi, ku haluaisin, että ne kaikki kuuluis vähä niinku samaan sarjaan ja harvoin löytää sellasia hienoja. Oikeestaan haluaisin ruskeat pörröiset tumput, töppöset ja nallekarhulakin, mutta sellasia ei oo missään!
Ja muuten... Viimeks kysyin lääkäriltä, että kummalta se vauva näyttää, niin se sano että ehkä poika. Nyt kysyin taas, niin se sano, että ehkä tyttö.
Eli saa nyt nähä kumpi se on.
Juu nyt on tullu tekstiä ihan liiaksi asti, onnittelut niille, jotka jaksoitte lukea tänne asti. (vielä yks juttu: meille ei oo vielä puhuttu mitään perhevalmennuksesta... millon lie alkaa sellanen vai alkaako ollenkaan!? Ois ihan kiva tietää..)
Omanapaista tekstiä on joo, mutta älkäätte välittäkö.
Napsu ja nöpö 28+1