**Helmikuun Helmet** marraskuu

Meillä on ensiviikon tiistaina ensimmäinen valmennus... Jännittää...
meillä olis tänään niinkun se virallinen eka mut me ei miehen kanssa sinne päästä mukaan :(
Oletteko te kaikki ottanut äitiyspakkauksen? Onko kukaan ottanut rahana?
 
Terveisiä TAYS:n synnytysvastaanotosta!

Juu siellä tuli sitten eilinen ilta vietettyä klo 19.30-00.50. Mä nimittäin onnistuin heittämään lipat tuolla pihalla :ashamed: , en lyönyt masua, mutta melkoinen tärähdyshän se oli ja sen jälkeen alkoi mahaan sattua oikean munasarjan tietämille. Soitin synnytyspäivystykseen ja sain ohjeeksi käydä näytillä, jotta tilanne tarkistetaan.
Heti alkuun mut laitettiin puoleksi tunniksi käyrälle, johon piirtyi kuulemma näille viikoille erittäin hyvällä vaihtelulla oleva vauvan sydänkäyrä. Toinen käyrä eli supistuksia mittaava käyrä sit aiheuttikin vähän huolia. Käyrälle nimittäin piirtyi säännöllisiä suppareita. Osan tunsinkin kyllä, mutta eivät ne kivuliaita olleet. Kätilö meni sit heti jututtamaan lääkäriä ja sain supistuksia estävän Bricanyl-piikin olkavarteen. Se rauhoitti suppareita hyvin, mutta sai aikaan hillittömän tärinän ja tykytyksen :( , no ne on kyseiselle lääkkeelle normeja sivuvaikutuksia, mutta inhottavia.
Vastaanotossa oli hirveä ruuhka ja "näinkin" sitten monenlaisia tapauksia omaa lääkärivuoroani odotellessa. Vihdoin klo 00.20 pääsin lääkärille, joka tutki minut, vauvan ja istukan erittäin huolellisesti. Kaikki oli onneksi hyvin. Missään ei näkynyt mitään vuotoja, vauva liikkui hyvin ja kaulaakin saatin ultralla vielä 3cm (viimeksi ultralla mitattaessa oli 4cm). Kipujen lääkäri arveli johtuvan kohdunkannakkeen venähdyksestä. Ohjeeksi sain vain lepoa ja täytellä liikeseurantakorttia nyt seuraavat 3 päivää. Painoarvioksi vauvalle saatiin 1400g (rv 29+4), eli ei nyt enää aivan onneton, mutta kuitenkin siis kovin pieni vielä. Kakkosesta painoarvio on ollut 31+1 1800g eli aika samoissa mitoissa taitaa tämä pieni kasvaa.
Nyt painun aamupalalle ja sitten "aamupäiväunille", sen verran väsytti tuo yöllinen reissu.

babygirl rv 29+4
 
Babygirl, Luojan kiitos selvisitte mitä ilmeisimmin pelkällä säikähdyksellä! Kyllä nyt liukkaiden tultua saa olla todella varovainen tuolla pihalla.

Kiitti Cruella vastauksesta napanuora kysymykseeni! Ja sun gallupista, meillä loppu peiton heiluttelut reilu kuukausi sitten siitä yksinkertaisesta syystä, että homma teki niin kipeää... Paikat on ilmesesti niin turvonneet ja arat...

Täytyy taas jatkaa töitä... mä varmaan kyllä nukahdan tän koneen ääreen, kun yöunet olivat taas mitä olivat viime yönä...

Pöhinä
 
http://www.babyidea.fi/vauvanhoidosta/lampopussi.html joku kyseli kaukalopussista. Mulla on tuo pienempi hasel pussi.. tuntuu kätevältä. Ei tarvi niin paljoa laittaa vaatetta autoon! Tuo kantokauluri näyttää myös kätelvältä, vaikka ehkä vähän turhis onkin

babygirl kuulostaa hurjalta. onneksi kaikki hyvin!! :hug:
 
Voi hurja, onneks babygirl teillä näyttäis olevan kaikki kunnossa :hug: Ulkona on tosiaan hirveän liukasta, täytyy vaan töpötellä silleen hiljokseen menemään ;)

Peittojen heiluttelu on tällä hetkellä meillä lääkärin määräyksestä kiellettyä, eli edellinen kerta oli joskus vajaa kuukausi sitten... Eipä kyllä tekis nyt mielikään. Mies on kuulemma jo tottunut tähän ;)

Meillä alkaa noi perhevalmennukset vasta tammikuun puolella, ei oo kyl kauheen korkealla odotukset sen suhteen, mut kyllä mies mukaan on luvannut lähteä.

Mulla särkee nyt niin paljon öisin noita lonkkia ja lantiota, että oikein pelkään nukkumaan menoa |O Mahtaako tuo vaiva helpottaa enää ennen synnytystä? Jos vauva laskeutuu alaspäin tai jotain. Toivossa on hyvä elää...

Mut vaivoista huolimatta nautin tästä raskaana olosta, nytkin typykkä mennä jyskyttää tuolla niin, että koko masu heiluu :heart: Haluaisin jo niin kovasti hänet nähdä oikein "livenä".

Aurinkoista pakkaspäivää kaikille,

t. Piipi + typykkä 28+5
 
K-M
Piipi, mulla kans on lonkat aika heikossa jamassa. Öisin kun nukkuu jommalla kummalla kyljellä niin ei tahdo enää ylös päästä saatikka kävelemään. Mahallaan
ei pysty nukkumaan ja selällään mun ei anneta nukkua jotta yritä siinä sitten :kieh:
Nalle-Puh, mä otin äitiysavustuksen rahana, huomenna on tilillä. Ei kyllä tarvita yhtään vaatekappaletta lisää, joten aattelin et on sit vaipparahana.
Peittoja on heiluteltu lähinnä viikonloppusin, ei viikolla mitään jaksa ja kerkeä. Mun aamukammassa on enää 3 aamua! sit kiikutan lääkärinlappusen toimistoon. Sit on aikaa järjestellä asioita ja tavaroita.
Meillä ollut uuden vuokrakämpän haku päällä ja nyt löyty sellanen ihana mutta kun tuo ukko ei taas osaa ajatella mitään muuta ku ihteään, hän ei halua rivitaloon eikä kirkonkylälle asumaan, eikä hän halua muuttaa eikä tehdä sitä tai tätä. AAAARGGH!!
 
Tyttiliini
Ohoh babygirl, onneksi ei käynyt pahasti!!!

Zuku, mulla on peukalo niin keskellä kämmentä että ei tulis mieleenkään yrittää ommella itse unipussia, täytyy ostaa. Mä en osaa ommella edes tyynyliinaa, testattu on :LOL: Olis kyllä ihanaa olla sellanen, joka pyöräyttelis itse vaatteita ja unipusseja ja kaikkea mitä mieleen tulee...

Hilari, ne meidän kaksosrattaat on ostettu uusina mutta ne on siis matkarattaat, joten eipä niilläkään kyllä lumihangessa kuljeta. Eikä ne ollu kovin kalliitkaan, Marco-merkkiset, ostin Pikkupingviinistä. Saa nyt nähdä onko niistä mihinkään, vähän heppoiset ne tietty on. Ehkä pitää vielä ostaa se seisomalauta. Mies sano, että mihin ihmeeseen nää kaikki vaunut ja rattaat laitetaan, kun meillä on siis ne kaksostenrattaat ja sitte vaunut ja kahdet esikoisen rattaat. Ja silti tuntuu, ettei ole ihan sitä optimaalista ratkaisua keksitty. Joo erittäin hyvä kysymys, kohta meidän ei järin iso asunto on niin täynnä ettei ihmiset mahdu :headwall:

En mä edes tajua, mihin vauva pistetään, meidän makuuhuoneessa on niin ahdasta. No, eiköhän se johonkin mahdu ;) Esikoinen ehdotti ystävällisesti omaa huonettaan, mutta perui tarjouksen aika nopeasti :D Miten musta tuntuu, ettei toi kaksivuotias vieläkään yhtään hahmota, että meille tulee oikeasti vauva ASUMAAN.
 
zuku, kiitti tuosta lämpöpussilinkistä. Täällä näyttääkin olevan liike jossa noita myydään, pitääpä käydä kattomassa, näytti toosi kivalta ja käytännölliseltä.
Eilen puhuttiin pelkästä vanhemmuudesta ja jtn parisuhteesta, ens kerralla olis synnytys ja sitte viim. kerralla imetys ja joku isäryhmä..
Meillä ei ole käyntiä edes sairaalassa, mutta sinne vois vissiin omin nokkineen mennä ajan varaamalla, en tiedä kyllä yhtään sitäkään..

Maistuuko teille ruoka TOSI hyvin? Mie voisin olla syömässä vähän väliä ja huomannu senki että syön PALJON päivässä :ashamed: Illalla kotona ollessa tulee miehelle sanottua n. 10 kertaa että mitähän sitä söis :whistle: :p Mut ruoka/herkut on vaan niiiiiiin hyvää :D
 
babygirl Onneksi kaikki on hyvin!
Yö meni taas supistellessa jäi nuo unet vähän vähälle..Minä heräsin just päiväunilta :ashamed: vein tytön aamulla 8:lle eskariin ja ajattelin että olen vähän aikaa pitkälläni :whistle: ja nyt vasta heräsin.... Terkkari soitti eilisistä verikokeista, vähän oli "bilirubiini"arvot koholla muuten ei hälyttävää vielä odotellaan sappihappo juttuja??? Jotain en ole ihan varma... :whistle: Sappidietille jouduin kummiskin loppu raskaudenajaksi :x ja sokerirasitus on sitte ens viikolla :$ Lakanan tuuletus galluppia täällä oli.. :whistle: meidän tuulettelut jatkuu oikeastaan vilkkaampana kun ennen :ashamed: ollaan aika aktiivisia tämän suhteen oltu aina. Nyt vaan on pakko ollut ottaa käyttöön myös muutakin kun perinteisä tyylejä kun aiheuttaa suppareita tuo normisekstailu :whistle: Mutta ei siitä sen enenpää.... :saint: :saint:

Tarppa ja toukka 30+1
 
http://www.taikapilvi.com/product_info.php?cPath=14_43&products_id=343
Nyt vasta heräsin ajattelemaan että yöllä imetys "ei luonnistu" normi yökkärillä..tallainen esim.olisi kätevä. Tai sit kaks osainen yökkäri. imetyspaitojaki ajattelin katella. Niin ja mietiskelen et taijan kutoa hahtuvalangasta kosteus suojapeiton vauvan sänkyyn..lämmittää mukavasti

Tyttiliini Mäki olen lähinnä tämmönen tuuri onpelija. Vaatteita vauvalle en ole juurikaan ajatellu ommella, ovat sen näköisiä räpöstyksiä etten niitä omalle vaavilleni kelpuuta.
 
Moikka vaan!

Pitkästä aikaa taas kirjoitan,luen kyllä päivittäin mut oon jotenkin niin huono kirjottamaan..

Pakkauksista puhetta ,en ottanut vaan rahat tuli ja menikin jo!!

Peittojen heiluttelua harrastetaan meilläkin suht normaaliin 2x viikossa tahtiin.

Mulla ei ole minkäänlaisia kipuja missään ollenkaan,vielä ainakaan,edellisessä oli pahat liitoskivut ja lonkkasäryt loppuvaiheessa.

Painoa tullu jo 9 kg vaikka toivoin ettei tulis paljoa mut tällä mässäämisellä on turha toivoa.

Mä en millään jaksais enää odottaa et sais pojulin syliin nuuhkittavaksi!!!

T:Hanni & Helmer 27+0
 
babygirl hyvä että kaikki on kunnossa! :hug: Minäkin kerran tälle talvea jo kaatunu tuossa omalla pihalla, käsi oli hyvän aikaa mustana mut muuten ei mitään. Varovaisuutta tytöt =)

Peiton heilutteluista, sama tilanne kuin Hilarilla, itseasiassa ollu melkein koko seurustelun ajan.. mietiskelin jo aikasemmin et saikohan tämä vauvakin alkunsa mun ajatuksista :LOL: en tiedä miksi meillä ei suju, eikä kyllä koskaan oo asiasta puhuttu eikä mullakaan oo edes ollu mitään hinkua saada asiaan parannusta. vaikka tuo on ongelma, ei siitä oo silti TEHTY ongelmaa. Tavallaan lakaistu maton alle..

Joo ja siru saa nyt sitten liittyä kans yökukkujiin. Ei tuu uni ja jos tuleekin niin joko painajaiset tai vessahätä keskeyttää. Voi argh! Mies kuorsaa ja narskuttelee hampaita tyytyväisenä. Päivällä kyllä nukuttaa sitten vaikka kuinka paljon. Onneksi ei enää oo juuri kouluakaan että aika vapaasti saa nukkuakin, muuten ei jaksais.

Kyssäriä teille jotka syötte lisärautaa, millaisia vuorokausi annoksia otatte? Mulla on hemppa ihan hyvä, mutta kun kroppa on tottunu siihen että se pyörii siinä 150 hujakoilla, niin aloin kuitenki syömään tabuja. Löysin lääkekaapista jotain spartocinea tai vastaavaa, ja nla-täti sanoi että niitä voi ottaa 2 kpl päivässä.. noh, luin tuossa muutama päivä sitten että jos syö lisärautaa niin vrk annos ei sais olla yli 100mg, mä oon popsinu 2x 250mg :D nyt jätin sitten ottamatta kokonaan, säikähdin ihan kun meillä on suvussa kuitenki korkeet hempat ja veritulppiakin ollu..
 
Terveyhdys taasen!

Lisäraudasta.. Mulla hb ollu koko ajan siinä 100 paikkeilla ja oon ottanu Maltoferia 40 tippaa, eli muistaakseni 100mg/päivässä. Paitsi sillon ku on menny hb alle 100, nii oon ottanu parhaimmillaan 80 tippaa, eli 200mg. Tosin otin sitä vaan muutaman päivän ajan ja sit hiljalleen puotin taas 40 tippaan. Nyt oli hb yllättäen jopa 120 ja jatkan edelleen 40 tipalla, ku se laskee niin helposti.

Eilettäin kävin sokerirasituksessa ja hyvät arvot oli (4.6/6.3/4.7) eli ei onneks sen kummempaa siinä. Samoin pvk otettiin ja siinäkään ei mitään poikkeavaa. Kävin myös fysioterapiassa noiden yläselkäkipujen takia ja sielä huomattiin, että mulla on vasen jalka sentin lyhempi ku oikea. Ja sen takia selkäranka ja lantio on vääntyny enemmän toiselle puolelle ja sit on noita kipuja selässä ym. Ja just vasemmalle puolelle tuo issiaski säteilee. Pitää siis hankkia kengän pohjaan korotus ja alkaa jumppaa, että saa selän ym kuntoon.

Tänään oli sit lääkärineuvola. Vauva kasvaa yläkäyrillä, painoarvio (vko 28+1) oli vähä vajaa 1,5 kiloa. Vaavi on koko ajan ollu tuolla aivan matalalla päänsä kera ja nyt se oli laskeutunu vieläki alemmas! Sanoki lääkäri, ettei ihme vaikka on kipeät liitokset, ku painaa tuo vauva niin hurjasti tonne alas. Oli kuulemma tosi vaikea mitata sitä, ku ei meinannu päästä sinne pään ulottuville. :) Mutta hyvä niin, että on oikeassa asennossa tulossa. :) Kohdunsuu oli kiinteä mutta pehmeä.

Liitoskivut on ihan kamalat!! Niitä on joka päivä ja yö, koko ajan! Yöllä ei voi oikeen nukkua, ku käy niin kipeää ja päivällä ei voi kävellä ku käy kipeää. Ja jos istuu, niin selkää särkee. Kerran vahingossa kävin kävelyllä, niin eipä voinu sen jälkeen koko iltana kävellä, yö oli tuskaa ja samoin seuraavat päivät ja yöt. Kauan kestää, että pääsee sängystä/sohvalta ylös jne (jos pääsee..). Mutta nehän kuuluu asiaan. :) Ei tässä oo onneks enää ku pari-kolme kuukautta...

Kuin nopeesti teillä on tullu äitiyspakkaus lappujen viennistä?
Vein joskus pari viikkoa sitte laput ja oon nyt ootellu pakkausta... toivottavasti se tulis suht nopsaan...

Sitte toisekseen, mulla menee hermot työkkärin kans!! (oikeestaan menee hermot kaikkien kans nykyään!;)) Mut lopetin siis työt lokakuun viimenen päivä, ku en jaksanu enää tehä töitä kipeän selän/jalkojen ja kovan väsymyksen takia. En tajua/tajunnu miten jäädään sairaslomalle, joten jäin vaan ihan tavallisesti työttömäks. No työkkäri tietty pyysi multa nyt lääkärintodistusta ja sain sen vasta tänään, ku en aiemmin päässy lääkärin puheille. Lääkäri ei tietty voinu kirjottaa sairaslomaa takautuvasti, joten kirjotti sen tästä päivästä eteenpäin, vaikka jäin töistä pois jo 1.11. Eli saankohan mä nyt työkkäristä rahaa kuun alusta alkaen, ku lääkärintodistus on vaan tästä päivästä eteenpäin... Menee hermot ku ne yhtenään lähettää sieltä jotain lappuja ja vaatii perusteluja ja mitälie ja minä en ymmärrä mistään mitään!!! Ärh!!!

Sitten vielä yks kysymys niille, jotka on jo pakkauksen saanu: Onko sen pakkauksen tumput, töppöset ja toppalakki sopivia meijän pienille vauvoille? Oon siitäki nyt tässä kantanu huolta, että mistä löydän nätit varusteet sille, jos ne pakkauksen jutut ei sovi, ku haluaisin, että ne kaikki kuuluis vähä niinku samaan sarjaan ja harvoin löytää sellasia hienoja. Oikeestaan haluaisin ruskeat pörröiset tumput, töppöset ja nallekarhulakin, mutta sellasia ei oo missään!

Ja muuten... Viimeks kysyin lääkäriltä, että kummalta se vauva näyttää, niin se sano että ehkä poika. Nyt kysyin taas, niin se sano, että ehkä tyttö. :D Eli saa nyt nähä kumpi se on. :D

Juu nyt on tullu tekstiä ihan liiaksi asti, onnittelut niille, jotka jaksoitte lukea tänne asti. (vielä yks juttu: meille ei oo vielä puhuttu mitään perhevalmennuksesta... millon lie alkaa sellanen vai alkaako ollenkaan!? Ois ihan kiva tietää..)

Omanapaista tekstiä on joo, mutta älkäätte välittäkö.

Napsu ja nöpö 28+1
 
Moikka

Seksigalluppiin aika harvoin täälläkin heiluu.. 2-3 krt kuukaudessa. Mies ei vonkaa, sitä säälittää tää mun olotila, ni eipä se käy enää seksillä ahdistelee. OIkeestaan kun mä haluun, sit heiluu. Onhan se jo aika hankalaa ja mullakin noita supisteluja niin useesti, että ei senkään puolesta uskalla..No, kunhan se rv36 tulee, sit saa alkaa jyskyttää iha mite päi tahansa ja ampua perille asti :LOL: :ashamed: :whistle: :p . Nyt en anna sisuksiin päästää, ettei lisää suppareita. Jepjep..

Onneksi babygirlillä oli onnea matkassa! Koita huilailla nyt :hug:

Mulla se tuskasuus vaan jatku ja jatku eilen, iha kauheeta koko oleminen. Illasta vetäsin Panacodia, kun alko sopivasti päässä viskata, kampesin sänkyyn kaurapussin kera. Parin tunnin jälkeen sain unesta kiinni ja kivut hellitti. Yöllä heräilin sit ukon kuorsaukseen 4 kertaa :kieh: , mutta eipä se sille mahda mitää..kaikenmualiman suihkeetkin on käytössä, mun takia. Paremmin siis sain kipujen kanssa nukuttua, kun otti kunnon lääkkeen, ei panadolista ole mihinkään. Otan kyllä ensi yöksi ainakin saman satsin. Mullahan oli kakkosta odottaessa loppuvaiheessa toi panacod + unilääke, että pystyin nukkuu.

Nyt tarttee lopettaa istuminen tässä..supistaa..ylläri!!

:heart: nelli&pulla 29+6
 
Zukulle onnittelut hyvistä sokeriarvoista! :flower:

Tarppa mikä on sappidieetti? :ashamed:

Babygirl Onneks kuitenkin ootte kunnossa molemmat! :hug: eikä pahemmin käyny. Tunnen itteni välillä ihan mummuks kun tuolla ulkona köpöttelen kun tiet on niin jäisiä. Varovaisia saadaan kyllä olla!

peittojen heiluttelu täällä ollut "pannassa" vaikka kuin kauan. Ei tee mieli sitten yhtään ja sitten kun tekis mieli niin mies on töissä. Tasan ei käy onnenlahjat :LOL: Nojoo, mulla on noi alamaha säryt rajoittaneet aika lailla niitä touhuja ja varmaan kieltämättä ollut reilut 2kk ettei oo tapahtunu mitään. :snotty: Ehkäpä me tästä vielä innostutaan. Niin ja yksi rajoittava tekijä on tuo lapsukainen...ei ihan sen silmien alla viitti kyhnyttää. :whistle:

Siis tää meitin vauva tulee kyllä ulos ja läpi mun nahasta. Siis puskee ihan sairaan lujaa itteään ulospäin. Oikein joutuu kiekasee välillä kun sattuu niin kipeetä. Taas päivän mittaan heittäny kuperkeikkaa eikä oo mitään hajua mitenpäin siellä nyt ollaan.

Mitäs mieltä ootte mun tarjoilumeiningistä sunnuntaina synttäreillä:
Täytekakku, juustokakku(minttudominoista ja pätkiksistä, ohje jennan herkut sivulla), kinkkupiirakkaa, voileipäkakku kinkusta, keksejä ja vohveleita ja joulutorttuja.

Oisko lisäysehdotuksia tms?

Nyt meen mittaamaan sokeriarvoa...

Jepsu ja Martti 29+1 :heart:
 
Hitto teksti hävis! :headwall: |O

babygirl Hyvä ettei käyny pahemmin :hug: Nuo kohdunkannattimien revähdykset on kyllä kipeitä :(

zuku Tosi hyväthän nuo siun arvot on! Ei pitäs terkalla olla valittamista.

siruko Miulla menee Obsidan 100mg + Kräuterblutsaft 20ml päivään. Perjantaina näkee neuvolassa, miten on vaikuttanu. Viimeks hb oli 111.

Miulla on kauheen levoton olo :/ Kokoajan pitäs olla jotain tekemistä ja jos ei ole niin ärryn kauheesti ja käyn kiukkuamaan. Yritin kattoa Harry Potteria (joka tuli tänään postissa :D ) mutta ei siitä mitään tullu, kun en kykene keskittymään. Kirjottelin joulukortteja ja koristelin niitä kimalleliimalla, että olis jotain käsillä tekemistä. Tietysti kissat meni kävelemään niiden vielä märkien liimojen päälle ja arvaa kuka oli tyytyväinen... :headwall: Onkohan nää niitä pesimisoireita? :eek: Joulukoristeet on riivitty esille ja mie suunnittelen millasia koristeita haluun tänä vuonna kuuseen! :eek: Ihan niinkun minnuu olis ennen kiinnostanu minkä värisiä ne pallukat on ...

My on näköjään keksiny uuden jutun :) Äidin lonkkaan on kiva hieroa päätään *munkelismankelis* Eniten tätä esiintyy, kun oon vas. kyljellä niin tyttö jotenkin "valahtaa" pää edellä tonne lonkan "maljaan" ja alkaa vetkuilemaan siellä.

Kiin ja My 30+2
 
siruko,meillä on hiljentyny kans muutenkin tilanne nykyvuosina peiton heiluttelun suhteen :ashamed: ollaan oltu yhessä 13vuotta ja 8,5 v naimisissa,ehkä silläkin on osuutta asiaan jo,,,mutta mua nyppii,,,kyllä se oli tosi harvoja kertoja kun tää itiö sai alkunsa...
meillä on myös vaunuja eessä ja takaa,yhet vien nyt kirpparille,peräkkäin istuttavat kaksosten matkarattaat,mutta ne uudet vierekkäin istuttavat,en tiiä vielä mitä tekisin...sit on matkakuomurattaat ja vaunut...eikä varastotiloja kauheena ole,,,,,ei pakkaus vieläkää tullu!!vaikka ne päätökset tuli 3pv papereiden viennistä....
 
napsuhne pakkauksen jutut on ainaki meijän vauvoille ollu aina tosi isoja,,,siis ne toppa jutut,,,lakki ei lämmitä kun sopii about 1vuotiaalle,,,,meillä niin sirojaki nuo tytöt,,,ne tumput ja tossut kyl menee mutta puvun tilasin ellokselta pienemmän,,,tiedän kokemuksesta,että se on aivan jätti kokonen se haalari pakkauksessa,,menee sitten seuraavana talvena se
 
Jepsu sappidietti on sappivaivoista kärsivien ruokavalio elikkä mm. kaikki rasvainen/käristetty ruoka pois, kiellettyjen listalla ruskeatkastikkeet, makkarat,SUKLAA :'( , yms epäterveellinen ruoka ja kurkku, paprika, kaalit yms vähä rasvasia ruoka aineita pitää suosia ja ruoka valmistaa keittämällä/hauduttamalla ei saa paistaa mitään..
.. en muista nyt kaikkee ihan tarkkaan... Ei tee tiukkaa muun kun tuon suklaan suhteen :eek:
Hitsiläinen kun menin tänään kävellen hakemaan neidin eskarista nyt sitte on kivasti suppaillut illan :'( Mutta alkaa tää sisällä olo tosissaan ottaa päähän.. no huomenna autolla sitten ;)
 
täytyy kuulemma odottaa 2006-v verotus sen takia, että pitää verrata onko tulot nousseet 20%, jotta voin hakea sillä 6kk työtulolla päätöstä.
Kyllä oli niin tympeä ja tyly s-posti, minkä virkailija oli mulle lähettänyt.
On se kumma, etteivät ymmärrä palvelualalla olevansa.

Alan heti tammikuun toka päivä kuluttaa aikaani Kelassa roikkuen, on paree saada päätös aikaiseksi ennen mun ä-loman alkua 7.1. :kieh:

Seksigalluppiin... Hiljaista on edelleen sillä rintamalla. Mua ei vaan kiinnosta :( voi mies parkaa.

29+3
 
Napsuh87: Mä otin nyt pakkauksen ja ostin vauvalle 56cm haalarin ellokselta kun se hukkuis siihen pakkauksen haalariin. Sit vähän isommalle se on jo ok..eikös se oo n.80cm se haalari jos en väärin muista? Vaikka sitä saakin käärittyä.

Petipuuhista: Meillä ne yleensä ajoittuu viikonloppuun kun mies menee arkisin aikasin nukkuun töiden takia. Vloppuna on sit aikaa enempi illalla valvoskella kun on saatu pojat maate. Tosin ei se niin "hehkeetä" enää oo kun alapää on turvonnu suonikohjujen yms takia ja muutenkin asento vaihtoehdot on vähissä eikä olo oo muutenkaan niin "kissamainen" mitä normaalisti ei raskaana ollessa. :D

Äippäpakkauksen sain n.4vkoa paperien viemisestä.Vein rv 22 ja hain just pe rv 26+3. Ja soitin kelaan kun oli kulunu 2 vkoa et missä se pakkaus luuraa..ei ois tullu viä aikoihin ellen olis soittanu.

Nyt kutsuu iltapala jotenka :wave:

Mamitre 27+1
 
Se pakkauksen haalari on 68cm mut mitä oon vertaillu kaupoissakin niin vastaa ihan keposesti 80cm haalaria. Kyllä sitä varmaan kuitenki ens talvena ehtii jonku verran käyttää? Muutenki hirveen isoja ne pakkauksen vaatteet, aattelin etten yhtään ressaa niiden pesustakaan kun ei niitä todellakaan heti tartte.

Täällä on ollu huonompi päivä, varmaan tekee tuo valvominen.. ja kun mitään ei jaksa niin sitä jumittaa tässä koneella ja on entistä huonovointisempi. Ei kiinnosta yhtään lähteä uloskaan kun sinne jäätyy :D seliseli. Laiskuus se taitaa nostaa taas päätään..

siru 30+2
 
iltaa

Voi että on ihanaa! Noi mun neidit on vihdoin hyväksyny mieheni nukutuspuuhiin!!!!!! :wave: :attn: =) =) =) !!!!!!!! Nyt toista kertaa tällä viikolla nukuttaa niitä. En ookkaan kolmeen vuoteen jättäny tota hommaa väliin, vähänks luksusta! Kyl toi isäntä kaikkee muuta saa niiden kaa touhuta ja tytöt tykkää, oikeestaan iha iskä se niille on, ainut ollu tää nukkumaan meno, jesh, sekin voitettu. Ajan kanssa ja painostamata ollu hyvä tyyli.

Kiin tuo kuullostas kyllä pesärakennus jutuilta :whistle: . Kaipa se esikoista odottaessa on voimakkaampaa. Muistan ite, ku esikon la oli 12.7, ni pinniski oli jo toukokuussa paikoillaa..vaunut tais olla helmi-maaliskuussa jne :D .

Lemppari-ilta tv:n suhteen, Greyn anatomia alkaa..isäntä toi levyn sinistä :p .. Olokin hiukan parempi nyt, kun eilen. Jaksoin kahdesti töröttää pihallakin tänään.

Illanjatkoja siskot!

:heart: nelli&pulla 29+6
 

Yhteistyössä