**Helmikuun Helmet** marraskuu

Ihan loistojuttu! Just oon tehny kaupat muutamasta käytetystä vauvanvaatteesta. Onhan ne isompia (yhet housut 68 cm) ja toppapukukin yli 60 cm mutta äkkiäkös muksu kasvaa :)

Niin ja kyselyn laitoin parista erilaisesta kantoliinasta. Sit mä aattelin hankkia myös Baby Björnin rintarepun. Mulla on koko ajan sellainen ajatus että muksu liikkuu kantoliinassa/rintarepussa ehkä enemmän..
Mutta oon mä kyllä aikamoinen välineurheilija :ashamed: :whistle:
Toisaalta tuntuu hassulta hankkia kaikenlaista ennen ku vauva on ees syntynyt..


 
Tyttiliini, minä ostin Lindexiltä sellaisen lämpimän toppapussin, eli alaosassa ei oo lahkeita, ihana puhtaanvalkoinen. Turvakaukalon vöille menee valmiit reiät siinä, tosi näppärä miehenki opetella pukemaan =) Eikä ollu kallis, 25 euroa oisko ollut. Lindexillä on muutenki hirveen kivoja eikä ne oo älyttömän hintasia.

Meiltä puuttuu tosiaan tuo turvakaukalo edelleen ja pinnis, muuten alkaapi kaikki olla.. kohta tulee veronpalautukset niin pääsee vielä shoppaileen =) Mietiskelin pitkään sitä hoitopöytää että ostanko vai en, kun ei se kuitenkaan mikään välttämätön ole. Noh, satuinpa sitten löytämään kirpparilta ihan uuden hoitotason pinniksen päälle, 5e! Nyt on sitten varuulta sekin eikä ollu kallis investointi. Lähinnä miestä varten sen halusinkin, voi olla helpompi siinä vaihtaa vaippaa ja muuta.
 
sirukolla kyllä tosi siro ja pieni masu, nätti =) mulla samat vkot ja tää pötsi on kyllä kaikkee muuta ku pieni :kieh:

mä yhdyn kanssa kelan vihaajiin, oon itseasiassa ollu riidoissa jo pitemmän aikaa :whistle: :kieh:
sitte vähän taas galluppia mikä koskee ylläri pylläri seksiä :ashamed: eli kuinka usein peitot heiluu? meillä jääny tooosi vähälle, en sano etteikö tekis mieli mut ku tiiän et oon kaikkee muuta ku panettava herkkupakkaus ni en viiti ees tehä alotetta. ja isäntä sano et alkaa maha haitata tosissaan. ja mä en tykkää takaapäin :| ja nyt on ollu noita kaikkia kipujaki ni ei oikee oo ees uskaltanu. välillä pestessä tuntuu et toosa on ihan ammollaan :eek: ootteko muut huomannu? outoo....
 
meillä tökki kelan kans asumistuki kolme kuukautta ennenkuin maksoivat,,,mutta sitten tää äippäraha käsiteltiin kolmessa päivässä!!!olin aivan äimänä,,,,pakkaus tosin ei oo tullu,pitäs tän viikon aikana tulla ,saas nähä....sirukolla ihana maha!!!aivan kade oon
 
mun on pakko kopioida tää :D

Tyttö syntyi 14.11.07 rv 35+6 4410kg ja 52cm py 36 :heart: sektiolla syntyi ja perjantaina kotiuduttiin =)

eikä tosiaan millään pahalla mutta kun vauveli ollu muutenki iso ni oli hassu toi virhe =) itelle noita lapsuksia sattuu et mikä mä oon muita arvostelemaan mut toi oli vaan sattuva =) tuo oli siis se joulukuisista syntyny.
 
Meille pitäs kans tän viikon aikana tulla äippäpakkaus, onneks on postissa töissä niin pääsen jo illalla katsomaan seuraavan päivän pakettikortit :D
Tosin turhaa ravaamista, kuitenkin tulee vasta perjantaina...

Cruellan heiluttelu-galluppiin... Halut on ennallaan, sekä miehellä että mulla, maha ei ainakaan miestä haittaa vielä... Tykkäisin harrastella yhtä usein ku mieskin, (eli usein :)...) mutta kun oon havainnut sellasen ikävän jutun että kun kiihkeämpi huohotus alkaa niin rupeaa pistään jommalle kummalle puolelle alavatsaan :| Mutta kun ei siinä oikein henkeäänkään voi pidättää...

Tänään just miehen sisko kyseli että ollaanko jo hankittu kaikki vauvalle. No huh, vaunuja ei olla vielä käyty edes katsomassa, saati ajateltu mitään muita kamoja... Tuntuu että helmikuuhun on vielä vuosia... Saattaa olla että joulun jälkeen todellisuus iskee aika kovaa ja sitten lyllerretään etsimässä hädissään sitä sun tätä...
Mutta nyt ei vaan tunnu jotenkin kiireelliseltä asialta hommata niitä tavaroita... Kyllä meijän mokkulalle petipaikka nyt ainakin ensihätään on jos ei muuta =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
eikä tosiaan millään pahalla mutta kun vauveli ollu muutenki iso ni oli hassu toi virhe =)

Mie tavasin varmaan 10 kertaa ton, et mikä ihmeen virhe ennekö tajusin :LOL: :LOL: :LOL:
Juu, miullakin löi muutaman kerran tyhjää ennekun tajusin :ashamed: :D

Pusuapina Mie puolestani odottelen huomisen postia kun lapsi jouluaattoa :D Miulle tuli ilmotus cdon.comista, että miun Harry Potter ja Feeniksin kilta- dvd on lähteny heiltä varastosta ja on miulla parin päivän sisällä. Oli tänään tosi pettyny, kun ei ollukaan tullu vielä :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pusuapina:
onneks on postissa töissä niin pääsen jo illalla katsomaan seuraavan päivän pakettikortit :D

Meille tulee pakettikortit vasta aamulla :whistle:
Ja sillonki myöhässä :LOL: Mut pääseepä omansa vetää välistä ja hakee vaikka jo kotimatkalla eikä tarvii ees taas ajella :D

Mullekin oli hyötyy olla postissa töissä ja vieläpä sairaslomalla, niin sain äitiyspakkauksen eteiseen asti kuljetettuna B) :LOL: :LOL:
 
Ihania masuja teilläkin on, ne sentään näyttää vauvamasuilta. Mun masu katoaa makuuasennossa ihan olemattomiin, näyttää vaan parilta liikakilolta. Sitte kukaan ei oikein tahdo uskoa jos sanon et nyt on paha selkäsärky tai issias tai jotain, vähän epäilevästi katotaan että onkohan noin.. :/ mut muuten kyllä masustani tykkään, tän kans on helppo elää. Sf oli viimeks 26, saapa nähä mitä ens viikolla. Tosin viime kerralla oli eri mittaaja että ois voinu olla enempikin.

hauska oli toi kilo virhe :D mä kanssa luin monta kertaa ennen ku tajusin.
 
Hei taasen... ihan surettaa kun putoan kärryiltä koko ajan. Töissä en saa näitä luettua, en ehdi ja kotiin tullessa on selkä niin pipi ettei paljon tee mieli istua koneella. Äh. Nytkin kukun.

Neuvola oli tänään, mut ei siellä musta mitään kummaa ollu. Hb 131 ja Viltsu on edelleen poikittain.

Nyt nukkumaan.

Vanamo ja Viltsu 28+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
välillä pestessä tuntuu et toosa on ihan ammollaan :eek: ootteko muut huomannu? outoo....
:LOL: :LOL: ei sais nauraa, kun kuulostat vakavalta, mutta oli niin osuvasti sanottu... :D sori... niin, ja itse kysymykseen, ni en oo huomannu. pitääpä huomenna suihkussa tutkia... :whistle: by the way, peitot ei oo heilunu moneen kuukauteen täällä... :/ ei jotenkin oo hotsittanu... miestä varmaan hotsittaiskin, mutta ei jotenkin huvita/jaksa... :|

sirukolla on tosi pieni ja söde massu! mun massu on valtava; yritän saada viikonloppuna otettua kuvan ja vieläpä siirrettyä koneelle ja sitten vielä ladattua sen tännekin. kuulostaapa työläältä... :/

täällä on tyttö taas potkiskellu ja liikkunu hulluna ympäriinsä koko päivänä. yhes vaihees oli taas ihan salettiin raivotarjonnassa, mutta nyt taitaa kölliä taas persuke alhaalla. musta tuntuu jotenkin hauskalle, kun se mönkii menemään tuolla. =) söpöä... :heart:

hitto tätä valvoskelua... mutta nyt nukkumaan,

eva & helmi 30+0 :heart:

ps. tällä mammalla on 20 työpäivää aamukammassa jäljellä! :D :D



 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Mullekin oli hyötyy olla postissa töissä ja vieläpä sairaslomalla, niin sain äitiyspakkauksen eteiseen asti kuljetettuna B) :LOL: :LOL:
No hitto, mulle tuli viime viikolla yks paketti jossa oli kotiinkuljetus (koska niillä ei ollut muita toimitusvaihtoehtoja:eek: ...) ja sit se jannu joka niitä paketteja kuskaa, oli sanonu mun miehelle että vie sää toi kotiin mennessäs, en jaksa sinne asti ajella :kieh: Siis mun mies kans postissa töissä, että samapa tuo, perille tuli kuitenkin =)

Oisin monia kertoja jo uskaltanut laittaa mun pömpöstä kuvan, mutta nyt sitten en löydä kameraa, tyypillistä...

Eilen illalla sängyssä makoillessa tunsin kun vaava jotenkin niinkun liu'utti jalkaansa, tai mikä ruumiinosa se ikinä olikaan :), tossa navan yläpuolella... Tuntu niin hullulta ja hullun mukavalta =)
Teki sen vielä monta kertaa, eka tuntu sellanen kohouma ja sit se alko liukua sivulle päin hitaasti... vekkuli ipana, nää liikkeet on kyllä niin parasta tässä odotuksessa, ainakin vielä :)
 
Viddu mun räjähtää pää!

Kello ei ole edes seitsemää ja minä vapaapäivälläni kukun ylhäällä! Tosin olen jo herännyt 4 kauheisiin kipuihin. En tiedä mitä toi vauveli jyllää mut sattuu aivan... :kieh:

Mikä seksi??? ÖÖ itse ehkä haluaisinki mutta mieheni on kiukkuinen kun valvotan häntä öisin. Sitä on ruvennut jännittää et synnytän ihan just heti ni ei se edes uskalla koskea. :D

itellänikin on kyl sillanen "olo" et se ei kauan enää viihdy.

toosasta en ole sen kummemmin huomannut juuri mitään... ehkä hiukan turvotusta mut eipä juuri muuta.

noh kait tästä tarttis ruveta kömpii takas sänkyyn ja yrittää sitä nukkumista viel... alkaa kiukku nousta!

niisku-neiti & rinsessa 30+1
 
Huomenet =)

Heti alkuun vastailen mäkin Cruellan galluppiin eli täällä on hurjan hiljaista sillä saralla ja johtuu vaan ja ainoastaan musta :ashamed: Käy kyllä miestä ihan sääliksikin jo. Mulla ei yksinkertaisesti ole vaan haluja, ei mua masu niinkään haittaa. Värkki tuntuu olevan melkoisen turvoksissa ja häpyluu liitoskipujen vuoksi sairaan kipeä että nämä varmaan vaikuttavat haluihini melkoisesti. Kaikkea muuta läheisyyttä kaipaan kyllä seksinkin edestä :D

Täällä herätty taas aamulla viiden jälkeen kun miehen herättelin töihin, siinä sitten makoilin ja odottelin että aika menisi eteenpäin niin että viitsii mennä aamutallille. Menin tosin jo kymmeneltä nukkumaan joten olo oli ihan pirteä aamulla =)

Pipari- ja torttutaikinat tuolla odottavat leipojaa ja esikolla olisi 5-vuotis neuvola tänään. Tekemistä piisaa taas ihan mukavasti siis.

Kelan touhuista olitte puhelleet myös, mä en voi ymmärtää sen paikan periaatteita :kieh: Ovat asiakaspalvelutyössä mutta akat siellä eivät sitä tunnut tajuavan. Täällä on tasan yksi nainen jonka kanssa yhteistyö toimii moitteettomasti ja nopeasti, muille pitää ensin hermostua että saa asiat hoitumaan. Takkusin viimeksi äippärahapäätöksen ja miehen isyyslomapäätöksen kanssa niin paljon että nyt olen jo valmiiksi niin kriittinen kun sinne laitokseen astun. Nyt en muista nikkiä enää mutta sinä joka haet äitiysrahapäätöstä 6 kk:n tulojen perusteella ja siellä odottelevat vuoden 2006 verotuksen valmistumista, sulla on oikeus saada päätös ennemmin kuin sun äitiysloma alkaa joten nyt vaan tiukasti vaadit tekemään päätöksen aiemmin!

Täällä eilen aamutallin aikaan tuli kamalat vihlovat kivut tuonne jonnekkin kohdunsuun seutuville ja tuntui että vauva painoi tosi alas. Oletinkin jo toissa päivänä et pikkuinen oli kääntynyt rt koska potkut tuntui ylhäällä niinkuin koko eilispäivän ja viime yönkin. Aikaisemmin tunsin myös pään painavan oikealle kylkeen mutta nyt on kummasti tyhjää tuossa ylhäällä. Hurjasti tuntuu kaverin potkuissa olevan jo voimaa ja on tää vaan joka kerta yhtä ihanaa näitä potkuja seurailla vaikka kolmatta jo odotankin :heart: :heart:

Nyt lähden aamupalan pariin, mukavaa pakkaspäivää mammoille :wave:

Äitsy ja pieni 28+4 :heart:
 
Huomenta

Eilen oli perhevalmennuksen eka kerta ja meille neukkutäti oli antanu vissiin väärän paperin ku mentiin ensin kirkolle missä sen olis pitäny olla ja siellä ei näkyny mitn. Tympäännyin ja soitin neuvolaan (ihan ku siellä vastattaisiin puoli viideltä) ja sieltä vastas joku rokottaja, onneksi on menossa lasten influenssarokotukset :D nii se sano että täällon lappu jossa lukee että on toisessa neuvolassa. Noh, kiltisti mentiin sinne hieman myöhässä nii siellä oli eri ihmisetki ku mitä meidän lapussa! Mutta oltiin siellä ihan normisti ja jatketaan samassa ryhmässä loppuun asti. Vähän oli ilmanaikunen tuo eka kerta, kerrattiin asioita mitä on tullu monesti jo itekki ajateltua.. Sitte olis vielä kaksi kertaa ja kaksi kertaa lapsen syntymän jälkeen? Onko teillä muillai sitten? Tuo tuli mulle aivan uutena kyllä.

Hankinnat täällä on vähän auki vielä, tai no vaunut, kaukalo, hoitopöytä ja jtn vaatetta on, mutta pitäs käydä siskon luona kattelemassa pojujen vaatteita (heille tulee kolmas ja on tyttö, käynnistys huomenna =) )nii tiestäs vähän mitä ite pitää vielä uutena ostella.. Sitten huomasin että äitiyspakkauksessa ei ollu tuttipulloa, oon vissiin pitäny sitä ihan itsestään selvyytenä että siellä sellanen on.. :LOL: Viikonloppuna ostin vauvalle jo pumpulipuikkoja :D

Täällä peittojen heiluttelu on minimaalisen pientä. Ite haluaisin mutta paikat ei vissii halua, toosa (yök mikä nimitys :x ) on aina sen jälkeen kipeä ja muutenni turvoksissa. Siitä sitte jääny sellanen olo että mitäpä tuota turhia.. Mies kyllä haluaisi ja tympäsee itellä ku ei voi olla yhtä lailla mukana :ashamed: :snotty:

Täälläkin työpäivät alkavat olemaan melko vähissä :D 11 työpäivää tämän päivän lisäksi :D :eek: Mulla loppuu työsuhde ennnen äippälomaa ja ku työkkäriin menen nii tuskin kukaan ottaa töihin ihmistä joka paksuna viilettää pari viikkoa ja jää lomalle sitte :saint:

Seuraavaan kertaan jälleen :wave:
 
Tyttiliini
Siruko, kätsyltä kuulostaa toi pussisysteemikin. Hm. Nyt kun pääsin varustautumisen makuun, huomaan että haluaisin ihan kaikki vauvan varusteet mitän on ikinä keksitty :whistle:

Ootteko hankkinu unipussia kukaan? Mä ajattelin ostaa sellasen, en nimittäin halua pitää vauvalla peittoa kun joko se ei pysy päällä tai sitte pelkään että se tukehtuu siihen (olen neurootikko joooo). Meidän esikoinen synty keväällä, joten se ei aluks peittoa edes tarvinnu, mutta helmikuussa pitää jotain olla. Unipussi vois olla hyvä. Ehkä se toimis samalla kapalon korvikkeena? Mä en ole mikään lahjakas kapalonkäärijä mutta ainaki meidän poika tykkäs ihan pikkusena olla kapalossa.

Ja meidän vauvariippumaton vai mikä se on, sellanen missä voi keinutella, sen mä haluan takaisin. Me lainattiin se miehen sukulaisille, samaten ku vaunut, ja nyt yritän aktivoida miestä hurauttamaan niitä hakemaan. Kaksosrattaat me ostettiin, sellaset mihin saa ihan pikkuvauvan ja sitte ton meidän kaksivuotiaan. Periaatteessahan seisomalautaki vois olla ihan hyvä, mutta mä tajusin, että jos (kun) esikoinen saa uhmaraivarin kun ollaan liikkeellä, mä oon ihan helisemässä pelkän seisomalaudan kanssa. Tuleehan se rattaistaki pois jos oikein suuttuu mutta on sitä siellä suht helppo hallita.

Nyt täytyy rauhottua, mulla ei ole varoja kaikkiin maailman vempaimiin, veronpalautustakin saan ruhtinaalliset 20 euroa :LOL:
 
Täällä on jo labrassa käyty verikokeissa kun eilen sinne lähetteen sain. Siellä mummujen ja pappojen kanssa jonotin labraan. KYllä ne osaa olla röyhkeitä ja etuilla tuollakin. Meinas kuppi mennä nurin. Mun piti olla syömättä ja juomatta 12h ja aamupissanäyte viedä kans. Ottavat kilpirauhaskokeet ja noita sokerihommeloihin liittyviä kuulemma. Ihan hyvä että tarkistetaan. Ja joku pitkän ajan sokeriarvo tms.

Cruellan galluppiin vastaan että peiton heiluttelut ollu "pannassa" useamman kuukauden. Ei tee mieli ja mieskään ei oo niin kovin innokas kun pelkää satuttavansa mua tai vauvaa. Mullakin noita alamaha kipuja on ollut niin sekin rajoittaa. Eilen tosin kyllä hiukkasen himotti mutta miehen piti töihin lähteä... :whistle:

kelasta sen verran että mistäköhän ne saa ne tympeimmän näköset tätit aina sinne ja muutenkin käytökseltään ovat kauheita. Minäkin väittelin noiden tulo hommien kanssa ja väittivät että pitää odottaa verotulot mutta kun haen samoilla tuloilla kun tytön eli 6kk palkkatuloilla niin ei verotuloja tarvii. Täytyykin taas soittaa sinne ja kysellä ku ei oo kuulunu mitään.

Martti on taas vilkkaalla päällä. Potkut tuntuu ylhäällä nyt joten taitaa olla taas kuperkeikkaa heitetty. :heart: Vilkas poju.

Nyt mamma menee typyä leikittään...

Jepsu ja Martti 29+1 :heart:
 
Huomenta :wave:

Mie taijan alkaa liittyä näihin yökukkujiin :whistle: Illalla ei meinaa uni tulla millään, menee kepeesti puolille öin, no sit kun unen päästä saa kiinni, niin 1-2 tunnin välein herätys ja ainakin se puol tuntii menee ennenkö saa taas uudelleen unesta kiinni :/ |O Ja sit ennen 6 kun isäntää pitää herätellä (se ei herää kelloihin, ei vaikka pommi räjähtäs), niin eipä se uni sit enää tuu...tänäänki 1½h makasin viel sängyssä enennkö nukahin ja ehin sit 20min nukkuu, kunnes piti pojat herättää kouluun :kieh: Että semmosta...

Tyttiliiini saahan tuolla sun huimalla veronpalautuksella vaikka jo 4 pakettia vaippoja B) :LOL:

Tosiaan, veronpalautksetkin tulee pian...sit pitää heti sännätä jouluostoksille...muutamia ollaan hankittu, mutta rahanpuutteessa on pitäny siirtää taas enimpiä :/
Tänään meinasin mennä hieman jo kattomaan, et mistä sitten mikäkin haetaan...hyvin suunniteltu on puoliksi tehty :D :LOL:

Perjantaina mennään kuopuksen kummilla käymään Kouvolassa...olen hänen nuorimmaisensa nähny viimeksi vajaa 2kk ikäsenä, ja on nyt jo 11kk...on varmaan vauva hieman kasvanu :kieh: :kieh:

Tän aamua on kamalasti vihlonu alavatsaa :| Tuli jo mieleen, et voiskohan mulla olla joku tulehdus tms :eek: Silleen oudosti vihloo...vähän kun ennen menkkoja :/ Neuvola on vasta 11. päivä, mut jos ei tää nyt pahentuis.
Tai sit jos tää nyt tosiaan on kääntyny joko pt:aan tai rt:aan, niin jos se sitten siitä johtus...kun on eritavalla sillon poikkitilassa painanu :whistle: Tiiä häntä...

Jotenki on alkanu pelottaa synnytys...ei siinä mielessä, että normaalia synnytystä pelkäisin, vaan pelkään, että joudun sektioon!!! |O En tiedä mistä moisen oon päähäni saanu, että sekin pitäs vielä kokea :whistle: HUI!!! Mun mielenterveyteen ei mahdu, että mun vatsa revittäs auki :whistle: Hyvä etten jo painajaisia nää siitä vaikka varmaan turha sitä vielä olis miettiä :kieh: :kieh:

Jahvetti 30+6 Huomenna alkaa jo 32. viikko!!! Vähiin käy ennenks loppuu!!! :attn:

:heart: :heart: :heart: :heart:
 
cruellan kallupiin unohdin kommentoida, että juu...peittoja on heiluteltu tuossa takapihalla viimeksi viime sunnuntaina, kun peittoja tuulettelin :ashamed: |O
Eli hiljasta on...ja syy ehkä enemmän minussa, että ei tunnu kivalle se äheltäminen :/
 
seksiä meillä ei edelleenkää tihku,kuten jo joskus aiemmin kerroin ja kyselin onko muiden miehillä haluja,,,,meijän miehel ei haluta,,,,yhdessä kädessä on kerrat sen jälkeen kun itiö sai alkunsa :eek: sellasta :ashamed: kai mä oon niin läski ja kaikkee,,,,mä huomasin saman ammotuksen suihkussa käydes täs kerran :/ mitä lie sitten,sitä en tiiä,,,,
 
tyttiliini ,ostitko uudet kaksosten rattaat?vai ihan vaunumalliset isoilla pyörillä?mulla on melkis uudet,kesällä hommatut kaksosten rattaat,lähinnä työn vuoksi ostin silloin,mutta niis on pienet pyörät ja meidän talvessa ei ne kule mihinkää..nyt mietin myynkö ne ja ostan iso pyöräset,,,meinaa vaan kalliita olla!kun mulla kans tuo kaks vee joka ei kauheena kävele vielä ja joskus toi kohta 5veeki saa hepulit ettei kävele!!!
 
Saanukka Me oltiin eilen kans eka kertaa valmennuksessa..ja ei varmaan tarvi arvella et mitä perus suomalainen mies on aiheesta parisuhde ja imetys..meinas ettei enään mukaan lähde. lupautu kuitenkin lähtemään ens kerralla kun aiheena on synnytys ja myöhemmin sairaalakäynnille. Itekki kyl ajattelin jättää välin psykologin juttu tuokion..muita iheita on lapsen hoito (käsitellään myös kantoliinoja ja kestovaippoja, ni siks lähinnä ajattelin mennä mukaan) ja sit on fysioterapeutin pitämä tuokio äideille.
Tyttiliini mä kävin siskolta hakemassa unipussin lainaan, otan siitä mallin ja tekasen tikkikankaasta paripussukkaa.. tosin voi että ihan vastasyntyneellä en vielä niitä pidä..on kuiteski vielä sen verran kippurassa et tuntuu et lapsen "helpompi" nukkua kapalossa tai peittoon käärittynä. Katotaan nyt.
Aamulla käväsin sokerirasituksessa, piti vähän venyttää, ku en hän mä muistanut etten sais ilta puol 8 jälkeen syödä mitään. Paasto oli ainaki hyvä 4.2. TOIVOTTAVASTI on muutkin arvot..
 

Yhteistyössä