**Helmikuun Helmet** marraskuu

Tervehdys pitkästä aikaa. Olen käynyt aina välillä lukemassa, mutta en ole ehtinyt kirjoittaa. Kolmen viikon päästä jään töistä kotiin ensin vuosilomalle ja sitten äippälomalle....kyllä aika menee nopeasti. Enköhän sitten lomalla ehdi enempi kirjoittamaan.

Viime viikolla kontrolliultrassa (istukan paikan varmistus, joka ok.) sain myös kuulla, että masuasukki on perätilassa. No kuulemma on kuukausi aikaa kääntyä ja kuulemma tilaakin olisi. Hieman jäi kaihertamaan, että onko jotain omaa konstia saada vauva kääntymään? Onko kellään kokemuksia?

En ole vielä jaksanut ruveta laittamaan tavaroita valmiiksi. Jotenkin tuntuu, että aikaahan on vielä...mutta ei sitä kyllä taida hirveän paljon olla :) . Jos ton joulun saisi vedettyä ensiksi läpi, niin sitten rupean laittamaan vauvalle paikkoja kuntoon.

Lumianna & masuasukki 30+2
 
Hyvä idea! Laitetaan jonkinnäköistä listaa tänne et mitä pitäs hankkia niin ei meiltä huonomuistisilta jää pois mitään supertärkeää :D :LOL: :LOL:

Mulla on nimittäin todella huono muisti. Typy täyttää pian sen 1v ja ihan äö:nä et mitäköhän mun pitää ostaa...

Nyt ulos reippaileen hetkeks ja kaverille kahville käväseen.

Jepsu ja Martti 28+6 :heart:

Hui muutes, huomenna on aamulla se poli käynti...jännittää! :/
 
Mä katselen chattejä telkusta tai sitä sana-arvauspeliä yöllä kun valvon käden takia. Tosi kehittävää touhua.... :ashamed:

Käytiin tänään yksityisellä ultrassa, ihan vaan tiiraamassa vauvan vointia (plus ehkä vähän sukupuoltakin). No, sukupuoli edelleenkin on mysteeri, pitäisi kai jo vähemmälläkin uskoa että pieni haluaa pitää meidät jännityksessä :heart:

Vauva on pää alaspäin, selkä kohti vasenta kylkeäni. Taisi hieman hermostua kätilötädin paineluista, vihaisesti pui nyrkkiä ja monotteli :LOL:
Jotenkin ihanan paljon pulleammat kasvonpiirteet, kuin viime näkemällä. Melkein jo valmis vauva :)

29+1
 
Huh.. Olipas tänne tekstiä tullut!! Ihan kaikkea en nyt heti lukenut, mutta huomenna töissä jos sais tehtyä senkin. :) Vai masu stailausta!! HIHI kuulostaa hyvältä.

Olin tänään ensimmäisen päivän duunissa kolmen viikon jälkeen ja hommia tuli sähköpostin selauksen jälkeen ihan normisti tehtyä taas. Laskin että olis enää 29 työpäivää ennen äitiyslomaa. Vähiin käy ennen kuin loppuu. Viikonloppuna sisutettiin olohuone uusiks ja vihdoinkin heilui peitotkin kotona kun haava on parantunut.. :D En siis tänne kerinnyt yhtään ja nyt huomaa että vähän pitäis keritä ettei olis niin hirmuisesti päivitettävää. Neljä päivää kun jää välistä niin hoh. :headwall:

Huomenna olis neuvola pitkästä aikaa.Tosin tuntuu niin toissijaselta kun on jatkuvasti ravannut lääkärissä muutenkin ja ollut sairaalassakin tässä välissä. Mut kait sieltä jotain saa irti. Sykkeet ainakin ja tarjonnan. :)

Vanamo ja Viltsu 28+5
 
Mä en oo vielä senkummemmin tavaroita ruvennut laittamaan, tonne yhteen huoneeseen (tai itseasiassa tällähetkellä kahdessa) on noi isommat tavarat. Äp tavaratkin olkoon vielä laatikossaan, samoin kaikki muutkin vaatteet on vielä laatikoissaan. Varmaan joulun jälkeen tai tammikuun aikana rupeen niitä pesee ja laittamaan.

Pessi kyllä teijän pieni tosissaan haluaa pitää vielä salaisuutensa :)

Tänään oli siis lääkärineuvola. Tässä terveiset:
RR 132/80
sydänäänet 142
B-hb 133
liikkeet ++
tarjonta rt? (ei ollut ihan satavarma mutta melko varmasti)
sf 27
paino +512 (eli taaaaas liikaa, et jos ei ens kerralla olis noin paljon niin olis hyvä... Mun mielestä ihan ok toi painon tulo mutta pakko niiden on näköjään aina masentaa ja valittaa :( )
kohdunsuu kiinteä ja kiinni pituus 4cm.

Että painoa lukuun ottamatta kaikki oli ihan kunnossa. Synnytystapa-arvioinnista kyselin niin sano että sitten vikassa lääkärineuvolassa muistutan asiasta niin katotaan onko tarvetta. Sitten sano että jos samaa tahtia kasvaa kun nyt on kasvanut niin luultavasti tulee olemaan yli 3,5kg.

Että tämmöistä tällä kertaa.

Vinja ja Urmi 27+0 (eli samassa kuin sf-mitta :D )
 
Meillä alkoi perhevalmennukset. Miten tän nyt sanois.. Öh.. Jotenkin tuntui hassulta jutella tuikituntemattomien kanssa parisuhteesta. Tai ehkä mä (tai me) otetaan tämäkin asia rennosti. Mitäs sitä stressaamaan liikoja. Toki mä olen ajatellut sitä, että parisuhdetta pitää hoitaa ja vaalia vaikka vauva meillä tulee olemaankin mutta ei siitäkään pidä ottaa stressiä. Ja kun miehelle oon asiasta maininnu että muistetaanhan me huoltaa parisuhdetta niin se pitää asiaa päivänselvänä.

Musta tuntuu että mä oon enemmänkin rauhoittunut, varsinkin tän raskauden aikana. Mä olin ennen lähes kuumakalle, räiskähtelin aika tehokkaasti (ja sit se olikin siinä) mutta emmä enää. Ei mun tarvi. Mä annan ainakin osan kunniasta miehelleni. Ei ees tee mieli tapella.
Kerran mietin ääneen miehelle että mitäs jos me aletaan tapella kun vauva syntyy. Mies siihen että "ootko aatellu alkaa tappelemaan?", johon mä että "en mut jos sitä on niin väsynyt että tappeleminen astuu kuvioihin..". Kuvaa ehkä mun miestä kun se naurahti ja totesi että "ei väsyneenä jaksa tapella"..

Noh, joo. Oonpahan mietiskelly :whistle:

Ilkee supistus tuli äsken, aloin jotenkin automaattisesti pintahengittää..

 
Vinjallakin kamalan iso sf-mitta :eek: :kieh: Ekassa raskaudessa mullakin meni viikolle 38 asti tasaseen viikkojen kanssa käsikädessä =) Mut nää 3 muuta on ollu iha erilaisia =) Nytkin viikkoja yli 30 ja sf-mitta VAAN 25cm!!! :kieh: Ehkä mulla on pieni maha, vaikka itestä isolle tuntuuki :LOL:

Meillevauva mulla on noita kipeitä supistuksia ollu nyt aika paljonki...ja useimmin ne kaikista kipeimmät tulee tässä koneella istuessa..ei niinkään rehkiessä :eek: :kieh:
 
Iltaa

Kiin mulla turpos tyttöjen odotuksissa ihan joka paikka, kasvot mukaanlukien. Kaksoisleukaa löytyi ja käsistä 10 nakkia!! |O Jalat läks tasasane pölkkynä polvesta alapäin, ei ollut nilkkoja tai jalkapöytiä. Ihan törkee turvotus siis! No, voin lohduttaa. Kun oot synnyttänyt, muista riittävä nesteen saanti, ni kyllä kilot karisee! Mulla lähti kahteen viikkoon 10kg esikosta, kun turvotusta oli suurin osa.
Nyt taas ei ole (vielä ) turvonnu kasvot tai sormetkaan..ainoastaan nilkoissa varsinki illasta on, mut aika vähäistä sekin verrattuna aikasempiin kokemuksiin.

Mä oon iha yli KÖNTYS |O |O |O |O |O |O :kieh: !! Ei helvata, tänää kyl yliveto tässä olotilassa. Sukkia ku yrität jalkaas laittaa, tuntuu ettävähintää alapään luut räjähtää atomeiks puhumattakkaan keuhkoista, jotka ei toimi lytyssä, jos ees suorana. Ruokailu sangen mielenkiintoista, ku ei vaa pysty kumartuu lautasen päälle. Keksinki erinomaisen idean..vinkki vinkki :D : Nojaatte tuolin selkänojaan iha rauhassa, yhtää eteenpäin kumartumatta, asetatte lautasen lähimmän reunan mahan päälle ja toisen reunan jätätte pöydälle. Loistavaa, ei kumartelua tmv ja ei voi sössiä ruokiaan pitkin poikin, kun lautanen on huulen alla :LOL: :LOL: :LOL: . Ei mut oikeesti, mun maha toimii tarjottimena :headwall: :whistle: :ashamed: :/ B)

Seuraako teistä kukaan muu MTV3 Faktalta synnytyssairaalaa, vauvataloa, riskitapauksia jne?? Mä oon iha hurahtanu varsinki tohon synnytyssairaala ohjelmaan!!! Pakko saada kattoo joka sunnuntai. Siinä on erilaisia synnytyksiä ja yleensä kaikki näytetään. Sairaalat on amerikkalaisia yliopistollisia sairaaloita. Mua ei yhtää kauhistuta, pelota tai ällötä..en tajuu yhtään, kauheen mielenkiinotsta. En mä aikasemmin oo näin innokas ollu katteleen tollasia, varsinkaa raskausaikana :eek: .

Mut kohta alkaa se Onnen varjot elokuva..isäntäki lupas kattoo seurana..josko tuota jaksas öhöttää sen aikaa..ellen pamahda kohta |O .

Illanjatkoja siskot!
 
Alkuperäinen kirjoittaja lumianna:
Viime viikolla kontrolliultrassa (istukan paikan varmistus, joka ok.) sain myös kuulla, että masuasukki on perätilassa. No kuulemma on kuukausi aikaa kääntyä ja kuulemma tilaakin olisi. Hieman jäi kaihertamaan, että onko jotain omaa konstia saada vauva kääntymään? Onko kellään kokemuksia?
Itse kyselin viime viikolla ultrassa että kun oli niin näpsäkästi jo raivotarjonnassa, että tuleeko millä todennäköisyydellä pysymäänkin niin. Lääkäri naureskeli, että se kuule voipi heittää siellä vielä monta monituista viikkoa volttia ties mihin suuntaan eli tämänhetkinen tilanne ei kerro mitä ilmeisemmin yhtikäs mitään. Tuskin kannattaa siitä siis sen kummemmin tässä vaiheessa huolta kantaa?!

Kerrompa tässä samaan sarjaan kuuluvan tositarinan. Kaverilleni oli suunniteltu sektiota, ensimmäinen lapsi ja perätilassa kun oli. Noh, kun hän meni olikos se viikkoa ennen LA:ta varattuun sektioon, niin tarkistivat tottakai ensin ultralla tilanteen ja hups hei vaavi olikin vaihtanut asentoa (joo-o, viikolla 39!) ja oli siis nätisti raivotarjonnassa. Passittivat siis takaisin kotia odottelemaan normaalia synnytystä. Laskettuaika lähestyi ja kaverini ultrattiin, mikä oli syynä sitä en muista, no joka tapauksessa muksu oli taas kääntynyt ja nyt oli siis taas perätilassa! Ei muuta kuin uusi sektioaika ja toimintaan. --- Sektiossa kävi selville, että vauvalla oli normaalia lyhempi napanuora, jonka vuoksi mahtui siis pyörähtämään vielä ihan viime metreilläkin tilasta toiseen. Ja kaikista "hupaisinta" oli, että kaverini ei ollut kertaakaan tuntenut vauvan kääntymistä!
 
Mie katon kans sitä Vauvataloa aina kun muistan. Mies katsoo siinä sivussa, heittelee kommenttia, kuten aina... :) Kai se on sen oma tapa valmistautua, en ota pahalla sen juttuja raskaanaolevista naisista... Sitäkin vissiin vähän jänskättää, vaikka se ei ikinä sitä tule myöntämään =)

Ai että se sano kultasesti tässä yks päivä kun oli "peitonheiluttelu" kesken... Ihan keskenkaiken piti sanoo että "ihan kun jotain julmaa pilaa että pimppi tuntuu paremmalta kun koskaan just ennen kun se revitään piloille!"
En voinu kun nauraa, se tuli niin vilpittömästi :LOL:

Nnnoni, alkoi toinen rinta vuotamaan... Ja nukkumaankin pitäis yrittää mennä... Katsotaan jos miehen kanssa saatais sopu aikaan vaikka ennen torstain lääkäriä. :whistle:
 
Perätilasta mun serkun poika kääntyili pitkin raskautta ja rv 37 oli vielä perätilassa. Poju syntyi rv38+ ja oli kääntynyt siinä välissä rt:aan, joten kaippa se on mahdollista, mutta varmaan jo aika kivuliasta itselleenkin noilla viikoilla. Kauhistus, kun omalle kohdalleen miettii :eek: .. Näidenkin viikkojen potkut tuntuu...
 
Ei mullakaan kyllä ole mitään hajua missä asennossa vauva on tuolla masussa, paitsi että jalat tömistelee ylös kylkiluihin. Neuvolatätin mukaan on melkein-rt, ihan pikkasen sivuttain pää mun vasemmalla. Ei tosiaan mitään havaintoa kyllä itellä.. vaikka pieni ja timmi masukin on, luulis että tuntuis mut ei. Oon niin kateellinen joillekin jotka näillä viikoilla taputtelee vauvaa pyllylle :D

Jänniä teillä nuo perhevalmennukset, meillä on täällä vaan nimenomaan synnytysvalmennus missä keskitytään kyllä ihan ite aiheeseen, tällä viikolla ois eka käynti jossa kerrotaan avautuminen ja jotain muuta yhtä mukavaa. Ajattelin kyllä miehen sinne raahata, ihan periaate syistä :kieh:

Jatkettiin autotallin siivousta, puuuh! Pitäis tilata semmonen iso kontti tohon pihalle että saa kaiken kerralla kaatikselle, mitäkähän neki maksaa. Ei tunnu yhtään että ois joulu tulossa, kun oottaa niin helmikuuta :D

Siru 30+0 (toivottavasti viimonen kymppi)
 
nelli Kiitos kannustuksesta :p Toivottavasti tää turvotus lähtee synnytyksen myötä ja imetyksellä loput. Mie en kestä yhtään ylimäärästä kiloa! |O ...ja taas tänään söin suklaakeksejä eli varmaan aivan turha toivo :ashamed:
Vitsi kun meillä ei ole tota MTV3Faktaa :/ Canal Digital meillä on ulkomaisine kanavineen. En muista miksi, mutta jotenki meille ei tuota Fakta- kanavaa saa edes. Oltais se tilattu, mutta ei onnistunu. Tuo synnytyssairaalasarja vaikuttais tosi mielenkiintoselta!

siruko Kokeile tätä miun keinoa ;) Meet selälles makaamaan sängylle ja sit jännität vatsalihaksia niin, että hartiat nousee ylös alustasta. Silleen näkyy ihan selkeesti meiän typyn pemppu, kun maha kiristyy vauvan ympärille :heart: Löysin päänkin ja hartiat tuolta alhaalta, kun kokeilin sillä terkkojen otteella, jolla katotaan onko pää kiinnittyny/onko vauva rt:ssa :wave:

Se olis lauantaina joulukuu :xmas: Saan laittaa miun joulukylän esille =) Pari taloa on enää liimaamatta. Ja joulukortit saa kirjottaa :p Ja pipareita voi ruveta tekemään (jotka jo syödään monta kertaa ennen joulua :whistle: )

My on heittäytyny kovin rauhalliseksi :/ Tuntuu, että se unissaan vaan potkiskelee, kun yhtäkkiä tuntuu napakka potku ja sitten ei pitkään aikaan mitään. Tänään päivällä kyllä "juteltiin" pitkät pätkät, kun istuin koulussa :) My kun myllerti niin mie silittelin vatsaani ja My rauhottui. Heti kun ei tullu huomiota niin myllerrys alko taas :D Tälleen iltasin tyttö on sitten hiljakseen.
 
tosta vauvan asennosta että mulla heitti esikoinen volttia mahassa viimeseen asti, lopulta tuli kuitenkin ulos pää edellä :D ja tuttava perheen äiti oli valmisteltu jo leikkaukseen ku vauva oli ollu perätilassa niin just ku olivat olleet alottamassa leikkausta niin oli alkanu mahassa vauva elämöimään ja kääntyny ympäri niin oli sittenki saanu normi synnytyksen :D että tässä vaiheessa tosiaan turha miettiä.

minä olin tänään jo ihan kauhuissani ku hoksasin nyt illalla että ei oo vatsasta kuulunu elämää tänään OLLENKAAN, mut onneksi ku tulin tähän koneelle ja rupesin istumaan tosi kyyryyn niin alkohan sitä liikettä tulemaan (varma keino saada poju liikkeelle).

torstaina ois lääkärin neuvola, toivottavasti kaikki on hyvin, pelottaa vaan ku "paikkoja" ei oo tarkistettu sitten rv12 jälkeen että onhan kaikki vielä tiukasti kiinni ja eihän oo pehminny..

ratkesin eilen maksalaatikkoon, voi vitsi että oli hyvää, yli puol vuotta oon ollu ilman niin tuntu että voisin vetää laatikoittain sitä,IHANAA.. :p

tonne etusivun listaan vois muuten mulle laittaa synnytyspaikaksi KAKSin,ku siellä monilla näyttää sairaalat olevan merkattuna.

piipero86 & piipertäjä 26+4 :D
 
Huomenta :wave: =)

Kiin, mie oon koittanu tota vatsalihasten jännitystä siihen, että tuntisi vauvan paremmin, mut ei :whistle: Siis koskaan... :/ Plääh :/ Noh, nyt olin aamulla sen verran kuitenki tuntevinani, että olis taas kääntyny takasin poikittain, kun eilen jo innostuin että tais olla pt:ssä :'( No on täs aikaa viel =)

cruella jippii, netti toimii taas? Nyt kämppä hohtaa, kun et eilen päässy?? :kieh:

Piipero, mulla kanssa useesti illasta tulee sellanen, et "Heetkinen", ettei oo aikoihin tuntenu liikehdintää, etenki jos on ollu liikkeellä koko päivän, mut heti sieltä onneksi monotusta tulee, kun rauhottuu =)

Kiin sitähän mun piti vielä kysyä, että kuinka tuo My lausutaan? :D On sen verran erikoinen suomalaisen suuhun, ettei ihan äkkiä taida toista tulla vastaan :D

Täällä on satanu lunta, tai räntää, mut valkosta kumminki :LOL: Aamusumpit tässä hörppään ja sit pitäs tuon kuopuksen kanssa jotaan tekemistä keksiä :/

Jahvetti 30+5 Huijui...kohta jo 32. viikko :eek:
 
Huomenta

Seuraa valitusta!
Voi tuskien taivalta |O |O :snotty: |O !! Nyt en saa sit öitäkään nukuttua, ku tuntuu että alapää räjähtää, jos sentinkään kurssiani sängyssä muutan :'( . Aamulla, kun nousin sängystä, oli sit pakaratkin pamahtanu aivan jumiin. Iha ku ois perseprässiä pumpannu koko yön |O . Iha ku ei noi liitos ym alapään vaivat riittäs!! Ja supistelikin illasta niin kipeesti, vihlo samalaa tuolta emättimestä että meinas itku tulla. Ei onneks tullut ku pari sellasta.
Soitin aamulla neuvolaan, josko jotain neuvoja sais, ees myötätunnon snaoja, mutta EI! Syö panadolia..no eipä tähän muutakaan. IHmettelen vaan, miten nämä vaivat alkaa nyt nii aikasin, about kuukautta etuajassa verrattuna viime raskauteen. No mahakin on sen kuukauden verran noilla käyrillä isompi, että siitä varmaa johtunee..ku ei vaa paikat kestä tätä lastia. Voi että kun haluis nauttia tästä raskaudesta!! Edelleen sitä mieltä, että on naisen parasta aikaa..ehkä..kai :snotty: :/ :(
Itku on tänään kans herkässä. Perhekerhossa ollaa käyty tiistaisin, että toi pienempiki neiti johonki pääsis. Päästy aina napurin kyydis autolla, ku en uskalla lähtee lykkimään tonne kävellen. No tänää ne lähtiki kävellen, ni nyt sit pitäs tolle pikku neidillekin jotai keksiä..säälittää, ku äiti ei kykene ees ulos tällä hetkellä :( . Titi nallee kattoo..hetkeks tulin koneelle, mut en raaski tässä kauaa olla, meen ees seuraks kattoo.

Anteeksi purkaus :snotty: . Ehkä ens kerralla parempi..

:heart: nelli&pulla-pojun-pallero 29+5
 
huomenta!nla kuulumiset:
sf 25
painoa tullu 150g vk
pissa puhas
verenpaine 117/70/99
hb 125
olotila edelleen tosi örkki,näkkärillä ja teellä elän,ei nla täti osaanu sanoa mikä sen tekee,käski hakea saikkua lisää jos ei jaksa töissä.tänään meen kokeilemaan,mäkää en tod tiä misä asennos toi muksu tuol masus on...eikä se kauheena jyllääkkää.öisin jonku verran..tai nytki nlas tädin mukaan kokoajan liikkui kun ääniä kuunteli,mutta en mä ees tuntenu niitä!niin ja sydänäänet oli 130-140...
 
Eilen oli Tyksissä ultra niiden anti-D vasta-aineiden takia. Kaikki OK, vauvalla ei viitteitä anemiasta vastaa viikkoja 28, painoarvio 1100g. Ennen joulua uudestaan ultralle ja neuvolassa verikokeita joka käynnillä.

Vauva perätilassa kuten arvelinkin, pää painaa keuhkoihin ja potkut vihloo tonne alavatsaan. Istuminen, varsinkin autossa, ahdistaa. Iltasinkin vaan pystyy sohvalla makaamaan kun vatsa ahdistaa ja jalat puutuu ja nipistelee. Onneks kohoasento auttaa ainakin hetkellisesti.

Kelasta ei vieläkään tullut päätöstä äippärahasta, yli 3 viikkoa ollut jo sisällä hakemus...

Jatketaan töiden tekoa, hyviä vointeja kaikille!

Victoria ja Onni-Ilona 28+0
 
Huomenta :)
Vauvan asennoista oli ollut puhetta.... Kiin, mäkin saan vauvan hauskasti "näkyviin" juuri tuolla sun konstilla. Masu näyttää kyllä aika koomiselta, ku sitä sillai jänittelee :LOL: Ja tyttö tuntuu täälläkin kyllä olevan rt:ssa, voi kunpa vain pysyisikin noin. Esikoinen todettiin rv 28+1 olevan pt:ssa ja niin hän sitten pysyikin loppuun asti. Kävin tuon pt:n vuoksi rv 37+2 synnytystapa-arviossa ja sain sektioajan rv:lle 39+4. No, synnytys käynnistyi rv 37+4 supistuksin ja samana päivänä sitten leikattiin. Pojan varpaat olivat aivan sinertävät ja sojottivat minne sattuivat. Näyttivät kyllä alkuun aika pahoilta, ja johtui siis juuri siitä, että jalat olivat olleet n. 10 viikkoa lintassa tuolla ahtaassa tilassa
:( . Silloin (v 2001) Tays:ssa vielä mitattiin napanuoran pituus, pojan napanuoralla oli pituutta vain 40cm ja sekin oli kiertyneenä kaulan ympäri. Eli siinä siis todennäköinen syy miksi hän oli perätilassa, hän ei vain päässyt kääntymään :( Itse siis uskon vahvasti siihen, että vauvan perätilaan on jokin syy. Olisin mielelläni synnyttänyt alakautta, mutta siinä olisi todennäköisesti käynyt pojalle huonosti ja niinpä sitä sitten oltiin leikkauspöydällä. Leikkaus oli itselle silloin pienoinen pettymys, mutta vauvalle ehdottomasti paras vaihtoehto. Vauvan ollessa 2 päivää anoppi tuli sairaalaan ja ensi töikseen sanoi, että toivottavasti minäkin saan joskus kokea OIKEAN synnytyksen. Ai että, miten teki mieli vetäistä lättyyn |O Argh!
Mulla muuten tuntuu välillä "ihmeellisiä" liikkeitä tuolla masussa. Aivan kuin vauva värisisi pienen hetken. Kyselin tästä neuvolassakin, mutta ei th osannut sanoa mitä vauveli silloin "puuhailee". Itse ajattelin, että voisiko se johtua pissaamisesta? Onko muilla tällaisia tuntemuksia?

babygirl rv 29+3 :heart:
 
Kiin, yritetty on, ei auta :LOL: No ei tuo nyt sinänsä haittaa, tärkeintä että tuntuu se liikehdintä kuitenkin.

Ja liikuista puheenollen, just kun pääsin kehumasta kuinka oon elämäni kunnossa taas niin eiköhän menny yöunet, 2 yötä nyt valvonu peräkkäin.. tosin uskaltaisin vielä laittaa täysikuun piikkiin ;) Ens yön katon vielä ja jos ei nukkumattia näy niin sit huudan!

Victoria Crown mulla on ollut jostain lokakuulta suunnilleen ä-rahahakemukset sisällä, pakkauksen vain olen saanut. Asumistukihakemuskin laitettiin jo lokakuun ekalla viikolla, eikä vieläkään oo päätöstä tehty, että näin kelalla. Ymmärtäsin jos ois ruuhkaa, mut täällä kun ei ole.. Oon tullut siihen tulokseen että ne laskee kaiken vasta sitten kun vuosi vaihtuu niin menee 06-tulojen mukaan, mä kun sillon oon töissä ollut. Ä-raha rupee mulla kertymään kuitenki jo tammikuussa, mut maksetaan sitten takautuvasti helmikuussa KUULEMMA. Tammikuu elelläänkin sitten pyhällä hengellä!

*muoks* Babygirl, mullakin tuntuu tuollaista värinää joskus ja ite ajattelin että ehkä se venyttelee tai haukottelee tai jotain..?
 
Babygirl
Mulla muuten tuntuu välillä "ihmeellisiä" liikkeitä tuolla masussa. Aivan kuin vauva värisisi pienen hetken. Kyselin tästä neuvolassakin, mutta ei th osannut sanoa mitä vauveli silloin "puuhailee". Itse ajattelin, että voisiko se johtua pissaamisesta? Onko muilla tällaisia tuntemuksia?

Mulla on ihan samaa..itse asiassa tämä poju ei kauheesti potki, vaan työntelee ja sit just tärisee :eek: . HUrjan tuntusta..oon miettiny, että kai hällä ole mitää kohtausta tmv, ku se tärinä kestää aina kerralla jonkun 15s noin. Pitääkin kysyä siitä, mutta tuskin tuokaa th mitään osaa sanoa.
 
hei kaikille!

Nyt mulla on kysymys ja tartteisin teidän muiden mielipiteitä. Olenko hupsu jos menen yksityiselle kurkistamaan vauvaa ja ehkä saada selville sukupuolen? Tai no suurin syy on se että haluaisin saada selville lapsen sukupuolen. Olenko mielestänne täysin hölmö? help me!
 
Vauvan tärinästä mie oon kuullu, että sillon vauva pissaisi :D Ja että tuo tärinä olis yleisempää pojilla, kuin tytöillä (pojathan kovasti täristelee pissatessa myös isompina :kieh: ), mutta tuohon sukupuolijuttuun en ota kantaa ;) Isommilta en muista täristelyjä, mutta tää on muutamia kertoja täristelly...ja tyttöä siis veikattu...

babygirl 40cm on tosi lyhyt...viel jos on jostain kiertyneenä...onneksi sit leikattiin suorilta, eikä ees yritetty pt:ssa synnyttää :hug: =)

nelHM, ÄLÄ tunne huono omaa tuntoa, ettei tyttö sais tarpeeksi virikkeitä tms, huilaa, nytkun sulla on LUPA!!! Tää on kuitenki väliaikaista!!! Mä istun tositosi paljon tässä koneella tai pötkään sängyssä niinäkin päivinä, kun kuopus (5v) on kotona, se sit joko leikkii tai pelailee Nintendoo tai koneella tms...en oo aatellu et se mitenkään siitä kärsis =) Vauvan vointi on kuitenki se tärkein tällä hetkellä :hug:

(.) käytiin vähän ulkona, tunnin verran köpötettiin tässä ihan kierettiin ku kissa kuumaa puuroa omaa katua, et päässään heti kotiin ku sille tuntuu :D ehkä n. kilsa tuli yhteesä taitettuu matkaa tunnissa :LOL: :LOL: Nyt vihloo alapäähän niin ettei oo tosi |O Ei kyllä supistele tms, mut toi vihlonta on NIIIIN kamalaa, etten kamalampaa tiiäkään |O :attn:
Ihan kun olis jo pidemmällä... :/
Farkut alkaa ahistaa, jos sinne alle vetää pitkikset...mulla on tuol ollu mammahousut jemmassa mitä en oo lyhennyttäny, mut pitää vissiin tänään viiä mummolle, että lyhentää, kun on tässä kuitenki pahimmassa tapauksessa viel 2½kk aikaa tän masun kanssa =) Toivottavasti ei kuitenkaan :whistle: ;)

Jahvetti 30+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja katariina84:
hei kaikille!

Nyt mulla on kysymys ja tartteisin teidän muiden mielipiteitä. Olenko hupsu jos menen yksityiselle kurkistamaan vauvaa ja ehkä saada selville sukupuolen? Tai no suurin syy on se että haluaisin saada selville lapsen sukupuolen. Olenko mielestänne täysin hölmö? help me!

Et ole :D
Itsekin kävin kolmatta odottaessa yksityisellä ja syynä 70% vauvan sukupuoli ja 30% vaan kattomassa, et kaikki on ok :D :hug:
Nyt en ol edes aatellut, että menisin, tulee kumpi tulee =)
 

Yhteistyössä