**Helmikuun Helmet** marraskuu

Viikonloppuja mammat :wave:
masun koosta olette puhelleet. Minä saan edelleen kommentteja tyyliin "ai, sulle on kesävauva tulossa".. juu ei kyllä sen pitäis helmikuussa syntyä. Eli ihan minimasu oon edelleen.

vauvan asennosta kans, muistaakseni 25+ jotain neuvolassa täti sano että ei voi vielä laittaa korttiin merkintää kun se on melkein raivotarjonnassa, ihan pikkasen vaan poikittain. Eikä ilmeisesti oo siitä vieläkään kääntyny koska ei edelliselläkään kerralla merkattu. Ai niin, sektiosta ei enää oo ollu puhetta vähään aikaan.. rupee jännättään se synnytystapa-arvio, kohtahan se on ajankohtainen =)

Täällä kans yks tarmonpesä, tänäänki koko päivä siivottu autotallia ja siinä sitä hommaa piisaa! Nyt kun väsymys helpotti niillä rautatabuilla niin sitä tuntee ittensä ihan ku uudeksi ihmiseksi. Ja ei tuo masukaan tosiaan haittaa menoa. Selkäkin ihmeen hyvänä ollu muutaman päivän. Voimia kovasti teille joilla on vaikeampaa, ei oo enää pitkä aika onneksi kenelläkään :hug:

Mitäs muuta.. Liikkeistä oli kanssa jonkulaista keskustelua, täällä on ainakin ollut jopa viikon mittaisia hiljaisempia jaksoja, ja sillon kyllä selkeästi huomannu että jonki sortin kasvupyrähdys on käynnissä. Nyt pari päivää potkinu rajusti, yölläkin. Ei onneksi vielä tee kipeetä, mut epämukavaa on kun kylkiluihin jytyyttää.

Maitoa oon odotellut, mut ei vieläkään tippaakaan. Toivottavasti nousee sitten synnytyksen jälkeen. Meillä on suvun naisilla ollu aika huonoa menestystä imetyksen suhteen, toivoisin niin että ite saisin imettää useamman kuukauden. Mut ei voi mitään jos ei onnistu.

Eipä tässä kai muuta sitten, omanapaista kyllä taas.. :ashamed:
Noh, oikein hyvää alkavaa viikkoa kaikille :flower:

Siru 29+6 (ja taas pyörähtää)
 
Iltaa..paljon juttua taas.

Kiin mä voin tulla räjähtää sun kaa niille mummoille..mikä vidun oikeus niillä on kaikessa pätee, etuilla ja saada kunnia :kieh: :kieh: !

Tääl on muitakin kiukuttelijoita. Välillä tuntuu, että toi ukko on niin tampio, tajuu sit mitään |O ! Mutta kyllä mäki kilahtelen sille niin turhasta ja vedän herneitä nenään, enkä ees ite tiedä miks :headwall: :eek: . HORMOONIT!!!

Hiivasta Siis mite helvatan kauan ton canestan 500mg tabun kuuluu tuolla sulaa ja olella |O |O ??? Hyi yök :x :x sitä jauhoo valuu vieläkin ja 2vrk aikaa, ku laitoin sen tonne!

(.): Oltiin taas Kuopiossa ajelee tuttava perheen pojan syndeillä. Kauan mietin, että jaksanko lähtee, ja sit lähettii kuiteski. Tasan viimesii autossa istumisia mulla!!! Mulla käy supistaa ja ahistaa ym, ei onnaa mitenkään päin. Ja muutenki kaikki äitiyshoust ahdistaa mahasta. Mille ihme mallimahoille ne on tehty |O ? Koko M on sopiva muualta, mutta maha ei yksinkertaisesti mahdu! Ei vaik sen masukankaan pitää ylhäällä tahi kääntää alas, kaikki ahdistaa ja kiristää. Mä oon mun kollege mammoissa loppuajan!
Äsken tytöt jakso olla yliärsyttäviä ja kiukkusia mulle nukkumaan mennessä. Minä hyvä-äiti tapani mukaan alotin iltalaulut vaikka kuulu sun mitä sängystä..aikani kuunteli sitä kiukuttelua ym ja sit kilahdin. Ärähdin sillai, että oma pulssi nous varmaa 200 ja voi herra ties mite vauva-paralla :'( . Sit oli pakko mennä huilaa ja henigttää toiseen huoneeseen, että rauhotun. Vauva sai hikan ja muuttu nii levottomaksi :( . Nyt on sit supistellu aika kipeesti sen jälkeen ja muutenki säälittää vauva parka, toivottavasti ei pahempaa sille tullu, ku hetken levottomuutta!

Olipas valivali ja negatiivista, sorge. Näin tänään, huomenna toivottavasti toisin!

:heart: nelli&pulla 29+3
 
Jepsu Hyvältä tuo siun tarjoiluehdotus näytti :p Söisin kyllä :D

nelli Kuule, osta se BellyBelti :wave: Miulla on edelleen omat vanhat housut jalassa, jatkettuna bellybeltillä ja hyvin menee. Vielä on käytössä se lyhyempi kuminauha, kun sillä pidemmällä housut vaan tippuu jalasta. Ne ainoot mammahousut mitä miulla on puristaa jo ;)

Mie en ole edes ilennyt sokereita mitata pariin päivään kun on tullu syötyä ihan mitä sattuu ja mätettyä karkkia :ashamed: :x Perjantaina olis neuvola, pitää ryhdistäytyä ni saa sinne nätin arvon :whistle:

Kouluki alkais huomenna :/ Tai pari päivää on seminaariesityksiä, perjantaina tentti ja ens viikolla näyttö. Siinä ne opinnot sitten oliskin kasassa :) Yks essee on jäänyt roikkumaan, se pitäs kirjottaa pois ja jotenkin yritän likistellä opinnäytetyön tekoa äippälomalle (2 pitäs tehä, toinen on työn alla).
 
Huomenta!

Odotettavissa omanapaista jupinaa...

Täällä sitä taas kukutaan ja kello lähenee puoli viittä aamulla. Että voi olla ärsyttävää, ku ei vain saa unta |O Tekemistä keksisin kyllä vaikka kuinka, mutta ku pitää olla ihan hipihiljaa ettei toiset herää. Olihan täällä toki muitakin yökukkujia, mitäs te touhuatte, jos ette saa unta?

Mulle iski tuossa loppuviikolla aivan mahdoton "pesänrakennusvimma". Sehän taitaa suurimmalle osalle tulla jossain vaiheessa ja mä taisin tuolloin tajuta, että ei hitto, joulukuun alkuun on enää viikko ja esikon synttäreihin reilu kuukausi ja la:han pari. Mulla on kovasti jouluvalmistelusuunnitelmia, jotka tulevat viemään aikaa enemmän kuin päivän tai pari, joten hommiin olis ryhdyttävä.
olin ajatellut laittaa työhuoneen ja kodinhoitohuoneenkin vielä uuteen uskoon ennen joulua/vauvaa ja niissäkin tuntuu tuota hommaa olevan. Pitäis ommella verhot + tyynyjä, hankkia matto + vaatekaappi, maalata toinen kaappi ja laittaa vauvalle "hoitonurkkaus" valmiiksi. Ja tähän päälle siis kaikki mun suunnitelmat jouluisista ompeluksista + jouluvaloista + jouluostoksista ym. Tässähän vetää vielä kiireeksi!
Esikoinen täytää 7v. heti tammikuun alussa ja aina käy niin, että synttäreitä juhlitaan monena päivänä, ku kaikille ei koskaan sovi samanaikaisesti, joten varmaan käy niin, että viimeisten synttärivieraiden takavalojen vilkkuessa tuolla tiellä me saammekin jo lähteä sairaalaan. Oikein odotan tuosta loppuajasta vielä melkoista kaaosta :ashamed: :ashamed: Ähh, ahistaa jo valmiiksi. Itsehän mä nämä odotukset itselleni asetan, että saisin kaiken tehtyä, pakkohan niitä ei ole tehdä, mutta tiedän, että jos en saa esim. näitä kahta huonetta ennen vauvan syntymää valmiiksi, niin sitten niiden "kuntoon laitto" tulee venymään ties kuinka pitkälle.


Kaipa mä voisin tästä vielä vääntäytyä tuonne sänkyyn ja edes yritää nukkua. Mulla ainoa asento, jossa on suht hyvä olla, on makuu vasemmalla kyljellä...

babygirl rv 29+2
 
Huomenta :wave:

Kamalasti oli luettavaa, kun eilen en avannut konetta ollenkaa, harvinaista :kieh:

Mahan muodoista oli juttua, niin mulla ekasta oli aikalailla tyttömaha, anoppi, joka aina mahasta ennustaa (yleensä oikein!), niin arvasi väärin :LOL: Nää 3 muuta on vähän kinkkisempiä, ehkä kuitenki enempi poikamasuja...nää roikkuukin niin alhaalla jne, ettei oikeen oo minkään muotosia :D

Sykkeistä, meillä (jos oikein muistan), niin isommilla on sykkeet heitelly pääsääntösesti 120-140 välillä...mutta ollut myös 160, josta etenkin kakkosen kohdalla useat tyttöä veikkas...nyt tästä on ollu tasaseen 150 molemmin puolin, että saa nyt nähdä. Tyttöähän tästä ultrassa veikattiin, mutten siihen luota ennenkun näen..tyttöarviohan menee useammin pieleen =)

Vauvan asennosta ollut myös puhetta ja mulla oli viimeksi neuvolassa tää tyyppi edelleen poikittain (30+1)...pikkasen tietty alko huolettaa, vaikka esikoinenkin kääntyi raivotarjontaan vasta rv 36!! Eilen mies sitten huvikseen alkoi leikkiä taskulampulla, että sais vauvan käntymään :LOL: :LOL: Ja nyt musta oikeesti tuntuu, että tää on kääntyny!!!! |O Tosin tuntuisi, että olis pää ylöspäin, et pt:ssa, muttei poikittain enää...lonkkiinkaan ei enää paina ja on parempi istua, kun tuo alamaha ei ole niin leveä!!! Uskomatonta!!! :eek: Vai sattumaa? :eek: En kyllä juurikaan nukkunu koko viimeyössä, kun tää mylläs ja pylläs koko aika...huih =) Kokeilkaa muutki, joilla on väärin päin :LOL: :LOL: :LOL:

(.) 24h väsymys alkaa helpottaa, tekis mieli laittaa kaikkea jo valmiiksi, muttei vielä ihan, kun ne pölyttyy kuitenkin :/ Jouluun ei enää montaa viikkoa ole, mutta nyt tänä vuonna tuntuu, etten sitä ihan samalla innolla odota, kuin normaalisti :kieh: Odotan sitä tammi-helmikuuta :whistle: ;)
Häntäluu on tosi tosi kipeä, ei voi kuvitellakaan, että jossain kovalla istuisi, huhhuh...kai se kuuluu asiaan :whistle:
Kovasti oon koittanu nyt katsoo, et mitä suuhun laitan, että sais tota painoa vähän kuriin, mutta aika toivottomalle näyttää...ehtii sitä sit raskauden jälkeenkin painoa murehtia :LOL: :LOL:

Jahvetti 30+4 :heart:
 
Huomenta

Kiin mulla ei mitkää BellyBeltit auta, ku on hanuri ja reidet levinny kiitettävästi, joten saan vaan haaveilla vanhoista housuista tän mahan aikaa :ashamed: :kieh: . Mulla ku nääs noi ylimääräset kilot kertyy tosta vyötäröstä alaspäin..ylhäältä olen säästynyt suht samannäkösenä. Onneks ohimenevää ja noi läskit tosta kevään aikana lähtee..hope so!!

Ei kai täs muuta.. Palaan taasmyöhemmin, kun on tullut juttuja tänne ja itselläkin jos jotain sanottavaa :D . Morjentes!

:heart: nelli&pulla 29+4
 
Kiin hyvä että muutkin sortuu karkkiin välillä :D :ashamed:
Tulee kyllä pahamieli sitten kun on mättänyt paljon karkkia.
Mä näin susta unta viimeyönä tai siis että puhuttiin puhelimessa sun kans ja sait sitten todistaa siinä samalla mun ja pikkusiskon riitaa... Kaikenlaista. En yhtään muista millainen ääni sulla oli... Jännä et palsta alkaa tulla jo uniinkin. :LOL:

Jahvetti mulla kans jotenkin alkanu tuntua tuonne häntäluun seutuville kun käveleskelee varsinkin portaissa ja niitä kun joutuu kerrostalossa nousemaan päivittäin.

menee hermot kaupungin kanssa! yhden kulmanaapurin kuuleminen voi jumittaa hakemusta jopa 2 viikkoa. Ei helkkari ku byrokratia jyllää....meinasin vähän ojennella siellä kaupungintalolla aamulla ku kävin... noh, onneks saatiin tuleva naapuri nyt sitte kiinni nii pääsee homma eteenpäin. Huh...

Tänään tulee varmaan outoa kun nukkumaan mennään. mies lähtee töihin ja tyttö menee yöksi mummolaan kun aamulla on se poli niin ei tarvii kuskailla aamulla. meitsi nukkuu siis yksin ensiyön. :eek: Saas nähdä miten uni tulee...

Tekisi mieli kirpparille... pitäsköhän lähteä pyörähtään...

Jepsu ja Martti 28+6 :heart:
 
voi kyllä mieki leviän juuri vyötäröstä alaspäin :| ei tod puhettakaa että entiset vaatteet sopis päälle,,tai kokoa isommatkaa,..mutta yleensä on onneks puoles vuodes suurin osa hävinny synnytyksen jälkeen,,,ekan jälkeen kyllä lähti jo paris kuukaudes,muttei ne enää niin pian =) mulla on volyymi noussu kans nyt muutamaan otteeseen juuri iltarallin aikana,,,kyllä siinä pulssi nousee ja pitää jäähylle lähteä.tuo meijän 03 syntyny tapaus on aina ollu niin hankala nukutettava,nyt se vetää sellasta iltarallia vieläki et kaikkien hermot menee aika ajoin :ashamed: pari tuntia juoksee pois huoneesta ympäri taloa ja vaatii juomista ja millon mitäki,,,,plaah,,,nyt vielä näkee kun se ymmärtää jo vauvan tulosta ni on jo nyt mustis ,puetuttaa ja sanoo ettei aio tulla eskarilaiseksi vaan vauvaksi =) sellasta se on...meillä eioo ikinä kukaan onneks ollu sillai mustis että oisivat vauvalle tehneet jotain tai sanoneet ees pahasti vauvasta...ne vaan kohdistaa sen mustasukkasuuden muhun,,just puetuttamalla tai kiikkuvat kaapeilla tms juuri kun imetän....sellasta kivaa...mulla edelleen aivan karsee olotila,tosi väsyny ja heikko,ei jaksais kuin maata vaan :( voi kun tulis se äippä pakkaus jo!
 
Maanantaihuomenet =)

En viikonloppuna ehtinytkään koneelle muuta kuin hätäisesti kävin kuulumiset taas lukemassa. Ikkunoita pestessä, jouluvaloja laittaessa, vaatehuonetta järjestäessä, pipareita ja torttuja leipoessa ja mun synttäreitä kahvitellessa meni viikonloppu yhdessä hujauksessa =)

Pojan synttäreiksi täytyy leipoa lisää pipareita kun tekivät sen verran hyvin kauppansa eilen ja voi miten ihana tuoksu tuleekaan niitä leipoessa :p

Masun mallista ja koosta ootte jutelleet, mä en usko masun mallin kertovan sukupuolesta kun meidän mammajumpparyhmässä oli nainen jolla oli niin selkeä poikamasu kun olla voi ja kappas kun tyttö heille syntyi :D Mun masu on joka kerta ollut niin erilainen, esikosta oli niin pikkuriikkinen massu, tokasta vähän isompi ja tämä kasvaa ihan omaan tahtiinsa taas. Alhaalla mus masu on ollu joka kerta, joskin näissä kahdessa viineisessä vieläkin selvemmin. Mutta kaikilla meillä on omanlaisemme, niin erilaiset mutta ihanat massut :heart: :D

Joulumieltä alkoi täältä löytyä kummasti enemmn kun tuli pieni lumikerros maahan. Olen aina ollut jouluihminen ja tykännyt tehdä joulun kotiin ja nyt kun on lapsia niin se on vielä ihanempaa :heart:

Sokereita olen mittaillut ja mun usko tohon mittariin on jo mennyt kun samasta pisarasta mitattuna antoi toissa päivänä eri lukemat ja eroa oli huimat 0,7 yksikköä :kieh: Olenkin tässä tämän päivän aikana arponut uudelleen sokeriarvojani ja poikkeuksetta on antanut ennen syöntiä pienemmän lukeman kuin tunti syönnin jälkeen... :eek: Keskiviikkona esikon neuvola ja otan kyllä asian puheeksi jo siellä. Mikäs siinä jos mun sokeriarvot tosiaan ovat näin alhaiset ja näinollen normaalit mutta vähän vaikea luottaa täysin tähän koneeseen.

Kiukuttelua harrastetaan myös täällä. Tuntuu että pinna katkee nii helposti nykyään että huh huh :ashamed: Kaippa nämä hormoonit asiaan isosti vaikuttavat ja toivottavasti menisi nopeasti ohi tämä lyhytpinnaisuus.

Babygirl, täällä myös yökukkuja. Aamuyöllä kun herään miehen herätyskelloon ja vessaan niin uni ei meinaa sitten millään tulla. Mä olen tähän saakka pysytellyt sängyssä vaikka ei uni tulisikaan, lepoahan se sekin on enkä oikein voi metelöidä minäkään ettei muksut herää. Ja viime raskaudessa sama aamuyön unettomuus tuli tutuksi joten tiedön että se jatkuu ihan loppuun saakka ainakin mulla :/ Hiljaisen tekemisen vinkkejä otetaan siis täälläkin vastaan aamuyön tunneiksi :D

Pesänrakennusvimma jyllää täälläkin jun paikkoja kovasti yritän saada järjestykseen. Vauvan juttuja aion kuitenkin alkaa laitella vasta tammikuussa ja tuskin tässä ennemmin ehtisikään :)

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille mammoille, nyt on mentävä laitamaan junnu päikkäreille :wave:

äitsy ja profiilissa päivitetty pienen pesä 28+2 :heart:
 
Tajusin muuten juuri, että jos en saikulla olis, niin ylihuomenna mulla alkaisi äitiysloma!!!!! :attn: :attn:
Olisin nimittäin alottanu sen 50 päivää ennen la:ta...vähänkö on aika menny nopiaan!! =) =)
No, nyt virallisesti alotan vasta 24.12, saikulla kun oon siihen asti =)
 
Hello! Kylläpä nukuttaa....TAAS :eek: Viimeyönä näin kauheita painajaisia ja kun sitte heräsin ja nukahdin uudelleen ne vaan jatku ja jatku.... :headwall: :headwall: Näkeekö muut painajaisia? Minä muistelin tässä että olen ennenkin raskausaikana nähnyt... :(
Huomenna ois taas neuvola ja ens viikolla Kysin aika.. joka viikko olen nyt tarkastuksessa käynyt, ihan hyvä että vauvaa tarkemmin "katsellaan" vaan tuo auto matka ei ole kiva 150km tulee Kysin reissulla aina... :/
Huomenna alkaa viimeset kymmen viikkoa!! :eek: HUI!

Tarppa ja toukka 29+6
 
tarppa, minä näen aina raskausaikana painajaisia :| ne on tosi inhottavia,,,nyt oon nänhy aivan yli paljo ,samana yönä jopa montaa eripainajaista ,,,sit ei uskalla eikä pysty nukahtamaan enää kun herää...kuolema vierailee mun unissa :( ja muut inhottavat asiat,,,mulla o piparitaikinaa sulassa,ei vaan millää jaksas alottaa kun ni väsy...
 
Moikka,

äitsylle myöhästyneet synttärionnittelut :flower:

Tarppa: kyllähän nuo unet välillä aika villejä on, jonain yönä näin unta, että vauva oli kuollut kohtuun :'( Sit kun heräsin, niin tunsin heti typykän potkut, vähänkö sillon tuli onnellinen olo.

Vauvan asennosta: tuntuu pyöriskelevän silleen, että välillä on poikittain ja sit taas raivotarjonnassa. Kun nyt pysyiskin vaan pääasiassa jo pää alaspäin ;)

Kävin aamulla labrassa antamassa streptokokki-näytteen, joka piti tarkistaa supisteluiden takia. Nyt ei oo taas kylläkään kauheesti supistellut, joten tuskin siinä mitään näkyy. Selkä sen sijaan on julmetun kipeä, ei pysty kauan makaamaan eikä istumaan eikä seisomaan, eli vaihdan paikkaa ja asentoa koko ajan... Tuskinpa pystyn enää töissä sitä 8 tuntia koneen äärellä istumaan, joten kai sitä joutuu loppuajaksikin saikkua hakemaan.

Eilen käytiin vähän myös jouluostoksilla, tuli jouluinen ja hyvä mieli jo siitä, että pääsi vähän ihmisten ilmoille :D

t. Piipi + typykkä 28+3
 
Mie näin viime viikolla lähes joka yö jonkinlaista painajaista! Ja ne on olleet niinkun aivan ylikauheita ja omituisia, oon ite laittanut raskauden piikkiin...
Kun ne vielä jättäis rauhaan kun herää, mutta kun yleensä oon yksin kotona herätessäni niin jää sellanen kauhee olo koko päiväks kun ei heti pääse purkamaan jollekin niitä unia :eek:

Katsoin eilen Onnen varjot -elokuvan ensimmäistä kertaa, ja siitä keskenmenosta lähtien itkin koko elokuvan :( Ja massu-nassu yritti tönimällä lohdutella...

Miehetkin osaa kyllä olla niin mysteereitä joskus! Eilen kun katsottiin sitä elokuvaa hieroin miehen hartioita ja heitin sitten yhden jutun aivan täysin vitsillä, ja uskoin että mies osaa ottaa sen huumorilla kun se itse heittelee samanlaisia juttuja mulle... Niin juma sillä välin kun menin käymään keittiössä niin mies oli mennyt makkariin nukkumaan sanomatta mitään! Ja kello oli vasta kuus illalla...

Menin mä kyseleen että mikä toista vaivaa ja pyysin katsoon elokuvan loppuun mun kanssa, mutta ei niinkun sanan sanaa tullu takasin. En nyt sitten tiedä johtuuko se siitä heitosta vai jostain muusta, kun se ei puhu! Raivostuttaa... Muuten oli taas niin kiva viikonloppu ja sitten... :|
 
Maanantaita kaikille!

Täälläkin yksi yökukkuja ilmottautuu väsyneiden joukkoon... Yöllä valvoin puoli neljään saakka ja senkin jälkeen nukuin tosi ohutta unta. Asiaa ei luonnollisesti auttanut se, että joka paikkaa kivisti, kun olin niin turvoksissa. Viimeistelin nimittäin "tyhmä pää" -diettini eilen hampurilaisaterialla... Ateriaa tilatessa sanoin kyllä, että laittaisivat aterian lisukesalaatilla, mutta kotona sitten huomasin, että ranskalaisethan sieltä pussista löytyi... ja syötävähän ne oli... :ashamed:

Täällä edelleen odotellaan sitä "pesänrakennus" -vimmaa. Mulle ei ole tullut mitään tarvetta laittaa paikkoja edes joulukuntoon, vaikka normaalisti tähän aikaan aina olen niin jouluisella mielellä. Ainoa ostos mikä vauvalle ollaan saatu aikaan on hoitopöytä ja sekin lojuu vielä nurkassa osissa... Onkohan tämä totaalinen laiskuus oman kodin ja vauvan tulon suhteen epänormaalia...? Pitäisiköhän asiasta huolestua...?

Kiukuttelua täälläkin tuli koko viikonloppu harrastettua ja mikä naurettavinta (ja epäreiluinta) olen kiukutellut meidän koiralle, joka sitten on ollut asiasta aivan ihmeissään... :ashamed: Viaton luontokappale on saanut kärsiä, kun en ole muille läheisille voinut rähjätä. Sille asialle täytyy kyllä laittaa välittömästi stoppi... Ehkäpä mun pitäisi käydä usemmain kaupassa niin löytäisin niitä Tarpan ja Kiin "terroristi-muka-mummoja" joille voisin sitten oikein syystä kunnolla rähjätä. :kieh: :LOL:

Tsemppiä kaikille!

Pöhinä 29+6
 
Heips

Vauvan asennosta Mulla on tytöt ja nyt tämäkin ollu sieltä puolenvälin tietämiltä rt:ssa eikä kurssiaan vaihtanu, harvemmin edes kylkeä kääntäny kukaan. Tämä poju samassa asennossa kun tytötkin, selkä oikella kylellä ja pylly kylkiluissa oikealla, potkii siis vasemmalle kylkiin. Ei se siellä ole kääntyillyt. Hyvä niin ja toiv. pitää nyt asemansa loppuun asti! Oisko mun ruumiinrakneteella merkitystä, että eivät kääntyile ja liiku vaan viihtyyvät samassa koko ajan :/ ?

Mä haluun kattoo kans ton Onnen varjot elokuvan, kun tänää tulee telkusta.

Mulla on täällä nyt hetki rentoa aikaa, nuorempi nukkuu ja vanhempi kerhossa. Mun isä ja mummokin kävi tossa, ni meni aamupv nopsaan. En kyl mee nukkuu ite! Menee iha hukkaa tää oma rauha..huilaan muuten :) .

 
Lueskelin tuossa joulukuisten pinoa ja aika moni sielläkin ottanu varaslähdön...kuten yksi tammikuinenkin jo =)
Mietin, että millonhan meidän pinon ensimmäinen vauvali näkee päivänvalon =) Toivottavasti vielä vähän aikaa pysyisivät yksiöissään =)
Monella vaan jo paikat kypsyilleet ja supistellut, ettei mikään ihme, vaikka tämän vuoden puolella ensimmäinen jo tulisi =)

Mutta hyvinllä viikoilla ollaan :heart:

Jahvetti 30+4
 
Jahvetti samaa miettinyt. Ja oma asenne itseni kohdalla on, että tammikuussa syntyy, sais syntyä!! Mä oon nyt mahani kanssa niin ongekmallinen tapaus, että tähän kuukauskin lisää :eek: . Poika kasvaa nyt niin hyvää vauhtia, että oiskin jo rv36 esim. tosi hyvän kokonen syntymään. En aio siis pidätellä. Jotenkin sitä tällai kolmannen kohdalla ajattelee näin, että pari kolme vkoa aikasemmin ei haittais yhtään. En edes osaa asennoitua, että menis helmikuulle..en koko raskauden aikana ole osannut. Näihin ku ei vaa vo vaikuttaa, luonto hoitelee.. Kunhan tosiaan kaikki vaiks tonne joulun tienoille yhtenä säilys, sittehän ei kellään ois hätiä mitiä =) .
 
Joulukuisia piti munki mennä vaklaamaan :whistle: :ashamed: .

Jollain oli syntynyt vauveliini:
Tyttö syntyi 14.11.07 rv 35+6 4410kg ja 52cm py 36 sektiolla syntyi ja perjantaina kotiuduttiin
:eek: :eek: Miten iso noille viikoille :eek: :eek:
 
ei ole ihme että väsyttää ZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzz
käväsin neuvolassa oli hb laskenu 104, et pitää säännöllisesti alkaa syömään rautaa (mun normaali hb on 148). RR ok. painoa tullu 600g/vk. Kuulemma ei paha, vaik ite olin ihan järkyttyny..tai no :ashamed: tähän mennessä ei ole kuin 2kg tullu kaikkian painoa lisää. oli vain nyt "pompsahtanu". Pissa puhas, saan lopettaa estolääkityksen YES!
Lääkärineukusta: kohdun suu jämäkkä, suukin erittäin napakka. mitta 3cm. Vauva kasvaa edelleen yläkäyrillä, siihen voi tosin vaikuttaa et la:ta muutettiin eka ultrassa viikolla eteenpäin. Paino arvioksi antoi 1100g. huh kuinkahan iso tämä on sit ku syntyy...
Kotisokerimittauksissa sokerit hyviä. Pitää tällä viikolla mennä sokerirasitukseen, ja sen mukaan sit joko äippäpolille tai neukkulääkärille kasvukontrolliin. Vauva raivotarjonnassa.
zuku 26+4
 
Kiitos Piipi onnitteluista ja siitä että olit mua kaipaillutkin, tuli hyvä mieli =)

Painajaisista, mä näen myös raskausaikana usein kamalia unia ja kuolema isona osana niitä ja vieläpä läheisten imhisten kohdalla. Aamuisin onkin tosi kamala olo kun näkee sellaisia unia, esimerkiksi toissa yönä näin unen jossa oli mummoni hautajaiset, kaikki sukulaiset paikalla ja saattokulkueena mentiin ruumisauton perässä ja todellisuudessa tämä mummoni on elossa, ikäää toki on kiitettävät 85-vuotta.

Nyt on pakko kysyä että onko teillä muilla napa kipeä??? Mulla tälläkin hetkellä todella kipeä, ihan kosketusarka :| Edellisessä odotuksessa oli sama vaiva, mistäköhän lie johtunee.

Oli kyllä joulukuisissa hyvän kokoinen vauva syntynyt noille viikoille. olisiko sitten sokereissa ollut jotain mikä vaikuttaisi kokoon tms.

Mä en itse haluaisi vauvan syntyvän yhtään ennemmin, mieluummin vaikka yliaikaisena olipa oma olo miten tukala tahansa. Mä pidän 38 viikkoa täysiaikaisuuden rajana eli sen jälkeen aikaisintaan olisi hyvä mun mielestä syntyä. Meillä esikko syntyi 38+5 ja vaikka oli kooltaan pikkuinen 2725g niin söi kyllä heti alusta saakka hyvin. Bilirubiinit toki nousi mutta laskivat ihan itsekseen, onneksi. Kakkonen syntyikin sitten 37+5 3220g ja sokerit tuppasivat laskea liian alas, oli unelias vauva joten nukahti kesken syönnin joka taas ei auttanut sokereiden tasaantumisen eikä biliarvojen suhteen. Hoitajat sanoivat sairaalassa että monesti juuri näin ennen 38 viikkoa syntyneillä on vähän nihkeä alku vaikka muuten terveitä vauvoja olisivatkin. Eli suuri mahdollisuus toki omalla kohdalla on nytkin synnyttää vähän ennakkoon vaikka miten toivoisin pienen vähän pidempään masussa tällä kertaa viihtyvän :heart:

Jännittävää kyllä että meidän kuukausi lähenee koko ajan hurjaa vauhtia ja varmasti viimeistään tammikuulla ensimmäisiä vauvauutisia jo saadaan =)

Nyt on mentävä herättämään junnu että saa pojan sitten joskus yöunillekkin :wave:

Äitsy ja pieni edelleen 28+2
 
Iltoja.

Voi herranjestas mikä yö takana. Mikään asento ei ollut hyvä. Ja jos löyty asento minulle sopivaksi ilmoitti vauveli että häntä ahdistaa ja ei rauhoittunut ennenkuin vaihdoin taas asentoa. Sit herätin jo miehenikin et painu nyt hevonkuuseen... :ashamed: Joten vaihdoimme puolia minä siirryin seinän puolelle nukkumaan ja hän minun paikalleni. Sitten tuli järkyttävä hiki& nälkä mutta en voinut juoda/syödä kun oli aamulla sokerirasitus! :headwall: Siinä sitä sitten pyörittiin tai joltain se varmasti näytti. Tämän vatsan kanssa tuo kyljeltä toiselle kääntyminen ei oikein enää onnistu. :LOL:

Saldo 2-5 hereillä silti makasin sängyssä koska jos olisin noussut olisi ollut pakko saada syötävää heti.

Meinasin nukahtaa sokerirasitukseen kun joutuu odottelee siinä välissä. :whistle:

Olipas joku saanut ison vauvan ja noilla viikoilla. :eek:

Iltasanomissakin oli juttua kun joku 152cm nainen oli synnyttänyt 6,6kg vauvan... voi jestas se on näyttänyt isolta.

Niisku-neiti& rinsessa 29+6
 
Jepsu Ihanaa kuulla, että on jonkun mielessä unissakin :D Mie olen kans nähny joskus unta jostain nettikaverista :) En nyt vaan muista kenestä se oli...

nelli Miulla leviäminen näkyy/tuntuu aina ekana vyötäröllä, muuten menee housut jalkaan, mutta napit ei enää yllä kiinni :D Saan turvota hirveesti, että menis reisiin tai takamukseen (mikä on hyvä, koska miulla on muutenki aika ... kröm ... pyöreä pylly :p ). Miulla ilmeisesti rasva kerääntyy tuonne sisäelimien ympärille, mikä se ei ole kovin kivaa terveyden kannalta :(

Miulla on ruvennu tulemaan turvotusta kasvoihin ja käsiin :eek: Olin ihan kauhuissani tänään, kun näin itteni vessan peilistä! |O Kauhee kaksoisleuka, ihan kun olis joku ihrapussi laitettu tohon leuan alle :x Sormetki on ihan turvonneet ja kuumottavat, tuntuu pahalta puristaa käsiä nyrkkiin :/

zuku Ei mikään ihme että sinnuu väsyttää :eek: Tuollanen hemppari on yleensä just synnyttäneellä, kun on pikkasen vuotanu. Mie olen kans ollu ihan hirveen väsyny ja miulla sentään oli hemppari viimeks 111. Nyt on onneks piristäny tuo Kräuterblutsaft, tai ainakin mie kuvittelen niin :D

Että ahdisti istua koulussa tänään koko päivä, tuntu ettei happea saa kunnolla, kun oli istunu pari tuntia putkeen. Pakko oli mennä kesken tunnin käytävälle käppäilemään. Oli siellä muitakin vaeltelijoita ;) Luokkakaveri on saanu lapsen pari kuukautta sitten. Se kävi välillä lypsämässä, kun rupes olemaan tissit epämukavan täynnä ja vuotamaan =)

Kauhea nälkä :p Odottelen makaroonilaatikon valmistumista...

Kiin ja My 30+0
 
Tyttiliini
Joo Kiin, sama ongelma, istuminen on kamalan tukalaa jotenkin. Töissä joutuu jatkuvasti käpöttelemään pitkin käytäviä. Ja siitäkin tunnistin itseni, että tänään kun menin töihin ja katsoin itseäni hissin peilistä, pelästyin oikein. Mieletön kuunaama :LOL: Muutenki painoa on tullu ihan hirveästi, mutta en jaksa sillä stressata. Vaikka no ehkä vähän pitäis...

Äitiyspakkaus on vihdoin ja viimein tullu! Nyt se pitäis vielä saada postista roudattua kotiin. Yritän saada miehen hakemaan sen huomenna.

Hassua, kun odotin esikoista olin ihan tohkeissani kaikista varusteista ja mietin ja järkkäsin kaikkea. Nyt taas en osaa oikein ryhtyä koko hommaan. Ehkä saan tuosta pakkauksesta vähän lisäbuustia. Olen mä vähän pohtinu, että mihin sänky pistetään ja selvittäny, että saadaan lainaan ainaki turvakaukalo ja vaatteita. Kaksosrattaat meillä jo onkin ja hoitoalusta.

Äh mulla on dementia. En muista, mitä vauvat tarttee, vaikka esikoinen on vasta 2 :p

Hei onko joku laatinu jotain listaa? Siis listaa vauvatarvikkeista? Musta tuntuu, etten ollenkaan saa päätäni järjestykseen, joten jos joku jaksaa, olis kiva nähdä, mitä te arvelette tarvitsevanne!
 
Tyttiliini, mulla sama ongelma, etten oikeen osaa hahmottaa että mitä pitäs vielä hommata, vaikka neljättä ootan :LOL:
Tosin onhan tuo kuopus kohta jo 5v, että saa kai sitä unohtaakin :p :LOL:
Aika hyvin alkaa tavaraa kasassa olla, mut varmaan jotain viel puuttuu...
 

Yhteistyössä