**Helmikuun Helmet** marraskuu

tärinästä mulle joskus on sanottu että vauva pissaa silloin. Hurjaa...

polikuulumisia Lääkäri oli ihan ihmeissään kun kysyi et minkäs takia mut on laitettu sokerirasitukseen ja sanoin et ylipainon takia. Hänen mielestään en todellakaan ole ylipainoinen. :D Tuli tosi hyvä mieli. :D

painoa oli tullu ton puntarin mukaan lisää hieman ja vauva on perätilassa/poikkitilassa mutta sanoi että näillä viikoilla sillä ei ole vielä mitään merkitystä. Vauva kasvaa keskikäyrillä ja kova liikkumaan. Sanoikohan painoksi jotain 1500g. Voikohan pitää paikkaansa?!? Iso vauva jo.
Sitten Martti päätti haukotella niin lääkäri sanoi ettei koskaan ole noin isoa haukotusta nähny ultralla. Peruna olis suuhun mahtunu. :LOL:
Varpaitaan heiluttelee myös ja näyttää pahasti siltä että isän taidon saa tämän lapsukainen sillä lääkärin mukaan napsutteli ukkovarvastaan siellä. :LOL: Todella jo 3 polvessa toi varpaan napsutus. :LOL: Huulihalkiota ei ole eikä kitalakihalkiota. Sukupuolesta en kyselly eikä se sanonu. Tammikuulle sain uuden ajan sitten kontrolliin sokereiden kanssa. kehui että mallikkaat arvot minulla kun niitä vihkoon olen ylös merkkaillut. :D

kerrankin oli mahtava käydä lääkärillä ja sai niin monipuolisen sepostuksen et aah. :D Niin joo, kohdunsuu kiinni ja olikohan sitä 3cm jäljellä.
Verenpaineet hyvät ja pissa puhdas.

Kuvia en saanu mutta elävästi nään silmissäni sen haukotuksen. Hyvä kun ei lapsen suu revenny. :kieh:

Niin onnellinen olo ja helpottunut että en ihan järkky norsu ookkaan. Mieli leijuu pilvissä ja suu korvissa. =)

Nyt kuitenkin syömään! Sorry omanapaisuus mutta nyt on pakko olla niin iloinen ja onnessaan...

Jepsu ja Martti 29+0 :heart:
 
Pikaisesti omia kuulumisia... 30 viikkoa tuli eilen täyteen ja oli neuvolakäynti sen kunniaksi. :D Hb oli vähän laskenut, 111 oli lukema, aloin nyt ottamaan sitä rautaa säännöllisesti vaikka siitä tuleekin huono olo ja ummetusta :x mutta ei voi mitään. Sf-mitta oli 27 ja muuten kaikki mallillaan. Parin viikon päähän sain uuden ajan, nyt nekin alkavat tihenemään... hui, tämä odotus alkaa tosiaan kohta olemaan loppusuoralla. :D Ja kaikki vielä kesken, paniikki! :p

Koitan ehtiä paremmalla ajalla lukemaan teidän kuulumisia, nyt tuli vaan pikaluettua...

Hissukka rv30+1
 
te jotka olette maltoferia syöneet/syöte..montako tippaa otatta? ku mä tuon matalan :kieh: hb:n takia ajattelin ottaa "tehokuurin" 60tippaa + multivitan raskaus tpl.
Ei ainakaan vielä ole pahemmin närästäny. Obsidan meinas närästää tosissaan...
Onko kukaan muu joutumassa lapsen "ison" koon takia kasvukontrolliin? Mul tuo lapsi huiteli rakenne ulrassa ylä käyrillä ja edelleen yläkäyrillä viilettää..tasaisesti kasvaa, mut yläkäyrällä/keskiyläkäyrällä. "joudun" siis sokerirasitukseen, jos siinä ei ole erityistä, ni omalle lääkärille kasvukontrolliin tai vastaavasti äippäpolille.
Jos samaa tahtia kasvaa, ni aijon kyl vaatia et ei päästetä kovin yliaikaiseksi. Siskolla "veikattiin" n.3kg lasta ja oliki liki 4kg. Repes aika mukavasti jne...oli vauva ollu aika "kasassa"..lonkat pois paikaltaan + pää vinossa. et itteä meinaa hirvittää.. :kieh: :kieh:
Tänään illalla olis eka synnytys valmennus...toivottavasti tosiaan on jotain muuta kuin "parisuhdekeskustelua", en nimittäin saa tuota isäntää toista kertaa mukaan. Nytki meinas ettei lähe, mut sain sen mukaan ku sanoin et siel on sillekki tärkeää asiaa synnytyksestä jne. mitä aiheita teillä muilla on käsitelty?
 
Jahvetti My lausutaan Myy, niikun Muumeissa ;) On ihan oikeasti suomenruotsalaisten käyttämä nimi, suomenkielisille tulee yleensä aina ekaksi mieleen pikku-Myy :p ja luulevat, että se on vaan satuhahmon nimi.

babygirl Meilläkin täristellään välillä mahassa. Miekin olen kuullut sen, että vauvan pissaamisesta johtuisi ja että pojat tekee sitä useammin kuin tytöt.

katariina Kenelle se nyt kuuluu miksi sie ultrassa käyt, itepähän työ sen maksatte :wave: Mene vaan, siellä saa selville niin paljon muutakin kuin sen sukupuolen ja onhan se ihana nähdä pikkuista :heart:

Jepsu Ihania ultrakuulumisia :heart: Meillä kans tyttö haukotteli leveästi 4D:ssä ja saatiin se videolle :)

Mie juoksin pissalla koko viime yön ja aamulla nukutti sen verran, että en jaksanu lähteä kouluun. Menin sitten ruokikselle ja kuulin, että olivat jo lopettaneet tunnit. Odottelen täällä ATK-luokassa seuraavien tuntien alkua.

My taitaa olla pt:ssa, kun mukse käy tuonne alavatsalle. Olis nyt vaan pysyny rt:ssa, mie pelkään, että se ei käännykään ennen synnytystä, vaikka onhan tässä aikaa. Mie en ikimaailmassa halua sektiota, mutta en kyllä mielelläni perätilastakaan synnyttäis alakautta :| Mie olen ihan varma, että My on iso! Laskeskelin miun ja miehen syntymäpainosta keskiarvon ja sekin olis 4000g... Toivottavasti tulis isäänsä, kun se paino syntyessään vaan 3125g ja mie 4600g :ashamed:

Kiin ja My 30+1
 
Katariina84, älä ota sellaisista paineita... yksityiset ovat vaan iloisia, että töitä riittää, oli käynnit sitten turhan takia tai ei... :D Ja mikä on turhan takia, olen ymmärtänyt, että esim. Ranskassa ultrataan vauvaa vakiosti kuukauden parin välein (ainakin neljä ultraa kuuluu normaaliin raskauden seurantaan).

Meillevauvan tavoin olen ajatellut tähän asti, että raskauden myötä olisin enemmänkin rauhoittunut aikaisemmasta "tuittuilustani". Nyt viikon, parin ajan on sitten kyllä ollut niin tunteet pinnassa ja "äksy"-olo. Musta kuitenkin tuntuu, että syynä on enemmänkin puhdas väsymys ja unenpuute (tuli taas viime yökin valvottua...) kun ne kuuluisat hormonit. Sillä onhan se "valvottaminen" yksi tehokkaimmista kidutuskeinoistakin... :kieh:

Nellin tavoin olen kanssa huomannut, että mm. sukkien äheltäminen jalkaan on tosi työlästä! Nyt olen viime aikoina hokannut, että ainoa tapa saada sukat kunnialla jalkaan aamuisin on tehdä se ehdottomasti ennen aamiaista tai edes vesilasin juomista... sen jälkeen nimittäin ei ole enää mitään toivoa... Samalla idealla sain tänään jopa varpaankynteni leikattua, josta olin tooosi ylpeä. B) :D

Babygirl, koska mulla on ollut vauva (todetusti) perätilassa jo rakenneultrasta lähtien ja käytännössä ei ole muuttanut asentoaan, olen myös alkanut miettiä sitä, että vauvalla on jokin syy pitää tämä asento. Ainoa muutos on ollut, että välillä on ollut "linkkuveitsi"-asennossa ja välillä "istunut" ja potkinut sivulle. Tietääkö muuten kukaan, että nähdäänkö viimeisillä viikoilla ultrassa napanuoran "sijainti" / kiinnittyminen tai pystytäänkö laskemaan sen pituutta?

Kiin, täytyykin kokeilla tuota sun "punnerrus" konstia vauvan asennon tarkistamiseksi :)

Pöhinä 30+0
 
Niin ja piti vielä tuon turvotuksen tiimoilta kysyä, että mitäs muita hyviä luonnon omia nesteenpoistajia sitä olikaan sen klassisen ananaksen ja mansikan lisäksi? (Niin ja onhan kahvi myös hyvä, mutta kun en pysty juomaan sitä närästyksen vuoksi...) Mulla nimittäin turvotus on kanssa saanut aikaa jo sellaiset "nakkisormet", että tänä aamuna oli vaikeaa saada autosta pakkia päälle... :whistle:
 
Heipsan.

Me mentiin rakenneultraan sillä mielin että nyt kysytään se sukupuoli. Tietenkin mietittiin et toivottavasti vauvalla kaikki hyvin. Ja kun se oli niin ihmeellinen kokemus nähdä ihan vauvan näköinen "juttu" itsessään sisällä se sukupuoli juttu unohtui ihan täysin.

4D-ultraan sit mentiinkiin sen takia kun sitä oltiin kehuttu. Ja siellä heti ovelta melkein ilmoitimme että haluamme tietää sukupuolen. Kyllä se sen näkikin että olimme siellä sitä vastausta hakemassa. Ja ei hän se siitä mitään sano. Sille maksetaan siitä että se tarkistaa kaikki mitkä voi katsoa niillä viikoilla.

Sanoi kyllä että viikon 30 tienoilla ei kannata enää yrittää tutkailla sukupuolta koska vauvalla alkaa olla tilat ahtaat niin ovat aika piilossa joillain vauvoilla.


Sokerirasitus oli eilen ja tänään tulokset olivat 5.2 ja en muista kuinka ylös nousi mutta laski 5 sen 2 tunnin jälkeen.

Hemppa oli laskenut 111. Neukkutäti sanoi että syöppäs sitä rautaa mut mitä niistä. En mä edes tiedä minkä näköisiä valmisteita ne on. Onko jollai joku hyvä mikä ei aiheuttaisi kauheesti mitään sivuvaikutuksia. Ei kiitos ainakaan ummetusta...

Sit varasin TYKSistä sen synnytysvalmennus ajan. 7.1.2008 toivottavasti mieskin pääsis.

Ja mitäs vielä. Hiukan omanapainen.

Niisku-neiti & rinsessa 30+0 Vautsi mihin se aika menikään.
 
No joo..kyllä mullakin välillä pinna palaa. Useimmiten ei ole mitään järkevää syytä.. Eilenkin ukko löhösi tapansa mukaan sohvalla ja mä törmäsin omalla polvellani sen jalkapohjaan. Siitäkös alkoi mäkätys :whistle:, itekin tiiän että aihe on mitä naurettavin enkä oikeesti ollut vihainen mutta periaatteesta oli "pakko" mäkättää. Ukkoa lähinnä nauratti..

Kyllä mä tänään oon miettinyt josko kyselisin saikkua. Lähinnä siksi että mua väsyttää aamuisin ja iltaisin ihan sikana. Työkuntoinen olen, toki tulee hetkiä jolloin vois nukahtaa.. Aamuisin mukelo muljahtelee niin että lähes pahoinvointia aiheuttaa. Ja onhan se ärsyttävää kun töistä tullessa on niin väsy että ainoa mitä jaksaa tehä/aatella, on nukkuminen.. Oisko se sit muka syy jäädä saikulle?
Toisaalta mulla on alle 20 työpäivää jäljellä muutenkin..

 
Täällä täristellään myös.. mahtaa neiti liemessä kellua kun usein tuota tärinää on... :x Neuvolassa käyty, :headwall: Pissi sokeri kahdella++ :eek: , ens viikolla sokerirasitukseen :kieh: , sf mitta oli 32cm :eek: terkka tuumas että jätti vauvaa ollaan tekemässä :eek: :eek: . Sappi ja maksakokeisiin jouduin, äsken kävin jo verikokeissa, kun tuohon kylkeen jatkuasti pistää kun on syö yhtään mitään ja olen raaaviskellut itseni naarmuille :whistle: :ashamed: Sydänäänet oli ok mutta ei juuri vauva liikuskellut vaikka kuinka sitä tökittiin. No ens viikolla sitten taas KYSin ultraan siellä tarkastellaan tarkemmin... =) Paineet oli laskusuunnassa ja painokin asoissa varmaan kun ei pysty mitään syömään kun koskee heti tuonne kylkeen :|

VIIMEINEN KYMPPI ALKOI! :eek: :eek:

Tarppa ja toukka 30+0 :heart:
 
Tarppa mistä sua kutittaa?? Kun mä oon alkanu kutiseen kanssa jaloista ja käsistä..siis ei kämmenistä tai jalkapohjista, muualta. Laittakohan Helena mutki lisätutkimuksiin :/ ? Perjantaina ois neuvola..sf-mittaa oikein pelkään taas, on varmaa huima!
JA tota kylkeen pistämistä, vasemmalla mulla, on esiintynyt nyt muutamana päivänä ruoan jälkeen..voi jösses, eikö nää vaivat ala jo riittääää |O |O |O :snotty: :snotty:
Mun on oikeesti kohta keksittävä paremmat avut tänne kotia, kun en pysty tekeen ton 3veen kaa mitää! Onneks on nii reipas ja omatoiminen, kärsii puheripulista, ni höpöttää ja leikkii tuol keskenään, koko päivän leikkiny! :heart:
 
heippa taasen :wave:

jahvetti: joo netti alko eilen toimia ip ja siihen tarvittiin vaan yhen piuhan irrotus ja uudelleenkytkentä :kieh: miksei nää masiinat vois toimia niillä eväillä millä ne on sillon alussa kytketty |O rage against the machine yhä edelleen :kieh:

pöhinä: mulla ainaki sillon pojan odotuksessa synnytystapa-arviossa lekuri sano että napanuora on kaulan ympäri et jotain siinä näkee. tuskin pituutta kuitenkaan.

iso vauva tarpalla kyllä tulossa. jos on sokereissa häikkää niin sitte ruokavaliolla saa sitä painonnousua pysymään aisoissa tai sitte inskat mukaan. hyvä että tutkivat nyt kaikki, sulla on kyllä ollu kestämistä :hug: mut jos vauva syntyy etuajassa ni on ainaki hyvän kokonen =)

tammikuisissako se oli syntyny se yli 4 kilonen aika alhasilla vkoilla? huiman kokonen kyllä :eek: pitää varmaan käydä lueskelemassa.
mä en oo ikinä tollasesta täristelystä kuullukkaa, poikakaan ei mun mielestä sellasta tehny eikä tää masussa oleva. hikkailee kyllä yms mut ei mitään täristelyjä.
 
Tyttiliini
Mä olen kyllä ihan myöhäisherännyt... Muistan, että jossain vaiheessa täällä palstalla oli puhe talvihaalareista. Jotenki se meni multa ohi ja vasta nyt kun kattelin tota äitiyspakkauksen 68-senttistä haalaria mä tajusin, että ei hemmetti, eihän sitä voi käyttää. Oliko joku löytäny jostain jonkun kivan ja ei kauhean kalliin haalarin? Jos oli, jaksatteko vielä raportoida?

Mä tajusin just, että jos käy niinku viime raskaudessa ja joudun liikkumiskieltoon verenpaineen takia, mun on paras hoitaa kaikki hommat valmiiksi nyt.

Eli siis sänky, vaunut, turvakaukalo, hoitopöytä, amme, vaatteet, kantoliina, reppu, hoitolaukku. Ei hitto, missä meidän hoitolaukku on??? Tästä ei tuu mitään. Mä joudun vielä nukuttamaan vauvaa vuoden äitiyspakkauksen laatikossa ja kuljettamaan sen kamoja muovipussissa ja käärimään sen pakkasella pressuun ellen nyt ryhdistäydy :LOL:
 
nelHM Oikeaan kylkeen mulla pistää, sappi siaitsee siellä ja vatsalaukku vasemmalla sano että jos pelkästään vasemmalle niin johtuu mahalaukun ahtaudesta kun masu nostaa sitä ylöspäin, mutta mulla ollu sapen kaa ongelmia aikasemminkin :headwall: Kutiaa koko vartalo.. masun olen raapinut raidoille :ashamed: kädet ja jalat yöllä kutisee ettei saa nukuttua :headwall:

 
Tyttiliini
Kiitos Zuku, sehän se oli! Kävin saman tien tilaamassa samanmoisen, tuli heti enempi sellainen olo, että tilanne ehkä sittenkin on hallinnassa B)

Kaikenlaisia kipuja taas liikkeellä, tsemppiä ihmiset! Mulla ei ole ylämahakipuja mutta närästystä kyllä ja sehän tuntuu just siinä ylhäällä. Onko kellään levottomia jalkoja? Mulla oli ekassa raskaudessa ja nyt on taas. Ei se kivuliasta ole mutta niin ärsyttävää, että tekis mieli ottaa kirves ja hakata koivet poikki :kieh:
 
Heipä hei, minäkin neuvolassa maanantaina käväsin ja kaikki oli ihan kunnossa. Seuraava aika neuvolaan on sitten taas parin viikon päästä ja sinne synnytystapa-arviointi ultraukseen pääsen noin viikolla 36.
Neuvolassa ei osannut täti sanoa miten päivän vauva on, ei edes uskaltanut veikata.
Onko teille muille sanottu, että vatsa olisi jo laskeutnut? Kun mulle neuvolan täti sanoi, että näyttäs maha olevan jo laskeutunut jonkun verran.
Ja jossain välissä pitäs käydä antamassa uusi paastoverensokeri labraan.
Mulla kans vauva täristelee mahassa välillä ja huolestuinkin jo, että mitä se on.
Että tämmöttii tänne :wave:
Ai niin ja se sf- mitta oli nyt 25 noussut 28.
Nyt 30+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja nelHM:
Cruella se vauveli oli joulukuisista. Viikot 35+6 :eek:
aika hurjan kokonen noille vkoille kyllä :eek:

mulla olis huomenna neuvola ja pojalla influenssa uusintarokotus. oon nyt syöny kurillisesti että vaaka näyttäs huomenna siistejä lukemia :whistle: :D voi kyllä olla turha toivo :kieh:
nyt pitää lähteä valmistautumaan kynttiläkutsuille, anoppikokelas järjestää. en oo ikinä ollu et kai se on aikaki. mua nyt ei kynttilät sillee kiinnosta, varsinkaa ton hintaluokan mitä oon kuullu noissa olevan mut saahan siellä ruokaa B) :p :whistle: :xmas: :D
 
Tosin siitä nyt ei mitään takeita ole, että sukupuoli selviäisi (nimimerkki 60 egeä eilen pulitettiin eikä saatu selvyyttä :whistle: )... Mutta kivahan se on vauveli nähdä, ja kuulla että kaikki on hyvin.

MENEE HERMOT KELAN KANSSA!!
Hakemuksen laitoin jo melkein 2kk sitten, pakkauskin jo saatu.
Laitoin s-postia ja kyselin hakemukseni perään kun ei kuulu päätöstä. No, ekaan viestiin ei kukaan edes vaivautunut vastaamaan, mutta tänään oli tullut vastaus, että odottavat vuoden -06 verotietoja, jotka saavat käyttöönsä vasta joulukuun lopussa :eek:

Minä nimenomaan haen päätöstä 6kk työtulon perusteella, koska olen yrittäjä! Vuonna 2006 oli ihan eri luokan tulot, kun vielä opiskelin osan vuodesta. Eli tuolla veropäätöksellä ei ole mitään valtakunnan väliä.

Tammikuun 7. päivä pitäisi äitiysloma alkaa. Ei tasan ehdi päätös tulla siihen mennessä. Ja mitäs jos joutuu vielä päätöksestä valittamaan..? Mistähän sitä sitten rahaa tippuu.. :/

29+2
 
Pessi, jaan kettuuntumisesi kelaan, lähetin kans sillon ku oli noita ongelmia niin muutamia maileja niille... noh, vastauksia kyllä tuli mutta ne oli niin ympäripyöreitä tai sitten jotain että tietoturvasyistä emme nyt voi kertoa sitä tai sitä, että tule kuule käymään. Sitten meninkin. Kyllä paikanpäälläkin sai asioita jankata, mutta jonkinasteinen yhteisymmärrys synty... ainakin kun meni uudemman kerran ja oli eri täti paikalla... :kieh:
 

Yhteistyössä