** Helmikuun Helmet** HELMIKUU vol2

Ensinnäkin Mamitrelta: Tuleva jalkapallojoukkueemme täydentyi yhdellä pelaajalla tänään 20.2.2008 klo 1.00. Mittaa tulevalla juniorilla oli 3780 g ja 52 cm.

Onnea heille! =)

Itse kotiuduttiin tänään vauvan kanssa, ihana päästä taas kotiin. =) Poika siis tuli hätäsektiolla kun sydänäänet romahti ihan synnytyksen loppuvaiheilla, en ponnistanut vielä mutta olin 9 cm auki. Kaikki oli kuitenkin pojalla hyvin :heart: mitään selkeää syytä sydänäänten romahdukseen ei löytynyt, epäilivät että napanuora oli jotenkin huonossa asennossa. Mutta sektio oli silti varsinainen onnenpotku, sillä siinä ilmeni että mun vanha sektioarpeni oli jo osittain revennyt supistuksista, pojan olkapää oli viitisen senttiä kohdun ulkopuolella :eek: ja jos ponnistukseen asti olisi menty, niin olisi repeytynyt pahemmin... en edes uskalla ajatella miten olisi voinut käydä. :'( Mutta loppu hyvin kaikki hyvin, poika saatiin terveenä ulos ja itsekin selvisin kokonaistilannetta ajatellen aika vähällä. =) Niin ja mitat pojalla oli 3465 g ja 50,5 cm.

Tässä kaikessa lyhykäisyydessään ja varmaan vähän epäselvästi kerrottuna, kun tästä elämä vähän asettuu ja saan vähän lepäiltyä ja nukuttua niin tulen kertomaan tarkemmin synnytyksen kulusta. Nyt väsyttää ja rintapumppu odottaa, samoin kohta nälkäinen poika.

Onnea kuitenkin kaikille vauvaantuneille nyt en ehdi kuulumisia valitettavasti lukemaan. :flower:

Ja jaksamista niille, jotka omaa palkintoaan vielä odottavat...

Heltu luin sun yksärisi vasta nyt, oltiin siis samaan aikaan siellä tosiaan mutta mä oleilin enimmäkseen omassa huoneessa kun sektioarpi haittasi liikkumista. Onnea vauvasta =)

Hissukka+"Roope" 3 vrk
 
Hissukalle ja Mamitrelle :hug: Tahti eikun kiihtyy...

Mulla on supistellut 15.30 asti ensin noin tunnin välein (siis kipeitä suppareita) ja nyt viimeksi väli oli n. 50 min.

Ihan niinku Jepsulla, polttava kipu selkäpuolella ja mahassa alkaa sitten heti perään koskea, kesto noin minuutin.... Oiku jännittää...

Tsemiä kaikille... Mitenhän Vanamo kun ei ole kuulunut mitään?

t. Rosaeh ja Pikkunen 40 + 1
 
VanamoBr nyt vasta huomasin että olit aikasemmalla minun kuulumisia odotellu.. :whistle:

siitä miehen ryyppyreissusta ei oo puhuttu, mut oon sen jälkeen ollu vähä etäinen ja odottelen tässä että se myöntäis tehneensä hel*etin tyhmästi ku joi ja sit just se lupauksen rikkominen..ei tuo oo vielä tähän mennessä vissiin mitään kyllä älynny niin pitää vissiin vihjasta että miksi minä en anna sen koskea minuun ja miksi minä en koske siihen jne..miehet..alko sitte tänään päivällä ärsyttämään ku oli semmonen olo että olisi voinu pitkästä aikaa heilutella peittoja ja jos se olis vielä lisäksi edesauttanu tuon yhden ulos tuloa tuolta yksiöstä, mutta enhän minä voi nyt semmosia edes ehdotella ihan periaatteesta.. :whistle:

paistoin äsken lettuja pitkästä aikaa, oli kyllä makiaa :p olin joskus ostanu sellasen lettujauhe pullon, johon piti vaan kaataa maitoa ja sekotella niin kokeilin nyt sitä, niin täytyy kyllä sanoa että oli ihmeen hyviä, ei ollu sellasia keinotekosen makusia vaan maistu melkein yhtä hyvältä ku itse tehdyt,oli positiivinen yllätys ja siitä tuli just sopivasti meidän perheelle lettuja, olikohan 3 vai 4 per naama, niin ei tullu ainakaan mätättyä liikaa :D

onko vanamolla muuten jatkunu "kastelu"?

piipero86 & pikkujätti 38+6
 
Hei,

Meille syntyi tyttö 15.2. Mitat 3350 g, 49 cm ja hattu 35 cm. Rv 38+1.

Kotiin päästiin jo sunnuntaina, mutta en vain ole vaivautunut tietsikan ääreen aiemmin. Kaikki on kuiten loistavasti. Kiitoksia kaikille teille vertaistuesta, onnea jo vauvan saaneille ja supistuksia niitä toivoville!

Synnytyskertomuksen voisin tietty tulla huomenissa kirjoittelemaan... Siinä puuhassa ei hiki päässyt virtaamaan, kun ponnistusvaihe kesti 2 minsaa.

Laa Laa ja tyttö 5 päivää
 
Täällä on nyt reilun tunnin , kohta 1½ h tullu supistukset alle 7 min välein.

Kävin toistamiseen kakkosella ja pyyhkiessä huomasin tajuttomasti limaa ja siinä rusehtaav verta mukana että kaippa tässä toiveita on tälle illalle vielä lähdön suhteen...

Kokoajan nytkin supistaa....5min oli just väli...

Joko vanamo lähti?

Onnittelut vauvaantuneille!!! perässä tullaan toivottavasti pian!
 
jännittää sun puolesta :hug: toivotaan et päästäis kumpikin vielä täysikuun aikana vauhtiin =)

Minä tulen vielä kovasti perässä, suppariväli n. 45 min....

Vanamo, joko lähdit?

t. Rosaeh ja Pikkunen 40 + 1

P.S. Onnittelut Laa Laa:lle tyttösestä :hug:
 
Ei lähteny tää...Kastelu loppui, oli varmaan vaan jotain..en tiiä. Outo olo kyl ja sattuu niin vietävästi alavatsaan, mut..katellaan vielä. rosaeh menee ja Jepsu!! Mä jouduin olee pois koneelta..damn, kun tuleva täti ja sen mies tuli kylään ja sit tein ruokaa ja blaah. Nyt vasta aikaa istua tähän. Anteeksi kun odotutin... :ashamed:

Onnittelut mamitrelle ja Laalaalle!
:flower: :flower:
 
Kerrankin mulla sellainen ilta, ettei supistuta.
Ja täyskuu pitäis olla..

Mieskin meni jo nukkumaan, eli äs aika hiljaista tänään.

Katson siis G-pistettä kun ei muuta tekemistä ja te kaikki jo menossa synntttämään.

Aamulla tytön 2v.neuvola. Olin vannonut miehelle, että mie oon tuolloin sairaalassa, että saa hän tai mummu käyttää.. mutta mutta tässä sitä ollaan.

-M-
 
Jepsu, kuulostaa hyvälle!! Joko lähdit?? :wave: :wave:

Sillon kun me alettiin tekee lähtöä, nii mulla tuli supistuksia n. 7min välein ja alko sellasta öklö punertavanrusehtavaa limaa tulla :x :LOL:

Vanamo, sunkin olot kuulostaa niin tutulle, kun minäkään en oikeen tienny, et tuliko sieltä jotain vai ei :D Ja tuli sit kumminki :whistle: ;)

Voikun te pääsisitte jo lähtemään...*hushus* :kieh: :kieh: Ja tietty kaikki muutkin...

Jahvetti kera Helmi-vauvan 1vko4vrk, joka masuvaivoista kärsii :/
 
tässä isukin kans on varalta laitettu tavaroita kassiin. Hitaasti suppariväli lyhenee... jospa tästä tänä yönä vielä päästäs lähölle.
Ilmestyihän tänne illan päätteeksi vielä väkeä :) Jos ei musta kuulu mitään huomenna, tositoimissa ollaan... tai ainakin kontrollikäynnillä äippäpolilla. Toivottavasti tositoimissa, äippäpolikäynti ois eri paikkakunnalle kuin varsinainen synnytys.
Öitä...
t. Rosaeh ja Pikkunen 40+1, joka toivottavasti ois nyt tulollaan :heart:
 
Onnittelut LaaLaa, oon kyllä hieman kade sulle ku meillä oli samana päivänä laskettu aika ja sulla jo vauva kainalossa..no jospa minunkaan ei enää tarvitsisi kauan odottaa koska koin asken positiivisen yllätyksen kun bongasin ( ainakin osan ) LIMATULPASTA! en ollu odottanu että tuota pääsisin näkemään ku esikoistaki odottaessa se löydös tuli vasta lääkärin käsille synnytyksen alkaessa.. :whistle: sentään jotain positiivista näiden muutamien päivien negatiivisuuden rinnalle :D

mulla on muuten tänään taas yksi laskettu aika, ku mullahan näitä riittää..eli siis nyt mennään sen mukaan että viikkoja olis nyt 38+6, mutta ne vois olla myös 41+1 tai sit 40+0, kerranki on vara mistä valita :LOL:
 
no mulla olis laskettu aika kuukautiskierron pituuden mukaan tänään, koska kierto oli sen 35 vai oliko 36 päivää, sit ne neuvolassa kuitenki laski sen ajan sen mukaan että kierto olis ollu "ihanteelliset" 28 päivää joten laskettu aika olis ollu jo tuossa 12 päivä mutta 2 ekassa ultrassa sikiö ei vastannu viikkoja ja laskettu aika siirrettiin 28 päivään, noiden ultrien jälkeen ovat tosin aina sanoneet että sikiö vastais kyllä tuota 12 päivän laskettua aikaa, mutta mennään nyt kuitenki tuon 28 päivän mukaan..olipas sekava selitys, mutta koittakaa saada selvä :D
 
minua ei taas väsytä yhtään..vissiin tuo illan löydös antoi jonku energia piikin..tekis mieli lähteä lenkille, mutta en uskalla lähteä tuonne pimeille kujille vaeltamaan ku ei tiedä mikä mörkö sieltä vielä vastaan tulee..joko te kaikki ootte nukkumassa..? :whistle:
 
Mä olen täs just kääntymäs mut miehen viereen menos. Sattuu koko vatsaan ja perärööriin ja limaa tulee joka vessareissulla. Huomenna se on meidänkin aika. Tosin arveluttaa vähän toi että miten jos sitä lapsivettä on tihkuttanu jne. Kun on tulhedusvaara ja kun ne vedet on muutenkin vähis. ARGH! Taas alkaa huoli. Tosin kun kokeilee yskäistä niin ei lorahtele et ei kai se vettä ole..en tiiä.

Aika mielenkiintoiset noi LA-kuviot piipero sulla! :D Onpahan tosiaan valinnanvaraa.

Vamamo+Viltsu 41+0 :heart:
 
VanamoBr sanos muuta, oli mulla niitä esikoisenki aikana 2 kappaletta ja nyt 3 lisääntyyköhän mulla nuo aina joka raskaudessa, jos vielä joskus oon tässä tilassa niin sit niitä on jo 4, vautsi, ootte varmaan vähä kadeja mulle :LOL:
 
Synnärillä lenkki heitetty ja supistelee ihan pirusti. Tultiin vaan hakemaan potkua kotoota.

Mä oon niin saakutin kipee... mulla nyt pariin otteeseen tullu limaa jossa sellasta rusehtavaa verta tms. Oisin voinu jäädä osastolle mut sanoin et meen kotiin niin voin rennommin olla. Mut miten oot ku sattuu iha vitusti.
Sanoin et tuun takas jos tää vaan jatkuu ja tuntuu vaan et kovenee nää supparit...
 

Yhteistyössä