** Helmikuun Helmet** HELMIKUU vol2

Mulla se lorahdus tuoksui sellaiselle "neutraalille" vähän niin kuin imelän ja steriilin sekoitukselle. En osaa paremmin kuvailla, mut ei ole enää sen jälkeen tullut että mitä lie ollut. Nyt on ihan kivuton olo taas vaihteeks mut ihan hyvä. Alkoikin jo kyllästyttää jatkuva "joko, joko"-olo itselläänkin. Limatulppaa tulee tasaisesti mut ei siitä ole mitään iloa jos ei kerralla holahda isompaa klönttiä. Kun se uusiutuu sinne kuitenkin jos liian hitaasti venuu pois. Huomenna meen tosiaan äippäpolille ja toivottavasti en tuleilman vauvaa takaisin. AUUUh, nyt sattuu, alavatsalla tosi kova supistus. HUh...menihän se...hoh. Ei tarttis nyt alkaa kuitenkaan kun esikoisen kamat pitäis pakata vielä kun isälleen menee huomenna.

Kävin neuvolassakin äsken ja oli täti ihmeissään kun sanoin että lapsivesi on vähis ja siksi huomenna ä-polille, ei osannu aatella. No, yllätys. :kieh:

Nyt lepäilee.

Voimia kipuileville ja lorahduksia pohtiville ja muille kärvistelijöille!

Vanamo+Viltsu 41+1 :heart:
 
ai se tulppa voi uusiutuakin?! :eek: no olempas taas yhden asian verran viisaampi..mulla tulee näköjään joka vessa käynnillä remmonen kunnon "räkäklöntti" paperiin :x mut ei kyllä kivuista tietoakaan, alaselkää vähä juilii, mut ei pahasti..
 
No sehän koostuu sun omista limoista...eli kun sitä tulee vähän kerrallaan pois niin kyllä sitä uutta limaa sinne muodostuu. Ei se kokonaan varmaan uusiudu mutta mulla ainakin on tullut jo useemman viikon sitä. Hetkeks loppui kokonaan ja nyt alkoi uudestaan. Ja kerran tuli ihan veristäkin mut sit taas samaa keltaisen vivahtavaa "räkää". On nää ihania juttuja...joo, mut kuitenkin.
 
Niin, sellaista keltaista räkää aina silloin tällöin kun vessassa käy. Kun oikeen supistelee niin sit on tullu enemmän ja tosiaan pari kertaa sellaista rusehtavaakin mut sit eilen tuli sellainen iso klöntsä ja siinä oli veriviirukin, mut tänään taas vähän pienempiä eriä. Mut sen oon huomannu et viime pävinä on tullu joka vessareissulla. Mä en sen varaan laittais mitään. Kun ei kokonaan ole hulahtanut niin en odota tulevan supistuksiakaan. Tää nyt tosin vaan mun kokemusta että jokaisellahan on omansa. Kun ei nää synnytykseen/raskauteen liittyvät jutut muutenkaan ole kovin yleispäteviä.

Vanamo+Viltsu 41+1 :heart:
 
haetaan kotoa. Kaikki ok Pikkusella, kipeitä supistuksia tulee nyt 10-15 min välein mutta ei vielä kuin parille sormelle auki. Kaulaa jälellä 3 cm, viime viikolla 2 cm... Höh... Oli eri lääkäri ku viimeksi, nyt antoi painoarviota 3,7 kg... ja viime viikolla 3,3... Oli kyllä tosi nuori lääkäri... voiskohan viikossa noin paljon paino lisääntyä Vauvalla...
Väsyttää kun viime yö meni valvoessa.... yritän nukkua ja seuraillaan nyt tuota supistusväliä.
Vielähän tässä on tälle päivälle aikaa lähteä uudelle hakureissulle...
Onnittelut jos vauvauutisia tässä välillä tullut tai lähdetty nyytinhakureissulle, yritän illan päälle lukea tän päiväiset viestinne
t. Rosaeh ja Pikkunen 40+2 :hug:
 
rosaeh:
Vauhtia.
haetaan kotoa. Kaikki ok Pikkusella, kipeitä supistuksia tulee nyt 10-15 min välein mutta ei vielä kuin parille sormelle auki. Kaulaa jälellä 3 cm, viime viikolla 2 cm
Voi kun turhauttavaa...toivottavasti supistukset nyt pitää kutinsa! Meille kävi noin silloin lasketun ajan tuntumissa mut supistukset loppui ja tässä ollaan. Todella. Pidän peukkuja et pääsisitte tänään uudestaan menemään tai edes huomenna sitten.

Jepsu on näköjään mennyt hakemaan Martin kotiin! :heart: :heart:
 
tulin huutelemaan emmien perään! 16.2 näyttäis olevan lähteneen sairaalaan..

Onnittelut vauvan saaneille ja jännityksellä luenkin tätä pinoa ja synnytystarinoita varsinkin kun ensi viikolla alkaa jo meidän kuukausi!

Toivottavasti nyt te loputkin sitä toivovat pääsette pian synnyttämään :wave:

Terv. Oikukas 37+0
 
Kylläpäs on hiljaista. Taitaa muut olla jo lähteneet tosi toimiin.

Minäkin taidan lähtä tästä hakemaan suppareita tuolta pihalta. Pitänee saunakin lämmittää, jos jos jos pääsis itsekin toimiin. Esikoisen aikaa vedet meni tänä samaisena päivänä, joten toivossa on hyvä elää..

Pallukka 39+4
 
Mua niin alkaa jännittää se huominen..
Olin ihan eri tavalla tän "suunnitellut". Kuvittelin, että mennään miehen kanssa yhdessä synnärille, eikä näin että minä yksin sinne arpomaan mitä tapahtuu :|
Ja onkohan kaikki hyvin..? Mitä jos se onkin lapsivettä mitä sieltä tihkuttaa, ja toinen kuivuu sinne vallan..

panikoiva Pessi 41+4
 
ei tule nukkumisesta mtn :'( Lääkäri sanoi että pitäis yrittää nukkua että jaksaa mutta miten tässä nukkuu kun tulee suppareita niin tiheään ja NYT nämä jo sattuu.... En tiedä johtuuko se siitä sisätutkimuksesta vai mistä mutta nyt käy jo niin kippeetä etten ois uskonut. Ei täs auta ku yrittää sinnitellä siihen asti että tulevat 5 min välein. Toivottavasti siinä ajassa sit jos lähtee menemään, ehtii synnärille 160 km päähän... Isukkikin pettyi kovasti kun laittoivat vielä kotiin mutta minkäs teet, häntä kyllä tuntuu nukuttavan minunkin edestä :whistle:
Menen tästä sohvalle käpristelemään...
 
täällä tulee limaa edelleen, viimeksi tuli kunnon klöntti ja oli ihan semmosta vaaleanpunasta muutamalla veriviirulla koristeltuna..supistuksia tulee ihanan epäsäännöllisesti,nyt just parhaillaan menossa 1 kpl..huh,meni ohi..jännä ku nuo supistukset sattuu kaikista pahiten tohon liitoskohtaan/luuhun josta aletaan ottaa sf-mittaa..huomenna oliski muuten taas neuvola, toivoinki viime neuvolassa että jospa minun ei tarttis tällä viikolla mennäkkään, mutta kyllä pahasti siltä näyttää että menossa ollaan..eipähän sinänsä ole hätä synnärille, mutta olis kiva ku supistuksia tulis sillon ku on oikeesti lähtö edessä :D ärsyttää ku on välillä tämmösiä "joko nyt" päiviä..esikoisen aikaan se meni niin kivasti ku sitä kipua ja tuskaa oli vaan semmonen 5 tuntia koko raskauden aikana ja tuon ajan sisällä vauvaki tuli maailmaan :D saahan sitä aina haaveilla..

esikoinen lähti isännän kans opettelemaan luistelua, eilen kävivät ekan kerran ja poika oli vaan muutaman kerran nykässy nokilleen =) ylpeä äiti :D

toivottavasti rosaeh saat pian vauvan kainaloon ja pidän peukkuja että saisit edes pienet torkut otettua ennen ku alkaa tosi toimet :hug: teillä on kyllä synnärille matkaa, sanoko ne siis lääkäristä tollaset ohjeet että pitää odottaa niin kauan että väli vaan 5min, no se tietenki että ei turhia mutkia tulisi, mutta tolla matkalla kerkiää tapahtua vaikka mitä..hui..
 
Alkuperäinen kirjoittaja kevytmelankolia:
Pessi Vauva ei voi kuivua, koska lapsivettä muodostuu kokoajan lisää, vaikka vähenisi.
Näin mulle synnärillä sanottiin, kun luulin, että vauva joutuu kuivana olemaan mahassa, kun lapsivedet meni.
No hyvä. Kaikkea sitä vaan mietiskelee täällä :ashamed:
 
Tyttiliini
Heissan,

Meille syntyi suloinen tyttö sunnuntaina, reilut neljä kiloa ja 52 senttiä. Synnytys käynnistettiin kun mulla oli verenpaineet entisestään nousseet. Ensin vähän piti odotella, mutta sitten alko supistukset ja siitä neljän tunnin päästä vauva jo syntyikin. Nyt sain makua synnytyskivuista, vaikka epiduraalin sainkin. Sisseilin vaan sen verran kauan, että epiduraali pistettiin kolmen tunnin päästä, ja siitä sitten aika pian tulikin ponnistusvaihe. Että sattuihan se, mutta oli toisaalta kiva ja rivakka homma. Ja ponnistusvaihe kesti vaan yhden supistuksen ajan, joten helpolla pääsin siitä.

Onnea muillekin vauvoista ja tsemppiä vielä odotteleville!

Tyttiliini ja tytsi
 
ja onnesta soikealle isukille :hug: Hyvä että pääsitte tositoimiin ja kaikki meni hyvin.

Ja Tyttiliini myös, tyttövauvasta onnittelut

Mumetsukin varmaan pääsi lähtemään, tsemppiä sinne jonnekin.
:flower:

t. Rosaeh ja Pikkunen 40 + 2
 
älä viivyttele liian kauaa kotona.meillä matkaa synnärillen60km ja ohjeeksi annettu että matkaan tulee lähteä kun suppareita b säännöllisesti 10minuutin välein kahen tunnin ajan...
mitäs jepsun esikoinen vauvasta?
minni ja vatsassa viihtyvä asukas 39+2
 
... niin täällä paikallisessa neuvolassa neuvottiin että odottaa se 10 minsaa.... Mulla oli jo aamulla se 10 minsan väli, sit kun istuin autossa sen reilun tunnin väli muuttui pitemmäksi ja kun lähettiin äippäpolilta, oli taas monta tuntia se 10 minsaa ja entistä kivuliaampia. Mutta niin ne neuvo siellä äippäpolilla kun kysyin ja selitin ton matkan että 5 minuuttia.
Itkettää vain kamalasti... meidän eka raskaus ja jos kaikki menee nyt vielä pieleen :'(
Kipeä olen mutta yritän nyt tän yön vielä kärvistellä jospa se vaan ärsyyntyi siitä tonkimisesta. Jos olo ei kummene, soitan aamulla sinne varsinaiselle synnärille. Pikkunen liikkunut kovasti, päivälläkin kun ultrattiin, meinas karata sen minkä pystyi ultran alta.
Jaksuja ja voimia kaikille, minäkin yritän niitä täältä jostain kaapia :headwall:
 
Eli tänään kotiuduimme pienen herramme kanssa joka syntyi 18.2 klo 18.32 (eli 10h vesien menon jälkeen). Pituutta pojalla oli 51cm painoa 3560g ja pipo oli 32,5cm. Synnytys meni hyvin ja samoin yhteiselomme.

Palaan paremmalla ajalla lukemaan muiden kuulumisia!

Vinja ja Urmi "herra nimetön" 3vrk
 
:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:

JA tietysti muillekin! Vinjan perhe ja tyttiliini!
:hug: :hug: :heart:


Pessi:
Mua niin alkaa jännittää se huominen..
Olin ihan eri tavalla tän "suunnitellut". Kuvittelin, että mennään miehen kanssa yhdessä synnärille, eikä näin että minä yksin sinne arpomaan mitä tapahtuu :|
Ja onkohan kaikki hyvin..? Mitä jos se onkin lapsivettä mitä sieltä tihkuttaa
Peesaan sua ihan täysin tässä! varsinkin "minä yksin sinne arpomaan mitä tapahtuu :|"!

Vanamo+Viltsu 41+2 :heart:
 

Yhteistyössä