Hei vaan kaikki mammat!
Me käytiin tänään viimein miehen kanssa kiertelemässä vauvantarvikeliikkeitä (eli kahdessa) ja kyselemässä
vaunuista. Tuli oikein leppoisa olo, eihän noissa nyt niin kauheasti eroja ole. Toisessa kaupassa myyjä väitti, että Emmaljungat tehdään oikeasti Ruotsissa ja toisessa myyjä sanoi, että kaikki yleisimmät vaunumerkit tehdään Kiinassa (osa kankaista/kokoamisista jossain Euroopassa). Ostetaan sellainen missä on kova koppa ja pumpattavat renkaat. Sitten vaan aletaan käytettynä etsiä, huutiksesta ja facebookin ryhmistä. Toivottavasti jostain löytyy. Aika kovia hintoja pyytävät, kun yhdetkin 7-8 vuotta vanhat Briot oli 300 euroa! Melkein puolet siitä, mitä uudet maksavat.
Lumi-enkeli kirjoitti pienestä vauvastaan (1000g) ja mun piti ihan kaivella omia lukuja esiin. Me käytiin lääkärineuvolassa päivää aiemmin (viikolla 27+2) ja saatiin painoarvioksi 1045 grammaa ja poika kulkee kuulemma mukavasti keskikäyrillä. Että kovin on pienestä kiinni, että käyrille mahtuu, kun kaikki perustuu kuitenkin siihen, miten tarkan mitan lääkäri saa reisiluusta, päästä ja kehon ympäryksestä.
Sairaalakassista vielä. Kävin repeilemässä vauva-sivujen
sairaalakassilistalle. Että ihan meikit mukaan sairaalaan. Ja filmiä kameraan. Ja käsitöitä.
Toki, jos siellä sairaalassa pitää pitkiä aikoja hengailla, mutta minä ajattelin mennä sinne vain synnyttämään.
Neulonko nuttua samalla, kun ponnistan? Vai synnytyksen jälkeen? "Hoitakaa te tätä vauvaa, mulla on nämä villasukat kesken." Mutta
Äiti maan tapaan lista pitää tehdä!
Nauroin ääneen tuolle
Bettiksen masun kuumenemisjutulle. Kerroin sen myös miehelle ja siinä samalla tajusin, että en ole viikkoihin tehnyt ruokaa... Mitenköhän se on nyt näin pahasti kaatunut miehen kontolle. :O
Bumble kyseli
kausi-influenssarokotuksesta. Siitähän oli jo täällä aiemminkin puhetta ja mä otin sen jo jokin aika sitten. Ikinä en ole ennen ottanut, mutta THL sitä kuitenkin raskaana oleville suosittelee (siksi minusta oli vähän kummallista, että Keltakukan neuvolaihmiset eivät sitä suositelleet). Lähinnä siis otin sen vauvaa varten, en itselleni.
Minä en tiedä
supisteleeko minua vai mitä. Välillä vatsa menee ihan kovaksi ja on aika pitkään kova (kymmeniä minuutteja). Mutta ei sillä tuntemuksella ole mitään tekemistä niiden supistusten kanssa, joita oli keskenmenon yhteydessä.
Tsemppiä
Äiti maalle ja miehelle nimien pohtimiseen. Meillähän se nimi oli tosiaan jo valmiina ennen raskautta ja puhutaan pojasta ihan nimellä, kuten myös lähipiirikin.
Käykö noissa
perhevalmennuksissa seurakunta jotain höpöttämässä? Tuolla neuvolan sivuilla puhuttiin sellaista. Pitäisköhän soitella ja kysellä etukäteen, en ole yhtään kiinnostunut kuulemaan mitään uskon asioita perhevalmennuksessa (miten se siihen voisi liittyä?)...
Annalinnea, mä en ainakaan odota päivärahapäätöksiä vielä pitkään aikaan. Mulla ne lasketaan viimeisen puolen vuoden tulojen mukaan, niin ensin pitäisi olla joulukuussa maksettava palkka tiedossa ennen kun niitä voi laskea. Jos tulee uusimman verotuksen mukaan, niin sittenhän päätöksen voi tehdä aiemmin.
Kauhea päänsärky ollut tänään, ja pahoinvointiakin. Yöllä alkoi, aamulla jatkui. Parin särkylääkkeen jälkeen helpotti. Otin päiväunet ja herätessä oli taas tullut takaisin. Nyt on helpottanut lääkkeillä, mutta kunhan ei tulisi takaisin.
Tällaista tänään,
P-L