HELMIKUUN HELMET 2013 *joulukuu*

Alkuperäinen kirjoittaja Äiti maa;27644565:
Ootappa kun pääset pukeen talveen sitä muksua ;) Kyllä mä taas huomenna huokasen kun eskarin viikko loppuu. 5v sentä pukee itse, mutta 3v tarvii apua ja kiukuttelee kun taas tarvii lähtee. Tänään kun oli kerhoakin niin sinnekkin piti pukea ihan vaan sen muutaman minuutin takia..
Oi kääk, just mietin kun kuopusta (1v1kk) puin ja se nosti kauheen metelin kun ei vaan tykkää kun sitä puetaan, niin että kohtahan on 3 puettavana.....! Mut sillon on onneks maha pois tieltä :D
 
Kiitos Pipsa4 pipari ohjeesta :)! Muut aineet löytyikin, paitsi tuo kerma. Tein sitten taikinan toisella ohjeella ilman sitä. Tästä taikinasta ajattelin tehdä talon, mutta voipi olla, että teen sitten vielä tuolla sun ohjeella yhden satsin pipareita lisäksi. Kuulostaa nimittäin hyvältä :p
 
Pakkaspäivää kaikille!

Kiitokset Keltakukalle uudesta pinosta :flower: Pinot vaan vähenee...

Maidon tulo: mulla tulee sellaista kirkasta nestettä rinnoista??? Lienee jotain "harjoitusmaitoa" :D Joskus tulee ihan paidallekin asti, mut ei oo tarvinnu vielä kuitenkaan suojia alkaa käyttää.
Joulu: laittelin viikonlopun aikana kaikki jouluvalot ja verhot paikoilleen :) Ja oon poltellu kynttilöitä ja vaan nauttinu olostani :heart: :xmas: joulukortit kirjoittelin tänään, minä ostin ihan valmiit kortit, kun en mikään askartelu ihminen...
Vauva tavarat: alkaa olla hommattuna. Amme ja sit vaipat, rasvat yms. puuttuu. Mulle sit imetysliivejä ja rintapumppu olis hankinnassa vielä. PEtasin pienelle jo pedinkin. Nukkuu aluksi siinä pakkauksen laatikossa niin laitoin vaan kannen päälle. Siellä odottaa peitto ja tyyny pientä nukkujaa :heart: Turvaistuimen jalustat asennellaan sit helmikuussa ja samalla otetaan vaunujen runko sisälle ja saapi nekin sit koota tilaa viemään :D Sairaalakassin vauvalle ajattelin vielä tässä kohtapuoliin pakkailla, itelle kerkee haalia kamat matkaan lyhyelläkin varoituksella :) ja sairaala sen verran lähellä, että mies voi tuoda sit mitä puuttuu...
Ristiäiset: ehkä aikalailla liian aikaisessa, mutta olenpahan jo suunnitellut valmiiksi. Jos sattuu kovin vaativa vauva, niin eipähän jää suunnittelematta :D Nimi, vieraslista, tarjoilut, kutsukortti pohjat oon suunnitellu valmiiks. Puuttuu vaan sit toteutus :D Tosin tarjoilut otan valmiina sieltä paikasta missä ristiäiset pidetään, meille on tulossa kuitenkin reilu 50henkee, niin en aio rueta leipomaan semmoselle sakille :D
Mytty möyrii kovasti ja erityisesti silloin kun isän ääni kuuluu... Taitaa olla isin lapsi alusta pitäen :D ensi maanantaina äippäpolin ultra ja samalla kuulen tän päiväiset verikokeiden tulokset (pitkäaikaissokeri yms...)

semmostapa tänne meille :)

Heidukka ja Mytty 28+6
 
Äiti maa joo, huomasinpa sitten itekin sen, et ainakin noissa pienimmille tarkoitetuissa unipusseissa on tuollainen kätevä systeemi, et onnistuu ne vaipanvaihdot. Laitoin siis tilaukseen paksumman ja ohuemman pussin, on sitten talveksi ja kesäksi jo olemassa omat. :)
Onhan toi koirien pukeminen hyvää treeniä... :D Sitä just miehellekin sanoin, et eiköhän se vauvan pukeminen tuu olee aika samanlaista - nääkin rimpuilee ja leikkii patsasta ym. kivaa, kun yrittää pukea. Toinen heittää selälleen eikä meinaa nousta ylöskään enää. :LOL: Vauva ei kuitenkaan taida ihan samantien mitään mielenosoituskakkoja vääntää lattialle, toisin kuin nää meidän kermaperseet. Niin kuin tuo ulkona vallitseva sää ois jotenkin mun vika. :LOL:

Neiti-81 MAHTAVAA! Nyt sit vaan oottelee niitä KELAn uutisia. :D Oioi, huomenna pitäis tulla veronpalautuksetkin. :cool:

Mä oon tänään taas lueskellu noita brittihovin juttuja sillä mielellä, et tekis mieli oikeasti mennä ja paukutella pienellä vasaralla noita median edustajia päähän... Erittäin inhottavaa, kun ei oo hetken rauhaa. Sääliks kävi aiemmin Vickania ja Danieliakin, mut se oli sentään iisimpää, kun ei ollu koko maailma kimpussa - Will & Kate kun on koko maailman kynsissä. :( Toivon kyllä kaikkea hyvää sinne, että se perillinen näkis maailman kesällä. Saisivat sen kovasti toivomansa perheen ja ehkä hieman myös rauhaakin, kun ei nuo hyeenat ole kimpussa enää niin pahasti. :)
 
Neiti-81 MAHTAVAA! Nyt sit vaan oottelee niitä KELAn uutisia. :D Oioi, huomenna pitäis tulla veronpalautuksetkin. :cool:
Mitkä palautukset -.-
sain ekaa kertaa mätkyjä, oikeen 1600e edestä:headwall::headwall::headwall:
No, ens vuonna pitäs taas roppakaupalla tulla palautuksia..mut ohan tuo shokki, mulla aina tullu 2000-4000e palautuksia ja ny yhtäkkkiä sit mätkyjä..:kieh:

No, onneks maksoin kaikki jo pois ni ei ketuta enää niiiiiiiiiiiiiiiiiiin pahasti:LOL:

Mä muuten päädyin ottamaan pakkaukset rahana, noita vaatteita kun on kaapit pullollaan :)

Ristiäisistä tuli mieleen et olikos täällä jo puhetta kummeista? Onko jo pyydetty jne? Meillä alkaa olla ongelma kummien saaminen, kun tosi iso osa ei kuulu kirkkoon, itsekään en kuulu, mutta lapset olen aina halunnut kastaa, saavat sitten päättää itse kun siihen ikään tulevat että haluavatko kirkkoon kuulua. Musta on ihan kivaa että saavat kuulla myös sen kirkon kannan asioista ettei vaan mun mielipiteitä ;) Tosi neutraali koitan olla kun esikoinen on kysellyt miksen kirkkoon kuulu.
 
Meillä on kummit valittu ja kysytty. Yhtä ehdokasta ei olla vielä kysytty :) Meille tulee kolme virallista kummia ja sit tod.näk. kaksi kummia, jotka eivät kuulu kirkkoon... Nehän ei vissiin virallisia kummeja ole??
 
Mie kans katellu tuota brittien perillisen tuloa että sääliks käypi Katea. Brittimedia kun muutenkin on miun mielestä turhankin joka paikkaan nenänsä laittava. :(

Onko kukaan muu jo pessy äitiyspakkauksen vaatteita? Meinasin ite vetästä itkupotkuraivarit kun laittelin pyykkejä koneesta kuivumaan. Ne suloset oranssit pilkkupöksyt oli jostain vetäny vihreetä väriä itteensä laikuiks ja epäilin että oisko se pesuohje voinu laskee väriä kun siinä oli teksti vihreellä. : / Kaikki muut vaatteet piti oman värinsä mutta nuo pöksyt jäi harmittamaan.

Tänään muutenkin kattelin nuita pienokaisen vaatteita että joskohan niitä alkais pesemään niin sais kaiken paikoilleen silleen suht ajoissa.

*muoks* Kummeista Oon ite miettiny kummeja mutta en oo sen kummemin vielä kyselly paitsi isosiskolle oon kertonu että siitä tulee sylikummi :D en sen kummemmin kyselly siltä. Ja yks lapsuuden ystävä ilmotti miulle tulevansa kummiksi kun ilmotin sille että oon raskaana.
 
Viimeksi muokattu:
Doris87: Jos pesit sen pakkauksen pyyhkeen samassa koneellisessa niin se on laskenu väriä... Mulle tuli kelalta ilmoitus, että pyyhe saattaa laskea väriä ja jos näin on niin sen saa vaihtaa ja siinä lapussa oli osoite mukana...
 
Neiti-81 No mulle on yleensä aina tullu palautuksia ja niin tuli tänäkin vuonna. Ei tosin älyttömän paljoa, mutta 700e kuitenkin. Hyvin pitkälti siis kaikki ennakot, mitä viime vuonna makselin. :) Sekin jo tuhlattu kyllä, tilasin sen iPad minin. :D

Doris87 mä oon kyllä pessy aikalailla kaikki ne pienet vaatteet, mut pesin ne ihan suosiolla niin, et samansävyiset erikseen. Aion sen pyyhkeen pestä meidän vihreiden pyyhkeiden kanssa samassa niin ei haittaa, jos päästää väriä. Ikävä homma tuo kyllä on, jos on jostain väriä valskannu. :(

Nimiäisethän meille on tulossa eli kirkolliset touhut pysyy torpasta pois. Kummit on kuitenkin tulossa - parhaan ystäväni olen jo pyytänyt siihen tehtävään, pitäisi vielä velipoika ainakin pyytää ja miehen sisko. :) Valinta on ollut helppo, koska kaikki ovat sellaisia ihmisiä, joiden haluan olevan merkittävänä osana lapsen elämää - kukin antaa jotain omanlaistaan luonteen ja muiden piirteiden osalta. Sen verran on suunniteltu, että entisen luokkakaverin kysyin tekemään kakun (on aivan velho niiden kanssa) jo nyt, mutta muuten on vielä kaikki avoinna. Arviolta johonkin väliin maaliskuuta ne juhlat sitten tulee, mutta kutsupohjia tai sellaisia en ole vielä saanut aikaseks. Jonkin kokoiset paardit niistä kyllä tulee, kun tuon lähipiirin kutsuu paikalle. Pitänee harkita pitopalvelua, kun en viitsi kummitätiäni pyytää tekemään salaatteja ja pikkuleipiä tilaisuuteen. Saa hänkin sitten vain nauttia olostaan. :)

Ai hitto, pitäis varmaan kattoa, mitä laittaa huomenna päälle illalla - kivaa laittautua pitkästä aikaa, vaikka tuskin mikään vaate tässä kohtaa näyttää hyvältä. :D Ei sen väliä. Saunankin vois laittaa lämpiämään, että tarkenee loppuillasta käydä pesulla. Pelkässä suihkussa vaan jäätyy ja tisseihin sattuu, kun nännit puristuu niin kovin kylmästä johtuen. :D
 
Diabetesjupinoissa on sitten käyty oikein polilla asti. Olen hyvin hämmentynyt. Ruokavaliossani ei ollut mitään muuta pielessä kuin että hedelmiä ei kai saisi syödä, purkista pitäisi vitamiinit olla. Viittaan kintaalla. Joo ja niitä makeutusaineita pitäisi nyt ehdottomasti käyttää. En kyllä ymmärrä, että mihinkä niitä käyttäisin, kun en sitä sokeria mihinkään edes käytä. Hirveä luento tuli, että ruisleipää (jonka vuoksi tunnin arvot on yleensä olleet yli) pitäisi syödä ja mitä kaikkea muuta jotain pitkäkestoisia blaa blaa sokerintasaajia. No en kait ehdoin tahdoin syö sellaista, jonka vuoksi ne nousee ne arvot? No ja sitten just sanoi niistä hedelmistä, että ei noita, vaikka ei ne näköjään oo sulla nostanu arvoja. Noniin, eli siis miksi ei? Joo iltainsuliinit nyt sitten käyttöön. Yritin piipittää, että mitäs jos kävisin vain tuonn 9 viikkoa syömässä öisin sen pari lusikallista ihan mitä vain, koska silloin on aina paastoarvot olleet hyvät. Mitä te ajattelette näistä asioista? Sitten ne hämmästelivät lääkärin kanssa, että onpas sopivan ja viikkojen kokoinen vauva ja että onpas kaikki hyvin. Painoarvio oli 1500g ja virtaukset hyvät, pissa puhdas ja kaikki mallillaan. Mulla on siis korkein paastoarvo ollut 6.1 ja korkein tunnin arvo ollut 9.4, mutta silloin olin syönyt kolme lautasillista kalasoppaa ja kaksi ruisleipää eli ehdottomasti aivan liikaa. Kokeilisinko vielä ilman sitä insuliinia, kun mua vähän kyllä arveluttaa? Ja tietääkö kukaan, että miksi ne rajat on raskaanaollessa niin paljon pienemmät kuin normaalilla ihmisellä?

Anteeksi tämä tilitys, olen väsynyt ja ***ttuuntunut koko diabetekseen. Viimeksi oli sama tauti, tunnin arvot yli 12, eikä silloinkaan asiaan puututtu, nyt sitten yhtäkkiä olen ihan silmätikkuna. Onhan se hyvä, että seurataan, mutta kun kaikki on hyvin enkä juuri terveellisemmin voi syödä edes :O no ehkä jos en niitä joulutorttuja söisi kerran viikossa :LOL: ja olenhan leiponut kolme kertaa jo tämän raskauden aikana niitä kirottuja mokkapaloja. Joiden avulla muuten sain sen paastonkin aamuksi kohdilleen :LOL:

Joo ja kaiken lisäksi mulla on tänään synttärit eikä kukaan muistanut paitsi velipoika. Eli taidan mennä vain nukkumaan :D Tosin en mä kyllä oo kauheesti kertonutkaan kenellekään, että on synttärit, joten mistä ne sen vois tietää :D No mies ehkä ois voinu tietää, jos ois lukenut kalenteria, mutta hän nyt ei muutenkaan juhlista juur perusta eikä se mua oikeastaan nypi :D No okei, vähän.

Oranssit äitiyspakkaushousut(vai oliko ne keltaiset) olen muuten pessyt ja ja pesin muitakin pieniä vaatteita ja kyllä ne ihan keltaisina pysyivät!

Otan nyt riskin ja odottelen teidän kaikenlaisia mielipiteitänne tuosta diabetesasiasta enkä ota tänä iltana vielä sitä insuliinia.

Hyvää yötä ihanat äipät :heart: yritän olla positiivisempi ensi kerralla :LOL:

Viivi+Tiiti 30+5 (äitiysloma alkaa muuten perjantaina jo :) )
 
Äitiyspakkauksen vaatteet olen jo pessyt eikä mikään vaate päästänyt väriä. Pyyhe tosin on vielä pesemättä, kun sen aion pestä käsin juuri tuon värin päästämisen takia. Muutenkin melkein kaikki vauvan vaatteet on jo kaapissa odottamassa tulokasta pestyinä :) Kelan ilmoitus tuli auttamatta liian myöhässä, muistaakseni joku täällä varoitti pyyhkeestä jo aiemmin, joten kiitos vinkistä :) Hassua miten tämän toisen raskauden aikana oon laittanu kaiken tosi ajoissa valmiiksi... Esikoista odottaessa venytin vaatteiden pesua mahdollisimman pitkään siltä varalta, jos jotain sattuu. Taikauskoa :) Mutta nyt en ees oo ajatellu, että jotain vois mennä pieleen...

Onko teillä muilla ollut ongelmia lasten nukuttamisessa? Meidän 2-vuotias on aina ollut huono nukkumaan, tuntuu että mennään jatkuvasti uniongelmasta toiseen... Vielä pari kuukautta sitten poika joi vielä tuttipullosta puolisenkin litraa laimennettua maitoa yön aikana (!!), mutta meni kuitenkin nätisti pinnasänkyyn itsekseen nukkumaan (pullon kanssa tietty...). Sit pari kuukautta sitten alkoi kauheet huudot nukkumaan mennessä eikä pullo enää kelvannut vaan piti päästä äidin/isin viereen nukkumaan. Hyvä sinänsä, että pullosta päästiin eroon samalla kokonaan ilman vieroitusta, mutta olisi se kiva, jos tuo nukkuisi nätisti omassa sängyssä. Ollaan nyt kuukauden verran nukutettu poika sänkyyn siten, että leikitään nukkuvaa tai sitten istun sängyn vieressä, kunnes poika nukahtaa. Kun poika herää yöllä, hän kipittää meidän sänkyyn eikä enää suostu menemään omaan sänkyyn. Huoh. Pidän yllä toivoa, että kyseessä on jokin kausi, että kaipaa enemmän vanhempien läsnäoloa? Eli kokemuksia pliis, jos kuulostaa tutulta :)
 
Viivi76 sulla on kyllä hyvin mystillinen tilanne, mutta tärkeintä lienee, että vaavilla on kaikki niin kuin pitää. Itsekin olisin hieman skeptinen tuon insuliinin kanssa, mutta kaiketi sitä kannattaa kokeilla, jos se pitäisi paastot kohdillaan ellei sitten jokin oma hoksaus tekisi sitä. Jos mulle työntäisivät insuliinit noin "pienillä" heitoilla niin en varmaan uskaltaisi käyttää, koska pelkäisin, että sokerit romahtais liian alas - ja se se vasta vaarallista oiskin. :O
Noista raja-arvoista kävin isäni kanssa keskustelua (hänellä siis insuliinihoitoinen ykköstyypin diabetes) ja hän epäili hyvinkin voimakkaasti sitä, että ne arvot on siksi niin alhaiset, että mahdollisimman moni joutuu tarkkailuun ja seuraamaan sokereitaan. Sillä kaiketi minimoidaan isojen vauvojen määrää, kun voidaan perustellusti tarkkailla odottavia äitejä raskausdiabetes-diagnoosin varjolla. Tai mistäpä minä niitä motiiveja tiedän sen kummemmin, tämä vain oma epäily.
Johan tässä on puhuttu siitäkin, kuinka eri tavoin hoidetaan RD-diagnoosin saaneita eri alueilla. Tätä itse ihmettelen kaikkein eniten.
Hyvää synttäriä muuten, vähän myöhässä tosin. :)
Ja välillä pitää valittaa, mähän teen sitä koko ajan. :LOL:

Nyt tää rouva hyppelehtii sänkyyn. Istuma-asentonukkumaan. Jee. :D
Kauniita unia!
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
Viivi76: Mikäli oikein muistan, säkin tunnut olevan vähän sellainen oman tien kulkija näissä syömis yms jutuissa, niin jos mä olisin sä, niin mä kyllä menisin ton asian kans ihan perus maalaisjärjellä. Eli jos vauva on normikokoinen ja kaikki ok, en tod koskisi insuliiniin. Suomessa diabeteksen hoito muutenkin on jotenkin erikoisella tolalla verrattuna muuhun maailmaan. Täällä pitäis vetää kaurapuuroo naamaan aamulla (=nostaa sokerit) ja sit insuliinit et saadaan ne tippuun???Wtf? Et kyllä mä henk. koht. voisin jättää hiilarit vähmmälle ja sitä kautta "turvata" vauvan, mut siihen se varmaan jäis. Niinkuin tuolla aikaisemmin kirjoitinkin, kolmas raskaus enkä noissa kokeissa ole koskaan käynyt, ei ole kukaan ehdotellut, enkä aio vapaaehtoisena sinne mennä niin kauan ku vauva on normi mitoissa!
Mutta tietty sä sen päätät ja teet niinkuin on sulle ja Sun vauvalle parasta!

Tuu kertoon myöhemmin minkälaiseen päätökseen tulit!

Hansuu
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
Terppa tytöt!

Poika täytti viikon, ei mitään isompia ongelmia ja siirtyi eilen teholta kevyempään hoitoon. Ainoastaan on ollu vähän keltaisuutta, mutta valohoito auttaa hyvin. Nyt on sekin hyvällä mallilla.

Mulla ei tullut yhtään maitoa ennen synnytystä, muutama tunti synnytyksen jälkeen sain tipan puristettua. Pumppaan maitoa erossa vauvasta (sähköpumppu on ehdoton!) ja nyt tulee jo 300 milliä päivässä (eli enemmän kuin vauvamme syö) ja määrä kasvaa koko ajan.Eli tosi helposti on sekin lähtenyt käyntiin.

Edestä avattavat liivit on ihan ehdottomat kenguruhoitoon. Kävin viidessä kaupassa ja löysin yhdet!

Yleensä keskoset voivat alkaa harjoitella rinnan imemistä 32-34 viikoilla ja eilen poika päätti, että sen aika on nyt (32+0) ja lupsutti tissistä pari pisaraa. Wau! Mahan täyte menee siis letkulla suoraan mahaan, mutta eiköhän pikkuhiljaa edetä siinäkin asiassa. Syöminenhän on tärkein kriiteeri siinä, että milloin pääsee kotiin.

Synnytyksestä vielä, että minähän toivoin etukäteen pehmeää ja aktiivista synnytystä (tosin kovin tarkkoja suunnitelmia tai ajatuksia ei ollut). Makasin käytännössä koko yön, aamun ja päivän käyrällä, avautuminen viidestä sentistä loppuun tapahtui muutamalla supistuksella, sen ajan ehdin olla jalkeilla ja hetken pallon päällä. "Normisynnytyksessä" käyrällä olo olisi varmaan ärsyttänyt, mutta nyt paikallaan ololla oli sekin tarkoitus, että yritettiin hillitä supistuksia ja avautumista. Ponnistaminen kesti puolisen tuntia, koska supistuksia joutui odottamaan. Ja kivunlievitykset olivat melkoisen lempeitä :) : pari panadolia, lämpöpussi ja paljon laulua ja miehen hieronta. Johtui varmaan lapsen koosta, mutta synnytys oli tosi helppo. Seuraavana aamuna, kun olin saanut vähän unta ja ruokaa, olin paremmassa kunnossa kuin kuukausiin raskaana, :)

Näin täällä. Voikaa hyvin.

P-L ja Akseli-poika 1vko1pvä (32+1)
 
Viimeksi muokattu:
Ai niin. Tiuhti vielä ehdotti synnyttäneet-listaan vielä viikkoja, milloin on syntynyt. Eli jos niitä haluaa laittaa, niin poika syntyi siis viikolla 31+0 ja paino oli tarkasti 1635g Pituutta ei tosiaan mitattu, mutta olikohan perjantaina vai lauantaina 40 cm ja eilen 42,5. :LOL: Eli ihan kovin luotettavina en pidä noita pituuden mittauksia, ei se lapsi nyt päivässä senttiä sentään kasva! :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Maarit* ja Tiuhti83
J+
Sokerit kaikillahan ei arvot nouse puurolla, osalla ja osalla ei. Se on sitä hienosäätöä jota pitäisi itse hoitaa ja kokeilla. Mulla ei kahdesta reissarista, salaateineen, juustoineen ja tomskuineen noussut kun 4.9 korkeintaan 5.2. Puurosta en pidä niin en ole kokeillut. Kyllähän tuo karppaaminen pitää sokerit alhaalla, mutta varoituksen sana. Jos karppaa hieman pidempää ja syö joku päivä hiilareita (hampurilaissämpylä, tortillaa tms) niin turvotus on taattu! Mutta sitä riskiä ei liene jos nyt raskauden aikana karppaa kevyesti :)

Tutkimukset kutsuu hieman jännittää mitä kikkea tutkitaan, ja kauanko siellä menee aikaa. Olen pari päivää maannut lähes kokonaan pitkäkseni, ja silti jomotusta, korvissa suhisee ja pulssin kuulee. Pitäisi ottaa rauhallisesti muttei oikein voi.. Mies suuttui eilen verisesti kun ei saa päivisin nukuttua. Valvotan sitä, olemalla kotona ja kaiken lisäksi kuorsaukseni kuuluu huoneen läpi jos päivisin otan torkut. Hirveän vihainen ja on ajamassa mut vanhempieni luokse. Voinhan minä siellä päivisin olla kun hän nukkuu mutta joo.

Jos jo nyt unen vähyyden tuoma kiukkuisuus on tätä mallia niin mitenkhän kun lapsi syntyy.. :/
 
Ihanaa, et Piia-Liisan Akseli :heart: voi hienosti! :heart: iha mahtavaa.

Kummit Osittain on, mutta muilla kolmella on vähintään 3 niin täytyy se yks vielä bongata. Ärsyttävää sinänsä, mun mielestä koko kummikulttuurin saisi kuopata :|

Seuraako teistä kukaan muu Downton abbey:tä? Hitto kun oli surullinen jakso, hammasta sain purra etten ala poraamaan. Mies olis taas saanu ihmetellä.. :xmas:

Voi pakkanen -19 näyttäs mittari :kieh: Aivan naurettavaa stratata auto noin lyhyen matkan takia, mutta se 2km on ihan liikaa tolle 3v istua rattaissa/kävellä. Neiti palelee tosi herkästi ja kävelee pirun hitaasti.. |O. Pliis, ees 10 astetta vähemmän. Sitä paitti, mä ylipäätään inhoon tämmösiä ääripäitä :LOL: Eka on märkää ja lämmintä ja sitten iskee yhtäkkiä 20 asteen pakkaset.. :kieh: ja mäkämäkä..

Rd Ilmeisesti saan olla tyytyväinen, ettei diagnoosia ole :) Juttujanne lukemalla ahdistais ihan kybällä.

Hei jee, mä sain kans palautuksia! En paljoa, mutta useemman satasen kumminkin. Ihan hyvään saumaan tuli. Laskut maksettuna niin voi alkaa odotteleen lauantain ostosreissua miehen kanssa :) Kivaa. Ens vuonna on kyllä vielä kivempaa, meillehän laitettiin keväällä maalämpö ja siitä saa sitten jotain kotitalousvähennystä. Hassua, et minäkin saan vaikka olin ajatusta eka vastaan :LOL: sen verta kallis paukku oli.

Äiti maa & Alli 31+4
 
Alkoi aamu hyvin. Vuokralaiselta ei oo tullu vuokraa ja mun kaikki maksut myöhästyy voihan venäjä:kieh:
Aina maksupäivä ollu 5 pvä ja se on ollu tilillä silloin, nyt vaihtu vuokralainen niin kaipa hän nyt sit laittaa maksuun vasta tänään niin mulla se on ehkä maanantaina:kieh:

*huokaus*
Voisko joku asia mennä putkeen joskus...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti maa;27647880:
Neiti-81 Ei kiva, mut eipä vuokralainen varmaan tajunnu, et maksu tarvis olla tilillä se 5 pvä eikä maksaa "vasta" 5pvä. :)
Mulla kävis ittellänikin varmaan just noin, et maksan sen sillon 5 pvä. :ashamed:
Joo näinhän se on, tuurilla voi olla sama pankki niin ehkä voi tänäänkin vielä tulla. on kuitenkin ns. firmalla vuokralla, kuten ollut jo 10 vuotta ni jotenkin oletin et menee samalla kaavalla.. pitääpä otytaa yhteyttä ja koittaa sopia...
 
  • Tykkää
Reactions: Äiti maa
Joo näinhän se on, tuurilla voi olla sama pankki niin ehkä voi tänäänkin vielä tulla. on kuitenkin ns. firmalla vuokralla, kuten ollut jo 10 vuotta ni jotenkin oletin et menee samalla kaavalla.. pitääpä otytaa yhteyttä ja koittaa sopia...
Sepä se. Toi eri pankkiyhteys jutut on väliin niin niin ärsyttäviä! :kieh: Saa koko ajan olla kyttäämässä nettipankkia. Vai mahtasko vuokrasopimuksesta löytyä vuokralaisenkin tilinumero? Ei taida kyllä olla : /
Toivottavasti tulis pian!
 
Kiva Piia-Liisa kuulla että teidän poika vahvistuu päivä päivältä ja maitokin jo maistuu. :heart: Itselle olis kyllä kova paikka jos tämä pieni syntyis 3 viikon päästä eli samoilla viikoilla kuin teidän poika.

Mulla ei maitoa ole tullut tässä eikä edellisessäkään raskaudessa ennen kuin pari päivää synnytyksestä. Tai viimeksi ehkä joskus ihan lopuksi saunassa saattoi tulla yks tippa, muttei siis oo tarvinnut liivinsuojuksia.

Veronpalautukset tuli ja meni yhtiövastikkeen maksuun. :| Onneksi meillä on miehen kanssa yhteiset rahat vaikka omat tilit kummallakin, niin en mä sentään ihan peeaa oo. :LOL:

Tää RD-juttu hämmentää muakin, ja muutenkin neuvoloiden hyvin erilaiset toimintatavat eri puolilla Suomea. On tosi kummallista, ettei kaikki odottajat esim. saa edes yhtä sisätutkimusta, koska olishan se varmaan ihan hyvä että sinne sisuskaluihin joku vähän kurkkais ja kertois missä mennään. Ja sit just tää sokeriarvojen mittailut ja insuliinihoidot. Miten on mahdollista ettei Hansuulle edes ole mainittu että sokerirasitukseen pitäis mennä?? Onko se muuten pakollinen? Yks tuttu sanoi ettei hän todellakaan aio mennä... Mutta voiko siitä kieltäytyä "huvin vuoksi"?

Kummeista on ollut puhetta muttei olla vielä päätetty ketkä lopulta pyydetään. Esikoisella on kaksi pariskuntaa eli neljä henkeä kummeina. Tälle tulokkaalle tulee ehkä kolme kummia. Mun mielestä sillä ei ole niin väliä onko lapsilla yhtä monta kummia. Mut meidän kaikille lapsille tulee kolme etunimeä, ettei sitten jossain vaiheessa suu vinkumista tyyliin "miks tolla on kolme nimee ja mulla vaan kaks?" :LOL:

Laura* mä olen myös jo pessyt vauvanvaatteita ja tuolla ne on lipaston laatikossa näteissä pinoissa. Mitäköhän mä loppuodotuksen teen? :p

Ristiäisistä on ollut puhetta myös miehen kanssa, ja ristiäispäiväkin on jo päätetty! :D Sillä varauksella tietysti että syntyy lasketun ajan tienoilla. Vieraita tulee varmaan n.20 eli ei mitkään superisot juhlat ole tiedossa.

Hauskaa vapaapäivän aattoa kaikille! =)

Romaaninkirjoittaja Elsiliini ja pikkumies rv 28 *POKS*
 
BTW, ne punaiset pisteet/pilkut ei oo enään niin räikeen punaisia. Eli luulen et liittyy hormoneihin ja tähän yhtäkkiseen kylmyyteen. Raskausarpia ne ei oo. Ei oo muuten tässäkään raskaudessa tullut vielä ainuttakaan. =)
 

Yhteistyössä