Diabetesjupinoissa on sitten käyty oikein polilla asti. Olen hyvin hämmentynyt. Ruokavaliossani ei ollut mitään muuta pielessä kuin että hedelmiä ei kai saisi syödä, purkista pitäisi vitamiinit olla. Viittaan kintaalla. Joo ja niitä makeutusaineita pitäisi nyt ehdottomasti käyttää. En kyllä ymmärrä, että mihinkä niitä käyttäisin, kun en sitä sokeria mihinkään edes käytä. Hirveä luento tuli, että ruisleipää (jonka vuoksi tunnin arvot on yleensä olleet yli) pitäisi syödä ja mitä kaikkea muuta jotain pitkäkestoisia blaa blaa sokerintasaajia. No en kait ehdoin tahdoin syö sellaista, jonka vuoksi ne nousee ne arvot? No ja sitten just sanoi niistä hedelmistä, että ei noita, vaikka ei ne näköjään oo sulla nostanu arvoja. Noniin, eli siis miksi ei? Joo iltainsuliinit nyt sitten käyttöön. Yritin piipittää, että mitäs jos kävisin vain tuonn 9 viikkoa syömässä öisin sen pari lusikallista ihan mitä vain, koska silloin on aina paastoarvot olleet hyvät. Mitä te ajattelette näistä asioista? Sitten ne hämmästelivät lääkärin kanssa, että onpas sopivan ja viikkojen kokoinen vauva ja että onpas kaikki hyvin.
Painoarvio oli 1500g ja virtaukset hyvät, pissa puhdas ja kaikki mallillaan. Mulla on siis korkein paastoarvo ollut 6.1 ja korkein tunnin arvo ollut 9.4, mutta silloin olin syönyt kolme lautasillista kalasoppaa ja kaksi ruisleipää eli ehdottomasti aivan liikaa. Kokeilisinko vielä ilman sitä insuliinia, kun mua vähän kyllä arveluttaa? Ja tietääkö kukaan, että miksi ne rajat on raskaanaollessa niin paljon pienemmät kuin normaalilla ihmisellä?
Anteeksi tämä tilitys, olen väsynyt ja ***ttuuntunut koko diabetekseen. Viimeksi oli sama tauti, tunnin arvot yli 12, eikä silloinkaan asiaan puututtu, nyt sitten yhtäkkiä olen ihan silmätikkuna. Onhan se hyvä, että seurataan, mutta kun kaikki on hyvin enkä juuri terveellisemmin voi syödä edes :O no ehkä jos en niitä joulutorttuja söisi kerran viikossa
ja olenhan leiponut kolme kertaa jo tämän raskauden aikana niitä kirottuja mokkapaloja. Joiden avulla muuten sain sen paastonkin aamuksi kohdilleen
Joo ja kaiken lisäksi mulla on tänään synttärit eikä kukaan muistanut paitsi velipoika. Eli taidan mennä vain nukkumaan
Tosin en mä kyllä oo kauheesti kertonutkaan kenellekään, että on synttärit, joten mistä ne sen vois tietää
No mies ehkä ois voinu tietää, jos ois lukenut kalenteria, mutta hän nyt ei muutenkaan juhlista juur perusta eikä se mua oikeastaan nypi
No okei, vähän.
Oranssit äitiyspakkaushousut(vai oliko ne keltaiset) olen muuten pessyt ja ja pesin muitakin pieniä vaatteita ja kyllä ne ihan keltaisina pysyivät!
Otan nyt riskin ja odottelen teidän kaikenlaisia mielipiteitänne tuosta diabetesasiasta enkä ota tänä iltana vielä sitä insuliinia.
Hyvää yötä ihanat äipät :heart: yritän olla positiivisempi ensi kerralla
Viivi+Tiiti 30+5 (äitiysloma alkaa muuten perjantaina jo
)