Heinäkuun mammat 13

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heinis07
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

heinis07

Vieras
2.7. Heinis 26v. Hyvinkää, toinen
3.7. Mm 25v. Helsinki, esikoinen
5.7. Kaisla 28v Helsinki, esikoinen
6.7. Mia 33v Kanada, esikoinen
6.7. Wera, toinen
7.7. Kirppu 32v. toinen
9.7. Neksu 26v. Helsinki, toinen
10.7. Mk77 29 v. Keski-Suomi, toinen
11.7. Mannis 23v. Päijät-häme, esikoinen
12.7. Tiitu 35v. toinen
12.7 Nennu 30 v, Satakunta, toinen
14.7. Tööötti 30+, Pirkanmaa, toinen
15.7. Aamu73, Uusimaa, esikoinen
16.7. Cilja, 32v, Pirkanmaa, esikoinen
17.7. Jossu78 28v. Keski-Uusimaa, esikoinen
18.7. Niiskuli 29v, Riihimäki, toinen
19.7. Monsku, 27v. Helsinki, esikoinen
19.7. Sara, 31v, Etelä Lappi, esikoinen
20.7. Assari, 25v. Länsi-Uusimaa, esikoinen
20.7. Tre, 27 v., kolmas
20.7. ELO 24v. kolmas
21.7. Lavine 28v, USA, esikoinen
23.7. Limee 24v, esikoinen
23.7. Kissafriikki 26v, Itä-suomi=MKs, toinen
26.7. Piri 33v, Keski-Suomi, esikoinen
28.7. Karvakuono

Onhan tota juttua jo meijänki ketjuihin kertyny!

Assarilla söpö maha :) Ihmettelen vaan minne muualle sulle on muka painoa tullu, ku tohon mahaan.

Meillä ollaan jonkinasteisen vatsataudin kourissa. Mä yrjösin viiden jälkeen koko mahalaukun sisällön ulos. Koko ajan on tosi etova olo, mut tähän asti päivää on selvitty ilman hätiä. Pojukaan ei oo onneks ripuloinu muuta ku illalla. Toivottavasti päästään tästä helpolla. Ei oo kiva tunne, ku mahassa velloo ja sitte vauva pyörii. Odotan päikkäriaikaa, et pääsee itekki nukkumaan! Älyttömän vetämätön olo. Pakko yrittää väkisin juoda.

heinis 37+4

Huomentaaa...

Taitaapa olla vattatautia liikkeellä, meilläki vastaavaa havaittavissa. Meillä ripuloitiin toissapäivänä, tosin en minä vaan lapset, mutta eilen ei sitte ollu enää mitään. Hyvä vaan jos nii nopsaa meni ohi...

Viime yö oli taas sellasta pyörimistä, hyvin sain unen päästä kiinni mutta sitte heräsin supistuksiin taas. Aamuyöstä nukuin taas ja ku heräsin nii oli tosi kipeenä maha. Nyt onki sitte aamusta asti supistellu kokoajan. Alkaa taas vauvahaaveet nousta pintaan, mutta tyrehdytetäänpä ne nyt samantien! En millään ois halunnu näitä supistuksia vielä, enkä lääkärin kommenttia 33+6viikolla että yritä pitää vauva vielä pari viikkoa masussa, koska nuiden takia musta on tullu aivan malttamaton! En mitään niin paljon haluais ku sen vauvan jo maailmaan!!!! Ja aika menee niin hitaasti ku mitään ei tapahdu vaikka tää kaikki on vaan vauvalle hyväksi. Muistaisinpa taas sen...SILTI tosi ÄRSYTTÄVÄÄ TÄMÄ ODOTTELU JA NÄMÄ SUPISTUKSET JOTKA ON VAAN SÄIKYTTELYÄ!:(:(

Voi mua :D

Parempaa perjantaita muille odottajille toivottaa

tre 35+3

Kiitos, Heinis, kehuista:-) Munkin mielestä vauva on erittäin söpö masussakin:-)

En itsekään tiedä, että mihin se 20 kiloa on oikeesti mennyt! Reidet on lihoneet kauheasti, samoin takapuoli ja niissä huomasinkin eilen raskausarpia. Mun mielestä reidet & takapuoli ei kuitenkaan ole mitenkään lihavat vieläkään, vaan alkavat näyttää ihan normaaleilta. Mulla on aina ollut tosi luisevat jalat ja pieni peppu. Enkä ymmärrä myöskään, että mistä se 20 kiloa on tullut! Syön mielestäni ihan järkevästi (salaatteja ja kasviskeittoja sekä ruisleipää, hyvin maltillisesti mitään herkkuja), ja pyrin kuitenkin liikkumaan niin paljon kuin nyt näiden jalkojen ja selkävaivojen kanssa voin. Toisaalta luin just viime vuoden jostain vauvalehdestä, että esim. Vanessa Kurrille on kahdesta edellisestä raskaudesta tullut molemmista 30 kiloa lisää. Ehkä se johtuu vaan geeneistä tms.

Sain synnytystapa-arvioajan maanantaille 25.6. Uskaltaisinkohan pyytää, että samalla kun lääkäri ultraa muuten, voisi vielä kerran katsoa sukupuolta... Mua alkaa niin jännittää, että oltiinko rakenneultrassa oikeassa vai ei. Vielä ehtisi tehdä jotain näille vaaleanpunaisille vaatteille:-)

Tilasin äsken ompelukoneen ja saumurin - vihdoin saan taas kotiin omat koneet! Mun ompelukone, ylppärilahja vuodelta 2000, on ollut äidilläni "lainassa" 7 vuotta, enkä raaski sitä häneltä viedä. Tulee kuitenkin tosi paljon halvemmaksi alkaa ommella vauvanvaatteet ja kestovaipat itse. Ja hauskaakin se on, niin kauan kuin ei tarvitse itselle mitään jakkupukuja tms. alkaa tehdä. Niissä menee vaan hermot:-) Ja nyt voi taas lyhentää housut ja korjata saumoja yms. kotona eikä aina vaivata anoppia tai äitiä.

Ai niin, Wera, totta kai täällä saa purkaa nimenomaan omaa napaa! Enhän mäkään koskaan mitään muuta tee, ja mun mielestä on ainakin kiva lukea muiden kuulumisia!

T. Assari 35+1

2.7. Heinis 26v. Hyvinkää, toinen
3.7. Mm 25v. Helsinki, esikoinen
5.7. Kaisla 28v Helsinki, esikoinen
6.7. Mia 33v Kanada, esikoinen
6.7. Wera, toinen
7.7. Kirppu 32v. toinen
9.7. Neksu 26v. Helsinki, toinen
10.7. Mk77 29 v. Keski-Suomi, toinen
11.7. Mannis 23v. Päijät-häme, esikoinen
12.7. Tiitu 35v. toinen
12.7 Nennu 30 v, Satakunta, toinen
14.7. Tööötti 30+, Pirkanmaa, toinen
15.7. Aamu73, Uusimaa, esikoinen
16.7. Cilja, 32v, Pirkanmaa, esikoinen
17.7. Jossu78 28v. Keski-Uusimaa, esikoinen
18.7. Niiskuli 29v, Riihimäki, toinen
19.7. Monsku, 27v. Helsinki, esikoinen
19.7. Sara, 31v, Etelä Lappi, esikoinen
20.7. Assari, 25v. Länsi-Uusimaa, esikoinen
20.7. Tre, 27 v., kolmas
20.7. ELO 24v. kolmas
21.7. Lavine 28v, USA, esikoinen
23.7. Limee 24v, esikoinen
23.7. Kissafriikki 26v, Itä-suomi=MKs, toinen
26.7. Piri 33v, Keski-Suomi, esikoinen
28.7. Karvakuono 23v, Kanta-Häme, esikoinen

Heipat täältäkin! Lisäsin noi omat "tietoni" listaan... Kurjaa jos ootte vatsataudin kourissa, se on kamalaa! Toivottavasti menee äkkiä ohi...
Täällä eilen neuvolassa terkkari oli sitä mieltä että vauveli olis kääntyny poikkitilasta nyt perätilaan... No, vaikka kuinka päätän etten sitä nyt murehdi niin kyllä se mietityttää... 2.7 sitten ultrataan. Jotenkin se kääntöyritys vaan hirvittää, onko teistä ketään kokenu sitä?
Mulla ei sellasia supistuksia oo ollu vielä ollenkaan että maha kovettuis tai kiristäis, mutta nyt on alkanu päivittäin olla sellasta menkka kipumaista polttoa alavatsalla... Kestoa tosi vaikee arvioida mut iltasin usein on ja pitkin päivääkin niitä ilmenee ja esim viime yönä heräsin niihin poltteluihin...Kertokaa nyt tyhmälle että onko ne nyt sit niitä supistuksia sitten kuitenkin vaikkei mitään "kovettumista" tunnukaan... kunn kaikki on uutta ja ihmeellistä niin välillä tuntee ittensä tosi tyhmäksi :0)
Aattelin vaan kun ollaan jussiks lähössä mökille tonne Pertunmaalle, siellä kyllä on selvinpäin olevia aikankin yks mun lisäks mutta että toivottavasti tässä nyt uskaltaa lähteä vielä... Neuvolassa terkkari sanoi että kovasti on vauva laskeutunut mutta se nyt on kuulema näillä viikoilla ihan tavallista eikä tarkoita mitään. Kiinnostais kauheesti toi kohdunsuun/-kaulan tilanne, en oikeen tiiä koska se viimenen nvla lääkäri sit on kun mielestäni se on vkolla 36 suunnilleen mutta sain kuitenkin juhannuksen jälkeiselle viikolle ajan "vaan" terkkarille enkä lääkärille...Sillä vaan mietin että uskaltaako tonne järveen pulahdella vielä juhannuksena...

Sadepäivän jatkoja kaikille!

Karvakuono, 33+6

Hei
Täällä on taas semmoinen viileämpi päivä tänään. Näyttäis, että kohta tulee vähän vettäki taivaalta. Nyt on vauvalle kaikki hankittu enää ei tarvitse, kuin odottaa. Toivottavasti ei kovin kauaa.
Eilen löysin lähikaupasta sokeriton/rasvatonta jäätelöä. Testasin ja makukin oli ihan kohillaan. Tänään käyn kyllä ostaan pari pikaria tuone pakkaseen varoiksi. Aattelin kuitenki, että synnytyksen jälkeen palkitsen itseni kunnon tuutilla missä on suklaata päällä. On sitä ihmisellä pienet haaveet.
Mie olen kanssa haaveillu omasta ompelukoneesta. Nyt tietenki, kun talo valmistuu niin pitäis jonkinlainen kone hankkia niin pääsee verhoja ompeleen. Tietty, kun miekäläistä ei olla siuntattu kovasti pituudella niin housujen lahkeetki voi sitten lyhennellä itte.
Ootko Assari kattonu kestovaippojen mallia mistä vai miten ja minkälaisia meinasit tehä? Meinaatko kestoilla ihan kokonaan?
Itse aattelin kanssa yhdessä välissä, että kokeilen tuota kestovaippailua, mutta kyllä olen nyt jättäny sen homman muille. Olis kyllä paljon ekologisempi juttu. Tuntuu nyt alussa varsinki siltä, että käytän nuita kertiksiä.
Heinikselle paranemisia ja trelle voimia toivotaan että laps pysyis nyt vielä muutaman päivän sisällä.
Nyt lähen päikkäreille.
T.SARAs

Moikka,

mulla on Suuren Käsityölehden numero, jossa on kestovaippojen kaavat, sekä sisä- että kuorivaipat ja lisäksi neuleohje villaisiin kuorivaippoihin l. villahousuihin. Ajattelin aloittaa kuitenkin hankkimalla pari valmista mallia ja neulomalla parit villahousut, ja sitten kun vauva kasvaa, niin ommella uusia vaippoja. Meille on miehen kanssa alusta asti ollut selvää, että aletaan kestoilla. Varmaan ihan vastasyntyneellä käytetään kertakäyttövaippoja, mutta sitten siirrytään kyllä kokonaan kestovaippoihin. Saas nähdä miten lähtee sujumaan:-)

T. Assari 35+1

Heippa!
Olispa ihanaa, kun osais kutoa ja neuloa. Mä oon ihan ummikko noissa hommissa. Mä oon kanssa ajatellu, että alkuun käytän kertiksiä mutta sitten kun arki alkaa luistamaan vaihtaisin kestovaippoihin. Sitten sen arki näyttää miten onnistuu.

Olin eilen shoppailemassa ja hypistelemässä vauvan vaatteita. Täytyy kyllä sanoa, että aika tylsiä vaatteita on ihan vastasyntyneille, jos haluaa jotain muuta kuin vaalean sinisiä tai punaisia. Ostin sitten kantoliinan ja sidontaakin tuli jo eilen harjoiteltua. Kyllä se aika vaivattomasti sujui, vaikka monet ovat sanoneet että on tosi vaikeeta.

Olin siis koko päivän eilen stadissa kaupoissa ja sitten hieronnassa ja vielä päivän päätteeksi töissä iltapäivän tekemässä paperihommia. Illalla alkoi olee jo sellanen olo,että ei kärsi kävellä yhtään. Koko ajan muutenkin on menkkakipuja alaselässä ja alavatsaa vihloo. Häpyluukin on aikas kosketusarka.

Meillä olis 1.7 rippijuhlat parinsadan kilometrin päässä. En tiedä uskaltaako sinne enää lähteä. Ainakaan jos on kauhean kuuma päivä. Onneks ei oo turvotusta vieläkään.

Tällaista tänne tällä kertaa... Alkaa muuten oikeesti jännittämään synnytys. Se pyörii koko ajan mielessä :)

Aamu73 ja Onni 35+6 tai 36+2

Heissan! Uskomattoman lahella vauvan tulo meilla kaikilla on! Mun olo vaihtelee tosi paljon, joinain paivina olen taynna energiaa ja toisina ei jaksais tehda mitaan. Joinain iltoina supistelee, maha menee ihan kivikovaksi, oikeastaan joka paiva tulee noita harjoitussupistuksia, joskus myos menkkajomotusta. Mulla on ultra ja laakari ens ti, aioin myos kysya, vielako se on tytto, jotenkin kylla kertynyt tytttojen vaatetta aika paljon, amerikkalaiset tyokaverit yms viela antaneet lahjaksikin tosi paljon vaaleanpunaista. Ois kylla hiukka huvittavaa jos masussa oiskin nyt poika!

Ma oon hommannut kestoilutarvikkeita, harsoja, imse vimsen kuoria ja muutamia lisataytteita, mulla meni niihin vajaa 200dollaria, mutta uskon oleban hyva sijoitus, koska voin kayttaa niita seuraavallakin lapsella +huutonetissa yms saa myytya kuoria pois kaytettynakin. Ma luulen, etta kaytetaan kertiksia jonkun verran kestojen ohella.

Meilla alkaa olla kaikki valmista, olen pessyt vaatteita ja lajitellut. Jannittaa taallakin synnytys, miten se alkaa ja onko kipu millaista yms. Vahan hassua ajatella synnyttavansa englanniksi, mies toki on mukana synnytyksessa ja varmaan puhutaan suomea mutta kaikki muu pitaakin hoitua enkuksi. Ollaan oltu taalla kuitenkin sen verran vahan aikaa, ettei englanti kuitenkaan ihan viela toinen aidinkieli ole.

Viikonloppuja! t.Lavine

Huh! Taidettiin selvitä vatsataudista todella vähällä. Eilen oli tosi heikko olo, eikä vieläkään ihan täysissä voimissa, mut voiton puolella koska ei olla enempää kärsitty.

Mun tietääkseni ne menkkajuilinnat vaan kuuluu loppuraskauteen, eli ei ne ihan niitä synnytyssupistuksia ainakaan oo. Mulla välillä jomottelee, mut menee onneks nopeesti ohi. Esikoisen aikaan pinnaa kiristi ku yliajalla tuntu vähän väliä sellasta jomotusta. Toivottavasti tää tajuais täältä ajoissa ulostautua. Maanantaina laskettuun aikaan on tasan kaks viikkoa! Oon kuitenki asennoitunu saamaan vauvan vasta kuukauden päästä.

Lavine: Kauan ootte asunu jenkeissä? Rupesin miettimään, ku kirjotit että synnytys hoituu englanniks, ootko huomannu miettiväs suomeks vai englanniks? Entä kummalla kielellä näät unia? Hassuja ajatuksia, mut tuli vaan mieleen... =)

heinis 37+5

Lauantaita kaikille...

Mua ei kyllä sais millään tuohon kestovaippailuun. Nostan hattua niille jotka siihen alkaa ja jaksavat sen kanssa. Kyllähän se totta on että vaippavuori on oikea ongelmajäte ja tosiaan pitäis ympäristöä aatella mutta mutta... vaikken sitä oo edes kokeillu nii silti tuntuu että se on melkonen homma aina pyykätä jne joten helpommalla pääsee kun ostaa kertakäyttövaippoja. Tässä asiassa meen kyllä siitä mistä aita on matalin :D heh.

Tuli miehen kans taas siivottua koko huusholli ja nopeasti tuli puhasta jälkeä. Onkohan meillä molemmilla pesänrakennusvietti päällä? :-D en tiedä sitten johtuuko tästä siivoamisesta mutta supistellee ja lujaa... olispa kyllä kiva olla esim.heiniksen tilanteessa kun sulla viikkoja jo niin paljon. Vois tuntua nämäki supistukset tosi todellisilta jos olisin pidemmällä, mutta eikai se auta ku odotella...

t. tre 35+4

Hei
Mieki mietin raskauden alussa kestovaippajuttuja. Tuntuis kyllä ajatuksena ihan hyvältä, mutta käytännössä ei taitais kehata alkaa pesseen niitä. Varsinki alussa on itelä kaikki niin opettelemista, kun lapsi on ensimmäinen.
Toivottavasti sulla Lavine on joku tuttu keneen voit sielä turvautua. Varmaan välillä kaipailet sielä jotakin täältä Suomesta. Onko teidän molempien vanhemmat täällä Suomessa vai siellä jenkkilässä? Aijottako asustella siellä pitkäänkin?
Minusta ois kans joskus ihan mukava muuttaa vaikka puoleksi vuodeksi jonnekki etelään Välimeren rannalle. Sielä vois tehä vähän töitä ja nauttia lämmöstä. Kuitenkin näillä taloveloilla ei taida olla etelän lämpöön ihan heti asiaa. Mukava kuitenki haaveilla.
Kyllä synnytys alkaa jo vähän jännittään. Sitä pyörittelee päässä vaikka minkälaisia ajatuksia. Nyt sitä mietityttää välilä koko homma. Miten kaikki mennee. Kuinkahan kipeä sitä sitten oikein on. Sen mie tiän ettei se kivutta sieltä tule, mutta kipujen laatua ja voimaa ei ossaa kuvitella.
Nyt alan tässä kohta laittaan nukkuun.

Mä taidan sitten olla eka?
Eilen alkoi valuttaan lapsivettä, joten sairaalassa ollaan enkä pääse kotiin kun kahtena kappaleena :D Tuli niin kiire lähtö että mukana on sitten vaikka mitä tarpeetonta. Mä olin niin kuvitellut että elokuulle mennään.

Kiva kun kaikki jutut (osa pyykeistä, huonekalujen hankinta...onneksi sentäs vaunut ja turvaistuin on) ihan kesken kotona... Joten kaikki nyt varautukaa lähtöön, se voi tulla pian :D

Nuka 34+6... toistaiseksi vielä kasassa :D

Voi jestas Nuka mikä ylläri! Toivottavasti kaikki menee siellä sairaalassa hyvin! Mä olin aluks ihan varma, että mäsynnytän ennen juhannusta, mutta nyt tuntuu, että mennään sinne heinäkuun loppuun. Tuliks sulla Nuka supistuksia samalla kun lapsivesi alkoi valumaan?
Mä oon hullunlailla siivonnut tänään ja välistä kyllä vatsasta huomaa, että tulee rehkittyä liikaa. Siirsin sängyn (Onnin) petaamista eteenpäin kun ajattelin, että ei tässä kuitenkaan mihinkään sairaalaan pääse ennen kuin heinäkuun puolella. Nyt täytyy miettiä uudemman kerran, kun Nukallekin kävi noin :).

Meillä on onneksi kaikki hankittuna valmiina. Tosin kodinhoitohuoneen remppa täysin kesken, mihin tulee sitten Onnin hoitotaso ja kaikki pyyhkeet ym tavarat. Aika menee hurjaa vauhtia, eikä sitä oikein tajua, että kohta sitä ollaan kahdessa kappaleessa. Mulla on nyt jo valmiiks ikävä sitä tunnetta, kun tuntee noi pikku jalat ja kädet vatsanahkaa vasten ja hikottelun masussa. Vaikka tietenkin sitä haluaa jo sen vauvan rinnalle, mutta kyllä tulee noita tuntemuksia varmaan hurja ikävä.

Nukalle tsemppiä sinne sairaalaan ja yritä sinnitellä yhtenä kappaleena vielä vähän aikaa! Laita sitten synnärikuulumisia kun ehdit ja jaksat.

Aamu73 ja Onni 36 tasan tai 36+4

Nukalle oikein paljo onnea tulevaan! Toivottavasti kaikki sujuu hyvin :)

Mä huokasin mahataudista selviytymistä liian aikasin. Tänään oon ollu ihan vesiripulilla. Juoda pitäis joo, mut ei tee mieli yhtään! Onneks ei oo ne hillittömät helteet enää.

Me käytiin eilen penkomassa kellarista kantokoppa, amme, hoitoalusta ja mun isompia vaatteita, että sain pestyä ne valmiiks. Imetysliivejä metsästettiin myös ja lopulta puolentoista tunnin etsintöjen jälkeen annoin periks, et ne on kadonnu. Kotona kuitenki vedin koko alusvaatelaatikon pois kaapista ja kas kummaa -alemmassa sukkalaatikossa oli mun toiset imetysliivit ja toiset löyty tavallisten rintsikoitten alta! Oisitte nähny ukon ilmeen, ku sanoin et arvaa mitä löysin?! :D No, tarttin kuitenki kaikki ne muut tavarat ja löyty sieltä taas jätesäkillinen pois heitettävää tavaraa.

heinis 37+6

Tsemppia Nukalle! Onpa jannaa seurata tilannetta, ilmoittelehan kun ehdit! Yhdella tutulla viime vuonna kanssa meni vedet ihan yhtakkia vkolla 35, joten parempi kai varautua vauvan tuloon koska vaan. Me ollaan oltu taalla n.2,5 vuotta, tultiin miehen tyon perassa, joten sukulaisia yms. meilla ei ole taalla. Mutta onneks on tullut muutamia todella hyvia ystavia, kaipa meita sairaalaankin joku tulee katsomaan. Meidan Suomeen paluu on ihan auki, riippuu miehen toista tosi paljon. Suomeen kylla kaipailee useikin, etenkin kesaaikaan, mutta toisaalta taallakin tuntuu kodilta , heinis, unet kuuluu seka enkuks etta suomeks, riippuu vahan mista uneksii! :)

Mita apteekin tuotteita teilla on lapselle? Mulla ei ole juuri muuta kuin perusvoidetta, bepanthenia (suomesta asti tuotua!), nenafriida ja sinkkivoidetta. Oiskohan jotain viela mita kannattaa hommata?

Hui, nuka jo meinaa synnyttää vai..?toivottavasti kaikki menee hyvin.
Tää aika menee kyl hirmusta vauhtia etiäpäin, koht sitä on itekkin jo synnyttämäs. Onko tässä muuten polilla käyntejä ennen laskettua aikaa? vai oliko nyt vimppa lääkärin tarkastus se mikä tehdään neuvolas vkolla 36?

Ohhoh nuka! Onnea vaan synnytykseen :). Onneksi sulla kuitenki ihan hyvin jo viikkoja! Käy kyllä kateeksi ku ite joutuu vaan odottelemaan, eikä hajuakaan kuinka kauan. Tänäänki on koko päivän supistellu ja välillä ollu kipeitäkin mutta ei ne kuitenkaan merkkaa vissiin sen kummempaa ku välillä on pitempiä taukoja ettei niitä ole.

Edelleen odottavalla mielellä siis. Tsemppiä kaikille toivottelee tre 35+5 :D

Nukalle voimia koitokseen.
Mie olen laittanu kaikki vauvalle valmiiksi, just siksi, että jos tullee joku äkkilähtö synnärille. Minun mies ei ainakaan tiä mitä pitäis apteekista sun muualta hankkia, jos ostokset ois jääny sen harteille. Jätin kuitenki jotaki pientä hankkimatta semmosta mitä saa normaali kaupasta. Mies saa ja joutuu sitten hakkeen.
Pitää vissiin tosissaan laittaa se sairaalakassi kuntoon eikä vaan menata. Mie olenki semmona aikoja vaan, mutta jos tuon Nukan vinkin ottais tosissaan ja laittais sen kassin alkuviikosta mukaan.
Kysymys konkareille. Mikä on ehoton mikä tai mitä siihen kassiin kandee pakata?
Toivottavasti Heiniski toipuu siitä mahataudista. Ikävä se vetää niin pian kunnon huonoksi tuo vatsa tauta.
Kyllä nuo supistukset täälläki tuntuu, mutta ei vielä ole kovin kipeitä. Ois kyllä kivä, jos vauva syntyis edes pari päivää ennen laskettua aikaa. Ylimenevä aika ois varmaan inhottava odottella vaan. Täytyy myös toivoa, että pysyis ihan kohtalaisen hyvässä kunnossa loppuun asti.
t. Saras 35 + 3

Huomenta !
No , olipas uutinen että Nuka on synnyttämässä. Ihanaa , että nyt se sitten meidän ketjun kohdalla alkaa, ja Nuka saa kunnian olla ensimmäinen. Onnea, Nuka, mikä tilanteesi tällä hetkellä nyt sitten onkaan. Odotan jännityksellä seuraavaa viestiäsi !
Mä odottelen puoleen viikkoon mennessä soittoa sairaalasta tuon oman lantion pienuuden takia. Inhottavaa, kun ikinä ei saa tietoa suoraan, vaan muutaman päivän päästä , ja odottavan aika on tunnetusti pitkä. Me ei sitten juhannuksen lähdetä yhtään mihinkään, kun mies ei uskalla. Rantaravintolassa ajateltiin käydä syömässä paremmin, ja merellä on kokko, ja rannassakin, mutta tuli nyt sellainen välijuhannus sitten kuitenkin. Onneksi asutaan kuitenkin merenrantakaupungissa, niin on jotain toimintaa juhannuksenakin;voi vetää haikeaksi kuitenkin, kun olen ollut vesien päällä 20 vuotta .Mulla ei ole mitään oireita, eikä tuntemuksia, ja kun olen sopivassa asennossa niin unohtuu koko masu. Vissiin olen tottunut näin loppuajasta tähän valtavaan kupuun. Jotkut äidit sanovat, että niille tulee ikävä masua, ja vauvan liikkeitä kohdussa. Ja mä olen kyllä saanut elämäni parasta palvelua joka paikassa
tämän masuni kanssa. Mies naureskeli vahingoniloisena paluusta arkeen kun olen yhtenä.Onneksi ilmat ovat kylmenneet, niin on helpottanut jalkojen turvotusta. Tänään kyllä näyttäisi tulevan lämpimän päivän.En hirveesti toivo. Esikoisella oli eilen konfirmaatio, ja oli yhtä hulinaa koko päivä. Aamulla aloin touhuamaan jo kuudelta ja viimeiset vieraat lähti puoli kahdeksalta illalla, ja meillä kun ei pitänyt alunperin olla mitään. Pakkohan se kuitenkin oli kutsua muutamia , ja kun tyttären kummit tulivat etelä-Suomesta, niin jo senkin vuoksi. Ja onhan se niin, että vieraat tekevät juhlan.
Tässäpä tälle päivälle mun kuulumisia.
T. Wera 37+3

Heips. Kirjottelen tässä kun ei parempaakaa tekemistä. On se vaa kumma ku kokoajan on mielessä synnytys ja vauva :) ehkäpä silti olis oudompi tilanne jos ei ollenkaa miettis koko asiaa, heh :D. Mikähän on nukan tilanne?

Mulla on kyllä semmonen tunne nyt että lapsi on laskeutunu tosi alas, siis kusettaa ihan kokoajan ja aivan valtavat liitoskivut! Voi olla että oon tästäki jo aiemmissa viesteissä maininnu mutta ku eihän sitä muista enkä jaksa alkaa selailemaan mitä on tullu poristua. Nyt on taas semmonen tonttuolo ku on supistellu pitempään viis min välein ja ihan kunnollisia suppareita että tarkottaakohan nämä taaskaan mitään vai joko ne pian loppuu. Kaks tuntia on supistellu nyt aika lailla säännöllisesti.

Palaillaanpa asiaan...

t. tre huomenna tasan 36vk.

Hirmusti onnea Nukalle ja jaksamisia sairaalassa kokkailyyn, jos ei ole synnytys viela alkanut. Kuulostaa etta Tre on meista seuraava, koska supparit jo noin tiheaan...jannaa aikaa!!!
Taalla ei ihmeempia, liitoskipuja myos ja tanaan eka kerran tuntui ensin mahassa ja sit selassa menkkamaisia kipuja, ne kai ei tarkoita viela mitaan. Supisteluja ei oo ollut tai sit en tieda milta ne tuntuu. Tanaan ois jooga ja mietin just et jatanko valiin, alkaa olla niin kompelo olo. Kavin oikeen maraton kauppareissun ja ajattelin vahan kokkailla pakkaseen et on sitte mista ottaa eka viikkoina.
Huomenna lekuri, kai taas ne normaalit rutiini jutut.
Lavine, juu enkkulaksi sita pitaa synnyttaa, luulen kylla kun tositoimet tulee niin sita on niin omissa oloissa hiljaa kipujen kanssa, etta eipa tuota varmaan tule, kun vastattua kysymyksiin. Kaytiin synnytysvalmennus, ja luin kirjan baby's best change, joten onneksi sanasto tuli tutuksi. Juu kyllahan suomeen on aina kesalla ikava. Nytkin tekis mieli tana kesana viela menna, mutta vauvelin passin hommaamiseen menee pari kuukautta aikaa, joten taitaa jaada valiin. Sitten kai jouluksi ja siella ns myohaiset ristiaiset. Suomen passi saadaan hommattua sitten silla reissulla. Baby on sitten meidan perheen ainut kanadalainen, kun meilla ei ole viela kansallisuutta, aika hassua sekin.
Palon tsemppia kaikille, kohta ne kaarot on meilla kaikilla, jannaa kylla on. Ei hirveesti synnytys osaa jannittaa, mutta kotiin tulo kyllakin, hui:-) T, Mia 37+4

Hei !
Mulle soitettiinkin jo eilen äitipolilta. Ensin sellainen tieto, että ylilääkäri katsoo ensin ne kuvat , ja että soittavat sitten uudestaan kun on katsonut iltapäivällä. Ei mennyt kun tunti, niin soittivat. Mun piti mennä sitten synnytysosastolle hakemaan sektio-ohjeet, ja kertoivat päivän milloin leikkaus tapahtuu. Olen nyt sitten eilen suunnilleen kävellyt oviin pahki, kun tuli niin sitten kuitenkin äkkiä. Mä käväisen tänään vielä katselemassa ale-vauvanvaatteita ja silleen. Varasin meille perhehuoneen sektiopäiväksi, ja seuraavaksi. Mä kysyin mieheltä , voiko se olla täytämättä kalenteria pariksi päiväksi, eli onnistuuko sellainen. Onnistui kun ihmiset ei ole vielä juhannuksenjälkeistä elämää ajatelleetkaan. Mä en nyt muuta teekään...
Niin, en varannut enemmäksi ajaksi, kun ajattelin, että en rupea jossain perhehuoneessa mörnöttämään omissa oloissani, sosiaalinen kuin olen.
Hain eilen todella pitkästä aikaa pitsat, kun nyt ei tarvi hirveesti enää pelätä turvotusta, siis sitä että neuvolantäti luulee raskausmyrkytykseksi, ja muutenkin olen
elänyt suhteellisen suolatonta elämää. Aamulla kyllä oli luomet täynnä sitten vettä, mutta ei se nyt paljoa enää paina. Mä kysyin eilen varmuudeksi, miten päin sektiohaava tulee, että ei ole kaikki vatsalihakset poikki sitten. Kuulema entisen päälle. Niin, jos joku ihmettelee,enkö ole aiemmin tiennyt lantioni ahtaudesta, kun on jo yksi lapsi syntynyt, niin en, koska hän syntyi kuusi ja puoli viikkoa ennen aikojaan hätäsektiolla, ja yleensäkään siihen aikaan ei paljoa tutkiskeltu. Onneksi aika on tuonnut paljon hyviä muutoksia. Nyt sitten isäkin saa olla mun tukena leikkaussalissa, ja jos vauvalla ei ole hätää, niin isä saa heti alkaa hoitamaan. Mä niin hartaasti toivon, että kaikki menisi hyvin tällä kertaa. Juhannuksene esikoinen lähtee lastenvahdiksi, ja me vietetään kahdestaan viikonloppu kotona. Aion yrittää ottaa siitä kaiken irti. Eri asia onnistuuko. Että näin minulla.
T. Wera 37+3