HAAVEISSA VAUVA 32

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelias pahalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jeeeeee, Miini on raskaana :) Tuo kuvailemasi lima-veri-juttuhan oli tietenkin kiinnittymisvuotoa! Toisaalta voisihan se olla ovulaatiokin, toisillahan ovulaation aikaan tulee ns. limatulppa jotta siittiöt pääsevät kohdunsuusta sisälle. Mittailehan lämpöjä jos ne kertoisivat jotain. Voikohan clomit myöhästyttää ovista?

Mites Sinililjan tilanne? Eksyikö menkat matkallaan? Toivottavasti.

Vilukisulle ei voi kuin toivottaa jaksamisia. Toivottavasti mies pähkää asioita ja teidän elämä jatkuu ennallaan. Sinun kannaltasi tilanne on kuitenkin hankala; epätietoisuudessa ollessaan sitä asiaa on tapana miettiä 24/7, tässä tapauksessa siis vauvaa. Meillähän oli vähän samanlainen tilanne ennen yrityksen aloittamista kun mun vauvakuume alkoi olla kovimmillaan; mies oli sitä mieltä, ettei tiedä haluaako koskaan lapsia. Mä mietin eroa ja vauva-asia pyöri jatkuvasti ahdistavana mielessä. Epätietoisuus on kamala tunne!!! Entäs jos antaisit aikarajan miehellesi, toivoisit lopullisen vastauksen tiettyyn aikaan mennessä? Meillä tein niin että sanoin miehelle että kesän ajan saa miettiä mitä elämältään haluaa, perustelin miksi minä haluan lapsen ja miksi aika olisi mielestäni hyvä. Kerroin myös, että lapsi on minulle niin tärkeä, että lähden suhteesta jos emme edes yritä lasta saada. Tämän jälkeen annoin miehen miettiä asioita rauhassa enkä puhunut vauva-asioista sanallakaan. Kesällä mies sitten sanoi, että hänkin haluaa perustaa perheen kanssani ja on nyt täysillä tässä mukana. Valtava muutos koska aikaisemmin tosiaan sanoi ettei tiedä haluaako koskaan lapsia. Myöhemmin sanoi että oli sanonut noin siksi että lopettaisin jankuttamisen joka ahdisti häntä. Tämän sepustuksen tarkoitus oli luoda sinulle uskoa ja toivoa että kielteisestä kannastakin voi tulla nopeastikin myönteinen, toivottavasti näin käy teilläkin!

Onko teillä lähipiirissä pieniä lapsia? Mistä miehellesi on tullut tunne että elämä loppuu lapsen saamiseen? Auttaisikohan jos tapaisitte ihmisiä joiden elämä on ihan hyvää vaikka lapsia on tullutkin?

Mites Myyn tilanne? Oletko tänään raskaana vai et :)

Jee, ollaan jo keskiviikossa yli puolen päivän mikä tarkoittaa että työviikko on jo lopuillaan, viikonloppu on ovella :) Plussapuhureita loppuviikon jännäilijöille.

*tiiti 9/25-27

Mä kirjoitin jo pitkät tarinat, mutta sitten hädissäni suljin koko sivun, kun joku koputti ovelle.. eli tiivistetty versio tässä uudestaan :)

Ei se täti sitten vielä tullutkaan, mutta odottelinkin sitä vasta tälle tai huomiselle päivälle. Eilen aamulla tuli siis pieni loraus punaista pönttöön, mutta ei oikeastaan muuta. Kovat menkkakivut oli koko päivän, yleensä ne on tullut vasta vuodon kanssa. Olin illalla varma, että viimeistään aamulla alkaa, mutta ei. Äsken kävin tsekkaamassa tilanteen ja ihan vähän jotain ruskeaa on ilmaantunut. Mutta nyt on siis vasta kp 27 eli eiköhän se akka sieltä huomiseen mennessä tule. Lämmöt oli aamulla tipahtanut 36,3:een eli sekin puhuu sen puolesta. Ärsyttävää tällainen! Ottaisin mieluusti takaisin ne kertarytinällä alkavat menkat, ottaa päähän tällainen pelleily! :)

Ai Miini on nyt raskaana? Hyvä, että joku on! :) Mites Myy? Ja muut?

Oho, taas mennään..
Sinis kp 27/27-28

Nauratti noi Miinin hinkkaukset! :D Kyllä tässä touhussa hulluksi tulee.. mäkään en usko kerta pyyhkimiseen, vaan kokeilen kyllä useampaan otteeseen tuleeko sieltä mitään.. Ja kaikkea muuta tosi järkevää on tullut touhuttua tässä viime päivinä.

Ja toi Tiitin kuvaus tuosta vauva-asiasta on kuin suoraan meiltä! :) Mun miestä ärsytti mun jatkuva jankkaus eikä se siksi voinut/halunnut edes yrittää muodostaa omaa mielipidettään asiasta.. No se nyt ei suoranaisesti liity Vilukisun tilanteeseen, mutta kerroinpahan sen (taas) silti.

Joo mä mietin kans miltä noi hinkkaamiset jne kuulostaa. En sitte ilmeisesti tarpeeks ku ei tuu juur sensuroitua. Tai se että olen pöntöstä havainnut jotain, tartteeko sinnekin kurkkia! Kuka terve ihminen tutkii pönttöä? No mulla on toosi hyvä selitys, se oli vahinko että huomasin yhtään mitään. Paperin tsekkauksesta tiettyihin aikoihin on tullut mulle vakio josta en tiedä pääsenkö koskaan enää eroon, mutta sen oudon punasen huomasin ihan vahingossa, siellä se ihan siististi pilkisti paperimytyn seassa ja anteeksi suoruuteni mutta tulihan asiaa sitten katsottua tarkemmin ja kyllä se kuivunutta verta tjs mun mielestä oli. Sitä en käsitä mistä se siihen pöllähti. Mulla on kyllä outo kroppa ja se kiusaa mua kyllä jatkuvasti tempauksillaan. Vähän niinku Siniksellä on nyt joku arvausleikki menossa, tosi kivaa kiusata ku muutenki meinaa tulla hulluks!

Voi Sinis...sama täällä...tuhrua havaittu...ei vieläkään. MITÄ VITTUA NÄMÄ KAIKKI VIHLOMISET ON??? :(

(pahoittelen muuten ettei mua ole näkynyt täällä, kiirettä töissä ja kotona) Käyn lukemassa kyllä viestinne ja olette ajatuksissani..

Myy.

heippa! taustailen teitä tuolta wab ketjusta käsin kun siellä on vähän hiljaista..
tuosta paperitsekkauksesta että sitä tulee täälläkin harrastettua aina kierron keskellä ja siitä loppukiertoon saakka. ei sille mitään voin kun koko ajan pelottaa et mitä sieltä näkyy ja näkyykö ees ovislimoja... tällästä tää vauvahaaveilu on!

tsemppiä teille kaikille, toivottavasti tippuu plussia ketjuun lokakuussakin! :)

Se on niin raivostuttavaa kun tulee kaikellaista tissisärkyä ja mahapistelyä.. Näiden ""oireiden"" kanssa todella tulee hulluks ja miks mullaki niin helkkaristi on noita kaikkia jos kerta kropassa ei tapahdu yhtään mitään? Aaaaargggh... En silti lopeta tutkimista ja kuulostelemista en. Ja kiitos sisaret kun kerrotte etten ole ainoa...

Kiva kuulla sustakin Myy, oonkin ihmetellyt missä luurailit! Toivottavasti kotikiireet on positiivisia! ;) Mulla on kanssa duunissa piristynyt ja kiirettä piisaa, me like it. Ei silti vielä oo estänyt palstailua, hih!

Miini :)

Mä taisin käynnistää omituisilla tuhrumenkoillani täällä oikein oireaallon kun teillä kaikilla tuntuu olevan kroppa enemmän tai vähemmän sekaisin.Mä tosiaan toivon et seur.menkat tulis kunnolla jos ovat tullakseen.

Kaikki on samaan aikaan linjoilla (pelkästään positiivista) ja kaikilla kroppa kenkkuilee (ei niin positiivista) , mikä sitä tätiä nyt vaivaa? UP vieläkö palstailet vaan kännyllä?

Kuka nyt ehtii väliin? :D:D

Oireista vielä sen verran et mullakin on ollu nyt ihan tosi menkkamaisia kipuja pari päivää aselkääkin särkenyt, vaikka on vasta kp21/28. Viimekierrolla kehittelin itelleni kunnon närästyksen ja turvonneen mahan ja tosi kipeet tissit,mut täti tuli kuitenkin ajallaan... :( kaikkee se mieli saa aikaseksi!
kiitti Miini. teidän ketju on tosi aktiivinen ja kivaa luettavaa.. :)

On tämä vertaistuki sitten loistava keksintö!!! Tiedä sitten luoko se lisää noita oireita vai helpottaako vaan muuten oloa. Mutta oikein mukava tietää ettei ole ainoa täysin seonnut kaveri tässä maailmassa, vaikka usein siltä tuntuukin.

Mies meni ostamaan tähän aikaan kuusta KELTAISTA vessapaperia.. arvatkaa vaan helpottaako yhtään tätä jatkuvaa värianalyysia.. harkitsin jo yhden rullan pihistämistä täältä töistä.. ;)

Juu, plussaonnea myös Mintulle! Mä oikeasti välillä mietin, että miten tää oireiden ilmaantuminen on oikeasti mahdollista? Kuukausissa on selviä eroja oireiden suhteen. Mun mies jaksaa hokea sitä, että ehkä siellä jotain tapahtuu, kun kerran kaikkea tollaista on, mutta mä kyllä vähän epäilen sitä.. ja pistän kaiken päänuppini piikkiin.. :D

Miini, tiiti ja muut tilannettamme kommentoineet: Kiitos kun annoitte ajattelemisen aihetta. Ja heti alkuun nyt anteeksi kun aion kirjoittaa vaan ON asiaa. Toivottavasti ymmärrätte että tää on mulle ISO kriisn paikka, ja ajatukset pyörii nyt vaan tän asian ympärillä...

Eli olinkin aikeissa tulla kirjoittamaan tänne, että taidan kallistua valitsemaan rakkauden. Eli en ole miestäni valmis jättämään, pakko vaan toivoa että senkin vauvakuume sitten joskus herää... Kiva kuulla että teillä muillakin on ollut samoja kriisejä ja että niistä on sitten selvitty.
Aikarajoja en voi miehelleni asettaa, ne ahdistaa entistä enemmän, eikä hän (kuulema) voi etukäteen tietää haluaako lapsia puolen vuoden, vuoden päästä vai ei koskaan. Itsekin ajattelin että parempi ehkä unohtaa tää vauvahömpötys hetkeksi, sillä vaikken sitä tarkoittaisi, luon paineita ja tavallaan painostan tähän huomaamattanikin.
Taisin säikähtää kun ekan raskauden alkuun saamisessa meni niin kauan. Tuli tunne että aika kuluu ja ikä lisii ja ei se raskautuminen ainakaan tuu helpottumaan ja siitä seuras jonkin sortin paniikki. Tottahan se tavallaan onkin, mutta toisaalta voi olla että nyt kun elimistö on täysin puhdistunut ylimääräisistä pillerihormooneista, raskautuminen voikin käydä ihan helposti. ja en mä nyt iänkään puolesta ihan menetetty tapaus ole, alle kolmekymppinen kuitenkin...
Tää parisuhde on mulle tosi tärkeä, vaikka ukko varsinainen vastarannan kiiski, silti mulle rakas ja hyvä. Kun päätän jatkaa tässä suhteessa, annan myös itselleni aikaa miettiä koko perheasiaa puhtaalta pöydältä, en vauvakuumeen sokaisemana.
Ehkäisyn jätän edelleen mieheni varaan, ja teen selväksi että mahdolliset "vahingot" sitten hyväksytään jos luonto niin määrää.

Sounds like a plan, doesnt it? ;)
Nyt vaan sitten pelottaa vieläkö mulla on mahdollisuus toteuttaa tää pläni, otettiin aika hyvin eilen yhteen tän asian suhteen.. Tosin illalla mies tuli mun jälkeen nukkumaan rutisti ja sanoi rakastavansa ja pyys anteeks. (En jaksanut kysyä että mitä anteeks, sitä kun riideltiin vai sitä kun ei halua lapsia vaio mitä)

Ja MiinI: Ei taida mun kulta olla sun ex. Tosin sillä edellisessäkin suhteessa samoja asioita takana, mutta exänsä oli sua vanhempi. :)

Halitukset teille kaikille, pitää katsoa josko malttaisin jossain vaiheessa jäädä enemmän taustalle täältä. Ja tsemppiä niiden kiinnittymisvuotojen kera! XD

xoxoxo, vilukisu

Hih, luin vasta nyt huolella noita teidän aikasempia postauksia, ja siniksessä ilmenevä wc-paperi-kleptomaanisuus sai hymyn vakaville kasvoilleni! ;)
Go for it beib, kyllä nyt valkoista wc paperia on oltava!!!!!! bd bd bd

Kuulostaa että Vilukisu on miettinyt kaikilta puolilta tätä asiaa ja paljon tsemppiä teille! Toivotaan että mieheskin sais sen vauvakuumeen jostain (kavereiden lapset on aina hyvä apu) ja pääsisitte jatkamaan toiveilua. Onhan se niin että tämä vauva-asia on todella iso mutta se rakkausasia, se taitaa kuitenkin olla isompi <3 Mitä me kaikki tehtäiskään ilman meidän omia vastarannankiiskejämme? :D

Niin ja siihen kohtuasiaan. Mulle lääkäri sano ettei ole mitään väliä mihin päin se kohtu on kallistunut. Jostain sitten vaan luin että jos on taaksepäin kallistunut niin esim. takaapäin asento sekstaillessa auttaisi siittiöitä oikeeseen suuntaan mutta tiedä sitten siitä.

Miini on raskaana! JEee! Mä kans epäilen kovasti näiden clomien toimintaa. Toisaalta mulle tuli paljon sivuoireita ja kunnon viiltelyjä oviksen aikaan mutta taasen se oli sillon kp11 eli en sitten tiedä...nyt sitten ei ole yhtään mitään oireita ja taas munasarjoja viiltelee sillon tällön niinku yleensä sellasissa kierroissa missä en oo ovuloinut. Harmittaa kyl paljon kun ei sitä ultraakaan ollut et kun ei tiedä toimiiko tämä annos vai mitä?! Mut mä veikkaan et Miinillä on nyt hyvät saumat. Lämmöt varmaan sekos ku heräsit niin aikaseen?!

Sinikselle: kyllä mä ennemmin menisin tutkimuksiin kuin myöhemmin. Ite odottelin sen vuoden rajan about ja sitten vasta uskallauduin ja koska kuitenkin jotain "vikaa" oli jopa kummassakin minkä olis aikasemmin voinut hoitaaa niin ärsytäää et turhaa odoteltiin vaan se vuoden raja. Lääkäriajan saaminen jo kestää yleensä 3-6viikkoa (yleisellä) ja sitten tulokset sun muut taas vaan lisää aikaa...just laskin et todellisuudessa seuraava meidän lääkäriaika tulee olemaan tuolla helmi-maaliskuussa vaikka nyt jo mentii lääkäriin :(

Siis voi ei ...mä repesin ihan totaalisesti,kun luin, että Siniksen mies on menny ostamaan KELTAISTA paperia...:D Siis ou nou...ei ne tajuu...:D Eikö sitä saa edes limojaan perusteellisesti tutkailla...eihän keltaisesta kunnolla erotu...:)

Myy.

Vilukisu: mun mielestä sun tilanne on vaikea ja ehkä vähän pelottavakin (jos oma haaveesi vauvasta ei ikinä toteudukaan), mutta kuullostatte rakastuneilta ja sehän tässä kylmässä maailmassa on tärkeintä. Keskittykää toisiinne ja yritttäkää päästä siihen "normaaliin" elämän rytmiin. (kasvata paksumpi nahka...niin pysyt vahvana) Jos todella uskot, että miehesi on se oikea, älä päästä häntä karkuun. Usko kohtaloon - asiat menee niin kuin ovat mennäkseen. Mut älä vielä täältä karkaa...me yritetään hillitä sua, jos sä liikaa alat kuumeilemaan. :) Mut elä meidän hömpötyksessä mukana, jos vaan jaksat...

Joo ja mäkin muistelen, että gyne mulle joskus mainitsi takana olevasta kohdusta (vaimitensenytoli?)...eli otappa nyt selvää mikä on "normaalia", kun kaikilla meillä tuntuu olevan kohdut ihan vinksallaan...taidetaan kyllä olla itse vähän vinksallaan (itse ainakin myönnän)...:)

Kuten Siniksellä mullakin menkat alkoi pillereiden aikaan aina menkkasunnuntaina miltei samaan kellon aikaan...mieskin tiesi... Mut nyt, älytöntä tuhrustelua...ja muutenkin ihan outoa. Nyt sit pikkuhousunsuojassa kärpäsen kokoinen ruskea tuhru (jee, yksityiskohtia...mut mehän rakastetaan niitä :D) ja (valkoiseen) paperiin jää jotain "L-I-M-A-A"... Voi, helvetti. Tänään mä mietin töissä, kun puuhastelin, että mitähän vikaa mussa on (tai mun armaassa aviomiehessä)...ja sit ajattelin, että voi, kun kukaan ei tiedä mitä mun päässä liikkuu, kun teen töitä...siis työjuttujen lisäksi...välillä saatan näyttää vähän surulliselta. Kaikkien näiden juttujen sisällä pitäminen on vähän väsyttävää...Kun oikeasti ei kaikille voi vaan jutella...niin kuin teille... Vai miltä kuullostas työpaikan kahvihetki ryyditettynä limajutuilla...:D

Myy. kp 25/28-30

Vähän mä oon tuhma...kävin salakätköllä, kun mies on salilla, ahtamassa suun täyteen namia. Alkoi vaan ahistamaan.. Elämä on.

Ai,niin joku kyseli Korresien tehosta...? ei ne mitään "ihmelääkkeitä" ollut...ei näihin hormooninäppyihin tehoa mikään( mut vois tietty olla syömättä näitä nameja...). mut Korres muuten ihan kiva sarja, mut en mä mun finneistä eroon ole päässyt... pitäs varmaan lähteä kosmetologille...

Myy.

Vielä joudun palstailemaan kännykällä mut tänään mies koittaa saada nettiyhteyden pelaamaan joten pian pääsen taas aktiivisemmin osallistumaan keskusteluihin.

Hui miten paljon tekstiä taas :)!Ootte olleet ahkeria "töissä"...heheh. Täällä päässä oon kriiseillyt hirveesti mun työkuvioista ja tänään ehtinyt saada sen tiimoilta jopa pienen itkuraivarin, tosin sitten itkun aiheeksi muuttui tämä lapsettomuus....

Tänään tuli postissa kirjakaupasta tilaamani kirja "The infertility Cure" (Randine Lewis, Ph.D.) ja vaikuttaa tosi hyvältä. Maksoi vaan 15€ ja kannettiin suoraan kotiin. Kirjoittaja on lääräri joka harjoittaa länsimäisen lääketieteen lisäksi itämaista lääketiedettä mm. akupunktiota lapsettomuuden hoitoon. Parin kappaleen luettuani olen jo paljon positiivisemmällä mielellä ja aion koettaa kaikkea mjitä kirjassa neuvotaan. Saanut hyvät arvostelut ympäri maailman ja moni ihminen on saanut apua tästä! Mä ainakin uskon tähän ja suosittelen kirjaa kaikille lämpimästi. Googlatkaa lisätietoa ja kirjan voi tilata adlibris.com.

Vilukisun tilanne on kinkkinen. Jos olet tuota mieltä mitä kirjoitit, että osaat ja pystyt laittamaan vauvahaaveesi hetkeksi syrjään ja antaa miehesi kypsy, hyvä, mutta älä vaan luovu omista unelmistasi. Katsokaa tilannetta myöhemmin uudelleen vaikka? Mun mieshän olit ekat 3.v meidän suhteesta ihan vauvakammoinen eikä tod. kuumeillut ja vasta sitten vuosi sitten suostui ns. "tjottailemaan" kun sanoin, että ehkäisy on hänen murheensa.Siitä sitten pikkuhiljaa tjot muuttui yritykseksi, vaikka hän ei sitä aina myöntäisikään. Tänään vasta ekan kerran kysyi, kun itkin, että oltiinko me sitten varmasti viime viikolla sillai oikeaan aikaan. Hänelle tämä koko yritys ja nämä lääkärissäkäynnit ja diagnoosit tulivat aika nopeasti kun mä taas olen kuumeillut ja pelännyt jo vuosia. Nyt vasta aletaan olla samoilla aaltopituuksilla, ja sitäkään ei tosiaan aina. Vesa kun ei vaan tajuu... Anna miehellesi aikaa, mutta ei ehkä ikuisuuksia kannata odottaa....Jos osaat olla jankuttamatta aina parempi. Itse olin siinä surkea....ja olen edelleen, you know.

Mä koetan nyt ollaa chillisti ja stressaamatta ja lukea kirjaani....menkkoja odotellessa.

Huomenna seminaarissa eli en pääse palstailemaan, enkä ehkä perjantainakaan...Ihanaa viikonloppua teille ystäväiset!

Wilma kp24/30 (Ei mitään oireita suuntaan toiseen...niinkuin ei koskaan....)

P.s. Mäkin katon aina vessapaperia...:)Ihan normia se on...