HAAVEISSA VAUVA 32

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelias pahalainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo mä oon ihan pöhkö...en muista tota koskaan...:) Tänx Liisaleena!Blogia on ha helppo kirjoittaa ja mua ainakin auttaa kovasti. Ei mitään väliä vaikka kukaan ei koskaan edes lukis sitä, "itsekkäistä syistä" sitä teen.

Minttu, akua on takana vasta 1 kerta ja huomenna 2., joten en osaa sanoa onko auttanut. Toiv. ehdimme tehdä sen 3. session ennen ovista (joka on arviolta ti-ke), ma/ti olis tarkoitus. Ekan session jälkeen oli kummallakin ihanan rento olo ja mua pissatti seuraavana pvnä hirveesti.

Eilen tuli himmeet kananmuna limat (sori!) ja pelkäsin jo jotain ennenaikaista ovista. Aloitin digitaalisella testaamisen tänään kp13 ja negaa näytti. Jos huomenna näyttäis plussaa olis sit se ovis ma-ti akselilla, eli oikeaan aikaan.

Mua häiritsee nyt niin paljon se, että miehen vanhemmat ei tiiä tästä meidän hommasta mitään. Haluisin kertoa, mutta en tiiä miten. Miestä ahdistaa ja hän ei ehkä halua vanhempiensa edessä puhua huonohkosta spermastaan. Mä taas jotenkin ajattelen, että hänen kuuluisi saada ainakin aloittaa asiasta puhuminen, mä voin sitten jatkaa. thdäkö tämän kasvotuste (jotenkin tosi "vakavaa" ja ahdistavaa) vaiko puhelimitse hänen äitinsä kanss vai pyytääkkö hänen siskoaan mainitsemaan asiasta???Huomenna pitäis ennen akupunktiota mennä miehen porukoille syömään ja olisin halunnut silloin ottaa asian puheeksi, mutta miehen siskokin on tulossa kihlattunsa+vauvansa kanssa ja he haluavatkin puhua omista hääsuunnitelmistaan!!! Ei ehkä ihan mene yksi yhteen...Sitä suuremmalla syyllä haluan pistää kissan pöydälle nyt pian, ettei vaan puhuta heidän häistään ja vauvastaan, vaan eletään myös meidän "surussa" mukana tukien. Sitäpaitsi asiasta on pakko puhua sillä toivon, että he voivat auttaa meitä taloudellisesti jos/kun ne hoidot tulevat ajankohtaiseksi...V**u mää sanon...tää on niin hankalaa... Miten mä/me kerromme asiasta niin ettei siitä tule "peikko"?? Vai odotammeko vaikka ensi viikkoon ja sitten vain härkää sarvista ja ilmestytään niille yllärinä ja vaan puhutaan...suunnittelematta. Mitä jos mä itken tai mies rupeekin vähättelemään asiaa ("ei meil mtn ongelmia oo, toi vaan liiottelee...")?? HELP!! Neuvoja!??

Wilma kp13

Wilma...voisitko sä jotenkin "ajautua" keskustelemaan miehesi äidin kanssa asioista...esim aloittaa sillä, kun olette käyneet akupunktiossa. Ja jos siltä tuntuu, että tilanne on oikea, niin kerrot syyn siihen miksi käytte akussa. Parasta varmaan, että olisitte ihan kahden, niin tilanne ei miehelle + muille ole painostava..

Viikonlopun jatkoja..
Myy.

Mä olen ylpeä itsestäni, en ole juurikaan miettinyt vauvajuttuja viikonloppuna! Tosin tulin nyt tänne, siitä ehkä pieni miinus.. :)

En Wilma tunne teitä, mutta mä en kyllä meillä menisi kertomaan mitään mieheni vanhemmille, jos hän ei itse vielä olisi siihen valmis. Teillä on asiat nyt edenneet vauhdilla, miehesi ilmeisesti omasta mielestään vaan tjottaili vielä alkukesästä ja nyt jo on hoitoja näköpiirissä. Mikä on siis mahtava homma, mutta ymmärrän toisaalta myös miestäsi, jos hän joissain asioissa vielä empii. Älä painosta liikaa.. joo tiedän, helppo sanoa. Ja ymmärrän kyllä tilanteesi enemmän kuin hyvin ja luultavasti olisin itse vastaavassa tilanteessa aivan kuten sinä.. :) Mutta sain viime syksynä mieheltäni hyvän "opetuksen", kun olin vauvaa vongannut jo pitkään (ja ollut kyllä tosi rasittava..). Hän sanoi, että ei itse tiedä mitä mieltä koko asiasta on, koska hänellä ei ole ollut edes mahdollisuutta rauhassa miettiä mitään, kun minä jatkuvasti vaan painostin.. Niinpä päätin olla hiostamatta vähän aikaa, mikä oli kyllä äärimmäisen vaikeaa.. hammasta purren sitä piti pitää mölyt mahassa eikä se aina onnistunut. Mutta sitten mies yksi kaunis päivä tuli kotiin vauvanhoito-oppaan kanssa ja ilmoitti, että okei sitten. Eikä siihen kovin kauaa mennyt! :) Nyt uskon, että hän olisi ollut aikaisemminkin valmis, jos olisin antanut hänelle enemmän tilaa.

Enivei, en tiedä mistä tää nyt tuli mieleen.. sillä eihän teidän tilanne nyt samanlainen ole. Mutta pointtini siis on, että olette edenneet nyt vauhdilla ja varmaan pääasiassa siksi, että sinä olet niin halunnut. Ja miehesi on suostunut. Älä painosta liikaa.. Ja näitä tosiaan pohdiskelen omasta näkökulmastani, teidän tilanne voi olla hyvinkin erilainen, joten voipi olla että menin ihan metsään pohdintoineni.. :) Ja hienoa siis, että teillä hommat etenee! Olen siitä ehkä vähän kateellinenkin.. :)

Terveisin, paraskin puhuja.. ;D

Niin, piti vielä sanoa, että toi parisuhteeseen panostaminen kyllä tosiaan tuppaa välillä unohtumaan tässä arjen keskellä.. ja vauva-ajatusten keskellä.. Voitaisiinko välillä muistutella toisiamme tyyliin, että "Sinis, oisko jo treffien aika?" tai "otapa nyt vauvaton viikonloppu" tai jotain vastaavaa? :) Sillä ainakin täällä sellainen olisi välillä ihan tarpeen! Nyt viikonloppuna olen kyllä ollut hyvä kotivaimo, siitä pisteet mulle :)

Kiitos Sinis!!koetan tosissani oll puhumatta aiheesta nyt kun kerran asioissa ollaan edetty siihen pisteeseen, että jo jotain tiedetään. Iltaisin koetan todellakin olla puhumatta vauvoista ja painostamatta. Mua vaan huolestuttaa tää mun oma tilanteeni, ja se FSH arvo, vaikka se voikin vielä (toiv!!) muuttua ja se, että miten kiire on ja onnistuuko sittenkään...Tänään oltiin miehen vanhempien luona ja sit kun sen sisko oli lähtenyt oli sellainen sopiva hetki kun istuttiin sohvalla ja mies sitten vaan aloitti asiasta puhumisen tyyliin: "käymme siellä akupunktiossa (hänen tädillään) muuten siksi, että ollaan yritetty lasta, ja jotain ongelmia ilmennyt ja ehkä se voisi auttaa". Musta ihan hyvä tyyli ja tilanne ottaa asia puheeksi kun kuitenkin heitä useasti nähdään. Esim ensi vkl oltain kaikki heidän mökillään ja en kestäisi jos olis sellainen fiilis, että heiltä salataan jotain. He ottivat asian tosi hyvin ja tyynesti ja lupasivat tukea kaikin keinoin. Meitä kumpaakaan ei nolottanut tms. vaan juttu eteni tosi luonnollisesti. Vars. tieto siitä, että käydään siellä akussa oli heidän mielestään hyvä juttu. Eli kaikki meni loistavasti!!

Ollaan miehen kanssa sovittu, että pidetään 1krt/vkossa deitti ilta ja tehään jotain kivaa aina silloin ja koetetaan olla puhumatta vauvoista (minä siis). Nyt kuitenkin ollaan edetty asioissa nopeasti, odotellaan oikeata hetkeä et otettaan ne uusinta verikokeet ja käydään siellä akupunktiossa. Enempää ei voida tässä ja nyt tehdä...Tunnen itseni siksi juuri nyt paljon rauhallisemmaksi. Kaikille on kerrottu kelle pitääkin. Mies oli itse myös huojentunut nyt myös kun kerrottiin hänen vanhemmilleen. Hän sanoi, että "nyt tiedätte sitten miksi saatetaan olla stressaantuneita tms." Ja akupunktiossa oli jälleen ihanaa...alapään pisteet siis aktivoitu!!

Kiitti Sinis siis tuesta, koetan olla painostamatta enempää. ;) Hyvä kun muistutit. mä olen niiiiiiin kärsimätön, kyllähän te tiedätte...:)

Mukavaa viikkoa kaikille...meillä on luvassa se viikko...Vielä ei oo ovisplussa pärähtänyt. Toiv. huomenna....Vaikka ei pitäis tieteskään siitä stressata...:) Hehe...

Puss puss, Wilma

Hello ladies!

Te ootte ollu aktiivisia viikonloppuna! Very nice!

Vilukisu hyvä pointti, kiitos olet ihana. Mä oon oikeesti lukenut tota lämpötaulukkoa ku piru raamattua. Vähän turhaa kun ne heittelee noin oudosti? Tänään mittasin aamulla 33,1 eli mun ei pitäis olla hengissäkään enää. No se tais olla vähän huonosti se laite, kun mittasin uudemman kerran sain tulokseksi jopa 34,0. Tänään mulla on muutakin asiaa apteekkiin joten saanen vihdoin aikaiseksi hommattua sen toisen mittarin.

Uusi clomioire, mulla on iho ihan järkyttävässä kunnossa, pahemmassa kun sillon kun lopetin pillerit. Ja sillonkin se oli kaamee. Mä en oikeesti kestä, tarviin kohta saikkaria kun naama on ihan täynnä paiseita. Niin ja kaula, seki vielä! Antakaa mun kaikki kestää.. Mut jos tästä jotain hyötyä on niin antaa tulla vaan vaikka toiset mokomat. Paperipussi sitten päähän vaan?

Kaikki on kaataneet miestä viikonloppuna oikein huolella? On oikeesti tosi tärkeetä huoltaa parisuhdetta ja pitää huolta siitä ettei mies tunne oloaan pelkäksi siitoskoneeksi. Itsestäänselvyys mutta unohtuu välillä ihan liian helposti. Oon samaa mieltä että kirjotellaan ja muistutellaan siitäkin.

Me keskusteltiin viikonloppuna paljon ja miehen isoin pelko tätä projektia koskien oli (mulle ehkä hieman yllättäen) se, että mun kaikki huomio kääntyy raskauteen ja etenki sen jälkeen lapseen ja mies ei enää saa riittävästi hellyyttä ja niin, seksiä. Ihana, toinen! Viikonloppuna hotellinaapurit ei tasan kiittäneet nimittäin ovis tai ei, niitä Oita tuli aika rutkasti! ;)

Ihanasti meni noi asiat ja kertomiset Wilma, uskon että helpotus on suuri! Varmaan miehelle myös! =)

No mutta sehän meni Wilma hienosti! Hyvä homma, varmasti helpottavaa. Ja ihan loistavalta kuulostaa noi teidän kerta viikossa deitit, pitää varmaan ottaa mallia. Tää on tiedättekös välillä jopa vähän pelottavaa, kun lukee näitä teidän juttuja.. niin moni asia on kuin suoraan meikäläisen päästä.. :) Oolrait, meidän seuraava yhteinen projekti on siis itsensä hillitseminen tän projektin suhteen eli antakaamme miehille rauha! :) Ainakin siis näin jatkuvien painostusten suhteen, makkarin puolella ei toivottavasti ole rauhasta tietoakaan.. ;) Miinillä ainakaan! Ihan mukavan kuuloinen viikonloppu teillä! :) Ja hae nyt ihmeessä uusi mittari.

Muakin alkoi kiinnostamaan toi akupunktio, pitäisiköhän kokeilla? Tosin nyt kun mä taas olen raskaana, niin ajattelen ettei sille ole enää tarvetta.. niinpä. Alapään pisteiden aktivointi ei kuulosta ollenkaan hassummalta.. ;)

Jos joku rohkea avaa pelin siellä meilin puolella, niin ehkä minäkin sitten uskallan jotain kirjoittaa..

Mutta nyt kahville, olen jo ollut tosi ahkera tänään! Pakon edessä :)

Sinis kp 18/27-28

Wilma..hieno juttu, hitsi sulla on rohkea ja ihana mies. Muista kehua, miten ihana se on...ja antaa rutkasti suukkoja...ja tällä viikolla varmaan vähän muutakin. mut stressata ei saa alkaa. Vitsi miten hienosti sun mies asian hoiti... :)

Miini on sitten kokeillut äänivallien rikkoontumista viikonlopun aikana... Hyvä, hyvä. ;) Itse taistelen hormooninäppyjen kanssa (joita on myös kaulan ja selän alueella). Inhoan finnejä...siis kohta 15 vuoden ajan olen pientä taistelua finnien kanssa käynyt..ja siihen on kuulunut vaikka mitä...nyt, kun pillerit olen lopettanut, iho on kunnolla alkanut kukkimaan...se on masentavaa.

Miestä kaadettiin viikonlopun aikana... ;)

Pakko palata töihin...

Myy.

Soitinpa miehelle ja "kerroin terveiset" teiltä...Sanoi, että "niiin mä olen kyllä tosi ihana". Lupasin palkita sen ruhtinaallisesti tänä iltana...tänään tuli ovisplussa, eli se on nyt 48t. sisällä!!!!!:) :)

Juu, tuo deitti-ilta viikossa on musta tosi hyvä juttul. Eihän niiden deittien tarvii mitkään kummoset olla, kunhan tekee yhdessä jotain. Me mennään to sellaiseen kauppakeskuksen kantis iltaan jossa saa viiniä+purtavaa ja sieltä sitten leffaan. Haetaan ne ilmaiset syömiset siis vaan...heheh. Sitten viikonlopuksi landelle jossa luvassa kaikkia kauneushoitoja!!

Mä en kyllä noita lämpöjä osaa seurata. ne kun pitäis sit aina ottaa samaan aikaan, enkä jaksa. SIlloin tällöin tsekkaan ja eihän se mitään kerro ku ei oo mihin verrata. Ne digitaaliset ovitestit on musta tosi hyviä...Ei tarvii arpoa niillä liuskoilla jotka mulla näyttää ainakin plussaa jo viikkoa ennen ovista....

Akupunktio on kyllä tosi ihanaa, kannattaa kokeilla!!Netistä löytyy kaikkia menestystarinoita siitä miten akupunktio on auttanut raskautumishaaveissa vaikka olis kaikkia vaikeita vikoja löydetty. Mä ainakin toivon ja uskon hartaasti, että mua voisi auttaa. Sovittiin miehen tädin kanssa, että ainakin 5 kiertoa kokeillaan ja sitten mietitään mitä tehdään. Sehän on hyvä tuki myös IVF hoitojen aikaan...Toiv. ei tarvita sitä.....mut jos näin on niin sitten tarvitaan. No can do.

Wilma kp15

Wilma lainaatko sitä sun miehen tätiä? ;) Kyllä mä uskon että akupunktiosta voi olla paljon apua. Jos tiedätte hyvän paikan täältä Helsingistä niin kertokaa ihmeessä, mä voisin kokeilla. Tai sitten vyöhyketerapiaa, sekin vois auttaa. Saataiskohan me ryhmäalennusta jos me kaikki pk-seutulaiset mentäis samaan paikkaan... :D

Illalla Wilmalla varmaan käy hyvin flaksi, mahtoi mies olla otettu kun sai kehuja oikein monelta taholta! Kyllä tosta hiukan sietää kehuakin. =)

Mä justiin juttelin lounaalla miehen kanssa noista lämmöistä. Mähän mittaan ne kyllä joka aamu samaan aikaan, mutta meillä on herätys jo viideltä. Mietittiin että varmaan sekin vaikuttaa mun lämpöihin etten ole tottunut tohon herätysaikaan vielä.. Ei voi tietää. Mutta huomenna testaan kahdella mittarilla I promise. Ja illalla vois kyllä pissiä tikkuunkin ihan vaikka huvin ja urheilun vuoksi. Noita digitaalisia himottais ostaa ja varmaan ostankin kunhan hiukan saan käryä koska pitäis testata, muuten tulis kalliiks... Kaikkien laskurien mukaan mulla olis ovis vasta tällä viikolla joten peittoja pöllytellään varmaan tänäänkin.

Sinis on raskaana, sehän on kiva kuulla ;) Ja Myylläkin on ollut seksikäs viikonloppu, kyllä nyt on meidän ketjussa miehiä pidetty hyvänä :D

Pitäiskö polkasta käyntiin se meiliketju? Pitäis..

Mä aloitan testailun aina niillä digitaalisilla kp12-13 ja siten kuluu n. 3 tikkua ennenkuin se plussa pärähtää, sittenhän ei tarvii enää testata. Yhdessä paketissä kun on 7 tikkua eli sitä voi käyttää n.2kk.

Miehen tätihän ei vars. ole lapsettomuuteen erikoistunut akupunktoija vaan fysioterapeutti ja hoitaa enemmän urheiluvammoja yms. Me ollaan hänen koekanejaan siis!!!Niitä akupunktoijia on löytyy varmaan Helsingistä/pk-alueelta enemmän jotka on erikoistuneita aiheeseen.

jeps, illalla lempi leiskuu!!

Girls you've got mail!

Munki pitäis varmaan pari kiertoo vähän arpoo niillä liuskoilla ja sit hankkii se digi, jos näkis ensin vähän koska pitäis alkaa testailla. Nyt varmaan kierto on vähän eri muutenkin kun on sitä lääkitystä, aika mielenkiinnolla odottelen miten pitkä kierto tästä tulee. Pessimisti ei pety...

No niin muutkin nyt mailiboxeja luomaan, minäkin pistin postia. Suosittelen gmailia, hurjan isot postiloorat. Voidaan sitten joskus laittaa viiden megan mahakuvia eikä mene luukku tukkoon :) Mä voisin laittaa mahakuvaa jo nyt kun oon "hieman" turvoksissa. Oon nyt virallisesti ylipainoinen kun BMI kipusi tasan 25.0 lukemaan :( Jumpassa oon laukannut monta kertaa viikossa, mutta ilmeisesti sitten vastaavasti syönyt enemmän. Buhuu… Syytän mun miestä, se on aina ostamassa herkkuja ja mä en osaa sitten vastustaa, kun toinen äpöstää vieressä…

Hienoa Wilma että sun mies uskaltautui kertomaan vanhemmilleen, meillähän oli samantapainen keskustelu anopin kanssa pari viikkoa sitten. Minusta se oli vähän noloa, mutta ehkä nyt ei tarvi kuunnella niitä vauvakyselyitä ihan niin usein kuin ennen. Omalle äidillekin oon kertonut, mutten isälle (ne on siis eronneet.) Enkä välttämättä kerrokaan ihan heti. Kattoo ny.

Miinillä kuuluu olleen hauskaa hotellilomalla, me taidettiin olla siellä seinän takana, oltiin myös hotellissa. No ei vainkaa, ei sieltä mitään kuulunu. Ja itsekin oltiin ihan hiljaa ku esikoinen nukkui kahden metrin päässä. Ja saattahan olla ehkä mahdollista että oltiin eri hotelleissa ;)

Minä täällä jännään hulluna tuleeko täti paikalle… Tissit on auts auts, turvonnut olo ja mieskin on ollut harvinaisen ärsyttävä - PMS:ää vai raskaana? Niin ja niiden finnejen kanssa kamppailen minäkin… Joka kuukausi sama pähkäily, luulis että sitä joskus oppis olemaan miettimättä joka nippaisua. Mä en taida jaksaa alkaa noihin lämmön mittailuihin, mullahan menis aamuaikataulu ihan pieleen jos pitäis jäädä sänkyyn makoileen kahdeksi minuutiksi :) Herään nimittäin aamu-unisena mahdollisimman myöhään ja sitten teen kaikki kauheella kiireellä.

Wilma: Ihanaa kun saitte sanaiset patonne auki miehen vanhempien suuntaan. Meillä mun vanhemmat tietää km jälkeen, mutta miehen äidille en saanut kertoa. Miehen mielestä alkaa vaan hössöttämään ja raahaamaan mua kaikkien poppamiesten ja kansanparantajien hoiviin.. Olin itse mielessäni et "mikäs siinä???", mutta pakko tosiaan toisen toivetta kunnioittaa. On vaan tuolla "anopillani" niin kauhea mummokuume, että mielestäni olisi reilumpaa kertoa hänelle.

Mä oon kai sit ainut joka ei oo saanut (miestä vaakatasoon) viikonloppuna. No, täti kyläili vko lopun yli, se selittänee osansa, ja sit ne viime viikon keskustelut näistä lapsihaaveista selittää toisen puolen. Tunnen itseni ihan kauheeksi lehmäksi välillä, akaksi joka väkisin painostaa miestään lapsien hankintaan... Vaikkei asia tietysti niin ole,mutta sille se vaan tuntuu toisinaan kun toinen soutaa ja huopaa...
Ja ei muuten tulis kuuloonkaan että mainitsisin täällä teidän kanssanne näitä asioita spekuloivani, sehän vaan olis sitä kauheeta vauvahössötystä ja en osais enää muuta ajatellakaan jne...

Liisaleena: Vähän samantapaisia ongelmia täälläkin, tosin oon kyllä visusti pysynyt normaalipainon rajoissa, mutta paino kyllä noussut neljä kiloa viime keväästä. Aloitin taas salilla käynnin yms pienen tauon jälkeen, ja silti tuntuu että paino vaan nousee. Eli kai sitä sit syö enemmän kuin pitäis. Liityin siihen kiloklubiin, kun oli muuttunut ilmaiseksi, se antaa vähän vinkkejä siitä mistä päivän kalorit kertyykään.

Miini, jesh, uusi mittari vois olla ihan jees, tai sitten uusi untuvapeitto ja villasukat. ;) Ei uskois että noin "kylmällä" naisella takana noin kuuma viikonloppu, go Miini, go go go!!!!

Myy: muistaakseen joskus kyselit niistä Korresin tuotteista? Eiks ne tepsineet näppyihin? Mulla on kanssa etenkin selkä ollut kuin "haulikolla ammutun" näköinen sen jälkeen kun pillerit jätin. Ja vielä huono tapa nyplätä ne näpyt tulehtuneiksi. Hyi minua!!!

ON: Täti alkaa tehdä jo lähtöään, yritän kovasti kertoa sille ettei tarviis enää tulla. Jos kierron pituus pysynyt ennallaan (=n.35), mullahan ovis vasta joskus kp23 tiennoilla. Tylsää odottaa niin kauan... Mutta toisaalta ehtiipä mies unohtaa taas ehkäisypuheensa, heheheh...

Halituksia ihanaisille naisille!

Huomenta!

Viluski sulla on kyllä mahtava taipumus löytää asioista niitä positiivisia puolia! Eiköhän se ehdi unohtua siihen mennessä...! Avaa nyt säkin se meili, ei sille miehelle mitään tarvi kertoa, ei munkaan miehellä ole aavistustakaan. ;) Todennäkösesti olis oikeesti vaan tyytyväinen kun osa hössötys menee muualle kun hänelle. =)

Liisaleena iltalehden sivuilla oli juttua sekundäärisestä lapsettomuudesta, hyvä kun ottavat tonki asian esille! Toivottavasti sulla kuitenkin tuo nimenomainen vaiva päättyy siihen kun nyt plussaat...

Arvatkaapas jaksoinko venyä eilen sinne apteekkiin! *häpeää* Enkä oo tikuttanutkaan. Siis hyi mua! Enkä saanut edes miestä kaadettua, se oli ihan kuolemanväsynyt ja kuorsas täyttä päätä illalla kun tulin suihkusta. En sitte raaskinu herättää. Tuli muuten hieman kiukuteltua asiasta aamulla. Tosi kiva! No, jtp-taktiikalla sitten (ehkä).

Painosta, mun pitäis vissiin liittyä kans johonki kinkkukerhoon, on nimittäin tuota elopainoa kertynyt. Mä oon lievästi jo ylipainon puolella mutta onneks sen verta vähän ettei vaikuta mihinkään hoitoihin tms. Pitäis kyllä ton pco:n takia tosissaan alkaa pudottaa tuota painoa. Mä kyllä liikun melko paljon ja oon nykysin muuten paremmassa kunnossa kun 15 kiloa pienempänä olin aikanaan. Kait sekin jotain auttaa.

Ei hätää Vilukisu, ei täälläkään oltu vaakatasossa viikonloppuna.. kun oltiin eri paikassa yötä.
Ai että kauhea lehmä olet? Enpä usko! :) Sun miehen ehkäisykeinona on siis selibaatti? No, ei se kuule kauaa malta olla ilman.. Ehkä se on tosiaan hyvä, että sun ovikseen on vielä vähän aikaa, mies unohtaa noi asiat siihen mennessä. Tai ei jaksa välittää! Ja ei tää mitään hössöttämistä ole!!! :) Ehdottoman tärkeää vertaistukea ja ai miten niin me ei osata mitään muuta ajatella?? Ei pidä paikkaansa. Nytkin pohditaan vaikka mitä, jumppia, deittejä yms. mikä ei liity lainkaan tähän aiheeseen.. :)

Mäkin muuten oon siellä kiloklubissa. En kyllä joka päivä jaksa kirjata syömisiäni, mutta se on välillä ihan mielenkiintoista nähdä mistä ne kalorit päivän mittaan kertyy. Lueskelin muuten myös siellä keskustelupalstaa ja meinasi silmät tipahtaa päästä, kun tuli nimimerkki Sinililja vastaan! Se en siis ole minä, mutta mä oon ilmeisesti jo niin omaksunut tän mun kakkospersoonan, että tuntui hassulta. Mutta hyvä keksintö siis tuo kiloklubi. Mäkin olen vielä normaalipainon rajoissa, tosin kesäherkkujen jälkeen BMI alkoi hipoa sitä 25:tä ja silloin päätin ryhdistäytyä. Nyt olen taas vähän alle. Ehkä sulla Liisaleena on vaan nykyään niin valtavat lihakset jumpassa juoksemisen jäljiltä, että paino on noussut? ;)

Mutta toivottavasti Wilmalla kävi flaksi eilen! Luulisi nyt noiden kehujen jälkeen..
Ai niin Liisaleenahan se nyt plussaa tällä viikolla, oli jo ihan unohtanut! Hyvä hyvä! Auts auts-tissit ei kuulosta ollenkaan huonolle! :D

Mites kylmän naisen mittaukset sujuu? Voiskohan toi aikainen aamu vaikuttaa siihen? Tosin tuskinpa se lämpö silloinkaan noin alhaalla olisi. Kävitko Miini mittariostoksilla?

Se akupunktio kyllä kiinnostaa, pitääkin vähän selvitellä asiaa. Joo, ryhmäalennusta vaan! No ei, jos löydätte täältä pk-seudulta jonkun hyvän, niin saapi vihjaista.

Pitänee palailla hommiin.
Sinis

Viiris, luin sinun surulliset uutiset tuolta toiselta puolelta! Lähetän paljon lämpimiä ajatuksia ja halauksia sinne! Sitten kun jaksat, niin toivottavasti palaat takaisin haaveilemaan meidän kanssa! Voimia!
Sinis

Viiris: Mä kanssa lähetän sulla rautkasti jaksamista ja voimia. Kirjoittelinkin jo sulle tuonne toiseen ketjuun, on vaan niin vaikea keksiä sanoja, kaikki mitä saa näpyteltyä näytölle tuntuu niin lattealta...
Olo on varmasti ihan toivoton ja surkea, ehdit jo niin kauan nauttimaan raskaudestasi.

Eli edelleen; en osaa sanoa mitään mikä auttaisi, joten tyydyn lähettämään lohtuhalin!!!! Pärjäile viiris-pikkuinen!

Pitääpä munkin liittyä tuohon Kinkkuklubiin, vai mikä se nyt oli. Välillä aina tuntuu, että miten mä vaan lihon ja lihon kun syön ihan terveellisesti ja kevyesti ja käyn jumpissa 2-3 kertaa viikossa… Mutta sitten kun alan oikeen miettiä mun syömisiä niin töissä tulee usein syötyä pullaa tai muuta jälkkäriä, ja viikonloppuisin on aina herkkuja. Herkkupäivän pitäisi periaatteessa olla perjantai, mutta kun niitä sipsejä tai karkkeja jää aina lauantaillekin… Pienempiä pusseja pitäis ostaa? Ja kai se täytyy hyväksyä, että vaikka olin lapsena ja nuorena tosi honkkeli, niin nyt alkaa läskigeenit ottaa valtaa ja aineenvaihdunta hidastumaan. Mun isä on reilusti ylipainoinen, äiti on suunnilleen mun painoinen. Pitää nyt ottaa itteä niskasta kiinni ettei ainakaan enää pääse paino nousemaan, perskeles.

Arvatkaa onko noloa, kun täällä töissäkin pitää yrittää salaa puristella tissejä, että vieläkö ne on kipeänä :D Ajattelen mahdollista raskautta n. puolen tunnin välein ainakin. Iltaisin vielä useammin… Jotenkin tuntuu, että tää on meidän viimeinen mahdollisuus saada vaavi alulle ilman mitään hoitoja. Tyhmä ajatus, eihän ne nyt heti ala mitään koeputkihedelmöitystä suunnittelemaan, vaikka toktorilla käytäiskin.

Kiitti Miini linkkivinkistä, kävin lukemassa ja niiskuttamassa, on se aina niin liikuttavaa, kun syntyy noita Ihmeitä. Välillä mietin, että mitä jos meidän esikoinen onkin sellainen lottovoittolapsi, jos miehellä ei ollu kuin yksi siittiö ja se meni ny siinä sitten, tai mun tuubat on menny tukkoon ja on pco ja endometrioosi ja kohtutulehdus yhtä aikaa päällä.

(No joo, taas helpotti hetkeksi kun sai vähän ruikuttaa)

Niin muuten Mminttu pistänkö sut mukaan maililistalle? Osoite on vielä tallessa :)

...Ilmeisesti Viirulaisella on mennyt kesken...voi, miten surullisia uutisia. On ollut kyllä melkoisen vaikea syksy...plussia pantataan ja nyt sitten vielä lisää huonoja uutisia.

Viirulaiselle lähetän ajatuksissani voimia...

On tullut niin paljon kirjoituksia, että taidan keskittyä niihin kunnolla sit kotikoneella...täällä töissä, kun porukka tuppaa häiritsemään...ärsyttävää sakkia...

Myy..joka eilen oli raskaana...mutta tänään ehkä ei.

Pikaisesti:

Voi kun oli surullisia uutisia! Ei löydy sanoja, koita Viiris jaksaa. Tänne teidän ketjuun on liittynyt muutama vanha alkumetriläinen, älä hämäänny meistä vaan tuu tänne kirjottelemaan jos ja kun siltä tuntuu.

Sinis käy lisää tiedot meiliin nimim. utelias! Ja muut jotka vielä puuttuu ringistä ja haluu mukaan (kaikki tietysti haluaa), lähettäkää postia jollekin meistä tai laittakaa tänne osoite. Seuraavaks vois vaikka alottaa jonku ystäväkirjahommelin? Ei kellään ois sellasta valmista kiertokirjettä jossain? Mulla on mutta löydä nyt tuolta meilistä jotain..

ON (omaa naamaa, ei napaa): On muuten naama nyt niin ruvella ettei oo tosi. Ja ikä oli? Ei 17 vaan 27, eipä uskois. :( Ennen clomeja finnit, ne vähemmät, lähti oviksen jälkeen palatakseen ilkkumaan tätiä, saas kattoo miten nyt. Toivon hartaasti että tajuavat lähteä nekin. Täti ja finnit suck!

ON (palataan nyt siihen napaankin): Lämmöt 34,7 eli nousua taas 0,7. Voisin hakee sen uuden mittarin mut mitä oon noita aiemminkin testaillut niin mulla kyl heittelee ihan miten sattuu. Oisko niin et en edelleenkään ovuloi pcon tai jonku takia. No, tutkimusten jälkeen sitte viimeistään tietää enemmän. Jaksais nyt vaan sinne asti..