Haaveissa vauva 25

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sinililja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pitkästä aikaa täältä kuulumisia. Oon yrittäny suosiolla jättää palstailua vähän vähemmälle, jotta saisin ajatuksia muualle. Mutta oli pakko kuitenkin tulla tänne taas kuitenkin katsomaan, että mitä muille kuuluu ja vuodattamaan omia juttuja.
Miisalle hurjan paljon onnea plussasta. Kesäkuullekin saatiin sitten ainaki yks plussa :)

Gynehän se sillon toukokuun puolella ennusti mun ovuloivan 6-7 päivän päästä siitä kun siellä kävin. No tasan yhden kerran hyödynnettiin se mahdolline ovis silloin. Ajattelin limojen perusteella, että ovis oli silloin kun pitikin. Tosin sen jälkeen ei oikeastaan ole ollut sen kummempia tuntemuksia, siitä on kuitenkin jo reilu 2 viikkoa aikaa. Tällä viikolla on sitten ollut alavatsaturvotusta ja limoja jälleen sekä nippailuja alavatsassa. Mä oon nyt ihan varma, että en ovuloinutkaan silloin kun piti vaan ovulaatio lienee nyt. Limoja (anteeksi yksityiskohdat) on nyt kuitenkin ollut sen verran enemmän kuin silloin. Voikohan se olla mahdollista? Tai no miksei vois. Menkkoja ei kuitenkaan ole kuulunut ja mua niin ottaa päähän jos tämä kierto venyy ihan luvattoman pitkäksi.

Siis tottakai voisin ottaa sen plussan nyt vihdoin ja viimein siihen tikkuun ;) , mutta kun ei oiken tunnu, että voisin olla raskaanakaan. En rehellisesti uskalla tehdä testiä :/ Mä oon niin varma negasta.

Niin piti vielä lisätä, että normaalin oviksen jälkeen mulla on aina ollut nännit kipeät. Nyt ei ollut sitä ennen kuin vasta nyt. Sekin viittais myöhempään ovulointiin. Voiko siis olla, että ovis myöhästyis näin paljon vaikka gyne näki sen tulevan 6-7 päivän päästä siitä mun käynnistä? Käynti ajoittui kuitenkin kp:lle 11. Voiko stressi siirtää ovista näin paljon vaikka oli silloin oli jo kierto kuitenkin noin pitkällä? Tietääkö kukaan?

Melkein koko päivän pois täältä :)
Hippu: voihan se ovis myöhästyä, mutta eikös gyne näe ne kasvamassa olevat munikset eli jos on irronnut, niin on varmaan tehnyt sen jo silloin aikaisemmin. Jos siitä on jo pari viikkoa, niin voihan noi ihan hyvin olla myös raskausoireita? Eikös monilla oo tullut limoja myös siinä vaiheessa? No, yksi keino saada selvyys asiaan.. ;) mutta ymmärrän kyllä sen negapelon. Jos ei ala menkkoja kuulumaan, niin testailehan kuitenkin! Jo toinen kesäplussa! :) Jee!

Ihanaa, istuin pari tuntia pihalla auringossa! Enpä olisi aamun perusteella uskonut, että voin niin tehdä. Siinä istuskellessa koitin keksiä lisää tekosyitä loppujen ikkunoiden pesun siirtämiseksi, mutta ne alkaa loppumaan.. hitsi, pitää varmaan huomenna ryhtyä hommiin.
Mulla on vatsassa pistänyt ja nipistellyt tosi paljon, mutta nillä ei kyllä voi vielä olla mitään tekemistä raskauden kanssa, koska ovis oli vasta alkuviikosta. Höh. Tosi lupaavia ovat, mutta taitavat valitettavasti liittyä ihan johonkin muuhun. Koska jos hedelmöittyminen olisi tapahtunut, niin ei vielä mitään kiinnittymisiä yms. voi olla.. Tyhmää, menee hukkaan hyvät oireet! ;)

Mutta oikein mukavaa viikonloppua! Ja jännitys säilyy yllä... db db db db db db db db db db lähipäivien jännäilijöille!! Ja koita Wilma vielä malttaa muutama päivä.. tiedän tunteen.. :)

Sinililja kp 18/29

Tuskastuttaa. Mies polttarikemuissa (tuhoamassa siittiöitä)...mä katselen jalkapalloa (pelaajia) jalkapalloa (pelaajia)...Heh,heh :)

Ei mitään tuntemuksia vatsanseudulla...veikkaan että Juhannuksena tulee ei-toivottu vieras. :( Tällä viikolla pari ihmistä on kyselly vauvakuumeesta ja "eikös se teidänkin pitäisi alkaa HANKKIMAAN vauvoja". Tekis mieli sanoa, että kova on yritys. Mutta hymyilen vain ja vaihdan puheenaihetta sujuvasti.

Helvetti, sitä ennen ajatteli, että kun sitten on "valmis" niin pilsut vaan jättää pois ja kohta onkin raskaana. Takaraivossa jyskyttää ajatus, että entäs jos en tulekaan vielä moneen kuukauteen raskaaksi. Että missä vaiheessa sitä pitäisi kääntyä lääkärin puoleen... (Maaliskuussa lopetin pillerit, joten ei tässä nyt vielä kannata masentua, mutta kun TOISET tulee raskaaksi pelkästä katseesta.) Kuulostaako naiset hieman tappiomielialalta?

...mutta kun on tää toinenkin riesa...Mun on pakko avautua...mua riivaa hiiva. :) Mies hienovaraisesti kertoi että "pili kutiaa" :), mulla ei siinä vaiheessa oireita ollu, mutta nyt on. Kävin canesten-paketin ostamassa... Viimeksi hiiva oli pari kuukautta sitten. Paikat ei kestä tätä tahtia...jostain syystä ärtyy. Niin, että siinäs tiedätte... Gynellä kävin papa-testeissä maaliskuun alussa ennen kuin jätin pilerit pois. (Gyne muuten tuumasi, että jätä pilsut pois kesken kierron, niin mahdollisuudet tulla raskaaksi on paremmat...**tut!)

Hyvää viikonloppua!

Myy kp 21/28-29

...töissä... Kärsin aivan valtavasta migreenistä... Olen vältellyt kaikkia lääkkeitä, mutta nyt en kestänyt enää... Kävin jo lukemassa lääkkeiden vaikutuksesta alkuraskaudessa, kun eihän sitä ikinä tiedä... ( vähän ylireagoin, mutta kun ei haluais mahdolliselle pienokaiselle mitään pahaa aiheuttaa)

Voi elämän kevät!!!

Kaikki muut ilmeisesti nautitte auringosta ulkona, kun mä huutelen täällä tyhjille seinille...:)

Kaivelin ton listan esiin, ketä puuttuu? Myy ainakin, taidat tulla tuohon minun ja Wilman väliin.

Joo Myy, kuulostaa tappiomielialata, mutta niin tutulta kuitenkin.. :) Kyllähän sen järki sanoo, että ei mitään hätää vielä, tämä on normaalia. Ja jo lääkäriin menisin, niin sieltä varmaan lähes naurettaisiin ulos. Mutta silti odottavan aika on pitkä.. Mutta kummasti tähän tottuu, pakko myöntää. Ainakin hetkellisesti. Ja tämä siis "jo" 5kk:n kokemuksella eli ei kovin luotettavaa.. ;)

Mua on koko viikon (oviksesta lähtien siis) pistänyt tuonne oikealle, missä kuvittelisin munasarjojen suunnilleen olevan. Ja sit vihlonut kanssa ikäänkuin tota häpyluuta? Outoa. Oli kyllä vatsa taas sekaisin viikko sitten eli varmaan jotain siihen liittyvää. Harmi. Ehkä parhaita oireita tähän mennessä, mutta ei niitä kyllä vielä varmaan voi olla. Jos ne jatkuu vielä yli viikon, niin sitten uskallan jo toivoa jotain.. nimim. pessimisti ei pety.

Mutta nyt keitän itselleni päiväkahvit ja taidan kohta saada myös päiväkahviseuraa.. ;)
Sinis kp 19/29

Jännäyslista:

Liliania 13.6
Utelias pahalainen 15.6
*tiiti 17.6
Wilma 20.6.
Sinililja 24.6.

Myy80 20.6. (21.6)

Pistin itseni listaan...Jos jussina tulee vieras kylään, aion hukuttaa suruni ämpärilliseen viunaa..tai ainakin melkein. (Serkullani oli häpyluu-kipuja odottaessaan...mutta sehän voi "meillä" tarkoittaa mitä vain...:) )

Täällä edelleen jännätään. En ole tehnyt vielä testiä, mutta ehkä sitten ma. Vatsaa nipistellyt menkkamaisesti, välillä ei ollenkaan kuten esim. eilen ja tänään. Mitään muita oireita ei ole ilmaantunut, paitsi kiukkua ja hermoilua. Ekaa kertaa on sellainen tilanne, ettei ole ollut mitään oireita, jotka voisivat viitata raskauteen...kai se testi on kuitenkin pakko tehdä jossain vaiheessa...Mites UP mikä tilanne?

Hui, onpa Lilianialla jännät paikat. Oireettomuus kuulostaa ainakin hyvälle. Peukkuja, uskon että saat plussan kunhan testaat? Miten kauan meinaat jaksaa venyttää ja pitää meitä jännityksessä :)

Muakin kiinnostaa UP:n tilanne.

Täällä loppui jännäily tänään kun menkat alkoivat etuajassa, kierron pituudeksi tuli kokonaiset 25 päivää. Toisaalta hyvä kun alkoivat, kun tiesin että ovat tulossa...

Jännäyslista:

Liliania 13.6
Utelias pahalainen 15.6
Wilma 20.6.
Myy80 20.6. (21.6)
Sinililja 24.6.

Totuushan on se, että mua ei huvittaisi testata ollenkaan. Viime kierrot olleet tavallista pitempiä, joten tuntuu ihan järkevältä, että menkat nyt vaan on myöhässä. Mä en ihan oikeesti kestä katsoa sitä tikkua, jossa on taas se yksi viiva, tänään on ainakin sellainen mielentila, että en pysty ottamaan sellaista vastaan. Varmaan hajoisin ja itkeä tihuttaisin koko loppupäivän...

Pahoittelut Tiitille, mutta jos jotain hyvää etsitään tuosta, niin ainakin se on selvä, että kun on lyhyt kierto, niin pääsee nopeasti uudelleen yrittämään. Tsemppihali : )

Äsken hermoilin ja tein OVIS-testillä kokeen, kun sanovat, että jos siihen tulee viivat se voisi indikoida raskautta, no mulla tuli siihen kaksi vahvaa viivaa, josta se toinen oli vielä kontrolliviivaa vahvempi...kai se on pakko lähteä apteekkiin samalla, kun haen nepalilaisesta ruokaa....

voi että kun jännää lilianilla!! :D
ja kyllä ovistesti täälläkin näytti sillon kahta viivaa vaikka sanotaankin että siihen ei pitäis luottaa.. tosin tein sen testin r.testin jälkeen :)
*peukut pystyssä*

joko olet muuten kattonut alustavaa laskettua aikaa?!
www.vauvalehti.fi :stä löytää ainakin yhden raskauskiekon minkä mukaan voi kattoa suuntaa antavaa laskettua aikaa.. :)

Onneksi olkoon Lilianille PLUSSASTA! Täällä mennään kp 30/29-30 eikä tätiä ole näkynyt.Oireita tosin on ilmaantunut roppakaupalla,joten eiköhän se sukulainen pian oveen kolkuta.Siis väsyttää,vituttaa,nippailee masua...jne.Viimeistään pe on pakko testata jollei siihen mennessä ilmaannu =) Ja pystynköhän odottamaan siihen asti...

Kiitos kaikille, onhan tää aivan uskomatonta. Sain nukuttua pari tuntia, tulin siis jo 4.30 töihin kun vaan ihmettelin tätä ihmettä. Mulla alkoi toivo mennä tosi pahasti tuossa kesän alussa ja mulle tää oli iso ihme. Mutta otan realistisesti ja katsotaan miten hommat etenee, pääasia on, että pystyin kuitenkin tulemaan raskaaksi.

Lilianialle onnea roppakaupalla!
Täälläkin todellakin tarvittais se plussa ihan vaan senkin takia, että tietäis, että voi edes tulla raskaaksi, tietysti se olis maailman ihaninta jos sitten myös plussan seurauksena syntyisi uusi elämä...Nyt vaikuttaa vähän siltä, että ei tuu kumpaakaan...
Eilen tuli jtn tuhrua pikku tippa ja myös pyyhkiessä, hanat ei oo kuiteskaan auenneet...En jaksa odotella ja toivoa turhaan, joten testaan sen negan huomenna sitten varmaan...Mitään raskaus- eikä menkkaoireita ei ole, niinkuin ei koskaan.

Kaverinin ulkomailta oli täällä stadissa pe-la ja saunottiin, syötiin ja juotiin. Heillä yritystä ollut jo 3.v ja tosiaan nyt ovat hoidoissa. Heillä tosin se tilanne, että mies halunnut vauvaa enmmän kuin tämä kaverini ja hän taas luullut, että ei se raskaus ala kun "sitä ei ole vielä toivottu". Sit ei kuiteskaan alkanut kun alkoi toivoa...Nyt ensi kuussa taas inseminaatio. Toivoimme yhdessä raskautuvamme ja skoolailtiin sille aika paljon. Olipas kiva jakaa fiiliksiä jonkun kanssa joka on samassa veneessä, vaikkakin heillä yritystä takana paljon kauemmin.

Kuulin taas yhden raskausuutisen...tulispa jo itselle se uutinen sulateltavaksi. tää on kait tätä menkkojen "odotuksen" ahdistusta...Voi plääh. Enpä usko, että olis tärpännyt taaskaan. Eipä siis glandinit auttaneet. Pakko raahautua lekurille pian.

Wilma kp27/28-30