No älkääs nyt vaipuko epätoivoon siellä! kyllä meidänkin vuoro koittaa, vaikka välillä ei todellakaan tunnu siltä.. Hyvin tutuilta kuulostaa teidän kirjoittelut, erityisesti tuo toisten nopeasti raskaaksi tulemiset.. kokemusta on niistä kyllä vähän liikaakin, nyt keväälläkin oikeastaan joka kuukausi on tullut vauvauutisia. Yksi kaveri, joka tuli nyt kolmannen kerran raskaaksi ekasta yrityksestä totesi mulle, että nyt vaan enemmän yritystä kehiin.. niinpä. Mitäköhän tässä nyt sitten voisi tehdä?? Seisoa päällään koko kuukausi? Sitäkin on jo lähes yritetty..

Toinen pienen lapsen äiti puolestaan sanoi, että kyllä se sieltä tulee, koittakaa nyt nauttia tästä ajasta, sillä myöhemmin sitä sitten kaipaa, kun ei oo kahdenkeskistä aikaa ja hiljaista makkarin puolella.. joopa joo, ei paljon lohduta. Mutta hyväähän kaikki tarkoittavat, ei siinä mitään ja mitä muuta tähän nyt voisi todetakaan.
En tiedä mistä johtuu, mutta mä oon ollut jotenkin vähemmän ahdistuneempi nää pari viimeistä kiertoa. Toki tätä asiaa mietin päivittäin, mutta fiilis on ollut parempi. Edellinen kunnon ahdistus tuli huhtikuun lopussa. Osin johtuu varmaan kesästä, mutta luulen, että silläkin että tajusin etten voi pistää kaikkia suunnitelmia pannaan mahdollisen raskauden vuoksi helpotti.. ja aloin tehdä työ- ym. suunnitelmia myös syksylle. Aluksi olin ihan vakuuttunut, että plussaan tietysti kesään mennessä, mutta eipä niin käynytkään (ja kriisi tuli). Nyt ehkä ajattelen, että kyllä se tässä kesän aikana tulee, saapi nähdä millainen ahdistus on edessä elokuussa, jos mitään ei tapahdu.. mutta ilmeisesti tää menee tällaisissa sykleissä.
Miisa, ei hätää, ei oireettomuus mitään tarkoita. ole vaan tyytyväinen ettei vielä voi pahoin.. Ja Viirulaiselle tervetuloa vaan joukkoon nyt oikein kunnolla!
ja jotain muutakin piti vielä kommentoida, mutta enpä enää muista. Mä olen ehdottomasti terapian kannalla, tekisi hyvää itsellekin. Mutta kallistahan se on, jos yksityisesti joutuu menemään. Oon kyllä monesti harkinnut, mutta yksityisesti en oo vielä raaskinut mennä. Olen kyllä katsellut vaihtoehtoja, ehkä sitten joskus.
Mutta nyt pitää mennä, db db db db db db db db db db db db db db db!!!! Teille kaikille!!
Sinis kp 17/29