Haaveissa vauva 25

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sinililja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä pakerran täällä duunissa ja tietenkin aina eksyn lukemaan näitä paljon tärkeämpiä juttuja. Mä laitan sitten tilaukseen heti sen "kovan työn tulos" -t-paidan kun ja jos tärppää...!!!!

Ha haa, taas täällä.. :)
Oon kyllä ollut tänään todella saamaton.. parasta varmaan lähteä kotiin ja koittaa huomenna sitten uudelleen tätä työntekoa.. pistän laiskuuteni orastavan flunssan piikkiin.. aina löytyy selitys ;)

Joo, kovan työn tulos-paita tilauksessa myös täällä.
Ilmeisesti se mun ovis sitten oli jo, koska nyt tuli o-tikkuun vain haamujen haamu. Onneksi siis saatiin ne sovintoseksit aikaiseksi eilen, tänään olisi jo ollut myöhäistä. Mun jännäily taitaa siirtyä pari päivää aikaisemmaksi, mutta enpä jaksa korjailla päivää listaan. Jussin yli mennään joka tapauksessa. Outoa on se, että ovislimat puuttuu lähes kokonaan, ehkä se glandin vaikuttaa? Toivottavasti se munis on kuitenkin tajunnut irrota.. ja ottaa lähempää kontaktia pikkukavereihin.

Mä taidan nyt suosiolla luovuttaa ja lähteä kotiin. Tekisi mieli mennä päiväunille..
Sinis

Huomenta haaveilijat!

Mikäs on jännäilijöiden tilanne?

Mulla oli eilen illalla tosi kovat kuukautiskivut koko illan, odottelin menkkoja jo alkavaksi. Oviksestakin pitäisi olla vasta viikko ja kuukautisten alkaa vasta viikon päästä. Taitaa olla elimistö ihan sekaisin. Kuumottaa ja paleltaa edelleen vuorotellen. Ärsyttävää...

Mä haluaisin teidän juttuja lukeneena hankkia myös pyörän. Millaisilla pyörillä ajelette kaupunkiajoa? Tekeeköhän noilla markettien halpamalleilla mitään työmatka-ajossa. Varastelun pelossa en viitsisi mitään superkallistakaan ostaa, täällä Helsingissä on niin helppo päästä pyörästään eroon (nimi. 2 pyörää varkaalle menettänyt). Onkos se kypärän käyttö nykyään pakollista?

Ajattelin myös kokeilla Glandinia ensi kierrossa. Minkä hintaista se oli?

Huomenet täältäkin!
Olipas tahmea töihinlähtö.. mutta kävin matkalla aamukahvilla ja kyllä piristi! Tänään aion tehdä kunnolla hommia!

Kaivelin tuon jännäyslistan esiin, meillähän riittää jännättävää lähiaikoina oikein urakalla! Tiitin kk-kivuthan voisi ennakoida ihan jotain muuta? kun ovat noin paljon etuajassa? db db db db db db db db!!!! Vitsi kun plussaisit nyt! Se sopisi hyvin kuvioon, ei tarttis käyttää niitä tutkimusaikoja.. :)

Mä ostin muutama vuosi sitten syksyllä alesta sellaisen kunnon pyörän, on ilmeisesti joku hybridi? Sitä ennen köröttelin varmaan 15vuotta sellaisella "romulla" ja olin siihen tosi tyytyväinen. Mutta uskomaton ero näissä kyllä on, tuolla nykyisellä ajosta nauttii ihan eritavalla. Mutta kyllä harmittaisi myös ihan eritavalla jos tuo varastettaisiin. Sellainen halpispyöräkin on varmaan ihan ok, jos ajelet lyhyitä matkoja kaupungissa. Varmasti soveltuu sellaiseen hyvin. Osta kunnon lukko, sellainen jolla saat kiinnitettyä pyörän esim. johonkin tolppaan. vaikeampi varastaa. Mä käytän kypärää, ei niin tyylikästä, mutta turvallista.

Glandinit maksoi kait noin parikymppiä, siinä on 60kpl. Saapi nähdä, onko niillä mitään vaikutusta. Tuleepahan kokeiltua sekin.

Mutta nyt hommiin!
Sinis kp 16

Olin reipas ja tein paljon töitä ja pystyin olemaan tähän saakka (lähes) kurkkimatta tänne.. ja mikä pettymys, kun ei olekaan viestejä :(
Te muut taidattekin olla tunnollista sakkia! :)

Eipä muuta.

No Sinis äläs nyt, mä oon ollut nyt puolituntia töissä ja täällä jo. Kuten aikaisemmissakin kierroissa ma ja ti on massussa ollut menkkamaista kipua, nyt taas loppunut ja sitten kiukuttaa ja hermot kireenä, eli ihan tätivalmiudessa ollaan. Itkeä pillitin terapiassa äsken 45 minuuttia surujani, äidin sairautta yms sellaista ja kuinka tää lapsenhankkiminen on niin henkisesti raastavaa hommaa. Käyn siis terapiassa omakustanteisesti, läheisen poismenon aiheuttaneen stressireaktion vuoksi. On muuten hemmetin kallista...80e/45min ja kerran viikkoon, mutta tää on sitä itseen ja tulevaisuuteen satsaamista.

Mulla on hybridi-pyörä, jonka ostin viime kesänä pyöräliikkeen alesta, on tosi hyvä, mutta pelottaa aina jättää keskustaan, jos joku varastaa...

Moi!
Oon ollu kurssilla koko päivän enkä siis päässyt tänne, vähänkö tuli vieroitusoireita!!
V***, että inhooon näitä piinaviikkoja...oon aina niin masentunut valmiiksi alkavista menkoista, että pää lähtee..En haluaisi luopua toivosta, mutta en vaan voi/osaa uskoa, että munkin vuoro olisi vielä joskus...Onkohan tää jtn avioerolapsen/läheisriippuvaisen horinaa tai lapsuuden traumaa...??

Ma närästi koko päivän niin pahasti, etten voinut kahvikupillistakaan juoda. Kotiin tultuani nukuin 2t. päikkärit...älkää sanoko, että olisi joku "oire" sillä ei taatusti voi olla. Eilen olin tosi ärtynyt yhteen tyyppiin töissä sattuneista kommenteista ja kotiin tultuani sain kauheet itkuraivarit ja vaan nyyhkytin. Mies paijasi ja sanoi, että "Sulla on ollut huono päivä". Ihmettelin itekin vähän, että miten voi tollaset PMS oireet tulla jo nyt...Tänään sain juotua kahvia enemmän kuin laki sallii, mutta olen edelleen vähän ärtynyt ja nyt myös masentunut. Samanikäinen (28) kaveri jolla 2 lasta kävi täällä kylässä, ei olla nähty vuoteen varmaan ja kertoi odottavans 3. Tää on jo toinen samanlainen uutinen (tutusta joka odottaa 3. lastaan) viikon sisällä!!En kestä!!

Miksi muut saavat noin paljon lapsia (naps vaan) ja mä en edes sitä yhtä!!!
Puhuttiin kaverin kanssa meidän tilanteesta, oon sille valitellut vauvakuumettani jo 4.v...ja se sanoi, ettei usko, että mussa olis mitään vikaa ja toivoo tietty, että meillä natsaisi pian. Helppo se on sanoa kun itellä natsaa niin helposti...no hyväähän se vain tarkoitti.

Ajattelin varata sen tutkimusajan jo elokuulle, ettei sitten lomien jälk. tarvii stressata. Toivon sydämeni pohjasta, Jumalaa, kaikkia maailman henkiä ja poppamiehiä rukoillen, että plussa pärähtäisi pian...Muuten en tiiä miten jaksan. Ainakin tarvii duunia vaihtaa...taas. Ei voi olla terveellistä katella lapsia+perheitä kun ite haluaa lasta näin paljon.

Wilma kp22, todella syvässä kuopassa...

P.s. Munkin pitäisi käydä terapiassa...Liliania, miten löysit sinne??

Haaveissa Vauva 25
Utelias pahalainen 29v/30v Y 02/08, Varsinais-Suomi
Lumikukka, 27v./29v. TJOT 10/07
hippu81, y 08/07
Wilma80, 28v/27v, TJOT 10/07
~Miisa 26/26, Y 4/08
Viirulainen 25/28, TJOT 06/08, pk-seutu
Aurora81 26/25, Y 03/08
Sinililja 30/32, Y 01/08
*Tiiti 30/30 Y 9/07, pk-seutu
Liliania 28/33 y 10/07 pk-seutu
Tuuli79 28/34 TJOT 11/07 PK-seutu
Hensku 23/22 tjot
Prätkämimmi

Plussanneet: -Ama- 24/25 v., y09/06, plussa 10/07
Mi-iu 22/26 y08/07, plussa 11/07
Emeliina* 24/25, (tjot) y 11/07, plussa 12/07
Tähti*, 23v. / 28v., Keski-Suomi, y08/07, plussa 12/07
*Helmi, 35v/29v, pk-seutu, Y 08/07, plussa 02/08
Sanibel 31v/35, Pohjois-pohjanmaa, Y 12/07, plussa 02/08
Sacha 28v, plussa 03/08
Ainikki plussa
Hertta 26/28 Itä-Suomi Y12/07, km 03/08, plussa 04/08
philippa 27 v/29 v, Keski-Suomi, y 02/08, plussa 04/08
Noa 27/39 v. Itä-Suomi Y 12/07, km 03/08, plussa 05/08

Heippa vaan kaikille!

Pitkään seurailtuani enemmän taka-alalla kirjoituksia, pääsen minäkin jännäämisen alkuun. No, parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Joten tänään tippuu kurkusta alas vika pilleri ja sitten saa vauva tulla jos on tullakseen. Pitkä keskustelu ja pohdinta miehen kanssa takana ja päätöksenä oli, että tilanne meillä niin vakaa, että perheenlisäys olisi toivottavaa.. :) Mutta olen ihan tohkeissani, vaikka jännittääkin melkosesti.

Ja mitä tulee timmeihin mammoihin, niin laskekaa mut mukaan. Vaikka aika pienikokoinen olenkin, niin kummasti vyötärölle alkanut kertyä vararengasta. En sitten tiedä olisko tolla päivittäisellä herkkujen mässäämisellä mitään vaikutusta asiaan?! ;) Joten heti kun muut kiireet helpottaa, niin tämä neito aloittaa taas kuntoilut oikeen kunnolla. Lupaus. Kateellisena täällä olen lukenut teidän työmatkojen kulkemista pyörällä.. olispas joskus itselläkin energiaa moiseen. Tosin tuo 16 km työmatkakin ehkä voi vaikuttaa asiaan.. :)

Wilmalle halusin sanoa, että ymmärrän tuntemuksesi paremmin kuin hyvin. Viime aikoina kaikkialta sadellut raskausuutisia, mitkä on sitten vaan kateellisena nieltävä. Argh, kun tekis vaan mieli kirkua, että mulle kanssa. Tosin onnellinen olen ihmisten puolesta, mutta silti kateellinen. ;)

Ja Miisalle superonnittelut plussasta!! :)

Jotta en ihan romaania kirjoita, niin lopettelen tähän ja siirryn sohvaperunaksi. Ihanaa, että pääsen kunnolla jännäilemään teidän kanssa.

Olen virallisesti lähempänä kolmeakymppiä kuin kahtaviittä. ( Ikäkriisiä pukkaa...:) ) Sain mielestäni aika hyvin vapaapäivästä irti - kävin päivällä salilla ja illalla miehen kanssa kävelylenkillä. Ja muutenkin ihan kiva fiilis... Näin sitä mennään tunteiden vuoristorataa pitkin - tyypillistä mulle.

Täytyy munkin myöntää, että joskus on vähän vaikea niellä toisten iloisia vauvauutisia. Tietysti olen iloinen heidän puolestaan, mutta sitten mietin miks mullakin ei vois käydä niin helppo nakki. No, se on tätä elämää...että kaikki ei mene ihan suunnitelmien mukaan. Ja eikä tässä vielä luovuta toivosta, mutta pelottaa vaan, että jos ei kuitenkaan...ikinä...koskaan... Mut olen mä aika onnekas, kun mulla on sellainen kultakimpale aviomiehenä. Vauva kruunais vaan tän onnen ja saisin kaivatun tauon työelämästä.

Öitä!

Huomenta, töitä pitäis kohta aloitella. Mulla on oireet kadonneet ihan täysin, vain rinnat on vähän arat. Se kyllä pelottaa että onko matkustaja oikeassa paikassa laisinkaan. Mutta täytyy vaan edetä päivä kerrallaan ja odotella lisää oireita, tässä vaiheessa täytyy sanoa että se kamala pahoinvointikin olisi tervetullut, kunhan se toisi mukanaan sellaisen olon että on todella raskaana, koska nyt ei tunnu siltä yhtään =/ Mies on kyllä ihana, koko ajan huomioi ja häärää vaikka olen kuinka sanonut että en tartte mitään erityiskohtelua.

Tiiti, toivottavasti sun kipuilut liittyy kiinnittymiseen! bd Ja Viirulainen, onnea matkaan yritykseen, sun fiilikset siitä että on innoissaan mutta jänskättää on niin tuttuja varmasti kaikille :)

Myy, sun tarinat vois olla melkeen kuin mun näppiksestä, kirjotat monesta jutusta samoin kuin minäkin ajattelisin. Just se, että välillä toisten puolesta iloitseminen on vaikeaa jos itsellä just se asia ei onnistu. Ja sullakin juuri se maailman parhain mies, niin mullakin on :) Ja Wilma, kyllä sun vuoro tulee vielä, ihan varmasti. *voimahali*

Miisa, n. 4+3

No älkääs nyt vaipuko epätoivoon siellä! kyllä meidänkin vuoro koittaa, vaikka välillä ei todellakaan tunnu siltä.. Hyvin tutuilta kuulostaa teidän kirjoittelut, erityisesti tuo toisten nopeasti raskaaksi tulemiset.. kokemusta on niistä kyllä vähän liikaakin, nyt keväälläkin oikeastaan joka kuukausi on tullut vauvauutisia. Yksi kaveri, joka tuli nyt kolmannen kerran raskaaksi ekasta yrityksestä totesi mulle, että nyt vaan enemmän yritystä kehiin.. niinpä. Mitäköhän tässä nyt sitten voisi tehdä?? Seisoa päällään koko kuukausi? Sitäkin on jo lähes yritetty.. ;) Toinen pienen lapsen äiti puolestaan sanoi, että kyllä se sieltä tulee, koittakaa nyt nauttia tästä ajasta, sillä myöhemmin sitä sitten kaipaa, kun ei oo kahdenkeskistä aikaa ja hiljaista makkarin puolella.. joopa joo, ei paljon lohduta. Mutta hyväähän kaikki tarkoittavat, ei siinä mitään ja mitä muuta tähän nyt voisi todetakaan.

En tiedä mistä johtuu, mutta mä oon ollut jotenkin vähemmän ahdistuneempi nää pari viimeistä kiertoa. Toki tätä asiaa mietin päivittäin, mutta fiilis on ollut parempi. Edellinen kunnon ahdistus tuli huhtikuun lopussa. Osin johtuu varmaan kesästä, mutta luulen, että silläkin että tajusin etten voi pistää kaikkia suunnitelmia pannaan mahdollisen raskauden vuoksi helpotti.. ja aloin tehdä työ- ym. suunnitelmia myös syksylle. Aluksi olin ihan vakuuttunut, että plussaan tietysti kesään mennessä, mutta eipä niin käynytkään (ja kriisi tuli). Nyt ehkä ajattelen, että kyllä se tässä kesän aikana tulee, saapi nähdä millainen ahdistus on edessä elokuussa, jos mitään ei tapahdu.. mutta ilmeisesti tää menee tällaisissa sykleissä.

Miisa, ei hätää, ei oireettomuus mitään tarkoita. ole vaan tyytyväinen ettei vielä voi pahoin.. Ja Viirulaiselle tervetuloa vaan joukkoon nyt oikein kunnolla!

ja jotain muutakin piti vielä kommentoida, mutta enpä enää muista. Mä olen ehdottomasti terapian kannalla, tekisi hyvää itsellekin. Mutta kallistahan se on, jos yksityisesti joutuu menemään. Oon kyllä monesti harkinnut, mutta yksityisesti en oo vielä raaskinut mennä. Olen kyllä katsellut vaihtoehtoja, ehkä sitten joskus.

Mutta nyt pitää mennä, db db db db db db db db db db db db db db db!!!! Teille kaikille!!

Sinis kp 17/29

Huomenta-päivää! Joo, olen kyllä siunattu, kun olen nainut parhaan ystäväni, joka jaksaa uskoa...vaikka mulla välillä meinaakin usko loppua. Eilenkin illalla mies sanoi "kyllä me se vauva vielä saadaan...tavalla tai toisella...älä huoli". Voih...nyyh..

Onneks on kesä ja paljon muutakin mielessä, kuten esimerkiksi työasiat - siis välillä (joka aamu) tuntuu, että en jaksas painua töihin. Onneks aivot vähän tuulettuu, kun pyörällä viilettää töihin. Kuulun siis teihin työmatkapyöräilijöihin. Kulkupelinä uusi Tunturi, 7-vaihdetta. Matkaa tosin muutama kilsa ja mukavasti almäkeä aamulla mentäessä.

Miisalle tsemppiä bd! Älä nyt vielä ala kuvittelemaan, että ei siellä olekaan ketään.. Sitten vasta masennutaan ja rämmitään pois suosta, JOS... :) Koska saattaahan olla, että siellä onkin... Niin, ja sen takia munkin oli pakko alkaa tänne kirjoitella, kun jutut liippas niin läheltä! :)

....ja pitäs olla iloinen KAIKKIEN iloisista uutisista, mutta jostain syystä ärsyttää tuo Ashlee Simpsonin vauvauutinen... Ja nyt sitä otetaan sit kaikki irti uusista muodoista. Kaula-aukko tais olla navassa asti...:) (Mut sit toisaalta eikö niitä muotoja saa näyttää, kun on raskaana. Pitääkö sitä ryhtyä siveyden sipuliksi, kun on "siunatussa tilassa") Maailma on välillä säälimätön meitä naisia kohtaa...

Oliko tässä mun jutussa taas mitään järkeä!? ;) Piti vaan purkautua...

Älä ole Miisa yhtään pahoillasi oireiden puuttumisesta, nauti olosta ja usko että kaikki on hyvin. Joskus olen kuullut jonkun lääkärin rauhoitelleen oireetonta odottajaa että nautit nyt vaan sillä raskaus sopii sun keholle niin hyvin ettei oireita aiheuta! Kärsivällisyyttä seuraaville viikoille, pian saat kuulla sykkeen ja muuta kivaa.

Osanotot Sinililjalle "viisaista" kommenteista. Vaikka ihmiset tarkoittavat hyvää ei se paljon lohduta, kun kommentit on tuollaisia. Tätä odottamisen ja epätietoisuuden kamaluutta ei voi yleensä käsittää kuin sellainen henkilö joka on itsekin joutunut sen kokemaan. Päällä seisominen on meillä vielä kokeilematta, kerro heti jos sillä onnaa niin alan minäkin kokeilemaan :) Pitäiskö mieskin pistää päälläseisontaan, jos siittiöt menisivät liukkaammin odottelemaan ulostuloa tai jotain? Mulla on yksi ihana ystävä joka tietää että parasta on olla sanomatta mitään, se ymmärtää ettei tuollaiset latteudet paljon lohduta!

Mukavaa että Myyn mies jaksaa tsempata ja luoda uskoa teidän onnistumiseen, niinhän se on että takuulla teidänkin vuoro tulee. Toivottavasti pian.

Tervetuloa mukaan Viirulainen. Pidetään peukkuja että et tarvitsisi kauan täällä roikkua.

Lilianilla alkaa olla jännät paikat. IIIKS. Milloin meinasit testailla? Mikäs on tilanne? Onko oireita vai oireettomuutta? Milloin meinasit testailla?

Entäs Utelias Pahalainen? Jännäyspäivä sunnuntaina. Peukut sinnekin.

Loppuun vielä jännäyslista:

Liliania 13.6 (perjantai, sattuipa sopivasti)
Utelias pahalainen 15.6
*tiiti 17.6
Wilma 20.6.
Sinililja 24.6.

ja vielä Myylle joka miettinyt julkkisuutisia. Mä mietin tänään Marja Tiuraa ja sitä että onpa silläkin ikäisekseen aika nopeasti tärpännyt ja vielä sen enempää yrittämättä. Jutussa sanoi ettei ole koskaan ollut äiti-tyyppiä eikä ole potenut mitään vauvakuumetta.

Alkuperäinen kirjoittaja *tiiti:
ja vielä Myylle joka miettinyt julkkisuutisia. Mä mietin tänään Marja Tiuraa ja sitä että onpa silläkin ikäisekseen aika nopeasti tärpännyt ja vielä sen enempää yrittämättä. Jutussa sanoi ettei ole koskaan ollut äiti-tyyppiä eikä ole potenut mitään vauvakuumetta.

NIINPÄ! ***KELE! :)

Tänään iski tosissaan se, että hei me voidaan saada vauva.. :) Ihana ajatus ja iik. Olen miettinyt, että pitäis yrittää ajatella muita juttuja, kuten Myykin ehdotti. Miten sitä jaksaakin kuukaudesta toiseen odotella, että porhaltaako se täti paikalle vai ei? Miten ne ajatukset voi siirtää muualle?

Olettekos kaikki oviksen tikuttelijoita? Mä kun ajattelin hetken odotella ihan rauhassa tjot-meiningilla. Pelkään tietty myös, että miten tuo kierto asettuu ja millaset menkkakivut saan vaivoikseni nyt pillereiden lopettamisen jälkeen. Ennen pillereitä kun oli melkosen kauheeta. Toivottavasti ei joudu montaa tädin vierailu kestämään.. ;)

Onnenpotkuja jännäilijöille!! :0)

päätin juuri tuossa, että teen testin vasta joskus ensi viikolla, en kestä viikonloppuna ottaa sitä pettymystä taas vastaan. Musta rankinta on katsoa testistä se nega ja ootellaa menkkoja. Mielummin sitten alkaa vuotaa kuin se, että on paskana negasta ja sitten vielä ihmettelee, että mikä on vikana taas kun menkat ei ala.

Oireena pientä nippailua alavatsassa ei, muuta.

Liliania kp 28/28-38

Liliania, miten jaksat odottaa...mä haluisin testailla jo nyt. Jotenkin se hetki ennenkuin kattoo tikkuun on maaginen kun päässä liikkuu vaan ajatus "mitä jos?". Sit kuitenkin alkaa se armoton vitutus kun sitä toista viivaa ei tuu.Eli ymmärrän yskäsi ja arvostan sitä, että oot kärsivällinen. Sitä piirrettä mä en omaa....no sitä vauvaa ei kauheen nopeesti meille oo siunaantunut eli pitänee opetella kärsivällisyyttä.

Toivon niiiin kovasti taas, että tää vkl on vika, jolloin "en oo raskaana". Kemut tiedossa huomenna kun lastenhoitoapua ei tarvittukaan...Ja ennen jussia pakko testata etten vedä ihan örmykännejä....Jännittää niin pirusti.

Mitään mainitsemisen arvoisia "oireita" ei ole...Juttelin tänään yhden raskaana olven tyypin kanssa tääl duunissa ja hän kertoi, että oireita oli ollut runsaasti jo enne plussaa ja paha olokin alkoi jo rv4. Tosi kummaa. Onneksi kaikilla ei ole niin,eli niin kauan kun ei hanat oo auenneet on toivoa.

Tänään tapaan yhen ulkomaalaisen kaverin jota en oo nähnyt 8.v ja oon tosi innoissani. Mennään ulos syömään ja varmaan jonnekin drinksuille, kun ei kerta raskaana olla (vielä). Kaverini (31.v)on miehensä kanssa koettanut raskautua jo 3.v, toivon tod. että hoitojen kautta heillä nyt natsaisi.

Ihanaa viikonloppua siskoset ja plussatuulia kaikille jännääjille!

Wilma kp24/28-30

Viirulaiselle piti kommentoida, että meilläkin mennään tavallaan TJOT-meiningillä. En ole jaksanut alkaa vielä tikuttamaan, kun tämä raksajuttu vie voimat siinä määrin ettei makkarin puolella kuitenkaan kovin ahkeraan tapahdu mitään =)
Elokuussa ajattelin kyllä ottaa tikuttelun kuvioihin mukaan jollei siihen mennessä ole mitään tapahtunut.
UP 28/29-30