Mitäs joko jengi on käynnyt. Mustikassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 9MM.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

9MM.

Tunnettu jäsen
13.05.2024
3 338
151
63
39
Siis kun tuli tossa puhetta perjantaina ystävän vaimon kaa et kyl nyt kohta vois lähtee mustikkaan eli ensviikol. Vai jos ootte jo käynny mustikassa ni mikä on määrien ja kypsyyksien tilanne? Ku mitä järkee mun on ostaa kalliilla pakastemustikoita kun niitä saa ilmatteeks metästä ja tulis liikuntaakin ni ei olis ku voittoo. Ni lupasin sillekkin kerää mustikoita samalla kun itelle. 200grammaa mustikkaa on joku 3€ eli 12e litra. Kuinka kauan kerätty mustikka muuten säilyy jääkaapissa? Ja millaset metsät teijän mielestä parhaimpii mustikkametsii? Ainiin ja millaset paikat oli parhaimpii vadelmille?

Okei millasia satoja siellä on? Onko tullut paljon kanttarellei? En oo pitkään aikaan metissä käynnyt keräilemässä mut sillonkun kävin niin enmä kyllä kanttarellei ikinä löytänyt tai hyvin harvoin. Muista metsän sienistä en niinkään pidä joskaan tuskinpa kaikkia sieniä olen syönnyt mitä sieltä löytyy. Mä en vaik sukulaiset on syöny. Niin korvasientä ootko sä syönnyt korvasientä? Noni eli huomen sit kipon kaa mettään. Koska mustikka on jees aamupaloilla ja puuron kaa ni maistuu puuro. Mitäs pitäiskö vähävaraisille olla kylässä kaupungin liepeillä mansikka pelto josta jokainen köyhä saisi kerätä kesällä vähän mansikkaa?. Hei mille mansikkatori näyttää vielläkö myydään vaan puolitrattain ja ne hinnat? Mut mansikka mustikka puuroa en oo koskaan syönnytkään. Viime vuosina ei oo tullut ostettua litran litraa mansikoita

Kanttarelleja nousee samoille paikoille lähes päivittäin. Mustikat ovat kovin eri kokoisia ja samoin kypsyysaste vaihtelee.
Korvasieniä olen kerännyt ja syönyt mutta nyt viimeisinä viitenä vuotena en enää.
Mansikka on vielä todella kallista. Jos niitä ei ole itsepoimintana niin saavat olla.
Tänä vuonna tulee runsaasti karviaisia, metsävadelmia ja karhunvattuja.
Viinirypäleitä, luumuja ja mustaherukoita huonosti. Kirsikkaa jonkin verran.

Yhteistyössä