EX-KERMIT 7

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI KETJU
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

UUSI KETJU

Vieras
Mervi83 LA 4.8.07
Hoppu LA 15.9.07 esikoinen
ÄssÄ LA 20.9.07 kolmas, tytöt -00, -02
Jazz (vm77) LA 8.10.07 toinen, tyttö 8.8.2005
Tehotyttö 35v. LA 14.10.07 neljäs, lapset -96, -98, -05
Ninni83 24v. LA 18.10.07 toinen, tyttö 01/04
Kirppu 31v. LA 18.10.07 toinen, tyttö 12/05
Pikku2 29v. LA 25.10.07 toinen, poika 01/03
Kapris 28v. LA 1.11.07 toinen, tyttö 09/05
Ruusa07 31v. LA 18.11.07 toinen, tyttö 08/04
Omppu75, 32 v. LA 12.12.07 toinen, poika 03/04
Tuuli, 34v. LA 10.01.08, esikoinen
Niksu, 28v. LA 03.02.08 toinen, poika 12/05
Safiiri, 35v, LA 24.2.2008, neljäs, lapset -00,-03 ja -05

Synnyttäneet:
Tuulimamma 36v. tyttö 29.11.06 2870 g, 47 cm LKS (LA 16.12.06)
Mariia 36v. tyttö 1.1.07 4390 g, 53 cm (LA 25.12.06)
Epeli, poika (LA 27.2.07)
kauris 25v. tyttö 11.4.07 4400 g, 54,5 cm (LA 10.4.07 esikoinen)
Maaria 28v. tyttö 21.4.07, 3805 g, 51 cm (LA 23.4.07 esikoinen)
Naks 25 v. poika 1.5.07 3360g 53,5 cm (LA 26.5.07 esikoinen)
sämpy 32v. poika 8.5.07, 3430g, 49.5cm (LA 2.5.07 esikoinen)
Bellamariia 28v, poika 2.8, 3600, 50 cm (la 11.8 toka muksu)

HUOMENTA kaikille tasapuolisesti

aloitin uuden ketjun... Poistin BM tuolta yläkerrasta.. BM oli päivittäny itsensä synnyttäneisiin joten ei kai voi olla kahdessa paikkaa :)

Mietin sitä, että olisko pitäny vielä laitta mut ja Antzit erillisen listautumattomat-otsikon alle... Aattelin tänään soitella neuvolaan ja varailla aikaa... Aamulla mietin ettei taas oo mitää oireita... yönkin saanu nukkua ihan ilman ylimääräisiä pissireissuja... Että onko tämä totta lainkaan, olenko vaan nähny unta? Mutta kun söin talkkunapuuroa, niin yhtäkkiä tuli stoppi, ei lusikallistakaan enää. Muutenkaa oo niin nälkä kuin yleensä... Kesällähän olin ennen seitentä kerenny syödä kaikki eväät. Nyt vasta toinen jugurtti menny ja sekin etoo.

Huomenta uuteen ketjuun!

Auttakaa, mä olen koko yön pyörinyt tuskissani ja yhä jatkuu :(. Ihan tajuton selkäsärky, alaselässä. Vähän niinkuin pahemman luokan menkkakipua. Tulee aaltoillen.. Mietin tässä, että otanko Panadolia vai soitanko neuvolaan...

Jostain syystä viikonloppuna iski ihan hirvee pelko ennenaikaisen, LIIAN PALJOn ennenaikaisen synnytyksen vuoksi. Ja nyt sit tää särky, toivottavasti ei nyt todellakaan tarkoita sitä itteään! No, kattelen tässä, että miltä tämä istuminen maistuu ja jos ei niin lähden kyllä kotiin lepäämään. Yhyy, ihan tippa linssissä täällä...

Omppu ja Toivo 23+5

voi omppu.... en kyllä ny osaa muuta neuvoa kuin että soita neuvolaan ja lähde kotiin huilimaan...

Ai niin sitä piti hämmästellä, että Ässä jääny jo äippärille... vastahan sä plussasit ... ;)

Huomenta vaan ja mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! Ikävä homma, Omppu! En oikein osaa minäkään näin ensikertalaisena neuvoa, mutta eihän siitä mitään haittaakaan ole, jos soitat neuvolaan.

Mukava juttu toi yhteisö. Ja loppujen lopuksi ihan selkeä ja helppokäyttöinen. Onnistuin minäkin lisäämään pari kuvaa sinne. Ne albumit on kyllä hyvät, kun näkee nyt kaikkien kuvat kunnolla :) Vähän aikaa menee kyllä, ennen kuin sisäistää kuka kukin on.

Ässästä oli mukava kuulla! Toivottavasti vauva kääntyy pian tai sitten viimeistään kääntöyrityksessä. Mitä muuten kuuluu Kirpulle, Ruusalle ja Pikku2:lle? Ei ole Mervikään vielä ehtinyt vauvakuulumisia laittaa.

Taidanpa jatkaa taas töitä. Tänään meillä on muuten treffit tiitiäisen kanssa (rakenneultra). Toivottavasti kaikki olisi hyvin!

Tuuli

voi kökkö!!!

Taas kirjotin isot pätkät ja sit sormi osu johonkin ja kaik hävis =(

No, Tuulille tsempit rakenneultraan. Tule tosiaan kertomaan miten meni!

Ompulle suosittelen neuvolaan soittoa, vaikka tuskin on mitään vakavaa, mutta saat mielenrauhan. varmaan laittavat lääkärille tarkastukseen... vaikkaan minä.

Ässästä oli tosiaan kiva kuulla ja toivottavasti vauva kääntyy jo ennen kääntö yritystä!

Tehiksen tyttö-juttu mennyt multa ihan ohi. Munkin mielestä tyttö sopii teidän perheen lasten jatkoksi paremmin kuin hyvin :))

Tänään käyn vähän laittamassa juttua meseen ja muutaman kuvan kuhan ne tähän uuteen koneeseen eka saan....

haleja ja jatketaan harjotuksia

kapris 29+4

Pikaiset huomenet ketjuun!

Voi Omppu, onpas ikävä tilanne. Nuohan voivat olla suppareita kun kerta kipu on aaltoilevaa, joten minä lähtisin ehdottomasti näytille. Otitko panadolia? Toivottavasti kipu hellittää pian eikä kyseessä ole mikään ennenaikaista synnytystä ennakoiva juttu.
Tule kertomaan miten voit ja mitä sinulle neuvolasta/sairaalasta kerrottiin.

Tuulille tsemppiä rakenneultraan! Voi miten jännää teidän on nähdä tiitiäinen uudestaan, vauveli onkin kasvanut aika huimasti sitten viime näkemän. =)

Ässälle onnittelut äippäloman alkamisesta! Toivottavasti pikkuinen masuasukas nyt päättäisi itsekseen kääntyä ettei tarvittaisi kääntöyrityksiä.

Muistinkin juuri etten tainnut kommentoida Tehiksen nelkun perätilaa mitenkään. Mutta tämä taisi olla sulle tuttu juttu, eli muutkin mukelot majailleet masussa väärinpäin aika viime metreille.
Tsemppiä yliopistopäivään!

Senoralle jaksamista oksuolon ja tuon raastavan epävarmuuden kanssa elämiseen! Tiedämme tunteen. Niitä oireita kyttää koko ajan vaikka ne voivat hyvin vaihdella päivästä toiseen ja kaikille ei edes voimakkaita raskausoireita tulekaan. Oletko muuten menossa alkuraskauden ultraan vai odotteletko kunnallista ultraa?

Nyt täytyy lähteä tyttelin kanssa ulkoilemaan! Aurinkoista päivää teille kaikille.

Halauksin,
Jazz rv 33 tasan (ou mai gaad!)

PS. Lähettäkää mulle paljon positiivisia ajatuksia ja pitkää pinnaa. Olen nimittäin lähdössä tänään mökille anoppia tapaamaan ja eilenkin jo vietettiin pari tuntia yhdessä... sillä seurauksella etten nukkunut lähes ollenkaan koko viime yönä. Sain mm. kuulla meidän käyttävämme julmia kasvatuskeinoja... huoh, se ihminen tekee mut hulluksi! Olen muutenkin lähes hermoraunio tuon uhmakkaan tyttäreni vuoksi ja nyt pitäisi vielä kestää kuunnella anopin viisaita letkautuksia.

Heipsan taas!
Pikavisiitti kirjastolle tehty. Nyt on kaamee kasa luettavaa ja sisäistettävää...
Alankin siihen hommaan ihan justiiinsa kohta. Täytyy ensin sähköpostit vilasta ja täällä kävästä :-)

Niin Kapris, ei meille siis välttämättä tyttöä ole tulossa. Tuli vaan sellainen olo niistä kasvokuvista... Mitään värkkejä ei olla nähty ;-)
Mutta kyllähän tuo tyttö tuohon jatkoksi tietty sopisi. Tosin tytöillä tulis olemaan niin pitkä ikäero (sama kuin pojilla), että ei heistä kauheasti kaveria toisilleen olisi. Enempi tuo pikkumies tarvitsee kaveria :-) Mutta kyllähän poika ja tyttökin hyvin toimeen tulevat keskenään. Tosin tuossa vanhemmalla iällä se on vähän vaihtelevaa... Välillä tuntuu ettei yhteistä säveltä löydy millään. Välillä taas ollaan ku paita ja peppu. Niinku tänä viikonloppunakin. Isoveli oli pikkusysterin huoneessa yökylässäkin ja saattoi tänä aamuna pikkusysterin kouluun (ovat siis eri koulussa, kun 3-4lk käydään eri paikassa).

Voi Jazz, koitahan kestää <3 Voiskos se lääkäri määrätä sulle lisää anoppikieltoa. Näytät oikein todistuksen anopille :-D

Omppu, ilman muuta soitto neuvolaan ja tarvittaessa käynti lääkärillä. Mielenrauhan vuoksikin jo tarpeellista!

Täällä muuten kans se menkkakipuilu & vihlonta on jatkunut. Kävelystä ei kyllä tule yhtään mitään. Vatsa on kivikova pallo koko ajan, kun reippaammin kävelee. En tiedä, oisko tuolla alakerrassa sitten jo jotain tapahtunut... Olisi kyllä ihan uutta täällä, että ennen synnytyssuppareita jotain tapahtuis.

Tuulille tsemppiä rakenneultraan! Koitahan kestää se kaikki ennakkojännitys :-)
Senora, kaikki on hyvin, kunnes toisin todistetaan!!! Nuo alkuviikot on kyllä tuskaa.

Mulla on mieli vähän maassa yhden ystäväpariskunnan erouutisen takia :-( Naisella on toinen, eikä tilanne kuulemma ole pelastettavissa. Viestiteltiin vaan eilen. Lupasi soitella joku päivä, kun pystyy. Just sellainen pari, josta viimeksi olisi uskonut. BYÄÄH. Heillä kaksi alakouluikäistä lasta.
Olikin taas pitkät ja henkevät keskustelut isännän kanssa tuon uutisen jälkeen eilen illalla.

Mutta nyt on alettava hommiin... Palailen ruokatunnilla ainakin lukemaan :-)

Tehis rv 32+1

On mulla jo vähän helpompi olo, että seurailen tilannetta. Jos muutosta huonompaan, heitän neuvolaan vaikka sähköpostia.. Melko varma olen, että tämä on rasitusperäistä, eli istumisesta ja toisaalta siitä Korkeasaaren reissusta johtuvaa.

Jazzille sädetän täältä pitkää pinnaa ja avointa mieltä :) Onko muuten miehesi ottanut mitään kantaa teidän väleihinne, siis anopin ja sun? (on ehkä ollut puhetta joskus..?). No, joka tapauksessa voimia tulevaan koitokseen!

Tuulille myöskin tsempitystä ultraan, vaikka kaikki onkin varmasti hyvin. Mäkin haluaisin pikkuiseni nähdä, mutta eipä tässä ole mitään ultria tiedossa, eikä paljon muutakaan. No, ens viikolla on lääkäri, että saa nyt ainakin ne äänet kuulla taas..

Kerroinko jo, että käytiin eilen kattomassa viikon "vanhaa" tyttövauvaa? Voi miten pieni ja suloinen! Ihan tuli tippa linssiin.. jotenkin ollut tunteet laidasta laitaan viikonlopun aikana. Perjantaina olin ihan raivona illalla ja IHAN ilman syytä. No, väsynyt olin silloinkin, että siinäpä selitystä.. Piti pojaltakin pyytää anteeksi halien kera..

Mulla ei taida kyllä tänään olla paljon positiivista sanottavaa tai ajateltavaa.. yhtään kiinnostais tää työntekokaan.

*positiiviset ajatukset* Jazzille... anopit eivät välttämättä ole lempisukulaisia... mulla sellaista sukulaista ei onneks olekkaa... Elä välitä siitä anopista ja sen puheista... tai anna vaan puhua ja toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos... Ja voimia uhmaikäisen taltuttamiseen...

Ultrasta en tiijä .. vielä .. pitää jutella neuvolantätin kanssa ja kinuta että jos kunta ton ultran tarjoais.. Ei viittis oikein tuonne kaupunkiin lähteä ... Kyllähän se silloin syksyllä kertoili, mitä kunta tarjoaa, mutta eipä jääny mieleen. Kertoi kun soitti positiivisesta labratuloksesta... ziisus... silloin oottelin pari viikkooo tätiä, jota ei sitten tullutkaan ... :)

Mulla toimii tänään ainakin niin hitaasti tuo mese-puoli, ettei viitti odottaa sivun aukeamista ollenkaan. Voipi olla koneessakin joku jutska. Täytyy koklata uloskirjautumista tai uudelleenkäynnistystä jossain vaiheessa. No, parempi ehkä, että keskityn muihin hommiin :-)

Omppu, kuulostaa tutulta nuo väsyraivarit :-)
Mulla on kans päiviä, kun tuntuu ku kaikki tekis kaiken väärin... MUR! (Paitsi tuon pikkumiehen kans mun pinna on ihan käsittämätön. Muut saa senkin edestä...)

Eilen illalla tuli taas jotenkin tää raskauden koomisuus oikein esille...
Odottelin isäntää sänkyyn nakuna peiton alla :-P
Maha piti siis sellasta heilunaa, huojunaa, muljahtelua ym. Yrittää siinä sitten olla oikein haluttava :-D Just aina iltasin on noi vauvan aerobicit. Ja äitin keppijumppahaaveet meinaa vallan unohtua... :-)
Huvittavaa!

Ja taas tuli syötyä... Kiitos vaan tsempeistä! Ultra on vasta illalla, joten tässä ehtii tosiaan vielä jännittää moneen kertaan. Onpa jännä nähdä, kuinka paljon tiitiäinen on kasvanut. Jos osaisi nyt vähän tarkemmin jo katsoa sitä ultrakuvaa. Viimeksi olin niin helpottunut siitä, että tyyppi on ylipäätään elossa, joten meni lääkärin selostukset vähän ohi korvien. Ja en minä kauheesti ole osannut niitä kuvia jälkeenpäin tutkia; suoraan sanottuna en oikein erota mikä möykky on mitäkin :)

Höh mikä se Ompulla on mielen niin mustaksi laittanu? Hyvä, jos olo on kuitenkin alkanut helpottamaan. Mitäs teidän pikkuinen tyykkäsi Korkeasaaresta? Mä kävin siellä mun siskontytön (2 v ja 4kk) kanssa ja hänestä parasta olivat hirvet ja pöllö!

Kerrohan Senora sitten, mitä neuvolasta sanoivat, että koska teillä pääsee ekaan ultraan? Koita ottaa rauhallisesti vaan, vaikka minulta se ei tosin onnistunut tai onnistu vieläkään :)

Joku olikin taas nostanut tuota runo -ketjua. Ajattelin, että jos nyt sitten rohkenis illalla laittaa viestiä lopuille kavereillekin, jotka asuvat niin kaukana, että harvoin nähdään.

Ja Jazzille piiiiiiiiitkää pinnaa!

Tuuli

Hellou..

Mä en pääse tuonne meseen näin työaikana ollenkaan ja illallakin vasta myöhään, joten on vähän katellen kuinka siellä ennätän osallistua mihinkään. Kuvat sain laitettua, se riittäköön nyt tässä vaiheessa.. =)

Yhtään ei kyl huvittas olla töissä. Sijainen on hoitanut hommat poissaollessa silleen puolitehoisesti, vaan sieltä täältä on töitä tehtynä. Ja pöydällä odottaa hirvee kasa kaikkee epäselvää säätämistä joihin sijaistypy vaan levittelee käsiään... Ilmoitin pomolle aamulla et jos kaikki menee ok, niin äippikselle jään joululta. Se vaan onnitteli ja toivotteli hyviä vointeja. Ihan kiva et on sekin asia pois päiväjärjestyksestä ja voin ihan rauhassa jatkaa mahan kasvatusta. Se on nimittäin jo ihan järkky iso.. =) En siis taatusti ikinä pääse taivastelemaan miten voi olla niiiin pieni maha vaikka raskaus on jo kuinka ja pitkällä. Ilmalaiva mikä ilmalaiva...

Viime viikolla selvisi myös, että yks mun työkaveri (eri osastolla, kamu kuitenkin) odottaa myös ja meil on kk lasketuissa eroa. Tosi kiva, on sellanen "kohtalotoveri" ihan töissäkin sit.

Ja sit loppuviikko meni vähän surkeissa merkeissä : ystäväpariskunnan rakenneultra kuulumiset olivat tosi surullisia ja niitä tässä on nyt sitten märehditty yhdessä ja erikseen.

Olin neuvolassa viime ke. Mulla on särkenyt jo pidempään päätä vähän väliä. Syykin sitten selvisi, verenpaineet oli 100/60... Söin kuorma-autollisen salmiakkia ja se tuntui oikeasti helpottavan tilannetta. Muuten kaikki ok, painokin on edelleen 600g lähtötilanteen alle vaikka maha tosiaan on jo kovasti paljon näkösällä.. Sydänäänet saatiin kauheen tahkoamisen jälkeen pieneksi hetkeksi kuulumaan, sitten piipiäinen potkaisi mikkiin ja jatkoi matkaansa. Siis ihan älyttömän vilkas tapaus. Paukuttaa jo ihan selkeästi alamahaan ja yleensä aina silloin kun yritän mennä nukkumaan, ihan sama mihin vuorokauden aikaan tahansa. Ja se meidän omituinen nlan tätsy mittasi jo nyt sf-mittaa (oli muuten 14..), eikös sitä yleensä aleta mittailemaan vasta sitten puolenvälin paikkeilla???

Emmä nyt jaksa muuta selostaa, olihan sitä jo tossakin. Ompulle jaksuja kipuilun kanssa, mene ihmeessä näyttämään tilannetta lääkärille. Ihan vaan varmuuden vuoksi. Ja Jazzille jaksuja anopin kanssa!!! Meillähän vähän samantyyliset nuo anopit, oma on onneksi ottanut pari askelta takavasemmalle ja oon saanut olla todella rauhassa. Mut, koputan nyt puuta, tätä riemua tuskin kovin kauaa kestää.

Maanantai-vilkutukset kaikille säädyille ja Tuulille hyvää rakenneultra-reissua!
Niksu 16+1

Vilutukset Niksullekin! Loman jälkeinen eka työpäivä on kyllä niin ärsyttävä... Ei mulla ainakaan ole vielä mitattu sitä sf-mittaa. Neuvolatäti sanoi, että ensi kerralla sitten vasta ja silloin olen jo yli puolenvälin.

No tuo meidän täti onkin ihan omituisuuden huipentuma. Inhoan sitä ihan yli kaiken... =/ Mutta kun en viitsi vaihtamaankaan alkaa, nyt vaan kärvistellään. Onneksi siellä neuvolassa ei vielä tässä vaiheessa tarvi rampata alvariinsa... Seuraavan kerran sit 13.9. kun meillä on rakenneultra... Kääks.

Kiitos Niksu, sait mut nauramaan tolla, kun kuvailit sitä sydänäänteen kuuntelutilannetta =D "sitten piipiäinen potkaisi mikkiin ja jatkoi matkaansa. Siis ihan älyttömän vilkas tapaus.... " Hih, vieläkin käkätän tässä. Ja Tuulin otsikkosulkeiset :) Miks mulla koko ajan tulee.. no nyt ei tullut... Hih.

Juu en tiedä mikä nyt mättää. Sellanen peittokorvillefiilis vaan jostain syystä. Ihmeen tasapainoinen olen täs ollutkin koko odotusajan, niin johan tuo oli kai aikakin alkaa ailahtelemaan ;).

Tykkäs esikoinen kovasti Korkeasaaresta, leijonat oli pop. Ja nyt niitä jopa näkikin, ihmeen liikkuvaisia olivat monet eläimet. Naarasleijona äityi karjumaankin oikein urakalla.

! =D no nyt meinas taas kardinaalimoka käydä.
Vastasin yhteen "viralliseen" sähköpostiin ja piti oma allekirjoitus liittää niin painoinkin vahingossa sitä liitä-nappia niin sehän liitti tietysti tuon "sitten piipiäinen potkaisi mikkiin ja jatkoi matkaansa. Siis ihan älyttömän vilkas tapaus." Hihhitihih, siinä olis kyllä vastaanottaja ollut huuli pyöreenä, kun oikean asian perään olis toi jäänyt!! Joo, ehkä todella olisin levon tarpeessa..

Et Omppu saikkua oo harkinnut... =)

Ja ole hyvä vaan, mua ei tosin ihan kauheesti oo hymyilyttänyt kun oon miettinyt millanen ADHD-lapsi esikko oli jo odotusaikana ja nyt ihan älytön käänteissään... Liekö sit toinen samanmoinen tulollansa..