EX-KERMIT 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uusi ketju

Vieras
Mervi83 LA 4.8.07
Bellamariia LA 11.8.07
Hoppu LA 15.9.07 esikoinen
ÄssÄ LA 20.9.07 kolmas, tytöt -00, -02
Jazz (vm77) LA 8.10.07 toinen, tyttö 8.8.2005
Tehotyttö 35v. LA 14.10.07 neljäs, lapset -96, -98, -05
Ninni83 24v. LA 18.10.07 toinen, tyttö 01/04
Kirppu 31v. LA 18.10.07 toinen, tyttö 12/05
Pikku2 29v. LA 25.10.07 toinen, poika 01/03
Kapris 28v. LA 1.11.07 toinen, tyttö 09/05
Ruusa07 31v. LA 18.11.07 toinen, tyttö 08/04
Omppu75, 32 v. LA 12.12.07 toinen, poika 03/04
Tuuli, 34v. LA 10.01.08, esikoinen
Niksu, 28v. LA 03.02.08 toinen, poika 12/05

Synnyttäneet:
Tuulimamma 36v. tyttö 29.11.06 2870 g, 47 cm LKS (LA 16.12.06)
Mariia 36v. tyttö 1.1.07 4390 g, 53 cm (LA 25.12.06)
Epeli, poika (LA 27.2.07)
kauris 25v. tyttö 11.4.07 4400 g, 54,5 cm (LA 10.4.07 esikoinen)
Maaria 28v. tyttö 21.4.07, 3805 g, 51 cm (LA 23.4.07 esikoinen)
Naks 25 v. poika 1.5.07 3360g 53,5 cm (LA 26.5.07 esikoinen)
sämpy 32v. poika 8.5.07, 3430g, 49.5cm (LA 2.5.07 esikoinen)

Uutta Ketjua pistin tulemaan ku alko taasen noita sivuja tulemaan..

Niin minä siis tuossa näppäsin uuden ketjun.. =D
eilen kävin illasta synnärillä, kun alkoi huolettamaan se päivällinen kaatuminen,et onhan kaikki hyvin. Vauva liikkuu,ei vuoda mitään jne. Ottivat sydänkäyrän jossa oli pari piikkiä,toisen käyrän ottivat ysin jälkeen ja sitte pääsinkin kotiin ku siinä ei ollu mitään..
Alamaha on kyllä kipeä ja samoin nivuset, että liekö sen verran revähtänyt paikat tömähdyksessä.. Mut vauva potkiutuu silti hyvin että ei huolta
Avoa vissiin jo jännittää synnytys ku äsken soitteli et oonko lepäämässä, että eikai vielä tarvi lähteä. =D
Meillä tänään 3vuotta yhteiseloa, josta vuosi oltu kihloissa.. senki muistin illalla nukkumaan mennessä, et ainiin, sitä on tullu sitte samaa ukkoa katottua noinki kauan.. Eli hyvä minä!!! *reps*

BM:n kuulumisia odottelen täällä innolla. Tosi jännittävää.. Nytpä en sitte muistakaan mitä muut kirjoittivat edelliseen ketjuun, mutta kaikille hyvää elokuun alkua!
*antzilla ainakin oli lapsivedestä hyviä kuulumisia, hyvä että ei siitä ole kyse.
(pitää mennä uuestaan lukemaan ne kuulumiset ku ei muista enää...=

Mervi rv 39+4

Ensin oikein paljon peukkuja BM:n tämänhetkiseen koitokseen!!!

Antzille oikein paljon myös peukutuksia ja halauksia.

ON: Lomalla olen tosiaan ollut ja tämä kirjoittelu on nyt jäänyt vähemmälle. Hyvin siis voidaan ja viikkojakin alkaa olemaan yllättävän paljon, samoin tuota mahaa... No ihan kivahan tuo maha on, niin ei tarvitse selitellä tilaansa ; ). Sokerirasitus on sitten muutaman viikon päästä ja samalla viikolla on myös lääkärineuvola. Raksallakin asiat alkavat etenemään ja muutto koittaa tämän kuun lopussa. Ihan valmis tuo talo ei ole, mutta muutetaan kun myimme tämän tilaihmekaksiomme. ainakaan ei muutettavat neliöt pienene vaikka jo nyt muutetaan. Tehdään yläkerta valmiiksi sitten ennen tämän asukkaan syntymää.

Niin ja lopuksi vielä terkut teille kaikille tasapuolisesti : )

Ruusa rv 24+
Lainaa

SIIRSIN TÄMÄN VANHASTA KETJUSTA:

Heips nyt uudemman kerran! Juu paluu arkeen on koittanut, mutta ei tämä nyt niin ankeata ole ollut, kun tiitiäiselläkin kaikki on hyvin. Loma oli ihana, nautittiin olostamme ja tiitiäinenkin tykkäsi köllötellä auringossa...tai siihen tulokseen me ainakin miehen kanssa tulimme :)

Antzi, olen niin onnellinen, että kaikki on hyvin!

Tosiaan elokuu on alkanut ja kaikista ennakkoarvailuista huolimatta BM pääsi ensimmäisenä tositoimiin. Mervilläkin alkaa h-hetki lähestymään; hyvä, että verenpaineet on nyt ok. Ja Jazzillakin on tainnut lomailu tehdä tehtävänsä, kun paineet ovat laskeneet. Hyvä homma! Hoppu se taisi myös kirjoittaa olevansa sairiksella, miten voit?

Entä mikä on Kirpun tilanne?

Ja Tehis se siellä risteilee kutrit ojennuksessa :) Olikos se Kapriskin lähdössä samaiselle paatille, vai muistanko väärin? Ja Niksu pääsee kanssa kohta lomailemaan. Mukava reissu on varmasti tiedossa!

Arki on koittanut sitten Ompullekin...höh joko se sinunkin lomasi loppui? Minulle tuli oikeasti ihan kyynel silmään; niin kauniisti kirjoitit minusta. Olen ihan otettu. Eilen yksi ystäväni kysyi minulta suoraan, että olenko raskaana ja olihan se myönnettävä. Hänkin tuli niin onnelliseksi, että sekosi ihan sanoissaan. Itsellekin tuli siitä toisen ilosta tosi hyvä mieli, mutta sitten toisaalta vähän hämmentynyt olo, että ei kai me nyt olla maailmankaikkeuden ainoat ihmiset, jotka saa lapsia :) Mutta kuten sanottu, minä luulen, että kaikki olivat jo menettäneet "toivonsa" meidän suhteen, kun kukaan ei enää aikoihin ole udellut mitään lapsentekoaikeita. Luultavasti monet ovat ajatelleet, että meillä on ehkä ongelmia lapsen saannissa... no eihän tämä tosiaan aivan ongelmitta ole mennyt, mutta ei oikeasti voida puhua vielä mistään lapsettomuusongelmasta.

Niksu oli kyllä kauniisti kertonut kaikille tulevasta pienokaisesta. Minä en jotenkin vain osaa... Vanhemmille ja sisarelleni kerromme nyt viikonloppuna, mutta muut saavat sitten varmaan huomata ihan itse ;)

Senoralle erityisvilkutukset! Harmi, kun kylvöt eivät vielä tuottaneet tulosta, mutta luovuttaa ei saa! Miten sinun lomasi muuten meni? En ole ehtinyt yhtään käydä wabbilaisissa lukemassa.

Ässä ja Ninni ovat molemmat muuttopuuhissa. Mutta mihin ovat kadonneet Ruusa ja Pikku2 ?????

Koska se Safiirin ultra onkaan?

Joo eli auringon alla kaikki hyvin, joten minä jatkan töitä. Ai niin, minä voin kyllä lähettää kuvani kaikille halukkaille, vaikkei siinä mitään katsomista olekaan ;) Tulkaa nyt kuitenkin joku sinne tapaamiseenkin! Se pitikin vielä sanoa, että olen todella pahoillani Marisan puolesta. Todella surullinen ja ikävä juttu, mutta toivottavasti hän pääsee toipumisen alkuun pian!

Tuuli

Unohtukin kysyä teiltä: minulla oli hb 115 ja neuvolan tätsä oli sitä mieltä, että vielä pari viikkoa pitäisi selvitä ilman rautavalmistetta tekemällä joitakin muutoksia ruokavalioon. Meidän piti siinä samalla käydä läpi, mitä kannattaisi syödä, ettei arvo enää laskisi, mutta sitten se unohtu siinä kiireessä. Eli oisko jollain heittää jotain vinkkejä? Voihan sille toki soittaakin, mut ajattelin, että te kumminkin tiedätte ;)

Tuuli

Heip! Lämpöisesti suosittelen Krauterblutsaft nimistä (hirvittävä nimihirviö, jotenkin kai tuli oikein..) litkua, myyvät apteekeissa ja luontaistuote liikkeissä. Sillä minä olen saanut hb;n pysymään aloillaan. Siinä oli jotain ruusunmarjaa ym, ym. Eli, luonnon rautaisia valmisteita, ei tarvitse mitään synteettisiä pillereitä nappailee, eikä masukaan mene sekaisin.

Mä kans kopsaan tänne, kun en heti tajunnu et uusi on avattu:

Tuuli:Täällä elleissä ja monissa muissakin foorumeissa on tosi pitkiä keskusteluja tuosta kertomisesta, siis erilaisista tavoista.. =) Ja positiivareiden sivuilta löytyy kaikkia ihania värssyjä, jos omat sanat ei riitä kertomaan iloisesta perheuutisesta..

Me laitettiin se värssy (joka siis positiivareiden sivuilta poimittu ja ihan vähän muokkailtu) anopille ja miehen siskolle sekä parille ystävälle. Mulla kun ei ole enää vanhempia eikä sisaruksia ollenkaan, niin kaikille mun tärkeille läheisille kerroin heti raskauden alkumetreillä ikäänkuin ohimennen. Esikkoa odottaessa töksäytettiin vaan asiamme, ainoa jolle tehtiin asiasta oikein numero oli mun isä. Hän kun odotti tulevansa vaariksi niiin kovasti... =) Laitettiin sitten laatikkoon sikari ja Reino-aamutossut ja kun avasi laatikon, niin selvitettiin että jokainen vaari moiset tarvitsee. Tajusi sitten aika nopsasti mikä on jutun juoni ja kirmasi saman tien ovesta ulos kertomaan naapurustolle että hänestä tulee vaari.

Just ja ihan taas asian vierestä menee... =) Mut hei oikeesti kiva kun porukkaa palautuu lomalta pikkuhiljaa ja täällä alkaa taas vilkastumaan. Ja tietty tämä syntymän odotus (niin kuin nyt BM:n uutiset ja kohta jo sitten Mervin..) pitää tunnelmaa katossa. Täällä meinasi oikeasti olla jo aika verkkaista yksin, kaksin tai max. kolmisin juttelua...

Nyt tää ottaa loppurytistyksen ja karkaa sitten aikaisessa kotiin... Mies lupasi tarjota "päiväkahvit".. =)

Pikaisesti ennen viimeisiä minuutteja. Se mun ultra on ens ke. Pidän sitten to ja pe vapaapäivät, joten en ookkaan koneen ääressä ilmottamassa kuulumisia. Paitsi että yritän kävästä kirjastolla huikkimassa.

No niin, jäin yksin niin jos muutama sananen ennen päiväkodille kaartamista.

Jäi siis todellakin ihan kesken se aamuinen kirjoitus, vaikutti vähän tökeröltä. Mutta pääasia, että Tuuli ymmärsi pointin :) Muuten, ainakin kaikissa vihreissä ruuissa taitaa olla sitä rautaa, ja sit tietty punainen liha. Mulla ei nyt mitattukaan sitä hemppaa, olis ollu kiva tietää, onko Obsidanit auttaneet yhtään. Mutta nehän ei niin nopeesti vörkikään, vaan vähän pidemmällä tähtäimellä.

Mervikin pääsee kohta ponnistelemaan :). Onnea muuten vuosipäivän johdosta!

Ihanasti teidän puolisot kyllä on mukana odotuksissa. Ei mulla vaan.. tai siis voi hyvinkin olla, hiljaa mielessään, mutta käytännössä se on vaan taas (kuten ennen syksyistä keskenmenoakin), että pitää sitten vuodesohvasta hankkiutua jossain vaiheessa eroon, jos tehdään vierashuoneesta toiselle pojalle oma huone :) Just, sehän se onkin se suurin "ongelma" tässä hommassa.. No, mut mä oon tottunut tuohon ei puhu eikä pukahda -tyyliin jo tässä reilun 11 vuoden aikana, että miksikäs se siitä muuttuis. Mulle on pääasia, että rakastaa lapsiaan ja ainakin esikoisen kohdalla on ollut onni nähdä sen toteutuvan päivittäin. *tippa*

Ja ihan hirvee nälkä, vaikka söin jättiannoksen lounaalla. Mihin mä muka olen tässä istuessani kuluttanut sen satsin? Työpäivä on kyllä mennyt ihmeen kivuttomasti, tai kyllä häntäluuhun alkaa painamaan, piti jossain vaiheessa nousta jaloilleen venyttelemään.

Toivo on alkanut mun mielestä hikkailemaan ihan säännöllisesti. Esikko harrasti samaa aikanaan. Pakko sen on olla sitä, sen verran rytmissä menee töniminen.

Ei vaan, kai se on lähettävä pelastamaan poika hoitajien kynsistä :) Reppana jäi aamulla orpona sormi suussa seisoskelemaan, kun oli uudet hoitajat ja melkein kaikki lapsetkin uusia ryhmässä.

Omppu ja Toivo 21+0 edelleen

Illastusta!

Joku jo kyselikin kuulumisia.. On tää tällasta ravaamista paikasta toiseen, et ei meinaa perässä pysyä.. Loma loppu jo viikko sitten, mutta tänään oli ensimmäinen vapaa päivä.. Isäntä on saanut selkänsä suht siedettävään kuntoon ja osakkeen remontointi on täydessä vauhdissa.. No, onneksi appiukko on ollut enemmän kuin avuksi..

Tässä ketjussakin on siis päästy itse asiaan taas pitkästä aikaa.. Onnentoivotuksia BM !

Itse pitäisi pysyä pois jääkaapilta.. huomenna olis sokerirasitus.. Viikon päästä 8.8. pitäisi mennä Fermediin UÄ ja "ylimääräiseen" tarkastukseen.. ja sitten 13.8. olis neuvola.. Eilen tuskailin noiden kelan papereiden kanssa. En sitten millään meinaa saada niitä täytettyä.. Onneksi yksi kaveri on kelalla töissä ja lupasi avittaa hieman..

Työnteko alkaa olla aika tukalaa.. En haluais valittaa, mutta kaupan alalla ei ole herkkua olla. Kun löytyis itsestä sellainen nappi josta jalat hiljentäis tahtia, mutta kun ei.. puhelin kun pirahtaa taskussa niin juoksu alkaa.. Sitä kun tietää, että kassajono seisoo niin jalat ei tottele.. Välillä masu kyllä muistuttaa, mutta ei tarpeeksi usein.. No, äitiysloma alkais vasta 20.9. mutta tuskin sinne asti sitkuttelen.. Kunhan tässä vaikka pari kolme viikkoa vielä jaksais.. Viime raskaudessa jäi äitiysloman ihanuus miltei kokonaan nauttimatta niin nyt otan opikseni..

Esikoinen syntyi RV33+3 kerkesin olemaan sairaslomalla 1,5 viikkoa ja äitiysloma olisi alkanut kolme päivää synnytyksen jälkeen.. että silleen.. Palaillaan..

Pikku2 RV 27+6

Huomenia tännekin.

Muistatteko, tiesikö BM etukäteen, kumpi heille oli tulossa? Vai pistetäänkö vedonlyönti pystyyn? Käynnistyksestä on nyt melkein vuorokausi, joten eiköhän se vauveli ole jo syntynyt. Oli muuten aamulla ku heräsin ensimmäinen ajatus mikä tuli mieleen. Siis että BM on jo takuuvarmasti synnyttäneiden osastolla tutustumassa uuteen perheenjäseneen.

Tämä jatkaa nyt työntekoa. Joten näkemisiin.

Huomenta vaan..

Kun mun mielestä BM tuumaili että OmppuKIN odottaa poikaa, silloin Ompun rakenneultran jälkeen. Eli eikös se ollut heillä jo selvillä se asia?? Voi kun äkkiä kuultaisiin uutisia, tää on ihan tylsää tää odotteleminen.. =)

No niin Tehis, jokos meille arvuuttelet sukupuolta? Mitä "tietoja" tarvit diagnoosia varten...?

Mä sain eilen viimein mun synttärilahja polkupyörän. Viikko sitten maanantaina sitä jo etsittiin, muttei löydetty ja eilen tärppäsi kun oltiin patjoja ostamassa. Löydettiin mulle ja miehelle Helkaman 7-vaihteiset peruspyörät (joo-o, Kaunotar ja Kulkuri..), kunnon lastenistuin ja hyvät kypärät koko perheelle ja maksettiin niistä alle 900 e. Ei musta ollut ollenkaan paha. Illalla sitten piti käydä heti testailemassa ja esikko oli ihan innoissaan, ei oo reppana koskaan ennen ollu oikean pyörän kyydissä. Omalla kolmipyörällä vaan mennyt.

Täytyy kyllä myöntää et oli tosi mukavaa fillaroida piiiiitkästä aikaa. Ja nyt kun en enää tupakoi (mähän lopetin plussaan, sitä ennen pahimman stressin ollessa päällä meni aski päivässä) niin ei ole sit heti keuhkot suussa kun vähän jotain tekee. Kyllä uni maittoi illalla ja vielä kun saatiin eilen ne uudet patjatkin hommattua, niin selkäkin oli aamulla ihan erilainen. Hyvällä sykkeellä siis tähän päivään... =)

Letkeää päivää muillekin ex-kermeille toivottelee
Niksu 13+4

Huomenta! Kyllä minunkin mielestäni oli niin, että BM:lle on poika tulossa tai siis varmaan jo tullut :)

Olipa mukava kuulla sinustakin Pikku2!Kaikki tuntuu olevan kunnossa.

Hyvä muuten, että Mervi pääsit säikähdyksellä sen kaatumisen kanssa. Minä olen semmoinen tohelo, että oikeasti minua vähän pelottaa, että kaadun pyörän kanssa tai kompastun jossain...

Niksulla onkin ollut eilen oikea shoppailupäivä! Mutta kaikkea hyödyllistä olette näemmä ostaneet. Kyllä varmasti uni maittoi uusilla patjoilla fillaroinnin jälkeen! Minä olin eilen illalla body pumpissa ja aamulla en meinannut päästä sängystä ylös, kun niiiin väsytti. Pariin viikkoon en ole jumpassa ollutkaan ja nyt kyllä jo huomasi, että kohtu on tainnut kasvaa, kun tuntui välillä kuin joku pallo olis ollut alamahassa, kun yritti taipua johonkin asentoon.

Kiitos Mammulille kommentista! Mikä ero tuossa Krauterblutsaftissa ja Obsidanissa on? Minä käsitin siltä minun terkalta, ettei vielä saisi ottaa mitään "valmisteita" (miksiköhän ei?) vaan pitäisi tarkemmin katsoa, mitä syö siis eli pitäisi varmaan sitten syödä enemmän juuri tuota Ompun mainitsemaa punasta lihaa. Tykkään kyllä enemmän kanasta ja syön sitä pääasissa.

Ok, josko jatkais sitten taas töitä. Ai niin eilen iltasella mietin, että missä kohtaa niiden ensimmäisten liikkeiden oikein pitäisi tuntua? Alavatsalla vai? Eikös se tiitiäinen siellä jossain majaile :)

Tuuli

Tuuli: Obsidan on "lääke", Kräuterblusaft enemmänkin luontaistuote, sellanen ravintolisäjuoma. Näin mun käsittääkseni. Pinaattihan on aika hyvä raudanlähde, mä oon ainakin tasaseen syöny pinaattikeittoa ja -lettuja. Mun hemppa on ihme kyllä ollu molemmilla mittauksilla 137, joka on mulle tosi korkea... Joo, shoppailupäivää pukkasi, oli kyl illalla tosi hyvä mieli kun kaksi isoa hankintaa saatiin tehtyä ja loppui se ainainen asian vetvominen.. =)

Ja mulla ne piipiäisen ekat sipaisut ainakin tuntuu ihan alamasulla, johtuu tietty siitäkin että kohtu on vielä suht pieni. Siitähän se on kiinni missä kohtaa kohtu on menossa ja miten se tiitiäinen siellä olla möllöttelee.. Mut ekat liikkeet on tosi hentoisia, sellaista kuplintaa ja kutittelua.

Tuulille tuosta raudasta. Mullahan lähtötaso oli jo sen verran heikko (119) että olisin saanut alkaa syömään rautaa jo ennen 12 rv täyttymistä. Jostain kuitenkin luin että ekn kolmen kuukauden ajalle ei suositella rautaa, joten aloin syömään sitä vasta noiden maagisten viikkojen jälkeen. Sullahan noita viikkoja pitäis olla mun mielestä riittävästi, joten en oikein tiedä millä perusteella raudan syöntiä ei ole toistaiseksi suositeltu. Itse olen nyt syönyt tuota obsidania 2 kk ja nyt sitten päätin kokeilla jotain toista valmistetta. Nyt sitten on paketti retaferia (argh) iltaruokana ; ). Raudan imeytyminen on ilmeisesti hieman yksilöllistä, joten voi viedä aikaa ennen kuin löytyy tepsivä lääke. Tuota Kräuterblusaft vois kokeilla. sitten olen kuullut että jokin punajuurimehu olisi tepsivää.

Ruusa

Hups mehän oltiin tiputtu jo melko alas :) Missäs kaikki tänään luuraa? Kiitokset Ruusallekin kommenteista. Minä kävin muuten nettikaupassa www.bebelane.com tilaamassa itselleni yhden äitiyspuseron. Ihan huvin vuoksi vain kokeillakseni; en ole koskaan aikaisemmin tilannut vaatteita netin kautta, ainoastaan matkoja ja lippuja. Saapas nähdä onko hyvä.

Tuuli

Heipsuliskeipsulis!
Varoittelen heti etukäteen, että en taatusti muista kommentoida&vastailla kaikille. Niin paljon on tullut tekstiä viime istuman...
Mutta myrskystä selvittiin :-) Heh, kyllähän me onnistuttiin tämän kesän eri kelivaihtoehdoista saamaan se tuulisin vissiin! Meinas vähän huono olo tulla, kun leikkihuone sijaitsi keulassa ja siellä meinaan meno oli melkoista. Onneksi isukki jäi illalla lasten kanssa sinne ja minä lähdin hetkeksi hyttiin pötköttämään. Tosin neiti tuli hetken päästä kalpeana perässä ;-) Matka Tallinnaan on onneksi lyhyt ja yö oltiinkin ihan parkissa. Eli ei sen pahempaa pahoinvointia onnistuttu saamaan. No, sattui sitä muuta "hauskaa" reissussa. Siitä hetken päästä lisää... Ensin kommentoin muita juttuja.

Ensinnäkin tuohon jännittävimpään juttuun eli BELLAMARIIAAN. Voi apua, mites siinä nyt noin kävi. Ja just kun vähän vitsailin, että eihän hällä nyt mitään kiirettä vielä ole laittaa vauvan tavaroita kuntoon...
Ja POIKA tosiaan on tainnut syntyä. BM ei sitä heti meille ultran jälkeen paljastanut, vaan vasta silloin siskonsa kuoleman yhteydessä, kun kertoi siskonkin aavistaneen pienen pojan tulevan...
Voi että, siellä taitaa nyytti olla jo kainalossa.
TYKSISSÄ on muuten niin, että joutuu heti osastolle, jos lapsivettä lorahtelee. Mullekin tuli tuosta kolmosesta ihan yllätyksenä. Luulin, että pääsisi kotiin. Jännä, että eri sairaaloissa on erilaiset käytännöt. Inhimillisempi kyllä tuo, että päästetään vielä hetkeksi kotiin. Se osastolla odotteleminen ei ole herkkua. Itse olin siihen niin kypsä, että päätin, etten makaa ennen ku vauva on maailmassa. Kävelin, kävelin ja kävelin. Ja niin ne supparit lähtikin itsestään. Neljältä iltapäivällä osastolla ja yöllä joskus puol kaks synnytyssalissa.
Toivottavasti BM on saanut kunnon supparit, ettei tule mitään monen päivän käynnistysrumbaa. Niitäkin nimittäin joskus on. Just tuolla kesäkuisissa -07 yhdellä "tutulla" oli melkoisen tiukassa.
On tää jänskää nyt odotella uutisia...

Vai ennustusta Niksu odottelee :-) Ihan tälläi lonkalta heittäisin pojan, mutta mulla on kyllä aika vähän taustatietoja. En nyt edes muista, kumpi teillä esikoinen on :-/
Eli saattaapi olla, että ennustus tässä vielä vähän elää. kun juttujasi enemmän lueskelen :-)

Huih, Pikku2:lla tosiaan esikoinen syntynyt noin varhain. Olikos siihen joku erityinen syy, miksi syntyi niin aikaisin? Minkä kokoinen hän oli syntyissään? Toivotaan, että tällä kertaa raskaus olisi pidempi.

Tähän väliin voinkin sitten rustata tarinan KIVA OLLA RASKAANA -jatkosarjaan. Nimittäin reissussa sattuu ja tapahtuu. Eipä paljon naurattanut sillä hetkellä, mutta jälkeenpäin saatiin kyllä koko perhe vitsailun aihetta :-)
Nimittäin satamassa kun oltiin terminaaliin kävelemässä pitkäaikaisparkkipaikoilta siinä tuulessa ja sateessa, iski mulla ihan järkky PANIIKKIPISSAHÄTÄ. Varoittelin siitä muita jo ajoissa, mutta sitten muutama sata metriä ennen terminaalia tilanne oli jo todella paha! Löin "jarrut pohjaan" ja karjuin, että nyt on päästävä pissalle. Yritin katsella mahdollisia puskia siinä keskellä terminaalialuetta. Näinkin jo kangastuksia ja puunrungot näytti mun mielestä ihan puskilta. "Nyt vedän housut kinttuun ja kusen tähän", huusin. Juu, ja lasten kuullen tietty! Ja isäntä huutaa takaisin: "Et varmaan tai saat sakot!"
"No sitten kusen housuun! Se tulee nyt! " lähes paruin. Yhtäkkiä tajusin linja-autot sadan metrin päässä. Isäntä juoksi äkkiä kysymään lähimmästä, oisko heillä vessaa. Ja niinpä pelastus siis saapui. Juoksin kintut ristissä ja tietysti täpötäyteen bussiin piipahdin vähän pissalle. Hyvä, etten seuraavaksi ollut menossa kohti Kuortanetta :-D
Tuumattiin sitten, että vaikuttaa aika lupaavalle tämä reissun alku. Uskallettiin kuitenkin jatkaa reissua, eikä enempiä kommelluksiakaan tapahtunut :-)

Täytyy palata myöhemmin paremmalla ajalla... Nyt kotityöt odottaa.

Tehis rv 29+4

Sen verran vielä tuossa paniikkipissahädästä, että mulla tosiaan tulee välillä sellasia. Ei johdu täydestä rakosta, vaan kovasta supistuksesta.
Se on todella ilkeen tuntunen:-/ Saattaa olla, että silti pissalle päästyä ei paljon mitään edes tule tai menee kokonaan ohi.
Onkos muilla kokemuksia vastaavasta? :-)

Voi elämän kevät taas tuota meidän Tehistä =D Näen sieluni silmin sut jalat ristissä kupla otsassa ja sitte bussikyytiläisten ilmeet, kun yks porhaltaa vessaan =D Hihhih, kiitos päivän piristysruiskeesta! Ja toi myös nauratti, että " ei paljon mitään edes tule tai menee kokonaan ohi" - aattelin sen niin, että pissat menee pöntön ohi :)

Plääh, toinen työpäivä pulkassa. Poika jäi tietenkin aamulla itkemään päiväkotiin.. sanoi jo kotona, että ei halua mennä, kun siellä ei ole ketään kaveria... voi reppana, äitilläkin oli tippa linssissä...kaipa tästä pitäis lähteä pikkumiestä pelastamaan.

Tää istuminen muuten oikeesti tekee häntäluun kipeeksi! Mitä tää mahtaakaan olla muutaman viikon päästä... Tässä kun joutuu istumaan melkein hela työpäivän. Tai no eihän kukaan kiellä seisomasta, mutta olis se nyt käytännössä aika hankalaa.

Jep, tää häipyy. Kiva oli tosiaan kuulla Pikku2:n ja Ruusankin kuulumiset!

Omppu ja Toivo 21+1 (laskin tossa aamulla, että 13 viikkoa töitä vielä ennen "lomaa", ens tiistaista laskien)

Tehis: kiitti ennustuksesta.. Poikaa mäkin odottelen.. =) Ja esikko on poitsu myös.
Mulla oli esikkoa odottaessa kans noita paniikkipissahätä-kohtauksia ja aina just kun oltiin sellasessa paikassa ettei vessoja ollut missään lähellä. Sitä tuli sit vierailtua mitä ihmeellisimmissä paikoissa pissillä.. Ja kertakaikkisen rasittavaa just tuo, et sit sitä ei edes tule paljoa. Mut mulla ei kyl ollut suppareita (tai ainakaan en tajunnut et olisi ollut), sellanen kouristava pissahätä vaan iski ihan yhtäkkiä.

Hurjan kelin kyllä valkkasitte reissullenne, mutta pääasia että hauskaa on siitä(kin) huolimatta piisannut.

Juu täytyy kyllä sanoa, että minuakin hiukka hymyilytti tuo Tehiksen pissareissu ;D Ylipäätään minusta on jotenkin niin ärsyttävää, kun koko ajan reissun päällä/uusissa paikoissa saa olla vaklaamassa, että missä on lähin vessa. Ja auta armias, jos se ei ole lähellä, kun vessahätä iskee... Kyllä minäkin jo pariin otteeseen reissussa itkua väänsin miehelle, että nyt on päästävä vessaan tai pissaan just tähän. Mutta kaikista pienistä vastoinkäymisistä huolimatta, kiva kuulla, että Tehiksen perheellä oli onnistunut miniloma.

Muistinkin juuri, että on yksi asia, josta en ole vielä teille "valittanut" ollenkaan. Siis minulla on aivan järkyttäviä finnejä naamassa lähinnä leuan alueella. Tuntuu, ettei niihin tehoa mikään. Onko kenelläkään mitään hyvää apukeinoa? Tai tietystikään teillä kenelläkään ei ole samanlaista ongelmaa? Niitä on ollut ihan alkuraskaudesta alkaen. Luulin, että kun minun hehkeä keskiraskauteni alkasi, pääsisin niistä eroon. Mutta mitä vielä...luultavasti minulle ei sitä hehkua tule ollenkaan :)

Nyt kotiin!

Tuuli

Heipparallaa!
Täällä on paljon taas tapahtunut...BM on tosiaan jo varmaan synnyttänyt pienen pojan.
Ja Tehis käynyt paniikkipissalla. Tiedän tunteen, sillä itselläni niitä tulee myös. Eilen kävi myös ekaa kertaa sellainen juttu (ei ole koskaan ikinä milloinkaan missään tilanteessa käynyt) että kun virtsarakko oli hirmu täynnä ja olin jo aikani pidätellyt niin tyttöä nostaessa lirahti vähän housuihin. Aika kaameelta tuntui. Onneksi oltiin kotona!! Mutta mulla myös helposti supistaa kun rakko on täynnä ja sitten on elämä kyllä vaikeeta.

Mietin tässä kuumeisena että kun hoitovapaani loppuu 31.8. ja äitiysloma alkaa jotain 11.9. (tms, ei ole vielä tullut Kelasta niitä päätöksiä) niin munhan pitäisi mennä töihin tässä välissä. Ajattelin hakea saikkua (jota saan aivan varmasti, eikä työnantaja oletakaan että tulen töihin, mutta ajattelin ottaa "rahat pois") niin eikös mun pitäisi saada sitten siltä ekalta noin 3kk:lta työnantajalta palkka. Vai miten on? Pitikö Kelasta viedä joku papru sinne töihin??? Olen nyt jotenkin pihalla tästä...

Tuulin finniongelmaan en osaa sanoa mitään. Mulla taisi alkuraskaudessa olla muutama finni, mutta en ole juurikaan niistä kärsinyt koko elämäni aikana.

Tehikseltä piti tiedustella (taas) että mikä se sun kantoliinan merkki olikaan? Ajattelin kokeilla liinailua, esikoisen kanssa käytin vaan kantoreppua. Ja jos muillakin on kommentteja noista liinoista....

Mua kiinnostaisi ja tuo pikku2:n tarina esikoisesta! Eli minkäkokoinen oli ym? Miten synnytys alkoi vai tapahtuiko jotain että käynnistettiin?

ON:täällä kivuliaat (tai vihlovat) supparit on häipyneet oikeestaan kokonaan. Olokin on paljon parempi. Taisi liittyä kuitenkin noihin "kriiittisiin" viikkoihin eli kun kohtu kasvaa vauhdilla. Olen vähän päässyt jo lenkkeilemäänkin. Jippii!!!

Nyt grillaamaan perheen kanssa, nam, nam!

Kirppu

Niin ja tuleeko äitiyspakkauksen saamisesta ensin kotiin joku "päätös" vai tuleeko vaan ilmoitus että hae postista??? Mietiskelin kun siitäkin on jo 4vkoa kun vein ne paprut Kelaan... Ehkä heinäkuu on niitä vähän hidastanut.