EX-KERMIT 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kela: Päätös tulee tosiaan ensin postissa ja sitten myöhemmin tuo hakuilmoitus. Meillä taitaakin olla supertehokas Kela. Vein ma hakemuksen Kelaan ja tänään tuli postissa jo päätös. Pakkaus tulee sitten parin viikon kuluttua.

R

Huomenia.

Heh, aika seikkailu ollu Tehiksellä. Onneksi täällä töissä ei oo vielä ketään muuta. Katsoisivat varmaan hiukan pitkään meikäläistä, joka taas vaihteeksi hihittelee yksinään lukiessaan teidän juttujanne.

Multa on kyllä menny ihan ohi BM:n siskon kuolema. Siis onko BM:n sisko kuollu ihan vasta? Voi kamala, jos on.

Nyt jatkan työntekoa, joten heissulivei kaikille.

Huomenet!

Tulossa heti perään jatko-osa tuohon KIVA OLLA RASKAANA -sarjaan. Olisin sen voinut jo eilen kirjottaa, mutta ajattelin säästää tähän päivään.
Meillä huomenna luvassa reissu tuonne saaristoon. Isännän työkaverin 50-vuotisjuhlia vietellään jotenkin vähän epämääräisesti vesibussilla ajellen siellä sun täällä jne. Kutsu olisi koskenut koko perhettä eli ainakin osa lapsista olisi voitu ottaa mukaan. En kauaa sitä harkinnut, kun ilmoitin isännälle, että me lähdetään kyllä ihan kaksistaan, KERRANKIN! Olen mielestäni tänä kesänä yhden oikean lomapäivän ansainnut. Sitten vielä keksin, että mehän ei kutsutakaan hoitajia tänne meille, vaan viedään lapset jo tänä iltana mummilaan, kun lähtö on jo aikaisin huomisaamuna. Niinpä saataisiin tänä iltana viettää RAUHASSA OMASSA KODISSA kahdenkeskistä aikaa, HMMMM... ;-)
No niin, ja sitten pääsemme tarinan osioon Kiva olla raskaana...
Just joku aika sitten taisin isännällekin sanoa, että tässä raskaudessa ei ole vielä ollut HIIVATULEHDUSTA, PERÄPUKAMIA eikä SUONIKOHJUJA. Noista aina joku kombinaatio on joka raskaudessa tainnut olla :-)
Niin, no arpokaapa siitä sitten mikä iski just tähän saumaan!!! :-/
Tietysti kauhean kutiseva hiivapimppi!
Olen sitä nyt yrittänyt lääkitä eilisen päivän juhlakuntoon. Ties vaikka vielä täksi illaksi johonkin malliin saataisiin...
Olisi kiva nauttia vielä tuosta seksistäkin, kun tuo kolo tuolta turvonneesta alapäästä löytyy. Kohta taitaa olla niin turpea, ettei enää löydykään :-)

No, tämä hiivapimppikin on kyllä pienempi paha kuin oikein karmeat peräpukamat. Tuosta kolmosesta mulla tuli "vatsataudin jälkitautina". Ja oli oikein sellaset kunnon vuotavat, yäks. Kerran jouduin isännälle soittamaan vessan pöntöltä, että oletkos tulossa kotiin, kun pitäis esikoinen kuskata harrastukseen ja minä istun pöntöllä perä valuen... :-D Ei naurattanut tuokaan silloin! Eikä se meinannut millään lakata.

Ja kaikesta huolimatta olen aina tykännyt olla raskaana. Onneksi nuo on olleet aina sellasia hetkellisiä vaivoja! Ja kaikesta huolimatta mieskin vielä pitää vaimoaan haluttavana, nostan kyllä hattua :-D

Eilen tein muuten ensimmäisen vatsanympärysmittauksen. Sain vaivaiset 91,5cm vatsan korkeimmalta kohdalta.

Niksu, jostain syystä olisin esikoistasi pojaksi veikannutkin. Onkohan kuitenkin jossakin muistin syövereissä? Varmaan ollut puhetta, mutta tietoisesti en muistanut.

En osaa oikein finnineuvoja Tuulille antaa.

Ninniltäkin oli tullut sähköpostia, kiitos! En ole vielä vastaillut niihin mitään, kun mulla tökkäsi oma sähköpostikin. Taisi mennä salasana vanhaksi. Enkä kyllä olisi kerinnytkään vielä perehtymään tuohon oikein ajatuksella. Ehkä ensi viikolla...

Ei kerkiä enempiä, pitää mennä laittautumaan. Jos vaikka pienelle shoppailureissulle lähdetään...

Tehis rv 29+5

no joo... taas ollu viesti ruudulla vaikka kuinka kauan eikä oo älynny klikata tota vastaa nappulaa... Voi rähmä tuota hiivaa ... ei kiva... nyt vaan sit kuuri päälle.. Mutta mukavaa kahdenkeskistä retkeä juhlimaan...
Toivottavasti saat sähköpostin toimimaan...

Huomenta! Vai on Tehis meinannut viekoitella miehensä tänään... toivottavasti juhlakalu on kunnossa iltaan mennessä ;) Arvasinhan minä, ettei kukaan muu ole kärsinyt tällaisista finneistä...en ole minäkään eläissäni. Kuten en myöskään hiivatulehduksesta, joten kaipa semmoinenkin kohta tulee. Oikeasti eilen juuri katselin peilistä epämääräisesti turvonnutta mahaani, hapsottavia hiuksiani ja finnistä naamaani eikä tuntunut/näyttänyt sitten niin yhtään hehkeältä tämä ulkomuotoni. Plääh; onneksi tuolle tukalle on sentäs ensi viikolla tapahtumassa jotain. Täytyisköhän varata aika kosmetologillekin?

Hm eipä kai muuta. Jatkan töitä. Ai niin Safiirille piti sanoa, että BM:n sisko kuoli alkukesästä sydänleikkauksen jälkitilaan.

Tuuli

Taas täältä "työnteon" välistä.
Voihan hiiva sentään Tehiksen alapäätä! Toivottavasti menis pian tulehdus ohi. No, ei tässä itellä sen paremmpin mene; iski sitten tämän raskausajan ensimmäinen herpes ja nimenomaan alapäähän :/. No, toivotaan, et jää viimeiseksi.

Tuulille taas voin puolestani hämmästellä tätä samaa rataa menevää raskauttamme :) Nimittäin mulla kans leuka kukkii, aina on vähintään yks mollukka itämässä ja nyt on tullut sellasta ihottuman tapaista myös. Yleensä en ole finneistä kärsinyt, mutta nyt alusta asti. Ja toinen juttu; mullakin on ens viikolla kampaaja, tiistaina :)

Ihan törkee nälkä, ja ainaki puol tuntia joudun vielä odottamaan, että saan lautasen eteeni.

Omppu ja Toivo 21+1 eiku 21+2

Omppu pelastit mun päiväni ;) Minulla on ihan sama homma; just kun ajattelin yhtenäkin päivänä, et haa nyt on kaiki finnit kuivumassa pois niin eikö taas seuraavana aamuna ollut yksi uusi ISO mollukka puskemassa läpi. Ja sen perään tuli sitten taas monta uutta...

Tuuli rv 17+2 :)

Paplaripäänä ehdin vielä tänne pyörähtämään, kun pikkumieskin lähti iskän kanssa rautakauppaan... Se onkin muuten heidän vakiokuvio. Iskä käy aika usein ja pyytää aina poitsun mukaan, ihana!

Noista finneistä vielä. Mullakin on tässä raskaudessa ollut niitä paljon enemmän kuin koskaan ennen. Mutta nyt loppuraskaudesta ne on viimein vissiin kadonneet. Jotain pieniä joskus tulee. Normaalisti mulla ei kans ole ollenkaan. En ole niitä mitenkään lääkinnyt, yrittänyt sietää vain :-)
Jospa teilläkin se hehku vielä vähän odotuttaa itseään ja onkin sitten niin hehkeätä, että siippakin on aivan sekaisin ;-)

No eipä ole kiva Ompullakaan tuo herpes. Mites se muuten oirehtii? Ei ole koskaan ollut kummassakaan päässä...
Tää hiiva on tosiaan aikas ilkee, kun tekis mieli koko ajan rapsuttaa värkkejä! Tosin sellanen hinkkaaminen isännän kanssakin tekisi hetkellisesti vain ihan hyvää, mutta jälkitila ei ole ole kauhean mukava. Mutta puikot ja salvat molemmat käytössä, niin eiköhän tuo tokene. Nyt tuntuu jo paljon paremmalta kuin eilen.
Mulla eka hiiva tuli ekassa raskaudessa ja sen jälkeen niitä on raskaus- ja imetysaikoina aina sillontällön tullu. Nyt pitää loppuraskaus vedellä tuota Gefilus-piimää. Jos se pitäis hiivat loitolla...

Vautsi miten paljon Tuulillakin jo viikkoja!!!

Eilen muuten kaupantäti uskalti mainita, että kivasti mulla ruvennu massu pyöristymään. Olin äitiysfarkkuhaalareissa, joten ei ollu kauhean epäselvä tilanne enää.. Mutta kun kerroin lasketun ajan, oli kyllä silmät selällään jonkin aikaa. Ei hetkeen saanut sanaa suustaan :-) Ja vieläkin törmäilen välillä tuttuihin ihmisiin, jotka eivät mitenkään katsahda vatsaani tms. Taidan tehdä melkoisen jymy-yllätyksen tässä syksyllä!

Ai niin, Kirppu kyseli siitä sairaslomasta tms. Olisit tietysti voinut aloittaa äippäloman varhennettuna. Mutta jos sinulla on "mahdollisuus" tuohon sairaslomaan, niin se on varmasti ihan ok.

Tuntuu muuten uskomattomalta, että mullakin äippäloma alkaa sitten jo reilu viikon päästä, 13.8. Ensi viikolla menenkin yhtenä päivänä töihin, kun on suunnittelupäivä. Menen siivoskelemaan samalla omia tavaroitani pois, sillä tarkoitus on, että en enää samaan paikkaan palaisi. Alan tässä vähitellen katsella hommia muualta... Ja jos mahdollista, niin myös vähän erilaisia hommia.

Mutta nyt lopetan höpinät, taas.
Moiks!

Tehis

Tuuli (ja Omppu): Dermosililla (dermoshop.fi) on superhyvä kasvohoitosarja FreshBalance, sieltä puhdistugeeli ja kasvovesi, niin saatte naamataulun rauhoittumaan. Sit sieltä löytyy myös sellainen AntiSpot-kynä (tarkoitettu kai enemmän teineille..) jolla saa tökittyä paikallisesti jo olemassa oleviin näppylöihin ja paranevat nopsempaan. Oon tosi tyytyväinen molempiin! Ja siis suosittelen lämpimästi.

Mulla oli esikosta just samaa vikaa kuin teillä molemmilla, eli naama kukki ja tukka hapsotti miten sattuu, ihan sama mitä niille yritti tehdä. Nyt sit taas naama on tosi hyvässä kunnossa (siis aikaisempaan verrattuna, posliini-ihoa en omaa vieläkään...) ja tukkakin pysyy ihmeellisen hyvässä kunnossa vaikka parturista on jo ikuisuus. Ja näin siis alusta saakka. Toivon salaa, että saan nyt vihdoin sen "raskaana olevan naisen sisäisen hehkun" kun sitä esikolta odottelin loppuun saakka eikä vaan näkynyt. Ja se on kyl ihan puppua että tytär varastaa äidin kauneuden, onnistuu se pojiltakin.. =)

Tehikselle ja Ompulle pikaista paranemista.. =) Ei ollenkaan kivoja riesoja teille ilmaantunut. Hmph.

Kääks, ruokkista pukkaa.. Päivänjatkoa.

Niksu 13+5

Juu mulla onkin ollut käytössä ne fresh balancen puhdistusgeeli ja tikku. Geeliä huitelen vaan aamusin naamaan, en uskalla yöks, kun ensinnäkin kun siinä on niitä rakeita niin eihän sillä voi silmämeikkiä hinkata, ja toiseks, se vähän kuivattaa mun kuontaloa. Ja tikuttelen (heh) sillon, ku muistan sitä laittaa..

Pomo tuli äsken, että ruokapöydässä kyseltiin, että odotanko... mä arvasin, että nyt viimeistään jengi huomaa, varsinkin, kun menin ruokalaan yksin (inhoon!) ja sali oli melkein täynnä. No, mikäs siinä, eihän tuota oikein peitelläkään enää voi enkä tietty haluiskaan, kun olen niin onnellinen :) !

Tehis, mulla ainakin herpes oireilee niin, että on sitä "tykytystä" ja sitte koko takaketara kosketusarka, sellaista hermokipua. Eli pöntölle istuminenkin on tuskaa, kun tuntuu, että rengas on jääkylmä! Ei kiva..

Vai nyt se Omppu sitten paljastu :) Minä olen miettinyt, että josko tuonne rakenneultraan asti saisi vielä pidettyä salaisuutena. Eilen näin yhtä kaveria ja hän ei huomannut mitään. Sanoin sitten hänelle, että olen muuten raskaana. Oli hiukan hämmästynyt, luuli minun vain lihonneen lomalla :)

Tuuli

Joo tosiaankin! Ei minulla kyllä ole ollut tapana lihoa lomalla. Ainakaan näin montaa kiloa. Jotain hyvää tässä pyöreydessäkin on eli on pystynyt olemaan jo vuosikausia saman verran pyöreä ;) Ehkäpä jos ihmiset olisivat tienneet meidän yrityksestä niin sitten olisivat tarkkasilmäisempiä? Tämäkin ystäväni sanoi (juuri niin kuin olen ajatellutkin), että hän oli jo olettanut, ettei me lapsia enää "hankitakaan".

Tuuli

Voi Tehis ja hiiva... luulempa että mulla oli tossa samaa vaivaa kun alapäätä kutkututti aivan hitsisti. Ei sanonut silloin lääkäri mitään mutta lääkitsin itse itseäni Aloe geelillä joka tuntui auttavan. Toivottavasti saat "värkin" kuntoon. Meillä isäntä joutui eilen ajelemaan mun pikinirajoja ja mitä siitä sitten seurasikaan... Hmm. Kävi iskä vähän kuumana.
Ja Omppu on paljastunut. Hih!
Minä sainkin tänään Kelasta ne äippärahapäätökset. Äitiyspakkaus siis tulossa parin viikon sisällä ja olin näköjään hakenut rahatkin Kelasta. Soitin vielä sitten Kelaan ja he sanoivat että jos työnantaja maksaakin palkan niin sitten vaan pitäisi Kelaan ilmoit ella asiasta. Niin, kyllähän siinä muutama satanen kait tulisi lisää. Eikös? Ja kyllä minä sen sairasloman siihen saan, sen lääkäri jo lupasi, sillä en minä mitään jumppaa enää vedä. Huh. Kelan täti kyllä ehdotti että voisin jatkaa vielä sen hoitovapaan siihen asti kun äippäloma alkaa. No, ajattelin kyllä ottaa töistä rahat pois. Se on kuitenkin kahden viikon palkka.

Nyt lähden vähän loikoilemaan kun esikkokin kuorsaa...

Kirppu

Omppu jäi juu kiinni omenaisesta olostaan :). Ja mä kun olen normaalisti siis hoikka, niin ei tätä enää voi lihomiseksikaan kuvitella.

Jaaha, Kirpulla käyty kuumina ;) Eipä tarvi muutamaan päivään tän alapään kanssa puuhailla..taaskaan...

Mäkin haluun jo sitä pakkausta hiplailemaan! Ikuisuus vielä siihenki..ku pääsis ensiks edes tilaamaan!

Sitä mä olen Omppu miettinytkin, kun olet käsittääkseni Tehiksen sorttista pikkuista mallia, että miten olet pysynyt noin kauan asian salaamaan. Mut olihan sulla kyllä se loma siinä välissä.

Plääh, ei jaksa enää innostaa työnteko tänään...

Ihania juttuja ystäväiset. Mää oon täällä hörähelly taas vaihteeksi itteksini.

Jeps, nyt riittää. Kello on kohta kaksi ja mää pötkin kotia. Viikonloppuja itse kullekin!

Safiiri

ps. näemmä kantsi tulla töihin kuudeksi ku pääsee jo nyt pois :)

Hih, no nyt on kyl pakko nauraa jo omillekin jutuilleni =D Toi "mäkin haluun jo sitä pakkausta hiplailemaan" Tarkoitin TIETENKIN sitä äitiyspakkausta :) Tuli hyvä aasinsilta siihen tuosta Kirpun touhusta...

Mäkin tästä kaikkoan päiväkodille ihan just. Hyvät viikkikset kaikille!

Eli vesien menon jälkeen mentiin käynnistykseen. Käynnistys ei avannut kohdunsuuta riittävästi, vaan tilanne oli useamman tunnin "jumissa", kohdunsuu 3-4 cm auki. Lisäksi epäiltiin, että vauva on kasvotarjonnassa. Kolmen gynekologin konsultaation jälkeen päädyttiin sektioon,joka oli helpotus minulle edellisen synnytyksen vuoksi.
"Sektiovalmiudessa ollaan n. 30 minuutin kuluttua", ilmoitti kätilö ja mies lähti vaihtamaan leikkurivaatteita. Minulle laitettiin spinaalipuudutus, virtsakatetri, mittarit ja happimaski ja leikkaus aloitettiin. Sermin takana oli henkilökuntaa vaikka kuinka, tunsin että jotain mahassa tapahtui, kunnes noin kolmen minuutin kuluttua tuli hirjaista kaksi kätilöä painoi ylämahaa ja sitten tuli hetkeksi hiljaista. Sitten parkaisu täytti huoneen, kätilö kuiskasi, että ompa kaunis pää pojalla. Mieheni, joka on aina rauhallinen joka paikassa pyyhki kyyneliä ja lähti kätilön mukaan.
10 pistettä poika sai ja äiti on ihan sekaisin onnesta. Vieläkin herkistyttää. Painoa oli 3,6 kiloa ja pituutta puolisen metriä. Kotiuduimme tänään, vointi on loistava, poika nukkuu ja syö.
Palaan myöhemmin kommentoimaan ja lukemaan kuulumisia!

Voi ihanaa.. Onneksi olkoon BM pojasta! tännekin, ku elokuisissa jo onnittelin
Ja ON:

Mulla ei oo mahakaan (vielä) laskeutunut ja tuskin laskeutuukaan, ku oon niin pitkä.. terkka ainaki sano niin.. minä reppana elättelen toiveita siitä maanantaista, että viimeistään silloin alkaisivat käynnistämään ku mulla on sillo se äitipolikäynti ja terkkakin arveli, etteivät enää varmaan kotiin päästä.
Ei täällä oo ässillä mitään merkitystä..sauna ja seksi on ollu ohjelmanumerossa mutta eipä tunnu olevan virkaa. Tänään saatiin parvekkeelle vaunut, piti niistä sitte pestä päälliset ja nyt ne on kuivumassa. Avon tätin kans oltiin päivä kaupungilla, käytiin syömässä ja the body shopissa hemmottelu ostoksilla.

Mervi tasan 40 ja olo on aika kärsimätön... vaikka mikäs tässä ollessa.

Täällähän ne suurenmoiset uutiset jo odottivatkin :D ONNEA BELLAMARIIAN PERHEELLE POJAN SYNTYMÄN JOHDOSTA! Huippua!

Tsemppiä ja kärsivällisyyttä Merville odotteluun! Jokohan me saadaan ensi viikolla juhlia syksyn toista kermit -vauvaa ;)

Tuuli