*~ ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET~* vol 2.0

pinkkimieli Mä ostin just elokuussa Lindexiltä kivat farkut. Oli sellaisesta mallistosta, missä oli kahta lahkeen pituutta. Ja niistä sitten ne lyhyemmät mallit oli hyvät. Mutta ne alkaa käymään pieneksi tuosta mahan kohdalta :ashamed:

Yleensä mulla on ongelma ollut noiden housujen kanssa, että oletetaan, että kaikilla 44-46 kokoisilla on jättimaha. Eli vyötäröä saisi vyöllä runnoa pienemmäksi vaikka kuinka ja sitten ne aina pursottaa. Kovin monia isoja housuja en ehtinyt ostaa, kun odotin koko ajan laihtuvani lähemmäksi alkuperäistä painoa.

*muoks* Oli H&M:ssäkin 44-46 kokoa, mutta tosiaan pitäisi olla kapeammat reidet
 
Sompio Tuo on aivan totta, ettei vyötäröä ole lainkaan kavennettu noissa isoissa housuissa. Jos yhtään käsitöitä harrastat ja viitseliäisyyttä löytyy, niin minulle neuvottiin tuohon ongelmaan kaksi pientä vekkiä vyötärökaitaleeseen selän puolelle (siis mulla jäi nyrkin mentävä aukko alaselän kohdalle).
 
pinkkis En oikein osaa ommella ja olen aina äitille vienyt vaatteet korjailtavaksi. Nyt jotenkin "nolotti" viedä noin isoja housuja, vaikka näkeehän tuo silmillään, että lihottu on.

Jos sitä sitten imetys ja muu vauvarumba laihduttaisi...
 
Voin vaa kuvitella miten hankala ois löytää sopivia vaatteita jos ois muuta kuin sitä "normaalikokoa". Mä oon 169cm ja tosiaan siinä 38/42 kieppuu vaatteiden koko ja hyvi on löytyny ku mul taitaa olla semmonen "perinteinen" naisvartalo mitä suunnittelijat kai olettaa olevan. Eli äärettömästi ei oo lantiota (vaikkakin sen verran, et farkkujen pitää kyl olla vähintää se 40, joskus se 40/42), eikä rintavarustustakaan ole liiaksi, siis haitaksi asti. Mut tuo ois kyllä kurjaa, jos aina joutuisi ostamiaan vaatteita muokata :(
 
tyty no toivottavasti pääset kunnolla tutkimuksiin... paitsi jos nyt tärppää! :heart: Mielellään me sinut tänne otettaisi!! :hug:

Mä olen kokoa 36/38. mun profiilissa oleva kuva on reilun vuoden takaa.... sen jälkeen on tullut joku 5 kiloa lisää. Ne oikeastaan johtui aika pitkälle siitä ekasta raskaudesta enkä ikinä mitenkään yrittänyt niitä saada pois. Pituutta on 165 cm ja kaikki housut melkein laahaa maata. Mut muuten kai oon aika tavis kaikessa suhteessa...

Sompio onnea hienoista ultrakuulumisista!!! :heart:

TA paranemisia! :wave:

zoe no siinä olikin sitten hyvä kannustin. :) Mutta on se hieno asia että olet onnistunut lopettamaan.

(.) siippa toi korillisen suppilovahveroita mettästä! :eek: tein osasta ihanan kermaisen sienikeiton... :p Vähän päänsärkyä täälläkin podetaan. Jos söisi satsuman ja kiivin ja painuis suihkun kautta sänkyyn. :)

öitä! :wave:
 
sompio kiva kuulla että ultrassa kaikki hyvin :heart: :flower: ....
SS kyllä..olen päässyt tupakasta eroon :D :D *taputtaa itseä selkään*...Raskaudesta tulee niin paljon toden tuntuisempaa kun alkaa tuntea liikkeitä, joten se lopettaminenki on paljon helpompaa, kun kaikki on konkreettista :heart:

vauvis neiti 30+3 :heart:
 
vauvis, no hienoa!! Onnee! :flower: :hug:

Mie väkisinkii kahton kyl ihmisii vähän niin ja näin jos polttavat raskauden aikana.. Etenki siis he, jotka eivät yritäkään lopettaa tai sit mukamas yrittävät, mut eivät lopeta ja polttavat koko raskausajan. Se vaa ei mu mielest voi olla niin ylitsepääsemättömän vaikeaa jos noin hyvä syy sille lopettamiselle on. Mut toki se vaikeaa on ja hattua kyl nostan kaikille, jotka lopetuspäätöksen tekevät ja siinä pysyvät!!
 
Kiitos vauvis ja EM

Pinkkis Kyllä mä äitin kanssa puhuin tosta lihomisesta, kun serkun häihin jouduin lainaan siltä vaatteet. En yksien juhlien takia ostanut uusia juhlavaatteita, kun tosiaan aion laihtua takaisin omiin mittoihin. Tai ainakin lähelle...

Me ei äitin kanssa olla oltu ikinä mitenkään läheisiä ja puhuminen sen kanssa on tosi vaikeaa. Ennemmin mun isosiskon kanssa on puhunut asioista. Ja sille meinaan ekaksi raskaudestakin kertoa :)

Mun miehestä tuli ihan pöhkö eilisen ultran jälkeen :) . Kattelee kuvia ja höpöttää koko ajan vauvasta. On menossa ostaan vaaleanpunaista valokuva-albumia, että saa alkaa kerään prinsessan valokuvia sinne. Ennen ultraa se ei kauheasti hössöttänyt. Mietti vain realistisesti vaunukatosta pihaan yms. Nyt se silittelee massua, että siellä se on jne. Ja oli heti ultrasta tullessa poikkeemassa mun siskolle kertomaan. Mutta ei sitten vielä menty. Juu, ja maanantaina on viemässä töihin täytekakkua.

Kauhee kurkkukipu ja muutenkin olo "tukkoinen". En saanut nukuttua, kun nieleminen sattuu niin pirusti :( . Iski ihan yhtäkkiä. Illalla tunti ennen nukkumaanmenoa oli kurkku hieman arka, mutta parin tunnin yöunien jälkeen heräsin ihan kaameaan oloon. Kai se pitää huominen (tämä päivä ) jäädä kotiin lepäileen.

Tohon tupakointiin en osaa ottaa kantaa, mutta kaikkihan sen varmaan tietää, että riskinsä siinä on. Myös passiivisessa tupakoinnissa. Että toivottavasti ne siipatkin ainakin vähentää tai lopettaa :)

Mä ainakin huomaan, että luonnostaan alkanut syömään terveellisemmin ja karkkia ei enään mussuta niin usein, kuin ennen. Ja ei sitä niin tee mielikään. Sunnuntaina olin nälkäisenä kaupassa ja ostin ison pussin irtokarkkeja. Eilen kattelin sitä pussia sohvan vieressä inholla, että yäk.
 
Oottepas te kirjoitelleet...!

Itse olen loistanut poissaolollani tän kuvotuksen vuoksi. Eilen illalla nukkumaanmennessä jo itkeä tillitin ainaista huonoa oloa ja väsymystä. Päätin tänään soittaa neuvolaan ja siel oltiin sitä mieltä, että lääkärille vaan mars.

Mulla kun tuol töis ei onnistu syödä pienin väliajoin, ni verensokeri heittelee kovasti. :ashamed:
 
Chamorphis
Sompio mulla kans yleensä on vaikeuksia löytää housuja, vaikka en nyt niin iso ookkaan. Mulla on vaan niin omituisen mallinen kroppa, että aina pitää melkein ostaa miesten farkut jos farkkuja halajan. Ne istuu mun päälle huomattavasti paremmin ku naisten farkut. Se vaan et kun mulla kans aika lyhyet jalat ja paksut reidet niin ei helpota hommaa... sopivan pituiset ei mahdu ylös asti reisistä ja sit ku mahtuu jalkaan reisistä niin se onkin sen 15-20 cm liian pitkät... H&M äitiysvaatteis mulla mahtunu kevyesti L koon housut ja ne melkein putoo jalastakin... :D
Tupakoinnista... Ite en oo ikinä poltellu, mutta oon saanu äitini lopettaan kun sille aikani valitin siitä. (oon ollu syöpäosastolla töis ja maalasin sille sellasiakin kauhukuvia miten se ei halua kuolla niin jo tepsi! :/ ) Miehen sain kans lopettaan ennen ku raskauduin! Aina silloin tällöin se polttaa ns. "kännitupakan", mut siinä se.
Tsemppiä kaikille, jotka on lopettanu tai lopettamas polttamisen! Vaatii kovasti tahtoa ja mielenlujuutta! =) :hug:

Chamorphis ja Nasu 27+2

Ai niin Gallup: Millasia vaunuja ootte ajatellu ostella?! Ite oon tykästyny noihin Vaunulan F7 malliin... Siinä olis hinta todella huokea ja laatukin näyttäs olevan kohdallaan. Eilen ettin kommentteja enkä kyllä juurikaan negatiivista löytäny....
 
Vaunugallup: oon mä vähän miettiny.... Yhdistelmät olis kaikista fiksuimmat. Brion Kombeja minäkin hiukan olen miettinyt, mutta taitaa olla liian kalliit meille. Ellei tammikuun alennusmyynnistä saa jotain vanhaa mallia halvalla... :whistle: Sitten oon miettiny myös Emmaljungia tai Teutonia Spirittejä.

Mut oikeestaan tärkeintä mulla on tietyt ominaisuudet: isot ilmakumi- tai ilmakennorenkaat, kova tai puolikova koppa, heittoaisa olis mahtava mutta myös käännettävä koppa riittää. Pitäis olla kevyet työnnettävät mäissä ja loskassa... :D Pitää mennä kasaan siten että mahtuu auton takaboksiin mutta kun asutaan rivitalossa niin ei tarvii mihinkään hissiin tms. mahtua.
 
Huuuiiii, ku paljon tekstiä :eek:
Täällä ollaan kans kokoa 38-40 =) Ja kyl joskus tossakin koossa sattuu eteen se, et lahkeita saa olla lyhentämässä :/
Vaunuista: Me saatiin Gessleinin yhdistelmät ihan ilmasex =) Toki ovat vuoden 2000 mallia, mut löytyy kaikki meidän vaatimukset :D
Tupakkaa en oo koskaan polttanu, enkä polta :D Kovat tsempitykset teille, jotka yritätte eroon siitä pahuudesta :hug: :hug: :hug:

Tässäpä tämmönen masukuvapäivitys; 28+0 :heart: :heart: :eek: *poks*



Varsinainen pallo :D :heart:
 
Hei taas masuille! Miekin olen ollut paljon poissa, stressi tästä tilasta on suuri, ja on täytynyt saada ajatuksia muualle. Yhteinen aika miehen kanssa ja loistavasti sujuvat opinnot auttavat onneksi, vaikka edelleen tuntuu että pää räjähtää.

Eilen poksui viikot, ja tältä tämä nyt näyttää:

Edelleenkään ei ole yhden ainoatakaaan raskausarpea tai sellaisen esiastetta, eikä mammahousutkaan houkuttele vieläkään. Jalassa siis omat ihanat dieselit, jotka jostain kummansyystä tuntuu melkein löysemmiltä päällä kun ennen raskautta.

Täällä onkin gallupoitu! Mie en tosissaan ole iso tyttö, muuta kun nyt vauvamasun kanssa :p Äitiysvaatteiden kanssa on ollut ongelma lähinnä se, ettei mistään tahdo löytyä XS:ää. Suomesta siis, onneksi rapakon takaa löytyi paitoja ja ne housutkin, vaikken niitä osaa käyttääkään :D Jos siis joku teistä tarvii pikkuisia mammahousuja, voisin harkita noiden myymistä muutaman vkon kuluttua, jos eivät siihenkään mennessä käyttöön eksy.

Zoe-F:lle hatunnosto savuttomasta elämästä, hienon teon olet lapsesi vuoksi tehnyt
:hug: Kuten on näköjään vauviskin pitkän taistelun jälkeen! Mahtavaa! Pinkkimielelle tervetuloa, ja voimia samaan koitokseen! :hug: :flower: Daadelille myös elämääkin suuremmat onnittelut! :heart: Mitkäs teillä on lasketut ja synnärit? Sitten kun tietoon tulee niin lisäilen listaan nuo tiedot :) Mukava saada uutta porukkaa, tää alkaa olemaan melkoisen vilkas pino!

tyty, mukava kuulla sinustakin :hug: Toivon todella että saisitte selkeyttä tuohon tilanteeseen, ja vihdoin sen kauan kaipaamanne plussan. Jaksamisia sillä välin, olet tervetullut tänne puolelle vaikka heti :heart:

Sori kun olen niin laiskasti lukenut tätä keskustelua, ja taas jää kommentoimatta joitain juttuja. Mulla on vaan niin huono olo, oksettaa ja pyöryttää. Ei tarvii kun vähän nousta, niin jo meinaa jalat lähteä alta. Yritän kyllä levätä, mutta pelottaa niin kamalasti se ä-poli torstaina. Etenkin kun epäilen että vauva on laskeutunut entisestään, olen nimittäin tuntenut neidin hikkaa LANTIOSSA :eek: Siellä myös tuntuu käsien nyrkkeilyiskut. Mieskin ihan ihmetteli, kun pyysin kokeilemaan, ja hän tunsi selkeästi ne nyrkit ja pään pikkuhousujen (masun alle tulevat) alapuolella. Yritän pysyä toiveikkaana, mut jokainen supistus vie uskoa siitä että pääsisin enää kotiin sieltä Jorvista :/

DD ja kiirehtivä potkurineiti 32+1 :heart:
 
Ihania masukuvia toiviksella ja DD:llä!! :heart: :heart: :flower:

DD, Jos sie sinne Jorviin jäätkin ni ainakin saat hyvää hoitoa ja pikkusesta pidetään varmasti huolta! Tsemppiä ja koita jaksaa olla stressaamatta, vaikka se toki todella vaikeaa onkin! :hug:
 
Kiitti Suukkis ku aina jaksat tsempata ja lohdutella mua :hug: Oot ihan oikeessa, kun vaan sydän kuuntelis joskus järjen ääntä. Huoli on kova vaikka yrittääkin muistaa, miten pitkällä tässä ollaan ja kuinka hyvät edellytykset tytöllä olisi selvitä. Kai tää hössötys ja hysteria kuuluu äitiyteen :D
 
Oi tota sun mahaa DD :heart: Jos en tietäis, et siel on tyttö, sanoisin kyl poikamahaksi :D :LOL: :heart:
Sama täällä; laiska oon ollu... Nyt on alkanu röyhtäyttää niin maan pirusti, et monesti tulee oksennus, ku NIIN paljon röyhtäyttää :$ |O
Ai sul olikin se ä-poli viikon päästä torstaina, eikä tänään, niinku kuvittelin :/
Kumpa nyt et kuitenkaan joutuisi jäämään sinne :hug: Kyllä varmasti pelottaa :hug:
Toivotaan, et neiti malttaisi olla siel masussa viel jonku viikon :hug:
 
Ihan uskomatonta että joku mahtuu omiin housuihin :D! Tosin mulle on tullut ihan hirveästi painoa, en kehtaa edes laittaa kuinka paljon. Ylimääräistäkin olen siis kerännyt, vaikka on tuo masukin iso. Varmaan mahan mallikin vaikuttaa vähän ja housujen malli siihen, meneekö omat housut jalkaan.. mutta en ymmärrä miten DD oot pysynyt noin hoikkana :D!

Mä odotan hirveästi jo joulukuuta. En malta enää odottaa. Opiskeluun ei jaksa keskittyä yhtään ja olo on närästysten ym. lomassa välillä vähän... kärsimätön ja kärvistelevä. Toki toivon kädet ristissä että vauva pysyy täysiaikaiseksi mahassa! Mutta silti tulee valiteltua aina välillä vaivoista varsinkin miehelle :ashamed:
 

Yhteistyössä