~~ Elokuun 2013 Ihmeet huhtikuussa ~~

PikkuNelonen: Meillä mies on niin kotihiiri, mitä lomailuun tulee, kun harrastaa paljon myös kodin ulkopuolella. Mä taas teen töitä parhaillaan kotona ja HALUUN päästä lomalle johonkin muualle kuin kotiin :)

Hiivalääkkeestä... Se oli Diflucan 150mg, 1 kapseli. Sen vaikutusaika on apteekin mukaan viikko ja siinä ajassa sen pitäis tappaa hiiva. Mutta milläs hitolla mä tonkin sitten todennan, kun hiivaa oli vaan kohdunsuulla, eikä ulkosia oireita ollenkaan... :confused: No uskotaan ja toivotaan parasta.

Sain muuten ihan h*lvetilliset liitoskivut siitä gynepöydällä kökkimisestä. Oikea lonkka, pakaran yläosa ja häntäluu aivan tulessa koko päivän ja illan ja supistelikin. Onneksi yön aikana laantui ja pääsin aamulla koiran kanssa lenkille, huimat 20min kun en enempää uskaltanut :D Mä en käsitä, miks raskaanaolevaa naista pitää panna tommoseen asentoon, mikä on pahin mahdollinen liitoskipujen laukaisija?! Jalat harallaan, selällään maaten!!! My god... Vahvisti vaan mun käsitystä siitä, että en todellakaan synnytä selälläni tai puoli-istuvassa asennossa, koska supparit tuntuu paljon kamalammalta niin päin kuin esim. pystyssä tai etukumarassa.

Tervetuloa Mussukka_93!!! Saako kysellä, mikä niitä suppareita sulla laukaisee ja miten sulla on päädytty sairaalahoitoon niiden takia?

PH 25+6
 
PikkuNelonen: mulla aikoinaan pentuna paikattu yks reikä ja nyt sit viime raskaudes toinen... Reikä ei ollu ainakaa siinä vaihees yhtää kipee ku se huomattiin suuhygienistin tarkastukses, mutta koska hammaslääkärille sai jonottaa sen verran kauan, niin samasta hampaasta jostain syystä lähti pala... Ei sekää kipee ollu. Hammaslääkäri vai oli ärsyttävä ja totes et haluis kuvata sen et paikataan sit vasta synnytyksen jälkeen... No synnytyksen jälkeen sit soittelin et nyt pitäs aikas nopsaan päästä et alkaa olla kipeeki... just tommosta ettei oikein tienny onko hammas vai mikä kipee... no juurihoitohan siihen sit jouduttiin tekeen ennenkö asettu... Onneks pääsin eri hammaslääkärille. No niin sekava selitys, mut siis kannattaa käydä tarkistuttama jos epäilee et vois olla reikä, ettei menis nuon pahaks ku mulla...

Ja pääsispä ittekki johonkin hotelliin viikonlopuks rentoutuun tuon miehen kans, mut eipä nyt oo mahiksia...

Mussukka_93: Tervetuloa mukaan. Porukkaan mahtuu vielä hyvin :) Ja jos vaikka tälläkin puolella tämä keskustelu vähä piristyisi, kun saadaan lisää väkeä...
 
mä jouduin mennä sairaalaaan lapsivesi tihkumisen epäilyn takia. mutta lapsivettä ei onneksi tihkunut kaikki oli hyvin siltä kantilta mutta sit lääkäri teki sisätutkimuksen ja huomattii että mun kohdunsuu on pehmeä ja sieltä vuotaa verta ja ulkosuu sormelle auki mutta kanavaa viellä jäljellä 2,5cm ja ultralla viellä 3,95. multa otettiin streptokikko näyte mutta ei oo viellä valmistunut. maanantaina kontrolliin tosta kohdunsuu tilanteesta. en tiedä mikä mulla laukasee kipeitä supistuksia mutta joka raskaudessa on alkanu tulee liian aikaisin ja olen mennyt tarkastamaan tilanteen. toivotaan nyt et maanantaina ei oo tapahtunut muutosta näistä kipeistä supistuksista huolimatta tuolla kohdunsuulla.
 
Toinen ultra täälläkin viimein takana! Kaikki osat näytti olevan paikallaan, vettä oli riittävästi, koko vastasi viikkoja, tyyppi liikuskeli ja aukoi suutaan. Ja se on poika! Tai ainakin kätilö esitteli ruudulta kaikki pojan värkit, että kai se aika varma arvio on :)

Välillä kätilö näytti myös 4D-kuvaa, mutta täytyy sanoa että ainakaan tällä kokemuksella en ymmärrä, miksi joku oikein maksaisi sellaisen näkemisestä. Vai onko yksityisillä ehkä jotenkin hienompia vekottimia? Ainakin tällä laitteella lapsi näytti 4D-tilassa lähinnä paisetautiselta muumiolta, niin että mieluummin kattelin sitä tavallista mustavalkonäkymää :p

Lisäys: No nyt tietysti menin lukemaan jotain "Varma poikalupaus syntyikin tyttönä"-keskustelua. Mutta kai se nyt melko epätodennäköistä on, että noin kävisi? Ultrassa näkyi kuitenkin selkeästi sekä pussit että pili, sivukuvassa, ja itsekin ne erotin ruudulta :D Teillä kellä on lapsia jo ennestään, niin onko nuo ultrassa saadut "lupaukset" pitäneet paikkansa?
 
Viimeksi muokattu:
Hämmästyttävää että ovat määränneet kunnon lääkettä,taidan itsekin käydä ostamassa tuon diflucanin jos tulehdus vielä palaa.Olen sitä ennen raskautta kerran käyttänyt ja silloin toimi hyvin.
Luulin vain et raskaan ollessa nuo suun kautta otettavat lääkkeet on pannassa,mut nyt kun kävin tuoteselosteen lukemassa niin ei sitä siellä suoraan kiellettykään,"käyttöä vältettävä ellei lääkäri toisin määrää" siellä taisi suurinpiirtein lukea...

Joo miekään en tykkää olla selällään noilla tutkimuspöydillä.Selkä menee ihan jumiin enkä taho päästä siitä enää ylös!

Sama synnyttäessä,kaksi viimeistä olen ponnistanut pihalle kyljelläni,esikon jouduin pakon eessä puoli istuvasta ponnistamaan kun kätilö mut siihen asentoon käski,enkä kokemattomuuttani ja kivuissani osannut muuta asentoa ees ajatella..
Mut sit kahden seuraavan kanssa olen tiukasti sanonut et asento on nyt tämä enkä tästä aijo liikkua!

Useinhan ne sitä puoli-istuvaa tarjottelevat jostain syystä,vaikka kyljellään on mun mielestä paljon parempi olla.En tiedä oisko vielä parempi jos kontiltaan ponnistas,jos siihen asentoon sais itsensä siirrettyä.
Liikkuminen ei vaan mun kohalla ainakaan tule ees mieleen sitten kun on aika ponnistaa,sitä on aina siinä makuulla käyrillä ollu joka kerta kun sen aika koittanu.Se on tullut niin äkkiä se homma aina..eikä sitä viimeksi ainakaan ois kerennykään vaihtaa asentoa kun ponnistusvaihe kesti vain 7min :)
Toivon todellakin et tää neljäs tulee sitten vähintäänkin yhtä lyhyellä ponnistusajalla.
Esikkoa ponnistin 35min,kakkosta 25min ja siis kuopusta 7min.

Mut itse synnytyksen kesto on aina ollut pitkä,esikosta 24h supistuksia,kakkosesta 12 ja kuopus 16h...plah! Voimat noissa menee kun kestää ja kestää ja homma edistyy niin hitaasti :$

Mites teillä muilla nuo synnytysten kestot on mennyt?
 
Catida Se on yleisempää ilmeisesti, että tyttölupaus muuttuu pojaksi kuin toisinpäin... Joillakin ollut kyllä napanuora jalkojen välissä ja sen takia luultu pojaksi. Mutta kyllä tota erehtymistä tapahtuu eikä niin harvoinkaan :)

Tervetuloa Mussukka_93 :)


Seuraava Neuvola 28.5
Olin muuten neuvolassa+nl:llä maanantaina ja kaikki ok siellä :)

cockerspaniel& Dumbo 26+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Hyvää vappua kaikille!

Aloin itseasias iteki miettimään vähän aika sitten, että mitä jos tuleekin tyttö vaikka saatiin varma lupaus pojasta ja ihan kuvat ja kaikki vehkeistä "todistusaineistoksi" :D Meillä on nimi valmiina jo ja kaikki vaatteet on melko poikamaisia.. No aivan samahan se on, mutta jotenkin oon nyt niin asennoitunu siihen pikkupoitsuun.

Poika tai tyttö, aikamoinen riehuja tuo tuntuu olevan :D välillä maha ihan tärisee, kun toinen pistää potkien. Mutta ihanaa se vaan on, tietää ainakin että kaikki on kunnossa.

Mulle voi päivittää lääkärineuvolan 15.5. ja neuvolan 13.6.

Ikku ja poitsu 24+5
 
Kukahan reipas perustaisi meille uuden ketjun toukokuuksi.... :)?

Ultran lupauksista - esikoisesta luvattiin poikaa ja sen kyllä näin itsekin ultran ruudulta ihan selvästi. Ja paikkansa piti. Tämänkertainen ollaan pidetty omana tietonamme :) , mutta kaikki hankinnat on unisex-väritystä, kun en erityisemmin pidä muutenkaan varsinkaan vaaleansinisestä tai -punaisesta. Tykätään neutraaleista ja maanläheisistä väreistä, jotka sopii molemmille.

Synnytyksen kesto - mulla meni 36h vesien menosta, mutta ekat 24h oli pelkkää odottelua, ei mitään mekkakipuihinkaan verrattavaa. Synnytyksen kestoksi suppareiden alkamisesta muistaakseni merkattiin muistaakseni n. 10h. Itse muistelen, että siirryin synnytyssaliin puoliltaöin ja klo 6 syntyi poika. Ponnistusvaihe 11-12min :) Kuinkahan nopeasti tämä toka sitten meinaa tulla... Sanovat, että avautumisvaihe n. puolittuu seuraavaan raskauteen. Nää lantion luiden löystymiskivut ainakin lupaa, että joustoa on, jo nyt.

PH rv 27 (26+0)
 

Yhteistyössä