*~ ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET~* vol 2.0

Emmäkää uusia alkkareit viel ainaskaa tarvi, hyvi on edellisetkii menny ja stringit sun muut =)

Zoe juu mäki mietin lähinnä sitä et rakenneultran jälkee antasin mut kahtoo nyt :) Sit ajattelin leipoo täytekakunki sen kunniaks, tosin en oo koskaan ite kakkua väsänny! :D Mut jospa sille ajatus ois tärkein kute o aiemminkii ollu :heart: Ja kyllähä yksityisellä ainakin otetaan erikseen lääkäripalkkio.
 
Juu kyl mä sen oon ymmärtäny et se suht helppo ois tehdä (varsinki ku tekisin siis iha tavallisen täytekakun ja kermavaahtoa yms) mut jännittää vaa, et mitä mä osaan siinä sit sössiä ko ekaa kertaa teen :D Ja onnee voitosta! B) :flower:
 
Zoe-F
Suukkis piist.. miä laitan puolet vehnäjauhoist salaa perunajauhoo niin tulee paljon kevyempi ja kuohkeampi kakku ja maistuu yhtä hyvälle. Ja mä olin ihan että :eek: ku tuli toi ilmotus voitosta. Mulle on niin monta vuotta ollu ihan normaalii et osallistun joka kuukaus mutta koskaa ei kuulu mitää.
 
Zoe-F
Suukkis Juu, teen yleensä kuuden munan kakun, kuus desii sokerii ja kuus vehnäjauhoa, mutta vaihdankin kuus desiä vehnäjauhoja kolmeks desiks ja sekotan sen kanssa kolme desiä perunajauhoa.
Kukaan ei oo huomannu mitään, on vaan kehunu hyvin kuohkeaa ja kevyttä kakkua :)
 
Zoe-F
Suukkis Neljän munan kakku on kai sellanen keskiverto, mutta mä oon tottun tekemään kuudella. Toi on niinku muunnettu sokerikakun ohjeesta jossa ideana että kaikkee saman verran. Ja eka munat ja sokeri vatkataan vaahdoksi ja varovasti sekaan perunavehnäjauho seos jossa teelusikallinen leivinjauhetta. (vähemmin jos teet neljällä )
Vuoka voideltuna ja korppujauhotettuna valmiina ja uuni lämpösenä.
Kun kakku alkaa paistumaan, niin sitä on kyllä ihan hyvä seurailla, mutta sitä ei saa "säikytellä" ettei lässähdä, eli ei saa paiskoa uuninluukkua tms.
Ja nyrkkisääntönä on että hammas tai coctail tikulla kun kokeilee, niin siihen ei saisi jäädä paljoa taikinaa ja pinnan pitäisi olla kullanruskea, vähän tummempi kuin paaholeivässä.
Tosin jos on "lipsahtanut" liikaa leivinjauhoa, se nostattaa vähän nopeammin ja pinta saattaa olla keskeltä vaaleampi mutta ei pidä huolestua.
Siinäpä vinkkiä, kyllä se nuilla jo onnistuu :)
 
Kiitti :) Onkohan sillä sit mite paljon väliä millainen se kakkuvuoka on? mulla ku on semmone 28 halkasijaltaan oleva ja sit semmone toinen pienempi. Mut tää pienempi on korkeempi kuin tää isompi... hmmm. Mitenhä sitä tekis.. Ku jos kuudella munalla tekee ni voikoha se ees mahtua tommosiin kakkuvuokiin :ashamed: mie oon vähä käsi näissä ku en oo enne tehnä..
 
Zoe-F
Jos teet neljällä niin tee siihen pienempään.
Jos kuudella niin isompaan :)
Mut jos on teflonvuokia, niin kannattaa kuitenkin katsoa että on ehjä pinta teflonissa.
Mulla ei just nyt oo muita kun irtopojavuoka, mutta pakko sanoa että oon usein kakun tekoon lainannu vuokaa äidiltä, jolla siis mummoni vanha harmaa ja kolhuinen vuoka, en tiedä mitä metallia se ees on, mutta sillä paistuu ihan parhaimmat. Sellaisen kun vielä jostakin löydän niin ostan heti!
 
Zoe-F Niin siis meen yksityiselle ultraan, eikä mulla ole mitään lähetettä tai mitää, kun haluan vaan varmistua asiasta, et kaikki alkuun ok. Nii ja julkisellepuolelle mitään aikoja saa, kun niitä ei kiinnosta ihmiset ennenku jostain vuotaa verta ja sittenkin joudut odottamaan vähintään 3tuntia.
 
zoe kyllä mäkin join kahvia nyt päivällä...et turha leuhkia! :LOL: aamuisin se kahvinkeittimen ja kahvin haju on aivan KAMALA.... :x ONNEA voitosta! Mekin ollaan akkarifaneja. Lapselle varmaan tilataan heti aku ankka kun nimi on rekisteröity. :D

Ai Suukkis meinaa leipoa. :D hyvä hyvä.... hyvin se sujuu kun vaan pitää huolen ettei se pala ja kokeilee puutikulla sitten että on kypsää. :) Niin ja sitten se pitää leikata tarkkaan että tulee suoria niistä kerroksista ja muistaa kostuttaa ne mehulla hyvin niin ei tuu kuiva kakku.... Nii ja Zoe mikset tee irtopohjavuokaan? Samanlaillahan se siinä luulis onnistuvan.... en oo kyl koskaan siinä tehny... :p Sellasen vanhan harmaan (tiiän mitä tarkotat) löytäis varmaan kirppikseltä. :)

Mäkin "leivoin" tänään. Eli tein sienipasteijoita... :D Sitä ei oikein leipomiseks voi kutsua kun ostaa valmiin lehtitaikinan ja sit vaan tökkää sinne kamaa sisään. :LOL: Mut kauppansa teki. :)

Suukkikselle vielä että tekemällä oppii yleensä parhaiten. :) Siis mäkin oon mokannu monta kertaa kaikissa ruoka ja leivontajutuissa mut sit aina seuraavalla kerralla osaa paremmin. Se on ehkä myös mun kasvatusmetodi: virheistä oppii. Ja itse tekemällä ja kokeilemalla. Ja aina voi yrittää uudestaan. :heart:

EM ja Dodo 11+0
 
zoe meillä on tuossa hyllyllinen puolison vanhoja akuja, taitaa olla vuodesta -80 lähtien. Meille kotiin on tullut aina aku ankka, ja vaikka me ollaan veljen kanssa muutettu pois kotoa jo aikoja sitten niin se tulee sinne edelleen! :LOL: Meidän ISÄ lukee sitä. :D

Mä rakastan Don Rosan tarinoita ja mun ehdotton suosikki on se Roopen nuoruusvuodet -sarja. Ihan Mahtava!
 
Nopeasti bongasin Zoen. Mun pöksyt on sloggin pure lace merkkisiä. Kyllä nääkin venyy, mutta kun mulla on samoja pöksyjä käytössä kuin viime syksynä ja sen jälkeen lihoin 15 kg. Eli mahaa oli omasta takaa jo ennestään ja nyt tuntuu, että tuo maha on jo tosi iso!

Tuosta mahan koosta aloin epäilemäänkin niitä tosi niukkoja menkkoja valekuukautisiksi. Huomenna menen töiden jälkeen varhaisultraan ja siinä se sitten varmistuu prinsessan ikä. En jaksa nyt lukea mitään, kun tulin juuri töistä. Ja aamulla seiskalta liikkeelle

Hyviä vointeja kaikille ja huomenillalla on luettavaa varmaan 5 sivua... Hyviä vointeja kaikille :)
 
Vitsi että tänne on tullu paljo porukkaa =) ja muilla vaan viikot vilisee silmis.. :whistle: ja ekat vauvatkii on saatu jo maailmaa täs pinos..niin se aika menee nopeesti..tuntuu et itellään vaan yk:t kasvaa.. :snotty:
 
Pian siekii tyty pääset tänne!! :hug: Onko siu kierto missä vaiheessa ja onko ny tullu kemiallisia? (5 muistan) Mut toivon kyl et tulisit pian! Tää aika menee kyl iha hirmu nopeaan! Iha ko vast ois plussannu ja miettiny et mitenhä tän raskauden kans käy...

SS & mytty 15+4
 
Heh, luinkin sitten kaikki :) Mies katsoo telkkaria, niin ei tullut yksin mentyä pötkötteleen.

Meillekin tuli aku kotiin vielä silloin, kun vanhin meistä oli vissiin 25-v. Sitten äiti lopetti sen. Meitä on neljä lasta ja aina aku-päivänä oli kauhee kiire koulusta kotiin. Sitten piti mennä vessaan lukkojen taakse lukemaan, että sai rauhassa lukea. Muuthan tietenkin ronkki lukkoa auki :D

Mäkin olen tehnyt kakun perunajauhoista. Tosin en ihan fifty-fifty, vaan enempi on ollut vehnäjauhoja. Eikä niitten kerrosten tarvi suoria olla. Täytettä pistetään jollekin reunalle enemmän kuin toiselle ja päällä olevalla kermavaahdolla se tasoitetaan! Neljän munan kakusta riittää kyllä mun mielestä pikkuporukalle hyvin. Ja jos miehen kanssa sen syötte kahdestaan, niin ei tartte olla kuuden munan kakku.

Nyt mä yritän saada tuon miehen sänkyyn. Hyvää yötä!
 
Chamorphis
Huomenta naiset! Taas yx pilvinen ja synkkä aamu... :/ Tylsää...
Muistankohan omiani jos väitän, että eikös Novelle sanonu et sille tehään tiistaina sektio jos ei käynnisty?! Eli nähtävästi sielä olis kans vaavi sit syntyny! Toivottavasti kaikki on menny hyvin! =)

Chamorphis ja Nasu 27+1
 
cham ihan oikeen muistat =) ...Mäki luulen, että novellella on nyytti jo sylissä :heart: ..Ei oo lokakuisiin kirjoitellut mitään, että liekkö on vielä sairaalassa tai sit päässy pikkuisen kanssa kotiin, eikä ole malttanut koneella käyä :heart: :D

vauvis neiti 30+3
 

Yhteistyössä