** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.12 **

- o d o t t e l i j a t -

Hanneka.......................LA 21.10.2013.......SeKS
Kiiltis-75.......................LA 7.11.2013
Tinkeliharava.................LA 17.11.2013.......SeKS
Anna_bella....................LA 25.11.2013.......HYS
Pebble79..................... .LA 25.11.2013
Twinflower....................LA 28.11.2013......TAYS
*jonesy........................LA 28.11.2013.......TAYS
Maikkis.........................LA 4.12.2013
Ouna78........................LA 5.12.2013.........LKS
hiisi -78.......................LA 8.12.2013
Tiksander.....................LA 9.12.2013
mm-79........................LA 10.1.2014...........OYS
lumilinna......................LA 11.1.2014
lady1979......................LA 24.1.2014..........KOS
Bling...........................LA 3.3.2014
miss_piggy...................LA 6.2.2014............K-PKS
soihtu..........................LA 13.2.2014
Vilja-Maaria..................LA 15.2.2014..........OYS
mutantti.......................LA 23.2.2014..........PKSSK
Mayinka.......................LA 24.2.2014............SeKS
knyte.......................... LA 2.3.2014
Unis............................LA 7.3.2014
Milk@..........................LA 7.3.2014............PHKS
Tippan.........................LA 5.4.2014............NKL

- taustalla -

Pneepja........................LA 30.7.2013.........TAYS
Schippy........................LA 12.8.2013.........PS
Hanskibanski.................LA 14.8.2013.........KHKS
rupeltaja.......................LA 25.9.2013
Nii1.............................LA 3.10.2013.........TAYS


SYNNYTYSSAIRAALAT

HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
KOS = Kätilöopisto
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKSSK = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala


- j a k a u t u n e e t -

2013
wanda-81..........7.2. Poika 3420g, 51cm
VimpsVomps......14.2. Poika
sintti-79.............28.2. Poika 3350g, 50cm
SL.....................5.3. Tyttö 3495g, 50cm
Vissyliini.............5.3. Poika 4230g, 53cm
Tatja.....…….........9.5. Poika
pipsa79.....….......18.6. Poika 3020g, 49cm
kodehu................24.6. Tyttö 4080g, 50cm
Regalo...............12.7. Herra A 2250g, 47cm ja Herra B 2440g, 46 cm
zapata.................11.9., 39+3, Tyttö 3310g, 49cm
Syksy2010.....….......2.10. 40+5 Poika

Poikia 9 Tyttöjä 3

2012
Poikia 13 Tyttöjä 9

2011
Poikia 7 Tyttöjä 17

2010
Poikia 11 Tyttöjä 6

2009
Poikia 10 Tyttöjä 10


Vanhoja pinoja

Vol. 10: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2117058-noin-kolmekymppiset-ekakertalaiset-vol-10-a/

Vol. 11: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2232798-noin-kolmekymppiset-ekakertalaiset-vol-11-a/

Vauvapuolella ei tällä hetkellä jatkoketjua täältä, ilmoitelkaa jos löydätte/perustatte uuden!

Päivitys- ja korjauspyynnöt punaisella!
 
Viimeksi muokattu:
Syksy2010 kiitos päivityksestä. Mun laskettuaika on laitettu väärin, eli pitäisi olla 2.3.2013 Päivitätkö sen jossakin vaiheessa, kiitos! Mielelläni olisin jo pidemmällä, mutta vielä mennään ihan alkumetrejä :)

Misspiggy ymmärrän huolesi, mutta hienoa että sait kotosalla äänet kuuluviin. Oireet varmasti ovat helpottaneet muuten vain ja kaikki on hyvin!

Tervetuloa minuakin uudemmille :) Tämä tuntuu kivalta ryhmältä, kun ollaan kaikki ensikertalaisia. Muutaman muunkin pinon juttua olen lueskellut, mutta tämä tuntuu selkeästi mukavimmalta!

Mayinka niinhän se on, että ei sitä omalla murehtimisella voi asioita muuttaa. Olenkin yrittänyt murheet painaa taka-alalle ja vaan nauttia tästä onnesta :) Me mennään kyllä niin samoilla päivillä! Kiva nähdä sitten tarkentuuko lasketut ajat jommalla kummalla suuntaan tai toiseen vai mennäänkö samoilla loppuun asti. Mulla vielä runsas viikko kärvisteltävää ja sitten pääsee varhaisultraan. Eka neuvolakin meillä taisi olla ihan samoihin aikoihin, ellei peräti samana päivänä :) Saadaan yhdessä jännäillä.

Hauska lukea teidän muiden tekstejä haituvista vatsan seudulla :D Saa nähdä mikä karvapeite mutkin vielä valloittaa! Hui, yöks! :LOL: Kummallisesti sitä vaan kroppa muuttuu, mutta ei auta ottaa liian vakavasti :D

Tänään on töissä ollut vähän äklötys olo. Mulla liittyy monesti migreeniin huonoa oloa, joten ei voi oikein tietää mitkä näistä äklötyksistä enteilee migreeniä ja mitkä johtuu raskaudesta. Väsymys on ollut ehkä yksi selvemmistä oireista. Kymmenen tunnin yöunien jälkeen on kevyesti maistunut päikkäritkin :)

Tämä jää nyt hieman pikaviestiksi. Vikat työjutut tehtävä vielä ennen viikonlopun festareita! Mies ei halua kertoa vielä kavereille, joten täytyypi omaa juomattomuutta vielä visusti salailla :) Limut onkin jo kotona jääkaapissa kylmenemässä! Kiva kokea festarit näinkin. Varmasti riittää hauskoja hetkiä muiden toilailuja seuratessa :) Voi olla, että raskauden myöhemmässä vaiheessa se ei enää jaksa niin paljon naurattaa.

Hauskaa viikonloppua kaikille!
 
Syksy, kiitos uudesta pinosta! :) Voisiko pyytää listan loppuun synnytyssairaaloiden nimet ja lyhenteet? En tiedä kuin muutaman ja on kiva katsella ketkä synnyttävät missäkin :)

Mielettömän paljon onnea Pipsalle ja hyvää vauva-arkea! :heart:

Bling, kappas, meillä on näköjään just sama laskettu aika :D Tikutitkos sä ovulaatiota? Mä tikutin ja plussa tuli 8.6. eli olen satavarma että on hedelmöittynyt 9.6. kun se nyt on ainoa päivä siinä hollilla kun oli seksiä :) Eli jos mun la tarkentuu tuosta johonkin muuhun päivään niin ei kauas heitä, eli saadaan mennä varmaan loppuun asti ainakin melki samoilla päivillä :) Koska meillähän menee kaikki hyvin loppuun asti, nih :) Hyvää festarireissua, ja kyllä varmaan on hauskaa nauraa muille kun kommeltavat kännispäissään. Puolen vuoden jälkeen voi kyllä tosiaan jo maistua puulle... Sen nyt tietää että isäntä yrittää ainakin välillä nakittaa kuskiksi kun en voi juodakaan :D

(.) Tänään meinasi ekan kerran tulla aamupala ulos. Näköjään mun maha on päättänyt olla tykkäämättä hedelmistä aamupäivän välipalana. Harmi, sillä tähän runkoon ei soisi tulevan hirveästi ylimääräistä joten Nyytti saisi kyllä opetella tykkäämään omenoista :D Lähtökohtaisesti siis ylipainoa on jo pari kiloa enkä halua paisua muodottomaksi. Yritänkin tässä nyt seurailla mitä suuhuni laitan... tai yrittäisin, ellei kaikki terveellinen olisi yökkis :D Tuo pahan onnen karpalomehukaan ei tahdo nyt mennä alas millään, olen särpinyt samaa kahden desin kupillista tässä nyt puoli tuntia (puolet enää jäljellä!). Joka huikan päälle saa nieleskellä muutaman minuutin, ja mahaportilla tuntuu pahaenteistä kuplintaa. Silti hyvä näin :)

Ällöttääkö teitä muita kahvi? Mua nimittäin ei yhtään, voisin litkiä sitä pannukaupalla mutta kun en saa :D Olen rajoittanut sumpin lipittämisen kahteen parin desin mukilliseen päivässä, enemmänkin uppoaisi heittämällä, samoin colajuoma laskisi kyllä. Sen sijaan taas mehut ja sellaiset limut joita saisi juoda on ihan hyi yök ja en juo. Jostain syystä makeaa ei tee mieli, eikä makea tee oikein hyvääkään. Olen muutaman kerran yrittänyt syödä karkkia, joka ei normitilassa aiheuta huonoa oloa, mutta se alkaa tökkiä ja etoa tosi pian. Samoin makeat hedelmät. Toisaalta suolaistakaan ei tee mieli, esim. sipsejä tai pähkinöitä, vaan ihan vaan normisapuskaa, juusto-kinkkuleipiä, pastaa ja lihaa. Lemppariksi on jostain syystä tullut riisikakku-sulatejuusto-kinkku"leipä" :O

Onko teillä ollut tyttö- tai poikaoloja? Jotenkin musta vain tuntuu että tuolla köllii tyttö, en tiedä miksi. Vaikka eikös tyttöjen odottajien pitäisi himoita just hedelmiä ja muuta makeaa ja poikien odottajien lihaa ja suolaista? :) Oli miten oli, on vaan fiilis että pieni prinsessa siellä on. Me tahdotaan tietää sukupuoli ennakkoon jos sen vaan ultrassa aikanaan näkee :)

Nyt loppuu tämä romaanin näpyttäminen. Ihanaa viikonloppua kaikille mammoille, toivottavasti sää vähän hellii! :)

Mayinka 5+5
 
Viimeksi muokattu:
Bling, mustakin on kivaa, että ollaan kaikki ensikertalaisia. Jotenkin on mukava tietää, ettei ole ainoa, joka ihmettelee tätä kaikkea uutta..

Mayinka, mulla ei ällötä mikään vielä. Ei ole mielitekoja, ei pahoinvointia, ei nälkää, ei mitään.... :) tuntuu ihan hurjalta kuunnella kaikkia oireita, kun itsellä ei edes tunnu että olis raskaana.

miss_piggy, kiva kuulla, että sait äänet kuulumaan. Toivottavasti se rauhoittaa oloa. :)

Varasin ajan neuvolaan. Se on 23.7. Ja varhaisultraan menen 22.7. vaikka terveydenhoitaja sanoi, että täälläpäin ensimmäinen ultra on viikon 9-10 paikkeilla. En jaksa sinne asti odotella, mun on saatava tietää, onko tuolla joku vai ei..
 
miss_piggy
Mää oon muutenki niin karvanen että en oo kiinnittäny huomiota mihinkään haituviin :D Enää en oo dopplerilla saanu mitään kuulumaan...no ootellaan. Mua ei tällä hetkellä ällötä mikään. Muutenki pahoinvointi loppunu niinku seinään. Olo on oikeastaan täysin oireeton, ja ees tissit ei oo enää arat.
Toivotaan että kaikki on silti ok.
No tosin voihan olla, että näillä viikoilla muutoinki pahoinvointi alkaa jo loppumaan, ei mun äitikään kärsinyt missään vaiheessa pahoinvoinnista kun mua odotti.

Tänään 9+1
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
Heippa kaikille! Jos joukkoon mukaan mahtuu, liittyisin mielelläni mukaan! Kolmekymppinen ensikertalainen täällä kirjoittelee, plussattu n. 3 viikkoa sitten. Tänään menossa 6+6 ja la 22.2 ja synnytän OYS:ssa. Plussa oli sinänsä ylläri. Emme varsinaisesti yrittäneet, vaikka ehkäisyäkään ei käytetty, ellei vanhaa kunnon keskeytettyä oviksen aikaan lasketa :D Kuitenkin, oikein ihana asia tämä on ja kovin onnellisia ollaan. Toki ajankohta on aika haastava, sillä emme miehen kanssa asu vielä edes yhdessä, saati samassa maassa. Olen itse juuri jäämässä pois töistä opintovapaalle. Ja muutto koti-Suomeen edessä kuukauden päästä. Kaikkea uutta ja ihmeellistä siis edessä. Mutta antaa tulla vaan, kyllä elämä kantaa!

Kävin tänään varhaisultrassa. Oi että oli ihanaa. Siellä se vaan köllötti, ihan oikeassa paikassa. Sydän löi oikein määrätietoisesti! Oli aivan ihana kuulla sydänäänet, liikuttava hetki.

Hyvää viikonloppua ja vointia kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on lista päivitetty, toivottavasti kaikki on oikein. Ilmoitelkaa jos ei.

Mayinka, mua ei kahvi ällöttänyt alussa mutta sitten yhtenä päivänä kun join niin tuli oksennus ja sen jälkeen ei tehnyt enää yhtään mieli. Me asutaan vielä kahvipaahtimon lähellä ja arvaa, oliko paahtopäivinä mahtava olo kun kahvin tuoksu (silloin se tuntui kamalalta hajulta) tunki kämpän sisään vaikka oli ikkunat kiinni :p
Jossain vaiheessa kahviällötys meni ohi ja nyt voin taas juoda sitä.
Mulla taisi olla ihan alussa tyttöolo. Tai huomasin miettiväni tyttönimiä. Aika pian kuitenkin akupunktiohoitajani sanoi, että se taitaa olla poika. Ja kun hän oli joka kerta varmempi asiasta niin aloin uskoa sitä. Ja poikahan se on :) Ja mä oon himoinnut makeaa hulluna. Välillä järkyttää itseänikin koska mä en koskaan tätä ennen ollut makean perässä oleva ihminen todellakaan. Nyt tilaan kahvilassa kakkua ja vedän paketillisen keksejä tai suklaata tosta vaan :D

Milk@, ihan hyvä käydä varhaisultrassa, kummasti rauhoittuu kun saa tietää, että siellä todella joku on. Vaikka sitten alkaa heti huolestua, että onko sillä kaikki hyvin.

En mäkään oo huomannut mitään lisäntynyttä karvoitusta. Päin vastoin musta tuntuu, että mun karvat kasvaa normaalia vähemmän. Mutta linea nigra on sen sijaan vino :p

Tervetuloa Vilja-Maaria ja onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Täällä tänään pahasti riidelty miehen kanssa :( Nyt on kaikki taas hyvin mutta kyllä otti koville. Aina kun tulee riita iskee kamala paniikki, että mitä jos mä jään yksin lapsen kanssa, miten pärjään ja mitä kaikkea mun pitää järjestää. Ei ero ole mitenkään todennäköistäkään mutta nopeasti ja aivan eri lailla se ajatus syöksyy päähän nyt kun on raskaana.

Hyvää viikonloppua kaikille ja ihania vauva-ajatuksia!
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
Noista himotuksista/ällötyksistä, niin mulla ei ole mitään, ihme! Vielä. Fazerin sininenon uponnut ennenkin ihan yhtä hyvin ja kahvihiiri olen ollut lapsesta löhtien, en ole huomannut mitään poikkeavaa. Kahvikupposten määrän olen pyrkinyt pitämään kahdessa tai kolmessa. Aamulla uppoaa kaksi mukia ja jos menen käymään cityssä, saatan nauttia yhden pienen kupposen vielä.

Mik@ On se mukavaa käydä varhaisultrassa, saa mielenrauhan :). Mä kävin jo tosiaan toisessa ja vajaan viikon kuluttua on np-ultra.

MissPiggy Kiva, että sait sydänäänet ainakin kerran kuuluviin. Kyllä siellä kaikki on hyvin :hug:

Tervetuloa Vilja-Maaria!

syksy2010 Riidat on ihan sieltä ja syvältä. Meillä oli niin hurjat alamäet alkuvuosina, ettei ole niiden jälkeen enää tarvinnut riidellä. Päätettiin, että kun kerran on tahdottu, niin sitten ollaan ikuisuus yhdessä. Aina tosin ei haluaisi olla, mutta tahto se on mikä siellä taustalla jyllää. Ja ihana parisuhde meillä nykyään onkin. Karikot onneksi jäikin taakse. Nyt vaan tsemppiä ja puhumalla ne asiat selviää. I know, helpommin sanottu kuin tehty. :hug:

Nyt aamupalalle ja sitten ostamaan uudet urheililiivit mihin mahtuu ilman hengenahdistusta :kieh:
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
Laitoin eilisen tekstin vanhaan pinoon, joten tässä tämä :)

Moi kaikille! Pikaviestin ajattelin laittaa näin perjantai-illan lopussa.

Tervetuloa kaikille uusille! Täällä on mukava jakaa tuntemuksiaan
Luin nopeasti kIkkien päivitykset läpi ja päällimmäiseksi jäi kyllä mieleen noi mahakarvat, jotka on aina pystyssä, HAHAHAH! Nauroin ääneen

Mulla maha turpoaa iltaa vasten ihan törkeesti ja rintavarustus saa uusia sfäärejä... Ihan oikeesti; musta tuntuu että olen tämän päivän Dolly Parton. Uuma tosin ei ole ihan samaa luokkaa, heheheh! Käytiin Vierumäellä pelaamassa golfia ja matalavyötäröiset housut olivat aika näky mun päällä... Varsinkin, kun paita ei ollut tarpeeksi pitkä ja hinkit heiluivat normaalia enemmän lyödessä..... Lantiohousut ovat toisaalta tosi hyvät, saa sopivasti mahan päälle ja housut siis alle

Energiat on aika tapissaan. Juoksulenkeille tekisi mieli, mutta jätän ne sitten ensi keväälle. Pitkiä, reippaita kävelylenkkejä ja kuntosalia aekä syksyllä uimista. Niillä mennään tämä raskaus. Paino ei muuten ole kumma kyllä noussut juuri yhtään, outoa. Vaikka turvotusta kyllä on. Aamupaino pysynyt aikalailla samassa kuin ennen raskautta. Mites teillä muilla?

Mukava kuulla, että kaikilla asiat hyvin ja onnea pipsa79 sylintäydeltä

Tänään alkoi 12 viikko, eli 11+0. Viikko vielä Nähdään pian!-ultraan!

Mukavaa viikkistä kaikille! Nauttikaa auringosta
 
Jokohan se minäkin uskaltautuisin mukaan joukkoon. Täällähän on nyt niin paljon tuttuja että tuntee olonsa ihan kotoisaksi. Pitkään olen jo lueskellut tätä palstaa mutten ole uskaltautunut vielä kirjoittamaan.
Eli ikää 34v, yritystä takana 2 vuotta ja ensimmäisestä inseminaatiosta tärppäsi.
LA 10.1.2014, OYS

Nt-ultra oli tiistaina ja kaikki oli kunnossa. Oli se vain niin uskomaton tunne nähdä pikkukaveri kuvissa heilumassa! Nauroin niin paljon ettei ultraamisesta meinannut tulla mitään. Ja yhdessä vaiheessa kaveri näytti temperamenttinsa ja käänsi mielenosoituksellisesti meille selän kun aikamme olimme häntä kiusanneet :LOL:. Äitiinsä tullut? Alussa kävimme myös varhaisultrassa (6+6). Tuolloin saimme näkyviin sydämensykkeen ja olo ja epävarmuus kaikkosivat hetkeksi. Mutta ikävän nopeasti se epävarmuus aina hiipii puseroon.

Mulla oli vkot 7-9 pahinta aikaa. Oli melkeinpä jatkuvasti huono olo ja mitään ei oikein tehnyt mieli. Tuolloin oli vielä kamalat helteet ja se vain pahensi asiaa. Mehujäätelö taisi olla tuolloin herkku nro 1. Nyt on olo ihan ok, ja pahoinvointi iskee jos on pitkän aikaa syömättä, tai kun ruoka tuoksuu voimakkaasti esim kokkaillessa. Hedelmät on tällä hetkellä in, erityisesti nektariinit. Rinnat on olleet kipeät plussaamisesta lähtien eikä loppua näy. Yksi erikoinen oire on ollut nenäverenvuodot joita tulee yleensä aamuisin. Yllätyksekseni nekin kuuluvat raskausoireisiin.

Sokerirasituksessa kävin jo viikko sitten koska äidilläni on 2.tyypin diabetes. Ja toisen kerran tuon ihanuuden pääsen kokemaan ilmeisesti jossain puolenvälin paikkeilla :mad:

Kaikista parasta tässä hetkessä on se, että maha on alkanut pikkuhiljaa näkyä! Oikeastaan eilen sen vasta huomasin ja nyt en voi olla peilailematta pikkuista kumpua :).

Me ollaan jostain syystä koko ajan oltu sitä mieltä että tyttö sieltä on tulossa. Mutta skitsofreenisesti olen kuitenkin sitä mieltä että poika se on :D. Nt-ultrassakin koko ajan kuvittelin kuvissa olevan pojan.

Kaikille läheisille ollaan kerrottu raskaudesta, mutta esimerkiksi töissä aion asian paljastaa vasta loman jälkeen.

Mutta tässä sitä nyt vain odotellaan ja ihmetellään mitä kaikkea uutta, ihmeellistä ja ihanaa tämä raskaus tuokaan tullessaan. Tässä kohti todellakin pätee sanonta "Odottavan aika on pitkä" - KIRJAIMELLISESTI :D

Oikein antoisaa ja stressivapaata odotusaikaa kaikille!!

mm-79 13+1
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Täällä bongattu vasemmalta alamahasta taas jumputus 177krt/min, joten kai sen täytyy olla sitä itteensä :D Mulla on pysyny paino aika lailla samoissa, tosin vähän on noussu ku en oo juurikaan pystynyt/jaksanut liikkua, ja on tullu syötyä kaikkia herkkuja, kun jostain syystä ne uppoaa parhaiten, ja jotkut "normaalit" ruuat taas pistää ällöttämään.
Iltasin iskee kyllä älytön väsymys, ja voin sanoa että täällä on nyt menny useampi viikko ilman seksiäkin, ei kertakaikkiaan jaksa. Iltasin meen nukkumaan jo vapaapäivinäki joskus 23 aikaan yleensä viimeistään ja kauaa ei kyllä tartte sängyssä pyöriä.
Kiva että tähän ketjuun alkaa kasaantua paljon porukkaa tuolta Vauvakuumeilijoiden puolelta :) Kohta ollaan kaikki täällä.

Ja täällä tänään 9+2.
 
Terve vaan kaikille,

Olen kirjoitellut tuonne joulukuisiin mutta jos liittyisin tännekin mukaan :)

Maikkis, LA 4.12. 1. Lapsi, 33v.


Sairaalaa en vielä tiedä. Päivitellään kun selviää...

Lady1979 - Olen itsekin innokas golffari ja äitiysajan golf-vaatteet ovat hieman aiheuttaneet päänsärkyä. Viikkoja nyt kasassa reilut 18 ja vatsa on jo selkeä kumpu joten on turha kuvitellakaan että tavalliset housut mahtuisivat jalkaan. Myös suurin osa paidoista on auttamattomasti llian pieniä....Jos siis satut jostain löytämään lajiin sopivia pitkiä housuja jotka eivät purista niin kaikki vinkit otetaan vastaan :) Minulla on yhdet shorsit jotka menee jalkaa ja käy kentälle, joten onneksi on ollut aurinkoiset kelit

Maikkis 18 ja 4
 
  • Tykkää
Reactions: lady1979
Tervetuloa mm-79 ja Maikkis!

Lady, ei meillä oikeastaan ole alamäkiä vielä ollut vaan silloin tällöin raivokkaita riitoja, jotka johtuvat pitkälti minun flippaamisesta ja mun luonteesta :D Silloin alan kehittää päässäni pahimpia skenaarioita. Todellisuudessa kaikki on varsin hyvin. Onneksi mies on kärsivällistä ja rauhallista sorttia :p
Nyt olen ymmärtänyt, etten saa missään nimessä olla liian pitkään ilman ruokaa koska se johtaa helpommin raivokohtauksiin. Pitää saada ainakin yksi kunnon lämmin ateria päivässä. Aamiainen pitää syödä klo 11 mennessä ja illallinen vastavasti klo 22 mennessä ja välissä pitää saada syödä kunnolla myös. Tällä hetkellä ollaan lomilla ja usein ruokailuvälit venyvät aivan mahdottomiksi. Todettiin, ettei se ole hyvä asia ollenkaan. Tänäänkin päästiin syömään vasta klo 24 mutta onneksi oli iltapäivällä toinen ateria niin ei suututtanut :)

Syksy 28+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: lady1979
Syksy2010, mä oon ollu aina sellainen, että hermot menee, jos en oo saanu ruokaa, joten ymmärrän hyvin... :) Vhh on auttanu mulla, koska verensokeri pysyy tasaisempana. Mut jos edellisestä ruokailusta on pitkä aika, kyllä mä sanon miehelle, että ollaan ihan hiljoksiin siihen asti, että on syöty :LOL:

lady1979, just luin jostain, että pariskunnat riitelee raivokkaimmin alkusuhteen aikana, ja mitä pitempään ollaan yhdessä, sitä vähemmän riitoja tulee. Ehkä sitä sit tajuaa, mistä asioista ei kannata edes alkaa väittelee, ja että ei toisen mielipiteet muutu niin äkkiä, jos koskaan. Me kyllä otetaan yhteen ajoittain, mutta sit ku asiat saadaan puitua vaikka sitten huutamalla, on entistäki suloisempaa... ;) tokihan me ei oo oltu yhdessä ku pari vuotta, taitaa vielä olla alkuhuuma menossa.

Tervetuloa, uudet! :wave:

Mun hyperstimulaatio on Klexane-pistosten myötä helpottanu sen verran, että pystyn nukkumaan jo lähes vaakatasossa. Yöllä kyllä edelleen yskittää paljonkin, mutta nukun hiukan paremmin jo. Tänään on pitkästä aikaa päivä, ettei tartte lähteä mihinkään. Ehkä voin jopa nukkua pienet päikkärit: iltapäivät on olleet vähän hankalia, kun on huonosti nukuttujen öiden takia niin väsyny..
 
Noihin erimielisyyksiin vielä, että kyllähän meilläkin nahistellaan ja mä olen aika tempperamenttinen, kun mies onneksi on se itse rauhallisuus. Mutta kyllä hänestäkin dynamiittia löytyy, pakkohan se on, kun on tällaisen hurjan kanssa vihille mennyt :kieh:
Mullekin tuo ns. nälkäkiukku on erittäin normaalia. Miehen mukaan, mun ääni alkaa muuttumaan ja hän aloittaa jo siinä vaiheessa etsimään ruokamestaa, ettei rouvan kiukku pääse yltymään, hahahaha :LOL:

Ostin muuten kirjan nimeltään Kuinka kasvattaa beb, vanhemmuus ranskalaiseen tyyliin. Mielenkiintoinen ja hauska, suosittelen! :)

Maikkis Tsekkaapa mun blogi, siellä yksi kirjoitus mm. Belly beltistä :). Näppärä kapistus. Ajattelin testata golfshortseihin tässä joku päivä. Kultahippusia

milk@ Kiva kuulla, että voit jo nukkua helpommin :). Tie on auki ylöspäin!

Pyydettiin toista pariskuntaa tänään kummeiksi. Ovat tosi läheisiä ystäviä meille ja muutenkin ystävärouva tietää meistä ns. kaiken ja on ollut mulle tosi iso tuki tässä projektissamme. Tein hUskan kortin runoineen ja paketoin sen pergamenttikääröksi isoine rusetteineen. Kävimme brunssilla, missä annoimme tämän pikku paketin heille. Ihana tunne ja nyt pienokaisellamme on rakastavat kummit jo valmiina :heart:

Nyt pihalle köllimöän aurinkoon ja illalla salille! Pump it up :kieh:
 
Onpas täällä ollut vilkasta kirjoittelua! Menee varmaan ohi nyt muutama juttu tuolta edellisen ketjun puolelta =)

Hih, vai haituvia odotettavisssa vatsaan siis =) Jänniä asioita tuo tämä raskaus mukanaan, ei voisi kuvitellakkaan.

Tervetuloa mm-79 , Vilja-Maaria ja Maikkis! Mukavaa kun tänne on tupsahtanut nyt monia melko samanaikaisia odottajia =)

Hienoa Miss_piggy että kuuluviin sait sykkeet. =) Siis mullakin taas vähentynyt huono-oloisuus. Kai se näköjään vähän aallottelee.

Bling, jaksoitkos festaroida hyvin? jännityksellä ootan mäkin ensi vkl festareita, että oonko ihan poikki kun täytyy valvoa yli yhdeksään =)

Mayinka, ollaan muuten melko usein kirjottelemassa viestiä just samaan aikaan =) Mulla kanssa makee ei oikein maistu, paitsi jätski. Jätski maistuu aina. Nyt on kyllä viimepäivinä lisääntynyt se ettei oikein mitään tee mieli. Öklö olo on sen sijaan västynyt. Parempi näin. Kahvi ei kyllä öllötä, mut en oo kun aamukahvit pelkästään juonu, ehkä määrä on pienentynyt, ei niin paljoa tee mieli sitäkään.

poika/tyttöolosta, mähän näin sen enneunen pojasta ennen plussausta. =) Ja Kotipoika oli kanssa nähnyt poikaunen. Sanoin sille että voihan se olla tyttökin. Totesi vaan että eiku kyllä se on poika =) Eli kyllä vähän on poikaolo. Vaikka ei kyllä oikeesti oo mitään väliä kumpi se on, jännä vaan miten tuon olon saakin sillein aikaan.

Syksy, huomasin että myös navan yläpuollella on haaleena linea negran haamua. Ja vinossa on myös =) Me ollaan vähän huonoja riitelemään. No jotenki ei oo ollu juuri aihettakaan. Ollaan vasta yhdessä taivaillettu se vajaa 3 vuotta, voi siis olla tuota Milk@nkin mainitsemaa alkuhuumaa. =) Tunnettu kyllä jo kauemmin.

Lady, mulla on kanssa tuo rintavarustus laajentunut melkoisesti! Tavallisesti on melko pieni rintamus, eli sillein ei haittaa. Mutta enempi ärsyttää se kun kaikki urkkaliivit on nyt auttamatta liian pieniä : / Pakko käydä ostoksilla, mutta minkähän kokoset sitä pitäs hankkia ettei sitten kohta oo taas liian pienet. Tai sit jää liian isoiksi.

Kiva kuulla Milk@ että alkaa oireet helpottamaan. Onkos sulla kesälomia odotettavissa?

Puuh, oli melko väsyttävä pelimatkaviikonloppu telttaöineen. Kyllä sen vaan huomaa että ei ihan virkeimmillään ole ihminen näin raskausaikana. =) Noh, vielä tämän viikon kun töissä jaksaa, niin pääsee kolmeksi viikoksi lomailemaan!

Virkeää maanantaita vaan kaikille! ;)

mutantti ja koppis 7+1
 
Viimeksi muokattu:
mutantti, ei ole lomaa tänä kesänä kuin viikko tuossa syksymmällä. Aloitin uuden työn juhannuksen jälkeen, joten lomapäivät on vähissä vielä.. :) mutta se ei haittaa, töissä on tällä hetkellä ihanan rauhallista ja hiljaista, kun kaikki muut on lomalla. :) mä täällä perehdyn toimenkuvaani ihan yksikseni.
 
Pitkästä aikaa taas täällä :)

Viikkoja olisi kasassa nyt 17+6 ja tänään oli kolmas neuvola :) Painoa tullut reippaahkosti, pitänee alkaa katsomaan mitä suuhunsa lykkää ;) Verenpaineet koko ajan nousseet, joten itekseni totesin että täytyy vahtia vähän suolan määrää ja lisätä juomista entisestään. Näistä en saanut neuvolasta noottia, vaan itekseni mietin. Hyvä asia oli, että hb noussut ekasta käynnistä vaikkakaan se ei ole huono ollutkaan. Mutta hyvä vaan jos nousee :) Sykkeet löytyi pienen etsinnän jälkeen ja pikkuTyypin sydän löi noin 150krt/min. Kauaa ei antanut kuunnella, kun päätti poistua paikalta :D Ilmeisen vilkas kaveri :)

Seuraavaksi olisi tiedossa RU 23.7. ja ns KELA-neuvola 12.8. Kivasti toisista erillään, kun viimeksi meni nt-ultra ja toka neuvola ihan peräkkäin. Tässä onkin ollut vähän tyhjää odottelua kuukauden verran viime neuvolakäynnistä. Mähän en omista doppleria jne niin ei ole voinut kuin luottaa asioiden olevan hyvin :) Liikkeitä ei vielä tunnu varmuudella. Ehkä jotain tuntenut, ehkä en.

Pikkuhiljaa olen alkanut miettimään hankintoja. Mun siskolta saadaan lainaan vaunut, turvakaukalo sekä sänky. Säästetään siis ihan hyvät summat rahaa noissa :) Hoitotason ostin vkonloppuna face-kirppikseltä ja muutama vaatekin on ehtinyt tarttua matkaan. Tänään käytiin yhdessä vauvatarvikeliikkeessä vähän hypistelemässä kaikkea :) Syöttötuoleista haluan tietyn ja kantorepuista kelpaa vain yksi :D Muuten en ole hirveän tarkka, mutta noissa kahdessa vaikuttaa pari asiaa. Tuolista haluan muunneltavan sekä sellaisen joka ei vie ihan älyttömästi tilaa pienehkössä keittiössä. Lisäksi pitää olla tukeva, jota ei koirat pysty kaatamaan kumoon. Kantamiseen haluan manducan, koska tarvii olla sellainen jolla pystyy hyvin kantamaan pidempiäkin aikoja (koirien kanssa käyn paljon metsässä jne). Ja tuosta manducasta olen kuullut vain hyvää :) Ei olla miehen kanssa mitään superselkäisiä niin tärkeää miettiä etukäteen :)

Tänne on tullut kyllä hirveästi uusia :)
 
Milk@, muistelinkin että aloittelit uudet työt ja siksi lomasta kyselinkin. Mukavaa kyllä että on rauhallista töissä näin kesällä. Tai ainakaan ei oo muita häiritsemässä, hommia kyllä on.

ja eilinen päivä se meni hyvästä alusta huolimatta aivan plörinäksi. Ihan kaamee olo iski iltapäivällä ja pakko oli olla töissä melkein kuuteen palaveroimassa!!! Onneksi oli puhelinpalaveri jossa pääasiassa tarvis vaan kuunnella. Sitten vielä illalla saapui vihamiesystäväni tuhrutus taas vierailulle :mad: Häntä en nyt todellakaan halunnut tavata ennen helmikuun loppua!!! Onneksi ihan pientä oli, mutta huolihan siitä iski välittömästi, vielä kun mahakin vähän nippailee menkkatyyliin. Ja nytkin nippailee, eli tänäänkin varmaan tuhruaa. Ja eikun soittamaan aika sinne varhaisultraan, toivottavasti pääsis tällä viikolla edes.

EDIT: Sain ultran huomiselle, onnex on työ josta voi lähteä kesken päivän omille teilleen. Jotenki en ihan hirmu huolissani oo kuiteskaan, koska tämä on se aika jollon normaaleja menkkoja edeltävä tuhrukin olis alkanu. Silloin kai "normaalein" hetki tuhruttaa jos aikoo tuhruttaa. Plus tänään ei oo tuhrunnu (vielä) ja se eilinenkin oli aika mini, lämmöt on koholla, etoo ja tissit kipeet. Mut vähän kuitenkin väkisin huolettaa, siksi on hyvä juttu nyt käydä kaikuluotailemassa.

parempaa tiistaita teille!

mutantti ja koppis 7+2
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä