** Noin kolmekymppiset ekakertalaiset vol.12 **

miss_piggy
En nyt ehdi lukea kaikkia kirjoituksia, mutta tänne ei kummempaa, aamusin dopplerilla on hankala saada ääniä kuuluviin mutta päivällä kuuluu paremmin, ens viikon neuvola ja nt-ultra kyllä jännittää että oonko kuvitellu vaan nuo jumputukset. Kohdun kasvukipuja en oo vieläkään tuntenut ja muutenkin oireet on kadonneet. Tissitkään ei oo enää arat.

Mutantille pahoittelut tuhrusta, ja toivotaan että kaikki on kunnossa.

Täällä tänään 9+5.
 
  • Tykkää
Reactions: lady1979
mutantti, toivottavasti kaikki on hyvin tuhruttelusta huolimatta! :)

tiksander, kiva kyllä lukea noista hankinnoista. Itsellä ne tuntuu aika kaukaisilta asioilta vielä näin aikaisessa vaiheessa raskautta, mutta kyllähän sitä on tullut jo aika pitkään kuumeillessakin kurkittua, millaisia vaunuja ja sänkyjä ja vaatteita mä ostaisin, jos... :) :)

miss_piggy, voin vaan kuvitella, miten paljon jännittää! Mutta kyllä sä varmasti olet kuullu ihan oikein..

Mun oli pakko tehdä vielä yks raskaustesti eilen. Raskaana 3+ ilmaantui ruutuun kyllä tosi nopeasti, ja antoi mulle taas hetkeksi mielenrauhan. Pari viikkoa ultraan..
 
miss_piggy
Mun tissien arkuus on kadonnut oikeasti kokonaan! Ei tunnu enää miltään. Ja dopplerilla tuntuu olevan vaikeuksia enää löytää ääniä... Voi huoh. Toivotaan että tyyppi on elossa ja jotenki on vaan hankala saada kuuluviin mitään... Tuntuu että ne äänet karkaa sitte tosi nopeasti kun ne löytää, että en tiedä voiko johtua siitä että tyyppi liikkuu kohdussa, tai että esim. aamuisin kohtu on eri asennossa kuin päivällä.
 
Hui, täällähän on turistu ahkerasti!

pipsa79 Onnittelut ja ihanaa vauva-arkea koko perheelle! :heart:

Bling miten onnistui valejuominen festareilla?

miss_piggy En keksi mitä muutakaan nuo jumputukset olisi kuin pikkuisen sydämensykettä. Sillä on vielä niiiiiin paljon tilaa hyöriä ettei ihme että karkailee anturin alta pois. Itse muistan vielä rv 17 neuvolakäynnilläkin kaveri potkaisi anturista vauhtia ja katos omille teilleen. :)

Mayinka Toivottavasti hedelmät pysyisi sisällä jatkossa, tai sitten sinun vauvasi on päättänyt olla tykkäämättä niistä jo nyt. :) Täällä kahvi maistuu taas, pahoinvoinnin aikana ei voinut kuvitellakaan. Nyt ei pysty kyllä paljoa juomaan kun närästys tuo hissin ylös. :(

Milk@ kivaa että teillä pääsee noin aikaisin ultraan, mutta kyllä se varhaisultrakin varmasti houkuttelee. Eipähän tarvitse arvuutella enää, varsinkin jos ei mitään oireita ole. Hienoa että olo on myös parantunut, kuulosti kyllä aika hurjalta reaktiolta. Ymmärrän hyvin tuon raskaustestien teon, niillä (varsinkin digeillä) saa mielenrauhaa alkuvaiheeseen. Itse tein 10 testiä. :whistle:

Tervetuloa joukkoon Vilja-Maaria ja onnittelut hyvistä varhaisultrakuulumisista! Se jumputus on niin ihanaa kuunneltavaa, varsinkin eka kerta! :heart:

Syksy2010 yöh, voin kuvitella tuon ainaisen kahvin hajun. Olsiin varmaan joutunut hakeutumaan väliaikaismajoitukseen alussa jos olisin ollut samassa tilanteessa. :D Töissä oli kyllä vähän hankalaa peitellä kahvin juomattomuutta, olen nimittäin normaalisti suurkuluttaja.

Mulla on myös nyt raskausaikana riidan jälkeen tullut kamala pelko (ja täysin turhaan) erosta. Ihan kuin nyt yhtäkkiä erottais vaikka yli 10 vuotta ollaan toistemme naamoja kateltu. :D Hormonit on vaan niin ihana asia että ehkä tulee hieman ylireagoitua asiaan kun asiaan. :whistle:

lady1979 Täällä kans alussa tissit sai kumman turvotuksen mutta on onneksi normalisoitunut. Saa nähdä mitä tulee olemaan synnytyksen jälkeen. Ihanaa, teilläkin kohta ultra! :heart:

Tervetuloa mm-79! Kiva kun kuumeilupuolelta on tungosta tälle puolelle. :) Aika kurja oire tuo nenäverenvuoto. :( Hienoa että nt-ultrassa oli kaikki kunnossa eikä ensimmäisessä sokrussakaan käynyt käry. Toivottavasti toinen sujuu sitten yhtä hyvin!

Maikkikselle myös tervetuloa joukkoon, sinulla jo raskaus ihanan pitkällä! Koska teillä on ru?

mutantti Tsemppiä viimeiseen viikkoon ennen lomaa, toivottavasti se menee nopeasti! Toivottavasti tuo tuhru ymmärtäisi nyt vihdoin lähteä kauas pois sinua häiritsemästä. Mitä uutisia ultrasta?

Tiksander Minulle myös on ehdotonta saada tuo Manduca koska selkä ei kyllä tykkää ihan mistä tahansa rimpulasta. Bongasin sellaisen käytettynä myynnistä ja nyt vaan hierotaan hintaa. Mukavasti teilläkin jo hankinnat kasassa, ja kivaa että saatte noin paljon lainaksi.

(.) Terveisiä neuvolasta! Painoa tullut nyt yhteensä 5 kiloa, ei hassumpaa. Joudun aloittamaan raudan syönnin vaikka olin kuvitellut että selviän ilman loppuun saakka. :( Vauva on jo asettunut raivotarjontaan ja kuulemma harvoin ne enää sieltä tässä vaiheessa kääntyy. Jee! Muuten kaikki menee ihan hyvin selkäkipuja lukuunottamatta. Pitänee ottaa yhteyttä fyssariin jos osaisi neuvoa jotain jumppauksia. Omat keinot alkaa olla loppu. :(

zapata 30+3 (HUI!)
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Voihan v... kirjoitin varmaan puolen tunnin ajan tänne tekstiä ja kunnon romaani oli meneillään. Kun yritin lähettää tekstiä se hävisi kuin tuhka tuuleen :stick: Nooh, ei auta kun tehdä vaan sepustukset uudestaan.

Mayinka ovista tikuttelin ja plussan sain su 9.6. Olen kuitenkin aika varma, että olisi plussaa näyttänyt jo la 8.6 päivällä tai illalla. Eli kauheasti ei munkaan lasketunajan pitäisi heitellä.
Kahvia en muutenkaan juo, mutta tee ei tänään aamulla mennyt kurkusta alas millään. Koko kupillisen tyhjensin lavuaariin. Colajuomaa menisi alas niin paljon kuin joisi, mutta yritän kovasti sitä rajottaa kohtuuteen.

Poika ja tyttöoloista... Mulla on hiukan tyttöolo, mutta olisihan pieni poikakin aivan ihana! En oikein tiedä vielä haluanko tietää sukupuolen ennen syntymää vai en. Mieheltä en ole huomannut kysyä mitä mieltä hän on. Toisaalta olisi kivaa odottaa syntymään asti, mutta toisaalta en tiedä maltanko.

Milk@ sullahan on eka neuvola sitten jo ihan pian. Mulla on vasta hiukan myöhempään. Tarkoituksella varasin sellaiseen viikkoon, että ollaan miehen kanssa molemmat lomalla. Ei sitten tarvitse töissä selitellä.
Raskaustestin minäkin tein vielä edellispäivänä. Hih! Oli vaan pakko rauhoitella omaa mieltä.

Tervetuloa Vilja-Maaria, Maikkis ja mm-79!

Käymästänne riitelykeskustelusta... Yksi tulisielu löytyy täältäkin suunnalta. Välillä tulee paukutettua päätä oikein kunnolla. Etenkin nälkäisenä ärripurri iskee tosissaan! Mies on onneksi rauhallisempaa sorttia. Yli kymmenen vuotta ollaan oltu yhdessä. Alkutaipaleella miehestä ei riitapukaria meinannut löytyä sitten millään. Joskus ärsytti niin paljon yksinään äksyillä. Nyt on hänestäkin alkanut vähän ärripurria välillä löytyä, mutta huomattavasti pienemmissä määrin kuin meikäläisestä :D Onneksi ei olla kumpikaan kovin pitkävihaisia, joten saadaan riidat yleensä aika pian sovittua.

Miss_piggy täytyy myöntää, että hiljaiseloa täälläkin on ollut makkarin suunnalla. Oikein aloin pohtia ollaanko kertaakaan peittoja heiluteltu plussaamisen jälkeen. Energiat ollut niin tapissa, ettei vaan ole jaksanut. Eiköhän se tästä kuitenkin jossain kohtaa vilkastu :D

Lady1979 upeaa, että teillä on jo kummit valmiina! Todella kauniilla tavalla pyytämisen hoiditte. Ihan tuli tippa linssiin! Itse olen miettinyt kummiasioita paljonkin jo ennen plussaamista, mutta yhdessä miehen kanssa ei olla asiaa vielä pohdittu. Mielenkiintoista sitten nähdä ollaanko samoilla linjoilla.

Mutantti hyvin jaksoin festaroida, kiitos kysymästä. Illalla jaksoin yllättävän hyvin valvoa, mutta aamuisin herääminen oli todella vaikeaa. Maanantaina olo oli aivan naatti. Lauantaina miestä huvittu, kun olin tipattomuudestasni huolimatta paljon huonovointisempi kuin hän :) Vielä ensi viikolla yhdet festarit, mutta sinne menen onneksi vain yhden illan ajaksi.
Hienoja ultrakuulumisia! Varmasti upea tunne!

Tiksanderin hankinnoista lukiessa tuli itsellekin kauhea polte alkaa tutkailla netistä kaikkea kivaa :) Jos vielä tässä vaiheessa yrittäisi kuitenkin malttaa mielensä.
Siskolta saadaan varmaankin vauvanvaatteita ainakin lainaan. Olisi niin kivaa jo niitä mennä hypistelemään :)

Olen onnistunut saamaan itselleni jonkinlaisen flunssan. Pientä kuumetta ja kurkku on kuin hiekkapaperi. Energiatasot aivan tapissa ja tavallista ruokaa ei tee ollenkaan mieli. Tunnollinen työntekijä kun sairastaa vapaalla. Harmittaa kun menee päivät ihan hukkaan nyt vapaalla ollessa, mutta en vaan kykene oikein mitään tekemään.
 
Miss_piggy, mä harkitsin dopplerin hankkimista mutten sit hankkinutkaan koska olin lukenut, että sydänäänet voi olla vaikeata löytää ja sitten on entistä huolestuneempi. Tsempit ensi viikon odotukseen ja nt-ultraan.

Hyvä että kaikki oli ok ultrassa mutantti!

Zapata ylitti 30 viikon rajan! Huikeata! Hyvä, että vauva on jo raivotarjonnassa. Meillä pikkunen oli viimeksi (viikolla 28) poikittain ja neuvolalääkäri sanoi, että hän ehtii kääntyä vielä monta kertaa. Tuntuukin, että hän kääntyy lähes päivittäin ihan uuteen asentoon. Pari päivää sitten masu oli täysin vino oikealle päin ja tänään vasemmalle. Joskus nuo suuremmat liikkumiset tuntuu aika... mielenkiintoisilta. Alan miettiä, miten napanuora pysyy pois tieltä.
Täällä on uusi leikki keksitty! XD Eli kun painan sormilla selkeästi jostakin kohdasta vauva vastaa potkimalla/lyömällä takas! :D Mieletöntä! Kommunikoimme! Eräs kaveri, joka on pitemmällä raskaudessa oli tästä aikaisemmin kertonut mutten oikein voinut uskoa sitä todeksi mutta tottahan se on!

Lady, onnea kummien valitsemisesta! Pitäisi varmaan itsekin alkaa miettiä kummeja.

Pikaista paranemista Blingille!

Vieläkin nolottaa se parinpäivän takainen raivokohtaus... nyt tilanne rauhallinen. Miehellä on kasvanut päähän hyvin herkät antennit sanalle NÄLKÄ ja heti kun sitä kuulee keskeyttää muut toiminnat ja alkaa miettiä pikaista ratkaisua, samaan tapaan kuin ladyn mies :D

Kävin eilen ostamassa uudet rintaliivit Funky Ladysta. Kalliita nuo on mutta tosi laadukkaita. Nyt tuntuu ihanalta kun ei purista mistään ja pystyy hengittää normaalisti! Imetysliivit ostan sitten myöhemmin.
Äitiyspakkaus haettu, se on tosi iso paketti! :D Tuntuu oudolta, että minulle annetaan äitiyspakkaus. Minulle! Eilen iski shoppailuinto ja ostelin lisäksi vähän vaatteita. Hullua ajatella, että pian niihin vaatteisiin laitan pikku ihmisen! Ostelin lähinnä kokoa 56 ja pari isompaakin. Mietin, että kannattaako ollenkaan ostaa kokoa 50?
Tänään aloitin uudestaan jumppa- ja lantionpohjaliikkeet, katotaan montako päivää niitä tulee tehtyä :p

Seksistä, meillä on ollut vaihdellen aktiivisia ja passiivisia aikoja. Jossain vaiheessa näin jatkuvasti todella eläviä seksiunia ja olin jatkuvasti sillä tuulella. Mies kutsui nymfomaniksi :D Tällä hetkellä taas ei kauheesti koko touhu kiinnosta.
Mies on kovin innostunut suurentuneista tisseistäni. Mietin vaan, että mitä sitten kun imetys ohi ja jäljellä tyhjät pussukat :p Oon yrittänyt henkisesti valmistaa miestä (ja itseäni) siihen vaikka musta tuntuu, että kun ollaan vihdoin kolmistaan niin on ajatukset aika lailla muualla.

Syksy 28+5
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
zapata, meillä saa neuvolassa ultran viikolla 9-10, mutta mä varasin ajan yksityiselle viikolle 7+3. En pysty odottelemaan noin kauas.... ;) Sanoivat, että tossa vaiheessa ainakin jo varmasti näkee kaiken mitä silloin pitääkin - siis että pienokainen on oikeassa paikassa ja sydän lyö.

Bling, toivottavasti paranet pian! Kiva kuulla, että festaroinnit meni epäilyksittä :) Aika hauska yksityiskohta että sulla oli huonompi olo kuin miehellä.. :LOL:

Lady1979, ihana tapa oli todellakin hoitaa toi kummijuttu. Me ollaan vielä niin alussa, ettei kysytä mitään pitkään aikaan, mutta tiedetään kuitenkin, ketkä me haluttais.

Syksy2010, mä vähän katselin Kelan sivuilta, mitä äitiyspakkaukseen kuuluu. Siellähän oli kaikenlaisia ihania juttuja. Ja nyt kun Englannin kuninkaallisillakin on samanlainen, kyllä kelpaa. ;) Ja mulla on sellainen tunne, että me naiset ollaan paljon kriittisempiä itsemme suhteen kuin miehet ikinä. Kyllä ne rinnat miehelle kelpaa, vaikka ne ei ihan samanlaiset oliskaan enää kuin ennen raskautta.. Itsellähän se varmaan vaikuttaa enemmän, kun kehonkuva muuttuu.

Mun täytyy kyllä sanoa, ettei tää alkanut raskaus ole toistaiseks vaikuttanut seksihaluihin mitenkään. Ehkä lisännyt niitä, jos mahdollista.. Mutta mies odottaa silti innolla keskiraskautta - hän oli lukenut, että naisen seksihalut kasvavat silloin :LOL:

Kävin tänään ekan kerran kolmeen viikkoon salilla. Olipa ihanaa! Selkä kiittää.. Täytyy yrittää taas alkaa käydä aktiivisemmin nyt, kun ei enää henkeä ahdista niin paljon. On paljon energisempi olokin pikku treenin jälkeen!
 
Milk@, jaksamisia ensimmäisen ultran odotteluun! Mullakin on nyt oikein kunnon piinapäivät edessä kun pitää odottaa vielä / enää viikko. Tämä on piinaavampaa kuin menkkojen odottelu! :D

Vilja-Maaria, welcome on board :) Mahtava - ja ihan tosi - elämänasenne että elämä kantaa. Niinhän se tekee, kyllä asiat vaan usein suttaantuu parhain päin vaikka joskus olisikin vähän hankalampia kohtia :)

Syksy, taisi mun makeanhimo muuttaa sinne! Ennen tosiaan upposi leffaa katsellessa salakavalasti pussillinen karkkia, nyt saa hätinä pienen suklaapötkön syötyä. Olen plussan jälkeen syönyt ehkä kolmesti karkkia, ja se on jotain ihan tavatonta mulle :D Ei noita riitoja kannata kovin kauheasti murehtia, kyllä mieskin varmaan ymmärtää että hormoneilla on osansa asiassa. Eikä se varmasti sua ja pientä jättäisi, ei muutaman merkityksettömän riidan takia :)

lady1979, täällä myös on huomattu poven paisumista. Mieskin tuossa joku päivä sitten yhtäkkiä tokaisi että kyllä sulla näin sivulta onkin isot tissit! :D Normimoodissa ne ei ole ollenkaan häiritsevän isot, ei niitä tarvitse erikseen etsiä mutta ei ne kyllä silmille ole ennen hyppineet. Siellähän onkin pian jo ultra! Kerro mitä pienelle kuului! :)

Tervetuloa mm-79 ja Maikkis:)!

mutantti, tuosta kirjoittelusta, olen huomannut saman, viimeksikin huomasin vasta päivä oman postaukseni jälkeen että sun oma oli lähetetty just samaan aikaan ja oli mun oman yläpuolella. Olisipa mullakin syömäpuolen suhteen niin ettei mitään tekisi mieli... pirulauta kun kaikki menee mikä ei pakene :D Noh, paitsi makea. Ja kylpylän aamiaisella huomasin että munakokkeli on ihan ehdoton nounou :D Toivottavasti tuhru jäi viimeiseksi, voin vain kuvitella miten valtava huoli sellaisesta tulee. Onneksi pikkuisella oli kaikki hyvin :heart:

zapata, jaksamisia selkäkipujen kanssa! Toivottavasti saat fyssarilta toimivia liikkeitä. Reilut kuusi viikkoa ja siellä ollaan täysiaikaisia, onnea!

Blingille pikaista paranemista! Jotenkin kesäflunssa on vielä ärsyttävämpi kuin talviversio, tuntuu että lämpimillä säillä liman eritys on jotain ihan katastrofaalista : /

(.) Kylpylästä kotiuduttu ja olipa ihanan rentouttava reissu! :heart: Unohdin välillä jopa panikoida siitä onko Nyytti enää hengissä tai onko tuolla sikiötä ollenkaan. Olo on oireiden puolesta oikeinkin raskas, murehdin vain varmaan ihan tarpeettomia. Osittain tämä on varmaan sitäkin etten anna itselleni lupaa nauttia raskaudesta ennen kuin on todistettu että kohdussa oikeasti kasvaa jotain. Muuten isku olisi aivan liian valtava.

Viikko ultraan, sitten mennäänkin jo kahdeksannella viikolla :) Toisaalta aika tuntuu menevän tosi hitaasti ja toisaalta taas liitävän - viikko tuntuu mahdottoman pitkältä ajalta odottaa mutta plussatestin tekemisestä tuntuu olevan vain muutama päivä kun siitä on oikeasti pian kolme viikkoa. Aika on suhteellinen käsite ;)

Nyt elpaamaan, valtava väsy kun piti tunnin kotona olon jälkeen jo lähteä agilityyn kirmaamaan puudelin perässä ja sieltä anoppilaan kahvittelemaan anopin synttäreitä :) Hyvää viikonloppua! :flower:

Mayinka 6+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Milk@
Kiitos kaikille tervetulo-toivotuksista :)

Bling - pikaisia paranemisia :)

Zapata - hauska idea tuo teidän uusi leikki. Ihan en itse pääse vielä kokeilemaan mutta täytyy muistaa sitten myöhemmin.

Meillä tosiaan raskausviikkoja kasassa 19+2. Tasan viikon päästä on rakenneultra. Jännittää nyt jo ihan vietävästi. Vatsa menee ihan mutkalle kun ajattelenkin asiaa. Yritän olla kovasti murehtimatta/huolimatta ultraa, sillä eihän se tuloksia mihinkään muuta huolehdin mä niistä etukäteen kuinka paljon vaan. Tosin helpommin sanottu kun tehty. Aika on todellakin suhteellinen käsite, kuten Mayinka niin osuvasti totesi.

Käytiin muutama päivä sitten ukon kanssa Ikeassa. Tarkoitus oli katsoa uutta kirjahyllyä mutta jotenkin eksyimme siihen lasten osastolle katsomaan pinnasänkyjä. Meinas itku tulla niistä sängyistä, jotenkin vaan uskomatonta että meille ehkä tarvitaan moista :) Hormonit ehkä siis täälläkin "hieman" vaikuttavat mielialaan aina välillä....Isoimmilta riidoilta ollaan ukon kanssa kyllä säästytty mutta olen huomannut että minusta on löytynyt pieni nalkuttaja..."älä jätä sitä siihen", "korjaatko heti jälkesi" yms...inhoan itsekin nalkutusta joten en ymmärrä miten olen tähän ryhtynyt. No, toivotaan että olotila on ohimenevä :)

Maikkis
 
miss_piggy
Onko kukaan teistä meinannut lähteä ulkomaille odotusaikana? Kun mies haluais johonki etelään joskus elokuussa kun mun työt loppuu mutta mietin vaan että uskaltaisko ja mitä siellä uskaltaa syödä jne...

Muutoin tänne ei kummempia, kyllä sillä dopplerilla tulee leikittyä ja se jumpsuttelu kyllä kuuluu ku tarpeeks kauan hakee :D Eilen löysin kirppikseltä imetystyynyn 3 euroa ja sellasen vauvan kylpytuen 4 euroa, mutta iski kesken kaiken kauhean paha olo ja piti lähteä pois, joten ne jäi sinne! Aattelin tässä nyt lähteä käymään uusiks jos ne ois siellä niin voishan ne ostaa ;) Tosiaan eilen tuli yhtäkkiä huono olo jota kesti kyllä iltaan asti. Nyt ollut parina päivänä myös jotain nipistelyä alamahassa ja välillä on silleen "repiny" munasarjojen kohdilta.

10+1.
 
zapata, mitä pidetään hemoglobiinirajana et joutuu syömään rautaa? Hienoa että jo oikein on asettunut pikkuinen =)

Bling, meilläkin tuo mies on niin rauhallinen että jos pikkasen tiuskasenkin niin en kehtaa enemppä kun toinen on niin tyyni =) Heh, vai oli huonompi vointi sulla kun miehellä. Mulla on yleensä aamut parhainta aikaa ja iltapäivät pahinta. Hirveen läjän oon kaikkea naposteltavaa hamstrannu festarievääksi, paha olo kun iskee heti kun maha meinaa edes suunnitella murahtavansa. Paranemisia sinne!!!

Syksy, kuullostaa ihan parhaalta tuo tökkimisleikki :heart: Pääsispä jo itekin tuohon vaiheeseen hop!

Milk@, mahtavaa että olot on parantuneet niin että salillekin jaksaa. Mä oon tämän viikon lusmuillu täysin. väsyttää vaan niiiiiiiiiin paljon.

Mayinka, hih, vai niin on ruokahimot siellä =) se on vaan tyhmä puoli siinä ettei mitään tee mieli että on kuitenkin pakko jotain syödä. Muuten tulee karmee olo. Väkisin sit mutustat koko ajan jotain vaikka ajatus kaikesta on yökkis. ja jos liikaa erehdyt syömään niin siitäkin taas yrjöttää. Eilen menas vallan epätoivo iskee ihmiseen että mitä mää nyt muka voisin syödä kun maha kiljuu ruokaa ja pää kiljuu ruoka on yäk. Kiva ett' pian pääset tiirailemaan pikkuista. ja Milk@ myös. =) Oli se vaan jännä nähdä. Onko tellä miehet tulossa mukaan? Mulla ei tullu kun oli keskellä työpäivää aika. Mutta kotona sit esitteli kissallekin kuvia, että tämmönen tulee sitten vetämään sua hännästä =)

Maikkis, oon huomannu sellasen päinvastaisen reaktion mielialassa kun varmaan yleensä odottavilla; pienestä en hetkahdakkaan ja tasaista on meno. =) Tsemppiä paljon rakenneultraan!

Tänänpä olikin sit neuvola, ja toisen kerran pääsinkin kurkkaamaan mitä tuolla masussa on, kun sanoin hematoomasta niin tarkistettiin tilanne. Noh, sepä olikin jo kadonnut, niin kuin kuulemma pienet hematoomat monesti tekee. Ja sit pötkyläkin oli eri päin näyttäytymässä hienosti, saatiin parempi mitta ja vastaskin jo 8+1 (ke oli 7+2)! Tänään siis menkoista 8+0 ja la 21.2. Eli taidan siirtyä siihen laskutapaan siis.

Huippista viikonloppua kaikille!!!
 
  • Tykkää
Reactions: lady1979
Pikaiset terveiset rakenneultrasta! Kaikki oli hyvin (jännitti niin paljon, että melkein itkin automatkan sinne ultraan…). Mun vahva tyttöolo piti paikkansa eli tyttö olisi meille tulossa! :heart:

Ollaan niin onnellisia ja kiitollisia, että kaikki on hyvin! Marraskuisten pinoon on tullut niin paljon surullisia uutisia vielä näinkin myöhäisillä viikoilla, että pelko kyllä hiipi omaankin mieleen.

Mites jonesyn ulta meni?

Ihanaa viikonloppua kaikille! :)

Twinflower 20+1
 
Ciao kaikille! Pikaviesti kännykän kautta.
Np-ultra takana ja siellä se heitti ylävitosia. Kaksi kättä, kaksi jalkaa, sormet ja varpaat heiluivat. Niskapoimu oli 1mm (raja 3mm) ja nyt odotellaan vielä verikokeen tulokset. Vastasi viikkoja täysin ja oli muutenkin reipas pikkuinen.

Ulkomaan matkailusta sen verran, että itselle ei ole tullut mieleenkään olla lähtemättä, jos muuten voi hyvin. Moni yatäväni on reissannut ja paljon raskausaikana. Meillä oli suunnitelmana lähteä californiaan, mutta päätettiin se jättää siihen ajankohtaan, kun miehellä on pitkä vanhempainvapaa. Nyt lähdetään sitten Espanjan lämpöön lokakuussa :). Jihuu! Mites muut, reissuja tiedossa?

Palaan pian, paremmalla ajalla :)

Lady ja Bambsu, 12+0
 
Moikka kaikille :)

Kiitos kysymästä Twinflower - ultra meni meilläkin onneksi hyvin ja kaikki oli niin kuin pitääkin :heart: Myös mä jännitin ultraa ihan älyttömän paljon juuri tuon marraskuisten pinon huonojen uutisten takia. Meille näyttäisi olevan tulossa aikas menevän ja aktiivisen oloinen poika :heart: Koko oli kolme päivää viikkoja suurempi, mutta laskettua aikaa ei kuitenkaan muutettu, eli toivottavasti TAYSissa tavataan Twinflower :D !

Maikkis: Odottavan aika on pitkä ;) ja kuten tuossa jo tulikin ilmi, niin myös mulle tuo RUn odottaminen oli ihan tuskaista, vaikka järki sanoikin, ettei hermoilu mitään auta. Mutta tiedän tunteen ja voin vain toivoa, että sulla on viikko buukattu nyt niin täyteen tekemistä, että päivät menisi hujauksessa ohi ja RU-päivä koittaisi viimeinkin :) Tsemppiä matkaan!

Mutantti: Mulla oli tuo eka kolmannes kanssa sellaista seesteisyyden ja tasapainoisen mielen aikaa, että mies jo ihmetteli että mikä mua oikein vaivaa :LOL: "onneksi" tilanne on nyt normalisoitunut, ja tuittuilua löytyy taas vanhaan malliin ;) Itseäni on vaan huvittanut tuo, kun kaikissa oppaissa sanotaan juuri päinvastoin, että nyt keskiraskaudessa pitäisi olla tasapainoista ja ihanaa :D ...ehkä se tasapainokin nyt kuitenkin löytyy, kun tuo "paljon pelätty" RU on takana ja sieltä sai hyviä uutisia. Voi alkaa iloitsemaan raskaudesta ihan avoimesti :heart:

miss_piggy: Kyllä ehdottomasti kannattaa lähteä reissuun, jos vain olo on sellainen ettei pahoinvointi tms. ole esteenä. Meillä on nyt viikonloppuna edessä Italiaan lähtö, mennään sinne viettämään kesälomaa reiluksi viikoksi. Toki pitää hieman miettiä mitä syö - esim. ilmakuivatut kinkut ym. paikalliset herkut jää tällä kertaa nauttimatta, mutta muuten ajattelin kyllä ottaa reissusta kaiken irti :D Itse oon muutenkin sellainen, että pari kertaa vuodessa pitää ainakin päästä pois Suomesta - saa nähdä kuin sitten ensi vuonna reissailu pienen kanssa onnistuu.


Aurinkoista viikonloppua kaikille, ihanaa kun on lämmintä :cool:


*jonesy 21+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Milk@ ja miss_piggy
Kaikki raskausoireet ovat loppuneet. Testiviivahan on haalennut jo aiemmin, aamulla heräsin rinnat pehmeinä ja täysin kivuttomina. Muut oireet ovat hiljalleen hiipuneet ja kadonneet viikon sisällä, ainoastaan tuo rintojen kosketusarkuus ja kipu olivat ainoat pysyvät merkit siitä että kohdussa on pieni elämä. Ikävä kyllä meidän pikkuisen sydän on tainnut lakata lyömästä :'(

Terveyskeskuksessa oltiin samaa mieltä, että todennäköisesti keskeytynyt keskenmeno, ja käyn lääkärin jutuissa parin tunnin päästä. Tekee sitten lähetteen ultraan, kun tuolla ei vissiin ole laitteita. Pahinta on että joudun kokemaan tämän yksin kun mies on tekemässä 16 tunnin työvuoroja järkkärinä enkä halua herättää kun saa nukkua 6 tuntia välissä. Aamu on alkanut itkulla, toivottavasti pystyn edes lääkärille puhua ilman pillitystä. Todella paha olla.

Kopioin tämän maaliskuisista, koska en pysty kirjoittaa tänne omaa postausta asiasta, muuten itken silmäni päästäni. Kirjoittelen sitten myöhemmin kun saan asiaan selvyyden, mutta toivo tuntuu olevan liian kaukana ulottuvilta tällä hetkellä.
 
Voi Mayinka! Olen todella pahoillani. Kylmät väreet tuli kun luin tekstisi :'( Tsemppiä lääkärireissuun. Ihan hirveää, että joudut sinne yksin menemään. Halaus ja voimia! Teilläkin oli yritystä niin kauan, että tämän olisi toivonut kantavan loppuun asti. Itseäkin alkoi nyt kauhistuttamaan miten omassa masussa voidaan, kun niin samoilla päivillä kanssasi edettiin. Tulehan purkamaan sydäntäsi heti kun lisää on selvinnyt!

Zapata valejuominen festareille taisi sujua menestyksekkäästi :D En usko, että kenenkään epäilykset heräsivät :LOL: Veljelleni lopulta päädyttiin kertomaan, koska tuli sellainen tilanne ennen festareille menoa, että olisi sitten pitänyt valehdella. Enkä sitä tietennkään halunnut tehdä. Mies kovasti jännitti veljelleni kertomista, koska hekin ovat todella läheisiä. Veljeni tiesi kuitenkin yrityksestä, joten oikein ilolla otti uutisen vastaan :)
Hienoja neuvolakuulumisia sinulla! Olet jo todella pitkällä raskaudessa. H-hetki lähenee kovaa tahtia :)

Syksy2010 aivan mahtava tuo teidän uusi leikkinne :D Kunpa itsekin olisi jo noin pitkällä ja pääsisi testaamaan!
Onhan edessä olevat fyysiset muutokset varmasti suuria, mutta eiköhän mieskin naisen muuttuneen kropan hyväksy kun häntä todella rakastaa. Monelle naiselle se saattaa lopulta olla kuitenkin suurempi paikka kuin miehelle. Itseäkin toki hiukan jo kauhistuttaa, vaikka tälläkään hetkellä ei missään supertimmissä kunnossa ole. Raskausarpia tulen saamaan takuuvarmasti, kun niitä on meinannut tulla ihan jäädäkseen ihan normi painon noususta ja laskusta vuosien varrella.

Maikkis niinhän se on, ettei ultran tuloksiin voi vaikuttaa vaikka kuinka jännittäisi. Mutta silti vaan se varmasti jännittää! Kai jännitys luonnollistakin on, kun onhan kyse kuitenkin todella merkittävästä asiasta. Minä ainakin myönnän jännittäväni kaikkea turhempaakin :D Tulehan sitten heti kertomaan kuulumiset.

Miss_piggy me ainakin taidetaan suunnata ulkomaille syksymmällä. Ajattelin, että sitten olisi paras hetki lähteä kun kriittisimmät viikot on ohi, mutta hirveän iso vatsa ei kuitenkaan vielä olisi painolastina. Mihinkään supereksoottiseen paikkaan en ehkä uskalla lähteä, ainakaan pitkän lentomatkan päähän. Mutta jonnekin haluan aivan varmasti! Kaverini sai juuri matkatuliaisena aika moisen vatsapöpön Euroopan matkaltaan ja sen selättämisessä meni useampi viikko. Hiukan siis vähän kauhistuttaa, mutta pitää vaan järjellä miettiä mitä syö jne ja se on sitten huonoa tuuria mikäli joku pöpö matkaan tarttuu.

Mutantti hyvä, että hematooma oli päättänyt ottaa hatkat! Kunpa itsekin pääsisin pian kurkkaamaan ekaa kertaa pikkuistani!

Twinflowerille onnea hienoista ultrakuulumisista! Tyttö se siellä siis asustelee :heart:

*jonesy onnea poikauutisista! :flower:

Lady1979 onnea myöskin sinulle hienoista ultrakuulumisista! :heart:

(.)
Flunssa jatkuu edelleen. Kovin pitävän otteen tuntuu nyt ottaneen. Pari viimeistä yötä on mennyt jäätävässä yskässä. Mitään yskänlääkkeitä en ole uskaltanut ottaa, vaan olen yrittänyt pärjätä pastillien ja veden voimalla. Ei vain teho niissä tunnut riittävän. Eilen vielä oli pientä lämpöä, mutta onneksi ehkä muuten hitusen parenpi olo. Olen elänyt ihan kummallista rytmiä, kun välillä olen ollut yöllä pidempiä aikoja hereillä ja sitten päivällä taas nukkunut.

Tänään yritän nauttia aurinkoisesta päivästä. Kovin säätiedotteissa uhkailivat, että aurinkoa riittää enää muutamaksi päiväksi. Pitää nyt ottaa kaikki ilo irti!

Tiistaina on varhaisultra ja mitä lähemmäksi se tulee, sitä enemmän mua jännittää. Nyt alkoi jotenkin kauhistuttamaan entistä enemmän. Hui! Pitäkää kaikki peukkuja pystyssä, että mun masussa pikkuinen kasvaa oikeaa vauhtia oikeassa paikassa!
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
miss_piggy
Mayinka :hug:

Mulla siinä keskeytyneessä ei kyllä testiviivat haalistuneet missään vaiheessa, eli itse en siitä ainakaan voinut päätellä mitään...Tissien arkuus on täälläkin välillä kadonnut kokonaan ja mun olo on muutenkin oireeton, eli voisko silti kaikki olla kunnossa? Itsehän en ole esim. oksentanut kertaakaan, rintojen arkuus on ollut tosi minimaalista, ja mahassa ei ole tuntunut edelleenkään juuri miltään...

Jaksamista joka tapauksesssa :'( Tiedän kokemuksesta miten kamala tuo keskeytynyt on eikä se tyhjentäminenkään mukavalta tunnu, mutta olo helpottaa heti kun saa kohdun tyhjäksi. Henkisesti ainakin itselleni oli todella tärkeä juttu.
 
Kiitos teille mutantti, Bling ja miss_piggy.

Lääkäri ei saanut sydänääniä kuuluviin. Koska vuotoa ei ole ollut, kyseessä ei kuitenkaan ole hätätilanne enkä pääse sairaalaan ultrattavaksi vaan joudun odottamaan maanantaihin. Jos vuoto alkaa, pitää soittaa uudelleen ja sitten ilmeisesti pääsisi heti ultrattavaksi. Toivon kuitenkin ettei alkaisi, ja että olisi edes pieni mahdollisuus että kantaisin vielä elämää kohdussani. Tällä hetkellä olo on täysin tunteeton, ja mietin vain surullisena miten iso kolaus tämä on miehelle kun joudun kertomaan asian kesken työvuoron. En kuitenkaan halua näin isoa asiaa salata, miehelläkin on oikeus tietää ettei kaikki välttämättä ole ihan kunnossa.

Pitäkää meille peukkuja. Epätoivoista ehkä takertua vielä toivonkipinään mutta kun en tiedä nyt mistään mitään eikä mikään ole enää varmaa. Listoilla roikun kunnes saan 100% varmuuden.
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Mayinka Voimia! Todella raastava tilanne ja epätietoisuus on kamalaa. Toivon todella, että kaikki kuitenkin kääntyisi parhain päin. Jaksamisia sinne sinulle.

miss_piggy Reissuun vaan, jos vointi on hyvä! Asun itse etelä-Euroopassa vielä tämän kuun. Syön aika paljon ulkona, ja jonkin verran kokkailen itse kotona. Välttelen riskiruokia ja esim. juustoja en syö juurikaan (vain kovia). Kävin täällä varhaisultrassa ja lääkäri ensimmäisenä varoitteli juustoista, muista vältettävistä ruuista ei puhetta ollutkaan. Johtunee siitä, että tämä on juustojen luvattu maa. Arvanette maan ;)

Twinflower ja Lady1979, *jonesy, onnea ihanista ultrakuulumisista!

Blingille paranemisia! Toivottavasti flunssa hellittää pian. Täällä ollaan peukut pystyssä, että kaikki menee varhaisultrassa hyvin!

Milk@ Hienoa, että sait salilta virtaa. Mulla on jäänyt salilla käynti plussaamisen jälkeen kokonaan, lähinnä huonovointisuuden takia. Toivon kuitenkin, että pääsisin takaisin, sillä kyllä siellä huhkiessa vaan tulee niin hyvä mieli ja energiaa riittää sen jälkeen pitkäksi aikaa.

Ihana tuo Syksyn leikki vauvan kanssa. En voi edes kuvitella, että miltä ne liikkeet tuntuu. Varmasti ihanalta!

Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista! Kiva kun on tälläinen palsta olemassa, täällä tuntuu olevan hyvä porukka. Tosi mukava lueskella muiden samanikäisten ensikertalaisten kokemuksia. Oon itse ollut viime päivät aika kiireinen, kun on pari kaveria kylässä Suomesta. Aika hulinaa ollut. Tänään ajattelin lepäillä ja antaa tyttöjen hoitaa juhlimiset keskenään! Oksensin alkuviikosta joka päivä ja nimenomaan aamupuurot ulos ja sitten puurokattilaa tiskatessa toisen kerran. Joku ei siis tykkää puurosta!? Nyt olen pari aamua syöny tuliaisruisleipää eikä mitään pahoinvointia. Rinnat on kasvanu, huomaa lähinnä siitä, et rintsikat jättää aikamoiset painaumat. Muuten olo ihan hyvä. Pitää vain syödä tasaisin väliajoin, muuten pahaolo iskee.

Ja tänään 8+0, että poks vaan!
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Jos mukaan mahtuu, niin täältä joukkoon saapuisi yksi 31v. ensimmäistä lastaan odottava nainen. Olen tässä tovin seurannut teidän keskustelua ja lopulta päädyin itsekin tulla tähän ketjuun mukaan. Omien laskujen mukaan LA ois 2.3.2014; mutta todennäköisesti se muuttuu ultras, koska kiertoni on ollut hyvin suurella vaihtevuudella.
Täällä on voitu yllättävän hyvin. Pientä pahoinvointi merkkiä oli tuossa yks ilta ilmas, mutta se meni nopeasti yhtä nopeasti kuin tulikin. Sen koommin en ole pahoinvoinnut. Erikoisia makuelämyksiä kyllä olen kokenut, kuten appelsiini maistui ja haisi valkosipulille. :) Vatsaan sattuu aika ajoin. Rinnat on tosi arat ja tuntuu että niistä on tullu kunnon jättiläiset, vaikka ei ne mitkää pienet oo ollu ennenkää. Selkää on särkeny välillä ja yks ilta särki lonkkaaki, saa nähä miten nää kaik vaikuttaa ny työntekoon. Oon ollu ny viikon vapailla, joten on rauhas voinu porskutella eteenpäin, maanantaina se näkyy, onko minusta työntäytteiseen päivään ollenkaa. Eka neuvola ois parin viikon päästä, sitä tässä jännitetään ja odotellaan.

knyte ja nyytti 6+6
 
Mayinka, oon niin pahoillani tapahtuneesta!! mä toivon ja pidän peukkuja, että kuitenkin saisitte vielä hyviä uutisia! Tulethan kertomaan kuulumiset. Voimia.. :hug:

knyte ja muutkin uudet, tervetuloa mukaan! Tää on kyllä ihan loistoporukka. :)

miss_piggy, me ollaan lähdössä lomareissulle syksymmällä. Ja suunniteltiin vielä toistaki reissua joulukuulle, silloin tosin vain pitkä viikonloppu Lontooseen. Ja toki voinnin mukaan. Niinku muutki on sanoneet, täytyy vaan katsoa mitä syö. Itsellä tulis mieleen että kananmunat täytyy olla täysin kypsiä, samoin kananlihan, salmonellariskin vuoksi. Samasta syystä välttelisin majoneesipohjaisia kastikkeita ja muutenki sellasia juttuja, mitkä voi ravintolassa seisoskella pitkäänkin pöydällä, esim. Jotain maustekastikkeita ja sellasia. Vihannekset pestävä kunnolla jne jne. Normaali varovaisuus riittää.. :) lähde ihmeessä!

Twinflower, *jonesy ja Lady1979, onnea hyvistä ultrakuulumisista! :)

Vilja-Maaria, ihanaa ku sait ruisleipää! Muistan, miten hienoa se oli aina ulkomailla asuessa, että sai leipää! :) Toivottavasti sun pahoinvointi hellittää ruisleivän avulla niin, että pääset taas kuntoilemaan :) mulla on selässä paha välilevyn pullistuma, siks on käytävä jumppaamassa halus tai ei. Toki aion kyllä kuunnella kroppaani enkä änkeydy salille jos on oikein paha olo.

Bling, kaikki peukut ja varpaatkin pystyssä hyvien ultrakuulumisten puolesta!! :) itsellä se on edessä viikon päästä maanantaina. Mies on luvannu tulla mukaan pitämään kädestä kiinni.. ;) toivottavasti toi sun flunssa menis nyt jo ohi. Kurjaa, ku sellaseen sairastuit kesken ihanan kesän.

mutantti, onnea sullekin hyvistä ultrakuulumisista! Varmasti helpotti oloa.. :)

Täällä ei edelleenkään pahoinvointia. Nännejä vihloo välillä silleen omituisesti, mutta varsinaisesti ne ei oo kosketusarat. Eikä rinnat oo kasvanu tai erityisen kipeät. Alavatsalla vaan niitä samoja menkkaoloja kuin on ollu viimeiset kaks viikkoo. Näillä mennään, ultrassa sit nähdään mitä tuolla tapahtuu. Sitä ennen on vaikea edes tajuta koko juttua. :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Mayinka :hug: Todella paljon voimia, toivon että maanantaina ultrasta löytyy kuitenkin vielä elämää. Olet ajatuksissani!

lady1979, *jonesy ja Twinflower ihanaa kuulla hyviä ultrakuulumisia, hienoa että kaikki on hyvin!

Tervetuloa mukaan knute!

miss_piggy Me käytiin tokan kolmanneksen alussa Italiassa ja nyt lomalla ihan vaan naapurimaassa. Lähinnä muistaa vaan kiinnittää huomiota ruokaan ja hygieniaan. Ja tietty omaan jaksamiseen. Varsinkin loppuvaiheessa kannattaa varautua siihen ettei vaan yksinkertaisesti jaksa. Yhtään mitään. :)

mutantti En tiedä mikä on tuo raja raudansyöntiin mutta itselläni oli tippunut 124->99. Mittauksien välillä oli 8 viikkoa, lääkärineuvolassa ei mitattu ollenkaan. Ihmettelinkin vähän huimausta mutta pistin kuumuuden piikkiin.

Hienoa että siellä hematooma on kadonnut, toivottavasti nyt saat nauttia raskaudesta ilman vuotoja.

Palailen paremmalla ajalla taas kommentoimaan, iPadilla tämä kirjoittaminen on tuskaa.

zapata 31+0 POKS
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä