*~ ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET~* vol 2.0

SuukkoSuulle löysin mä jonkun jutun jossa sanottiin että 5-8-vuotta on istuimet oletettu turvallinen käyttö ikä ja amerikoissa se on se 5-vuotta...ja enempihän siinä oli juttua ettei kannata tuntemattomalta ostaa kun ei tiedä käyttö historiaa, mutta kyllähän mä tietäisin jos sisko ois ollut jossain kolarissa...tätä pitää kyllä vielä miettiä...ois vaan saanut ilmaiseksi lainaan no eipä ne uutenakaan kalliita oo...ja tärkeintähän on pikkuisen turvallisuus. :heart:
 
TA juurikin näin :heart: ite en ymmärrä heitä, jotka tuntemattomilta ottaa. Sitä ku ei tiedä just et onko ollu kolarissa ja onko säilytetty esim. ulkona. Ja tekeehän nuo lämpötilaerotkin jo paljon turvakaukalolle, siinä kun on muoviosia. Itse en viitsi riskeerata ja sen vuoks JOS saisin joltai tosi luotettavalta ystävältä/sukulaiselta kaukalon, joka ois vuoden pari vanha ni voi olla, et ottaisinkin. Mut se 5v menee jo liian pitkäks ajaks eikä uudet niin älyttömiä maksa=) esim. vauvatar.fi:ssä oli iha edullisesti turvakaukaloita :heart:
 
Zoe-F
DD Meillä ei muuta ruoka-ajatuksia ole, muutakuin maistamispakko tulee mutta ei ole pakko syödä koko lautasellista.
Suukkis Se kaukalo on vissiin alle kaks vuotta vanha ja siinä oli vähän sellainen juttu, että se turvakaukalo ei tuu omaan autokäyttöön, vaan tavallaan "sitteriksi" tai siis mun äitille kuitenkin, ei välttämättä siis senkään autokäyttöön ollenkaan. Ei viitti autossa olevaa sotkea ja äitillä tulee oltua paljon ulkona, mutta tarvii sellasen tosi tukevan istuimen kun siellä on sitä hulinaa ja vilinää, niin että sen voi sitten köyttää vaikka puun oksaan :D. Me harkittiin sellaista isofixkaukalosysteemiä omaan autoon. En osaa sanoa vielä miten sen käy, mutta vaikka en sitä omaan autoon aio ottaakkaan, niin toivon että sen lahjottajan sanaan voi luottaa ja kaukalolle löytyy jotakin käyttöä, vaikkakin ei niin joka päiväistä. Eikä tuu kyllä sille omalle turvakaukalollekkaan sitten, kun en aio autoa enään käyttää kun kaikki on melkeistään tässä ihan lähellä. Aion sitten joskus ostaa vielä pyörään sellaisen "peräkärrin" ja turvaistuimen niin voi sen kanssa käydä kaupassa ja sitä rataa :)
TA No tuo ei maksanut paljon mitään ikeassa, varmaan jonkun kympin pintaan, toinen vaihtoehto olisi ollut selvästi tyttömäisempi sellainen tivoliteema, ja mä en oikeen, no, tykänny. Toi oli tollanen neutraali ja minusta kiva. Siellä oli myös ihan valkoisia.
Ja se linkki, no, mulle tuli vähän "paha mieli" kun meillä ei ookkaan niin söpöä kun mä luulin kun kattelin vähän aikaa niitä huoneita =)
 
Zoe-F
Suukkis Juu, näinhän sitä sanotaan. Mutta oikeest, kuka jättää lapsesa pitkiks ajoiks yksin? Mulla on kuitenkin kaks kättä ja kantoliina. Toi on siis vain ja ainoastaan ja enintään hekellistä käyttöä varten jos edes siksikään. Kärsimään se raukka joutuu jo varmasti ihan tarpeeksi kun mennään sinne "mummolaan" kun on niin pitkä matka. Mut pakko sanoa, äiskällä on neljä koiraa ja ittellä yks. Kaks kissaa ja kaks hevosta, ja aina ei riitä kädet eikä oo turvallista pitää lasta ihan lähellä, eikä oo ihan varmaa, että lähellä olis aina joku jolle tyrkkäis. Eli tää on vaa tät et kaikki tilanteet otetaan huomioon eikä jouduta pulaan vaikka mikä ois. Onhan mulla vaikka mitä tuttipulloja ja tuttejakin, vaikka en aio niitä syöttää. Mutta voi olla että mies joutuu joskus kattoo nappulaa hetken pidempään ja silloin voi tarvita tuttipulloja.
 
Zoe-F
Suukkis No siis sitä kaukaloa ei välttämättä käytetä ikinä jos hyvin käy. Että on aina joku jolle tyrkkää esimerkiks jos hevosta siirtää, siinä en mielellään omaa lasta pitelis hirveen lähellä. Ja mä nyt vaan oon sellanen että kaikki on suunniteltun ja hankittun valmiiks, vaikka puoliakaan ei ikinä tarvis. Mä en vaan osaa ottaa rennosti jos kaikki ei oo valmiina ja käden ulottuvilla jos tarvitsee jotakin.
 
hei naiset mikä keskustelun määrä taas :LOL:

vauvis ihanaa, pääset lomailee =)

kaukalokeskusteluun me saadaan varmaan miehen siskolta vuoden vanha kaukalo... jos ei kerkii heittää pois ennen ku kerrotaan raskaudesta :ashamed: tyttö täytti just vuoden ja rupee miehen sisko varmaan pian siivoo kaappeja.

isyyspakkausta mäkin ajattelin väkertää sit jossain vaiheessa... ainakin energiajuomaa, korvatulpat laitan. jonkun isi-aiheisen vauvanvaatteen. ideoita kehittelen... jos tulee poikavauva ni sitte varmaan hommaan sikarinkin sinne. :heart:

eipä muuta näin väsähtäneeseen iltapäivään... tentti meniks hoitotyön osalta kivasti mut anfy meniki sit päin :kieh: saas nähdä miten laskevat pisteet et joutuuks uusimaan sen anfy-osan. Sannyaa piti onnitella uudesta työpaikasta... :heart: kiva kun pääset koulutukseenki.. ite tykkään aina ku pomo viittii kouluttaa.
 
Zoe-F
Talvis Miekin suunnittelin jonkin näköistä isyyspakkausta käyttöohjekirjoineen :) Mutta täytyy kyllä sanoa että toi sikaari ei tuu oleen siinä laatikossa kun tuo mies on ollu yli viikon polttamatta.
 
sitterist piti sanoo et sehän on aivan loistava esim syöttöihin?? kyllä mä ainakin hankin jollen jostain saa... yritin kerran n. puolvuotiast syöttää joka ei viel syöttikseks istunu muttei sylissäkää oikeen onnistunu ku oltiin molemmat porkkanasoseessa... sitterissä sitten..
 
Zoe oi, onnittelut miehes puolesta :flower: mäki oon kannustanu miestä lopettaa nyt ku on odotus alkanu. yritin jo aiemmin mut sanos leikkisästi et sit ku oot paksuna... vähentämisen oon kyl huomannu sillä. se on kai joku juttu et poikalapsen kunniaks sikari poltetaan mut saa nähdä osaanko semmost ostaa sit... cafe cremei lähikaupast :LOL:
 
Mä taasen annan kaikkee neutraalia mikä menee sit tytön/pojan kanssa. Eli annan sen pakkauksen jo odotusaikana, ni sit on mahd. paljon hyötyä siittä. Eli esim kirjan luku yms. ku varmaa ostan jonku vaavin hoitokirjan jos vaa löydän sopivan.

Talvis sullaha jo paljon juttuja! :heart:
 
Ainahan mukaan mahtuu :) tervetuloa pinkkimieli! :heart: :flower: :hug: Taisit plussata ekassa kierrossa tms ku en mä sun nikkiäs muista usein nähneeni?

Mie just leivoin tsämpylöit :heart: Niitä o ihana sit tuoreina herkutella B)

SS & mytty 15+3
 
ElinaMaria joo olen... =) aika tarkkaan nuo ovat siinä järjestyksessä ku oon tehnykki... huom sitä yritystä oli takana se 7kk siin ehtii ;) ja kiitos Suukkiksellekin

olisin Zoen tavoin kiinnostunut tosta sitruunahaposta... rupes kone haisee raadolta :x

tervetuloa pinkkimieli ja Daadeli jahka uskaltaa :heart:

Vai leipos SuukkoSuulle sämpylöitä... mm.. :p määki olin ahkera ja tein vispipuuroo... :heart:
 
Chamorphis
Siis oikeesti kaikilla tosi hyviä ideoita siihen isyyspakkaukseen! :D Mä kävin kans kattelees eri nettisivuilla noita bodeja sun muita missä oli kaikkia kivoja tekstejä. Pitää varmaan tilata joku sellanen...
DD juu yritän ottaa iisisti. Sanoinkin miehelle ku tuli töistä kotiin et lapsi aiheuttaa liikkeillään niin eiköhän Nasu sit heti monottanu mua! :LOL: Varmaan Nasun tapa sanoa mulle, että "Relaa äiti"... :D :heart: :heart:
pinkkimkieli tervetuloa mukaan! =) Ja oikein paljon onnea ja tarrasukkia mukaan.. :flower:
Daadeli tänne sieltä kuumeilijoiden puolelta ja äkkiä! :D Ja onnea sullekkin oikein paljon! :flower:
 
Hmm.. täällähän ollaan juoruiltu!!! :LOL: :D
Eli todellakin tänään sain mahtavan paksun ja vahvan plussan testiin... Olo on edelleenkin aika epätodellinen :eek: ja sekava. ei vieläkään meinaa uskoa asiaa. varmaan 10x olen tänään tuijottanut testiä ja varmistanut, että onhan siinä se plussa
:LOL:

Kiitos kaikille onnitteluista :heart: ja pinkkimielelle oikein paljon onnea :flower:
 
Talvis oi, vispipuuro on kans tosi namia!! Mie tosiaan noit sämpylöit meinaan syyvä ja sit dipin kans syön porkkanoit ja kurkkua :heart: Jotain terveellistäkin sit ees (ok, dippi ei oo parhaimmast päästä, mut on sentäs noi kasvikset) :D

Osasha se Daddeki tänne tulla :D
 
Daadeli voithan sä viikon odottaa, mut ei sua ketään estä soittamasta =) mäki soitin jo viidennel viikol ku epäs. menkat ni en tienny koska olin tullu raskaaks... =) ja sillon ku mul oli se varh km ni olin jo kerinny neuvolaan soittaa, ja huomattiin tädin kanssa et oli erittäin vaikeaa sovittaa aikaa jollon heille kävis ja mä en ois koulussa/töissä... :whistle:
 

Yhteistyössä