*~ ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET~* vol 2.0

DD kyseli (taijoku) ruokatottumuksista... me ollaan kyllä ihan kaikkiruokaisia, mut nyt raskaana ollessa mulle ei meinaa maistua punainen liha millään! :eek: Mä olin jo vähän huolissani että saanko mä nyt kaikki tarvittavat aineet ja vitamiinit mut mä kyllä syön muuten aika monipuolisesti kasviksia ja sieniä ja viel niitä vitamiinejakin...

toivis, mä olen ateisti niin ei tuo rukoilu kuulu tapoihin... mut tavallaan kai mä "rukoilen" jotakin kun toivon että kaikki olisi hyvin. :) Ja no, ehkä se viime kevään epäonni sai vielä enemmän vakuttuneeksi siitä, että luonnon laki on luonnon laki eikä siihen mikään rukoilu auta. :|

No iloisempiin aiheisiin.... Mulla on oikeesti tänään kauhee vauvatavarahimo. :LOL: mä aattelin jo et pitäis pyytää joltain sukulaiselta ompelukone lainaan niin haluisin tehä sellasen vauvantäkin.... olispa kivaa! Ja aattelin ite ommella kantoliinankin niin ei siitäkään tarvii maksaa mitään 80 euroa!! :) (jos en ite osaa niin anoppi omepelee... ) Sain siivottua oman osani mut siippa ei oo vielä imuroinu (se on aina sen homma ku mä vihaan imurointia ) Kohta meen tekemään kaalilaatikkoa... nams. :p
 
EM: Kuten tuossa totesin, neuvolantädin kanssa on pitkät keskustelut käyty ruokavaliosta, ja punaista lihaa ei tarvitse ruokavaliossa. On jopa niitä tutkimuksia, joiden mukaan siitä on erityisesti odottajille ja lapsille mahdollisesti enemmän haittaa kun iloa. Siihen en ota kantaa, mutta elä huoli siitä ettei se maistu! Kuulostaa siltä et syöt terveellisesti ja monipuolisesti, sehän on ensiarvoisen tärkeää.

Toivis, itsekin olen rukoillut samaa. Se auttaa jaksamaan. :heart: Oikeassa olet siitäkin, että jokaisesta hyvästä asiasta on osattava nauttia. Raskaus on iloinen asia, vaikka se toisille vaikeampi onkin. Silti niitä hyviä hetkiä tulee ja niistä täytyy osata ottaa ilo irti :)
 
DD, näin on :heart: Voi että, meistä oikeesti tulee äitejä :D :heart:
Saadaan ne kauan kaivatut, toivotut ja odotetut pienokaiset :heart: :heart:
Taas on jotenkin herkkä mieli... yllätys, yllätys :D
Mä oon täällä pessy petivaatteita; peitot, tyynyt, päiväpeiton, pussilakanat, lakanan ja tyynyliinat, yms... Et tavallaan siivouspäivä mullakin :D
 
Sannya, rakkoon se potki viel sillon ku oli perätilassa. Nyt ku käänty niin on kyljet kohteena, mut parempi näin! Se ei ollu kivaa, herätä keskellä yötä siihen et sun pinkeetä rakkoa koitetan puhkoa :D Tsemppiä uuteen työhön, tuolla alalla sisua kyllä kysytään.

Toivis: Se taitaa kuulua raskauteen :D Noit herkistelykohtauksia kyl tulee usein.. Ahkera olet :) Mie ajattelin siivota vasta illemmalla, jahka saan nämä ihanat matikan harjoitustehtävät ratkaistua. Tai siis, mies imuroi ja tekee kaiken raskaan, mä pyyhin tasoja ja järjestelen :p Sehän meinaa saada kohtauksen jos vähänkään kumarrun. Mokoma hössöttäjä :heart: Hauska kyl tää loppuraskauden pesänrakennusvietti! Kokoajan tekee mieli siivota, et kaikki on tiptop ja varmasti valmiina.
 
Kiitti Sannya =)
DD, niin kuuluu :heart: Ai sul on siel sellaset tekeillä =) Jaksamista niihin, vaikka sä tekisit ne vaikka unissas :D :hug:
Meil on vähän samanlainen työnjako; mulle jää vain kevyimpiä hommia =)
Voi noita meidän hössöttäjiä :heart: Mut ollaan onnellisia niistä, monella ei nimittäin oo niin huolehtivaisia miehiä, ku meillä =) :/ :heart:
 
noniin... kaalilaatikko uunissa. Ei toi siippa oo saanu itteään vieläkään liikkeelle ja imuri könöttää hiljaisena kaapissa... :kieh: mä kohta sille päiväunet näytän..... *muminaa*

Toivelilija en missään nimessä halua mitenkään vähätellä kenenkään uskoa... luin tuon mun kommentin tuosta aikasemmin ja huomasin et oli aika tökerö... :ashamed: välillä tulee sanottua vähän kärjekkäästi asioita. pahoittelen.... :ashamed:

DD nii mä jotain tuollaista olinkin lukevinani sun kommentista aiemmin. :) Kyllä nytkin kaalilaatikossa on jauhelihaa mutta mitkään pihvit tms ei meinaa millään maistua. Kana maistuu ja kala. =) Tuu meillekkin harjoittamaan pesänhoitoviettiä.... :LOL: tääl olis tekemistä! :D

Huomenna pitäis käydä äänestämässä kun sunnuntaina en ehi. :) Huh. Ketäköhän äänestäis... :p
 
Toivis: Heh, et sä mua yhtään nörttinä pidä :D No on nää kieltämättä ihan loppusuoralla jo. En tosissaan hetkeäkään valittaisi miehestäni, koska parempaa ei mulle ole olemassa. Ihanan huolehtivainen, rakastava ja omistautuva. Toivoisin yli kaiken et ois ollu helpompi raskaus, niin sen ei tarvitsisi olla kokoajan niin peloissaan. Kertoi juuri viime viikolla, ettei pysty nukkumaan sen jälkeen kun aamulla menen suihkuun, kun pelkää että mulle sattuu jotakin. Et se on aina valmiina säntäämään sinne sekunnissa, jos vähääkään kuulostaa siltä et mulla ois hätä. :( Kato mitä sait aikaan, nyt mäki sit herkistelen! Summa summarum, meillä tosissaan on ihan mahtavat miehet. Pidetään niistä hyvää huolta ja muistetaan kiittää usein jatkossakin. :heart:
 
EM: Kala onkin erityisen tärkeää, et vauvan aivot kehittyy hyvin :heart: Parempihan nuo rasvahapot on saada luonnostaan, kun tabuista. Et hyvä jos kala maistuu raskaanakin :) Mä veikkaan et se pesänrakennusvietti iskee sullekin vielä, viimeistään vikalla kolmanneksella. Eka on kiva ostella kaikkea varastoon, mut sit ku niit vihdoin pääsee laittamaan paikoilleen niin haluaakin et kaikki on täydellisessä kunnossa valmiina pientä asukkia varten :heart:
 
heipsan :wave:

Tänne ei kummosempia, työpäivä takana :D ...Saatiin jo uudet työvuorolistat ja mun loma näkyy jo niissä :eek: ...eli 3 viikon päästä sanon heipat ainaki vuodeksi :whistle: ...

Eilen saatiin avaimet uuteen kämppään ja mies onki ollu kokopäivän sitä siellä remppaamassa..Ihanaa ku pääsee laittaa vauvanhuonetta enskuussa :heart: ...

vauvis neiti 30+1 :heart: :heart:
 
EM, ei hätiä mitiä :D Enkä mäkään mikään uskovainen oo =) :D
Käy imuroimassa se mies ylös sängystä, eiköhän lopu päiväunet :LOL:
Eikä mullakaan oo viel tietoo, et ketä äänestäisin :/

DD, nörttinä, noup :D Äärettömän fiksuna kylläkin =) :D
Voi sun miestä, tietty on huolissaan, omista prinsessoistaan :hug: :heart:
Vai sinäkin siellä herkistelet :hug: :hug: :hug:
Niin me tehdään :heart:
 
Chamorphis
toivis mä oon kyllä kans rukoillu pienen puolesta, vaikka en yleensä sellasta harrastakaan. Ja tiedän, että anoppi ystäviensä kanssa on kans rukoillu paljonkin vauvan ja mun puolesta.
DD mitä sä oot laittanu siihen isyyspakkaukseen?! Toivis kans?! Täytyy tunnustaa, että en ollu edes ajatellu sellasta, mutta vois kyllä olla ihana yllätys
miehelle... :D
vauvis onnea uudelle kämpälle! Se on oikeesti niin ihanaa, kun sitä pääsee sisustaan!!
Sannya onnea uuteen työhän! :flower:

Täällä taas vaihteeksi lähes vainoharhainen äidin alku... :ashamed: Eilen ja tänään oon tuntenu liikkeitä aika vähän ja heti taas mielikuvitus laukkaa... Ärsyttävää!!! :headwall:

Chamorphis ja Nasu 26+6
 
Juu isyyspakkaus sen olla pittää :) Mie pistän siihi (vaikkei mult kysyttykää ) just bodyn jos on painatus, sit kylpypyyhkeen miehelle (siihe tulee yksilöllinen painatus) ja peppupyyhkeen vaaville (myös yksilöllinen painatus joka on samassa linjassa miehen pyyhkeen kanssa). Sit ostan jotain kylpyjuttuja. Kirja (vaippaihottuma) ja nää perinteiset energiajuomaa, sisua ja sen semmosia :) Se turvakaukalo on sit se "pakkaus" siin isyyspakkaukses. Eli tulee varmaa yllättyyn! tosin jos täältä nää lukee ni auta armias sitä sitten!! :LOL:
 
Chamorphis
Suukkis kiitti vinkeistä! Pitää kyllä kans tehä sellanen isyyspakkaus... Mietin ensin isänpäivää, mutta saattaa olla et annankin sen vasta joululahjaksi.... no pitää kattoa... :D
 
Zoe-F Teillähän on jo kaikkee...no niin meilläkin :D ihana tuo verho systeemi pinnasängyn yläpuolella. taitaa olla ikeasta? oon meinaan itsekkin semmoista haluumassa, mutta teen ehkäpä itse, koska haluisin että se ois ihan valkoinen...
Meillä on vaatekaappi vielä pelkkä syvennyt liukuovilla...ehkäpä jossain vaiheessa saadaan sinne hyllyjä ja tankokin...
 
Toivis: Imartelevaa B) Taitaa olla tätä äitiyteen kasvamista, siis tämä tunne siitä että haluaisi ottaa läheisimmiltä kaiken ikävän omille harteilleen. En haluais et mieski joutuu pelkäämään meidän puolesta. Mut tuetaan toisiamme, ja nautitaan yhdessä tämän urakan palkinnosta: siitä pienestä tytönpallerosta, jota odottaa täällä melkein jo kaikki valmiina :heart:

Cham: Mun isyyspakkaukseen tulee tällästä:
- Isille Daniel Blythen Vaippavapaalla-kirja (vaihtoehtoinen opas isyyteen)
- neidille "Ensimmäiset sanani" -ensikirja (et mies pääsee opettamaan suomenkieltäkin lapselle)
- Kylpytarvikkeita: amme, pesutarpeet, vauvalle pyyhe & kylpylelu
- Erityisen hyvää kahvia & sisuja väsymykseen (meillä ei tuota viinaa harrasteta)
- Neulon itse pipon, ettei isinkään korvat palele vaunulenkeillä
- Boksereita (alasti nukkuminen loppuu siksi ajaksi kun vauva majoittuu meidän makkariin :p)
- Tuttipulloja

Tee ihmeessä sinäkin! Varmasti ois mieluinen yllätys :) Elä huoli noista liikkeistä, ei se joka päivä samalla lailla pyöri. :heart: Jos et saa sielunrauhaa millään, niin ainahan sä voit käydä tarkistuttamassa tilanteen. Koita kuitenkin ottaa rauhallisesti, ettei sun stressin takia vauva jätä jumppatuokioitaan väliin!

Vauvikselle onnea uuteen kotiin, vaikka kovin kateeksi käykin! :D Sitten äitiyslomalla onkin hyvää aikaa laittaa uusi koti kuntoon.
 
Nii juu, unohin sannoo, et myös ensikirja mut siin käsitellään eri vastakohtia kuten esim. pieni ja suuri =) Ja kahvi on kans tärkee tos paketis :D Mut saa ny nähä mitä kaikkee muuta noide lisäks sit tulis.. pitää vähän kyl rajottaakin, ettei liiaks tuu roinaa ja mielenkiinto katoa :D
 
Cham, tämmösiä oon aatellu: Ed-pullo tai kaksi, korvatulpat, mielisuklaata, body tekstillä, vauvan käyttöopas-kirjasen, jotain kylpyjuttuja, isi-sukat ( jos jostain löytyy ), tuttipullo+korviketta, yms. jotain pientä :D :heart: :heart:
Peesaan DDtä niiden liikkeiden suhteen. On meilläkin joskus rauhallisempia päiviä :heart:

Täältäkin vauvikselle onnea uuteen kotiin :flower:
 

Yhteistyössä