*~ ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET~* vol 2.0

Chamorphis
toivis voi vitsi kun ihana kuva! Välillä tulee itselläkin mieleen et mikä ihmeen "alien" tuolla mahassa möyrii! :D Sullakin oli hieman toispuoleinen toi maha!! :LOL: Mulla kans illalla kun kattelin telkkaria niin maha hytky urakalla... Oli vissiin joku aerobic-tunti menossa... Sulla onkin hyvällä mallilla noi hankinnat. Meiltä puuttuu vielä vaunut, turvakaukalo ja jotain pientä. Vaatteita on tarpeeksi. Pitää ruveta pikkuhiljaa laittaan lastenhuonetta. Meidän pitää vaihtaa omakin makuuhuone, kun meidän vierashuone on ainut huone mihin mahtuu sitten vauvan sänky mukaan. Ei ainakaan sit tartte unenpöpperös kävellä pitkin seiniä toiseen huoneeseen vauvaa ruokkiin...
vauvis olis kyllä varmaan ihana joululahja jos teidän vaavi sais päähänsä syntyä jouluaattona! :xmas:
Mäkin haluaisin, että pikkuhiljaa tulis lunta! Täällä on niin pimeetä ja märkää!! :headwall: Pikkupakkanen ja vähän lunta niin olis ihanaa! Tosin varmaan turha haaveilla, kun ei noi talvet oo enää kunnon talvia...

Chamorphis ja Nasu 26+5
 
Heippa taas kaikille! :wave:

Tääl ollu taas paljon kaikenlaista juttua =)

Mullaha oli ongelmia sen työnantajan kans ku pyörsi sanansa eikä sit voi suullista sopimusta todekskaan sanoa. Ni ny sit sain palkkaa jo tekemiltäni tunneilta n.20? liian vähän ja he valehtelevat suut ja silmät täyteen, että olisin aiemmin lähtenyt töistä yms. täyttä soopaa. Alkaa jo todellakin ärsyttää noin epärehelliset ihmiset. Liiton kautta asianajajaan otan yhteyttä, mutta saa nähdä voiko mitään tehdä.

Jotenki tuntuu pahalta huomata, et noin epärehellisiä ja oksettavia ihmisiä todella on olemassa. Ehkä he sitten uskovat omiinkin valheisiinsa tai jotain. Ainoa mikä täs tilantees lohduttaa on se, et se paikka todennäkösesti menee konkkaan pian. Siinä paikalla ei oo juuri yksikään baari/ravintola menestynyt. Heidän konkurssiaan siis odotellessa...

SS & mytty 15+2
 
SS Miehen edellinen työnantaja oli kanssa kyllä niin m....u, kuin olla voi. Ei olisi maksanut viimeisiä palkkoja ja lomaakaan ei kuulemma ollut kertynyt (töissä vajaan vuoden). Ylityökorvauksia ei olisi myöskään tullut. Mentiin asianajajan juttusille ja sitten olin puhelimen kauittimessa kuulolla, kun ex-työnantaja uhkaili miestäni puhelimessa. Maksoi sitten lopulta, mutta ei ihan kaikkea. Summa oli muistaakseni jotain parin tonnin luokkaa ja maksoi 1500 e. Onneksi muutettiin siltä paikkakunnalta pois.
 
Zoe-F
Sain kaverilta tänää ison kasan tuttipulloja, vielä sellaisia missä on joku ilmasysteemi, että isoin osa ilmasta ei meniskään tutista suuhun vaan siinä on joku "venttiili" Ja taas tuolla lastenhuoneessa tuli puuhasteltua sen verta, että ripustin sellaisen soivan pehmolelun hoitopöydän yläpuolelle. Ajattelin että lapsi jaksaisi sitten makoilla sen hetkisen siinä mukavemmin.
 
SS Koska oli työantajan sana mieheni sanaa vastaan. Ylityötunteja ei oltu kirjattu ylös (ei miehenikään), niin tarkkaa summaa ei kukaan osannut sanoa. Tuon maksoi suosiolla. Jos ei mies olisi suostunut, niin asia olisi mennyt oikeuteen. Ja sieltä tod.näk. olisi saanut ainakin hieman isomman summan, mutta myös sitten oikeudenkäyntikulut ja vaivan palkakseen.
 
Sompio, mut eikös oikeudenkäyntikulut maksa se joka häviää? Tosin onhan tuo kyllä totta, et jos ei ole tarkkaa summaa ees tiiossa ni huonompi tapella/saada niitä rahoja.

Noh, mut onneks mul on upea mies ja vaaviki tulossa masussa ni ei täs kyl voi olla ku onnellinen =) Kusipäitä mahtuu tähä maailmaan ja sille ei maha mittää. Ei auta ko oppia virheistään :)
 
SS Olis varmaan joutunut se työnantaja maksamaan ne oikeudenkäyntikulut. Mutta asianajajakin suositteli tuohon tyytymistä ja mies olisi itsekin asian siihen jättänyt. Työnantaja vain yritti vielä allekirjoituttaa lappua, että miehelläni ei ole enään mitään saatavia siitä firmasta. Ei allekirjoittanut, kun ei mikään pakko ole!

Tarkistettiin sitten vielä ne eläkemaksut yms. Oli ensin jättänyt kaikki maksut maksamatta, mutta nekin sitten asianajan välityksellä tuli hoidettua kuntoon.
 
Suukkis aika kakka työnantaja sulla. :( No hyvä et pääsit eroon siitäkin mulkvistista.. :D Laitat liiton asianajajan töihin nii eihän sun tarvii sillon mitään tehä. :) Mut en tiiä tekeekö ne mitään kun toi saamatta jäänyt summa on noin pieni... mut toisaalta aattele jos ne jättää kaikilta työntekijöiltä maksamatta jonku 20 ? niin loppujen lopuks tulee aika iso summa. :/ Pöh mitä idivootteja.

Zoe voooiii.... :D mäkin tahon jo laitaa vaavin huonetta!!! =) =) Mut eihän meillä vielä oo ees mitään tavaroita mitä laittaa... :LOL: Kyl mä voin suunnitella kuitenkin. :p

(.) meillä käydään oravasotaa... mokomat syö kaiken linnuille laitetun ruuan!! haluttiin jo laittaa lintulauta ku niit on niin kiva katella mut perhana kaks oravaa syö kaiken. Ne tunkee suunsa täyteen niitä siemeniä ja sit hölmöt piilottelee niitä jokaiseen lehtikasaan.. :LOL:

EM ja Dodo 10+5
 
Zoe-F
EM No kyl siäki viäl kerkeet. Mulla oli rahaa joskus niin tuhlasin kaikki. On sitte valmiina. Mä oon muutenki sellanen et en voi oottaa et on valmist tai sit pyörii koko ajan mielessä.
 
merkkailen mihin asti oon lukenu... =)

Sompion miehellä ollu kiva pomo... :eek: siis mistä tommosia löytyy... ja miten kukaan ikinä kykenee tommosille työskentelee..

viel tartteis tenttiin lukea.. kun vaan sanat helisee silmissä..
 
iltaa kaikille! :wave:

Nyt olo on ainakin vielä ihan Ok, eikä ainakaan vielä vatsa oo löysänä...huh!

ElinaMaria:
en sitten tiiä mitä ihmettä tää on mutta justhan mä annoin pissan, papa koe tehtiin ja vertakin ottivat, että tuskin mitään tulehdusta on...kai?! luulis ainakin että ois ilmoittanut, pissa ainakin oli Ok.

Zoe-F:
Mä en syö rautaa, koska hg oli noussut 141 eli ei oo tarvetta, mutta d-vitamiinia oon juuri alkanut syömään, voikohan se aiheuttaa saman?!

toiveilija82 söpö toispuoleinen massu :heart: ai että mäkin odotan innolla, koska pääsen tuntemaan liikkeet...menee varmaan vielä ainakin kuukausi ehkäpä enemmänkin...

TinyAngel 12+3
 
ElinaMaria Mullakin on kova hinku laittaa lasten huonetta. sänky, hoitopöytä ja "vauva" tapetit on jo ollut vaikka kuinka kauan, mutta huone on kun varasto muuten. Tahtoo laittaa huoneen ihan kuntoon. Pitää vaan saada meidän varasto ensin valmiiksi, että saa kaiken maailman maalipurnukat ja työkalut lasten huoneesta sinne...
 
Zoe-F
TA Tjaa, mä en syö vielä d-vitamiinia muuten kuin mitä multivitasta tulee.
Joku päivä mä laitan tänne kuvan meijän lastenhuoneesta, tosi seinä maalamatta eikä oo ostettu sinne vielä verhoja eikä lakanoita eikä mitään kuvia seinälle kun ei tiedetä kumpi on. Ja pitäis vielä itte rakentaa yks kaappi hyllykkö.
 
Zoe-F mulle määrättiin D-vitamiiniä, vaikka syön/juon päivittäin maitotuotteita...tänään unohdin kyllä ottaa d-vitamiinin...
Mä oon jo ostanut verhotkin ja seinällä on mun maalaamat 3 taulua.
odottelen innolla minkälainen huone teille tulee, varmasti ihana!
 
Zoe-F joo kannattaakin sitten odottaa ettei osta prinsessa verhoja ja tuleekin poika.
Kiva ois kyllä nähdä muidenkin vauvan huoneita...oon netistäkin niitä bongaillut, mutta niitä on ihan liian vähän, joitain amerikkaleisia lasten huoneita oon nähnyt. Ovat kyllä yli söpöjä...maksavatkin varmaan maltaita.
Minä kun halusin huoneesta semmoisen, joka sopii niin pojalla kuin tytölle. eli löytyy beigeä, valkoista ja keltaista. Niin pystyi jo hankkimaan etukäteen kaikkea .Haluan kyllä seuraavassa ultrassa tietää sukupuolen, vaikka ei se mun sisustamiseen mitenkään vaikuta. Jotenkin vaan haluan sen tietää, kun se kerta on mahdollista. :D :heart:
 
Mie heräsin jo vähä yli kasi (yleensä herään vast jotain yhentoist mais :D) ku nenä alko vuotaa verta. Saako raskaus aikaan limakalvojen kuivumista ja sitä kautta sit verenvuotoa? Ko mul ei oo vuosiin nenä vuotanu eikä muutenkaa tuu verta juuri koskaa.. Onneks tajusin mennä heti vessaan et voi olla vertaki ku nii runsaasti alko vuotaa.

SS & mytty 15+3
 
Talvis Juu, miehellä oli vakipaikka, mutta vajaan vuoden se siinä sinnitteli. Olisi pitänyt irtisanoa itsensä jo heti silloin alkuunsa. Myöhemmin kuullut, että samanlaista kohtelua on ollut monellekin työntekijälle ja työntekijät vaihtuu koko ajan.

EM Eikö lintuja saisi ruokkia vasta, kun pakkaset tulee? Kun ainakin olen kuullut, että maahan kun tippuu siemeniä, ja linnut syö niitä sieltäkin, niin tulee kaikenmaailman pöpöjä lintuihin ennen pakkasia. Oonko ollut ihan väärässä uskossa??

Kyllä menee kauan, ennenkuin uskaltaa alkaa lasten huonetta sisustamaan. Keskiviikkona on muuten varhaisultra :heart:

Yritän samalla jonottaa lippupalvelusta metallican keikalle lippuja. Turhaa ajankulua, kun en pääse edes koko verkkokauppaan sisälle. Arvasin kyllä, että liput jää meiltä saamatta. Muutama muukin vissiin on lippuja vailla...
 
SS Itse olisin varmaan keikalle mennyt, jos liput olisi saatu :kieh: Mutta jos kaikki menee hyvin ja laskettu aika menkoista laskeutun mukainen, niin prinsessa olisi silloin 2 viikon ikäinen. Eli en menisi :saint: Mutta tuossa on kuulemma rajoitus, että 2 lippua/hlö saa ostaa. Mies olisi mennyt ilman muuta ja aina sille toiselle lipulle joku kaveri olisi löytynyt. Miehen poikakin olisi innoissan menossa.

En mäkään mikään superfani ole, mutta tommoset isot keikat on niin kivoja käydä kuuntelemassa. Että huonompikin musiikki kuulostaa paremmalta :D Viime kesänä olin kuuntelemassa Iron Maidenia, niin kyllä Metallica olisi ollut parempi. Mutta edellinen suomen keikka myytiin 12 min loppuun ja nyt liput on ollut myynnissä tunnin.

Mutta huutiksesta niitä sitten saisi kolminkertaiseen hintaan. Miten ne keinottelijat aina pääseekin läpi :kieh:

*muoks* Loppuunmyyty molemmat suomen keikat.
 
Päivee kaikille! :flower: Minnuu hermostuttaa se työhaastattelu se on tunnin päästä |O Apua.Noh eiköhän se siitä.
Zoe Olet aivan ihanasti laitellut vaaville juttuja :) Mulla kans kauheet inspiraatiot,mut on turhan aikaista alkaa huonetta vielä sisustaa,saahan sitä toiveilla ja ajatella :LOL: Tuo kylpyamme oli kyllä ihana ja sänky myös :heart:
 

Yhteistyössä