*~ ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET~* vol 2.0

TA juu se oli iha yli ihanaa nähä ku ultraaja tökki masua ja sit kohtu heilahteli ja vaavi ei tiennä oikee et pitäis kääntyä :LOL: Oli iha sen olosena et mitäs siinä tökittä, mie tahon nukkua! :kieh: :D :heart:

Juu eiköhän sitä ku pääsee paremmin juttuihi mukaan ni saa enempi kommentointiakin =) Ite en vaa semmosest kauheesti tykkää, jos ei ees yritä eikä lue toisten juttuja yhtään.. Ei se sikäli mua haittaa, mut jostai syystä semmosille en kauhiasti itekää sit kommentoi..
 
Sompio pakko on myöntää ettei aina kerkee kaikille kommentoida ja joskus tosiaankin jutut hautautuukin monen sivun taakse. Yritän kyllä mahdollisimman monen juttuja kommentoida...
ja kaikki olette tosiaankin niin mukavia, :heart: vaikka en aina kommentoiskaa niin usein kyllä luen jutut lävitse...pitäisi tosiaankin ahkerammin kommentoida juttuja.
 
Vieläkään ei toimi tuo aijaa.com, mutta löysin toisen mestan
jota kautta saan kuvia tänne...katsotaas osaanko vaan
käyttää sitä...tässä mun tekeleitä. En kyllä muista mitä kaikkea
olen teille jo näyttänyt, mutta osalle varmasti kaikki uusia...
laitan tässä tuoreempia töitäni. Tuon villatakin ainakin oon
muistaakseni näyttänyt, mutta se on musta vaan niin söpö!

säärystimet itselleni, tykkään käyttää legginsejä, ja mekkoja.
mukavia päällä eikä kiristä massun kohdalta



pikkuiset housut



villatakki pikkuiselle


 
Iltoja :heart:
Kiitos kaikille lohdutuksista :)
ZoeMie olen kans samaa miettinyt,nimittäin myö ku asuttiin toisella puolella kaupunkia.Sielä oli lapsi perheitä koko asunnot täynnä.Nämä vanhemmat ylä-aste ikäiset rikkoivat lasten leikki kentän,sielä oli pikku mökki ja grilli katos jne jne.Nyt siinä leikki mökissä ei ole seinää.Ja kerran eräs naapurin tytöistä leikkasi luvatta miun siskon lapsen hiukset 4wee on tämä siskon lapsi.Ja hiukset olivat sekä äipälle että lapselle rakkaat.Ja kaiken lisäksi hiukset olivat melkein peppuun asti kasvaneet.No haloohan siitä syntyi.
Kerran taas naapurin lasten mummo tuli miulle huutamaan otsä vääntyneenä,että mitäs sinä olet mennyt näyttelemään keskisormea pienille lapsille.Ja että eikö sinulla ole järkeä ollenkaan.Mie sit olin siinä suu törröllään enkä saanut sanaa suustani.Lopulta tajusin mistä oli kyse.Menin selittämään asian mummolle,lasten äidille sekä lapsukaisille.Olin nimittäin varastolla siivoamassa ja minulla oli silloin tekokynnet,no lapset sitten pyörivät siinä varaston edessä ja ajattelin kysyä että tahtoisiko yksi lapsista tälläisen avaimen perän.No tietenkin se hemmetin avaimen perä oli peittynyt sinne riivatun tekokynsien alle ja lapsi oli luullut että näytän keskisormea :LOL: :LOL:
Huh huh kaikkea sitä sattuu.Mutta uskon,että nämä lapset ovat rauhoittuneet ko.asunto alueella jupakoiden jälkeen.Ja vanhemmatkin varmaan ovat ymmärtäneet tämän tilanteen siltä kannalta,että ei siitä hyvää seuraa.Nimittäin se oli melkein päivittäin yhtä sekasortoa kun pihalle astui.
Mutta eipä minulla muuta :D Tälläinen pikku "iltatarina"
 
TA oi kuin ihania!! Oikeen tulee vähäsen paha mielikin.. Tai sillai surullisen haikee ku ite ei ossaa olleskaa neuloo :| :ashamed: :snotty: Tahtois mut ei tiiä mistä alottas.. Ku ois nii ihana osata ja tehhä simmosia pikkusia lapasia yms. vaatteitaki ihan ja sit hypistellä niitä. Mut minkäs sille tekee ku koskaa ei ylä-asteellakaan rättikässä kiinnostanu. Se ol aina vain se puukäsityö, josta tykkäsin.
 


Ku aijaa ei toimi ni yritän sitten kans tuolla samalla laittaa tän pväisen masukuvan eli periaattees jo 15+1 mut mie pidän tuota 15+0:n kuvana ja täst lähi otan aina vkon päästä kuvan ni näkee muutoksen :heart: Tost allaalta se masu on eniten muuttunu, mut muutoin se ny on ollu pömppis aina :D
 
SuukkoSuulle en mäkään koulussa kauheesti tykännyt käsitöistä, yhtäkään käyttökelpoista työtä en oo silloin tehnyt. Vasta vauva kuumeilun myötä oon innostunut opettelemaan kutomisen salat...ekat työt eivät olekkaan kummoisia, mutta nyt voin sanoa osaavani tehdä nättejä pikku vaatteita jos ohje on helppo. :D :heart:
 
Onhan tuo SS:lläkin masu jo näkyvissä :D ...Ite taijan masukuvan päivittää sitte huomenissa ku pyörähtää ne pyöreet käyntiin =)

Kaikkea pientä ihanaa oot värkänny TA :heart: ..Ite en osaa käsitöitä ollenkaan :ashamed: :snotty: ....Ala.asteellakin tein itselle muka villasukat, joista tuli lopujen lopuksi eripariset, ja ne oli isot mun isällekki :LOL: ...Ylä-asteella tehtiin paitapusero, ja se ei KOSKAAN valmistunut :LOL: ...Että tämmönen vaatturi täällä :wave:

vauvis neiti 29+6 (huomena POKS!!! ):heart: :heart:
 
Huomenta! :wave:

Sannya :LOL: kaikkea sitä voi sattuakkin!

Suukkis mä opettelin uudestaan virkkaamaan. :) Ostin lankaa ja koukun ja lainasin kirjastosta jonkun opuksen: näin virkkaat. :D Äkkiä se palautui mieleen vaikkei 10 vuoteen ole mitään tehnytkään. Rohkeesti vaan kokeilemaan. Mulla on seuraavaksi vuorossa neulonnan uudelleenopettelu... se onkin sitten vähän haastavampi juttu... :p

Mä käynkin aina TA:n blogia lueskelemassa niin sieltä näen aina kaikki uusimmat luomukset. :D

(.) Ei se paha olo ole vieläkään mihinkään kadonnut. :whistle: Aamulla kun nousin ilman että join heti mehua niin varmaan meni 10 sekuntia ja melkein oli oksennus suussa!!! :kieh: Sit äkkiä mehua kehiin niin helpotti. Sais jo alkaa loppumaan... mut mä oletan että se loppuu tuossa 12-13 viikon tietämillä. :)

EM ja Dodo 10+4 :heart:

Ainiin Suukkis, joo mä en ymmärrä miten yhtäkkiä mulla on jo 11. viikko menossa... :eek: se alkuraskaus, siis viikot 5-8 meni ihan TOOOSI hitaasti mut nyt on mennytkin ihan mukavaa vauhtia.... :)
 
Mä olen kanssa opetellut virkkaamaan uudestaan ja olen hurahtanut ristipistotöihin. Mutta neulominen ei onnistu... Olen monta työtä aloittanut ja äiti joutui ne tekemään loppuun.

Tein just kesällä kummitytölle ja hänen veljelleen seinätaulut ristipistolla, jossa on syntymäaika, paino yms. Nyt tulee anopille kaksi käsipyyhettä, mihin tulee puntatulkkuja ja joulukelloja.
 
Chamorphis
Suukkis voi kun söpö pikku maha! :D Mulla tiedäkkös kans sillon ku ekan kerran tunsi sellasta kuplintaa ni tuli mieleen, et olikohan toi nyt sitä vai kuvittelenko vaan... Kun tuppaa oleen välillä vähän vilkas mielikuvitus! :LOL: Mut sittemmin oli varma, et se kuplinta oli liikkeitä ja nyt kun maha hytkyy niin ei voi olla erehtymättä. :p
Zoe en osaa sanoa auttasko tollaseen selkäkipuun, mut ehkä kannattaa kokeilla?! Toi babyidean tukivyö ei edes ollu kallis. Makso pikkasen alle 14 euroa, kun muualla maksaa yli 40 euroa. Ja mä oon ainakin ollu hintalaatu suhteenseen tyytyväinen. Ei ainakaan korkeelta tipu jos ei autakaan... :)
vauvis uu maaginen 30 viikkoa tulee sulla täyteen!! Aa... itellä vielä muutama viikko siihen etappiin!
TA ihania kutomuksia oot saanu aikaseksi! Mä oon ainakin niin huono kutomaan, etten tiedä viittinkö ees yrittää.. Oon joskus tehny parit villasukat, mut mä kudon niin löysää, että ne pyörii aina jalas! :D

Chamorphis ja Nasu 26+4
 
Zoe-F
cham Täytyy katsoa jos sellaisen ostaisi, voisihan se olla ainakin sitten myöhemmin hyvä, että auttaa kannattelemaan sitä mahaa sen rangan kanssa. Täytyykin käydä lastentavara kirppiksellä katsomassa, olisiko siellä. Pitäisi taas muutenkin etsiä niitä vaunuja.
 
Mä oon kässässä yhe ainoon kerra saanu tehtyä jotai ja se oli penaali. Mut siinäki kaverin piti laittaa langat ompelukoneesee valmiiks ja kädestä pitäen ohjeistaa :LOL: Ja sit muistan virkanneeni semmosen iha vaa pätkän lankaa. Eli se ei ollu muuta ko virkkausharjotus. Eli mulla ei vaa oo mielensopukoissakaan mitään, mitä voisin "palauttaa mieleen" :ashamed:

Juu o sitä vähäse sitä massua mut mul o kyl aina ollu turvotusta :D Et jospa toi masu o kasvanu ainoastaan tuost alaosasta :p
 
kiitos kaikille neulomus kehuista!
vauvahaaveita en mäkään ennen osannut. Vauvakuume on opettanut, hih! :LOL:

Sompio ristipistotyöt on kyllä kauniita.En ole vain koskaan itse kokeillut. Onkos vaikeaa?

Zoe-F onnea vaunu etsintöihin.
 
TA Ei ole ristipistotyöt vaikeita. Vähän vaan vaatii harjoitusta, että saa sellaista tasaista ja kaunista ja ymmärtää, mikä kannattaa tehdä eka ja mikä sitten. Eli samalla tavalla vaatii harjoitusta kuin muutkin käsityöt, kun aloittelee. Mä teen toistaiseksi pieniä juttuja, että ne saa valmiiksi. Olen aloittanut 10 vuotta sitten sellaisen taulun, jossa oli aika paljon tehtävää. Viime talvena kun olin pitkään sairaslomalla, niin sain sen valmiiksi. Sitten tehnyt sellaisia pieniä juttuja.
 
Täällähän onkin ihan uusi pino!

DD, kiitos kysymästä. Täällä ollaan edelleen yhdessä kasassa. Ei ole pikkuinen kääntynyt ikävä kyllä. Ja eipä tuo meinaa tahtoa mahasta pois pyrkiä omin avuin. Niinpä nyt on tehty muutos suunnitelmiin, ja tiistaina on sektio, ellei siihen mennessä sitten jotain niin ihmeellistä tapahdu, että synnytys itsekseen käynnistyy. Ei oikein tunnu siltä. Eilen lääkäri tutki ja totesi kohdunsuun olevan edelleen täysin epäkypsä. Ei siis edisty homma, joten sektio edessä mitä todennäköisimmin. Mutta tietääpä ainakin, että viimeistään tiistaina pikkuinen tulee maailmaan, ja pääsee häneen tutustumaan. Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Novelle 40+6
 
heipsis naiset!! =)

Sannyalla oli huolia ettei kirjotuksia huomata... voi.. :/ kyl mä uskon että kaikki lukee toisten kirjotukset kuitenki. Ja mun mielest sun tekemät tumput ja töppöset oli ihanat :heart: oot muutenki tehny niitä hurjasti!!

mä ainakin luen kaikki siitä omasta viimeisestä lähtien vaikken kaikkiin aina kommentoi tms. esim toisten neuvolakuulumisiin on vaikea kommentoida, ku en ite ymmärrä mikä arvo tarkottaa mitäki ja mikä on hyvä ja mikä huolestuttava. ehkä sitte niihinki osaan myöhemmin vastailla kun itellä kokemusta.

Suukkista peesaan vielä, että jos joku kommentoi aina vaan omaa napaa ni eipä sille tuu sit pahemmin mitää sanottua... itse asias tähän liittyen muuten mietin aina, miten DD ja ElinaMaria onnistuu aina kommentoimaa kaikille jotai? Mikä teiän salainen keino on B)

TinyAngel helpottava tunne kun ei tarvi enää salailla :heart: mut et oo töis viel kertonu?

Novellelle tsemppiä loppumetreihin.. :flower:

niin niistä lapsista juu piti vielä kommentoida. meillä päin ei näe muksuja ku yleensä vaan töissä (kaupassa) ravaavat. kerran oli joku 10-12v poika pelikoneella parin kaverin kanssa. olin kassalla ja huusin pojille että siirtykääs pois siitä koneelta. kaverit meni heti mut se yks kovis jäi siihen. huusin uusiks et hei poika, nyt pois siitä koneelta. kun ei ikää ole. ei siirtynyt. sit jo karjasin et eiks sana kuulu häh!! se huus mulle haista vittu jollon mä sit jo aika lujaa karjuin et "NYT ULOS TÄÄLTÄ NIINKU OLIS JO". mut ei se mitää, oon mä kuullu haista vittu yhdelt 35-v naiseltaki päin naamaa. et tämmöne maalaiskunta. =)
 

Yhteistyössä