*~ ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET~* vol 2.0

Sompio eihän ne linnut mitään pöpöjä sieltä saa... :) Syöväthän ne silloinkin maasta kun kukaan ei niitä ruoki... Sitäpaitsi jotkut linnut syövät maasta suoraan, monet lajit eivät syö laudalta ollenkaan. Mutta vielä ei tarttis aloittaa, se on ihan oma valinta jos aloittaa näin aikaisin.... eli voi aloittaa rahan tuhlaamisen! :D haluttiin jo laittaa kun niitä lintuja on niin kiva kattella. =)

Siippa sai liput sinne Metallican konsertiin... tai sen yks kaveri oli prismassa jonottamassa ja sai liput. On se nyt ilonen. Mut mä en tiiä oonks mä! Kun sillon vauva on ehkä just kuukauden ikäinen ja se keikka on 14.6. ja mulla on seuraavana päivänä synttärit.... :kieh: mä olin jo vähän ajatellu et olisin pitäny siinä sunnuntaina nimenantojuhlat ja mun synttärikahvit samassa mut en sit vissiin pidä.. :D Noh, voihan sitä siirtää seuraavalle viikonlopulle.

Sannya tsemppiä haastikseen! b =) d

(.) tänään olis sitten siivouspäivä.... :D

EM ja Dodo Augusta 10+6 :heart:

Suukkis me saadaan turvakaukalo lainaan sukulaisilta. :) Se on hyvässä kunnossa ja vaan pari vuotta vanha. Ja siitä tietää et se ei oo ollu missään kolarissa tms niin et se on turvallinen. Säästää siinäkin jonku 150 euroo... :D

EM mie ostin turvakaukalon eikä ollu ko 69? :heart: Eli ei hyvätkää ny nii älyn kalliita ole. Tosin tossaki normihinta oli 109 ekua. Miehen kaverilla ois ollu turvakaukalo mut se ois ollu 5v vanha ni ei kiitos.. Enkä kyl muuteskaa tykkää ottaa vanhoja, mie ku haluun olla täysin varma, et on kolaroimaton ja muutenkii hyvä.

Nii se kannattaakin olla varma. :) Mut tuosta turvakaukalosta mä oon varma et se on hyvä. Luotan siihen kun ystävä sanoo että se on hyvä, toimiva ja kunnossa eikä ole koskaan ollut kolarissa. =) Aika hyvät kaupat oot tehny! :) No... säästettiin siinä muutama euro ainakin. Me kun ollaan niin pienituloisia niin kaikki säästö on aina plussaa. mun vanhemmat on lupautuneet ostamaan vaunut... saas nähä onks ne vielä samaa mieltä kun mä pääsen kertomaan et minkälaiset mä haluun. :LOL:

Mä haluisin valkoisen pinnasängyn ja valkoisen hoitopöydän... jonku tällasen hoitopöydän mä haluisin missä olis alla paljon laatikoita ja lipastoja mihin laittaa kaikki tarvikkeet....
http://www.ylivieskanpuusepat.fi/fantasia/hoitopoytab.jpg

Mä oon harrastanu jo paljon "ikkunashoppailua"... en oo viel ostanu ku muutaman bodyn vauvalle. :) Ei sitä viitti ihan hirveesti vielä kamaa kerätä nurkkiin pyörimään... mut en mä varmaan kovin kauaa malta oottaa! :LOL:

Mä en hoitopöytää erikseen hommaa. Nii monasti kuullu, et se on ihan turha ja voihan sitä vaavin jutut hoitaa lattiallakin, jossa on tosi pehmonen alusta ja kenties joku juttu siin päällä, et ei vahinkoo satu jos pisu tuleekin. Ja sit oon hankkinu kaks bodya ja toisen niistä pistän isyyspakkaukseen myös. Ja siihe kirjotin tekstiiliväreillä mut en kerro mitä, et mu ideoit ei varasteta het :D

Suukkis hyvä! Älä paljastakkaan!! :LOL: Mä haluisin sellasen hoitopöydän mikä sit toimis myöhemmin muuna kalusteena. :) Et esim toi kuvan lipasto toimis sit ihan tavallisena lipastona. Mä en halua kykkiä kontallani maassa koko ajan... pelkään et selkä tulee kipeeks. Ehkä mä oon Mut voi olla et hankitaan erikseen joku taso vaan jonka päälle laitetaan sellanen hoitoalusta. :/

Vooooiiiiih.... mä haluisin niin jo kaikkea hankkia!!! :D

Ja voi toki olla, et haksahetaan sit kummiskii hankkimaan hoitopöytä mut ny ku mietin, ni en oo sen kannalla. Ku just on lipastoi muitakin ni voi hankkii vaa sen hoitoalustan :) Olisha se toki selälle kai parempi. Mut kahtoo ny mihin ratkasuun päätyy :heart:

voivoi... pitäisköhän lähteä ostoksille! :LOL: kamee shoppailuinto iski. ;) Kyl mä oon vähän jo pohtinu esim. lastenhuoneen värejä yms. :heart: Se on kivaa puuhaa.... :p Mut nyt meen pukemaan päälle (mä oon vielä yökkärissä!!!! ) ja sit siivoomaan ja tekemään kaalilaatikkoa. :p En oo koskaan aiemmin tehny nii katotaan miten onnistuu...

Zoe-F
Sannya Se kylpyammeessa oleva nalle noja on irrotettavissa niin että vannaa voi käyttää ihan pienestä niin isoksi kun sinne vielä mahtuu :) Sänky on ikean sänky, ostin yhden yön käytettynä kolmeen kymppiin (uusi 90) Tosta saa pohjan alas ja laidan kokonaan pois, niin sekin on aika pitkäikäinen.

Turvakaukalon hommasin lahjoitetaan palstalta postikulujen hinnalla. Kuulemma kolaroimaton ja oliskohan tuo kaks vuotta vanha tms.

Hoitopöytä hommattiin, kun käytetään pinnasänkyä oman sängyn vieressä ilman toista reunaa niin sen päälle ei saa. Ja halusin kuitenkin tarvikkeillekin paikan, muualta kuin vaatehuoneesta, joten ostin tuon, eikä ollut kallis irtolaatikoineen, mitä voi sitten käyttää myöhemmin johonkin muuhun tarkoitukseen.
Lattialla en halua hoitaa koiran takia.

Nyt täällä olikin puhetta siitä et miten muistaa kommentoida kaikkia, Talviksen mielestä mä aina muistan :D Yritys kyllä kova, mut väkisinkin jää jtn kommentoimatta ku niin harvoin tääl vkonloppuna olen ja nytkin on ilmestynyt tekstiä huimat 6 SIVUA :eek:

Sannyan käsityökerhoon kuulunen, kaikenlaista tulee neulottua pikkuiselle :) Olen tehnyt 5 villavaippahousut ja 2 kypärämyssyä. Töppösiä ja sen sellasta tulee varmasti vielä, ja lisää villiksiä. TA olikin neulonut söpöyksiä myös :heart:

Suukkis, kuten sulle mesessä jo sanoin, täysin normia tuo nenäverenvuoto :) Ja ikävä kuulla tosta työnantajasta, mut oikeassa olet, sun elämässä on paljon aihetta iloita, ja varmasti saa paha palkkansa.

Novellella on rankat (ja jännät) paikat! Mukavaa kun tulit ilmoittelemaan itsestäsi. Tiedän, ettei tuo synnytys nyt mene ihan niinkuin toivoisit, mutta erittäin rohkein mielin olet asennoitunut tuohon sektioonkin. Moni muu olisi varmasti pelosta kankeana. Mut kohta sulla onkin sitten nyytti silitettävänä, keskity niihin ihaniin ajatuksiin :heart:

Vauvan hankinnoista ja niiden turhuudesta
on ollut puhetta. Täytyy myöntää että meille kyllä tulee hoitopöytä (anoppi välttämättä haluaa ostaa meille sellasen pinniksen päälle tulevan), ja sitterikin. :D Kantoliina, tai no meidän tapauksessa baby björnin kantoreppu, on ihan ehdoton.

TA ja Zoe suunnittelevat lastenhuoneita! Voih, kun meilläkin sellainen olisi. Omaan makkariin raivattiin juuri paikka pinnikselle ja tuotiin hylly, johon sitten on viikattuna kasapäin pieniä vaaleanpunaisia, liloja ja vaikka mitä muita söpöjä vaatteita tytölle :heart: En kyllä malta että päästään muuttamaan, itsekin varmasti hurahdan täysin tuon huoneen sisustamiseen! Kiitos siis TA:lle linkistä.

EM, hyvin se kaalilaatikko onnistuu :D Me kun ollaan vegejä, niin teen soijarouheeseen ja ohrasuurimoihin (enemmän kuitua), tulee herkullista. Tuosta tulikin mieleen, onko tässä pinossa muita kasvissyöjäperheitä? Tai erikoisruokavalio siis? Miten ajattelitte lapsen ruokavalion? Miehen kanssa syödään enimmäkseen kasviksia, pari kertaa vkossa kalaa ja kanaa. Lapselle olisi tarkoitus sama ruokavalio opettaa, etenkin kun on niin paljon näyttöä siitä että punainen liha ei olisi edes hyväksi. Noh, oli haitaksi tai ei, ainakaan asiantuntijoiden mukaan sen poisjättäminen on varmasti täysin ok.

Vkonloppu oli oikein antoisa, pestiin miehen kanssa pari koneellista vaatteita vauvalle ja viikattiin hyllyyn. Sairaalakassinkin pakkasin, Suukon yllytyksestä :D Imetysliivejä tilasin kahdet, ja 3 kestoliivinsuojukset. Tää mamma rupee oleekin pikkuhiljaa valmis vauvantuloon, vaikka se nyt tulikin täytenä yllätyksenä, et se vois olla paljon aiemmin kun mitä kuviteltu. Isyyspakkauskin on hyvällä mallilla, pitäisi vaan kaverin kanssa lähteä kaupoille hakemaan loput jutut listasta :heart: Onkos muilla ollut suunnitelmissa/työn alla kun mulla ja Suukolla?

Ihan oikeesti sit pahottelut, jos jotain asiaa en nyt muista kommentoida. En pahalla tarkoita minäkään, tästä tekstitulvasta ei vaan kaikki hypi silmille! Ja kyllä minäkin sen ajattelen niin, että en viitsi hirveästi kommentoida niitä, jotka eivät ikinä kommentoi mua. Parhaani yritän kuitenkin, emännöidä tätä pinoa niin kauan kun tämä raskaus nyt kestääkään :D

DD ja potkurineiti 31+5 :heart:

Kirjotin taas pitkän rimpsun ja erehdyin näppärillä sormillani sössimään niin, et kaikki teksti hävis, ku vaihtu sivu :kieh: :kieh: :kieh: Prkl...

Mut noista hankinnoista nyt kommentoin...
Me ollaan kans aateltu, et ei hommata hoitopöytää. Tuskin sitä tulis paljoa käytettyä ja sit se jää pian pienex, ku lapsi kasvaa :/ Mut toisaalta miehen siskolla ois pinnasängyn päälle tuleva hoitotaso, pitää kattoo otetaanko se käyttöön joksikin aikaa.
Turvakaukalosta oltiin molemmat samaa mieltä miehen kanssa, et hommataan se isofix-kiinnityksellä oleva kaukalo. Turvallinen ja näppärä käyttää =)

Sannyalle tsemppiä työhaastatteluun :flower: :flower: :hug: Vaikka oot varmaan jo käyny siel :D Toivotaan, et meni hyvin =)

Niin, ja kiitti masukehuista =) Tommosia kuvia on jo useempiki :heart:

DD, niin on :heart: Tykkää kovasti, kun silitellään ja mönkii aina samalle puolelle :heart:
Nyt on alkanu pitää oikein kunnon "jumppatuokioita", kun maha oikein hytkähtää puolelta toiselle :D Kyllä se vain tuntuu niin hyvältä :heart:
Pidän, pidän lämpimänä :D Taitaa jäädä meille nyt lumet maahan; tälläkin hetkellä ollaan hivenen pakkasen puolella...
Itse asiassa aattelin sua tässä joku päivä, ja just tota sairaalakassin pakkaamista, et vois olla ihan hyvä idea =) Tiedä millon se teidän potkuri-prinsessa tahtoo nähdä päivänvalon :heart:
Mulla on kans ollu ajatuksissa tehdä isyyspakkaus =) Oon listannu mitä siihen laitan, pitäs vaan alkaa hankkimaan ne kaikki =)
Meillä ollaan kaikkiruokaisia, melkeen :D

Toivis: Tuollaistahan se on, pikkuisen liikuskelu. Kivuliasta, mutta ihanaa :p Hassua ajatella et siel on pakkasta! Täällä 10 astetta lämmintä ja aurinko paistaa. Kaikki muut on ajatelleet et mun pitää pakata sairaalakassi, mut mulle ei tullu ees mielee ku vast ny :LOL: Tuntuu niin aikaselta, vaik tiedän et mun tapauksessa ei se edes ole.. Eihän sitä tosissaan tiedä milloin pääsisi näkemään tytön :heart: Mie meinasin koota tuon pakkauksen isänpäiväksi, millon sä ajattelit lahjoa ukkoa? :D

10 astetta lämmintä ja aurinko paistaa :eek: :eek: :eek: Ne on nää Suomen sääolosuhteet :LOL:
No mut, on meil muutama kilsakin välissä ;) :D
Tossa taas olin hetken aikaa sängyllä makaamassa, ni eiköhän alkanu mahassa käymään kunnon hytkähtely :D Aika villin tuntosta aina välillä :heart: Mul se ei oo viel kivuliasta, saas nähä miten on asian laita muutaman vkon päästä :$
Isänpäivää minäkin aattelin, tai sit jouluksi =) Eipä taida yhtään arvata, et sellasen saa =)

Toivis, mä en kehtaa ihan jouluksi jättää tuota pakkauksen antamista :LOL: Ei meilläkään mies aavista, ei edes taida tietää et tuollaisiakin jotkut tekevät. Eikä kyl saakaan tietää, haluun et tulee täytenä yllärinä :) On tosissaan melkoiset erot säätiloissa, mut niinhän tuo välimatkakin on suuri. Mulla tää pieni löysi juuri lauantaina kylkiluut, et kyl sattuu jo ihan kiitettävästi! :D

Toivis Juu,laita lisää kuvia vaan.Mielelläni kattelen. :LOL:
Ai niin,sain sen paikan.Koulutus alkaa 27päivä. :) Mutta palkkaus onkin vähän erillainen mitä luulin.Eli 8,60? maksetaan kun on puhuttu 60min.Plus siihen provkiikat.Jokaisessa lehdessä on nähtävästi eri provisio.Eli jos joku tilaa aku-ankan ja mie saan myytyä sen sillä ylimmällä bonus tasolla nii provisio on sillon 10? lisää palkkaan.Siinä työssä on 4kk koeaika onneksi :)
Jotkut saattaa ajatella,että on huono palkka ja huono työ.Mut ite haluan kokeilla ja tiedä vaikkam iusta tulis kuinka hyvä myyntitykki :LOL: Ja pakko tässä on jotain tehtävä,en jaksa 4 seinän sisällä istua päivät pitkät ja ilman työkavereita :)

Toivis: Juu, usko huvikses :D Kunnon karatepotkut suoraan kylkikaariin, elämys on taattu. Olo on hyvä, tai siis mielen pidän positiivisena, mut supparit vaivaa edelleen usein. Pelottaa tietysti se kontrolli ens vkolla, ku ei ollu paljost kiinni etten viimeks joutunu jäämään. Parempi mieli tuli onneks ku sai sen kassin pakattua ja vauvan tarvikkeet valmiiksi, täytyy vaan yrittää ajatella positiivisesti. Tärkeintä on kuitenkin että pieni syntyy terveenä, mitä tahansa olen valmis sen edestä kärsimään. :heart:

Onnex olkoon Sannya :flower: :flower: :flower:
Kylhän ihminen saa kokeilla jos haluaa =)
Tässäpä eilinen kuva... :heart:

Missä vauva luuraa :D :heart:

DD, kylläpä kuulostaa hyvältä; karatepotkut kylkikaariin, au |O
Mä ajattelen kans positiivisesti sun puolesta :hug: Niinhän me tulevat äidit ajatellaan, et mitä tahansa kärsitään, kunhan pieni syntyy terveenä ja hyvinvoivana :heart:

En tiedä teistä muista, mut olen aina ennen nukkumaan menoa rukoillu pienen puolesta :heart: Et kasvaa ja kehittyy niinku pitääkin ja on terve, ja et syntyy terveenä, hyvin voivana ja elinvoimaisena :heart: Ja et synnytys menis hyvin :heart:
Jostakin voi tuntua hassulta, mut oon kyl niin kiitollinen ja onnellinen tästä raskaudesta, ja et kaikki on menny hyvin, ainakin tähän asti, toivottavasti menee jatkossakin :heart:
Täältä kun on tullut luettua niin monesta epäonnisesta raskaudesta :ashamed:

Mie en oo muutenkaa tottunu rukoilemaan eli en juurikaan rukoile. Joskus tosi harvoin (ehk kerta vuodes) rukoilen jos tuntuu oikein pahalta jokin asia tai jokin asia ärsyttää paljon. Ja oon kerran vaavin puolesta rukoillu. En vaa muutoin oo mikkään rukousihminen :p

Yhteistyössä