Elokuu 2006

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jatketaan taas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Muakin turvotti ja ilmaa kertyi mahaan vielä viikko sitten ihan kauheesti mut nyt taas rauhoittunut. Onneks! Mies oli meinaan aika kypsä siihen kokoaikaiseen ""torvensoitteluun"" =D! Turvotuksen huomaaminen kyllä on vähän niin ja näin kun pömppiksen omistan entuudestaan eikä toi vatsan seutu mun mielestä oo kasvanut vielä lainkaan.

Ensmmäisen kerran viikkoihin voi sanoa että olo ihan tosissaan inhimillinen! Jippii!!!! Nytkö on se aika että voin alkaa nauttimaan raskaudesta? Keskiviikkona np-ultra joten toivottavasti joku on kotona ja elossa masussa. Peukut pystyyn kanssasisaret! :))

Alkoholin nauttimisesta sen verran että eilen join ensimmäisen punaviinilasillisen plussaamisen jälkeen. Oli oikein satsattu laatuun ja maistui aivan taivaalliselta!!! Toista ei tehnyt mielikään enkä olis juonutkaan koska tuossa kulkee se mun raja: lasi punkkua tai pikkupullo siideriä. Eikä niitäkään kuin joskus saunan jälkeen tai hyvän ruuan kanssa. Niin, eilen oli juhlapäivällinen: hirvenpaistia, itsetehtyjä lohkoperunoita, punajuurilisuke ja konjakki-kerma-sienikastike. Aijai kun oli hyvää!!!! =D

Mukavaa viikonalkua kaikille!

Justiina rv 12+3

Pitkästä aikaa minäkin tänne ajattelin kirjoitella, olen kyllä aktiivisesti seurannut keskustelujanne, mutta en ole viitsinyt itse kirjoittaa....laiskimus!

Nyt olis menossa rv 10+3....np-ultraa maltamattomana odottelen, se oli rv12. Olen kyllä käynyt siellä alkuraskauden ultrassa yksityisellä joskus rv6+6 ja hyvin siellä kaikki näytti silloin olevan.

Juu, löytyy mahan pömpötystä...luulen, et johtuu ummetuksesta, vaikka olevinaan syön paljon kuituja ja juon vettä...silti saa tikistellä hampaat irvessä. Ei ollenkaan kivaa, välillä sattuu kovasti mahaan ja jonnekin suolistoon, kun ei saa kakittua ja ilmaakin kertyy ihan kiitettävästi, olo on välillä tosi hankala....kerrassaan ihanaa! Onko muilla näitä vaivoja??

Vaavin ulkonäköasioihin: Vaaville toivoisin minun suuret silmät ja miehen tummat räpsyripset :)....Sinisilmäinen hänestä ainakin tulee. Itse olen vaalea ja mies tummempi, molemmat ollaan normaalivartaloisia, ei mitenkään pitkiä.
Esikoinen sai mieheni silmät, mutta minun ripset, muutenkin vaalea hoikka tyttönen, mutta pitkät sääret hän omaa, ei ole perinyt niitä ainakaan vanhemmiltaan.
Oikeasti tietysti on ihan sama, mitä hän perii, kunhan edes vähän meitä muistuttaa, tunnistamme omaksemme :) Rakkaalta hän tulee jokatapauksessa näyttämään, niinkuin esikoisemmekin!

kuulumisiin!

Mariska 30.7.2005, 25 v., toinen tulossa P-HKS
Sitrus, 31.7., 30v., esikoinen
Esmeralda, 1.8., 30v , esikoinen, Tyks
Killi 1.8, 29v, pikku2
pirre 1.8.
Hobitti77 1.8. 28v, esikoinen, Oys
Merry 2.8.
Johanna 2.8., 29v, esikoinen, NKL
Janna 2.8. 24v, esikoinen, Tays?
Päksy 2.8. 30 v., neljäs tulossa, KYS
Justiina 4.8. 31v, esikoinen, SatKS
Nallukka81, 4.8, esikoinen, TAYS
ewa 4.8. 21v, esikoinen. Kättäri
susa 5.8.
annastiina 7.8.
Elsa 7.8. tienoilla, toivotaan :) 33v,.
Lyyli 7.8. 38v, toinen lapsi
stitch 8.8. 27v. ensimmäinen
k74 9.8. esikoinen, 31v.
Jensku, 10.8, 28v., esikoinen Oys
Mimi85 10.8. 20v, esikoinen
Muratti 10.8. 33v, pikkukakkonen, Hgin naistenklinikka
Shanti 11.8. 26 v, esikoinen
Iiq 11.8., 23v., esikoinen, Kättäri kaiketi
Salula78 12.8. 27v, esikoinen
Piukki 12.8. 24 v, esikoinen
Meri 13.8. 24v., toinen lapsi
Onerva 14.8 ? esikoinen, Tays
tuulia82 14.8.? esikoinen, Tays?
Vilhelmi 15.8. 31v. toinen tulossa
Eevi, 15.8.?,38, esikoinen,pks?
Mutteri 15.8 27v. esikoinen
Sinikukka 17.8. 26 v, esikoinen
Ali71 17.8. esikoinen
Milla2 17.8., 29v., esikoinen
Odottaja81 17.8., 24., esikoinen
Ihaa 18.8. 21v. toinen tulossa
Sartsa,18.8. 21v,kolmas tulossa, Itävalta
Mariia 20.8, 35v, esikoinen,Tukholma
Nipsu 20.8., 22v, esikoinen, Kättäri
Tico 23.8 21v. esikoinen, TAYS
Janna 23.8., 31v., kolmas, Oys
Lellu81, 25.8, 24v, esikoinen, Seks
Alisa 25.8,27v., esikoinen
tigi 27.8., 26v, esikoinen, NKL tai Kättäri

Tervehdys naiset, ja terveisiä np-ultrasta!

Eipä tarvinnut päivittää listaan muuta kuin sairaalan vaihdos, laskettu aika on just silloin kuin olin itsekin laskenut. Eli nyt on viikkoja 12+5, pää-peppu -mitta oli 6,2cm, jalat mukaan niin kokonaispituus on 8cm ja niskaturvotus oli 0,9mm eli normaali.

Oli kyllä aivan ihana kokemus! Aluksi kun se kätilö rupesi kuvaamaan niin kaveri oli päikkäreillä, ihanasti näkyi pää ja pullea masu ja pienet kädet ja jalat, mutta me ihmeteltiin kun se oli niin paikallaan. Pian se sit rupesi siellä kovasti huitomaan, käänteli päätään ja käänty kokonaan ympärikin. Kätilö sanoi että on oikein vilkasliikkeinen sikiö. Se oli kyllä metkaa kun se näytti tosiaan ihan vauvalta! Kasvoista kun otettiin lähikuva niin näyttihän se vielä ihan pääkallolta kun vielä ei juurikaan kudoksia kasvoissa ole, mutta just ne liikkeet oli ihan kuin pienellä vauvalla. Nyt on kyllä ihan huippu olo!

Perittyjen piirteiden galluppiin: mä toivoisin että lapsi tulisi luonteeltaan enemmän isäänsä, mun mies on ihanan kiltti ja rauhallinen, ja on kuulemma ollut just samanlainen lapsenakin. Se esim. heräsi aikaisin aamulla ja leikki nätisti itsekseen eikä tullut herättämään äitiään, ja kaksi vuotta nuoremmalle siskolleen ei ollut ikinä mustasukkainen. Ruumiinrakenteeltaankin vauva sais ehkä tulla isäänsä, niiden puolella kaikki on tosi hoikkia, mutta toisaalta taas ei munkaan puolella mitään läskejä olla ja lisäksi mun suvussa varsinkin naiset on ehkä terveempiä ja pitkäikäisiä. Kaikki aina sanoo, että mä ja mun mies ollaan tosi saman näköisiä, kapeakasvoisia ja suurisilmäisiä ja kummallakin on maantienväriset/vaaleahkot ohuet hiukset, joten kasvonpiirteet voi tulla kummalta vaan. Mun miehessä on ehkä vähän punatukkasen vikaa, parta on punanen ja iho ruskettuu huonosti, ja toisaalta musta ois ihana ylläri jos vauvasta tulisikin punatukkanen! Mutta oikeestaan se nyt on ihan se ja sama noiden ulkonäköseikkojen kanssa, kuhan tulee terve ja kokonainen!

Alkoholista sen verran, että hörppäsin lauantaina pihviaterian kanssa noin 16cl punaviiniä. Maistui ihan taivaalliselta, mutta tuntui että se kihahti ihan älyttömän helposti päähän. En sit tiedä johtuuko jotenkin raskaudesta vai ihan vaan siitä että en ole viimeaikoina pahemmin juonut (oon kyllä aikaisemminkin tässä raskauden aikana ottanut lasillisen viiniä ruuan kanssa), mutta itse en kyllä ihan tuonkaan takia vois sitä yhtä lasia enempää juoda. Neuvolassa terkkari sanoi mulle, että 1-2 lasia viiniä viikossa ruuan kanssa on ok.

Meillä töissä kaikki tietää jo mun raskudesta. Osalle oon kertonut, joillekin se on lipsahtanut muilta työkaverielta vahingossa ja osa on ihan arvannut mahan paisumisen perusteella. Sanoin tänään sit pomollekin, että saa kertoa eteenpäin ja suunnitella sijaisasioita. Mun mammaloma alkais 28.6., mut varmaankin otan pari lomapäivää ja jään jo juhannuksesta. Ellei sit joudu saikulle ennen sitä...

Maanantaita!

Mulla on ollut koko viikonlopun selkä ihan jumissa, varmaan huonosta nukkumisasennosta ja kylmyydestä johtuen. Ihan kuin joku kääntäisi puukkoa oikean lapaluun kohdalla... selkäkivulta en ole ehtinyt tarkkailla vatsan nippailuja ollenkaan, ja hyvä niin!

Mariia, mennään ihan tasatahdissa, mulla taisi alkaa rv 11 tänään. Mullakin oli sitä ruskeaa vuotoa, joka todettiin vaarattomaksi ja se meni ihan itsestään ohi. En usko, että sulla on mitään syytä huoleen! Helpommin sanottu kuin tehty, tiedän... Mulla on kanssa housuongelmia, käytän töissä paljon suoria housuja, joista monet nyt kiristää vyötäröltä... kävin katsomassa äitiyshousujakin, mutta ei kai niitä resorisysteemejä vielä tässä vaiheessa ole tarkoitus hankkia? Hankala tämä välivaihe, kun sitä vatsaa alkaa jo olla, mutta ei vielä tarpeeksi varsinaisiin äitiysvaatteisiin. Mun täytyy töissä käyttää asiallisia vaatteita, ja tuntuu ettei mikään näytä hyvältä. Turvonneelta vaan. Taustatietona on kerrottava, että oon sitä tyyppiä, joka kerää ylimääräistä reisiin ja peppuun, mutta vatsa on aina pysynyt suht litteänä.

Sanoin just miehelle, että toivottavasti pikkuinen perii isänsä taiteellisuuden, ja kauniin nenän ja hyvän ihon. Multa voisi tulla sitten hyvä muisti, paksu tukka ja päättäväinen leuka. Mun nenää en kyllä toivo kenellekään. :)

Juomisten ja syömisten suhteen edustan vapaamielisempää linjaa... alkoholia en ole juonut, mutta uskon että Suomessa suositaan nollalinjaa ihan kulttuuritaustasta johtuen. Olen syönyt kaikkea mikä maistuu, juustoja myös, käytän reilusti suolaa, juon kahvia ja light-limppareita. Jokaisella meistä on varmaan omat ""syntinsä"".

Kuulemisiin!
Minttu rv 11+0

Hei!

Tänään oli eka neuvola ja sydänäänetkin saatiin kuuluviin. Vähän helpotti kun ne kuultiin. Nyt alkaa uskoa, että tuolla masussa tosiaan kasvaa pieni ihmisen alku. Vikkelä veijari oli kun karkas aina alta, kun hetken saatiin kuuluviin. Omat sykkeet kuului siinä rinnalla niin pystyi hyvin vertaamaan niitä keskenään. Lääkäri neuvola ja np-ultra kolmen viikon päästä ystävän päivänä. Neuvolan mukaan la 24.8, joten päivällä tuli taaksepäin. Ultrassa voi kyllä olla, että muuttuu taas.

""Oksu lentää ja banjot soi"" täällä joka päivä. Helpottais nyt vähän... ei huvita enään. Appelsiinit on aivan herkkua ja ne pysyy myös sisällä.

Terveisin Lellu 9+4

Täällä on eletty kauhun hetkiä, kun sunnuntaina rupesi yhtäkkiä tulemaan kirkasta verta ihan solkenaan. Kuinka ollakkaan, vielä seksin jälkeen :/. No tänään päästiin sitten lääkäriin ja kaikeksi onneksi kaikki oli hyvin! Masuasukki oli muuttunut ihanan näköiseksi, oli kädet ja jalat ja kaikki. Viikkojakin oli ultran mukaan jo 10+5, eli pari päivää edellä :).

Nyt on kyllä paras olo mitä tän raskauden aikana on ollut, jotenkin ihanan varma ja luottavainen. Ainoo vaan, että seksiä ei meilläpäin taida ihan hetkeen olla... Aika monellahan täällä on vuotoja ollut, ja onneksi suurin osa on harmitonta. Sitä vaan ei usko harmittomaksi ennen kuin näkee että kaikki on hyvin.

Nyt on kyllä sellainen tunne, että viikonlopun viininmaistelusta sakotetaan sillä isommalla kädellä! Kas kun olen käyttänyt epäspesifiseen vaginiittiin määrättyä Flagyl-nimistä lääkettä vajaan viikon.
On ihan vaaraton lääke sikiölle, näin tohtorit vakuuttelivat. Oireita ei ollut lainkaan mutta labrakokeet näyttivät, että bakteerikanta heittää roimasti.
Noh, kuurin alussa sain bonukseksi möllevän hiivatulehduksen ja nyt on penaali a) kutiseva b) haavoilla ja c) aivan helvetin tulessa. Tekisi mieli sahata koko alaruumis irti!!!!

Kaiken huippu on se, että ko. Flagylin pitäisi hoitaa myös hiivaa. En kohta enää käsitä. Terveydenhoitajakin oli ihmeissään, miten hiivakuurin aikana voi saada hiivan. Nyt kai pitäisi tunkea kahta eri suppoa tiedätte minne?! Keskiviikkona vihdoinkin eka neuvola ja kuristan siltä lintsaavalta akalta irti kaiken mahdollisen tiedon, jonka avulla saan edes hetken nauttia terveestä raskaudesta ja rauhallisesta mielestä. Prkele. Tulis edes itku.

Selkä oireilee täälläkin, varsinkin tänään. Nämä ovat ihan selvästi jotain hormonaalisia selkäkipuja, joskus ollut samanlaisia kuukautisten allakin...

Minä olen myös viinin ystävä, mutta nyt raskausaikana pelkkä hajukin saa vatsan kääntymään nurin joten ei tule sorruttua kyllä yhteenkään lasilliseen. Makuaistikin on muuttunut, ei varmaan maistuisi enää samalla tavalla kuin ennen.

Ostin tänään d-vitamiini/kalkki-yhdistelmäpurkin kun ei tuota d-vitamiinia tule ravinnosta millään tarpeeksi. Muita vitamiineja saan varmaan riittävästi kun niin paljon tulee syötyä erilaisia hedelmiä.

4 yötä NP-ultraan... jännittää... ei niinkään sen tulos vaan se, että pääsee taas näkemään pikkuisen liikkeet :)

Moikkelis,

Tänään on eka päivä piiiiiitkään aikaan kun en, ainakaan vielä, ole oksentanut kertaakaan.
Onkohan tästä kiittäminen B6-vitamiiniä vai uusia ystäviäni ( tomaattia ja aromatsuolaa sekä karjalanpiirakkaa ja italiansalaattia)..?

Pitänee jatkaa tätä yhdistelmää, sittenpä näkee oliko tänään vain pikkuisen helpompi päivä vai mikä.

Kaiken kukkuraksi nuorempi neiti sairastui vauvarokkoon. Olin ihan kauhuissani että jos kyseessä onkin Parvorokko joka on sikiölle vaarallinen. Ainakin neuvolassa epäilivät että vauvarokolta näyttäisi enemmän... glumps...

Vihdoin sain varattua ultraankin ajan. Aikalailla tasan kahden viikon päähän meni, jännittää nähdä meidän perheen uusi tulokas. Kunhan kaikki vain nyt olisi hyvin.

Sitä pelkää nyt ihan kaikkea kun lähipiirissä on ollut niin paljon huonoa onnea...
Voiko meillä olla niin älyttömän hvyä tuuri että saataisiin vielä kolmas aivan täysin terve lapsi..?
Sillä en tiedä olisiko minusta vammaisen lapsen äidiksi.
Älkää tuomitko, jokainen omat rajansa parhaiten tuntee.

Millä viikoilla teillä muilla on tullut väsymys?
Mulla sitä ei vielä tunnu suuremmin olevan. Yöllä menee vähintään yhteen valvoessa kun uni ei tule silmään.

Janna rv 9+6

No mulla oli nyt täällä ruottin maalla sitten tänään eka neuvola käynti. En ollutkaan niin onneton kun luulin olevani, suht hyvin meikäläisen ruotsin kielen taidolla pärjäsi.

Täyteltiin kaiken maailman kyselykaavakkeita ja otettiin pari verikoetta ja virtsanäyte, siinä kaikki. Keskiviikkona mulla on lääkäri sitten ja tehdään alapäätutkimus ja otetaan lisää kokeita. Mulla sokerit ja senkka hyvä joten ei mitään onkelmia sen suhteen. Kysyin että tulisko mun syödä jotain extra vitamiineja esim. d-vitamiinia mutta sanoivat että täällä Ruotsissa ei suositella mitään lisä vitamiineja, kattoo vaan että syö monipuolisesti. Mulla kun tuota lähtöpainoakin on jo 82 niin sanottiin että ei sitten ole pakko syödä kahden edestä...heh...

Täällä ultra on vasta viikolla 18, joten en oikein tiedä mitä keskiviikkona tapahtuu. Np-ultraa täällä ei välttämättä tehdä ollenkaan, ovat kuulema tutkineet ettei se ole oikein luotettava. Pyydän kyllä lääkäriltä lähetteen vaikka yksityiselle ja menen sinne ultraan. Nyt on pakko saada tietää kuka tuolla mahassa asustaa...tai oiskohan siellä vaikka kaksi asukkia...

Taas oon vaan koko illan nukkunu ja haissu. Ja taas väsyttää joten lähdenpä tästä maaten...

Iloista mieltä kaikille !

B-vitamiinien on todellakin sanottu auttavan raskauspahoinvointiin. Kyllä niitä itsekin yritin muistaa ottaa mutta en osaa sanoa oliko niistä apua. Minulla paras apu on banaanit, aina kun tuntuu olo heikolta, syön banaanin ja heti paranee. Tosin liian banaanin syönnin kanssa pitää olla varovainen ettei tule ummetusta.

Ihmeellisiä nuo selkä/vatsakivut. Tänään oli muutaman tunnin aika ilkeitä kipuja alaselässä ja -vatsassa, mutta ne loppuivat kuin seinään. Yhtäkkiä ei ollut enää mitään.

Jännää kuulla, etteivät Ruotsissa suosittele lisävitamiineja - täällä Jenkeissä taas ovat melkein hysteerisiä kaikista vitamiineista... Ihmettelevät kuinka mä voin syödä jostain kehitysmaasta (=Suomesta) tuotuja vitamiineja, kun täältä saisin parhaista parhaat. Tiedä häntä, mutta mä olen pysyttäytynyt Multi Tabsin 2+:ssa ja lisäkalkissa, kun osteoporoosia en haluais. Luulen kyllä, että fiksulla ruokavaliolla näitäkään ei tarvittais. Kaipa sitä vaan yrittää tehdä kaiken mahdollisimman hyvin :) Mullekaan ei muuten viini maistu vaikka se on ollut lempijuomani kahvin kanssa, joka sekään ei mene. Tylsäksi on siis muuttunut toi ruokajuomapuoli; vettä ja tuorepuristettua appelsiinimehua, kun on saatavilla. Noista syömäasioista oon huomannut sen, että aloin jossain vaiheessa kiinnittää terveyspuoleen vähän liikaakin huomiota, siis kun luin paljon infoa siitä mitä 'pitäis' syödä - siitä voi saada itselleen kyllä ihan stressin ja sehän ei ole toivottavaa. Oon aina ollut sitä mieltä, että kohtuudella kaikkea...mutta nyt löydänkin itsestä terveysintoilijan ;) Sinänsä se on ollut helppoa, koska mulla tekee eniten mieli suht terveellisiä juttuja, hedelmiä varsinkin.

Eipä täältä tällä kertaa paljon muuta. Homma etenee tasasesti ja mietin kyllä edelleen aika paljon, että onkohan siellä vielä joku elossa. Paljonkaan tuntemuksia ei ole, mitä nyt rinnat ovat ilmapallona ja masu alkaa näkyä :) Oon yrittänyt lietsoa positiivista ajattelua ja on se pikkusen tehonnutkin. Harmi vaan, että siihen ultraan on vielä kuus viikkoa. Tuntuu älyttömän pitkältä ajalta. Pitää vaan yrittää ajatella, että muutama vuosikymmen sitten sellaista luksusta ei edes ollut. Ja no, suurimmalla osalla maailman odottavista äideistä ei edelleenkään ole.

Lähetän auringonsäteitä sinne kylmään Suomeen (oon kuullut, että on ollut hirmupakkasia)!!!

Tervehdys taas pitkästä aikaa!

En ole kiireiltäni ehtinyt vierailla palstalla pitkään aikaan. Täällä on kaikki ok. Etominen helpottaa päivä päivältä. Ehkä nämä raskausajan oireet ovat jotenkin suvuittain kulkevia kun äitinikään ei kärsinyt oksentelusta. Etomista oli kyllä hänelläkin. Rintojen arkuuskin on enää hyvin lievää. Alavatsaa nipistelee melkein päivittäin mutta se kuuluu asiaan kohdun kasvaessa. Painoa ei ole tullut kuin jokunen satagrammaa lisää. Hyvä niin kun on omasta takaa jo 69 kg.

Menin apteekkiin eilen ostamaan Multitabsin kuten neuvolasta neuvottiin mutta apteekissa vaihtoivat Multivitaan koska Tabsissa on A- vitamiinia. Nyt kun luin teidän muiden kirjoituksia niin moni mainitsi syövänsä Multitabsia. Onko sitä sitten muunlaisina versioina, jotka eivät sisällä A-:ta. Syönkö siis Tuota Multivitaa vai en?

Kaikenlaisia sitä itsekseen miettii. Ruokajutut ovat päällimmäisinä mielessä. Eilen söin porkkanaraastetta ja sitten tuli mieleen, että porkkanassakin on A-vitamiinia. Tuntuu, että olen ihan hermoheikko tämän asian suhteen. Voileipäpikkelssiä syötyäni mietin taas listeriaa. Muuten en ole hermoillut raskauden takia. Seksiä harrastamme kuten ennenkin eikä ole ainakaan vielä mitään vuotoja tullut. Vauvan vaatteitakaan en ole edes katsellut. Eli muuten otan asian ihan rauhallisesti. Tuo ruokajuttukin varmaan johtuu siitä, että setäni vaimoineen sai 34 v. sitten lapsen, joka oli monivammainen ja joutui letkuihin ja sairaalaan jo aivan vauvana. Syyksi todettiin listeria. Tämä serkkuni oli minun ikäiseni, en ole nähnyt häntä kuin valokuvista ja viime keväänä hän kuoli. Mutta kai listeria aiheuttaa äidissä jotain oireta jos hän on sen saanut. Tietääkö kukaan?

Hyvää jatkoa kaikille ja mukavaa kevään odotusta.

Ali71 10+5

Ikävä kyllä joudun osaltani päivittämään elomammalistaa poistumalla takavasemmalle - pari päivää jatkunut pieni tuhruvuoto johtui siitä, että varhaisultrassa vkolla 7 nähty sydämensyke olikin sitten aika samantien sammunut. ""Raskaus"" silti jatkui vielä viikkokaupalla tänne vko:lle 13 asti ilman ongelmien esiintuloa, ekassa neuvolassakin pari viikkoa sitten terkka luuli saaneensa sikiön pulssilukemat kuunteluvehkeen monitorille näkyviin. Harmittaa ja tietenkin surettaa aika tavalla, mutta toisaalta, eipä ollut eka kerta...

Mutta oikein hyvää jatkoa ja hyviä vointeja kaikille elomammoille!

Ja tässä siis päivitys:

Mariska 30.7.2005, 25 v., toinen tulossa P-HKS
Sitrus, 31.7., 30v., esikoinen
Esmeralda, 1.8., 30v , esikoinen, Tyks
Killi 1.8, 29v, pikku2
pirre 1.8.
Hobitti77 1.8. 28v, esikoinen, Oys
Merry 2.8.
Johanna 2.8., 29v, esikoinen, Kättäri
Janna 2.8. 24v, esikoinen, Tays?
Päksy 2.8. 30 v., neljäs tulossa, KYS
Justiina 4.8. 31v, esikoinen, SatKS
Nallukka81, 4.8, esikoinen, TAYS
ewa 4.8. 21v, esikoinen. Kättäri
susa 5.8.
annastiina 7.8.
Elsa 7.8. tienoilla, toivotaan :) 33v,.
Lyyli 7.8. 38v, toinen lapsi
stitch 8.8. 27v. ensimmäinen
k74 9.8. esikoinen, 31v.
Jensku, 10.8, 28v., esikoinen Oys
Mimi85 10.8. 20v, esikoinen
Shanti 11.8. 26 v, esikoinen
Iiq 11.8., 23v., esikoinen, Kättäri kaiketi
Salula78 12.8. 27v, esikoinen
Piukki 12.8. 24 v, esikoinen
Meri 13.8. 24v., toinen lapsi
Onerva 14.8 ? esikoinen, Tays
tuulia82 14.8.? esikoinen, Tays?
Vilhelmi 15.8. 31v. toinen tulossa
Eevi, 15.8.?,38, esikoinen,pks?
Mutteri 15.8 27v. esikoinen
Sinikukka 17.8. 26 v, esikoinen
Ali71 17.8. esikoinen
Milla2 17.8., 29v., esikoinen
Odottaja81 17.8., 24., esikoinen
Ihaa 18.8. 21v. toinen tulossa
Sartsa,18.8. 21v,kolmas tulossa, Itävalta
Mariia 20.8, 35v, esikoinen,Tukholma
Nipsu 20.8., 22v, esikoinen, Kättäri
Tico 23.8 21v. esikoinen, TAYS
Janna 23.8., 31v., kolmas, Oys
Lellu81, 25.8, 24v, esikoinen, Seks
Alisa 25.8,27v., esikoinen
tigi 27.8., 26v, esikoinen, NKL tai Kättäri

Voimahalaus sulle, Muratti. Olipa surullisia uutisia. Tuntuu uskomattomalta, että th luuli kuulleensa sydänäänet, jos sikiö oli jo kuollut. Eikä se ole varmasti yhtään helpompaa, vaikka ei oliskaan eka kerta...
Keskeytyneet keskenmenot tuntuu olevan yleisiä, niin monta tapausta jo täällä meidänkin listalla on tullut esiin. :(

Pahoittelut minun puolesta ja koita jaksella. Ei sitä ikinä voi tietää onko kaikki hyvin.Itselläni Vaavin syke kuului rv 8+6 ja 1.2. on np-ultra. Saa nähdä onko kaikki hyvin. Toivottavasti, vaikka koko ajan on pelon sekaiset tunteet että onko minusta äidiksi ja tuleeko minusta hyvä äiti. Päivästä toiseen tulee mietiskeltyä asioita kun ei ole enää töitäkään, ei ollut firmalla tarjota savutonta työpaikkaa. Mut eiköhän se aika ala tästä kulumaan ko alkaa keksiin tekemistä. Ei jaksa koko aikaa vain katella telkkaakaan. Pitää lähteä shoppaileen niin mielikin piristyy näin tammikuussa. Kaikkea hyvää meille kaikille odottajille ja pitäkäämme mieli virkeänä. Muratille vielä oikein paljon terveisiä.

Heippa taas pitkästä aikaa.

Tosi ikäviä uutisia on ollut todella paljon, olen todella pahoillani kaikkien heidän puolestaan.

Oma napaa....pari viikkoa sitten olin neuvolassa ja kaikki arvot on kohdallaan. Huomenna on eka ultra ja ehkä kuunnellaan sydän äänet, kun niitä ei kuulemma vielä viimeks kannattanut kuunnella, koska heidän laitteilla se ei kuulemma välttämättä viä ois kuulunut.
jännittää ja pelottaa, mitä jos siellä ei mitään kuulukkaan....ja mieskään ei pääse mukaan henkiseksi tueksi.
Positiivista tässä kaikessa on, että ei oo tarvinnut oksentaa varmaan viikkoon...Nyt tarvii kuitenkin mennä jatkaan töitä, mutta koittakaahan voida hyvin. Tulen kertomaan kuulumiset kun ehdin.

Janna rv 12+6

Tosi kurjaa kuulla taas huonoja uutisia. Pahoitteluni sulle, Muratti :/

Itse olen nyt innoissani kun sain viimein ultrakutsun, ensi viikon torstaina olisi, rv 12+5. Maanantaina on neuvolalääkäri, toivottavasti kuuntelee sydänäänet, että saisi jo silloin jotain varmuutta lapsosen elossaolosta. Pelottaa kyllä kovasti tuo ultra, että mitä jos siellä ei olekaan mitään. Olen ajatellut, että sen jälkeen voinen ottaa melko rennosti ja sanoin miehelleni, että sitten viimeistään kerrotaan hänen perheelleen (he eivät vielä tiedä, minun tietää) ja ehkä muillekin jo.

Eilen oli ihotautilääkärille aika ja sain helpotuksekseni kuulla, että valohoitoa voi ottaa myös raskauden aikana. Helpottanee suuresti atooppista ihoani, joka ei ole saanut nauttia kunnon hoitovoiteista aikoihin :/ Lääkäri kyllä määräsi hieman vahvempaa korttariakin, sanoi, että voi käyttää. Noh, kaipa sitä jo kohta kun toinen kolmannes alkaa, olen jotenkin ymmärtänyt, että lääkkeitä pitäisi varoa etenkin ensimmäisen kolmanneksen ajan?

Iiq:lle - valohoidossa saa tosiaankin käydä:) Minä olen käynyt 4kertaa 1-kolmanneksen aikana ja nyt pitäisi varata uusi aika. Kortisoniakin saa huoletta käyttää - vaikutus on tutkitusti paikallinen. Olen käyttänyt sitä jopa nännien ihoon.

Ehkä pari viikkoa sitten alkoi mulla nuo iho-oireet helpottamaan (en oikein tiedä uskaltaako sitä edes ääneen sanoa *koputtaa puuta*).. Joku sanoikin, että yleensä räjähdys on alussa, kun et enää käytä voiteita tms., mutta ne useinmiten lakkaavat toisella kolmanneksella.

Muuten kait ei kuulu mitään uutta. Huomisen illan NP-ultraa jännitän hirmuisesti... Ihan vain sen takia, että onko siellä meidän toukka vielä hengissä, huitooko se käsillään yms. Olen myös nähnyt kamalia painajaisia, että sillä on 3 kättä ym. ""virheitä""... Pelko ja epävarmuus tekee tepposia:(

Sydämelliset pahoittelut vielä niille, joilla on mennyt kesken:( Tsemppiä jaksamiseen!

Hobitti & toukka 13+2