Elokuu 2006/5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jatkoa...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi ei Mehu :( Jaksamista!

Pelottaa kyllä kovasti kun olen taas lueskellut netistä ja tuntuu, että suunnilleen kaikki keillä on ollut vuotoja on saanu keskenmenon tai keskeytyneen keskemenon tai tuulimunan tai kohdunulkoisen tai jotain. No kaksi viimeistä nyt ei ole mahdollisia kun kerta vauva on jo nähty sykkeineen, mutta keskemeno kyllä. Tarvii nyt vaan pitää pää kylmänä. Tiedän, että on tosi paljon myös tapauksia, että vuodot on olleet harmittomia. Niitä ei vaan jostain syystä löydy nyt pahan olon hetkellä.

Mä sitten ykäsin tänään ekaa kertaa. Ja kunnolla tavaraa tulikin! Olin just syömässä ruokaa ja ihmettelin, kun oli ollut aamun ihan suht hyvä olo. 3/4 ruuasta syötyä tuli vähän omituisen makuinen jauheliha suuhun ja se oli sit menoa. Kaikki mitä olin mahaani ahtanut tänään tuli ylös. Söin kuitenkin vielä ne loput makaronilaatikon jämät ja ne pysyi sisällä. Nyt on pakko tehdä pussipastaa, jospa se pysyisi paremmin sisällä. Kamala nälkä. Jaha, ettei taas pönttö kutsuisi...

Olen pahoillani. Yritä surussasi kuitenkin jaksaa uskoa että ihan varmasti palaat tänne odottajien puolelle pikemmin ku arvaatkaan.
Enkelivaavisi on nyt pilven reunalla Isän valtakunnassa ja toivoo äidilleen pelkkää hyvää.
Itke niin kauan kun kyyneleitä riittää, mutta usko siihen että pian koittaa hetki jolloin kyyneleesi muuttuvat ilon kyyneleiksi.

Voimia.

ISO KIITOS Mariahille ja teille kaikille muillekin ihanille elleille myötätunnosta ja lohdutuksesta - itku taas pääsi kun luin kauniita sanojanne!!

Voimia tarvitaan, ja tsemppiä teille kaikille - iloitsen teidän puolestanne!!

Muuten, sellainen juttu tuli mieleen, että kun olemme jossain vaiheessa (toivottavasti pian) muuttamassa uuteen asuntoon todennäköisesti eri puolelle kaupunkia, niin mitenkähän sitten käy neuvolan kanssa? Siis Helsingissä asustellaan eli terveysasemakin vaihtunee muuton myötä. Eli vaihtuuko myös neuvolantäti vai voiko jatkaa kuitenkin käymistä samalla?

Mehu:
Voi, Toi on sanoinkuvamattoman inhottavaa, ja olit jo niin pitkälläkin että melkein ohitit vaaravyöhykkeen.... =(
Toivotaan että palaat pian takaisin....Yritä jaksaa.

Meillä kaikki on mennyt toistaseksi hyvin, töitä olen tehnyt erittäin paljon (39h ja perjantai ( 11h) on vielä kokonaan tekemättä), motivaatio on ollut ihan: 0, ja koti näyttää kirjaimellisesti helvetiltä. Viime viikko oli lähes samanlainen, joten en ole paljoa kerennyt kirjottelemaan, olen kyl ahkerasti käyny lukemassa, kun oon päässyt töist.,..
ewa+ tiuhti 9+4+ enkeli 10kk

Lähetän täältä voimia ja surunvalittelut mehulle. Keskenmeno on raskas juttu, mutta onneksi siitä kyllä toipuu (itselläni jo kaksi takana). Alussa välillä maailma tuntuu kovinkin raskaalta, joten apua löytyy mm. tuolta vauvahaaveista kermit-ketjusta, jossa keskenmenon kokeneet vaihtavat kuulumisiaan ja haaveilevat tietysti uudesta raskaudesta. Toivotaan, että tyhjennys menee hyvin ja pian raskaudutkin. Itselläni meni 1. km:n jälkeen puoli vuotta, mutta sitten seuraavan (joskin hyvin varhaisen) jälkeen vain 2 kk. Nyt sitten jännityksellä seurataan että miten tämä. Voimia sinulle mehu ja miehellesi! Muista, että sinulla on kaikki oikeus surra.

No, omasta navasta sen verran, että etova olo jatkuu ja ihanasti tuntuu sopivan muidenkin oireisiin täällä. Mutta mitään en kyllä ennen 1. ultraa uskalla juhlia... Joku kysyi vitamiineista ja minä kyllä (neuvolankin suositusten vastaisesti ehkä) syön multivitaa ja lisäksi vielä aloitin maitohappobakteerien syönnin, jos auttaisivat sekaiseen vatsaani. Ja hyvä välipala muuten on myslipatukat (aika raikkaitakin)! Löysin ne taas :-)

- milla2 ja vissiin rv 7+1 (eli tästä kai sen olon vasta pitäisikin paheta - voi pelko!!)

Suuret pahoittelut mehulle täältäkin ja voimahali!!!! :(( Todella ikävää! Tippa tuli linssiin täälläkin! Pahoittelen korniuttani mutta jos saan kysyä että mistä huomasit että jotain on vialla? Oliko kipuja, oireiden loppumista, vuotoa? Multa on alavatsakivut loppuneet ja pelkään et jotain on vialla vaikka etominen ja rintojen aristus vielä jatkuvatkin liiankin voimakkaina.

Voimia ja tsemppiä!!!!

Mehulle lämmin hali ja nessu kyyneleihin! Tsemppiä kovasti jaksamiseen ja toivottavasti sulla kaikki menisi hyvin, että saat pian suunnata katseen kohti tulevaa. On niin kauhea kuulla, että jollakin ne pahimmat pelot osoittautuvat todeksi - olen niin pahoillani puolestasi!

Mulla on taas helpompi päivä - ei pahaa oloa. Alkaa jo pikkuhiljaa huolestuttaan. Eilen, kun oli tosi etova olo, olin niin onnellinen. On tääki hullua:) Osittain sitä pelkoa kuitenkin lievittää se, että häät kolkuttelee ovella kohta, ja mitään ei ole vielä tehty. Pitänee keskittyä joksikin aikaa niihin:) Vähän hirvittää, että jos menee kesken, niin tuntuuko ne häät sitten ihanilta... Meillä oli alunperin tarkoitus mennä naimisiin reilun vuoden päästä, mutta aikaistettiin sitä, koska halutaan olla perhe ennen kuin toukka näkee päivänvalon. Jos nyt on niin huono tuuri, että km tulee, niin mennään me silti naimisiin nyt. Uh, kunpa voisi vain olla onnellinen:)

Saamattomuutta on tosiaan täälläkin liikkeellä. Pitäisi metsästää ideoita niihin talvihäihin, mutten saa aikaiseksi. Mielummin lueskelen tätä palstaa, että mitä teille kaikille muille kuuluu:)

Terkkuja kaikille... nyt syömään (taas)

Pahoitteluni Mehu, toivon sinulle voimia kääntää katse tulevaan kunhan suru hieman hellittää. Muistan kuinka meinasin potkaista (mielessäni niin teinkin) lapsettomuuslääkäriäni, joka tokaisi keskenmenosta kuultuaan 'että sehän on vain hyvä merkki'. Pointtina hänellä tietenkin oli se, että on hyvä että voinut tulla raskaaksi... Mutta eipä se juuri tuossa kohtaa auta :( On niin vaikeaa sanoa mitään mikä lohduttaisi. Mutta koita muistaa, että meitä on monia ja useimmilla se raskaus kuitenkin myöhemmin sujuu hyvin. Nyt anna itsesi surra menetettyä lastasi, koska lapsihan hän sinulle mielessä jo oli.

Lämmin virtuaalihali ja jaksamista & onnea tulevaan!

Meillä kaikki tässä vaiheessa ok, paitsi pakkaukset ja kämpän siivous yms. yms. vielä näin yöllä kesken. Huomenna matkaan...

Pahoitteluni Mehu, on todella hirveää kuulla uutisesi. Sitä vatsa-asukkia on kerennyt pitää jo todellisena ihmisenä ja sitten kun menee kesken on aivan hirveää. Toivottavasti saat kuitenkin pian taas plussa-uutisia.

Terve! Tulipa pahamieli mehun jutusta...oikein paljon voimia....Varmasti saat uuden mahdollisuuden. Luonnolla on vain tapana ottaa tuossa vaiheessa pois vaikeasti sairaat pikkuiset. Nyt teillä on taivaassa ikioma enkeli teitä katselemassa.

Omaan mahaani kuuluu sellaista, että eilen kävin varhaisraskaudenultrassa ja pieni sydän siellä sykki vimmatusti!
Hän oli 7mm pitkä. Lääkäri sanoi olevan 95% mahdollisuudet selvitä loppuunasti kun syke on nähty. Ainoastaan vaikea kromosomihäiriö tai joku muu vaikea vamma voi aiheuttaa keskenmenon vielä myöhemmin. Ja näihin ei voi itse vaikuttaa millään tavalla. Täytyy vaan siinätapauksessa ajatella, että hänen oli parempi tulla pois. Viikot täsmäs ultrassa eli on tänään tasan 7rv.

Nyt on joulun jälkeen alkanut tulla kaiken maailman oireita, ennen kun tuntu, et oon täysin oireeton. Väsymys on ihan käsin kosketeltavaa eli ihan järkyttävää, en jaksa tehdä mitään...harmittaa kun en jaksa esikoisen 1v5kk kanssa leikkiä niin paljon kuin ennen. Ja nyt olen alkanut jo murehtia omaa jaksamistani kun vauva syntyy...miten saan pidettyyn itseni äitinä, joka jaksaa muutakin kuin huutaa! Minä, vauva ja uhmaikäinen kuulostaa aika räjähdysalttiilta paketilta, silloin kun mies päivät töissä....ehkä ei pitäs vielä murehtia, tää väsymys on nyt vaan niin hirveetä, et väkisin tulee jaksamisasiat mieleen.

mehu 25.7.
Killi 1.8, 29v, pikku2
pirre 1.8.
ewa 1.8. 21v, esikoinen.
Hobitti77 1.8. 28v, esikoinen, Oys
Merry 2.8.
Johanna 2.8., 29v, esikoinen, Kättäri
Janna 2.8. 24v, esikoinen, Tays?
Päksy 2.8. 30 v., neljäs tulossa
Justiina 4.8. 31v, esikoinen, SatKS
Mariska 4.8. 25 v., toinen tulossa P-HKS
susa 5.8.
sitrus 6.8., ensimmäistä odotetaan
annastiina 7.8.
Elsa 7.8. tienoilla, toivotaan :) 33v,.
Lyyli 7.8. 38v, toinen lapsi
Mimi85 10.8. 20v, esikoinen
Muratti 10.8. 33v, pikkukakkonen, Hgin naistenklinikka
Shanti 11.8. 26 v, esikoinen
Salula78 12.8. 27v, esikoinen
Piukki 12.8. 24 v, esikoinen
Meri 13.8. 24v., toinen lapsi
stitch ?/8. 27v. ensimmäinen alkutaipaleella
Onerva 14.8 ? esikoinen, Tays
tuulia82 15.8.? esikoinen, Tays?
Vilhelmi 15.8. 31v. toinen tulossa
Eevi, 15.8.?,38, esikoinen,pks?
Iipi. 16.8., 38 v, esikoinen, NKL tai Kättäri
Sinikukka 17.8. 26 v, esikoinen
Ali71 17.8. esikoinen
Ihaa 18.8. 21v. toinen tulossa
Sartsa,18.8. 21v,kolmas tulossa, Itävalta
Mutteri 16.8 27v. esikoinen
Tico 23.8 21v. esikoinen, TAYS
Janna 23.8., 31v., kolmas, Oys
Lellu81, 25.8, 24v, esikoinen, Seks
tigi 27.8., 26v, esikoinen, NKL tai Kättäri

Päivitys:

Killi 1.8, 29v, pikku2
pirre 1.8.
ewa 1.8. 21v, esikoinen.
Merry 2.8.
Päksy 2.8. 30 v., neljäs tulossa, KYS
susa 5.8.
annastiina 7.8.
k74 9.8. esikoinen, 31v.
Ali71 17.8. esikoinen
Esmeralda, 1.8., 30v , esikoinen, Tyks
Nallukka81, 4.8, esikoinen, TAYS
Jensku, 10.8, 28v., esikoinen Oys

Uusiksi meni, päivitin aluksi itseni vahingossa vanhalle listalle. Tämä oli kai viimeisin?

Päivitys:
Killi 1.8, 29v, pikku2
pirre 1.8.
ewa 1.8. 21v, esikoinen.
Merry 2.8.
Päksy 2.8. 30 v., neljäs tulossa, KYS
susa 5.8.
annastiina 7.8.
k74 9.8. esikoinen, 31v.
Ali71 17.8. esikoinen
Alisa 25.8,27v., esikoinen
Esmeralda, 1.8., 30v , esikoinen, Tyks
Nallukka81, 4.8, esikoinen, TAYS
Jensku, 10.8, 28v., esikoinen Oys

Heippa kaikille.
Pahoittelut mehulle ja Voimia.

Terveisiä alkuraskauden ultrasta. Viikkoja oli 6 plus 3 ja siellä selvästi näkyi sydän sykkimässä vimmatusti, itkuhan siinä pääsi sekä minulta, että mieheltä. On ne laitteet nykyään ihmeellisiä kun pystytään sudämen sykekin KUULEMAAN jo tässä vaiheessa. Ensin kuunneltiin sikiön sydäntä ja kun epäilin, että se on mun syke niin lääkäri kuunteli vertailun vuoksivielä mun oman sykkeen, joka oli plajon hitaampi.

Olen ollut todella epävarma tämän raskauden suhteen ja koska oireetkin haihtu välillä olin jo aivan varma,ettei siellä mitään olekkaan. Siksi en ole tännekään uskaltanu kirjoitella ja vasta nyt lisäsin itseni tuohon listalle.Tämä ultra kyllä vähensi pelkoja huomattavasti, eli suosittelen lämpimästi. Meillä kun on vielä hoitoja ja yritystä takan kaksi vuotta niin olen ollut aivan paniikissa. Oireina ovat vaan ruuan ja hajujen ällötys ja rinnat on kasvaneet kuppikoolla..Neuvola on jo ensi tiistaina.
Hyvää uutta vuotta kaikille!!
Alisa

Alisa: Hyvää uutta vuotta sinullekin! Minäkin kävin viime viikolla varhaisultrassa ja oli tosi hyvä, että kävin siellä (vaikka joutuikin itse maksamaan) että näki, että vauveli sijaitsee oikeassa paikassa ja kaikki on sen puoleen ok. Nyt vaan lasken päiviä millon pääsen viikkojen 10-12 puolelle, että alkaa riskit alenemaan keskenmenon suhteen. Nyt täällä elellään viikkoa 9.

Kamalaa muuten tämä väsymys (ja öklötys)! Takana yhdeksän tunnin yöunet ja tunnin päiväunet ja silti ihan tööt olo. Pikkuisen jo hävettää, kun itse makaan sängyssä jatkuvasti ja mies siivoaa ja käy lenkillä... Olen kyllä moneen otteeseen sanonut, että johtuu hormoneista, mutta silti tuntuu uskomattomalta miten voi näin paljon väsyttää. Huomenna vuosi vaihtuu ja tuskin jaksan olla pystyssä edes että näen raketteja :) Onko kenelläkään tietoa milloin tämän väsymyksen voisi odottaa lievenevän?

Hyvää Uutta Vuotta teille kaikille!!!

Hei kaikille!

Tänään menossa rv 6+0 ja masua turvottaa melkoisesti, rintoja kivistää ja turvonneet niin, että jouduin ostamaan c kupin rintsikat tavallisen b kupin sijaan ja kyllä helpottaa rintojen olotilaa. Pientä etovaa oloakin on ollu aina iltaa kohden, mutta toivottavasti tässä pysyisikin. Ensimmäinen neuvola vasta 23.1 ja mietinkin pitäisikö käydä alkuraskauden ultrassa vaiko eikö. Toisaalta voisin varata sen sitten vasta tuon neuvolan jälkeen jos ei saada vielä sydänääniä kuuluviin, joka tietenkin hyvin mahdollista, koska viikot silloin vasta 9+3. Joillainhan kuuluu vasta ensimmäisen kolmanneksen jälkeen. Jotenkin vain haluaisi saada edes jonkinlaisen varmuuden onko masussa pieni elämän alku vai ei. No tässä on vielä aikaa miettiä asiaa muutama viikko. Hyviä vointeja kaikille!!!