Elokuu 2006

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jatketaan taas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itsellänikin on ollut joustovyötäröiset housut käytössä jo monta viikkoa vaikka kyllä nuo entiset housutkin vielä mahtuisivat - aamuisin. Mutta päivän mittaan turpoaa vatsa niin että tiukoissa housuissa tulisi tukala olo. Muutenkin on koko ajan ""kuin pala kurkussa"", on sellaisia hikkamaisia röyhtäyksiä välillä ja ruokatorvessa todella tukala olo. Ja olen näin alussa vasta. Pelottaa loppuraskaus.

Joko Hobitti kävit ultrassa?

Nope. Aika vasta illalla.. NYt sit tuli vielä paha olokin kaupan päälle. Tekis mieli mennä laattaamaan vessaan, mutta ei täällä töissä kehtaa ja toiseksi tiedän, ettei se oloa yhtään paranna... Jännittää älyttömästi, eikä millään pystyis keskittymään mihinkään. Oon sata kertaa käyny tänään tälläkin palstalla..

Huomasin juuri, että olen menossa ultraan sille Aydin Tekai:lle, joka on tehnyt sen raskauskalenterin ""sikiö potilaana"" webbiin.

Uh. Vielä pitäisi tunti jaksaa olla töissä, sitten pikkuhiljaa siirtyä kohti ultraa...

Palailen vasta huomenna, kun en jaksa ottaa läppäriä täksikin illaksi kotiin (laiska).

Terkkuja kaikille!

Hei!

Et ole laisinkaan tollo :D. Elikäs kopioit viimeisimmän listan, lisäät itsesi sinne oikealle kohdalle ja laitat otsikoksi 'päivitys'. Kannattaa vaan katsoa, että kyseessä on viimeisin päivitetty lista, ettei ota jotain vanhaa pohjaa.

Tervetuloa mukaan!

Np-ultra takana. Nyt sikiö sitten olikin kasvanut oikein urakalla, oli melkein viikon vanhempi mitan mukaan kuin mitä kuvittelin (ja mikä siellä varhaisultrassa todettiin). 11+6 olis nyt sitten menossa. Vauva liikkui aika vähän. Ultraaja joutui oikein kunnolla painelemaan mun mahaa, jotta saatiin toinen edes vähän hereille. Oli varmaan niin makoisat unet menossa! Kyllä se sitten siellä vähän jumppas, kun sitä kiusattiin, mutta hyvin nopeasti se taas meni siihen tuttuun ja turvalliseen koloonsa. Mutta kaipa se olis laittanut toiseen ultraan ajan, jos sikiö olis liikkunut liian vähän. Tai ainakin se sanoi, että joskus joutuu sen takia tulemaan uudelleen, kun sikiö liikkuu niin vähän etten saa kaikkia tarpeellisia juttuja katsottua. Nyt kuitenkin siis saatiin kun ensin kiusattiin ja tökittiin pientä. Olihan se vaan aika söpö. Sormetkin näkyi yhdessä vaiheessa!! Ja ihan niinku olis alkanu imeen peukaloa kun sitä kiusattiin. Voi olla, että kuvittelen...

Mies oli siellä ihan innoissaan, se taitaa odottaa vauvaa paljon enempi kuin minä. Mutta mulla nyt varmaan enempi pyöriikin nää paskat asiat päässä. Tosin yllättävän vähän ja mulla on melkein koko ajan ihan hyvä olo kuitenkin. Henkisesti siis. Fyysisesti on vähän ristiriitainen olo. Mahakipuja ei enää ole ollut, mutta nyt on taas ollut pari päivää kamalan paha olo. Ei meinaa mikään ruoka maittaa ja eilen kävin vessassakin käkimässä pari kertaa. Ei tosin tullut mitään. Mutta ellottaa...

Vaan nyt pitää viedä koira pissalle ettei lorisuta lattialle!

Moi taas!

Minäkin suitsutan mammafarkkuja!!! Kävin toissapäivänä vihdoin ostamassa ja ihanan mukavat ovat päällä. En ole pystynyt enää pitämään mitään housujani kiinni, siis repimällä sais aamulla, mutta tuntuvat inhottavalta etenkin istuessa. Sitten kun vielä suurin osa vaatteista on jossain vasta matkalla tänne, on valinnanvaraa ollut tosi vähän (toisaalta tuskin ne enää päälle mahtuvat nekään). Olen myös sellainen täyteläistakapuolinen ;) mutta littanavatsainen tyyppi, joten ehkä sen takia raskaus näkyy nyt jo kyllä mielestäni ihan selvästi... En kyllä toisaalta mihinkään hirveän löysiin paitoihin pukeudukaan. Mutta hauskaa se kyllä on, kun masu kasvaa, näkee jotain todistetta pikkusen olemassaolosta, kun sitä ultraakin pitää vielä reilun kuukauden odotella. Vatsasta tullee mahtavan kokoinen kunhan tässä edetään, jos tällä menolla kasvaa!

Epätodellista tää aika silti on. Yritän pikkuselle jutella ja muuta, että itsestä tuntuisi oikealta tää raskaus. Mutta kun ei se vielä osaa puhua :) Aika tuntuu kuluvan raskauden osalta todella hitaasti ja pelotkin kyllä pääsevät liian usein pintaan. Mietin koko ajan onkohan tää mun lääkitys kohdallaan ja saakohan hippunen happea... Ihan hirveetä olis jos tässä vaiheessa menis (taas) pieleen jonkun pikkuvirheen takia. Sen tähden toivoisin, että löydettäis tarvitsemamme spesialisti täältä mahdollisimman pian. Tavalliset gynet osaa tietenkin katsoa onko kaikki ok, mutteivät välttämättä tiedä miten ennakoida ongelmia tällaisessa riskiraskaudessa - tai kuten mun leima täällä menee: High risk pregnancy...

No, tulipas voivottelua. Yritän kumminkin uskoa parhaimpaan vaikka vaikeaa välillä onkin. Kyllähän sitä jo on ihan pihkassa ja rakastunut uuteen ihmisenalkuun!

Kivaa, että Piukilla (ja muillakin, jotka tossa aiemmin ilmoittelivat) oli kertoa mukavia ultrakuulumisia - vaikka sinun tilanteesi on tietenkin niin paljon muutakin kuin mukava.... Jaksamista.

Ja voimia edelleen Mariialle.

Kiitos Elsa :)

Piti sitä sanoa, että en oo kerinny täällä kovin lukea muiden juttuja joten olen ihan pihalla... Sen takia en oikein kommentoi mihinkään mitään.

Niin piti mahasta sanoa, että mullakin on kasvanut kyllä jo. Aamulla se ei ole mitenkään ihmeellinen, mutta puolilta päivin alkaa jo pullottaa ylämahasta asti. Ja paljon kovempi maha kuin ennen, vaikka tää näyttääkin vaan läskiltä ja menee makkaroille kun kumartuu tai jotain. Yksi työkaveri, kenelle kerroin tästä, huomas kyllä jo mahan sen jälkeen kun tiesi tästä. Ensin kun kerroin se ihmetteli, kun ei mahaa vielä näy yhtään (sillä itsellä oli kuulemma suunnilleen heti maha). Mutta parin tunnin päästä se sano, että no kylläpäs sittenkin huomaa kun osaa katsoa. Sillon olin kyllä vetänyt jotain puoli kiloa kaalilaatikkoa, joten maha oli todella pinkeässä kunnossa ;D

Kävin tänään kattoon, jos H&M:lla tai Lindexillä olis ollut alessa jotain kivaa mammavaatetta. Lindexillä oli kyllä yhdet tosi mukavan oloiset kotihousut (siis college-kangasta), mutta en mä sit niitä viittiny ostaa. Muuten ei ollutkaan mitään kivaa. En viitti tässä vaiheessa ostaa vielä mitään ellei olis puoli-ilmaiseksi saanut. Tietty vois vielä käydä ihan alan liikkeessä (heh, tulee kyllä nyt jotain ihan muuta mieleen...) katsomassa, josko olis jotain HYVIÄ mammavaatteita vielä alessa. Mutta tuskin, kun mä oon tämmöstä typerää kokoa S, jota on myös puoli Suomea. Isoja kokoja on aina alessa, mutta en meikäläisen kokoa... En kuitenkaan ole mitään kokoa 32 tai 34, joita myös joskus näkyy alessa. Pyh. No mut ei tässä mitään, on mulla kolmet housut, jotka menee hyvin. Kahdet on ollu ennen liian isot, mutta varmaan kohta alkaa pysymään päällä... ;)

Huomenta elomammat!

Lisää iloisia uutisia Piukin viimeisten rinnalle: ultrassa (tehtiin vatsanpeitteiden päältä) näkyi 7,2 senttinen toukka, joka muistutti ihan ihmistä. Hassusti hyppeli siellä, vaihteli asentoa. Sydän hakkasi kovasti -> se kun vaikutti niin isolta möhkäleeltä verrattuna muuhun kroppaan. Kädet ja jalat oli, samoin se lääkäri-Tekai laski varpaat ja sormet. Nenä, silmät ja suu näkyi. Suutakin se aukaisi kerran ja heti otettiin räpsy. Turvotukset oli normaalit, eli 1,5mm. Kovin se siellä alavatsassa oli - just sen pömpön takana.

Lääkäri kysyi vointia yms. ja huomasin sanovani että ""oireeton olen ollut"".. Autossa mies sitten kysyi, että ai niin miten muka ""oireeton""? Paha olohan sulla oli pari kuukautta, viimeksi tänään töissä, sekä turvotusta vaikka muille jakaa.. Jäin siinä sitten miettimään, että miten sitä voikaan unohtaa noin kaikki ne ""vaikeat hetket ja ahdistukset ja huonot olot"", kun näkee ja keskittyy niin toukkaan.. Jännä kokemus itselleni. Nimittäin tottahan se on, että voin tosi pitkään huonosti ja yhä edelleen on ""huonoja päiviä"".

Seuraava ultra on sitten rakenneultra maaliskuussa ja se on taas kaupungin sponssaama. Toi NP ultra Gynekossa maksoi 70 euroa. JOs sitä tämän jälkeen osaisi rauhottua ja nauttisi edes hieman tästä olotilasta:)

Laskettua aikaa korjattiin kahdella päivällä 3.8. suullisesti, mutta lääkäri sanoi, ettei sillä ole merkitystä. Seuraava ultra saattaa taas täsmentää sen 1.8. Eli en korjaile tuota listaa.

Oikein mukavaa perjantaita kaikille!!! Olen niin onnellinen teidän kaikkien hyviä uutisia saaneiden puolesta:))))) Piukille voimia yksityiselämään!! Ja kaikille muillekin ""torvensoittajille"", ettei miehet meille hermostu:)

Hobitti & toukka 13+2

Ihanaa Piukki ja Hobitti77 (ja muut?) että teillä oli kaikki hyvin ultrassa...hyvä juttu.

Mä en tiedä olenko syönyt jotain pilaantunutta ruokaa vai kärsinkö muuten vain vatsataudista. Eilisestä asti maha on ihan kuralla ja muutaman kerran on oksukin lentänyt...ikävää..pakko yrittää tehdä töitä kun ei näitä muutkaan tee..onneksi on vessa lähellä...

Äitys housuja on pitänyt jo 1½ vko, ei ehkä viellä olisi ihan pakko mutta ne on paljon mukavammat päällä kun jo kiristävät tavalliset housut. Nää housut on sellaiset itsetehdyt, joissa on resori housu etupuolella. Mulla oli samat hosut esikoista odottaessa. Ilmeisesti siitä syystä toi resori on vähän löystynyt ja mulla on kun tyhjä pussi tossa edessä, onneksi se jää paidan alle piiloon. Ja päiväpäivältähän se pussi saa enemmän ja enemmän täytettä.
Tilasinmä H&M:ltä Mama farkut ja muutaman paidan. Ettei tartte näitä kulahtaneita joka päivä pidellä. Ja kun on uusi raskaus täytyy olla jotain uuttakin :)

Mariska & Tiitiäinen 13+5

Ainiin eilen tunsin perhosen siiven hipaisua hetken verran vatsassa, mietin vaan oliko se tiitiäinen. Oon ymmärtänyt että toisella kerralla liikkeet saattaa tajuta todella paljon aikaisemmin kun tietää miltä ne tuntuu? No tiedä sitten? Esikoisen kanssa tajusin liikkeet vasta viikoilla 21-22...

Heippa Hobitti! Minäkin kävin juuri ultrassa (eilen) ja Gynekossa Tekaylla :) Tuli myös hyviä uutisia, eli niskaturvotus oli 1,7 mm ja kaikki siten ok. Pari kertaa sai yskäistä tutkimuksen aikana, että saatiin toukka liikkeelle ja pystyi tekemään mittauksia. Tekay erotti hyvin sormet ym. mutta itse en kerinnyt niitä näkemään. Laskettu aika pysyy mulla samana eli 10.8.
Ajattelin juuri samaa, että nyt varmaan voi alkaa jo nauttimaan raskaudesta kun on kaksi ultraa takana ja kaikki ok.

Ihanaa että tulee muitakin hyviä ultrauutisia! :)) En tiedä miksi päällimmäisiksi tältä palstalta on jäänyt nämä huonot uutiset ja pelko niiden toteutumisesta omalla kohdalla. Tsemppiä vielä kerran kaikille huonoja uutisia saaneille!

Päivän verran tuli liideltyä taivaissa tuon ultran jälkeen. Sitten kävin veljeni luona ja hänen vaimonsa alkoi kertoa kauhutarinoita synnytystapa-arviosta. Minä kun olen aika kipuherkkä ja inhoan ylikaiken muutenkin gynellä käyntiä niin en tosiaankaan olisi halunnut tätä tietoa vielä vastaanottaa. Etsin sitten tietoa netistä ja aikalailla samanlaisia tarinoita täällä oli mutta myös positiivisiakin. Pitänee toivoa että sattuu sellainen positiivinen minun kohdalleni. Ja saattaahan olla että koko tutkimusta ei meillä päin tehdä... Kysäsenpä ystävältäni tänään...

No joo! Ulkona paistaa aurinko joten sinne mars!

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Justiina

Älkää vaan pelätkö niitä synnytystapa-arviointeja. Mulle ei tehty mitään sellaista.
Mä en edes tiennyt kuinka iso lapsi sieltä suunnilleen tulle yms...

Ei niillä kannata päätä tässä vaiheessa vaivata. Menee koko odotusaika pilalle!

nauttikaa nyt vaan kun paha olo jo teillä kaikilla rupeaa helpottamaan.

Mä tässä vielä tuskastelen pahalla ololla ja kaikilla muilla vaivoilla vielä muutaman viikon :(

Mulla nyt rv 7+3 jeejee!!!!!

Mariska 30.7.2005, 25 v., toinen tulossa P-HKS
Sitrus, 31.7., 30v., esikoinen
Esmeralda, 1.8., 30v , esikoinen, Tyks
Killi 1.8, 29v, pikku2
pirre 1.8.
Hobitti77 1.8. 28v, esikoinen, Oys
Merry 2.8.
Johanna 2.8., 29v, esikoinen, Kättäri
Janna 2.8. 24v, esikoinen, Tays?
Päksy 2.8. 30 v., neljäs tulossa, KYS
Justiina 4.8. 31v, esikoinen, SatKS
Nallukka81, 4.8, esikoinen, TAYS
ewa 4.8. 21v, esikoinen. Kättäri
susa 5.8.
annastiina 7.8.
Elsa 7.8. tienoilla, toivotaan :) 33v,.
Lyyli 7.8. 38v, toinen lapsi
stitch 8.8. 27v. ensimmäinen
k74 9.8. esikoinen, 31v.
Jensku, 10.8, 28v., esikoinen Oys
Mimi85 10.8. 20v, esikoinen
Muratti 10.8. 33v, pikkukakkonen, Hgin naistenklinikka
Shanti 11.8. 26 v, esikoinen
Iiq 11.8., 23v., esikoinen, Kättäri kaiketi
Salula78 12.8. 27v, esikoinen
Piukki 12.8. 24 v, esikoinen
Meri 13.8. 24v., toinen lapsi
Onerva 14.8 ? esikoinen, Tays
tuulia82 14.8.? esikoinen, Tays?
Vilhelmi 15.8. 31v. toinen tulossa
Eevi, 15.8.?,38, esikoinen,pks?
Mutteri 15.8 27v. esikoinen
Sinikukka 17.8. 26 v, esikoinen
Ali71 17.8. esikoinen
Milla2 17.8., 29v., esikoinen
Odottaja81 17.8., 24., esikoinen
Ihaa 18.8. 21v. toinen tulossa
Sartsa,18.8. 21v,kolmas tulossa, Itävalta
Nipsu 20.8., 22v, esikoinen, Kättäri
Tico 23.8 21v. esikoinen, TAYS
Janna 23.8., 31v., kolmas, Oys
Lellu81, 25.8, 24v, esikoinen, Seks
Alisa 25.8,27v., esikoinen
tigi 27.8., 26v, esikoinen, NKL tai Kättäri

Päivitin tämän listan ja hyppään sivuun. Laitan teille ilmoitusta jos saan joulupaketin aikaiseksi.

Iloista odotusta kaikille !

Tosiaankin ehkä tänne kannattaa kirjata vain kaikki iloiset kokemukset ettei turhaan muita hermostuta... :)

Kiitos Minä :):lle! Noin sitä pitäis ajatella mutta mä oon tällä hetkellä jotenkin ilmeisesti sellaisessa kovinkin herkässä tilassa että kaikki pelottaa. No kuitenkin nyt oon saanut nukuttua kaksi perättäistä yötä hyvin (JIPPII!) ja se ehkä helpottaa kaikkea elämää!

Ystäväni muuten kertoi että ei hänellä ole mitään traumoja synnytystapa-arviosta ja meillä ehkä jopa sama tutkija joten positiivista mieltä tämä lisäsi... niin ja tuo auringonpaiste auttaa asiaan kuin asiaan... :))

Hei kaikki!

Ihania ultrakuulumisia. Toisaalta pahoittelut kaikille keskenmenon kokeneille. En voi tietää miltä teistä tuntuu, mutta seurasin parhaan ystäväni keskenmenoa pari viikkoa sitten, ja se tuntui minustakin aivan kamalalta, joten uskon, että suru on kaamea.

Itsellä on hyviä uutisia. Eilen käytiin yksityisellä ultrassa ihan muuten vaan kun olen tällänen hysteerinen, et mun täytyy nähdä tasaisin väliajoin, että olen todella jonkun pienen ihmisen koti.

Viikkoja on nyt n 10 vähän riippuen kuka laskee. Vauva oli jo ihan vauvan näköinen ja jammaili ihan hirveesti koko ultrauksen ajan. Ihankun sillä olis jotkut tanssitreenit päällä. Pari kuvaa saatiin muistoksi ja tietty taas rauhaisa mieli äitykälle (ainakin viikoksi ;)

Minulla on silti jatkuvia keskenmenopelkoja varsinkin kun tuntuvat olevan todella yleisiä. Pitäisi vaan yrittää nauttia raskaudesta, koska kyllähän se äidin mielialakin vaikuttaa sikiöön.

Muuten olen oireeton, mitä nyt vatsa on kuin jalkapallo iltaisin. Paino ei kuitenkaan ole noussut vielä yhtään.

Oikein aurinkoista viikonloppua teille elokuulaiset ja lohdutuksen haleja kaikille menetyksen kokeneille.

Alisa

Mariska 30.7.2005, 25 v., toinen tulossa P-HKS
Sitrus, 31.7., 30v., esikoinen
Esmeralda, 1.8., 30v , esikoinen, Tyks
Killi 1.8, 29v, pikku2
pirre 1.8.
Hobitti77 1.8. 28v, esikoinen, Oys
Merry 2.8.
Johanna 2.8., 29v, esikoinen, Kättäri
Janna 2.8. 24v, esikoinen, Tays?
Päksy 2.8. 30 v., neljäs tulossa, KYS
Justiina 4.8. 31v, esikoinen, SatKS
Nallukka81, 4.8, esikoinen, TAYS
ewa 4.8. 21v, esikoinen. Kättäri
annastiina 7.8.
Elsa 7.8. tienoilla, toivotaan :) 33v,.
stitch 8.8. 27v. ensimmäinen
k74 9.8. esikoinen, 31v.
Jensku, 10.8, 28v., esikoinen Oys
Mimi85 10.8. 20v, esikoinen
Shanti 11.8. 26 v, esikoinen
Iiq 11.8., 23v., esikoinen, Kättäri kaiketi
Salula78 12.8. 27v, esikoinen
Piukki 12.8. 24 v, esikoinen
Meri 13.8. 24v., toinen lapsi
Onerva 14.8 ? esikoinen, Tays
tuulia82 14.8.? esikoinen, Tays?
Vilhelmi 15.8. 31v. toinen tulossa
Eevi, 15.8.?,38, esikoinen,pks?
Mutteri 15.8 27v. esikoinen
Sinikukka 17.8. 26 v, esikoinen
Ali71 17.8. esikoinen
Milla2 17.8., 29v., esikoinen
Odottaja81 17.8., 24., esikoinen
Ihaa 18.8. 21v. toinen tulossa
Sartsa,18.8. 21v,kolmas tulossa, Itävalta
Nipsu 20.8., 22v, esikoinen, Kättäri
Tico 23.8 21v. esikoinen, TAYS
Janna 23.8., 31v., kolmas, Oys
Lellu81, 25.8, 24v, esikoinen, Seks
Alisa 25.8,27v., esikoinen
tigi 27.8., 26v, esikoinen, NKL tai Kättäri

Mariia joutui sitten poistumaan joukosta :( Toivottavasti saat jouluksi pienen nyytin niinkuin itsekin toivoit :)

Minäkin kävin tänään NP-ultrassa ja hyviä uutisia on mullakin tarjolla. Niskaturvotus oli 1,5 ja kaikki muukin näytti olevan kunnossa. Multakin jäi ne sormet valitettavasti huomaamatta, onneksi mies ehti näkemään kun pikkuinen niitä esitteli. Muutenkin oli melkoisen aktiivisella tuulella, ei tarvinnut herätellä vaan valmiiksi mylläsi jo kun ultraus aloitettiin :D Lääkäri kertoi että np-ultran ja veriseulan tuloksien perusteella on erittäin epätodennäköistä että vauvalla olisi mitään vammaa. Tuo veriseula mulle tehtiin jo edellisellä viikolla.

Hyvistä uutisista johtuen sorruin taas ostamaan muutaman pienen vaatekappaleen, olisin enemmänkin penkonut mutta mies sanoi että nyt riittää tälle kertaa. No hyvä oli nyt ostaakin, kun oli -70% ale :) Olisi ollut aivan ihana villakangasduffeli kokoa 68 cm mutta emme olleet varma olisiko se hyvä sekä pojalle että tytölle joten jäi ostamatta.

Ai niin, jouduin jo ostamaan kuppikokoa suuremmat rintaliivit ;D

Heh, mun miehen sisko arvas tänään :D Olin hänen kanssaan shoppailemassa ja sen jälkeen meidän piti tulla meille, mutteivät he tulleetkaan tultukaan. Kun tulin kotiin, huomasin mieheni piilotelleen kaikki vitamiinit ja lehdet ja muut raskauteen viittaavat asiat :D Aika turhaa duunia tehnyt, vaikka olisivatkin tulleet kylään. Kummipoika oli ihan ihastuksissaan, kun kerrottiin, että tädin mahassa kasvaa vauva. Olisi halunnut vauvan heti syliin :) Kohta siis tietää miehenpuoleinen sukukin uutisen, kun tuleva täti lupasi juoruta. Hän on säästänyt pinnasängyn ja muitakin tarvikkeita ja vaatteita poikansa vauva-ajoilta, joten sieltä tulossa aika paljon tavaraa siis :)

Toivottavasti kaikki nyt sitten ok, kun niin moni tietää kohta...onneksi ensi viikolla lääkäri ja np-ultra niin saa vähän lisävarmistusta asiaan.

Hei!
Olen seuraillut, lueskellut viestejä vähän taka-alalla, mutten ole kerennyt kirjoitelle.Ketju tuntuu etenevän suht rivakasti.
Pahoitteluni niille kaikille jotka ovat kuulleet huonoja uutisia, ja toivon sydämmestäni että tärppäisi uudestaan + syntyis terveitä pienokaisia.

Sitten omaan napaan: Eli olen suunnitellut uudestaan tämän kaiken, eli olen mielelläni raskaana, mutta mieheni voisi kantaa oman kortensa kekoon ja ottaa tän etomisen ja muutenki huonon olon+ väsymyksen itselleen...Onneksi nämä vaivat alkavat helpottua, pikkuhiljaa.

Käytiin np- ultassa: Sielä kaikki näytti olevan paremmin kuin hyvin, lapsi heilu nii paljon että mittoja oli vaikea ottaa, kun ei kerennyt kuvaa pysäyttää niin nopsaa kun pienokainen vaihto asentoa--> Isäänsä tullut =)
Muutenkin oli helpottavaa tietää että kaikki oli kohdallaan. Laskettu aika muuttui hieman eli 28.7, on uusi päivä.

Vanhemmille kerrottiin perjantaina--> Asia otettiin todella hyvin vastaan, ja nyt tietää jo koko suku että meille tulee pienokainen. Mieheni perheessä on vedot käynnissä että kumpi tulee, ihan hauskaa sinänsä. Mulle on itselleni ihan sama, kunhan on terve.

Mamma housuja olen jo pikkuhiljaa ottanut käyttööni, mahaa ei muuten huomaa läskien seasta kun iltaisin, mutta on mukavampi olla kun mikään ei purista mistään.

Miehen sisko olikin sitten nopea kertomaan, mieheni äiti ja velikin jo soittivat ja onnittelivat, kuulemma todella innostuneilta kuulostivat :) Eli hyvin otettiin sielläkin puolella uutinen vastaan. Eikä ollut mummi kuulemmaloukkaantunut vaikkei aiemmin saanutkaan tietää :D

Millainen tilanne teillä on tulevien hankintojen suhteen? Osallahan tässä ketjussa on jo ennestään lapsia joten varmaan tallessa on paljon käyttökelpoista tavaraa, mutta miten esikoistaan odottavien suhteen?

Minä pelkäsin, että joudumme maksamaan itsemme kipeiksi, mutta onneksemme saimme kuulla ettei mieheni veli puolisoineen enää meinaa kasvattaa lapsilukua joten olivat jo meinanneet laittaa osan tavaroistaan nettiin myytäväksi. Mutta onneksi ehdimme kertoa uutisemme joten nyt saamme ainakin sängyn ja ilmeisesti vaunutkin mukavaan ""sopuhintaan"" :)

Muutoinhan tulee vaikka mitä hankintoja, joita ei tässä vaiheessa osaa edes ajatella. Täällä ei ole vastaavaa äitiyspakkausta kuin Suomessa, mutta useammasta eri liikkeestä saa noutaa ilmaiseksi ""heidän oman äitiyspakkauksensa"" jossa on tietenkin tuotteita, joita he toivovat jatkossa ostettavan juuri heidän liikkestään.

Me saadaan ilmeisesti miehen siskolta aika paljon tavaroita (tosin vaatteet on poikien vaatteita lähinnä, joten ei tiedä jos tyttö tulee)...ainakin pinnasänkyä ja kantoreppua jne. on tulossa sieltä päin. Ainoaksi suuremmaksi hankinnaksi taitavat jäädä vaunut, joiden hankinnassa vanhempani ovat luvanneet auttaa. Niin ja turvakaukalo/istuin autoon, itse emme sitä muuten varmaan hankkisi kun ei autoa ole, mutta minun vanhempani haluavat sellaisen hankkia. Onhan se sitten kiva, jos tarttee autolla jonnekin lähteä etenkin kun isäni on sellainen, että on aina heittämässä kaikkialle...