Elokuu 2006/5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jatkoa...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Taas on vuodot lisääntyneet. Eilen uskaltauduin käymään kaupassa vähän kiertelemässä ja tässä tulos. Mua suututtaa niin vimmatusti, kun ei hetkeäkään pysty olemaan ilman pelkoa. Nyt on taas semmonen tunne, että ei tästä valmista tule koskaan. Suunnilleen vaan odotan koska alkaa isompi vuoto. Mutta pieni toivonripe kyllä edelleen on, kun ei tässä nyt mitään ihmeellistä ole kuitenkaan tapahtunut vaan vuodot ovat ihan normaalin rajoissa edelleen.

Muuten olo ok, ei ole eilen ja tänään kamalasti ellottanut. Rinnat on TODELLA kipeät.

Hyvää uutta vuotta kaikille! Toivotaan että olisi onnen vuosi tulossa :)

- kiitos jälleen kaikille teille lohdutuksesta, sananne antavat voimia ja uskoa tulevaan!

Justiina, kysyit mistä huomasin, että jotain on vialla. Minullahan oli ihan pientä ruskeaa tuhruvuotoa jo jostain viikolta 5+3 ehkä. Kävin ultrassa muistaakseni 6+2, jolloin näkyi ruskuaispussi &pieni sikiö, mutta ei sykettä ja lääkäri sanoi, että aivan normaali näkymä, kaikki hyvin.
Tuo tuhruvuoto jatkui koko ajan, muttei pahentunut, ennen kuin 9+5 alkoi vuotaa verta - vuoto ei lakannut ja sitä oli ehkä saman verran tai hieman vähemmän kuin menkkojen aikaan. Sitten 10+1 lääkäri totesi, että keskeytynyt km tai tuulimuna, ei ollut aivan varma näkyikö alkio/sikiö, jos, niin oli vain n. 2 mm. Uskon siis että oli kesk.km koska yksityisellä näkyi mielestäni paremmin ja yks.lääkäri löysi alkion.
Eli vaavimme kasvu oli pysähtynyt jo ihan alussa. Kesti vain noin kauan ennen kuin alkoi kunnon vuoto. Raskausoireet pysyivät samoina alusta asti (rintojen aristus, väsymys), mutta kun verinen vuoto alkoi, niin vain jotenkin heti tiesin, että km se on.

Tyhjennys sujui onneksi hyvin, nyt lepäilen kotona.

Oikein onnellista vuoden vaihdetta teille kaikille ihanille naisille!! Ette uskokaan kuinka paljon voimia sain taas!

halauksin: mehu

Rauhallista, onnellista ja kaikin puolin parempaa uutta vuotta kaikille!

Taidatte kaikki olla vielä juhlatunnelmissa kun täällä on niin hiljaista. Juhlat jäi täällä vähän kehnoiksi kun eilenkin paha olo hyökkäs puun takaa =( Onneks alkuperäinenkin tarkoituskin oli ottaa aivan rauhassa kahdestaan ja katsella muiden ampumia raketteja. Alkaa muuten olla aika epätoivoinen olo kun tilanne on se että vaikka mitä tekis niin oksettaa. Painoakin on tullut jo kaksi kiloa lisää. Pelkkää valitusta mutta toivoisin olon jo vähitellen paranevan.

Positiivinen asia tänään on se että kykenin melkein tunnin kävelylle! Vauhti ei päätä huimannut mutta raitis ilma teki hyvää!

Mukavaa jatkoa kaikille!

Justiina rv 9+2

Rauhallista, onnellista ja kaikin puolin parempaa uutta vuotta kaikille!

Taidatte kaikki olla vielä juhlatunnelmissa kun täällä on niin hiljaista. Juhlat jäi täällä vähän kehnoiksi kun eilenkin paha olo hyökkäs puun takaa =( Onneks alkuperäinenkin tarkoituskin oli ottaa aivan rauhassa kahdestaan ja katsella muiden ampumia raketteja. Alkaa muuten olla aika epätoivoinen olo kun tilanne on se että vaikka mitä tekis niin oksettaa. Painoakin on tullut jo kaksi kiloa lisää. Pelkkää valitusta mutta toivoisin olon jo vähitellen paranevan.

Positiivinen asia tänään on se että kykenin melkein tunnin kävelylle! Vauhti ei päätä huimannut mutta raitis ilma teki hyvää!

Mukavaa jatkoa kaikille!

Justiina rv 9+2

Hyvää Uutta Vuotta minunkin puolesta kaikille.

Juu, meidän uuden vuoden vietto meni ihan hyvin. Mitänyt ukko vetäs hirveet änkyrät ja mulla meinas pinna katketa sen sohlausta katellessa...:/
Hyvin pystyin naamioimaan juomattomuuttakin kanniskelin samaa siideriä koko illan, otin muutaman huikan itse ja annoin isännän ryystää siitä vähän ettei lasi liian täydeltä näyttänyt, kuohuviiniäkin maistoin suullisen kun pullo puolenyön aikoihin kiersi. Ja sitten ennen meidän kotiin lähtöä onnellinen isukki kertoi kaikille (veljensä perheelle) että meille on elokuussa tulossa lisää jälkikasvua...eli se siitä meidän salaisuudesta mitä niin tarkoin varjeltiin! :)

Vaikka toi mun kolme huikkaa alkoholia ei varmastikkaan tehnyt masuasukille hallaa niin tänään mulla on ollut jotenkin niin morkkis päällä siitä...esikoisen kanssa pidin ihan nolla linjan. Ja nyt en ymmärrä miksi mun piti eilen maistaa yhtään..oon vähän tiukkis tämmöisistä asioissa. Jotenkin en varautunut siihen että sitä juomaa tuputettaisiin vaikka ei itse pyytäisikään..ja kun en ollut valmistautunut vielä kertomaan raskaudestakaan niin päätin sitten ""leikkiä"" juovani..äh harmittaa tyhmä toimintani..

Sanna, 32v kolmannen odottaja ilmottautuu.. Tosin sen verran vuotaa että kesken taitaa mennä. Alkoi tuhrulla useemman päivän ja tänään ollut verta. Pää kipeenä pohtimisesta että missä mennään. Lask.Aika ois 23.8 mutta tuskin sinne pääsen. Alavatsassa välillä lievää menkkatuntemusta, verta jonkun verran, osaako joku kertoa onko toivo menetetty? Huomenna otan yhteyksiä johonkin neuvolaan.. Epätietoisuudessa on raskas olla..

Ryhmässämmehän on ainakin Piukki, jolla ollut samoja oireita eikä toivo ole mennyt vaan raskaus etenee ilmeisesti hyvin. Nämä ovat kai yksilöllisiä eroja eikä vuodosta kai tarvitse huolestua jos sitä ei tule kovin runsaasti. Tosin onhan se aina helpottavaa käydä lääkärillä varmistamassa asia.

Meille tulee ajankohtaiseksi varata aika ensimmäiseen kohtaamiseen mahdollisen vatsa-asukin kanssa huomenna. Toivon että saamme ajan jo samalle viikolle vaikka toisaalta pelottaakin. Olen mielessäni kuvitellut kaiken mahdollisen olevan vialla vaikkei mitään siihen viittaavaa oirehtimista ole esiintynyt.

Pahoinvointi on alkanut helpottaa mutta vieläkään ei maistu ruoka normaaliin tapaan. Ihan hienoa sillä en muista milloin viimeksi olisin syönyt yhtä terveellisesti kuin viime viikkojen aikana.

Hyvää odotuksen täyteistä uutta vuotta kaikille!

Maanantaita tytöt!

Suotta Mariska huonoa omatuntoa podet!!! Muutama suullinen alkoholia ei varmasti verenkierrossasi paljoa tunnu. Ymmärrän morkkiksesi, mutta kuuntele järjen ääntä. Mulla oli vähän sama fiilis työpaikan pikkujoulun jälkeen, jossa ""jouduin"" muutaman kulauksen ottamaan punaviiniä. :)

Täällä alkoi rv8 ja vähän tuntuisi tuo pahoinvointi muuttaneen muotoaan. Ei ehkä niin paha kuin ennen...tosin aamiainen tuli ylös heti kun jouduin tänä aamuna heräämään aikaisemmin töihin.

Huomenna neuvolan eka käynti...mielenkiinnolla odotan mistä siellä keskustellaan. Mies haluaa ehdottomasti mukaan, vaikka oletan että aiheena on tyyliin ruokavalio ym., mutta tulkoon sitten.

Juu tuhrutellut on jo 1,5 viikkoa mutta vauva pysyy ilmeisesti matkassa kuitenkin. Verta ei ole tullut kuin paperiin, nyt tulee harvemmin verta vaan yleensä jotain rusehtavaa... Eikä suojaan ole kyllä tullut kuin pari tippaa koko aikana, että aina vaan pyyhkiessä. Nyt kun oon aiheeseen enempi perehtynyt, niin on niitä monia, joilla tulee enempikin verta ja silti on kaikki ihan ok. Toivotaan parasta!

Meillä on huomenna yksityisellä se ultra. Jännittää vähän, vaikka onkin jo sillon 1,5 viikkoa papu nähty ultrassa sydän sykkivänä. Mutta kun voihan ne sikiöt kuolla ja vaikka mitä tapahtua. Toivottavasti kaikki kuitenkin ok, ainaskiin mahakivuista päätellen on siellä kasvamassa edelleen. Ellotuksessa on tosiaan ollut nyt taukoa muutama päivä. Tänään kyllä oksensin aamulla (semmosta ihanaa vihreää limaa, sappinestettä ilmeisesti), mutta muuten on ollut ihan ok olo. Mahakivut on muuttuneet jonkin verran, ei oo enää niin menkkamaisia vaan semmosta kunnon vihlovaa kipua. Ja sitä on milloin missäkin, kaikkea b-rapusta emättimen kautta pitkin mahaa ;)

Olin jo lauantaina luovuttamassa kunnolla toivoni, oli niin paha olo. Mutta ei mitään tapahtunut kuitenkaan ja nyt alkaa taas tuntua tosi toiveikkaalta. Ehkä tää tästä menee kuitenkin hyvin loppuun asti :) Odotan kovasti jo tammikuun loppua, että pääsisi varmemmille vesille. Vaikka koko ajanhan se ""ennuste"" tässä paranee mitä pidemmälle mennään. Mutta eipä kait muuta :)

Onnittelut Sinikukalle kosinnan johdosta!
Meikäkin aina välillä (hempeesti) toivoilee, että mun avokki kosisi ja yli 5-vuoden ""koeaikani"" päättyisi. Nyt olen funtsaillut, että olisi kiva pitää vihkiäiset ja ristiäiset samaan aikaan kirkossa ja juhlia häitä kunnolla vasta esim. mun 40-vuotissynttäreiden merkeissä... Nooh, pitää ilmeisesti alkaa hieman vihjailemaan.
Uusi vuosi meni mulla näppärästi taas kuskina (kuten joulukin), eikä juhlakaverit tietysti aavistelleet mitään.
Sydän pakahtui taasen eilisiltana kun nukkumaan mennessämme isukki halasi ja sanoi ""ajattele, meistä tulee isä ja äiti""... ja siihen perään meillä on vielä tapana painottaa toisillemme että siis ""jos"". Km kun pelottaapi edelleen.
Kaikille hyvää tätä vuotta!
Työinto täällä nollassa...

hei!
Jes, mun sisäl asuu oikeesti joku, tähän asti ei ole ollut mitään varmuutta, mutta tänään sitten näin oman pienen kullannupun neuvolan yhteydessä.
Laskettu aika siirty 4.8, mutta ei se mitään, sydänääniä ei saatu kuulumaan, mutta kyllä se siel näytti sykkivän, terveysaseman ultra oli vaan kovin huono, joten en ymmärtäny paljoakaan näkemääni, mutta kyllä se lääkäri vakuutteli näkevänsä siinä jotakin, mun tähtitiede ei ole niin hyvä että oisin osannu hahmottaa mitään, siitä kuvasta=)
Eli rv: 9+3
Nyt pitää jatkaa työntekoa

Hyvää uutta vuotta!

Isot pahoittelut mehulle ja onnittelut uusille ja hyviä ultrakuulumisia saaneille!

Mulle tipahti aamulla postiluukusta kutsu np-ultraan 23.1.! Jännittää jo nyt aika hurjasti. Kaikki tuntuu olevan hyvin, mutta silti mieltä kaihertaa pelko, ettei kuitenkaan ole. Tein aika tyhmästi kun lueskelin Kermit-ketjua, siellä tuntui olevan monia joilla ei ollut ollut mitään tietoa km:sta ennen np-ultraa. Mutta, täytyy vaan uskoa siihen että kaikki on hyvin. Ihan turhaahan se on huolehtia ilman mitään syytä. Pahoinvointi tuntuu hellittävän, mutta se on varmaan ihan normaalia kun 10. viikko lähestyy loppuaan. Rinnat on edelleen arat. Selkä tuntuu olevan jumissa koko vasemman puolen pituudelta, itse yhdistän se jotenkin turvotukseen ja ummetukseen ja liikunnan puutteeseen, tiedä sitten mistä johtuu.

Uusi vuosi meni oikein mainiosti ystävien seurassa. Miehet joivat tavalliseen tapaansa, mutta naiset otti rauhallisesti. Meille on tulossa kaveriporukkaan varmaankin oikea vauvabuumi, viidestä parista kaksi on raskaana, kolmas pari yrittää ja ihan varmasti neljännelläkin pariskunnalla on perheenlisäys suunnitelmissa tän vuoden aikana. Tosi hienoa! Täytyy vaan toivoa, että kaikilla sujuisi suunnitelmien mukaan.

Hei, osaako joku sanoa mitään pellavansiemenistä? Neuvolasta saatujen ohjeiden mukaan niiden syömistä ei suositella, mutta onhan niitä ainakin kaikissa mun rakastamissa rouhe- ja jyväleivissä. Onkohan ne kovin haitallisia kun niitä ei kuitenkaan kovin paljon syö?

t.Johanna 9+5

Tuskin niistä haittaa on jos niitä tulee vain muutamia leivän mukana.

Meillä on vasta viikon päästä ensimmäinen keskustelu ja alustava tutkiminen joka on ilmeisesti vain vatsan painelua tms ja kai jotain kokeita. Saamme sitten ajan ultraan luultavasti. Onneksi mieheni tulee mukaan sillä haluan ymmärtää kaiken mitä sanovat siellä. Tuossa meidän sairaalassa on erillinen ""synnytyshotelli"" jossa jokaisella on oma huone suihkuineen ja vessoineen. Ilmeisesti vakuutuksemme ei kata ihan kaikkia kuluja jos haluaisin siinä hotellissa synnyttää, mutta toisaalta, on se niin erityinen vaihe elämässä että kyllä siihen voi hieman panostaakin. Mutta edelleen elän ""jos"" mielentilassa kun varmuutta vauvan olemassaolosta ei vielä ole.

Päivitys:
Killi 1.8, 29v, pikku2
pirre 1.8.
ewa 1.8. 21v, esikoinen.
Hobitti77 1.8. 28v, esikoinen, Oys
Merry 2.8.
Johanna 2.8., 29v, esikoinen, Kättäri
Janna 2.8. 24v, esikoinen, Tays?
Päksy 2.8. 30 v., neljäs tulossa, KYS
Justiina 4.8. 31v, esikoinen, SatKS
Mariska 4.8. 25 v., toinen tulossa P-HKS
susa 5.8.
sitrus 6.8., ensimmäistä odotetaan
annastiina 7.8.
Elsa 7.8. tienoilla, toivotaan :) 33v,.
Lyyli 7.8. 38v, toinen lapsi
k74 9.8. esikoinen, 31v.
Mimi85 10.8. 20v, esikoinen
Muratti 10.8. 33v, pikkukakkonen, Hgin naistenklinikka
Shanti 11.8. 26 v, esikoinen
Salula78 12.8. 27v, esikoinen
Piukki 12.8. 24 v, esikoinen
Meri 13.8. 24v., toinen lapsi
stitch ?/8. 27v. ensimmäinen alkutaipaleella
Onerva 14.8 ? esikoinen, Tays
tuulia82 15.8.? esikoinen, Tays?
Vilhelmi 15.8. 31v. toinen tulossa
Eevi, 15.8.?,38, esikoinen,pks?
Iipi. 16.8., 38 v, esikoinen, NKL tai Kättäri
Sinikukka 17.8. 26 v, esikoinen
Ali71 17.8. esikoinen
Ihaa 18.8. 21v. toinen tulossa
Sartsa,18.8. 21v,kolmas tulossa, Itävalta
Mutteri 16.8 27v. esikoinen
Tico 23.8 21v. esikoinen, TAYS
Janna 23.8., 31v., kolmas, Oys
Lellu81, 25.8, 24v, esikoinen, Seks
Alisa 25.8,27v., esikoinen
Esmeralda, 1.8., 30v , esikoinen, Tyks
Nallukka81, 4.8, esikoinen, TAYS
Jensku, 10.8, 28v., esikoinen Oys
tigi 27.8., 26v, esikoinen, NKL tai Kättäri
Iiq 11.8., 23v., esikoinen, Kättäri kaiketi

Otin vapauden lisätä itseni listaan (Iiq). Toivottavasti tämä oli viimeisin lista. Esikoista odotellaan, tänään oli eka neuvola, rv 8+3.

Poistun täältä. Niin siinä vaan kävi että vuoto toi tullessaan keskenmenon. Henkisesti tyhjä olo. Palailen tänne kun asiaa on.. Nyt tupsahdan takaisin haaveilijoihin, kurjaa. Hyviä vointeja teille muut elokuulaiset.