Mariska 30.7.2005, 25 v., toinen tulossa P-HKS
Sitrus, 31.7., 30v., esikoinen
Esmeralda, 1.8., 30v , esikoinen, Tyks
Killi 1.8, 29v, pikku2
pirre 1.8.
Hobitti77 1.8. 28v, esikoinen, Oys
Merry 2.8.
Johanna 2.8., 29v, esikoinen, NKL
Janna 2.8. 24v, esikoinen, Tays?
Päksy 2.8. 30 v., neljäs tulossa, KYS
Justiina 4.8. 31v, esikoinen, SatKS
Nallukka81, 4.8, esikoinen, TAYS
ewa 4.8. 21v, esikoinen. Kättäri
susa 5.8.
annastiina 7.8.
Elsa 7.8. tienoilla, toivotaan

33v,.
Lyyli 7.8. 38v, toinen lapsi
stitch 8.8. 27v. ensimmäinen
k74 9.8. esikoinen, 31v.
Jensku, 10.8, 28v., esikoinen Oys
Mimi85 10.8. 20v, esikoinen
Muratti 10.8. 33v, pikkukakkonen, Hgin naistenklinikka
Shanti 11.8. 26 v, esikoinen
Iiq 11.8., 23v., esikoinen, Kättäri kaiketi
Salula78 12.8. 27v, esikoinen
Piukki 12.8. 24 v, esikoinen
Meri 13.8. 24v., toinen lapsi
Onerva 14.8 ? esikoinen, Tays
tuulia82 14.8.? esikoinen, Tays?
Vilhelmi 15.8. 31v. toinen tulossa
Eevi, 15.8.?,38, esikoinen,pks?
Mutteri 15.8 27v. esikoinen
Sinikukka 17.8. 26 v, esikoinen
Ali71 17.8. esikoinen
Milla2 17.8., 29v., esikoinen
Odottaja81 17.8., 24., esikoinen
Ihaa 18.8. 21v. toinen tulossa
Sartsa,18.8. 21v,kolmas tulossa, Itävalta
Mariia 20.8, 35v, esikoinen,Tukholma
Nipsu 20.8., 22v, esikoinen, Kättäri
Tico 23.8 21v. esikoinen, TAYS
Janna 23.8., 31v., kolmas, Oys
Lellu81, 25.8, 24v, esikoinen, Seks
Alisa 25.8,27v., esikoinen
tigi 27.8., 26v, esikoinen, NKL tai Kättäri
Tervehdys naiset, ja terveisiä np-ultrasta!
Eipä tarvinnut päivittää listaan muuta kuin sairaalan vaihdos, laskettu aika on just silloin kuin olin itsekin laskenut. Eli nyt on viikkoja 12+5, pää-peppu -mitta oli 6,2cm, jalat mukaan niin kokonaispituus on 8cm ja niskaturvotus oli 0,9mm eli normaali.
Oli kyllä aivan ihana kokemus! Aluksi kun se kätilö rupesi kuvaamaan niin kaveri oli päikkäreillä, ihanasti näkyi pää ja pullea masu ja pienet kädet ja jalat, mutta me ihmeteltiin kun se oli niin paikallaan. Pian se sit rupesi siellä kovasti huitomaan, käänteli päätään ja käänty kokonaan ympärikin. Kätilö sanoi että on oikein vilkasliikkeinen sikiö. Se oli kyllä metkaa kun se näytti tosiaan ihan vauvalta! Kasvoista kun otettiin lähikuva niin näyttihän se vielä ihan pääkallolta kun vielä ei juurikaan kudoksia kasvoissa ole, mutta just ne liikkeet oli ihan kuin pienellä vauvalla. Nyt on kyllä ihan huippu olo!
Perittyjen piirteiden galluppiin: mä toivoisin että lapsi tulisi luonteeltaan enemmän isäänsä, mun mies on ihanan kiltti ja rauhallinen, ja on kuulemma ollut just samanlainen lapsenakin. Se esim. heräsi aikaisin aamulla ja leikki nätisti itsekseen eikä tullut herättämään äitiään, ja kaksi vuotta nuoremmalle siskolleen ei ollut ikinä mustasukkainen. Ruumiinrakenteeltaankin vauva sais ehkä tulla isäänsä, niiden puolella kaikki on tosi hoikkia, mutta toisaalta taas ei munkaan puolella mitään läskejä olla ja lisäksi mun suvussa varsinkin naiset on ehkä terveempiä ja pitkäikäisiä. Kaikki aina sanoo, että mä ja mun mies ollaan tosi saman näköisiä, kapeakasvoisia ja suurisilmäisiä ja kummallakin on maantienväriset/vaaleahkot ohuet hiukset, joten kasvonpiirteet voi tulla kummalta vaan. Mun miehessä on ehkä vähän punatukkasen vikaa, parta on punanen ja iho ruskettuu huonosti, ja toisaalta musta ois ihana ylläri jos vauvasta tulisikin punatukkanen! Mutta oikeestaan se nyt on ihan se ja sama noiden ulkonäköseikkojen kanssa, kuhan tulee terve ja kokonainen!
Alkoholista sen verran, että hörppäsin lauantaina pihviaterian kanssa noin 16cl punaviiniä. Maistui ihan taivaalliselta, mutta tuntui että se kihahti ihan älyttömän helposti päähän. En sit tiedä johtuuko jotenkin raskaudesta vai ihan vaan siitä että en ole viimeaikoina pahemmin juonut (oon kyllä aikaisemminkin tässä raskauden aikana ottanut lasillisen viiniä ruuan kanssa), mutta itse en kyllä ihan tuonkaan takia vois sitä yhtä lasia enempää juoda. Neuvolassa terkkari sanoi mulle, että 1-2 lasia viiniä viikossa ruuan kanssa on ok.
Meillä töissä kaikki tietää jo mun raskudesta. Osalle oon kertonut, joillekin se on lipsahtanut muilta työkaverielta vahingossa ja osa on ihan arvannut mahan paisumisen perusteella. Sanoin tänään sit pomollekin, että saa kertoa eteenpäin ja suunnitella sijaisasioita. Mun mammaloma alkais 28.6., mut varmaankin otan pari lomapäivää ja jään jo juhannuksesta. Ellei sit joudu saikulle ennen sitä...