Elokuu 2006

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja osa 7
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

osa 7

Vieras
Esmeralda, 1.8., 30v , esikoinen, Tyks
Killi 1.8, 29v, pikku2
pirre 1.8.
Hobitti77 1.8. 28v, esikoinen, Oys
Merry 2.8.
Johanna 2.8., 29v, esikoinen, Kättäri
Janna 2.8. 24v, esikoinen, Tays?
Päksy 2.8. 30 v., neljäs tulossa, KYS
Justiina 4.8. 31v, esikoinen, SatKS
Mariska 4.8. 25 v., toinen tulossa P-HKS
Nallukka81, 4.8, esikoinen, TAYS
ewa 4.8. 21v, esikoinen. Kättäri
susa 5.8.
sitrus 6.8., ensimmäistä odotetaan
annastiina 7.8.
Elsa 7.8. tienoilla, toivotaan :) 33v,.
Lyyli 7.8. 38v, toinen lapsi
stitch 8.8. 27v. ensimmäinen
k74 9.8. esikoinen, 31v.
Jensku, 10.8, 28v., esikoinen Oys
Mimi85 10.8. 20v, esikoinen
Muratti 10.8. 33v, pikkukakkonen, Hgin naistenklinikka
Shanti 11.8. 26 v, esikoinen
Iiq 11.8., 23v., esikoinen, Kättäri kaiketi
Salula78 12.8. 27v, esikoinen
Piukki 12.8. 24 v, esikoinen
Meri 13.8. 24v., toinen lapsi
Onerva 14.8 ? esikoinen, Tays
tuulia82 14.8.? esikoinen, Tays?
Vilhelmi 15.8. 31v. toinen tulossa
Eevi, 15.8.?,38, esikoinen,pks?
Mutteri 15.8 27v. esikoinen
Iipi. 16.8., 38 v, esikoinen, NKL tai Kättäri
Sinikukka 17.8. 26 v, esikoinen
Ali71 17.8. esikoinen
Milla2 17.8., 29v., esikoinen
Ihaa 18.8. 21v. toinen tulossa
Sartsa,18.8. 21v,kolmas tulossa, Itävalta
Mariia 20.8, 35v, esikoinen,Tukholma
Nipsu 20.8., 22v, esikoinen, Kättäri
Tico 23.8 21v. esikoinen, TAYS
Janna 23.8., 31v., kolmas, Oys
Lellu81, 25.8, 24v, esikoinen, Seks
Alisa 25.8,27v., esikoinen
tigi 27.8., 26v, esikoinen, NKL tai Kättäri

Moi Kaikille!

Myötätuntoni on sinun puolellasi Piukki. Miehesi vaikuttaa todella lapselliselta, anteeksi vain.

Jouluna oli pakko kertoa omille vanhemmille ja myös miehen vanhemmille, koska oma äitini arvasi raskauden. Tiesihän hän lapsettomuushoidoistakin, joten osasi siis aavistaa. Kummankin vanhemmat oli aivan onnesta sykkyrällä, vaikka heillä jo lapsenlapsia onkin. Muille emme ole kertoneet, emmekä kerrokaan kun vasta 12 viikon jälkeen jos kaikki menee hyvin.

Nimittäin eilen kuulin aivan kamalan uutisen, että paras kaverini oli mennyt np-ultraan 12. viikolla rauhaisin mielin ja siellä olikin kerrottu, että sikiö oli kuollut jo viikkoja aikaisemmin. Hän ei ollut aavistanut ilmeisesti mitään ja nyt siis lääkkeillä keskenmeno loppuun. Ystäväni on tietysti aivan rikki. He olivat jo kertoneet todella monelle raskaudesta ja nyt tälläinen, minustakin on tuntunut todella pahalta ja on alkanut mietityttämään oma raskauskin.

Eilen olimme kuitenkin taas ultrassa poliklinikalla, koska olen ollut hoidoissa ja siellä meidän pieni näkyi sykkivin sydämineen 13,7 mm pituisena. Ihanaa. Nyt siis rv 7 plus 6. Silti mieltä kaihertaa jatkuva pelko, ettei kaikki olekaan hyvin. Onko muilla tällaisia pelkoja?

En ole siis kertonut parhaalle ystävällenikään raskaudestani ja tuntuu että nyt en haluaisikaan kovin pian kertoa, koska hän sai keskenmenon. Meillä olisi ollut lasketut ajat alle kuukauden välein :(

Kirjoitan taas pitkästä aikaa.

Kaikki on mennyt hyvin. Etominenkin alkaa helpottaa. Kävin äsken varhaisultrassa ja siellä näkyi 19,7 mm pikku ihmisen alku. Kyllä siinä itku pääsi ihan väkisin. Sydämen sykkeitä ei kuulunut mutta näkyi senkin edestä. Jossain vilahti lääkärin mukaan käsikin ja kovasti pikkuinen liikkui.. Viikkoja olisi 9+1 (ultran mukaan 8+5). Nyt olisi tunnin kuluttua ekan neuvolan vuoro. On sitten näyttää dokumenttia siellä. Kovasti en uskalla vielä hehkutella kun on näin alussa mutta päivä kerrallaan eteenpäin. Mies jo eilen sanoi, että kylläpä se maha pömpöttää mutta lääkäri sanoi tänään, ettei raskaus vielä näy, on vaan turvotusta. Kohtu oli naislääkärin nyrkin kokoinen.

Lääkäri sanoi, että tekisi np-ultran jo parin viikon kuluttua jos me niin haluamme. Selvitti kovasti hyötyjä ja haittoja mutta emme tiedä menenkö vai en. En kuitenkaan halua tehdä keskeytystä, on vauva sen verran toivottu. Itse olen ollut huolissani iästäni( 34v.) mutta lääkäri ei ollut. Riski kuulemma suurenee 36-37v. jälkeen.

Töissä en aio kertoa kuin vasta muutaman viikon kuluttua elleivät itse arvaa. Painoa on tullut kilon verran siitä kun sain tiedon raskaudesta ja nousu johtunee varmaan siitä etten ole jaksanut pitkien työpäivien takia käydä kävelemässä päivittäin. Nyt työtilanne hieman helpottaa ja lenkkiäkin voi alkaa suunnitella.

Kaikkea hyvää kaikille ja jaksamisia. :)

Ali, nyt sun viikot lasketaan pelkästään ultran mukaan, sillä toisella viikkomäärällä et tee enää yhtään mitään....

Minullakin oli ekassa raskaudessa niin että ultrassa oli viikkoja vähemmin ja la siirtyi eteenpäin...

Moi,

kirjoittelin eilen kuulumisia tuonne edelliseen viestiketjuun, kun en huomannut että uusikin oli jo aloitettu.

Mulla on nyt ultran mukaan rv.11+1. Onko teillä muilla jo tässä vaiheessa vatsa pömpöttänyt? Minkähän kokoinen kohtu nyt on, tietääkö joku? Vai onko tämä pömpötys vain turvotusta :D?

Hyviä vointeja kaikille,
t.sitrus

Huomenta!

Mulla ei ole enään mitään raskausoireita...ei väsymystä, ei etomista, rinnatkin on ihan normaalit...tai no vähän isommat ehkä. Mutta eikös se niin ole että on ihan normaalia että ne oireet häviävät jossain vaiheessa pois. Miten teillä muilla on? Tai kaipa tässä on turhaa ruveta vertailemaan kun kummiskin kaikki ollaan niin erillaisia.
Nyt on vaan ihan semmoinen olo että onkohan tuolla ketään ""kotona"". Koska vatsaa ei näy ja alkuraskauden oireet on poissa. Täytyy vaan luottaa että on. Onneksi on ensi viikon torstaina se np-ultra pääsee kurkkaamaan masuun...ihanaa!
Mulla ei ainakaan viellä näy masu..turvotusiltoina vois kuvitella että olis jo aika pitkälläkin. Mutta sekin on niin yksilöllistä. Mulla näky esikoisen kanssa vatsa kunolla tosi myöhään. Ehkä siksi että oon aika vatsakas normaalisitikin. Mutta vauvamaha mulla ei koskaan kauheen isoksi kasvanut..siis ulospäin..johtuiskohan siitä että kohtuni on taaksepäin kallistunut..

No tulipas siinä paljon pohdintoja. Tulkaapa muutkin elokuun ellit kertoilemaan kuulumisia ja pohdiskelemaan syntyjä syviä! Ettei kokoajan olla toisella sivulla.

Mariska ja Tiitiäinen 11+0

Hei Mariska,

nyt näyttää olevan kaksi ketjua päälekkäin. Se toinen on huomattavasti pidemmällä jo -> tulehan sinne:) Se oli otsikolla ""Jatkuu"" ja nimimerkillä Elokuu 2006 / 7 (muistaakseni) :)

Jatketaan siellä!

Hobitti+toukka