Elokuu 2006/5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jatkoa...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mies sanoi tässä viime viikolla, että siitä tuntuu että Papu on tyttö. Mullakin on jostain syystä sellainen tunne. Toisaalta aina välillä sanon sitä herraksi ja se tuntuu niin pojalta. Eilenkin kun söin mielestäni joten kuten ja oli koko ajan vaan nälkä, niin totesin, että kyllä on herralla kova nälkä kun imee kaikki ruuat multa. Heh, näinhän se meneekin ;)

Menin eilen töihin ja vuodot ja kivut lisääntyivät heti. Kävin iltapäivällä sitten lääkärillä ja sain tän viikon saikkua, neuvolasta käski hakea meinaan saikkua kun kerta lepo auttaa. Ei ole edelleenkään vuotoa paljon, mutta eilen tuli joka kerta pyyhittäessä kun edellisenä päivänä vaan pari kertaan. Illalla taas jo heti väheni. On se uskomatonta miten voi lepääminen auttaa! Eilen kyllä tuli taas huhkittua muutenkin liikaa, kun raahasin vielä lääkärin jälkeen kaupasta kaksi isoa ruokakassia ja väänsin pari isoa vuoallista makaronilaatikkoa. Mutta pakko sitä on talossa ruokaa olla kun eineksiä ei hirveesti höntsitä syödä!

Yöllä oli kyllä alkuyöstä ihan mahdoton olo. Näin semmosta untakin, että olin nielly jotain muovailuvahaa tms, ja sit siitä yritettiin muotoilla jollekin oliolle (dinosaurukselle?) jalkoja yms, mutta vahaa ei ollutkaan tarpeeksi. On sit tullut jo tänään ripulitkin ja semmosta kivaa. Eilen jäi vaan niin järkyttävä nälkä kun menin nukkumaan, vaikka söin kuitenkin mielestäni ihan kohtuullisesti, en vaan saanut ruokaa enempää alas. Onneksi ei sentään ollut yöllä tosi paha olo kuin tuon kerran.

Eilen illalla muuten kävin taas yökkäilemässä, eikä taaskaan tullut kuin sylkeä. Hyvä niin. Päivällä olikin yllättävän hyvä olo. Mikähän siinäkin on, että heti kotona alkaa tulla paha olo. Kerroin muuten esimiehellekin nyt tästä, kun on kerran näitä vuoto-ongelmia joiden takia joudun saikulla olemaan. Onnetteli ja oli silmin nähden innoissaan :)

Mutta nyt sattuu taas jo sen verran mahaan, että on syytä painua sohvalle köllimään.

hei kaikki mammat,

en ole varmaan ikinä syönyt jouluna niin vähän kuin tänä vuonna. Närästystä ja etomista oli koko joulunpyhät. Eilen oli jo parempi olo. Kaikki suolainen vaan maistuisi. Mandariinit ja päärynät ovat nyt suurta herkkua. Ja jääkylmää vettä menee litra tolkulla. Tota suolan käyttöä pitää vaan varoa ettei liikoja tule syötyä. Mittasin verenpaineen aamulla ja oli aika alakanttiin 108/68, voi kyllä olla että mittari oli vähän väärässä asennossa. Pitää mitata levossa uudelleen. Sain eilen tilattua myös neuvolan (nyt rv 6+6) ja sekä varhaisultra että neuvola ovat samana päivänä. Voin neuvolassa sitten sanoa jos kaikki on on eli sydänäänet kuuluu. Kaikille hauskaa uuden vuoden odotusta.

Piukki: jää sairaslomalle ihan hyvällä omalla tunnolla, vauva on nyt tärkein.

Moikka!!! Minulla olis huomenna varhaisultra rv6+6 silloin. Jännittää aikalailla, että löytyykö ne sydänäänet sieltä....toivottavasti ei tullut varattua aikaa liian aikaisin...olis vaan niin ihana uudenvuoden ylläri jos sydänäänet kuuluis. Ajateltiin jo miehen kanssa, et uutenavuotena kerrottas meidän vanhemmille raskaudesta jos kaikki on vaan nyt hyvin. Jännittää!!!

Vieläkään ei ole kovin kummoisia raskausoireita....palelu, väsymys, hiivatulehdus ja parina aamuyönä oon heränny kun on jotenki öklö-olo...mut muuten ei mitään pahoinvointia.

Aamulla pääsin taas halailemaan pönttöä :(( Ihan oma vika kun annoin verensokerien heittää ylös alas. Mut mä en vain jaksa syödä niin paljon kuin ilmeisesti pitäis et olis hyvä olla. Niin ja sen syömisen keksíminen on tällä hetkellä vaikeeta kun oikeen mitään ei tee mieli.

Vaatteet mahtuu mulle vielä ihan hyvin päälle. Vähän kireemmät farkutkin. Rinnat on koko ajan kipeet mut eivät onneksi ole kasvaneet, kun tuota rintavarustusta on ennestäänkin ihan mukavasti suotu. Alavatsa tuntuu kovemmalta tai tiukemmalta (miten sen nyt sanois) joten kai siellä jotain kasvaa. (Varhaisultrassa ei siis ole käyty)

Nin ja tyttöä täällä toivotaan mutta poikaolo mulla on! Johtunee siitä että suurinpiirtein kaikki alle neljä vuotiaat lähipiirin lapset ovat poikia. Miksi meille siis tyttöä suotaisiin? Kumpikin on tervetullut taloon! Ultrasta ei olla vielä puhuttu et kysytäänkö sukupuolta. Kyllä siitä sitten lähempänäkin ehtii...

Mukavaa päivän jatkoa!

Justiina rv 8+5

mehu 25.7.
Killi 1.8, 29v, pikku2
pirre 1.8.
ewa 1.8. 21v, esikoinen.
Hobitti77 1.8. 28v, esikoinen, Oys
Merry 2.8.
Johanna 2.8., 29v, esikoinen, Kättäri
Janna 2.8. 24v, esikoinen, Tays?
Päksy 2.8. 30 v., neljäs tulossa
Justiina 4.8. 31v, esikoinen, SatKS
Mariska 4.8. 25 v., toinen tulossa P-HKS
susa 5.8.
sitrus 6.8., ensimmäistä odotetaan
annastiina 7.8.
Elsa 7.8. tienoilla, toivotaan :) 33v,.
Lyyli 7.8. 38v, toinen lapsi
Mimi85 10.8. 20v, esikoinen
Muratti 10.8. 33v, pikkukakkonen, Hgin naistenklinikka
Shanti 11.8. 26 v, esikoinen
Salula78 12.8. 27v, esikoinen
Piukki 12.8. 24 v, esikoinen
Meri 13.8. 24v., toinen lapsi
stitch ?/8. 27v. ensimmäinen alkutaipaleella
Onerva 14.8 ? esikoinen, Tays
tuulia82 15.8.? esikoinen, Tays?
Vilhelmi 15.8. 31v. toinen tulossa
Eevi, 15.8.?,38, esikoinen,pks?
Iipi. 16.8., 38 v, esikoinen, NKL tai Kättäri
Sinikukka 17.8. 26 v, esikoinen
Ali71 17.8. esikoinen
Ihaa 18.8. 21v. toinen tulossa
Sartsa,18.8. 21v,kolmas tulossa, Itävalta
Mutteri 16.8 27v. esikoinen
Tico 23.8 21v. esikoinen, TAYS
Janna 23.8., 31v., kolmas, Oys
Lellu81, 25.8, 24v, esikoinen, Seks
Jensku 10.8, 28 v., esikoinen, Oys

Tulikohan tämä nyt oikein... Olen siis uusi tulokas ja lisäsin tietoni tuohon listan alimmaiseksi : )

Elokuu 2006/5 27.12. 13:50

mehu 25.7.
Killi 1.8, 29v, pikku2
pirre 1.8.
ewa 1.8. 21v, esikoinen.
Merry 2.8.
Päksy 2.8. 30 v., neljäs tulossa, KYS
susa 5.8.
annastiina 7.8.
Ali71 17.8. esikoinen
Esmeralda, 1.8., 30v , esikoinen, Tyks
Nallukka81, 4.8, esikoinen, TAYS
Jensku, 10.8, 28v., esikoinen Oys

Otin vahingossa pohjaksi vanhan listan, eli tämän pitäisi olla nyt uusin... Toivottavasti tuli nyt oikein

Hei kaikille!

Ja tervetuloa joukkoon Jensku! Olemme näköjään molemmat Oululaisia esikoistaan odottavia:)

Luin juuri äsken läpi kaikki viime ketjun kirjeet joululta ja nyt tämän viidennen ketjun. Ihana kuulla, että kaikki on kaikilla hyvin:) Piukki hieman säikytteli, mutta mahtavaa, että sielläkin Papu voi hienosti.

Moni kirjoitteli pahan olon laantumisesta ja niin kävi minullekin. Joulun sain olla ihan rauhassa, syödä ja levätä.. mutta maanantaina illalla iski paha olo takaisin. Ja nyt kun istun töissä - etoo. Yök.

Meillä oli koko joulun vieraita, anoppi ja miehen veli. Molemmat tietävät raskaudesta, joten sai olla ihan rennosti nautiskellen. En ole erityisemmin pateiden tai kalojen ystävä, joten jouluruokaan ei raskaus kyllä vaikuttanut. Ois vaan voinut kestää vähän pidempään tämä parempi olo:(

Nyt mulla alkaa häiden suunnittelu:) Jospa sillä unohtaisi tämän etovan olon, edes joksikin kaikaa. Voih kuinka kaipaan takaisin lenkkipolulle. Mitään kun ei oikein ole saanut urheiltua tämän olon takia. 1kk jo tekemättä mitään. Se on kova sana himourkkaajalta:)

Noh, minä jatkan töitä. Terkkuja kaikille ja tsemppiä odotukseen!!!

Suolasta tuli mieleen, että just luin yhdestä Vauva-lehdestä, että jos on alhainen veranpaine niin suolan käyttöä tulisi pikemminkin lisätä kuin vähentää. Itsellä mitattiin eilen ja oli 68/105. En ole lisännyt suolan käyttöä, mutta en kyllä aio vähentääkään. Tosin en syö kovin suolaisesti.

Mullakin mandariinit ja päärynät on lähes ainuita mitkä menee alas kunnolla. Tänään on ollu taas aika mahdoton koko päivä, mutta nyt tuntuu että vois alkaa helpottaa. Taidan tehdä pakastepitsan itselleni ;D

Vai on monilla jo niin turvoksissa, ettei vaatteet mahdu päälle :) Mulla on se ongelma, ettei mun vaatteet normaalistikaan mahdu päälle. Heh, siis kyllä ne vielä mahtuu. Oon vähän laihtunut tässä viime viikkoina, olisin kuvitellut lihonneeni kun oon syönyt niin paljon. Varmaan oon sitten syönyt sen verran terveellisemmin. Ei sinänsä haittaa varmaan kun paino keikkuu normaalipainon ylärajoilla...

Nyyh, tänä aamuna vihlaisi aika kipeästi alavatsaa niistäessä. Kipeämmin kuin aiemmin, on joskus muulloinkin käynyt niin nimittäin niistäessä tai liikahtaessa. Nyt sitten illansuussa tuli ihan pikkaisen taas sellaista toffeetuhrua. Toivottavasti kaikki on ok...

Ostin alesta housut, joissa on joustovyötärö. Virittelin niitä päälläni ja jos mahani ei kasva kauhean suureksi, ne voisivat mahtua jopa loppuun asti. Mutta tuskin kesällä tulee pidettyä tummia pitkiä housuja.

Pelottaa se että raskauden loppu ajoittuu kesään, kun turpoan muutenkin helteellä helposti.

Onko raskaus näkynyt yöllisissä unissanne? Minä olen nähnyt pari unta missä olen raskaana, mutta hoidan tuttujen vauvoja. Silloin kun raskaus ei ollut vielä varmaa, näin lukuisia unia missä hoidin muiden vauvoja. Outoa.

Mä näin yhtenä yönä unta, että mun miehellä oli sellainen maha kuin olisi viimeisillään raskaana :) Taisi olla samoihin aikoihin kun hän oli vatsataudissa...vitsailin silloin, että hän potee myötätuntopahoinvointia.

Ja lisäksi näin joskus viikko pari sitten unta, jossa vauva syntyi ennen aikaisesti tai raskaus meni ikään kuin kesken ja sitten se vain laitettiin pyyhkeen kanssa takaisin kohtuun kasvamaan.

Heips tyttöset!

Tulinpa tässä yön tunneilla vielä lukemaan viestejä, joita oli taas kertynyt kivasti, ja laittamaan pienet helout :)

Meillä siis muutto edessä nyt perjantaina...... Huuuu! Hirveä hässäkkä kaiken pienen ja isomman kanssa, mutta oon silti onnistunut ottamaan suht rauhallisesti (minä kun en ole vielä raskausunia nähnyt, vaan kaikki tähän liittyvät käsittelevät keskenmenoja - alkaa käydä rankaksi, kun joka yö vatvoo). Lääkärin määräyksestä siis ihan iisisti nyt vaan, kun kerrankin ollaan hyvänlaisesti tässä edistytty. Vähän mietityttää toi oireiden väheneminen, varsinkin kun mulla on käytössä se keltarauhashormoni (eli sikiö ei välttämättä tule itsestään ulos vaikka 'tahtoisi'), mutta kaipa siitä pitää vaan olla tyytyväinen. Jaksaa matkustaa paremmin ja muuta. Ja onneksi oon kuullut, että monilla paha olo on kestänyt vain tuon pari viikkoa. Pakko jaksaa odottaa siihen kunnes Jenkkilässä mennään niskapoimu-ultraan tammikuun loppupuolella... Ja toivoa, että siihen saakka sujuu kaikki hyvin!

On tää vaan jännää lähteä tässä tilanteessa uuteen paikkaan. Vaikka kyllähän kaikki sielläkin tietty järjestyy! Tähän nettailuun tulee nyt helposti muutaman viikon tauko, mutta sitten taas palailen porukoihin. Siihen saakka hurjasti onnea jokaikisen raskauteen, ja muistakaa kaikki tosiaan ottaa omavaltaisesti niitä rentoja hetkiä - mikään ei ole tärkeämpää kuin Papu tai Hippunen tai miksi ikinä kukakin ihmettään kutsuu :)

Hauskaa uutta vuotta myös,

toivovat Elsa & Hippunen 8+2

mehu 25.7.
Killi 1.8, 29v, pikku2
pirre 1.8.
ewa 1.8. 21v, esikoinen.
Merry 2.8.
susa 5.8.
annastiina 7.8.
Ali71 17.8. esikoinen

Heips tytöt!

Mä taidan olla ainoa aamuvirkku täällä. Ei mulla mitään asiaa ole. Ei vaan taas vaihteeksi huvita noi työt. Ei ihme että jotkut työnantajat pitävät alaistensa interetin käyttöä työaikana ongelmana..

Piukki lepäile vaan hyvällä omalla tunnolla. En oikein edes tajunnut että ne sun kivut on niinkin kipeitä että ihan sohvaperunaksi vetää.

Mulla on kauheen paha mieli siitä kun en jaksa liikkua, en siis pientä vaivaista kävelylenkkiäkään. Koskahan tää väsymys helpottaa...huoh. Koetteko te muut olevanne yhtä saamattomia. Kotikin on taas ihan mullinmallin, pyykkikorit täys, yms. Mut kun ei jaksa niin ei jaksa! :(

Ootteko syömään vitamiineja. Mä oon oottanut rauta+foolihappovalmistetta ja se on vähän auttanutkin tohon väsymykseen. Sitten ajattelin ottaa sen Minisun D-vitamiinivalmisteen käyttöön myös. Lisäksi oon ruvennu käyttää vehnänalkioleseitä vähän siellä sun täällä. Nehän ovat todella ravintorikkaita. Puuron tai jogurtin sekaan sekoitettuna menee hyvin alas.

No niin nyt taas keskityn noihin töihin...

Qzq: Erittäin todennäköisesti se sinun kipu ja tuhru on vaaratonta. Älä huolestu turhaa, mä sillon viikko sitten itkin suunnilleen silmäni päästä ja kaikki oli kuitenkin hyvin. Älä turhaa stressaa :) Jos verta alkaa tulemaan saman verran tai enempi kuin kuukautisten aikana, niin sitten lääkärille.

Marista: Mä olen myös todella saamaton. Tekis kyllä mieli tehdä kaikkea, mutta en nyt uskalla. Niin ja ne mun mahakivut ei ole enää olleet kovin kipeitä, mutta välillä tulee kyllä semmonen että pakko päästä vaaka-asentoon. Nyt on taas yön ja aamun aikana ollut kipeämpää kuin muutamaan päivään, mutta kaipa se vaan tarkoittaa että vauveli kasvaa komiasti :D

En tiedä sittenkään johtuiko se mun vuodon lisäätyminen töihin menemisestä, koska eilen tuli melkein saman verran (illalla taas väheni) ja aamullakin on tullut aika paljon. (Siis paljon tarkoittaa vaan, että paperissa on enempi kuin yleensä, ei silleen että housut kastuu...) Ehkä tää nyt on joku tämmönen vaihe sitten. Mutta nyt ei tuu enää verta (ei oo tullut pariin päivään), vaan semmosta ruskeaa ällöä limaa tai jotain... Kunhan eri tuosta kovin paljoa lisäänny niin pysyn ihan rauhallisena :)

Meillähän on muuten yhdyntäkielto nyt sitten kun on noita vuotoja. Ei kiesus että mä olen puutteessa... En mä sit tiedä uskaltaako mitään tehdä, kun olen jo neljä kertaa nähnyt yöllä vähän semmosia unia ja sit on tullut kunnon mahakramppi päätteeksi. Toisaalta, voiko se nyt hereillä sitten olla ainakaan pahempi tapaus, tuskin... No pitää kattoo nyt miten tää tästä etenee... Mutta itse yhdyntää en kyllä tosiaan uskalla edes ajatella. (Tai no ajattelen kyllä valitettavasti liikaakin...) On tää kans kun tuntuu että heti tekee kaikkea mieli mitä ei saa, syömisissä ja kaikessa.

Onks teillä muuten pissahädän kanssa ollut ongelmia? Mulla on... Tai no ei ne mitään ongelmia ole, mutta on vaan jatkuvasti hätä. Koiran kanssa kun pienen lenkin tekee, niin on jo puolessa välissä julmettu hätä. Öisin käyn useammankin kerran vessassa. Mutta ei se nyt silleen haittaa täällä kotosalla, eikä töissäkään haitannut. Ja muuallehan en edes uskalla mennä nyt, niin samapa tuo.

Juuh, saamaton ja väsynyt olo täälläkin. OSittain varmaan johtuu siitä, etten nuku kuin ehkä joka viides yö kunnolla johtuen etenkin kutinasta. Viime yönäkin heräsin kahden tunnin välein ja yhdessä välissä valvoin kolme tuntia. Onneksi sain vielä aamulla unta ja heräsin vasta äskettäin. Mutta sama fiilis on, vaikka nukkuisin kunnollakin. Siivoamaankaan en ole itseäni saanut kahteen viikkoon. Alkaa vähän ahdistaa. Täytyy varmaan tänään tarttua itseä niskasta kiinni kun on vapaapäivä. Nytkin pitäisi pukea ja mennä tiskaamaan, että saa ruoankin laitettua. Tiskatakaan en jaksa kuin parin päivän välein ja sitten sitä tiskiä kertyy aivan liian valtava vuori.

Saamattomuutta on havaittavissa myös täällä. Todellakin pyykkikori turpoaa yli äyräiden mutta ei vaan huvita pyykkäillä. Mieluiten vain katselisin tv:tä sohvalla. Työntekokaan ei huvita. Kävelemässä olen yrittänyt käydä joka päivä ainakin pienen happihyppelyn. Se helpottaa etomista.

Milloin muuten ajattelitte kertoa töissä raskaudestanne? Meillä on sellainen tilanne, että samalta osastolta kaveri jäi sairaslomalle jo marraskuussa ja tuuraajaa ei saatu. Nyt sitte kun minä ilmoitan niin repivät kyllä pelihousunsa. Mutta eihän se ole minun vikani.

Vaatteet mahtuu hyvin päälle jopa tiukat farkut. Paino ei ole noussut vaan laskenut (68,2) joten en ole vielä mammahousuja harkinnut. Mietin vaan, että missä vaiheessa pitäisi alkaa käyttämään vatsaa tukevia alushousuja tai muita tukijuttuja. Onko kellään tietoa?

Hauskaa päivän jatkoa kaikille. :)

Kiitos lohduttavista sanoista :) Mä olenkin seuraillut sun tilannetta jännittyneenä.

Meillä ei ole yhdyntäkieltoa, mutta jostain syystä seksiä ei ole tullut harrastettua sen jälkeen kuin totesin olevani raskaana. Olen yrittänyt vihjailla asiasta miehelleni, mutta...pitäisi varmaan kysyä suoraan. Itseni tekisi mieli, vaikka välillä pelottaakin, että jos se sittenkin on vaarallista vauvalle vaikka normaaliraskaudessahan sen sanotaan olevan aivan turvallista. Kuitenkin melkein joka yö näen eroottisia unia. Viime yönä näin unta, että alettiin touhuilemaan, mutta sitten mieheni yhtäkkiä unohti koko seksin ja oli kuin mitään ei olisi aloitettukaan. Ja minä olin todella loukkaantunut ja vihainen. En tiedä pelkääkö hän, että satuttaa vauvaa vai tuntuuko uusi tilanne vain niin oudolta. Me kyllä tavallisestikin harrastamme seksiä melko harvakseltaan, mutta ei tällaista kolmen viikon taukoa ole ollut aikoihin. Toisaalta jos noita pieniä vuotoja on niin ehkä olisi parempi olla ilman... Tosin ei ole taaskaan tullut sen eilisen jälkeen mitään...

mehu 25.7.
Killi 1.8, 29v, pikku2
pirre 1.8.
ewa 1.8. 21v, esikoinen.
Merry 2.8.
susa 5.8.
annastiina 7.8.
k74 9.8. esikoinen, 31v.
Ali71 17.8. esikoinen

Moi!

Liityinpä Elokuun ketjuun, kun meillä on LA 9.8. (ainakin toistaiseksi). Meillä takana 3 vuotta yritystä ja nyt nappasi ekalla IVF-hoidolla. :)
Tänään käytiin eka neuvolakäynti ja ensi viikolla on tarkistusultra polilla (viimeinen hoitoihin liittyvä).
Olen seurannut ketjua lähes alusta asti ja on ollut kiva seurata muiden vastaavassa ajassa menevien oireiluja ym.

Olen alkanut miettiä yhä enemmän vauvan terveyttä.
Tällä ikää kun on tuo kromosomihäiriön mahdollisuus melkoisen suuri.
Kaikenmaailman tutkimuksiin menossa yksityiselle.
Muuten kaikki oukkei.
Ihan kun ei raskaana oliskaan.
Muuten vaan kuin olis omenavartaloitumassa..

Noista unista vielä... En oo pitkään aikaan nähnyt mitään vauvaunia, mutta sillon kun alotettiin yritys eli joskus viime pääsiäisen paikkeilla, näin unta, että olin Suomessa viimisilläni raskaana ja oli loppukesä. Olisi pitänyt uskoa unta eikä pelätä tuota 8 kuukautta, etten tule raskaaksi ikinä. :)

Miten te muuten onnistutte tekemään ruokaa, kun on paha olo? Mä rakastan yleensä ruoanlaittoa, mutta nyt se on aivan kamalaa. Jotain olis kuitenkin pakko kokkailla, että pysyis hengissä.

Tänään oli eka neuvola, täti oli oikein mukava! Kertoikin, että meidän kadulla (uusia kerrostaloja tullut n. 3 vuoden aikana) on nyt menossa vauvabuumi - kaikki käymme hänen vastaanotolla. Olen sen huomannut; yläkertaan tulee tammikuussa vauva ja seinänaapureiden esikoinen syntyi viime huhtikuussa. Kaikki olemme muuttaneet ko. taloyhtiöön vuosi sitten. No, onpahan ""Kuutilla"" sitten kavereita. Olohuoneen ikkunan takana odottaa hiekkalaatikko ja talon päädyssä leikkipuisto, takana urheilukentät ja ala-aste.

Synnytyspaikaksi valitsin Naistenklinikan, ehkä ikäriskini takia, ehkä myös siksi, että olen siellä jo ollut endon lapraskopiassa pari vuotta sitten. Kutsu np-ultraan tulee sieltä. Seerumiseulonnan teetän yksityisellä (kuten Lyyli). Eka lääkärinaika neuvolassa on 27.1. Samalla otetaan hoitajan luona ekat pissakokeet ja tehdään ne muut perusmittaukset. Verenpaine ja hemoglobini olivat nyt hyvät.

Olen ollut suht oireeton, ei oksentamista, ei väsymystä. Yöt kyllä nukun aika huonosti ja käyn kerran yössä pissalla. Kaikki ruoka ja liikunta maistuu. Atooppinen iho kyllä kutisee enemmän kuin normaalisti, kun en nyt käytä Eloconia. Kokeilen sen sijaan selvitä talven manteliöljyn avulla. Ja mies komentaa laittamaan pipoa päähän...

Mielessäni keksin jo erilaisia hauskoja sanakäänteitä miten aikanaan kerromme tästä - siis sitten np-ultran jälkeen. Tekisi mieli olla mahdollisimman vitsikäs...

Tänään tuli 7 vkoa täyteen.
Hyvät uudet vuodet kaikille - kohta se on jo elokuu!

Päivitys:

Killi 1.8, 29v, pikku2
pirre 1.8.
ewa 1.8. 21v, esikoinen.
Merry 2.8.
susa 5.8.
annastiina 7.8.
k74 9.8. esikoinen, 31v.
Ali71 17.8. esikoinen

mehu 25.7. päivittää ja poistaa itsensä surullisena listalta - keskeytynyt km joka todettiin eilen kun olisi ollut rv 10+1. Sain eilen ensimmäisen ""tyhjennystabletin"" ja luulin että vuodan yöllä kuiviin! Hieman pelottaa huominen sairaalareissu - toivon niin että kaikki menisi edes tämän suhteen nyt hyvin, ettei tarvitsisi kaavintaa vielä lisäksi.

Voimia ja jaksamista ja parempaa vauvaonnea teille kaikille elokuulaisille - toivottavasti saan joskus palata uudelleen odottajien listoille. Toki varmasti tulee käytyä jatkossakin lukemassa teidän kuulumisianne!

t. mehu & enkeli