ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - joulukuussa

Mulla menee uusi vuosi töissä. Oon huomenna iltavuorossa klo 21 asti. Sen jälkeen huristellaan mun työkaverin kanssa meille, jossa mies on toivottavasti tehnyt meille vähän iltapalaa. Luvannut on. :) istutaan iltaa se mitä jäljellä on, ammutaan raketteja ja mennään nukkumaan sillä torstaina on taas aamuvuoro.

Tänään oltiin neuvolassa. Saatiin lippua ja lappua. Terveydenhoitaja vaikutti tosi mukavalta. Helppo oli jutella asioista. Mulla muuttui laskettuaika 8.8., mutta ei sitä tarvii muuttaa listaan. Saattaa tässä kuitenkin seuraavassa ultrassa muuttua. Päivitetään sitten, jos on tarvetta. :) huolehdin jo neuvolassa, että saanhan varmasti kivunlievitystä synnytyksessä -en kestä oikein kipua. Itse synnytys sinänsä ei pelota, mutta se kipu pelottaa ja se, että en ehdi saada kivunlievitystä. Terveydenhoitaja lupasi, että palataan aiheeseen myöhemmin, mutta ei suostunut kirjoittamaan mun tietoihin, että epiduraali on ehdittävä ehdottomasti antaa. Ei vaikka miten pyysin. Jännä. :D

Luminella & matkustaja 8+2
 
Jep, ja tajusin sen, että se ultra on normisti 2 kertaa vain ja ekalla kerralla kuunnellaan sydänäänet ja lääkäri kattoo onko kohtu laskettuun aikaan nähden oikean kokoinen.

iinaZ: oon sanonu kaikille että jos valitan yhtään, saa tirvasta mua suoraan lättyyn, sen verran aikaa olen tätä toivonut ja voivotellut, ja viimein ku tää on totta niin yritän ainakin kestää vaikka mitä. :p

arianrhod + papana 7+4
 
Tervetuloa uusille! =)
Tuima Mulla oli tuo raskausmyrkytys esikosta. Alkoi vko. 37, kamalla kivulla yöllä vatsassa. Oli kuin jokin vanne ois kiristänyt ylävatsaa ja selänpuolta kasaan. Siitäpä lähdettiin suoraan Jorviin, minne sitten jäinkin. 2 vko. makoilua ja tylsää ja tietty huolissaan vauvasta. Lopulta käynnistettiin vko. 39 kun sain kamalia kramppeja. Jälestäpäin vasta ymmärsi et siinähän ois voinu käydä pahastikin, kun nuo krampit varsinkin niitä jotka usein johtaa ongelmiin :snotty: Poika syntyi kumminkin alateitse, ihan 10 pist. poika. Semmosta kumminkin tuo myrkytys meillä teki, et pojalla adhd/aistiyliherkkyyttä, jotka juontavat juurensa yleensä aina tuolta sikiöaikaisista ongelmista/vaikeista synnytyksistä yms. :/
Toista raskautta pelkäsin et sama toistuu, mutta ei tullut uudelleen. Toivot, ei siis nytkään...

Itse varasin tänään ajan varhaisultraan yksityiselle, kun mun pää ei kestä tätä odotusta. Pakko saada tietää onko masussa elämää jne... 8.1 on sit aika. Neuvolaan en tiedä koska nyt saan ajan. aikasintaan varmaan ens vko. lopulla, josko sittenkään vielä :/

Eipä tässä muuta, maha on edell. kuin pallo,tissit kipeet. kaikki ruoka maittaa, niinkuin ennenkin :D
Toivotan iloista Uutta Vuotta kaikille!! Ja olkaahan varovaisia niiden rakettien kanssa :wave:

hellu ja pömperö 6+5
 
Kyssäreihin koitan vastailla:

Mies ei läträä viinalla sen enempää kuin minäkään, joten sitä asiaa ei tarvitse miettiä. Ani harvoin juhlitaan alkoholin voimalla. mies ei mitenkään ihmeemmin hössötä vauvan tuloa, mutta on toki mielissään ja hengessä mukana.

Uusivuosi menee kotosalla lasten kanssa, käydään raketteja katsomassa ja illalla syödään nakkeja, perusalaatti ja sellaista ja pitki tähtisädetikkuja poltetaan omalla pihalla.

Meillä vantaalla ei neuvoloissa ole ultria ja ne 3 lääkärinvastaanottoa raskaudessa on neuvoloissa, eli ei ultrailla kun np-ultrassa ja rakenneultrassa sairaalassa + jos jotain häikkää tulee.

Sokerit mulla oli ok edellisessä raskaudessa, kävin rasituksessa ja joudun nyttenkin painon vuoksi.
Raskausmyrkytys on vähän niin ja näin oliko se minulla ekassa raskaudessa. Tilannetta seurattiin, proteiinia oli virtsassa ja verenpaineet kohosi kovasti loppuraskaudessa. Sairaalassa lääkärit kuitenkin päätti laittaa kirjoihin ettei raskausmyrkytystä ollut. Monesti kättärillä juoksin ja osa kokeista antoi taas ihan hyviä tuloksia. Synnytin sektiolla 39+1 perätilan vuoksi. Olikohan se niin että herkemmin saa myrkytyksen jos ennenkin on ollut, mutta monesti se on kiusa vain ekassa raskaudessa. Näin muistelen. Se on kyllä sellainen vaiva joka kannattaa ottaa vakavasti! Näet sehän ei juuri missään tunnu, mutta ei ole leikin asia.

Missäs päin suomea Minerva asut? Hoitopaikka laselle olisi haettava 4 kk ennen töihin menoa, tietty jos akuutti tilanne tulee niin kunta on velvollinen järjestämään. Toisaalta jos haet uutta paikkaa niin raskaana ollessa voi olla vähän hankalaa... elokuuhun on reilu puoli vuotta tai siis äitiyslomaan se puoli vuotta. Onneksi nykyään saa saman äitiyspäivärahan jos on alle 3 v. edellinen, ei tarvitse äippärahaa töihin lähteä korottamaan.

IINAZ kyseli vielä sykkeitä näihin poika-tyttö arvuutteluihin. Meillä siis 2 poikaa ja sykkeet n. 140 (130-160) ja toisen kohdalla oli laittettu vain pelkkä + :( ja yksi lukema 170 alkuajasta.

Tuu-tikki ja manteli 5+6
 
Ja vielä raskausmyrkytyksestä. Yleisin on loppuajan raskausmyrkytys, mutta se voi tulla jo ekalla kolmanneksella jolloin tilanne on vakavampi.

Voi hitsin vimpulat, ikään kuin tänään olisi ollut kivuttomia suppareita eli vatsan kovettumia ja tietty paine siitä nieluun. Esikoisesta mulla oli paljon ja en oikein niitä itsekkään tajunnut. Mutta tuskin ihan tässä vaiheessa vasta vk 20 jälkeen.

Tuu-tikki ja mantelinen 5+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuu-tikki:
Voi hitsin vimpulat, ikään kuin tänään olisi ollut kivuttomia suppareita eli vatsan kovettumia ja tietty paine siitä nieluun. Esikoisesta mulla oli paljon ja en oikein niitä itsekkään tajunnut. Mutta tuskin ihan tässä vaiheessa vasta vk 20 jälkeen.
Mulla on myös ollu tän 7+4 viikon ajan säännöllisen epäsäännöllisiä kovotuksia ja uskon että ne on ok, nyt ne vaan tunnistaa kun ei ole eka kyseessä!

edit:
Onnea uusille elokuisille ja muille "ultraonnellisille"! :heart:
 
Tänään oltiin varhaisultrassa. Kaikki hienosti. :) Laskettuaika vaan siirtyi 10 pvää eli se on nyt 21.8. Ihanaa ku saatiin muutama kuva siitä 7mm sintistä. Nyt me vaan istutaan ja tuijotetaan niitä kuvia. :heart:
Varasin ekan neuvolan, se on meillä vasta n. 10 vkon kohdalla eli mulla eka on 30.1. Aika pitkälle mun mielestä menee.. :/
mut pääasia on että syke näkyi ja kaikki on hienosti.

Aniit ja taneli 6+4
 
Ainiin, kertokaas ihmiset minkä kokoisia ihmisen alkuja teillä on alkuraskauden ultrassa ollut? Itselläni siis oli 7+1 tai 7+2 kun kävin ja 9,5mm oli mittaa. :D Tuli tuosta Aniit:in vauvan mitasta vaan mieleen, että kuinkahan paljon "vaihtelua" tän ikäluokan sikiöissä on kokojen suhteen. =)
 
Olen käynyt lueskelemassa täällä, mutta en ehtinyt kirjoittaa mitään :whistle:
Tervetuloa uudet ja :hug: sitä tarvitseville.

Häät on vietetty ja vei kyllä voimat ihan tyystin, vielä kun tuo joulu oli heti perään... Nyt voi onneksi jo rauhoittua :)
En muista mistä kaikesta oli ollut keskustelua, mutta ainakin lasten painoista ;) Meillä esikko 2850g/49cm toinen 2780g/48cm kolmas 3070g/50cm ja neljäs 3420g/50,5cm. Synnytykset on ollut etenkin toinen ja kolmas aika ikäviä ja pelkopolille joudun varmaan nytkin menemään jossain vaiheessa.
Raskausmyrkytys mulla ollut kolmessa raskaudessa, ainoastaan toisessa ei sitä tullut.
Toivon että pysyisi nyt poissa.
Tämä raskaus on kyllä ollut ihan erilainen tähänkin asti, kuin edelliset, paljon helpompaa...
Välillä jopa toivon, että oireita olisi enemmän niin tietäisi kaiken olevan hyvin :ashamed:
Pelottaa kyllä paljon, vaikka lääkäri ultrassa oli todella positiivinen ja uskoi, että raskaus menee hyvin, mutta silti... Vessassa ravaan vieläkin vähän väliä katsomassa onko vuotoa tullut, vaikka tiedän että voi olla normaalia, kummittelee vaan mielessä edellinen raskaus ja sen päättyminen juuri vuotojen takia :ashamed:
No pitää vaan yrittää luottaa tulevaan =)
Nyt tv.tä kattomaan...
Hyvää Uutta-Vuotta kaikille :wave:
 
Jälleen on monta uutta liittynyt leijonanpentujen emoihin, tervetuloa ja onneksi olkoon! :flower:

Apua, nää meikäläisen ruokahimot on aivan outoja! Tänään teki mieli valkoisia papuja tomaattikastikkeessa :x Mitäköhän seuraavaksi?? Olenko ainoa kummajainen, kaikilla muilla tuntuu enemmänkin olevan ongelmana se, ettei mikään maistu.

Meille tulee huomenna naapurit istumaan iltaa. Kiva juttu, sillä naapurinkin parempipuolisko on raskaana. Ei tarvitse sitten yksin pommacilla skoolailla. Meidän perheessä alkoholin käyttö on tosi kohtuullista, oikeastaan melko vähäistä, joten onneksi todella harvoin tarvitsee katsoa humalaista ukkoa. Ikää alkaa olla jo sen verran, että baari-illat ei jaksa enää kiinnostaa, on huomattavasti mukavampaa käpertyä kotisohvalle ja ottaa lasillinen hyvää viiniä (siis ennen raskautta...).

Meillä mies on aivan seitsemännessä taivaassa tämän vauva-asian kanssa. En oikein ole tajunnutkaan, miten kovasti mies on nämä vuodet odottanut haikaran vierailua. Oikein välillä riipaisee.

Meillä oli varhaisultra 7+1, mutta alkion mitta 4,5 mm vastasi kyllä viikkoja 6+1. Koska meidän pirpana sai alkunsa hedelmöityshoidoissa alkion ikä tiedetään tarkasti. Siksi meillä on nyt perjantaina uusinta varhaisultra, toivottavasti mitta silloin vastaisi viikkoja, jotka on perjantaina sitten 9+2. Jännittää :ashamed:

Oikein hyvää uutta vuotta kaikille toivottavat

Tikru+pirpana 8+6
 
Kamala kun kirjottelette ahkerasti tänne. Itelläni on selkä niiin kipee, ettei pysty kauaa koneella notkumaan. Ootte varmaan kirjotelleet tästä aiheesta, mut kysyisin viel kun ei jaksa kaikkee lukee, että millä viikoilla teiltä on kuunneltu neuvolassa sydänäänet. Ite kävin tänään serkun mukana neuvolassa ja halusin et se täti kuuntelee kuuluuko multa jo vauvan sydänäänet, mut se väitti et mitää olla ainakin 12 vkolla et ne kuuluu. Ja kuuluihan ne sit. Eli meille tuleekin pikkuinen jo heinäkuunpuolella:) Ultra nyt perjantaina:)

Hyvää uuttavuotta kaikille! Ja jaksamisia! :heart:
 
Ensinnäkin tervetuloa kaikkia uudet mukaan =) ja onnittelut teille, jotka olette saaneet iloisia uutisia ultrasta ja voimia teille joille odotus sen suhteen, onko kaikki OK jatkuu!

kävimme eilen mieheni kanssa ultrassa (vko 7+1 omien laskujeni mukaan) kurkkaamassa, että onko tuolla masussa oikeesti elämää ja kyllähän sieltä ne sydänäänet kuuluivat :heart: ja ihan oikeassa paikassa on pienokainen kehittymässä. Mittaa meidän masuasukilla oli 12, 3mm :) Siinä onnen kyynelten lomassa en edes tajunnu vahvistaa lääkäriltä laskettua aikaa eikä lääkärikään sanonut, mutta luulen, että nettilaskurien mukaan saatu päivä on todella lähellä (17.8), sillä tiedän kiertoni pituuden ja ovulaation ajankohdan tarkkaan =)

PItää kysyä sitten seuraavassa ultrassa sitä laskettua ajankohtaa. Ensi viikolla neuvolaan!

elokuun09 mamma ja masuasukki 7+2
 
Onko muilla tän selän kaa ongelmia??

Mulla sattuu ihan sikana alaselkään ja se sit säteilee mahaan...Ei voi oikein levätä..Kun jos on liikkeessä koko päivän ei koske.. Mut heit jos istahtaa vaik sohvalle lepäämään
niin alkaa vihloa selkään ja sit sitä kautta jonkun ajan päästä mahaan...
Ei kauheasti ole voinut levätä..kun ainut hyvä asento on kylellään sikiössä, tyyny jalkohen välissä...
Mut jospa se tästä helpottas..
rv.5+2
 
Heippa pitkästä aikaa, ahkerasti lukenut teidän kirjoituksia mutta en ole itse jaksanut kirjoittaa. Eka neuvola takana päin, Neuvolan mukaan laskettu aika 26.7, mutta itse uskoisin lasketun ajan ajoittuvan 6-8.8 välille. Täällä etovaa oloa aamusta iltaan. Ainoo mitä tekee mieli on appelsiinimehu, hedelmät, raejuusto ja raaka kukkakaali.

Esikoinen syntyi 39+4 synnytyksen kesto 3h20min lievityskeinoina ilokaasu ja aqua-rakkulat. Tyttö syntyessään 3490g 50cm ja pipo 34cm

Neuvola-lääkäri 21.1 ja ultra aikaa soittelem tänään



 
meillä vauva oli varhaisultrassa 7+0 8mm pituinen,vauva kasvaa nyt kuulemma millin päivässä. tyttö syntyi meillä 41+6 alakautta 3915/52cm, nyt tulee synnytystavaksi sektio koska repesin niin pahasti. ihan kivaa tietää aikasemmin synnytyspäivä =) oli tosi jännä fiilis ku siirryttiin silloin saliin ja mies sanoi etä täältä meitä sit lähtee kolme :)
 
Tääl edelleen flunssan kourissa..
illaksi mennään mun pikkusiskon perheen luo ja sinne tulee mun toinenki sisko sakkinsa kanssa sekä täti perheineen. Päätettiin et ammutaan raketit jo klo 22 ni pääsee lapset nukkumaan ja ku isännillä on aikasin navettaan nousu.
Minerva mukava kun muitakij töihin lähtiöitä. Meil on neitille haettuna hoitopaikka helmikuun alusta ja oon nyt tammikuussa luvannu lehä muutaman kerran lyhyttäpäivää (isäntä on sillon neitin kans). Olin kerenny suunnitella töihin lähtöä, ennen kuin plussa tuli testiin, ni ajateltuun et käyn kuitenkin vähän välistä töissä, ni on sit taas virtaa olla kotona!
HYVÄÄ UUTTAVUOTTA KAIKILLE!
 
HYVÄÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE LEIJONAEMOILLE !! :heart:

mä siirryn nyt (tai ainakin yritän) ni parin päivän nettipimennolle ja juhlin rauhassa uutta vuotta alkoholittoman siiderin voimalla kotona herkutellen...

Starre ja hippunen 8+6
 
Heippa!

Kamalan paljon tekstiä, en muista varmaan murto-osaakaan... :ashamed:

Hyviä ultrakuulumisia oli useammalla! Onnitteluja niistä!

Joku kyseli varhaisultran mittoja; meillä 7+2 pää-perämittä 8mm vastaten 6+5, joka osuikin ovulaatioon aikalailla paremmin kuin kuukautisista lasketut viikot. Joiden mukaan kuitenkin eletään. :headwall:
Saa nähdä, ensi viikolla on np-ultra, jolloin 11+4 tai sitten 10+6, kumman mukaan sitten eletään, vai kehitetäänkö vielä uusi LA... Tuttua kyllä, esikoisesta sama juttu.

Kyselty oli myös aiempia lasten syntymiä, esikoinen syntyi rv41+4, 3,5kg ja 54cm. Ja kestoa synnytyksellä 16h ja ihan alakautta. Ei tarvinnut käynnistää.

Töihin paluu on myös itsellä edessä tai oikeammin jo tapahtunut, ehdin sopia paluusta ennen plussaa ja nyt tarvis sitten jaksaa muutama kuukausi. Onneksi olin sopinut vain lyhyestä paluusta, jään uudelleen hoitovapaalle ennen äitiyslomaa. Hoitopaikkaa ei esikolla ole, saadaan hoidettua omin voimin, kun menee niin hyvin ristiin työvuorot :D

Mutta eipä ehdi enempiä tällä kertaa, saa nähdä miten tänne enää ehtii, kun töissäkin pitää käydä.

ONNELLISTA UUTTA VUOTTA KAIKILLE! :hug:

Treelo 10+3
 
onpas tullu paljon tekstiä.. oon nyt pari päivää lueskellu näitä.. oli jo tarkoitus eilen kirjoitella mut ei enää lukemisen jälkeen jaksannu.
kokoaikaista pahoinvointia on ollu.. ja tissit on ihan turvoksissa heh.. kalan haju on kyllä ehdoton ei.. kaupassa joutuu nenästä pitelemää kun kalatiskin ohi menee ja mielellään katsomaan eri suuntaakin.
me lähetään viettämään uuttavuatta ystävien kanssa mökille.. meinasin jo perua koko reissun ku tiedän että siellä kaikki sitte juovat mutta kun siitä oli jo sovittu monta kuukautta sitten ni päätin kumminki että lähden.. voi kai sitä olla hauskaa vaikka ite olenkin sitte selvänä.. voi kyllä olla että hermot kiristyvät jossakin vaiheessa..
muutamillle kavereille ollaa jo kerrottu.. yksi heistä oli ihan innoissaan hyvä eetttei alkanut itkemään.. heh

mutta hyvää ja turvallista uuttavuatta kaikille..

piritta ja pieni möykky 6+5
 
HEITU onnea rouvvassäätyyn liittymisestä! :flower: vaikkei se yleensä juuri mitään muutakkaan.

TIKRU: hyivn maistuu täälläkin ruoka ja makeanhimo yltyy. Vielä ei ole tarvinnut aamu kuudelta keittää aamupalaksi makkarakeittoa kuten ekassa raskaudessa tein. ;)

NANNUZ: En ymmärtänyt miksi kirjoitit että teille tulee jo pikkuinen heinäkuussa. Millä perusteella la muuttui? Kyllähän ne sydänäänet saattaa hyvällä laitteella ja hyvillä olosuhteilla kuulua ties kuinka aikaisin, mutta ei niitä mieluusti kuunnella ennen 12 vk ettei mammat panikoidu jos mitään ei kuulukaan...

ELOKUUN09MAMMA: Minäkin tiedän ovulaation, kiertoni ja tärppipäivän, niitä kun ei ollut kuin yksi. Samoin tiesin pojistakin päivän tarkkuudella. Silti ultrat heitti 1,5 vk ja tokassa 5-6 pv. :( Niin että ei se ultra ihan tarkkaa tietoa anna, vaan sinne päin. Johonkin vaan täytyy terveyshenkilökunnan tukeutua ja yhdenmukaisesti se on ultra mittaukset, ne siis ns. laki. Nyt aioin olla kovana, sillä kyllä viikonkin heitto vaikuttaa jos lapsi pyrkii maailmaan liian aikaisin tai kovin myöhään. Tosin osalla ei tietenkään ole mitään hajua koska la on, mutta itse ainakin toivon nyt etteivt menisi la muuttamaan kovasti jonkun sääriluu mitan lukeman vuoksi. Kuopuksen kohdalla ihmeteltiin muutamaa asia kun syntyi 35+5, mutta ymmärrettiin enemmän sen jälkeen kun kerroin että minusta viikot olivat 34+6.

ESMERALDA JA NANNUZ: minä juuri ostin käytetyn tukivyön ja yksi kevyt versio kaapissa jo onkin edelliseltä raskaudelta jääneenä. Minulla ei nyt selkä vaivaa, mutta joskus se äityy kipeäksi. nyt raskauden aikana ei relaxoiviakaan voi lääkräiltä pyytää, joten luomummat konstit on keksittävä. Normaali tukivyö on joskus auttanut, mutta eihän se sovi raskausaikana mahaa puristamaan. Viime raskaudessa jouduin tukeutumaan kiropraktikkoon kun jalat ei enää kantaneet. Se auttoi.

Mukavaa uutta vuotta!

Nuhanenä Tuu-tikki ja manteli 6+0

 
Onko kukaan lukenut kirjaa: "Tyttökavereiden opas odottajille". Lueskelen sitä parhaillaan ja on kyllä hauska kirja. Sopivasti huumorilla höystetty kirja, josta saa myös paljon asiatietoakin. Suosittelen.

Mulle ei oo taaskaan ruoka meinannut maistua. Tänään sitten, kun pyöräilin kaupasta kotia, meinasin pyörtyä. Meinas jos iskeä paniikki, mut onneksi selvisin turvallisesti kotiin.

Äsken sitten pakotin itteni syömään ja söinkin kaks lihapiirakkaa :ashamed: Ei oo kovin terveellistä, mutta ajattelin, että pakko syödä sitä mikä maistuu.

Ai niin, sain tänään kaverini vanhat H&M:n äitiysfarkkuhaalarit. Vähänkö on ihanat :)


outiko 9+1
 

Yhteistyössä