ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - joulukuussa

oliko se niin et eka neuvolakäynnille pitää ottaa edelliset kortit mukaan? tai siis edellinen?
Meil neiti synty 40+6 3490g ja 59cm kokonais kerto 11h. laitettiin tipalla vauhtia, kun ensimmäinen epiduraali vei supparit kokonaan pois.. aukes sit tunnissa 4cm 10cm.. hyvä kokemus mut jäi :kieh: yli viikon kestäny postpinalipäänsärky (mikä on epiduraalin jälkeen harvinaista), sain veripaikanki, mut alko vuotaan uudestaan.. mjut niin iso apu siitä oli et totan puudutteen vastaisuudessakin..
 
Heipsuli kaikille :heart:

Tervetuloa uusille :heart: teitä oli kait muutama tullut edellisen kirjoitukseni jälkeen..

Täällä on nyt vähän ressiä kun pitäisi työpaikkaa alkaa etsimään (mammaloma loppuu 12.1) mutta toisaalta en ole vielä hakenut tytölle hoitopaikkaa niin sitä ennen ei oikein voi töitäkään ottaa vastaan.
Ja toisaalta en ennen ennen ultraa (12.1) haluaisikaan tehdä mitään päätöksiä.. Tahdon vaan tietää että masuasukilla on kaikki hyvin ja miettiä työkuvioita sitten.. Eli hoitovapaalla ainakin tuonne helmikuun alkuun..

Muutenkin tuntuu että alkaa voimat olla ihan finaalissa, ruoka ei oikein maistu, ja öisin saa vielä herätä pikkuista kaksi kertaa syöttämään :( No kunhan nukkuis yönsä ennenkuin uusi vauva syntyy..

Olipahan taas valivalivalitusta :$ Anteeksi....

iinaz Kyseli sukupuoliennusteita..

Molemmilla kerroilla oon luullut poikaa odottavani, ekalla poika tulikin ja seuraavaksi tyttö.. Nyt luulisin tyttöä koska olen ollut todella kiukkuinen ja hiuksilla varmaan pystyisi voitelemaan leipää kun on koko ajan niin rasvaiset.
Äiti tosin tiesi kummallakin kerralla oikein, vatsan muodosta ennusti ja on tiennyt kaikkien tuttujenkin vauvat oikein masun perusteella..
Totuus selvinnee kunhan tää pötsikkä tästä kasvaa ja äiti saa taas ennustaa :LOL:

Vielä ei olla muutamaa ystävää lukuunottamatta kerrottu vauvasta kenellekään.. Ei edes tuolle meitin 4veelle kun on aikamoinen hölösuu =) Ja muutenkin.. Jos kaikki ei olekkaan hyvin niin ei viitsi turhaa murhetta lapselle aiheuttaa.. Yksi keskeytys kun on takana ja silloin ehdittiin kertoa pojalle.. Kovasti kyseli koska vauva tulee jne. Oli vaikeaa kertoa ettei sitä nyt vielä tulekkaan, mutta joskus sitten..

Tossa tein vähän omia laskelmia, ja tulin siihen tulokseen että olen tullu kuukautisten aikana raskaaksi (kieto ollut 18pvä).. Mehän ei mitenkään aktiivisesti yritetty lasta saada juuri nyt ja menkkojen aikaan ei vaan aina jaksettu ehkäisyä käyttää..
ja kuinkas kävikään :LOL: Vaikka positiivinen uutinen tää on kummallekin ollut.. Kaikkea sitä sattuu elämässä :D Eli nyt olis sitten jotain 7 viikkoa raskautta kulunut, tarkemmin tietää sitten ultran jälkeen..

Minerva ja masukki 7(?)
 
Meillä mun äiti kans sano mulle esikosta että ihan tyttö masu, mut ei mullakaan näkyny takaa että odotan kun sit taas mun kaveri joka sai pojan ni levis sivuille ihan kauheesti..et ei ne "ennusteet" aina me oikein. Ultrassa sitten saatiin vahvistus että tyttö tulee ? kovasti odotan sitä rakenne ultraa vaikkei tot ekaakaan o viel ollut et sais tietää kumpi tulee :)
Niin joo ja neiti rv.42+1(ihan itte läks tulemaan käynnistystä edeltävänä aamuna 42+0) oli 4040g / 51cm / pipa 36cm ja synnytys kesti 1vaihe 13h45min 2.vaihe 45min ja sit mentiin kiireelliseen sektioon pään kiretymävirhe eipäilynä ja niinhän se olikin et neiti oli sieltä päävinossa yrittämässä ulos ja jäi siks jumiin häpyluuhun..teki sivupahkan ni eivät voineet avittaa ulos...kovasti toivon että tämä tulokas tulisis sitten alakautta kuitenkin.

-Starre ja hippunen 8+5-
 
Mä epäilin poitsua odottaessa koko ajan, että poika on tulossa. Rakenneultrassa kätilö sit kysy et halutaanko tietää kumpi on tulossa. Hän sit vaan sano, että on melkoisen vaikea ultrata tätä meidän vauvaa jos ei haluta sukupuolta tietää. Oli nimittäin nin selvä poika tulossa :LOL:

Mun miehen suvussa on joka sukupolvessa ollut vain yksi tyttö ja hirmuset määrät poikia eli sillä perusteella odotan taas, että poika sieltä putkahtaa maailmaan. Lisäksi jos ajotuksella on merkitystä niin aika nappiin taisi osua (tai no katotaan mitä siellä ultrassa pe sanotaan).

Alla edellisen synnytyksen jonkinlaista synnytyskertomusta.

Pojan synnytys on hyvä kokemus. Synnytys käynnistyi itsestään 41+6 kello 16.00. Kättärin haikaranpesään oltiin kovasti toivottu pääsevämme ja sinnehän on toi 41+6 kello 23.59 takaraja. Vielä synnytyspäivän aamuna voivottelin että kun ei sinne haikaranpesään päästy. Mulla kun ei ollutmitään tuntemuksia siitä, että tänään synnytettäis. No sit ku ne supparit alkoi siinä 16.00 maissa niin niitä tulikin 2-3 minutin välein heti ja olivat muuten aivan tajuttoman kipeitä. Mies lähti vielä kauppaan ostamaan sairaalaeväitä ja laittoi pesukoneen päälle. Eipä raukka tajunnut kuinka nopeesti lähti käyntiin. Matkalla sairaalaan piti viedä mun veljelle avain, että se käy sammuttamassa sen pesukoneen ja koira piti viedä hoitoon.

Kättärillä oltiin sit 19.30 ja olin tosi kipee. Altaassa hetken lilluin ja kuvittelin imeväni ilokaasua, josta ei ollut mitään apua, koska yllätys yllätys hengitin puhdasta happea kun ilokaasu oli jäänyt kääntämättä päälle. Aikas nopeesti tulin altaasta pois ja pyysin epiduraalin. Sain sen nopeesti, mutta se ei vaikuttanut kuin tunnin. Samalla aukeeminen pysähtyi. Olin sairaalaan tullessa 4cm auki ja epiduraalin saadessani 7cm. No lopulta olin 10cm auki ja pääsin ponnistamaan. Kätilö kutsui heti lastenlääkärin paikalle, koska pojan sydänäänet heikkeni niin paljon. Kätilö sanoi mulle että tän lapsen on synnyttävä heti tai imukupilla vedetään ulos. Siinä sit apinanraivolla puskin pojan 5 min ulos ja hän voi onneksi oikein hyvin. Itse olin vaan niin pyörällä päästäni, etten oikein mitään tajunnut. Litran menetin verta ja sen kyllä huomasi suihkun jälkeen. Hemohessiä sit vaan suoneen. Poika oli 3605g, 50cm ja pipo 35cm. Perhehuoneita ei ollut vapaina ja kätilö sit sanoi mulle, että mikäli mä pystyn kävelemään seurantahuoneeseen itse, saamme jäädä sinne yöksi ja odottaa perhehuonetta, joka vapautuisi seuraavana päivänä. Oli muuten vaikea pysyä pystyssä kun pyörrytti niin paljon. Salista päästiin pois 02.00 enkä missään nimessä halunnut lähettää miestä pois yöksi.

Eka yö sairaalassa olikin melkoinen koettelemus. Poika huusi 4h putkeen eikä meinannut millään nukahtaa. Ja sit kaks täysin noviisia uutta vanhempaa ihmettelee siinä, että mitäs nyt tehdään. Onneks kaiken oppii aikanaan. Koliikki tosin saatiin sitten vieraaksemme kahden viikon iästä eteenpäin. Kamalaa se silloin oli, mutta paljon se ihminen pakon edessä jaksaa!

Onneks näin toista odottaessa osaa ehkä paremmin varautua kaikkeen. Nyt asiat eivät ole täysin uusia, joten oikean toimintatavan löytäminen voi olla nopeempaa ja helpompaa. Haastetta tuo nyt sit tietty tuo esikoinen, joka vaatii kyllä varmasti oman huomionsa.

Sori tämä romaani. Intouduin vähän turhan paljon kirjoittamaan.

Tinu ja itu (6+3?)
 
Moikka!

Jos joku ihmettelee, miksi listaa ei ole päivitetty, löytyy syy täältä. :wave: Oon Tahkolla ja käytössä vain kaverin communikaattori, jolla on aika työlästä alkaa tehdä päivityksiä. Eli otan listan käsittelyyn seuraavan kerran 2.1.

Kävin eilen laskemassa ja hyvinhän se meni alkujännityksen jällkeen. Enkä kaatunut kertaakaan. =)

Tsemppiä kaikille! :heart:

Mandy ja nappula 9+2
 
Sain nyt sit varattu sen ekan "virallisen" ultrankin eli np-ultra ois sit Hyvinkään sairaalassa 21.1.09 klo:8:30+ seerumiseula ? eikä..vähäks jännittää..ku okei meenhän mä sinne yksityiselle ensviikolla ultraukseen, mut kuitenkin..sit se vaavi on jo paljon isompi... kyl mä nyt vaan oon niin ilonen..paitsi et mulla on ihan karseen kylmä kokoajan..oispa tääl duunissa joku lämpöjuttu mihin vois mennä..mut ei..

Starre ja hippunen 8+5
 
HEI! sopiiko vielä liittyä mukaan? plussa tehtiin tänään, raskaus tosin melkovarma tunne jo kaksi viikkoa sitten. nyt siis viikkoja tasan 6, sairaala olis SeKs, ikää minulla 29, kolmas tulossa, yk1, la suunilleen 25.8
 
Veikkaan meille kolmatta poikaa. ;)

Vatsan muoto on kyllä ollut lupaava edellisiinkin poikiin. Niin ja samanlaiset aika oireettomat oireet on nytkin.

Tieteellinen tosiseikka kun on ajoitus ja siittiöiden uinti nopeus- pojat on sukkelia ja tytöt hitaanpia, mutta sinnikkäämpiä oysymään hengissä. Eli jos vauva saa alkunsa paljon ennen ovulaatiota pupuilusta, on todennäköisyys tyttöön. Meillä puuhaitiin ennen ovista n. 2-3 vk enne e.i eivät olleet siittiöt enää hengissä. Ovis plussasta seuraavan päivänä siis sai tämä raskaus alkunsa tai sitten 3 pv jälkeen joka ei enää oikein mahdollista. Ts. aikalailla ovispäivänä ja silloin saumat poikalapseen on suuret.

Meillä pojat on olleet aika pieniä pirpanoita syntyessään ja ovat sitä edelleen. :)
Esikoinen syntyi suunitellulla sektiolla 39+1 (oli mielestäni 1,5 vk vähemmän viikkoja) perätilan vuoksi ja mitat: 3030g / 48 cm / 35cm pää.

Kuopus syntyi yllättäin kaiken ollessa hyvin jo viikoilla 35+6 (mielestäni 34+5)spontaanisti alakautta. Mitat: 2750 cm / 50 cm (kutistui myöhemmin;)) / 32 cm pää.
Synnytksen kesto oli kaikkinensa jotain 16h, (10 cm auki tilanteesta syntymään meni 2 h). Luomusynnytys, tai ilokassun turvin ja 2 akvarakkulaa kokeilin+ jyväpussit. Epiduraalia en koskaan haluakaan jos ei sitten sektio tule eteen. En varmaan pysyisi aloillanikaan laittoaikaa + on epämiellyttävä ja arveluttava vaikutuksiltaan. Kohdunkaulan puudutteen tahdon tällä kertaa kokeilla! Sen saa nylyään myös kättärillä.

Jeela ja manteli 5+6
(vaikka neuvolatäti eilen puhelimessa sanoi jo tuon 5+6, mutta silti olis samaa mieltä la:sta eli 26.8) Miten voi olla??? Jaksaako kukaan laskea tuota yhtälöä jollain laskurilla, kun tämä mamma ei ymmärrä. :)
 
Moikka :)

Mites olette ajatellut viettää uuttavuotta? Me mennään miehen kanssa tuttavapariskunnan luo iltaa istumaan. Siitä ehkä baariin vielä, tai sitten ei.

Oon huomannut, että mua on alkanut ällöttää humalaiset ihmiset vielä tuplasti enempi, kun aikasemmin :D Eivätkä baarit enää juurikaan houkuttele. Ennen olin joka viikonloppu jossakin.

Ja esikkojen odottajat...Miten muuten teidän miehet? Ovatko muuttaneet omaa alkoholikäyttäytymistään nyt, kun olette raskaana? Mua joskus ärsyttää se, kun mies on kännissä ja ite ihan selvä. Ärsyynnyn sillon todella helposti :kieh:

outiko 9+0
 
Moi,

Mandy se on uskaltautunut rinteeseen laskemaan, vau. Lista päivittyköön sitten ajallaan, eihän tässä mikään kiire ole..

Edellisistä synnytyksistä ja lasten koosta on ollut puhetta. Meillä esikoinen syntyi vkoilla 41+3, käynnistettiin kun lapsivettä oli liian vähän. Poika tulikin nopsaan, 2h20minsaa koko homma. Ilokaasun voimin mentiin. 3440g/51cm. muita mittoja ei oo muistissa enkä nyt jaksais hakee nlakorttejakaan..
Toinen syntyi 41+5, puoli vuorokautta ennen yliaikaiskontrollia :D . Spontaanisti lähti käyntiin synnytys ja kesti 3h 40 minsaa. Ei ehditty mitään lääkitystä, mies hieroi selkää ja se oli paras apu. Ilokaasua kokeilin mutta ei ollut apua tällä kertaa. Poika syntyi yllätyperätilassa peppu edellä alateitse. 4300g/54cm. Aika jätkä oli. Ja yllätys niin minulle, kätilöille ja kaikille muillekin että lapsi oli perätilassa. Onneksi kaikki meni hyvin.

Edellisissä raskauksissa mulla ei oo ollu pahoinvointia, olen ollut seesteisen hyväntuulinen ja oikeesti on ollu hehkee fiilis. Poikia oli siis molemmat. Nyt on täysin vastakohtainen olo. Pinna on kiree ku viulunkieli, pahaa oloa ja kuvotusta on ja näppylöitä naamassa ja rasvanen tukka ja.. Mutta enhän mä osaa ku poikia odottaa :LOL:

Nyt katsomaan pikkukakkosta. Moiks.

Sunflower 7+1
 
Outiko Mun mies ei ainakaan vielä oo muuttanu mitenkää alkoholikäyttäytymistään. Meillä on aiemminkin mennyt niin, että mies juo viikonloppuisin (ei toki läheskään joka viikonloppu) ja minä en. Oon nimittäin aina viikonloput töissä. Humalaisia näen tarpeeksi töissäkin, joten joskus vähän kyrsii nukkua yhden vieressä kotiin päästyäni. :) Yleensä olen kuitenkin aika lempeä mieheni juhlimista kohtaan. Ainakin niin kauan kun ei tarvi siivota oksennusta. :)

Nyt on taas onneksi vähän parempi olo. Oon yrittäny syödä jotain pientä koko ajan, ettei tulisi nälkä. Äsken tein itselleni jäisistä mansikoista, ananaksesta, mehusta ja jugurtista kylmää smoothieta. Mehut ja hedelmät menee alas, mutta "kunnon ruokaa" ei pysty edes ajatella.

Meille tulee todennäköisemmin poika, kun miehen suvussa ei tyttöjä oo. :) Jos tulee tyttö niin se onkin sitten iloinen ylläri.

Illusia ja Rusina 7+4
 
heippa!

Meillä vietetään eri porukoissa uusi vuosi.
Mies juo harvemmin ja sanoin sille et menis kamujensa kaa iltaa istumaan.
Ite menen siten maalle kaveri luo joka odottaa myös vauvaa. Niin saa lapset keskenään
leikkiä ja saadaan me jutella meidän juttuja :D
 
Pikaiset kuulumiset, tämä äiti on aivan poikki!

Tänään oli siis se odotettu ultra! Siellä Taimi kölli ja "intoutui" jopa liikkumaan, sätkimistä havaittiin ja sydän läpätti :)
Veri on hävinnyt melkein k okonaan, pieniä pisteitä oli jäljellä enää ja asia jota en viime kerralla kysynyt, sitä verta oli ollut todella reilusti. Onneksi en tiennyt oikeasti, mähän olisin ollut aivan sekaisin :headwall:

Kävin myös äitipolilla muuttamassa/ varaamassa niskaturvotus ultran ajan seuraavaan etappiin matkaa kolmisen viikkoa, siispä 19. päivä olisipa se jo ohi. Viimeeksi ei nimittäin vauva liikkunut lainkaan tuossa ultrassa, enkä kyllä nähnyt vauvan silloin liikkuneen kertaakaan, tai tuntenut.
Oli aika karmivaa käydä siellä, tuntui, että he haluavat viedä mun pienen kuitenkin pois tai sanoovat ettet sä mitään raskaana ole. Ihan kuin se nyt muka heistä olisi kiinni... Joku oli saanut kuulla keskenmenosta siellä juuri, hoitaja kävi kaivelemassa sellaisen vihkosen keskenmenon kokeneille, taitaa se olla jossain mullakin vielä tallessa.

Kyselyihin:

Toivottavasti saan nukkua uuden vuoden :p meillä ei ainakaan vielä ole suunnitelmia jos lapsille lettuja paistaisi vaikka =)

Tyttö syntyi spontaanisti rv 37 painoa oli 3130g ja pituutta 48 cm, sykkeitä ei ole merkattu luvuin, enkä kyllä muista niitä. Synnytys oli hyvin oppikirjamainen aamulla alkoi supistukset ja tyttö syntyi ilta kahdeksalta, olin 6 cm auki kun mentiin sairaalaan ja pari tuntia tuon jälkeen kaikki oli valmista, loppu sujui siis reippaasti, ponnistuskin otti aikaa vain 11 min.
Ja poika syntyi spontaanisti rv 40+2, paino 4110g, pituus 52cm. Synnytys otti aikaa vähän alle kaksi tuntia, ekasta supistuksesta alettiin tekemään lähtöä ja vietiin tyttö hoitoon, mennessä olin auki 4 cm reilun puolen tunnin päästä ponnistin 4 min ja poika oli maailmassa :heart: Todella nopeaa siis, tärisin kun synnytys oli ohi:$
Kivunlievitystä ei toisessa synnytyksessä ollut ja ekassa oli aqua-rakkulat (ne auttoi, vaikken enää koskaanikinä huoli niitä, laittaminen sattui niin, että meinasin ilmoittaa lähteväni kotio tälläisestä paikasta) Ja sitten oli pudendaalipuudutus lopussa.

Tervetuloa uudet!

Nyt soffalle ja suokaa anteeksi jos tekstissä on paljon kirjoitusvirheitä, mä en ole kovin skarppina just nyt.

Unicco ja Taimi rv 9

Meinasi unohtua Taimin mitta oli tänään (siis crl) 22,9 mm (vastasi rv 9+1) ja vertailuksi noin puolitoista viikkoa sitten 18.12 crl 9,6 mm(vastasi rv 7+2), huisaa!
 
Nyt sain vihdoinkin tilattua ekan neuvolakäynnin eli se olisi sitten 12.1. Nt-ultraan pitäisi viellä varata aika, no ehkä sitten huomenna tai perjantaina...

onko täällä odottajia joilla on ollut raskausajan diabetes ?? (siis edellisissä raskauksissa).
Itselläni oli viimekerralla lievä diabetes ja ajattelinkin kysäistä teiltä nyt, että tarkkaillaanko noita sokereita nyt tarkemmin?? Esim. joutuuko siihen sokerirasitukseen useammin kun sen kerran??
Ja sitten vielä pelottaa hiukan, kun viime raskauden loppupuolella oli viellä alkava raskausmyrkytys , jonka takia synnytys sitten käynnistettiin. Onko muilla ollut kokemusta siitä?? Ja voiko tuo raskausmyrkys tulla ihan koska vaan raskauden aikana?? Nyt kun se on kerran ollut, niin on suuri mahdollisuus että se tulee joka raskauteen!! Toivotaan että ei!!!

Tuima ja rv 5+6
 
Heippa, tänään oli eka neuvola =)

Tuli kyllä niin hirveesti tietoa ekalle kerralle, että meni pää ihan pyörälle :D Rv on nyt 7+4 ja LA olis sit 14.8.2009.
Eka lääkäriaika on jo 15.1. ja np-ultra 27.1., seuraava neuvola-aika meni helmikuun 16. päivään.
Hemppari, RR ja pissa oli ok =)

Tää on niin ihanaa, ku tuntuu oikeesti ton jälkeen et "taidan mä oikeesti olla raskaana" :D =)
Tekeekö ne tossa ekassa lääkärissä ultran?
Mitäs oloja tänään, uuvuttaa aika kovasti, itku on herkässä ja tunteet muutenkin, välillä oksettaa (viime päivinä enemmän alkanu oksuttaa) Joka paikka pirun turvoksissa, tänään ku ihmisten ilmoille lähti oli pakko laittaa farkut jalkaan ja on muuten tuskaa vieläkin lanteille ku en oo viel vaihtanu housuja :D Rintoja kivistää...
Mut tästä lähdetään, ihanaa =)

arianrhod + papana 7+4
 
Irmeli09
arianrhod: Tuo lääkärin ultraus riippuu paikkakunnasta. Täällä lääkäri ultraa joka kerta kun sellainen on. Ensimmäinen lääkäri minulla on nyt 2.1. ja se on juuri varhaisultraa varten että tiedetään raskauden kesto. Terveyskeskuslääkäri siis ultraa.
 
Joo, kiitos tiedoista. Siis lääkärinaikahan minulla siellä neuvolassa sit 15. pv on.. Täti vaan sanoi, joka synnytti viimeks ja kävi neuvolassa tällä paikkakunnalla n. 2 vuotta sitten, että varmaan ultraa sit siinä ekassa lääkärissä. no sen näkee sit.
 
Ensimmäinen ultra ja neuvola

eilen oli ensimmäinen ultra ja tänään eka neuvola.

Ultrassa pikkuisen sydän sykki vahvasti ja lääkäri sanoi että rv on 8. Tämä oli oma laskuni myös. Pääsi muutama helpottunut ilon kyynel.

Tänään oli ensimmäinen neuvola, joka meni tosi kivasti ja kesti huimat 2 tuntia!
Täti oli tosi mukava. Verikokeet ja seulonta (liityin myös tähän) tehdään kun
Kätilöopistolta tulee kutsu. Verenpaineet oli alhaalla, mutta siltä se on tuntunutkin.
paineet oli 100/50.

Sairaalaksi vahvistui Kätilöopisto (toivottavasti haikaranpesä) ja laskettu aika on ny 10.8.09

Iso :hug: kaikille sitä tarvitseville.
Ja voimaa kaikille niille (mm. nibbler) jotka voivat yhtä huonosti kuin minä.

Vintage ja pikkuinen jolla on jo monta nimeä (rv 8+1)
 
:wave: MOi! Kauheesti tekstiä tullut viime kerran jälkeen. Huh. Kylläpä oli lukemista.

Illusia85 Täällä sama juttu, sivusta seurannut ja lueskellut mutten ole jaksanut sitten kirjoitella.
Noista hajuista. Myös miulla käy kaikki hajut oksettamaan ja tietyt saa ihan oikeasti laatan lentämään kuten esimerkiksi suolakurkku jonka takia yksipäivä oksensin useamman kerran peräkkäin. Kaikki makeat hajut ja tupakka ja jotkut hajuvedet :x :x Omaani voin onneksi käyttää. Niin ja vanhaviina (jotkut asiakkaat haisee) saa miut yökkimään.

wannabemommy ja mum84 Keskustelitte masun koosta. Itselläni esikkoa dottaessa alkoi maha näkyä jo plussan tiennoilla sellainen kunnon menkkaturvotuspömppö joka vaan kasvoi koko aika lisää :D
Täss kakkosessa on sama juttu.
Olen hoikka ja senpätakia se maha alkaakin aikaisin näkyä.

esmeralda Onnea!
:flower: Ja tervetuloa joukkoon.

Heili karjalasta Loistavaa että kaikki on hyvin :hug: Ihania uutisia.

mielikuva Tervetuloa myös sinulla ja onnea :)

Sunflower-78 myös sinulle onnea ja tervetuloa sekaan. Meitä on jo paljon :)


Täällä voidaan hyvin mikäli ei oteta huomioon kauheaa selkäsärkyä töissä
:/ Ja loppuvuorosta alkaa vatsaakin juilia. Olen seisomatyössä joten jossain vaiheessa täytyy varmaan alkaa tehdä lyhennettyä päivää tai sitten vaan minulla täytyy olla oikeus istua useammin. onneksi on niin ihana ja rento pomo että ymmärtää. Huomasin että oli seuraavan listaan laittanut vähän iisimipiä vuorojakin minulle :)

Ensi viikolla olisi jo neuvola. Kauhian nopiaa aika mennyt. Vastahan mie jännitin plusssaa :eek:

Mies alkaa olla niin onnesta sekaisin tämän tulevan kanssa että voi :heart: :heart: ihan itku tulee kun tuolle tytölle aina selittää mikä siellä masussa kasvaa ja silittelee massua ja iltaisin nukkumaan käydessä haluaa kuunnella sitä kuplimista massusta :heart:
Suunnittelee jo meidän tulevia kesälomareissuja kahden lapsen kanssa jne. On se vaan ihana :)

Mites muiden miehet? Millaisia ne on? Löytyykö samanalaisia höppänöitä? :D
Nyt taidan mennä iltapalalle. :wave:

La vida & Öntykkä :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Edelliset lapset ovat olleet; 2985g/47,5CM/35+6/5h15min, 4025g/52cm/40+1/4h20min ja 3780g/49cm/37+5/2h10min ja kaikki raskaudet ovat päättyneet käynnistettyyn alatiesynnytykseen.
WAU! Ja mä luulin että oon ainoo joka ei vaan halua luopua raskaudesta ilman apua! B) Äidin puolen suvussa ei ole synnytykset käynnistyneet luomusti, tätinikin oli kuukauden yliaikainen ja ihme ettei siitä ole tullu seuraamuksia (vammaisuutta). Onneksi enää ei anneta mennä 2vko enempää yli!

Alkuperäinen kirjoittaja Tuima:
onko täällä odottajia joilla on ollut raskausajan diabetes ?? (siis edellisissä raskauksissa).
Itselläni oli viimekerralla lievä diabetes ja ajattelinkin kysäistä teiltä nyt, että tarkkaillaanko noita sokereita nyt tarkemmin?? Esim. joutuuko siihen sokerirasitukseen useammin kun sen kerran??
Ja sitten vielä pelottaa hiukan, kun viime raskauden loppupuolella oli viellä alkava raskausmyrkytys , jonka takia synnytys sitten käynnistettiin. Onko muilla ollut kokemusta siitä?? Ja voiko tuo raskausmyrkys tulla ihan koska vaan raskauden aikana?? Nyt kun se on kerran ollut, niin on suuri mahdollisuus että se tulee joka raskauteen!! Toivotaan että ei!!!

Tuima ja rv 5+6
Mulla oli Esikosta paastoarvo koholla (6 tai 7 kun norm. <5) joka johtui taatusti edellisen päivän mäkkärin suolasta ja rasvasta. No koska kohonnut arvo oli paastoarvo, olin jotenkin erityisen vakavasti otettava tapaus ja Esikon sokruja seurattiinkin sitten sen mukaan ahkerammin (ei kuitenkaan mtn ongelmaa). Kakkosesta kävin rasituksessa 24-28 viikkojen välillä (rasitus ilmeisesti rv16+ jos aiemmin ollut sokereiden kanssa ongelmia) eikä ollut mitään poikkeavaa saati toista rasitusta - kiitos kasvissosekeiton ;)

Raskausajan myrkytystä en ole sairastanut, mutta useinmiten siitä saa kärsiä seuraavassakin raskaudessa. Käsittääkseni hyvin monelle riittää hoidoksi kuitenkin kotilepo ja käynnistetty synnytys 37+ viikoilla. Mielestäni se voi tulla mihin aikaan tahansa raskautta, mutta useimmin loppuraskaudessa. Auttaiskohan suolattomuus ja rasvattomuus välttämään tai helpottamaan yhtään, kun suola ja kova rasva nostaa muutenkin paineita?!

Alkuperäinen kirjoittaja arianrhod:
Mitäs oloja tänään, uuvuttaa aika kovasti, itku on herkässä ja tunteet muutenkin, välillä oksettaa (viime päivinä enemmän alkanu oksuttaa) Joka paikka pirun turvoksissa, tänään ku ihmisten ilmoille lähti oli pakko laittaa farkut jalkaan ja on muuten tuskaa vieläkin lanteille ku en oo viel vaihtanu housuja :D Rintoja kivistää...
Mut tästä lähdetään, ihanaa =)
Joo, vielä se nyt on ihanaa mutta oota kun närästys, vauva, selkäkivut, kylkiasento, krampit ja kuorsaava ukko pitää sut viikkoja hereillä 20+ viikoista eteenpäin!!! :LOL:
 

Yhteistyössä