ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - maaliskuussa

SpringSummer tervetuloa mukaan! :flower:

Onnea Päksäkälle mukavasti menneestä ultarasta! :heart:

Tsemppiä outikolle töihin! Kuulosti vähän kurjalle nuo järjestelyt.

Itkuherkkyydestä Minä olen myös nykyään ihan toivoton. Itken niiiiin herkästi. Eilen aloin miettimään, että mitäs laulua sitä vois sitten vauvelin ristiäisissä laulaa. Ja löysinkin Youtubesta Mikko Alatalon laulaman Suojelusenkeli-kappaleen. Käykääpäs kuuntelemassa. Vollotin silmät päästäni. Meni ihan jotenkin hysteeriseksi itkuksi. Sanoin miehelle, että kaunis kappale, mutta parempi, että valitaan joku ruma laulu, ettei ala noin julmetusti itkettämään. Huh!

Mandy ja nappula 22+0
 
SpringSummer tervetuloa mukaan, minunkin puolesta! =)

Outiko Täällä kanssa ollut ongelmaa duunin kanssa..
Tosin, mä olen ollut nyt sairaslomalla kolmeviikkoa, selän takia ja supitelujen takia(kun selkä juili niin supistelikin) ja lääkäri jatkoi sairaslomaa taas kaksi viikoa, koska selkä menee notkolle nyt enemmän vaan kun masu etupuolella kasvaa.
Pomo töissä ei ilmeisesti ymmärää että en vaan voi sille mitään!
Olen koittanut venytellä, uida ja liikkua mahdollisuuksien mukaan jotta se selkä vetristyisi. Ikävä kyllä joillakin keho reagoi raskauteen eritavalla..

No kun sitten eilen ilmoitin sairasloman jatkuvan, tuli tyly viesti takaisin: "Olisit voinut aikaisemmin ilmoittaa, tuot todistuksen itse minulle huomenna!"
Ja tosiaan, mulla olisi ollut tänään työvuoro 10.30--> ja eilen ilmoitin.. En kai voi tietää saanko sairaslomaa lisää ja kuinka paljon ennen kun lääkärissä käyn! En mitenkään olisi voinut aikaisemmin ilmoittaa! Toiseksi, käsittääkseni, ei mikään laki velvoita minua ITSE henk. koht. kipeänä viemään todistusta hänelle ja mennä kuuntelemaan sitten hänen vit*uiluaan! Aijon laittaa siskon viemään lapun, ihan periaatteesta ja kirjoitan saatekirjeen mukaan. Mulle riittää sen pomon huono käytös ja epä oikeuden mukainen kohtelu.

Anteeksi tää avautuminen taas näistä työ asioista, mutta helpottaa kun saa purkaa jonnekkin, en viitsi joka päivä miehellekkään meuhkata, vaikka kiltisti kuunteleekin.. :heart:

Citilda ja PikkuKundi 20+2
 
Ainiin, ja minäkin pesen kaikki vauvan vaatteet ja silitän myös ainakin nyt alkuun. Juurikin siksi että ei olisi sitten mitään huuhteluaineen tai muun kemikaalin jämiä niissä. Ja ovat sitten puhtaita ja pehmeitä. Kelpaa kundille pukea päälle kun aika koittaa.

Tupakasta, Täällä loppui kerta heitolla se röökaaminen raskaaksi tultuani. Ei oikeastaan ole kuin pari kertaa tehnyt mieli, mutta en ole sortunut ja ajatus pikku miehestä saa tupakan himon mulla talttumaan. Aiken kaikkiaan tupruttelin ennen raskautta 10-vuotta.

Ja itku on ollut herkässä täälläkin, ihan kummistakin jutuista.. :D
 
MUkavaa tiistaita!
Onpas taas tullut tekstiä!

Paljon onnea häistä ja kaikista muista hyvistä kuulumisista!

Tupakoinnista itse polttelin ennen raskautta silloin tällöin, eli lähinnä joskus viikonloppuisin jos otin saunasiiderin tms. Raskauden aikana ei ole tullut mieleenikään että sauhuttelisin. Vaikka monet naiset olisivat synnyttäneet terveen lapsen poltettuaan tupakkaa koko raskauden ajan, tosiasia on kuitenkin se että siitä ei ole lapselle mitään muuta kuin haittaa, ihan niinkuin äidillekin. Jokainen voi löytää netistä ja jokapuolelta tupakointia puolustavia mielipiteitä jos niitä haluaa löytää ja sillä saada paremman omantunnon koska suurin osahan kokee asiasta todella huonoa omaatuntoa. Pahoittelut jos joku tästä loukkaantuu mutta tämä on vain oma mielipiteeni. Tsemppiä kuitenkin kaikille jotka tupakanpolton lopettamisen kanssa kamppailevat! :hug:

Jeppis & Pikku-Papu 21+3

 
Citilda, kuulostaa tosi epäasialliselta toi sun pomo. Kaikenlaiset ihmiset sitä pääseekin esimiesasemaan. Päivässä ehtii hyvin hoitaa sijaisasiat (kokemusta on :D) pidemmällekin sairaslomalle. Olen meidän töissä se joka useimmiten hoitaa äkilliset sijaiset ja ei ole koskaan ollut mikään ongelma, kun joku iomoittaa edellisenä päivänä. Onpa käynyt niinkin, että on ilmoitettu samana aamuna, että ei pääse iltavuoroon. Mutta että siinä rupeasin pouhoomaan puhelimessa... Mä sanon aina, että parantele rauhassa ja et tule liian aikaisin töihin, vaan sitten kun olet terve. Selkäkipu on helposti sellainen, vaikka ei olisi raskaanakaan, että se lamaannuttaa viikoiksi. Ja sen kuntouttaminen vie aikaa. Tsemppiä sun pomon kanssa ja toivottavasti sun selkäkipu helpottaa edes vähän. :flower:

Outiko, yritä ajatella, että et kauan joudu sitä hommaa tekemään. Ymmärrän kyllä, että harmittaa isolla V:llä. Mäkin sain vielä ylimääräisen, aika isonkin, työtehtävän (joka sinänsä ei kuulu meidän arkityöhön) hoidettavaksi tässä kevään aikana. Ja sitä ei myöskään paljon multa kyselty. :eek:

Luminella ja matkustaja 21+3
 
Huomenta kaikille.

Kiitos vastauksesta iitu, tervetuloa uudet ja onnittelut ihania ultrakuulumisia laittaneille :heart:

Nyt on jotenkin alavireistä, eilinen meni itkiessä ja maatessa ja suihkussa seisoessa kun maha oli niin kipeä. Hetken jo ajattelin lähteä näytille päivystykseen, mutta sitten helpotti niin jäi välistä.. Nytkin on aika kipeä olo, mutta ei nämä supistuksia minun käsityksen mukaan ole kun ei maha mene ollenkaan kovaksi.. Huh huh.. Jos en pärjää huomiseen rakenneultraan asti niin pakko kai se on neuvolaan soittaa.

Anteeksi oma napa :'(

Vilma ja Elma 20+4
 
Kiitos tsemppauksesta kaikille :hug: Yritän tosiaan kestää tuota uutta hommaa, kysyin kyllä mun esimieheltä josko vois vähän sanoa perusteluja miksi juuri minä! Ja mielestäni perusteluksi ei riitä se, että ei ole muita päteviä siihen työhön. No ei kai ole, jos ei ikinä kukaan muu tee sitä ko. hommaa!
Tää alkuviikko on muutenki ollut kyllä tosi ikävä/masentava. En tiedä mistä johtuu, mutta tuntuu että kaikki asiat kaatuu yhtäaikaa päälle. Sit oon saanut vielä flunssanikin, mut yritän nyt sinnitellä töissä. Jotenkin tuo sääkin pistää masentamaan, kun lunta vaan sataa ja tuntuu ettei se kevät tuu ikinä :(

Vauva onneksi potkii kovasti ja se kyllä piristää aina mieltä :heart:

Sori taas vuodatus, pakko jonnekin avautua.

Outiko 22+6
 
Springsummer, tervetuloa superaktiiviseen joukkoomme! :wave:

Ja ihana kuulla teidän hyviä ultrakuulumisia!! Meillä rakenne-ultra huomenna..!

Vauveleiden liikkeistä: Mä oon kyllä vähän hermoheikko, kun pelkään taas, että toinen Lilliputti on kadonnut jonnekkin, kun tunnen vaan toisen liikkeitä. Enkä niitäkään välttämättä montaa kertaa päivässä. :| Mullahan oli ainakin vielä kuukausi sitten toisen sikiön nestepussi selvästi edempänä ja ylempänä ja tunsin sen vauvelin muljahtelun, mutten lainkaan toisen, joka oli alempana ja taaempana. Noin pari viikkoa sitten alkoi tuntua alemman liikkeet ja se tökkii mua aika selkeästikkin siellä. Mutta suunnilleen samaan aikaan lakkasin tuntemasta ylemmän muljahtelut.. :/ Itse asiassa nyt kun tätä kirjoitan, tuntuu, että ylempikin olisi pitkästä aikaa aktivoitunut?! No viikko sitten neuvolassa kuului kyllä molempien sydänäänet.. Olen vaan vainoharhainen tän pikku-massuni kanssa? Viime yönä näin pitkästä aikaa "painajaista", oltiin siellä huomisessa rakenne-ultrassa ja Lilliputit olivatkin ihan kamalan pieniä, siis jotain pari senttiä vaan, eli eivät olleet kasvaneet yhtään tai siis itse asiassa kutistuneet eikä lääkäri oikein osannut sanoa mitään.. :(

Pesu-/huuhteluaineista: Käytän allergialiiton suosittelemia, mahdollisimman ekologisia pesuaineita ja huuhteluaineita, mieluiten kotimaisia. LV ja Erisan ja Ecover olleet nyt käytössä! Tahroihin sappisaippuaa mutta välillä kyllä hyväksi havaittua Vanish Oxy Actioniakin (vai miten se kirjoitetaan)! :D

Lasten huoneesta: Me rakennettiin kolmisen vuotta sitten talopaketti, johon varattiin kaksi huonetta lapsille (ja yksi vierashuonekkin, jonka tarpeen vaatiessa voi antaa lasten käyttöön). Emme halunneet tapetoida niitä lastenhuoneita vielä sillon muuttovaiheessa 2006 keväällä kovinkaan "lapsellisiksi" (ettei tuota huonoa onnea..?), joten laitoimme suht neutraalin tapetin, johon voisi sitten lisätä lapselliset boordit. :) Huoneita on nyt käytetty vierashuoneina ja varastohuoneina. Kävin tuossa pari viikkoa sitten K-Raudassa katselemassa tapetti-kirjoja ja ihastuin ikihyviksi Decofuniin!! www.decofun.com -> sieltä vasemmasta reunasta kun selaa nuolella alaspäin, tulee lopulta pupun pää ("Little Rabbit" ), sitä klikkaa ja sitten valitsee "wallpaper", saapi näkyviin ko. hahmon tapetin ja boordin. Se rabbit-boordi sopii meidän siihen neutraaliin (beigen sävyinen pystyraidallinen) lastenhuoneen tapettiin kuin nakutettu! Tuossa huoneessa Lilliputit saavat nukkua ja toiseen huoneeseen laitetaan aluksi lähinnä tavaroiden (vaatteiden, lelujen) säilytyskaapit ja sellaista, siihen tulisi sitten Decofunin "Bears"-boordi ja saman hahmon wall stickersejä! Kurkatkaa ihania kuvia, jos kiinnostaa ja ehditte/jaksatte! K-Raudat siis ainakin ovat ko. valmistajan jälleenmyyjiä Suomessa!


Aurinkoista päivänjatkoa kaikille!! =)


 
Pitkästä aikaa minäkin kirjoittelen.. Esikko on sairastellu nyut viikon verran, mies on ollut pitkillä työreissulle, niin ei oo kerenny oikeen mitään tehä. Nyt poika alkaa jo pikku hiljaa parantua, mutta mies soitti eilen töistä ja sanoi että nyt se kuumetauti on tulossa sitten hänelle. Ääh.

Meillä oli viikko sitten maanantaina rakenneultra. Koko ei vastannu viikkoja, oli kaks viikkoa pienempi. Aikaisemmin ollu vaan viikon jäljessä. Kontrolliin mennään kuukauden päästä. Ite en oo kovinkaan huolissani, pikkuinen on kuitenkin kasvanu ja kehittyyhän ne vauvat muutenkin eri tahtiin. Esikoinen syntyi yli nelikilosena, niin ei haittais vaikka tämä tulokas olisi himpun verran pienempi =) Niin, muuten pikkuinen voi hyvin ja tuntemukset osuivat oikeaan, tyttöhän siellä köllötteli :heart: Neuvola on nyt torstaina, luultavasti myös siellä ultraillaan.

Mä oon ruukannu pestä uudet vauvan vaatteet, hajustamattomalla pesuaineella. Oon kerenny viedä jo varastoon kaikki vauvan vaatteet, kohtahan ne saa hakia sieltä takas, ihanaa :) Esikon vaatteet on vielä tuossa hoitopöydän laatikoissa, ekaks pitäis loihtia niille joku uus kaappi. Mulla loppuu huhtikuun lopussa äippäloma niin saan laittaa sitten heti uudet paperit menemään.

Munkin ois tarkoitus mennä käymään siellä pelkopolilla, mutta neuvolassa sanottiin, että joskus kesällä sitten.

Tervetuloa uusille ja onnea hyvistä ultrakuulumisista.

Olikohan mulla vielä jotakin, en kyllä muista. Taidan mennä valmistelemaan jo ruokaa, ennen kuin poika herää.

Helmiir ja Kerttu 21 tasan
 
Lilliputit-80 Aloin itsekin nyt selaamaan noita boordeja joista mainitsit. Ihania. Meillä vaan ei kyllä ole tarvetta tapetoinnille. Vauveli nukkuu alkuun meidän kanssa samassa huoneessa. Sit kun kasvaa vähän, pääsee hän omaan makkariin. Siellä on neutraali lasikuitutapetti, joka on maalattu beigeksi. Yhdelle seinälle tein pari vuotta sitten sabluunalla kullan värisiä lumihiutaleita (halkaisija ehkä n. 25 cm).

Helmiir Hauska lukea sun teksiä. Yksi sana taas kertoi sun jutusta, että oot samalta suunnalta kotoisin kuin minäkin. "ruukannu" =) Missä asustat?

Onnea ultrassakäyneille ja tsemppiä töissäkäyville! :heart: :flower:

Mandy ja nappula 22+1
 
Moikka!

Tänne ei kuulu pahemmin mitään uutta. Liikkeet on alkanut tuntua kovemmilta. Aika tuntuu menevän tosi nopeasti 125 päivää synnytykseen. Joskus ajattelin et sit kun on alle sata niin ollaan jo tosi lähellä :)

Ummetuksesta kyseli joku. Mä käytin yhdessä vaiheessa Levolacikkia, mutta sitä ei oo nyt tarvinut käyttää kun oon vähentänyt juuston käyttöä vaihtanut maidon piimään ja kaikki sokeriset jugurtit viiliin, ja niiden kanssa syönyt luumu pilttiä.

JOku pohti painon nousua myös. Mulla nousi paino eniten n. viikoilla 20, mutta nyt taas ei oo sen jälkeen noussut. Painoa on nyt tullut reilu 4kg.

G: Syöttekö kaks lämmintä ruokaa päivässä? Mä pyrin syömään, mutta joka päivä ei vaan jaksa. Ärsyttää kun mies painostaa kokoajan tuohon (äitinsä on terveydenhoitaja). Mies itse myös syö, ja nyt kun olen raskaana niin mun pitäs kuulemma ehdottomasti syödä.
Mun mielestä ei oo nyt mitään hätää kun painoa on kuitenkin tullut ja syön monipuolisesti.

Onko joku muu jo ruvenut valvomaan öisin? Mä heräsin taas viime yönä enkä saanut heti unta. Lehden kolaukseen heräsin. Tyhmää alottaa jo nyt valvomista, sitten kuitenkin päivisin väsyttää.

Lääkärintarkastus mulla katsotaan 9.4 neuvolasssa.

Haluisitteko te uuden vai vanhan äitiyspakkauksen?
Mä haluisin uuden koska siinä on enemmän kestovaippoja. Kuitenkin haluisin ensin nähdä sen ennen kun sitä toivon.

Mandy Me otetaan myös kolmipyöräset gessleinit. Meille oli koko ajan selvää et otetaan kolmipyöräset. Sukulaiset on puhuneet niiden puolesta ja sit on niitä niitten vaunuja tullut myös työnnettyä. Hassua että meillä osu melkein sama värikin. Me otetaan se tummanruskea jossa samanlainen sisus kun teillä, mutta vähän eri värinen.

Mansikkatee ja Hippuli 22+1 jo kuudes kuukausi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mansikkatee:
Mandy Me otetaan myös kolmipyöräset gessleinit. Meille oli koko ajan selvää et otetaan kolmipyöräset. Sukulaiset on puhuneet niiden puolesta ja sit on niitä niitten vaunuja tullut myös työnnettyä. Hassua että meillä osu melkein sama värikin. Me otetaan se tummanruskea jossa samanlainen sisus kun teillä, mutta vähän eri värinen.
Aijaa.. saakos siihen eri värisen sisuksen? Me mennään tänään tilaamaan nuo vaunut. Kiva kuulla, että tulee positiivia kokemuksia ko. vaunuista. Mä kyllä uskon, että tuo turkoosi-lime-kukallinen sisustus otetaan. Itse pidän molemmista väreistä, ja ruskeasta myös. Minkäs värinen teille tulee?

 
Mandy: Ahaa. Mä muistelin et te oisitte ollu ottamassa sitä missä on sellanen turkoosiruudullinen sisus ja ne ois vaaleenruskeet. Meillä taas ois tummanruskeet. Tässä linkkiä http://www.gesslein.de/design-loop-individuell.htm
ja sitten tuolta Farbe 873842

Me käytiin kattomassa noita ja myyjä myös kehui nuo maasta taivaaseen. Joku päivä vois käydä ostamassa pois. Ja tosissaan jos ovat kerenneet mennä niin pitää tilata ja se voi viedä kakskin kuukautta.
 
Syömisestä ise syön kaksi lämmintä ateriaa päivässä. Töissä käyn aina työpaikkaruokalassa ja kotona mies sitten tekee lämpimäb ruoan työpäivän jälkeen.

Ummetuksesta Mullakin oli aika kova ummetus, joka jo helpottanut jonku verran. Mulla auttoi kun aloin käyttämään Gefilus tuotteita: mehua, jogurttia jne.

Lilliputit-80 Erottaako sen miten selvästi, kumpi kaksosista potkii? Onko liikeet jotenkin erilaisia? Kaksosraskaudet on minusta kauheen kiinnostavia :)

outiko 22+6
 
Jännittää...pelkään, että lääkäri laittaa mut lepoon...oikeesti tekis mieli lähteä juoksulenkille...no tärkeintä on, että vauva kasvaa ja kehittyy täysile viikoille. Ja voihan se olla, että ovat vaan kunnon harkkasuppareita ja mitään ei tapahdu.

Ollaan nyt esikoisen kanssa kotona, kun pikkunen tuli kuumeesee ja soittivat eilen hoidosta hakeen kotiin. Tänään ei sit ookkaan supistellut, kun oon levännyt.

Mua muuten kutittaa masusta ihan hirveesti, taaskaan tätä ei esikoisesta ollut. Varsinkin masu ja käsivarret on ihan tulessa, koitan rasvailla, mutta silti kutiaa, varsinkin öisin.

Ite syön kaksi lämmintä ateriaa päivässä. Töissä yhden ja illalla tehdään ruoka (mies tekee...) ja mullehan menis vaikka kolme, joteskin ruoka maistuu niin hyvältä. Lisäksi olen nyt niin koukussa niihin pantterikarkkeihin :whistle: Ja vaa'an mukaan vähentää pitäisi... :)

Outiko mulla ei oo hommia tullut lisää, mutta muuten tuntuu, että miehisellä alalalla ei oikein ymmärretä mitä on olla raskaana. Kovasti masusta hiettävät läppää ja mun syömisestä...jopa tuovat mulle herkkuja, mutta pomo tasolla ei ymmärretä, että stressiä pitäisi ennemmin vähnetää loppua kohden kuin lisätä...Siellä vaan lasketaan mun viikkoja vielä töissä ja sanotaan, että nää varmaan vielä teet sit ennen kuin jäät...joopa joo ja meikä, kun ois jo ihan valmis lasketteleen...Ja oikein pelottaa kuinka sekasin niiden pasmat menee jos tänään joudun saikulle. Eivät siis oo mitenkään tähän varautuneet, vaikka oon koitanut vihjata...

Permis ja Veikko 20+1
 
outiko: Kun nämä Lilli&Putti ovat epäidenttiset ja omissa nestepusseissaan, niin eiväthän ne kauhean usein raskauden aikana "vaihda paikkaa". Toinen on selvästi toisella puolella vatsaa ja toinen toisella puolella. Ja ainakin aiemmin toinen oli edempänä ja toinen taaempana (massukin alkoi kasvaa mulla hauskasti ensin ylemmän, edempänä olevan sikiön kohdalta). Eli kyllä ne töktök-tuntemukset (kevyitä potkuja?) ja muljahtelut ovat aina selvästi jommalla kummalla puolella, eivät koskaan ihan keskellä vatsaa. Ainakin vielä tässä vaiheessa raskautta mulla siis näin. Huomenna nään sitten taas siellä rakenneultrassa nestepussien tarkan sijainnin. Neuvolantäti kun kuuntelee sydänääniä, tökkää sen laitteen selvästi aina suht "reunaan", siis enemmän kyljen puolelle kuin keskelle vatsaa. Vissiin ainakin varmemmin kuulee sitten molempien sykkeet eikä vain toisen kahta kertaa.. =)

Ummetuksesta: Ennen raskautta mulla oli "suora putki", jonkinsortin imeytymishäiriökin (ei keliakiaa sentään kuitenkaan) ja siksi painoa on ollut vaikea pitää edes sillä tasolla, että painoindeksi olisi yli 17.. Kävin siis isommalla asialla monta kertaa päivässä.. Raskaus on hidastanut ruoansulatusta sen verran, että vatsani toimii nyt "normaalisti" (koen sen kyllä kieltämättä lievänä ummetuksena, koska olen tottunut niin nopeaan suolen toimintaan..)! Osittain ummetuksen välttäminen johtuu toki siitäkin, että syön paljon kuituja mm. kasvisten ja täysjyväpuuron&-murojen muodossa. Olen vaan aina pitänyt sellaisista ruoista. Kurjaa, että monella on ummetusta.. :( Uskon, ettei ollenkaan mukava olotila..!!

Syömisestä: Normaalisti en ole koskaan syönyt enkä syö vieläkään kahta lämmintä ateriaa päivässä. Jos on joku illanvietto ystävien kanssa tai joku juhla/tapahtuma, johon kuuluu päivällinen/illallinen meillä tai kyläpaikassa tai ravintolassa, niin sitten syön toooosi tosi kevyen lounaan, ehkä vaan salaattia tms. Mieluummin syön aina lämpimän ruoan puolilta päivin ja kevyempää sitten illalla. Simahdan herkästi iltasyömisestä, ja kun olen muutenkin iltatorkku.. :|


 
Tupakoinnista Meidän alakertaan on hiljattain muuttanu uusia naapureita, jotka polttelee sisällä. Tupakansavu leviää ilmastointikanavien kautta meidän koko kämppään. Varsinkin keittiöön ja kylppäriin. Itse oon joskus poltellut (lopettanut 4,5v sitten). Nyt kuitenkin kun on itse savuton niin tuntuu epäreilulta kun joutuu viettämään päivänsä tupakansavussa... (teen opinnäytettä kotona, läppärillä joka on keittiön pöydällä!) Tekee pahaa tuo haju ja haiseen nenässä pitkään.... Yök. :x Rapussakin haisee enemmän tupakalta kuin koskaan ennen. En vain tiedä mitä tekisin... Olemme asuneet täällä jo nelisen vuotta eikä ennen ole ollut tällaista ongelmaa. :(

Olen myös baarissa töissä viikonloppuisin, eikä edes siellä tarvitse enää altistua tupakansavulle. Onneksi. Mutta kotona altistuminen on sitäkin pahempi, kun täällä viettää niin paljon aikaa... :'(

Illusia + Emppu 20+4
 
Hei vaan kaikille! Ja mukava, kun taas uusia "naamoja" tuli joukkoon!

Tämä ryhmä on käsittämättömän aktiivinen. :) Hyvä toisaalta, on tylsänä työpäivänä ainakin hyvin tekemistä koneella. :D :D

Pesusta, pesen uusista vauvanvaatteista ne "alimmat" vaatteet(bodyt, potkuhousut..), eli ihan kaikkia esim.college-tyyppisiä päällyshousuja en ajatellut pestä ennen käyttöä. Päällyspaidoista osan pesen, riippuen vähän paidasta, ja sen käyttötarkoituksesta. Siskoltani saan vauvanvaatteita, ja ne hän on pessyt valmiiksi juuri ennenkö ne sain, joten en niitä ajatellut pestä..

Mietin tässä, että kun välillä teen raskasta nostotyötä, ja välillä olen tietokoneella, ja puhuinkin pomon kanssa, ja hän oli sitä mieltä, että pitäisi jäädä kesäkuulta jo "sairaslomalle", ettei tule istukkaongelmia tms.. Kuinka suuri esim.%-määrällisesti kuukauden sairasloma-ajan palkka on raskauden aikana? Tai yleensäkin, kun en ole vielä koskaan jäänyt sairaslomalle kuin enintään päiväksi tai kahdeksi näiden vakituisten työvuosien aikana..

Musta tuntuu, että kyselen koko ajan jotakin ihmeellisyyksiä tällä palstalla. En varmasti löytäisi mitään apua mistään muualta kuin täältä! :) :) :hug:

Vaavitar + tintta
 
Terveisiä synnäriltä :'(

Soitin tänään kovien kipujen vuoksi neuvolaan ja pääsin samantien. Annoin aivan järkyttävän verisen pissanäytteen, jossa ei kuitenkaan tulehdusta havaittu. Ultrattiin ja vauvalla kaikki hyvin, liikkuikin paljon. Sain lähetteen synnytysvastaanotolle, jossa otettiin kauhea määrä veri- ja pissakokeita. Varsinaista tulehdusta ei löytynyt, mutta kaikki oireisto viittaa siihen kuitenkin. Kuunneltiin sydänäänet ja synnytyslääkäri tutki ja ultrasi. Kaulaa jäljellä yli 4 cm ja kohdunsuu kiinteä ja kiinni. Vauva vastasi viikkoja ja päällisin puolin näytti olevan rakenteellisestikin kunnossa. Ilmeisesti tulehdus on aiheuttanut supistuksia. Huomenna rakenneultraan mennessä kysyn tulokset ja mikäli jatkuu kivut niin sit uudestaan päivystykseen.

Luojan kiitos vauvalla kaikki hyvin, itse vaan oon ihan perhanan kipeä :'( Huominen rakenne ei enää jännitä kun lääkärin mukaan kaikki ok.
 
vaavitar Sairausajan palkka on ihan kiinni siitä, minkälainen työsopimus sulla on. Eli kannattaa kysyä tästä asiasta palkanlaskijalta. Esim. mun sopimus on sellainen, että 3 kuukauden ajan maksetaan täyttä palkkaa ja sen jälkeen vasta tippuu Kelan sairauspäivärahoille.

Halauksia vilmav2:lle. Onneksi kaikki oli ihan hyvin.

Mandy ja nappula 22+1
 
:wave: Hellou pitkästä aikaa!

Nyt on rakenneultrassa käyty ja aivan selvä poika lupaus tuli. Pippelihän siellä näkyi :D :heart:
Kaikki oli tosi hienosti herra on kasvanut hyvin ja vastasi viikkoja.

Kävinpä tämän kunniaksi ostamassa vähän vaatteitakin :)

La vida & Öntykkä :heart:
 

Yhteistyössä