ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - helmikuussa

Heippa!
Tervetuloa Annu87

Painosta Mulle ei ole tullut kuin n. 1kg lisää, vaikka masu on jo aikas iso. Ei ole enää kenellekään epäselvää että olenko vaan lihonnut vai kenties jotain muuta... :D
Mullakaan ei vielä sillon lääkärineuvolassa sitä sf-mittaa merkattu mihinkään, varmasti ensi kerralla sitten huhtikuun alussa, sitten on jo rakenneultrakin takana. Siirsin itse neuvola-aikaa viikolla eteenpäin kun laskin että juuri niillä main tulee se 154 päivää täyteen ja saan sitten samalla reissulla sen raskaustodistuksen tukia varten.

Iltasyöpöttelystä Mulle maistuu iltaisin porkkanat, omenat ja appelsiinit, aivan loistavaa että tekee mieli sellaista iltapurtavaa eikä mitään rasvaista. Tottakai sitä tulee myös herkuteltua mutta yritän pitää ruokavalion mahd.terveellisenä ja syödä paljon hedelmiä ja vihanneksia.

Ihanaa, pääsen ensi maanantaina hierojalle! Josko se auttais näihin niska-ja päänsärkyihin!

Mahtava ilma näkyy olevan ulkona, harmi kun joutuu töissä kököttämään...

Jeppis & Pikku-papu 16+4
 
Moih!

Mukavan talvinen ja aurinkoinen sää tänään, voikun oiskin hiihtoloma, niin vois nauttiakin tuosta ulkoilmasta :)

PainostaViimeksi kun punnitsin itseni niin olin laihtunut noin kilon siitä, kun kävin ekassa neuvolassa joulukuussa. Kaikki sanookin, että muualta olen laihtunut, mutta maha vaan paisuu :D :D

Meillä on töissä muutama muukin odottava äippä niin kiva seurailla miten masut kaikilla kasvaa :)

Outiko 18+0 POKS
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mandy81:
PeeJii Mä meen nimenomaan tuohon 4D-ultraan yksityiselle, kun kunta ei tarjoa sitä rakenneultaa. Eli se 4D-ultra on nrakenneultra 4D muodossa. Ne neuvolan laitteet on kait 3D tai 2D. Muistelin, että ultra tehdään viikoilla 18-26. Suosittelivat varaamaan raskausviikon 20 jälkeen, jotta kaikki sydämen rakenteetkin näkyy selvästi. Menen itse siis raskausviikolla 21. Hinta täällä Keski-Suomessa on käsittääkseni 200 euron tietämillä. Ihan järkyttävän kallis!

Mandy ja nappula 17+1
Kiitoksia tiedoista! Täytyy vielä harkita, on nimittäin aivan karsee hinta!

PeeJii ja Tiuhti 16+3
 
Tässähän tulee aivan "paniikki" päälle, kun suurin osa odottajista vain laihtuu näin alkuvaiheessa! :)

Nyt siis kysynkin, minkälaista liikuntaa harrastatte? Itse kävelen koiran kanssa (kerralla noin 5-6km, muuten vihloo illalla vatsaa). Olisiko teillä ideoita raskausliikuntaan, pilatesta harrastin, mutta vatsa venyttelyt tahtoo venyttää lisää noita jänteitä yms. tuolta sisältä, joten sekin teki kipeää tunnin jälkeen iltaisin. Täällä järjestetään mammajumppaa uimahallissa, mutta se on vasta sitten, kun maha on niin suuri, ettei muuta pysty. :)
 
vaavitar Häpeäkseni tunnustan, etten harrasta minkäänlaista liikuntaa :ashamed:
Pyöräilen kyllä työmatkat eli vaatimattomat 2km :LOL: Kyllä välillä käyn vähäsen lenkillä, mutta todella epäsäännöllisesti. Siksi ihmettelenkin, että miten on paino laskenut, vaikka oon vaan maannut sohvalla :D

Outiko 18+0
 
Olin tokan kerran neuvolassa eilen (rv 14+0) ja kuulin ekaa kertaa massun päältä Lilliputtien sydänäänet! Kuullosti kyllä ihan ukkosmyrskyltä.. Toinen takoi 148 ja toinen 150 krt/min! :heart: :heart:

Paino 51. Lisää tullut puolisen kiloa, sekin vasta nyt viime päivinä, samoin massu on kasvanut sentin-pari vasta reilun viikon sisällä. Hoikka olen siis edelleen (painoindeksi 18), mutta neuvolatädin mielestä ei ollut mitään syytä huoleen, kun syön kuitenkin monipuolisesti ja tammikuun iltapahoinvointikin on taaksejäänyttä elämää -> pystyn syömään iltaisinkin.

Hemoglobiini oli 125 ja verenpaine 120/70 eli samat kuin ekalla käynnillä tammikuussa. Virtsa puhdas.

Tuntemuksista: Alavatsassa tuntuu sellaista kuplintaa etenkin, jos makaan sen päällä!

Liikunta: Pyrin käymään kerran viikossa spinningissä ja kerran viikossa body pumpissa aamulla ennen töitä. Noita molempia lajeja pidetään ihan hyvinä raskauden aikana, kun molemmissa voi säätää itse nopeuden/vastuksen. Lisäksi kävelen silloin tällöin. Liian harvoin kylläkin näin talvisin, kun oon niin mukavuuden haluinen ja vilukissa.. :|

Viime viikko oltiin Luostolla mieheni ja parin ystäväperheen kanssa. Laskettelin viitenä päivänä, otin tietysti ihan rauhallisesti, ja Luostollahan on pari oikein kivaa helpohkoa rinnettä. Pakkasta oli parisenkymmentä ekoina päivinä, mutta kertakäyttöiset käden- ja jalanlämmittimet ovat oiva keksintö. B) Ja joka kolmannen laskun jälkeen käytiin rinnekahvilassa juomassa kuumaa.. :p

3D/4D-ultrasta: Kunnallisen puolen laitteet on ymmärtääkseni aina "vain" 2D-laitteita. 3D- ja 4D-ultrissa laite on tietääkseni sama, mutta 4D tarkoittaa peräkkäisiä 3D-kuvia, jotka poltetaan "videoksi" dvd:lle. Näin Porin Lääkäritalossa ko. laitteen, mutta oltiin sillon vasta niskapoimu-ultrassa viikolla 12, joten mulle tehtiin tietysti se normaali 2D-ultra. Ollaan menossa 3D/4D-ultraan suunnilleen viikolla 24. Ja rakenne-ultraan näillä näkymin viikolla 20!

Ihanaa odotusaikaa ja iloista lopputalvea kaikille teille!! :hug:

 
4D-ultrasta tekisi kovin mieli mennä sinne. Kävin esikoisestakin ja on niin kiva kun siitä saa sen dvd:n mukaansa, niin voi myöhemmin katsella pikkuista.
Lähin 4D-ultraus minulla on kaarinassa ja siellä omavastuu on 135 euroa. Täytyy kyllä jostain repii ne rahat, niin kovin haluun sinne!! :D

Tuima ja rv 14
 
Moi :wave:

Piti tulla tuulettamaan tänne, että mullakin on vihdoinkin alkanut masu näkymään kunnolla:D:LOL: Sängyllä selällään maatenkin jo selvästi huomaa, kun kohtu pullistuu ylöspäin alavatsalla! Ja mieskin sanoi eilen, että nyt alkaa jo huomaamaan että vauva on tulossa =)

Annu87 Tervetuloa joukkoon vielä =) :flower:

Mulla on paino noussut ehkä n. 2 kg alusta. Mä laihduin tosi paljon pojan imetysaikana ja tulin pian uudelleen raskaaksi, niin nyt sitten varmaan nousee paino nopeammin kuin viime raskaudessa.

Mä oon tänä aamunna pakannut matkalaukut. Lähdetään illalla ajamaan kohti Helsinkiä ja aamulla kuudelta lähtee lento EilatiinB) Tuun sitten viikon päästä kertomaan matkakuulumiset ja vointia muutenkin.

Hyviä vointeja kaikille teille!

RangaTanga 15+3 :heart:
 
Liikunnasta täytyy myöntää etten myöskään liikuntaa harrasta oikeastaan ollenkaan.
Koiran kanssa käyn pari kertaa päivässä kävelyllä, mutta pienen koiran kanssa joka ei haluaisi ulkoilla talvella ollenkaan ei yleensä tule käveltyä kerralla kun enintään 2 km.

Painosta tarkkaan en tiedä paljonko on painoa tullut kun meillä ei kotona ole ollenkaan vaakaa ( en ole saanut mieheltä lupaa sellaista ostaa ), eikä neuvolassakaan ole painoa katsottu kun vain ensimmäisellä kerralla.
Ei kuulemma ole vielä tässä vaiheessa niin tärkeää.
Kai sitäkin sitten kohta aletaan seuraamaan.
En kyllä oikeastaan usko että ihan kamalan paljon olisi painoa tullut.
Olen monelta tutulta saanut kuulla kuinka kauheasti olen laihtunut, naama on kaventunut aikas paljon ja kädet ovat tosi luiset.
Olen kyllä ihmetellyt tätä koska syön kyllä ihan hyvin, ja irtokarkkeja ja muuta hyvää menee kyllä tosi paljon.
Mutta kai tuo maha asukki sitten vie niin paljon, ja sen kyllä näkee tästä mahan koosta.
Maha on kuulemma paljon isompi kuin monella tutulla on ollut näillä viikoilla..
 
Liikunnasta. Olen kyllä yrittänyt alkaa liikkumaan enemmän sen jälkeen kun sain tietää olevani raskaana. On tätä lähtöpainoakin jo pari ylimääräistä kiloa... :ashamed:
Tänään kävin hiihtämässä ja oli ihanaa mennä kun on niin kaunis sää. :saint:
Muuten en kyllä harrasta mitään erityisesti, ulkoilen kun siltä tuntuu. :p
Uiminen olis kyllä ihanaa, jos noi uimahallin liput ei olis niin kalliita. :whistle:

Painosta. Paino oli onneksi vähän tullut alas päin ku viimeksi kävin neuvolassa. Vaan en kyllä yhtään ihmettele, ku oksentelen vieläki päivittäin. :$

Kendi ja vaavi 13+5
 
Liikunnasta Mä en oikein koskaan ole ollut innostunut liikunnasta. Töissä tulee käveltyä vartiointikierroksilla ihan hyvin ja koiran kanssa käydään sillointällöin kanssa kävelemässä, mutta muuten ei oikee tuu liikuttua.

Painosta Mulla oli paino laskenu viime kerralla ku kävin neuvolassa. Oisko ollu joku puol kiloa,mut kuitenki. Oli vähän toi ruokahalu kadoksissa alku raskaudesta, mut nyt se on palautunu ihan hyvin. Toivottavasti ei ole paino noussu seuraavaks ku punnitaa...Luulempa että on.

Alkaa tässä työhousut aika vakavasti kiristää. Kävin kyllä jo pyytämässä uudet ja mulle tilattiin äitiyshousut, mut ei tietoa koska ne tulee. Toivottavasti pian. Nyt ku työhousut kiristää ni aina töissä semmone olo et on jatkuvasti pissahätä vaikka ei sit oikeesti oliskaa.

Niin ja tervetuloa joukkoon annu87

jenzka 14+0
 
Tänne tulee niin vauhdilla tekstiä, ettei meinaa perässä pysyä :) Vaikka on kyllä ihanaa, että lukemista riittää, sillä olen selkäsäryn vuoksi sairauslomalla ja aika meinaa käydä pitkäksi. Pitää kyllä välillä poistua koneen äärestä, istuminen kun ei pidemmän päälle tee hyvää.

Mulla oli tänään neuvola. Kaikki oli ok, syke oli 155. Mittaili kohdun kokoa (kai?) ja sanoi sen kasvaneen todella hyvin.

Liikunnasta Olen käynyt kerran pari viikossa spinningissä tai vaihtoehtoisesti body balancessa sekä kerran viikossa ihan perusjumpassa, sellaisessa fysioterapeutin ohjaamassa. Meillä on iso koira, jonka kanssa kävelen päivittäin, pääosin maastossa. Lumihangessa rämpiminen käy kyllä jumpasta... Nyt joudun ainakin loppuviikon olemaan liikuntalakossa tuon viheliäisen selkäkivun takia. Mies saa ulkoiluttaa koiran ja siivota mun puolesta.

Painosta Mulla paino oli noussut 70 g viikko eli ei paha. Olen sellainen aika keskikokoinen ihminen, pientä pehmeyttä ympäri kehoa ja takamuksessa ja reisissä vähän enemmänkin, mutta olen kyllä turvotukseen taipuvainen, joten saa nähdä, mitä käy jos joutuu tuota liikuntaa vähentämään.

Asumisesta Meillä riittää hyvin tilaa uudelle tulokkaalle, sillä asutaan 250 neliön maalaistalossa. Siivottavaa riittää ja säilytystilaa on varmaan vähemmän per hlö kun aikaisemmassa yksiössäni, mutta muuten vanhassa talossa asumisessa on omat hyvät puolensa.

3D/4D -ultra Saattaisi olla ihan kiva päästä kurkkamaan kaveria hiukan tarkemminkin. Lapsettomuuslääkärini tekee kuulemma viikolla 26-28 mulle tutkimuksen, joten aattelin lähempänä kysellä, voisiko silloin samalla tehdä esim ton 3D-ultran. Mutta katellaan nyt, voihan se olla, että tavallinen ultraus tyydyttää uteliaisuuteni.

Mies lähti kokoukseen, joten taidan käyttää tilaisuuden hyväksi ja vajota sohvanpohjalle kirjan ja jäätelökulhon kera. Tänään on tehnyt kovasti makeaa mieli.
 
Ihan tässä pari minuuttia sitten tässä koneella istuessani tunsin ensimmäisen oikean potkun :heart: :heart: :heart: Aikaisemmin olen tuntenut vain epämääräisiä juttuja joista ei ole ollut varma mitä ne on ollut ja beiben kääntyilelyä, mutta tämä oli POTKU. Se potkas miua! Hih... ne han oikeesti potkii eikä vaan pyöriskele =) =)

Liikunnasta... olen liikunnallinen, vielä viime syksynä juoksin puolimaratonin. Astangajooga on nyt raskausaikana ollut oikein mukavaa. Muuta en ole tehnytkään (laiska). Mutta tuo jooga tuntuu oikein pääsevän oikeuksiinsa raskaana!

Painosta... ekan 15 viikon aikana oli tullut 1,5 kg lisää. Oon sen verran hoikka, että pakko tuota on alkaa kertyä kun ei ole oikein mitään mitä ottaa poiskaan kun kohtu ja beibe alkaa painaa. Enemmänkin ois saanut tulla, en ole syömisiäni rajoittanut mitenkään, mutta kun on vaan ollut himo hedelmiin niin ei niistä kerry ylimäärästä!

Me ollaan muuten menossa naimisiin huhtikuun alussa :) Miusta on ihana olla paksu morsian :) Ei me mitään isoja häitä pietä, lähimmät ihmiset vaan.

OnSiisKevät ja vauva 16+3
 
Tänään oli neuvola. Verenpaine oli 129/78. Paino oli 77kg.. :ashamed: pituutta mulla on 168cm.
Vauvan syke oli 138. Mun mielestä aika matala kun viimeks oli 155.. mut jospa pikkuinen nukkui..?
Liikunnasta.. mä en harrasta mitään liikuntaa. kävelen kauppaan ja neuvolaan, joskus teen tota fit mama dvd:tä. Mut eipä mitään säännöllistä. Oon alkanut laskemaan kaloreita ettei mene yli kulutuksen syömiset. Nuorempana ollut bed, niin kultainen keskitie hukassa vieläkin. Joko syön liian paljon tai liian vähän. Korkein paino ollut 94kg (kun esikoinen oli 3kk) ja alin 57kg (viime kesänä ) .

Meelaie & Papu 17+5
 
Iltaa :)

Täällä elellään vähän jännittäviä aikoja. Huomenna paljastetaan ketkä meidän työpaikalta irtisanotaan. Irtisanomisia tehdään vähintää 25. Mies ja minä ollaan samassa paikassa töissä, niin pelottaa molempien puolesta. Meinasin tänään tilata ne vaunut meille, mutta ajattelin odotella huomiseen. Kuitenkin vaikuttaa taloudellisesti aika paljon jos jompi kumpi irtisanotaan. Oikeastaan pelkään enempi miehen puolesta :ashamed:

Oma olo on hyvä, vauvan liikkeitä en ole edelleenkään tuntenut ( tietoisesti ainakaan). Laitan tähän vielä uuden mahakuva, jossa viikkoja 18+0. Vähäsen kyllä hämärä kuva. Niin se vaan kasvaa...




 
Outiko Liikkeistä vielä.. Kävin tänään neuvolassa ja kuunneltiin sydän ääniä... Noin 15 minuuttia ei löytynyt mitään ja lopulta ne sielt löytyi... Neuvolatäti sanoi että mun istukka on vauvelin edessä eli täs edessä niin ääniä on vaikeeta kuulla, ja liikkeet saatan tuntea myöhemmin kuin muut. Joten kyllä me ne joskus tunnetaan...

Anna ja kirppuseni 18+6
 
Liikunnasta Koiran kanssa lenkkeillään päivittäin ja parhaani mukaan yritän jatkaa liikkumista mahdollisimman pitkälle raskautta. Muuta liikuntaa en sitten harrastakaan, ei oikein olisi aikaa eikä halua enää työpäivän ja koiralenkin jälkeen lähtee jumpalle tms. Siinä mielessä olen kyllä laiska :ashamed:

Jeppis & Pikku-Papu 16+5
 
Huomenta,

Liikunnan suhteen olen aiemmin ollut on/off.. eli joskus tulee harrastettua enemmän, toisinaan harrastaminen on lähes olematonta. Ja tällä hetkellä.. täysin olematonta :ashamed: väsymyksen takia. Töistä kun pääsen kotiin niin olen jo täysin valmis nukkumaan, lapsille ensin syömistä ja sitten käytävä lepäämään. Jos en lepää, niin päänsärky yltyy :( . Harmittaa.. koska pelkään, että painoa kertyy aivan liikaa raskauden aikana tätä menoa - ja sitä on jo ennestään hieman liikaa. Meelaie, BEDin oireita on ollut täälläkin.. :| En ole nyt raskauden aikana alkanut laskemaan syömisiäni, mutta ehkä tässä tilanteessa se voisi olla ihan hyvä kun ei tule liikuntaa (ainakaan tällä hetkellä ). Ennen raskauden alkua ajattelin jatkavani liikuntaa mahdollisimman pitkään, mutta tässä sitä ollaan.

Satunnaisia keveitä potkuja olen alkanut tuntemaan, "voltteja"/pyörähdyksiä olen tuntenut jo pari viikkoa. :heart: :flower:

L3nen (17+4)
 
Huomenta vaan kaikille !
Kerroinkin tossa aikasemmin ostaneeni dopplerin, ja meillähän ei mies pitänyt ollenkaan hankinnasta koska etsimme isompaa asuntoa ja takuuvuokra pitäisi tässä yrittää saada kasaan. Eli siis mitään "ylimääräistä" ei pitäisi ostella.
Eilen illalla sitten oikein ihmettelin kun makasimme sängyssä ja mies sanoi ihan yhtäkkiä että "kuunnelleen vauvaa".
Siinä sitten hain dopplerin hyllystä ja sitten kuunneltiin vauvaa.
Siellä se sydän hakkasi kauheaa vauhtia ja mies oli ihan innoissaan.
Ei ilmeisesti enää olekaan sitä mieltä että oli turha ostos :LOL:
Sen jälkeen sitten mies koitti kauheasti kysellä että miltä se nyt sitten tuntuu kun vauva siellä potkii ja pyörii, mutta en oikein osannut selittää sitä mitenkään..

Nyt sitten vaan taas odotellaan seuraavaa neuvola käyntiä mikä olisi 9.3.
Sen jälkeen odotellaan taas seuraavan viikon torstaita milloin on rakenneultra.
Saadaan ensimmäisen kerran nähdä meidän vauva ja sitten myös nähdään onko meillä mies oikeassa kun on sitä mieltä että tyttö olisi tulossa :)
 
Huomenta kaikille!

Täällä kotonakotona ollaan edelleen, sunnuntaina palaillaan sitten omaan kotiin. Oon liikkunut ja ulkoillut täällä tosi paljon, eilen oikeastaan vasta ekan kerran maha hieman varoitti, että voisi hieman levätäkin :D Mutta hyväähän se vain tekee kun vielä kerran pystyy liikkumaan.

Liikkeitä luulen edelleen tuntevani, en tiedä sitten onko luulo oikea. Sellasia tökstöks koputteluja ja muljahteluja. Välillä tuntuu sille, että vauva vaihtaisi jotenkin asentoa kun saattaa tulla kamala paineen tunne johonkin kohtaan mahaa ja sitten hetken päästä helpottaa. Vaikea selittää :)

Annulle oikein paljon tervetuloa ja liikkeitä tunteneille isot onnittelut :heart:

Outiko, meillä mies on ensi viikosta alkaen lomautettuna. Joka toinen viikko on töitä ja joka toinen viikko lomaa. Ainakin nyt alkuunsa huhtikuun loppuun saakka. Ollaan säästetty pikkusen, että jos tulee yllättäviä menoja. Hirveesti en stressaa, mutta eihän tämä erityisen hauskaakaan ole. Liiton rahojakin saa odotella vaikka kuin kauan. Ensin neljä viikkoa täytyy täyttää lappuja ennen kuin ne voi lähettää ja sitten kuusi viikkoa on käsittelyajat.. Huh.. Noh, huonomminkin voisi mennä. Ei saisi valittaa.

Mutta nyt päivän touhuihin! Hyvää vointia mammoille ja masuille! :heart:

Vilma ja Elma 15+6
 
OnSiisKevät onnea tulevalle morsiammelle sekä liikkeiden tuntemisesta!

Annu87 tervetuloa mukaan!

Painosta Minkä painoisia olette olleet alunperin kun monilla tuntuu paino putoavan. Mä painoin alunperin noin 61 kg ja olen 173 cm pitkä. No nyt painan jo sitten hieman enemmän. Mun ruokahalu ei ole ollut missän vaiheessa kateissa. Iltasin yritän hillitä syömistä mutta iltavuoron jälkeen on jotakin pakko syödä.

Liikunnasta Mä kävelen työmatkat noin 3 kilsaa yhteen suuntaan. Liikun myös koko päivän töissä. Lenkillä käyn ainakin vapaapäivinä. Työpäivän jälkeen ei meinaa jaksaa kun on jo kokopäivän ollut liikkeessä. Kun tiet sulaa meinasin mennä pyörällä töihin.

Kävin eilen siellä hieronnassa päänsärkyjen takia. Nyt mä olen kipeämpi. Varasin kyllä taas ensi viikolle ajan.

Kaikille jotka on tuntenut liikkeitä onnea kovasti! Itse en ole vielä tuntenut mutta en kyllä ole hirveäti kuulostellutkaan. Mä kun menen sänkyyn illalla makaamaan niin nukahdan melkein samantien!

Päksäkkä 16+2
 
[quote="
3D/4D-ultrasta: Kunnallisen puolen laitteet on ymmärtääkseni aina "vain" 2D-laitteita. 3D- ja 4D-ultrissa laite on tietääkseni sama, mutta 4D tarkoittaa peräkkäisiä 3D-kuvia, jotka poltetaan "videoksi" dvd:lle. Näin Porin Lääkäritalossa ko. laitteen, mutta oltiin sillon vasta niskapoimu-ultrassa viikolla 12, joten mulle tehtiin tietysti se normaali 2D-ultra. Ollaan menossa 3D/4D-ultraan suunnilleen viikolla 24. Ja rakenne-ultraan näillä näkymin viikolla 20!
quote]

meillä on täällä keskussairaalassakin 4D ultra laitteet.. niskapoimu ultrassa nähtii myös pieniä pätkiä 4D kuvaa kun yritti saada parempaa näkyvyyttä sintin niskaan... :D mä tahtoisin kovasti mennä 4D ultraa mut taidetaa jättää välii ku kuitenki ni useasti ravataa tuolla normi ultrassa ja siellä näkee sitä 4D kuvaakin sit välillä.. esikosta kävin ja oli ihana kokemus.. :heart:

lilliputille onnitteluja sykkeiden kuulumisista... :heart:

liikunta mä en mitenkää ihmeemmin urheile, esikon kans ulkoillaa ja kävellää sellaine muutaman kilsan lenkki päivittäin..siinäpä meikäläisen urheilut..

painosta mulle on tullu varmaa joku 3-4kg lisää painoa.. huolestuttaa sinänsä et esikosta tuli vasta 20+ viikolla eka 1kg lisää painoa.. :ashamed: sillo en kuitenkaa liikkunu enkä mitää ja vedin törkeenä pizzaa jne.. ni nyt ku syö terveellisesti ja liikkuu ni paino nousee... :LOL:

sintin liikkeistä mulla tuntuu säännölisesti melkee joka olta nukkumaa mennessä ja ku sohvalle jää paikallee ni pientä liikehttä masusta.. :heart: mut tosiaa mulla o kohtue teen päin kallellaa ja istukka takaseinässä (ilmeisesti) ni johtunee siitä ja varmaa osa tekijä se et mun sektiosta ei ole ku reilu vuosi ja on vielä hyvin muistissa mille ne tuntuu... :D

outiko ja muut jotka ette vielä liikkeitä tunne dont worry,se o ihan normaalia ekaa odottavilla et ne liikkeet tajuaa vasta siellä 20-20+ viikolla.. ei osaa vält yhdistääkää et olis vauva mikä siellä on... itellä ainaki ihan ekat liikkeet tuntu samalle ku ilma kupla menis tuola masussa, mut harvemmin niitä alamahalla menee, ilmakuplia siis... :D

ni ja outiko ihana masukki sulla jo... :heart:

(.) ite turpoon ku pulla atikina.. tuntuu et ny on masu ni ko oikein spurtannu..taisinki siitä jo aijemmin sanoa.. vielä olsi se 4vko seuraavaa ultraa si,neuvolaki olis sit 10.3 tossa välissä.. ukon kans on sukset ristissä,se läks raksalle yöks ku ei vissii jaksanu kuunnella mua.. räjähin eilen sille ihan totaalisesti... :ashamed: :( no eiköhän tuo tuosta taas lepy... :/ ihme juttuja mite sitä voiki pienestä asiasta kilahtaa noin suunnattomasti... :D nyt naurattaa koko juttu,eilen ei...

no siinähän oli juttuja nyt sit.. lähtis jotai touhuilemaan... :wave:

peikko ja sintti 13+6 (hoomenna vaihtuu taas jo 15rv)
 

Yhteistyössä