ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - huhtikuussa

olipas kiva aamu! äiti soitti aamulla ja herätti pyyteli omalla tavallaan eilistä hysteriaansa anteeksi. no kaikessa rauhassa laitoin yökkärit päällä aamupalaa pojalle kävin just hiukset kastelemassa ja kampasin taakse, päällä lilat mikki kuvioiset caprit ja lerpake ylisuuri aukkoinen lyhyt paita joka on tällä hetkellä miltei napamallia.. kuuntelin että pihatiellä auto hurisi, luulin et mainosten jakajia tai vuokramökin avainten palauttajia/hakijoita meillä liikennettä piisaa.
no hetken päästä kuului kun etuportaita noustiin ylös, tuli paniikki et nyt joku tulee ja mä vielä puol 10 yökkäreissä. no en päässyt karkuun huomaamatta vaan piti mennä aukaiseen ovi, tuulikaapissa jäin tuijottaan lasin läpi tulijaa :headwall: :LOL:
oven takana seisoi ex tangokuningas! :D :ashamed: avasin oven ja tervehdin vieras katsoi minua monta kertaa päästä varpaisiin :ashamed: :LOL: eikä meinannut saada sanoja suusta! oli se kiva kohdata julkkis omalla portailla yöpaidassa! :LOL: :headwall: :headwall:
no ennestään tuttu vaikkei missään tekemisissä ollakkaan, on ukolle kaukaista sukua ja toi auton huoltoon kun ukko niitä värkkäilee silloin tällöin. mut hauska "herätys" päivään.

lisäksi kun myöhemmin oltiin lähdössä kauppaan istuttiin autossa niin 5,5v kysyi takapenkiltä että kenen tuo auto on, kerroin että sen setän joka aikasemmin kävi ovella, kysyi että kuka se oli. kerroin että on ... en muistanut kuningas sanaa joten sanoin että setä joka voitti tango kilpailut yks vuosi. no poika ei ymmärtänyt vaan kysyi että mitkä ne tanko kisat oikein ovat :LOL: :LOL: :LOL: rävähdin nauruun enkä päässyt liikkeelle ollenkaan, selitin sitten naurun seasta että eikun ne on laulukilpailut ja setä on tangokuningas. hyvä kun poika sitten sopivasti selittää jossain tankokilpailusta ja tankokuninkaasta! :D
 
Mandy81 Kiva, että saitte nyt vaunut :) Mie oon noita meidän vaunuja malttamattomana jo pitkin asuntoa työnnelly :D

Huomenna lähdetään miehen vanhempien luokse Pieksämäelle ja tullaan vasta maanantaina takasin, ihan kivaa kyllä päästä jonnekkin.

4d/rakenneultra
oli mulle ilmanen, kun joudun epilepsialääkityksen takia käymään muutenkin ultrasssa useammin. Tai no siis makso se sen poliklinikkamaksun verran eli jotain reilu 20 euroa.

Mutta jospa sitä kohta lähtis nukkumaan niin jaksaa olla huomisen töissä :)

outiko 26+6
 
No alkopa nyt itteeki vähän mietityttää toi sikainfluenssa kun olitte siitä täällä puhuneet :eek: Aiemmin vaan uutisia katselin enkä sen tarkemmin jääny tota miettii mut nyt mietityttää... Voiko ees raskaana ollessa mennä ottaa mitään lääkettä mitä siihen on tarkotettu jos tuo nyt ees tulee Suomeen. Mitä toivon ettei tulis!! Ärsyttää ku pitää kaiken maailman influensseja olla! :kieh: Jatkuvasti saa sit pelätä... Pelkäsin mä alussa sitäki lintuinfluenssaa mut en sit enää ku se vähän niinku laantu mut nyt taas uus pelko ni eipä kiva...

Huomenna aamulla neuvola :) Tulen sit kertoilee kuulumiset ku joudan.. Heti neuvolan jälkeen neiti viedä kerhoon...

mertsu 23+3
 
Huomenta

Täytyy nyt tulla tännekkin purkamaan tuntoja. Nimittäin eilen illalla kun olin tulossa iltavuorosta kotiin, ajoin elämäni ensimmäisen kolarin. Ajoin pikatietä pitkin kotiinpäin kun risteyksestä ajoi moottoripyöräilijä suoraan eteeni. Onneksi ehdin jarruttaa sen verran, ettei moottoripyörä tullut keskelle auton nokkaa vaan ajoin moottoripyörän perä osaan. Ehdin nähdä että moottoripyörilijä kaatui ja meni suoraan pöpelikköön. Ensimmäinen ajatus oli että nyt sitä sattui pahasti. Pysäytin auton tien viereen ja menin heti katsomaan. Joku oli jo ehtinyt pysähtyä apuun. Pyöräilijä oli onneksi jo pystyssä ja keräili pyöränsä palasia tienviereen. Onneksi ei satuttanut itseään! En ehtinyt edes ajatella että autoon olisi tullut jotai vauriota tai olenko itse kunossa, olihan vastassa kuitenkin moottoripyörä ja minä itse autolla. Jos vastassa olisi ollut auto, en vältämättä olisi kotona hyvinvoivana kirjoittamassa tätä tekstiä. Onneksi ei nyt kuitenkaan tullut muutakuin peltivauriota eikä kukaan loukkaantunut, sehän on kuitenkin pääasia ja viis ajopeleistä. Moottoripyöräilijä tuntui olevan enemmän huolissaan siitä, että en ole vihainen kun hän ajoi eteeni, koska pyyteli heti anteeksi kun tulin paikalle katsomaan. En todellakaan ollut huolissani siitä että autooni tuli vauriota vaan siitä että hän on kunnossa. Voi olla että olen tänään liikenteessä vähän enemmän varuillani. Tässä sen huomaa miten nopeasti onnettomuus sattuu, siinä ei ehdi paljoa tehdä!

jenzka 23+0
 
jenzka Voi, kuulostaa ikävältä. Itse oisin varmasti ollut ihan paniikissa. Oiskohan sun hyvä kuitenkin varmuuden vuoksi käydä lääkärillä tarkistuksessa? Sais mielenrauhan sille, että vauvalla kaikki kunnossa jne.

Ihanaa, tämä päivä enää töitä ja sitten 4 päivän vapaa!
Niin ja 14 työpäivää jäljellä ennen kesälomaa =)

outiko 27+0 poksuu
 
Huomenia!

Taas katselin yön aikana melko laajan kirjon elävää kuvaa :D nimittäin unia tuli ihan älyttömästi ja suurimman osan muistankin. Yhdessä vaiheessa kävimme kylässä miehen kanssa isomummin ja isoukin luona, jotka ovat siis kuolleet joskus 98 vuonna. Mielenkiintoista.. toisessa unessa ilmeisesti nämä sikainfluenssa puheet vaikuttavat, sillä tuttujen lapset kuolivat jotenkin salaperäisesti, hoitolapset ja kärsivät vielä siinä inhottavilla tavoilla, lisäksi oma siskonikin kuoli.... Aika ahdistava uni, siinä vähän tirauttelinkin puoliksi hereillä ja puoliksi valveilla ja menin vessaan.. Onneksi uni vaihtui sen jälkeen, siinä vissiinkin tein kissoista elokuvaa.. liekö mistä se saanut vaikutteita, kissat juossut kko päivän ympäriinsä edessäni täällä kotona..

Huomaa nyt tosissaan että edellisen päivän puheet ja muut vaikuttavat kovasti uniin. Ovat ne ennenkin ehkä vaikuttaneet jonkun verran, mut jotenkin nykyään unet ovat jotenkin teräväpiirteisempiä (oikea sana varmaan :p) ja osaltaan aidompia, silleen että havahtuu, että ei kai se totta ollut, vaikka järjellisesti se ei olisi edes mahdollista.

outiko onnittelut poksumisista :flower: perässä tullaan kohta :D

jenzka kuulostaa pahalta tuo kolaroiminen sekä sinun että pyöräilijän puolesta.. Mutta hyvä jos kaikki on muuten kunnossa. Jos kuitenkin kolarista tuli pienikin töyssäys, niin ei kai siitä haittaakaan ole, että kävisi lääkärissä ja kertoisi mitä on tapahtunut. Ihmiset käyvät paljon pienemmistäkin asioista.

Lähdemme tuossa päivällä mökille ja tulemme lauantaina. Lähinnä mietin miten yöt selviän, kun pitää nykyään juosta vessassa useammin :D kun tosissaan ei ole kuin ulkohuussi vähän matkan päässä. Sanoin tuolle miehelle, että hän saa aina nousta ylös kun lähden vessaan, kun pelottaa kaiken maailman supikoirat ja muut, tai edes jos puskassa joku tärähtää :p kiva sitten yläkerrasta kammeta alas vessaan tai puskaan. Kaikkea mäkin mietin etukäteen :p Mutta kiva tosissaan avata grillikesä nyt vapun merkeissä mökillä. Munkkeja ja hyviä ruokia tehden!

Nyt pitäisi alkaa siivoamaan ja raivata koko talo kunnolla, niin on kiva palata sitten kotiin mökiltä :)

Zinnie 26+5
 
Ai niin, meidän äiti oli ostanut niille omat vaunut :D Emmaljungan yhdistelmät, käytettynä. Sen mielestä on niin kätevää kun meidän ei tarvitse sitten aina roudata vaunuja niille, kun tullaan käymään tai viedään vauvaa hoitoon.
Muutenkin se on ostanut vaikka mitä vauvaroinaa niille, heh :LOL:

outiko 27+0
 
huomenia..
täältä töitten lomasta kirjoittelen..
aamulla kävin neuvola lääkärillä kaikki oli hyvin..
vk.24+5 (omien laskujen mukaan 24+4)
painonmuutos/vk 117 huoh
verenpaineet 116/67
kohdunpohjan korkeus 22 (keskikäyrällä mennään)
vaavin sykkeet 150
Kohdunsuu kiinteä ja kiinni..
Paras lääkärin kommentti kyllä oli että erittäin tiukat vatsanpeitteet että huomaa että jumpassa on käyty..:D vaikka itseni mielestä tuolla vatsalla on tuota höllyvääkin jonkun verran..
Mekin nyt kuitenkin muutetaan isompaa asuntoon rivariin 3h+k. 1.6 viimeistään muutetaan mutta luulenpa että saamme avaimet jo aikaisemmin.. mietityttää että missäköhän pidän valmistujaiseni kun valmistun sillon 29.5 niin voipi olla koti aika täynnä laatikoita sun muuta siinä vaiheessa.. tai sitten pidä mitään juhlia..
Valmistuminenkin on nyt selvää maanantaina oli työharjoittelun arviointi johon kuului kaksi näyttöä.. ja ihan hyvät arvosanat sain.. harjoittelusta saan 4.. :)
tuo influenssa kyllä itseäkin vähän mietityttää mutta jotenkin kuitenkin ns.luotan Suomeen.. jos ymmärrätte mitä tarkoitan.. heh.. toivotaan että jää vaan peloksi tuo eikä tule tänne..
oli taas kyllä kaiken näköstä muutakin mitä piti kommentoida mutta ei muista tuli luettua muutama sivu taas..
Uusia oli tainut tulla muutama, kivaa kun joukkomme vaan kasvaa.. tervetuloa vaan siis minunkin puolesta.. täällä on kyllä todella kiva käydä lueskelemassa ja kirjoittelemassa.. joistakin jotka käy täällä useasti kirjoittamassa on jo muodostunut sellainen kuva mieleen ja tuntuu melkein kuin tuntisi.. heh..
Onnea myös kaikkille hyvistä ultra ja neukku kuulumisista..:heart:
mutta nyt on kai jatkettava töitten tekoa..
piritta ja moggulaa 24+4
 
Moi taas !!

Tänään tuli sitten postissa kutsu sinne TAYSin äitiyspoliklinikalle.
Aika olisi 2.6, eli siihen nyt on vielä yli kuukausi, mutta kai sielläkin on ruuhkaa..
Kutsussa luki että aikaa pitää varata käyntiin 2 tuntia, eli ei mikään ihan pikavisiitti.
En kyllä yhtään tiedä että mitä siellä tutkivat, kun en oikein edes tiedä syytä miksi neuvolalääkäri minut sinne halusi lähettää, kuulemma siellä voidaan katsoa tilannetta "kokonaisvaltaisemmin ja tarkemmin".
Mutta ilmeisesti siellä ainakin ultrataan, koska kutsussa luki että napakoru pitää ottaa pois koska se häiritsee ultraamista ( mullahan ei kyllä edes sellaista ole )
Toisaalta kyllä ihan hyväkin tietysti mennä käymään siellä, varsinkin kun nyt on saanut TAYSsissa aika huonoa kohtelua ja mitään ei olla tutkittu.
Tuntuu että parempi vaikka turhaankin jotain tutkittaisi sitten...
Mutta kuitenkin jotenkin nyt vaan alkoin jännitää ihan kauheasti.
Nyt kun se kutsu oikeasti tuli, kun aikaisemmin tilanne oli se että kutsuvat jos pitävät tarpeellisena kutsua.

Tänään olisi sitten se karies tutkimuskin.
Suussa on sellainen tosi ikävä tunne kun tänään ei saa pestä hampaita ennen tutkimusta.
Ja täytyy varmaan kohta vielä syödäkin jotain kun ennen tutkimusta pitää olla vähintään tunti syömättä.
Aika labraan olisi 13.10 ( muistaakseni )

Kikka ja masuasukki 25+0 tänään
 
jenzka onneksi ei sattunut pahemmin ja voitte hyvin.

outiko ihania teidän äiskän shoppailut

Pikkunen on kääntynyt niin masussa, että näkyy vihdoin möyrinät ja potkut kunnolla masun läpi. Potkutuokiot saa kyllä mamman nassun aina virneeseen, vaikka just ois ketuttanut mikä.

Työhommat vähän ahistaa ja nää puheet tuosta influenssasta, vaikka en normaalisti kummastakaan stressaa. Nyt ehin saikulla kaikkee miettiä. Mietin myös, että mulla olis 4viikkoa töitä saikun jälkeen jäljellä ja töitä monen kk osalta jemmassa...ei kauheesti innosta lähtee purkaan sitä kasaa. Varsinkaan jos sillon vielä supistelee. Mutta kun en oo hommiani ehtinyt kellekkään perehdyttää, ni pakko sitä kai sinne on vaan mennä.

No se siitä murehdinnasta. Nyt vapputunnelmiin. Valmistelut on jo hyvässä mallissa, kaupassa käyty (mies piilotti multa kyllä kaikki herkut, paitsi suklaapatukat ), ilmapallot ja serpentiinit ostettu. Huomenna leivotaan munkit Kukat parvekkeelle ja metrilakut pitää vielä käydä hakemassa ja tänään pitää vielä vähän siivota, mut se on miehen hommia, kun neuvolassa kielsivät ehottomasti imuroinnin Jos vähän pölyjä pyyhkeis rauhallisesti.

Eilen sain vauvan hoitonurkkauksenkin valmiiksi ja nyt voisin vaan sitä tuijotella. Ajattelin nyt saikulla laittaa tommoset kuntoon, koska jos palaan töihin olen ihan kuitti sen kuukauden ja kesällä ollaan toivottavasti vaan ulkona, eikä kaupoissa kiertelemässä.

Hauskaa vappua kaikille, jos en ennen ehi enää kirjoitteleen.

Permis ja Veikko 24+2
 
Ja kikalle piti sanoa, että hieoa kun sait tuon kutsun. Mulla on ainakin aina Tayssin äippäpolilla ollut tosi ystävällistä ja asiantuntevaa kohtelua. Toivottavasti näin on sullakin ja onhan se mukava päästä katsoon, että pikkusella on kaikki hyvin.
 
Kiitos permis rohkaisusta, ja kyllä mäkin uskon että siellä varmaan ihan hyvää kohtelua saan.
Mutta sitä piti nyt vielä kysyä jos kerran olet siellä käynyt että mikä siellä on käytäntö, että voiko mies tulla mukaan sinne ?
Mietin tässä vaan että kun miehen kuitenkin pitäisi silloin olla kesälomalla, ja kovasti oli huolissaan kun kerroin että kutsu sinne saattaa tulla, että jos haluaa niin voikohan lähteä mukaan sinne.
Se olisi kuitenkin hyvä tietää etukäteen, ettei sitten lähde vaan jonnekin käytävälle istumaan koko kahdeksi tunniksi.
Että jos edes sitten sinne ultraan pääsisi mukaan..
 
Kikka käsittääkseni ultraan ja lääkärille pääsee isätkin mukaan. Siihen seurantatilaan, missä ollaan esim. käyrillä ja tutkitaan kun potilas otetaan vastaan ei pääse, mutta siinä yleensä ollaankin vaan ihan tovi. Sama käytäntö sit, kun mennään synyttään :)
 
Kiitos taas permis .
Itsekin ajattelin että luultavasti lääkärille ja ultraan pääsee mukaan, mutta ajattelin vielä kysyä.
Tosiaan miehen hermot tuntien se hyppisi seinille siellä jo puolen tunnin jälkeen jos joutuisi vaan odottamaan käytävässä :D
Mutta toisaalta eihän sitä edes tiedä että haluaako lähteä ollenkaan mukaan.
Luulen kyllä että sinne ultraan haluaa..

Mutta joo, nyt pitää pikkuhiljaa alkaa valmistautumaan sinne labraan lähtöön.
Tuossa hetki sitten söin vielä pari leipää ja banaanin kun pitäisi nyt olla siihen tutkimukseen asti sitten syömättä.
Kai siinä on vaan ajateltu ettei ole suu täynnä kaikkia ruuan jämiä jos on syönyt juuri ennen tutkimusta..
 
Aurinkoista päivää kaikille!

Voi kun ulkona on nätti ilma taas pitkästä aikaa. Pari päivää olikin sateista ja niin tympeän harmaata mutta nyt taas aurinko paistaa ja näyttää lämpimältä! En oo kyllä vielä kerenny mittaria ees kattoa paljonko lämpöasteita on.
Eilen tosiaan innostuttiin leipoon munkkeja. Tuntuu et edelleen tuo keittiö löyhkää ihan järkylle! Mut munkeista tuli kyllä aivan ihania. Pakkaseen meni iso läjä :D

Mä sitten eilen lopetin tupakan polton! Voi tsiisus mitä hikeä puskee. Mut jospa nyt sais piettyy itteensä niskasta niin hyvin kiinni et tää nyt pitää sitten. Tavallista purkkaa oon jauhanu ja sisu-pastilleja syöny ja herkutellu kyllä muutenki. Saa nähä vaan kuinka kauheasti paino alkaa nousemaan. :kieh:

Mandy81 Onpa tympeetä ettei tullutkaan sellaset vaunut kun olitte tilanneet. Mä olisin ollut niin raivona jos itselle olis noin käynyt. Mutta kivan näköiset vaunut saitte :)

Jenzka Onneksi ei käynyt juuri kuinkaan ja henkilövahingoilta vältyttiin. Kannattaa kyllä käydä varulta lääkärissä ihan vaan tarkistuttaan ettei oo mitään vauvalle käynyt.

Piritta88 Onnea hyvistä neuvolakuulumisista :)

Nyt pitää lähteä katsomaan josko pääsis syömään. Nakkikeitto valmistuu ihan tuota pikaa. Sitten jos kävis poitsun kans päikkäreillä ja suuntais ulos. Mies lähtee iltavuoroon niin sadaan taas ilta täällä olla kaksin.

äiskä ja pikkunen 25+2
 
äiskä87 Tsemppiä tupakoinnin lopetukseen! Varmasti kannattaa. Ja mä ainakin oon sitä mieltä, että ei sillä oo niin väliä vaikka lihoo 20kg kunhan saa sen tupakoinnin lopetettua. Se kuitenkin on vauvalle niin pahasta.

kikka89 Tsemppiä labrakäynnille =)

outiko 27+0
 
Nyt olis sitten labrassa käyty.
Tuloksen kuulen luultavasti seuraavalla kerralla neuvolassa.
Ja sehän olisikin sitten jo ensi viikolla, tuntuu että juuri kävin ja taas kohta sinne pitää mennä.
Ja nythän ensi kerran jälkeen pitää alkaa luultavasti käydä vähän useammin kun silloin on jo viikkoja niin paljon.
Eikä kyllä ollut se kariestutkimus yhtään niin kauhea kun ajattelin.
Yleensä jos mulle tungetaan suuhun jotain niin alan heti yökkäilemään, mutta siinä vaan ensin piti irvistää, sitten piti työntää kieli ulos suusta, ja viimeiseksi nostaa kieli ylös.
Ottivat siis näytteen etuhampaista, kielestä, ja alahampaiden takaosasat.
 
Joo, minäkin just luin että Lahdessa on ensimmäinen sikainfluenssan uhri :|
Ois hyvä, jos ne jotka siellä Meksikossa on, niin eivät tulis Suomeen tartuttamaan muita :(
Vaikka eikai niitä voi sielläkään karanteenissa tms. pitää.

outiko 27+0
 
Kiitos kaikille huolenpidosta, mutta eiköhän tässä ihan kunnossa olla. Olis varmaan jotain kipuja tai supistuksia, jos jokin olis vinossa. Vauva kyllä liikui silloin illalla ja tänään on potkinut taas paljon. Kyllä sitä tuli kuulosteltua väkisinkin illalla, että tutuuko liikkeitä. Tais olla kuitenki sen verran tukevasti jalka jarrupolkimella ja kädet ratissa ottamassa vastaan, ettei vatsaan paljon töytässyt. Kyllähän siinä pelästyi, mutta onneks kaikki on kunnossa.

jenzka 23+0
 
jenzka Onneksi olet kunnossa ja vauvallakin kaiketi kaikki hyvin :heart:

Neuvolakuulumisia:
Rv 23+4
Painonmuutos/viikko: +840
Turvotus: -
RR: 115/64
Sf-mitta: 21cm (hieman keskikäyrän yläpuolella mennään, vauva oli aika ylhäällä)
Syke: 144+
Liikkeet: ++
Pienverikuva otetaan ens kerralla, nyt ei ees hemppaa sit otettu ku eipä tuota väsymystä silleensä oo.
Vilkas kaveri masussa ku ei meinannu paikoillaan pysyä ollenkaan, vähän väliä karkasi :D Aina ku saatiin äänet hyvin kuulumaan ni sit jo käänsi selän niin ettei sit saatu heti ääniä kunnolla kuuluviin. On tää vilkkaampi ku mitä muut lapset masussa oli :D Sano neuvolantäti et taitaa tulla vilkas lapsi ;)

Nyt pitää lähtee hakee tyttö kerhosta ja jos poitsuki nukahtais rattaisiin...

mertsu 23+4
 
Eilen tuli äippäpakkaus ja availin innolla sitä että saa tutustua 09 versioon :) mutta harmikseni se olikin 08. :( En itse kovin pidä näistä 08 väreistä.

Jos joku haluaa mielummin 08 paketin kuin 09 niin olen halukas vaihtamaan.
 
tyttönen90 Milloin laitoit pakkauksen hakemuksen menemään? Mä laitoin joskus reilu viikko sitten. Viivyttelin tarkotuksella, että saisin sen uuden, mutta toivottavasti nyt ei mullekkin tule se 08 malli :(

outiko 27+0
 

Yhteistyössä