ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - huhtikuussa

Täällä on päivä sujunut aika rauhallisesti.
Päätin sitten olla siivoamatta, toivottavasti mies jaksaa huomenna siivota niinkun lupasi..
Jäätelö himokin iski tossa pari tuntia sitten ja pakko oli käydä ostamassa litran paketti suklaa jäätelöä, josta menikin sitten melkein puolet kerralla.

Kohta pitäis taas lähteä koiran kanssa pihalle, täytyy yrittää tehdä taas sellainen vähän pidempi lenkki, täytyy vaan hiljalleen kävellä ettei ala taas kauheasti supistelemaan.

Mieskin pääsee jo parin tunnin päästä töistä ja sitten olisi taas 2 vapaapäivää, joista toisen viettääkin sitten koulunpenkillä.

Mutta jospa koittaisi ryhdistäytyä ja nousta taas tästä...
 
äsh suutuin äitille äsken puhelimessa... ei jaksa puhua ja valistaa muusta kuin tuosta sikainfluenssasta! oon jo niin täynnä noita sairauksia ja tauteja |O joka kevät sama juttu keksitään joku uus pandemia ja siitä hehkutetaan kuukauden verran ja sitten ei ookkaan enään mitään. yrittäny äitille selittää että ihan sama juttu kuin tuo lintuinfluenssa kuinka hirveesti sitä hehkutettiin ja lopuksi ei ollut mikään! sama juttu nyt mutta ei mene jakeluun vaan kuollaan nyt kaikki ja minä erityisesti olen vaarassa samoin poika, missään ei saada enään käydä! voi luoja! ei jaksa enään! :headwall:

*tulipa taas vuodatettua* :saint:
 
Ei toi sikainfluenssa ole sama kuin lintuinfluenssa.. koska tää tarttuu ihmisestä ihmiseen. Googlaa espanjantauti.. se oli influnessa joka tappoi 1/3 koko euroopan väestöstä. Pelottaa vaa kuinka rankka tauti on raskaana olevalle.. (ja kun vielä on diabetes.. ku ihan tavallista influenssaa vastaan saa ilmaisen rokotteen).
plääh.

Omaa napaa: tänään oli ultra. Pikkuisen painoarvio 900g. :) ketoaineita oli pissassa, verensokeri ok.
Liitoskipuja on ja iskias vaivaa välillä molemmissa jaloissa, mut onneks aika vähän vielä.

Meelaie & Papu 26+3
 
Kyllä meikäläinen ainakin jossakin määrin panikoi tuota sikainfluenssaa juuri sen takia, koska se tarttuu ihmisestä toiseen pisaratartuntana. :eek: Lintuinfluenssahan ei näin tarttunut. Uutisisissa sanottiin, että sen ja sen verran ihmisiä täällä tulee kuolemaan... Lääkkeitä 25%:lle, mikä on kuulemma kuitenkin riittävä määrä (vähän omaan korvaani kuulostaa oudolta). Ja sitten sellainen vielä, että ensioireista lääkkeet otettava viim. kolmen päivän kuluessa, muuten niistä ei ole mitään apua. :eek: Itse olen todella pässi hoitamaan sairauksiani (flunssat + muut vain pakon edessä, olen todella harvoin sairas), niin sitäkin olen ehtinyt jo panikoida. Jotenkin minusta myös tuntuu, että tavallisille kansalaisille ei kerrota kaikkea paniikin lietsomisen välttämiseksi.

Yleensä vähät välitän mistään epidemioista, mutta nyt olen alkanut säikkymään. Liekö raskaus syynä? Tai voihan se olla, että panikoin myös turhaan. Piti aikasemmin tulla kysymään, että pelkääkö tai säikkyykö kukaan muu täällä tätä kyseistä sikaflunssaa?
 
Jospas ehtisin tulla kirjoittamaan kuulumisia ennen telkkarin eteen jumittumista..

Meillä oli viime maanantaina se rakenneultra kontorilla, laskettuaikaa siirrettiin viikolla eteenpäin. Nyt la siis 19.8, Mandy jos viitit muuttaa sen tonne etusivulle, kiitti :) Muuten pikkuisella oli kaikki hyvin. Lääkärinä meillä oli sellanen hoono soomi mies, piti tarkkaan kuunnella mitä se puhuu, että ymmärtää. Sanoi, että laskettuaika oli alunperinkin laskettu väärin.. en kyllä ymmärrä mitä laskukaavaa se käytti, kun neuvolasta ja kaikista laskureista on tullu sama la.
Kivaa, meillä mies harrastaa metästystä, sorsan metästyksen aloituspäivä on 20.8. Mies sanoi, että aikoo kyllä mennä metästämään sillon, tulee sitten vaan "käväisemään" synnytyksessä :LOL: Miehet, miehet...

Onnea opinnäytetöistä :)

Tervetuloa uusille.

Keskiviikkona ois taas neuvola, tuntuu että vastahan mä siellä kävin. Nyt saan ne kelan paperitkin sieltä, niin saa laittaa ne postiin.

Vappusuunnitelmia meillä ei juurikaan oo. Mies menee ainakin sillon perjantaina ajeleen moottoripyörällä, kun täällä on jotkut kokoontumisajot. Muuten sitten varmaan ainakin grillaillaan tässä kotona, niin ja herkutellaan simalla ja munkilla. Nam =)

Meillekin tulee ihan mukavasti palautuksia, päästään sitten ens keväänä johonkin lämpöiseen. Ihanaa.

Jenzka, meille tulee yhdessäoloa nyt 7 vuotta, eikä olla päästy vielä kaksistaan lomalle, ehkä sitten ens keväänä asia korjaantuu :)

Nyt meen laittamaan jotain suuhun ja telkun ääreen.

Helmiir ja "Kerttu" 23+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
No moi..

Pitipä tulla äkkiä kuulumisia kertomaan. Lukemiseen menee aina niin hyvä tovi että tuntuu ettei kirjoittamaan ehdi juuri koskaan :D

No, mutta siis joo... Juuripa vasta hogasin että saattaapa johtua kohdunlaskeumasta (???) toi tunne että alapää tippuu irti. Pitää kysellä lääkäriltä tollasesta enemmän, netistä en hirveästi halua tietoa hakea koska sitä löytää aina vähän yhtä sun toista.. Taitaa olla niin ettei mikään sen kummempi vaiva oo, vaiva vaan :) Inhottavaa vaan välillä kun ei tarvitse kuin pissalle mennä niin sattuu ja tuntuu kuin alhaalta olisi tulossa jotain ulos..
Toivottavasti sitten synnytyksen jälkeen helpottaa..

velvollisuus kutsuu..
Siis minkälaisia oireita sinulla on ollut? Voisiko tuo johtua (tiedän, olen yksinkertainen)ihan vaan siitä että raskausaikana tuonne alakertaan pakkautuu verta enemmän kuin normaalisti, joka voi aiheuttaa noita kummallisia "alapäätuntemuksia". Yksi vaihtoehto on myös, että sinulla on suonikohju, kyllä, juuri siellä. Itselläni ei ole ollut, mutta olen kuullut että tuollaistakin voi olla. Minulla on koko värkki (KUULEMMA :LOL: ) ihan turvoksissa ja siltä kyllä tuntuukin. Pissalla saa juosta jatkuvasti.

Onnea M86 siullekin poksuista (ja toki muillekin!), tulevasta valmistumisesta ja kummiudesta! :) Olisipa kiva nähdä siuta pitkästä aikaa, joskos kesällä voitaisiin mursuilla vaikka vesituopin äärellä satamassa?

Täällä on muutto meneillään, tai siis vielä toistaiseksi pakkailun merkeissä, mutta viikonlopun aikana pitäisi saada sitten kämppä tyhjäksi! Ihan hyvin ollaan saatu olosuhteisiin nähden pakattua, ja onhan tässä vielä tätä viikkoa jäljellä. Meidän Leevi on vaan kova poika tekemään sabotaasia, menet pakkaamaan ja tää tulee perässä, kiipeää laatikkoon, niistää vaatteisiin ja viskoo niitä ilmaan :LOL: Äidin pikku apuri. Taitaa kohta ottaa ensiaskeleensakin, on vähän sellainen tunne... poika täyttää siis 4. pvä 11 kuukautta.

Mistähän täällä nyt oltiinkaan puhuttu... sikaflunssaa en pelkää, luulen että tieto lisää tuskaa tuossa(kin) asiassa, eikä miulla ole oikeastaan ollut aikaa edes perehtyä koko juttuun :D Pitäisiköhän?

Masu on muuten vieläkin miusta aika pieni! En kyllä itsekään ole mikään iso ihminen, mutta silti. Kaipa tää sitten loppua kohti alkaa virumaan ihan kunnolla, niinkuin viimeksi.

Kyllä tää vaan taitaa olla pikkuakka mikä täällä vatsassa piileskelee, koitin tuota limppariherätystä tänään kun en ollut tuntenut liikkeitä vähään aikaan, tehosi esikoisen aikana lähes aina. No nyt ei mitään ja miullahan alkaa taas mielikuvitus laukata... illemmalla pistelin jotain supersuklaavanukasta naamariin niin johan alkoi kylkiluut ryskää :LOL: Naiset...

Kukas muuten puhui Nasolinin käyttämisestä? Minulla oli kova flunssa, joka kesti pitkälle toista viikkoa, ja otin kyllä surutta parit hatsit, kun se kuitenkin helpotti oloa tosi paljon. En usko että väliaikaisella, satunnaisella käytöllä on mitään seuraamuksia.

Sain muuten sellaista supernärästyslääkettä lääkärin määräämänä kuin Omeprazol, kukaan käyttänyt? Sellaisia kapseleita, ja on kyllä auttaneet! Alkaa tosiaan minullakin olla hemppa varmaan suht alhainen, kun huimaa ja väsyttää, joten kiltisti yritän nyt muistaa syödä rautaa. Kalkinhimokin on alkanut taas nostaa päähän, tykkään pureskella noitat tabletteja, pölyää mukavasti suussa :D

Havahduin muuten tuossa eräänä kauniina päivänä siihen ajatukseen että miun tekee mieli HIEKKAA !!! :eek: Ihan tuskaa olla esikoisen kanssa hiekkalaatikolla kun tekisi mieli ottaa kourallinen ja nuolaista :LOL: Ihan uusi juttu, esikoisen kanssa tiskikonetabletit ja pyykinpesuaine aiheuttivat päänvaivaa, mutta jätin ne kuitenkin syömättä, mitenhän nyt... :D

Buenas noches!

kielletty & pikkuinen 25+1
 
Moikka

Mä en pelkää sikainfluenssaa, se tulee tänne jos on tullakseen ja sit voi alkaa hermoileen kun se on ajankohtasta. Tällä hetkellä vaikuttaa et sikainfluenssa virus laimenis edetessään ja jos tilanne sellasena jatkuu niin sehän on hyvä uutinen =)





Hudjuke ja Kajsa 25+4
 
en mä haluu pelotella ketään mutta wikipediasta lunttailin:
"Espanjantauti oli vuosina 1918-1919 riehunut pandemia, jonka aiheutti harvinaisen tappava influenssavirus A:n alatyyppi H1N1. " ja
"Uudenlaista sikainfluenssaa todettiin ensimmäisen kerran Meksikossa huhtikuussa 2009. Kyseessä oleva virus on influenssa A-viruksen alatyyppi H1N1." onks kyseessä nyt siis sama virus?
 
eiku sit luinki lisää wikipediasta edelleen lainattua::
"Sikojen H1N1-viruksen tehokas tarttuminen ihmisten välillä aiheuttaa huolestumista siitä, että virus voisi kehittyä ja sopeutua edelleen vaihtamalla geneettistä tietoa ihmisten kausittaisen influenssan kanssa uudelleenjärjestelyin ja rekombinaatioin (mukaan lukien H274Y). Rekombinaatio sikojen H1N1-viruksen ja kausittaisen H1N1-viruksen välillä tuotti aikanaan 1918 pandemiakannan (Espanjantauti), mikä on huolestuttavaa."
 
WHO nosti hälytystasoa: Pandemian riski "merkittävä"
Maanantai 27.4.2009 klo 23.44 (päivitetty 28.4.2009 klo 00.00)
Maailman terveysjärjestö WHO pitää toteen näytettynä, että sikainfluenssa tarttuu ihmisestä toiseen.

Järjestö on nostanut sikainfluenssan aiheuttamaa hälytystasoa 3:sta 4:ään Genevessä pidetyssä kriisikokouksessa.

Hälytystason nostaminen tarkoittaa myös sitä, että pandemian "riski on merkittävä". Järjestön vt. apulaispääsihteeri Keiji Fukuda sanoo kuitenkin, että maailmanlaajuiselta pandemialta voidaan vielä välttyä. Hän kehottaa maita vahvistamaan valmiuttaan epidemian varalta.

Tautiin on kuollut tiettävästi yli sata ihmistä Meksikossa. Euroopassa on todettu kolme vahvistettua tautitapausta- IL juuri äskön

Pitäiskö tässä oikeesti alkaa nyt pelkäämään jo vähän?

Toisaalta suomessa lääkettä riittää kuulemma: http://www.iltalehti.fi/uutiset/200904279486334_uu.shtml
 
Kyllä mua kieltämättä jäätää ajatus tuosta influenssasta.. Onhan nyt olot hieman erilaiset kuin Espanjan taudin aikaan, mutta kyllähän se niin on että pandemiat on luonnon tapa karsia täältä porukkaa. Espanjan taudista on nyt sen verran aikaa että uusi pandemia on enemmän kuin todennäköinen. Hui, hui ja hui :|
 
Heippa!

Muakin vähän huolettaa se sikainfluenssa, varmastikin nyt juuri sen vuoksi kun pelkään lähinnä sitä ettei vaaville tapahdu mitään. Toivotaan että siinä käy niin kuin Hudjuke sanoi että se laimenee, kuolemantapauksiahan ei käsittääkseni muualla ole ollut kuin Meksikossa!? Siellä on muutenkin varmasti hygienian, terveydenhuollon ym. taso eri luokkaa kuin esim. Suomessa joten varmasti sekin on nostanut kuolemien määrää :(

(.) Kävin eilen fysioterapiassa noista jatkuvista niska-ja hartiaongelmista, mutta eipä siitä käynnistä juuri apua ollut. Kehotti minua hankkimaan sellaisen jumppakuminauhan ja näytti jokusen liikkeen sillä + joitain venyttelyliikkeitä. Täytyy varmaan kokeilla josko siitä apua olisi. Nämä säryt on olleet jo ennen raskautta, johtuneeko näyttöpäätetyöstä vai mistä, muutenhan mulla ei ole ollut juuri mitään ongelmia kropan kanssa koko raskausaikana.

Jeppis & Pikku-papu 25+3
 
aktivoidun täältä hektisen kevään jälkeen, siis nyt sairaslomalla supistusten vuoksi. Kukaan ei varmaan edes mua muista, enne joulua laittelin tietoja itsestä Ikää on jo 33 ja laskettu aika virallistui 14.8. Kolmas siis tulossa. En jaksanut kahlata kaikkia viestejänne olette olleet niin ahkeria!
JOtain galluppia täällä kai on ollut: yhdessä ollaan oltu 16 vuotta, muuta lapset 4v tyttö ja 2v poika.
Nyt siis supisteluja ja pitäin hissukseen olla, en vaan oikeen osaa...

ja siis sshinä ja IsoMaha 24+4
 
Huomenta kaikille :)

Mä olen täällä toista päivää flunssassa, nenä aivan tukossa... ei kivaa.... poika (11v) tuumas illalla että nyt sulla on se influenssa ... huomaa että jotain sillekkin jäänyt uutisista mieleen :)

Poika lähti jo kouluun ja kohta saa tytön herättää että saa senkin koulun penkille :D

Elokuussa09 ja 22+3
 
Pitkästä aikaa tervehdys kaikille!

Ja ssihinälle tervetuloa takaisin! Itse myös harvakseltaan ehdin kirjoitella ja kun tekstiä tänne tulee sivukaupalla päivittäin, ei millään edes pysy kartalla kaikista jutuista.

Sikainfluenssa ei mua juurikaan huoleta, ei vielä ainakaan. Katsotaan sitten, kun alkaa Suomessa porukkaa kupsahdella. Jota jaksan vielä epäillä, koska niinkuin joku kirjoitti, usein laimenevat levitessään. Ja Espanjantaudin aikaan ei ollut lääkkeitä, eikä muitakan hoito/varoituskeinoja, joten tauti pääsi leviämään aika vapaasti. Toivotaan nyt, että ei edes tänne kauas pohjolaan eksy koko tauti.

Sokerirasituksesta pääsin "läpi", joten ei tarvitse enää siitä murehtia. Mutta hb ei nouse edelleen, kävin nyt verikokeissa, pvk otettiin ja hb edelleen vain 103. Tuplaraudasta huolimatta. Päätettiin nyt neuvolan kanssa, että murehditaan sitä sitten, jos tippuu alle sadan raudasta huolimatta tai ei loppuraskaudessa ala nousta. :/

Vappusuunnitelmia ei ole, Tivolissa käytiin jo ja mennään varmaan toinen kierros vielä. Ja vapun jälkeen lähdetään laivalle. Muuten ihan kotosalla. :saint: :D

Niin ja uusiakin oli tullut, tervetuloa! :wave:

Treelo 27+2 ( kai... )
 
Hei taas kaikille!

Käyn täällä kyllä lukemassa, mutta meillä on koti remontissa (vesivahingon vuoksi), ja nettikään ei toimi. Joten käyn aina tässä töissä vähän katsomassa, ja yritän ehtiä pikaisesti kommentoida.

Paranemisia kaikille kipeille! Raskaus ja mikään sairaus ei ole kovinkaan miellyttävä yhdistelmä.. Aina pitää stressata vähän pienenki puolesta.

Vilmav2 ja Illusia(?) hyvä kun kävitte tutkimassa, ettei vauvalla ollut mitään hätää. Kyllä se kannattaa käyttää hyväksi näitä palveluja mitä on, ja veroistahan niitäkin maksetaan.. :)

Kielletty täällä kans alapää on todella turvoksissa. Ärsyttää välillä käydä vessassa. Ja ei toivoakaan, että voisi harrastaa seksiä, niin että mä olisin päällä, koska sen jälkeen veri pakkautuu ihan liikaa tuonne alas, enkä pysty seksin jälkeen käyttämään pariin tuntiin edes housuja. Ja vessassa käyminen on hieman hankalaa. :) Mies kyllä tykkää, mutta itsestä tuntuu, että paikat on aika arkana.. Ja pissalla kun käy, niin tuntuu aika kovaakin painetta välillä mm.häpyhuulissa. Ei vatsassa/kohdussa kuitenkaan.

Neuvolaan huomenna, paino on noussut noin 2kg viime neuvolasta. Saisi jo riittää, kun paino alkaa olla jo läskiä eikä mitään "vauvan mukanaan tuomaa". Tsempataan sitten raskauden jälkeen toisiamme tällä palstalla liikkumaan, ja "laihduttamaan", tai ainakin ottaisin kaiken tsempin vastaan. :D

Huomenna pitkään odotettu vapaa, ja rakennekynsien laittoon!!

Hauskaa vappua kaikille!

Vaavitar + tintta
 
Minä nyt jäiin vielä yhdeksi päiväksi saikulle, kun lääkäri kirjotti tämänkin päivän vapaata. Oli kyllä tarkoitus mennä jo töihin, mutta yöllä alkoi sellaset iskiaskivut molemmissa jaloissa etten nukkunu kun 2h. Panadolia otin kyllä, muttei se paljoa helpottanut. Muutenkin on alkanut toi nukkuminen olemaan hankalaa mahan kanssa. Ja vauva potkii niin kovasti.

Sikainfluenssaa minäkin vähän panikoin. Lähinnä sen takia, kun tiedän, raskauden aikaisten infektioiden kehitysvammaisuutta lisäävästä riskistä... :ashamed:
Mä oon kyllä muutenkin jo aika "hygieniafanaatikko". Pesen käsiä jatkuvasti enkä voi syödä mitään ellen oo pessy kunnolla käsiäni.
Mutta kyllähän toi vähän pistää mietittyttämään.

Tänään olisikin sitten ohjelmassa siivousta, ei millään jaksais aloittaa, mutta pakko ennenku mies tulee töistä :D Kun sanoin sille, että jään siksi töistä pois että kerkeen siivota.
Huomenna lähdetään miehen porukoille Savoon ja tullaan vasta maanantaina takasin.

Ainiin, saadaan huomenna pinnasänky mein vaaville :)

Outiko 26+6
 
Heippa! =)

Täällä tosi harmaa ilma ja sumuista. Hieman tihuuttaa vettäkin. Viime yönä sain nukuttuakin, peräti 9 tuntia :D Kyllä nyt tää mamma onki sitte pirtee. Eilen ei jaksanu muuta ku köllötellä ja pakolliset hommat hoitaa nipin napin :LOL:
Mies tuossa koittaa mua saada kaveriks leipoon munkkeja. ÄH! Mä en tykkää sit ollenkaan leipomisesta. Tai on se joskus kyllä kivaakin kun sellanen inspiraatio iskee vaan ei jotenki tee mieli nyt leipoo. Olishan ne kyllä hyviä itse tehdyt. :p Tiiä vaikka tässä innostuu kun hörppää kahvit ja saa pojan päikkäreille.
Mulla eilen iski hirvee himo siihen Aino maitosuklaa-jäätelöön. No, miehenhän piti sit hakea kaupasta sitä, osti samalla sit tällekkin päivää ruokaa. No kun se tuli niin se sai melkee saman tien lähtee takas ku mulla alko tekeen mieli BonAquaa makua villivadelma. Tai no en mä sitä ees pyytäny hakemaan vaan sanoin et voi vitsi kun en hoksannu käskeä tuoda tota BonAquaa samalla. No sehän juoksi sit tonne kauppaan ja haki. Kyllä mä tunsin itteni vähä pöljäks et juoksutan toista tollei mut en mä ees pyytäny sitä toista kertaa tavallaa.. No joo, mut sainpahan herkutella :D Ja niistä riittääki taas monelle päivälle.

Outiko Paranemisia! :hug:

Sikainfluenssasta: Mä kyllä vähän hermoilen sen takia. Lintuinfluenssaa en niinkään "pelännyt" mutta tätä just siks ku tarttuu ihmisestä toiseen pisaratartuntana. :| Ja kyllähän se tännekin tulee ihan varmasti!

Mut nyt mun on pakko lähteä antaan pojalle ruokaa ja hörppään kahvia. Mukavia päivän jatkoja kaikille :wave:

äiskä ja pikkunen 25+1
 
Mä olen melko varma, että tuota influenssaa on jossain muodossa jo nyt Suomessa. Mutta että se alkaisi levitä kunnolla niin sitä nyt ei kukaan tiedä milloin se tapahtuu. Täytyy luottaa siihen, että tosiaan laimenee edetessään ja että kesä saisi myös aikaan muutosta niinkuin joku asiantuntija sanoi.

Paranemisia kipeille ja supistelijoille! :hug:

Ja tervetuloa takaisin sshinä :)

Vilma ja Elma 24+4
 
Tervetuloa takaisin juttelemaan ssihinä! Näköjään tuo 14.8. on suosituin päivä lasketunajan suhteen. =)

outikolle paranemisia!

Tää ahistuu täällä vaunujen kanssa. Tuli erilaiset (kuosi vaihtunut.. näin vaan voi käydä vuoden aikojen mukaan.. :kieh: ) vaunut, mitä tilattiin ja nyt pitäis miettiä uusi väri. Ei vaan oo yhtä kivaa.. Ärsyttää..

Mandy ja nappula 26+1
 
Meillä oli tänään kauan odotettu 4 D-ultra. Kaikki oli niin kuin pitääkin ja vauva vastasi tasan viikkoja. Kovin hyviä profiilikuvia ei vauvasta saatu, kun se oli aika tiukasti työntäny poskensa kiinni mun vatsanpeitteisiin. Erotettiin silti hyvin kasvonpiirteet ja raajat. Rakenneultrassa annettu epävarma tyttölupaus varmistui. Tällä kertaa neiti oli aivan haarat levällään ja häpyhuulet näkyi oikein selvästi:) Kiva käynti kaiken kaikkiaan ja hintansa väärti.

Mun piti käydä ostamassa ihan vaan jotain pientä tytölle. Just tulin puuskuttaen kotiin kolmen tunnin shoppailureissulta viiden muovikassin kanssa. Itelle niissä pusseissa oli vaan Ceridal-öljyä..et ihan vähän lähti mopo käsistä :LOL:

Voi mandy, voin vaan kuvitella kuinka ärsyttävä tuo teidän vaunutilanne on. Ite olisin varmasti ihan raivona..toivottavasti löydätte vielä mieleisenne värin!

Paranemisia kaikille kipuileville. Mulla on pientä särkyä ollu yläselän lihaksissa. Toivottavasti ei äidy kovin pahaksi.

Möhköfantti ja Leppis 24+6
 
Kävimme 4D:ssä femedassa Helsingissä ja hintaa jäi kela korvausten jälkeen n. 160?. Oli kyllä hintansa väärti. Kävimme esikoisestakin siellä, mutta silloin ei saatu niin hyvää kuvaa kuin tästä johtuen kai istukan ja tytön sijainnista. Silloin saatiin yksi selkeämpi kasvokuva. Tämä poika poseerasi useaan otteeseen.
 
Nyt on vaunut hommattu. Huh! Oli kyllä kova homma henkisesti... Ne näyttävät nyt tältä, eli harmaat kuosiltaan ja kolmipyöräiset malliltaan.



4D:ssä kävimme Jyväskylän terveystalolla. Hintaa jäi kelakorvausten jälkeen n. 195 ?. Lääkäri oli vähän tökerö, mutta käynti oli ehdottomasti hintansa arvoinen. Varsinkin, kun täällä suunnalla tarjotaan vain yksi ultra vielä.

Mandy ja nappula 26+1
 

Yhteistyössä