ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - huhtikuussa

Kotimaisen Frantsilan luonnonmukainen tuote välilihan hierontaan: "Ennen synnytystä, jo viikon, parin ajan ennen arvioitua aikaa, ulkosynnyttimiin voidaan
sivellä lämmitettyä kuismaöljyä repeämien ennaltaehkäisemiseksi." http://webshop.frantsilankehakukka.fi/product/43/Kuisma__l__johannisoljy_50_ml

Artikkeli "Onnellinen odotus" kokonaisuudessaan: http://www.frantsilankehakukka.fi/extranet/ext/cms3/attachments/Onnellinen_odotus.pdf (käytän itse luomun ja kotimaisen kannattajana Frantsilan tuotteista vaikka kuinka montaa, ja ovat kyllä todella hyviä!). Ehkä ainakin osittain juuri näiden ohjeiden avulla hemoglobiinikin on pysynyt hyvänä, vaikken syö punaista lihaa ja odotan kaksosia.


 
kikka89:
Sanoin sitten että "oli se jo viime kerralla tulossa, mjtta ei sitten jaksanut nousta sängystä vapaapäivänä aamulla aikaisin."
Mun mielestä on tosi hyvä, kun sanot rehellisesti miten asiat on =)

Olin eilen mammojen vesijumpassa ja voi että kun oli ihanaa. Nyt on kun uusi ihminen, kun pääsi vähän liikkumaan. Noitten mun selkä ja alavatsakipujen takia kun en voi oikein lenkkeillä niin vedessä liikkuminen oli niin paljon helpompaa. Olin tosi jumissa mutta nyt lihakset paljon rennommat.

Outiko 26+2
 
Moikka!

Otinpahan eilen sitten hillittömän spurtin taas kun mentiin pojan kanssa käymään iskän työpaikalla.. Mulla toi häpyluunseutu särkee ja kolottaa muutenkin koko ajan, ja eilen kun sitten viiletin taas tuolla ulkona menemään vaunujen kanssa niin ei tehnyt kovin hyvää, oli massu pinkeenä ja alapää jomotti kun perille päästiin.. Mulla on tosi paha tapa aina mennä kovaa vauhtia paikasta toiseen, en oo yhtään sellasta tassuttelija-tyyppiä.. Viime raskaudessa oli tää sama ongelma kun en vaan osannut hidastaa vauhtia niin sitten olinkin kipeänä useaan otteeseen.
Sen lisäksi sitten innostuin kantelemaan mummin talvirenkaat kellariin ja täällä meidän uudessa kodissa kanneltiin tädin kanssa kellariin kaikennäköistä kamaa, mitä ei varmaan tule juuri nyt käytettyä.. Eikä kaikki niin kevyitä tavaroita :|

Jotenkin harmittaa kun rakastan tehdä kaikkea raskasta, kannella tavaroita... Saada kaikkea konkreettista aikaiseksi nopeasti... Ja nyt toista vuotta jo pitäisi vähän varoa, käy aika ajoin nyppimään.. Mutta tässähän sen sitten huomaa jos ei pidä sitä kevyempää linjaa päällä niin heti sattuu niin hemmetisti joka paikkaan. Eli taas täytyy rauhottua..

Saa nähdä miten toi seuraava synnytys sitten menee, huolettaa että miltä toi mun alapää sitten näyttää jos joutuvat taas leikkaamaan :( *turhamaisuus kunniaan* Silvottu koko akka. Viimeksi tuli 15 tikkiä ja jännä juttu että lääkäri sanoi että on ihan normaali määrä, siltikään en ole monen kuullut sanovan että olisi leikattu yhtä paljon...

Joo, mutta mullapa ei sitten muuta... Jatkan karkitonta kuitupitoista linjaani (YÄK) ja menen tekemään lounasta..

Kimalle rv. 22+3 ja ihana olento reilu 8 kk
 
Kimalle84 Mä olen ihan samanlainen että pakko suurinpiirtein "juosta" joka paikkaan, nyt olen kans joutunut toteamaan että tämä mamma ei ihan samaa vauhtia pääse lenkillä kuin ennen raskautta...Koirakin ihmettelee välillä että mikäs nyt on kun sekin on tottunut että aikamoista vauhtia mennään eteenpäin ja nyt on viime ajat joutunut tosiaan aika oleellisesti hiljentään tahtia, muuten alkaa heti masua jomottaan. Ja täytyy myöntää että välillä tulee kans nosteltua vähän liiankin raskaita tavaroita, ei vaan osaa hillitä! :/

Jeppis & Pikku-papu 24+6
 
Hei kaikille! Voih, jännitän jo ens viikon neuvolaa, kun paino on taas noussu. Mutta ei voi mitään, kun iltaisin alkaa aina "nälättää". Ja siis jotain hyväskää tietenkin, ei mitään terveellistä. :)

Kikka tsemppiä teillekin, hyvä kuitenkin, että mies on ymmärtänyt sitten edes vähän myöhemmin, mistä on ollut kyse. Eiköhän se sieltä pikkuhiljaa. :) Miehet on se käsittämättömin osa tässä elämässä. Ei vain voi ymmärtää.

Kimalle ja Jeppis täällä kans yks viilettäjä, ei meinaa tehdä mieli pysähtyä ollenkaan! Tai pakko on siinä vaiheessa, kun alkaa "pistämään" kohtua. Jouduin shoppaillessakin yhtäkkiä istua kaupungilla kukkapenkin reunalle. Toiset katsoi ihmetellen, "lapselliset" ihmiset ymmärtäen. :D Jotenkin oon saanu nuo häpyliitoskivut painettua unholaan, vaikka koko ajan niitä särkee, ja yöt on ihan kauheita. Vaikka aamulla kivut on aina helpottunu, mutta öisin herää, jos pitää kääntyä. Lenkkitahtia on ollu pakko hidastaa, ja sen huomaa kyllä sitten, että painokin nousee aikalailla. Ei mahdu enää ekat äippäfarkut kunnolla jalkaan. :) Myös töissä ja kotona nostelen, pitäisi olla varovaisempi, mutta kun ei vain muista aina..

Pekunalle huomasin kans, että paljon parempi olo on, jos on hetken kävellyt korkeampi korkoisilla kengillä. Jotenkin ryhti on parempi, ja varmasti ne vähätkin lihakset tukevat sitten selkää ja kohtua paremmin, ei ole niin lösähtänyt mamma.. :D Tennareita tulee aika paljon pidettyä, ja töissä tasapohjaisia, mutta vapaa-ajalla olen yrittänyt pitää tukevahkoja korkeakorkoisia saappaita. Katselin juuri kirpputorille myyntiin kenkiäni, mutta en taida vielä malttaa luopua esim.erittäin korkeakorkoisista vaikkei niillä käyttöä taida olla. Mieskin sanoi, että älä vain myy pois. :) Rakastan (ja olen kävellyt usein tähän saakka) noin 10-12cm piikkikoroilla. Mutta nyt jotenkin tuntuu, ettei "äitinä" voisi niitä enää käyttää..

Ja suosittelen tuota uintia hyvänä liikuntana. Tai uiminen sinänsä voi nostaa sykkeen aika korkealle, mutta olen käynyt vesijuoksemassa muutamaan otteeseen, ja hyvältä on tuntunut jälkikäteen. Jotenkin ehkä lämmin vesi helpottaa myös noita liitoskipuja, ja sikiö on ainakin vaikuttanut tyytyväiseltä. Tai siltä se ainakin on tuntunut. :)

Mutta hauskaa viikonloppua kaikille!

Vaavitar + tintta ja tänään/huomenna POKS.
 
vaavitar:
Rakastan (ja olen kävellyt usein tähän saakka) noin 10-12cm piikkikoroilla. Mutta nyt jotenkin tuntuu, ettei "äitinä" voisi niitä enää käyttää..
Tottakai äiditkin voi käyttää korkokenkiä siinä missä muutkin. Itse ainakin liikun useimmiten korkkareilla, myös raskausaikana.

Ja vesijuoksu on tosiaan älyttömän hyvä liikuntamuoto. Ainoa ongelma nyt on vaan se, että se juoksuvyö ei enää mee mahan ympäri :D

Mulla on taas tässä työpäivän aikana äitynyt noi selkä ja vatsakivut mutta yritän sinnitellä, en prkl halua olla nyt poissa töistä.. Oon vaikka sisulla loppuun asti. Ainoo harmi on se, että mulla on huomennakin työpäivä :(

outiko 26+2
 
Mulla kans aina korot. Nyt ostin lättäpohjaiset nahkakengät (vähän kiinantossun näköiset) Andiamosta ajatellen, että niillä olis kivempi kesällä kulkee. Mulla on ollut alaselkä kipee ja miettinyt, että johtuuko se koroista, mutta voihan olla, että huomaan selän kipeytyvän enemmän lättäkengillä. No joka tapauksessa noi mitkä ostin, tuntuu siltä kuin ei olisi kenkiä ollenkaan jalassa. Ihana tunne!! :D

Mä oon toipumaan päin ja suunnittelen kaupungille lähtöä, kun pitäis tehdä vielä pari viime hetken hankintaa ennen reissuun lähtöä. Ens yönä klo 3 starttaan kentälle. Kentällä pitää olla neljän jälkeen ja haetaan vielä mun systeri ja sen muksu ennen sitä. Kiva, saan herätä klo 2:30. :D

Luminella ja matkustaja 24+6
 
Hello!

Aqualan Oilia on mulle suositeltu välilihan voitelemiseen :)

Viilettäjät :D Täällä yksi! Vaikka en mikään remppareiska ole niin huomaan, että kun energiaa on ajoittain vaikka jakoon asti niin kauheasti pitäisi touhuta jotain :LOL: En ymmärrä omia rajojani ja kaupungillakin viiletän aina pää kolmantena jalkana kunnes tajuan että alamahaa ja alakertaa vihloo oikein antaumuksella.

Kikka, onpas sinulle sattunut elämässä :| Ei soisi tuollaista kenellekään. Onneksi nyt tulee ihania asioita vauvan myötä :hug:

Kengistä, mä olen pitänyt ihan tavallisia kenkiä raskauden ajan, en ole yhtään edes miettinyt mitä jalkaani pistän. Iskiasta repii välillä oikein kunnolla, mutta sekin on lähinnä nopeita nousuja tehdessä. Korkkareitakin ajattelin pitää jos hyvälle tuntuu niin loppuun sakkka :)

Liikunnasta , mulla on jäänyt nyt aika vähiin :ashamed: Täytyisi lähteä lenkille kun olokin alkaa olla pikkuhiljaa taas parempi. Vesiliikunta olisi varmasti tosi kivaa ja hyödyllistä, mutta mä vihaan vettä ja uimahalleja :| Saan aina järkyttävät suonenvedot jos uin yhdenkään altaanmitan.

Luminella, hyvää matkaa lämpöön!! :wave:

Vilma ja Elma 24+0
 
Voi että tänään on hieno päivä. Vähän harmittaa ku olen töissä puol viiteen asti. No sit pääsenki nauttimaan tästä illasta oikee kunnolla ku pistetää palju ja sauna lämpeemää:) Ärsyttävä istua täälä respassa (botnialla) ku ei pääse oikee liikkumaa ni paikat jumittaa. No ei ole enää kauaa ja sit pääsee nauttimaan viikonlopusta:)

Hauskaa viinkoloppua kaikille!

jenzka 22+2
 
Päivää! B)

Tervetuloa Daddy-O :wave:

Kengistä Minä en hirveästi ole nyt raskausaikana kävelly korkkareilla. Enimmäkseen lättäkengillä :D

Liikunnasta Voi että mäkin tahtoisin uimaan, mutta eipä mulla ole aikaa. Olis ihana päästä kesällä sit uimaan, mut saa nähä kielletäänkö minulta sekin.
Ja itse meinaan kans välillä viilettää tuolla vaunujen kans menemään, varsinki ku on sulat tiet. Ja sit ku neiti jos ajaa pyörällä ni sitä saapiki sit melkeinpä juosta perässä. Ja sittenpä sit sit alavatsaan sattuu ja häpyluun seudulle. Mut yleensä yritän rauhallisesti kävellä.

Hyvää matkaa, Luminella :)

Aah, te jotkut onnelliset pääsette lomailemaan ihan kunnolla! Me ei nyt sit tänäkään kesänä päästä reissaamaan mihinkään, ku en minä uskalla lähteä. Ja neuvolassa on sanottu että jos reissaisin niin juna olis paras kulkuneuvo. Sekin johtuu siitä, että ku henkilöautossa tuntuu kaikki töyssyt tiellä, niin alkaa kuulemma helpommin supistelemaan, mulla ku supistelee muutenki niin herkästi ni nyt pitäs välttää kaikkea semmosta mikä aiheuttaa supisteluita. Mut tuskinpa tässä tulee junallakaan mihinkään lähettyä.
Pitää kesällä mökkeillä ja muuten sit ottaa rennosti :)

Meidän neiti lähti mummun ja ukin luo yökylään. On ehkä hieman rauhallista :D Ku yks uhmailija lähti mummua ja ukkia kiusaamaan, tai yleensä neiti härnää mun siskoa siellä. :D
Laitoin tuossa klo 13 aikaan poitsun päikkäreille, mut sepä ei sit nukkunukaan ku puol tuntia |O Ja normaalisti ku vetää ainaki parin tunnin sikeet. Ehkei se sit vielä ollu niin väsyny. Kohta ruvettava ruuan laittoon, mieskin tulee 16 aikaan töistä ja sit kylille.

Hauskaa viikonloppua kaikille :) Onneksi on luvattu lämmintä ilmaa koko viikonlopuksi, siitä pitää nauttia :heart:

mertsu 22+6 ja huomenna poksuu :heart:
 

Heippis

Kateellisena luen teidän urheilihetkistä :snotty: . Ennen raskautta urheilin semmoset 5-6 kertaa viikossa, steppiä, juoksua, pumppia, hiphoppia, lattareita jne. Ja nyt meikä ei pysty 100m käveleen ilman suppareita. Uintikin on kielletty tuehdusriskin takia. No, mutta syksyllä sit taas pääsee. :) :) Lääkäri totes, että mun ulkoilua on nyt pihalla puutarhatuolissa istuskelu :p

Tänään on ollut hyvä päivä, kun oon malttanut olla ihan paikoillaan. Vähän oon töitä tehnyt kotoo ja lukenut kirjaa. Ajatteli, että kun pysyn täällä vielä pari tuntia voidaan lähteä kaupungille syömään ja cittariin. Haluun sieltä sellasia valkosia pallolyhtyjä, sellasta sälettä, vaikee selittää. Sais sit huomenna laitettua parvekkeen ja terassin kesäkuntoon. Jonkun horsmankin voisi ostaa parvekkeelle, terassilla jo onkin narsisseja.

Mulla alko jo melkien mammaloma fiilikset, kun paistoin uunissa sulhaspiirakoita ja tulin seksi aikaa tekeen töitä. No sit havahduin hirveeseen kärtsään ja kovin mustia olivat piirakat...Tällästä se sit äippiksellä on...millon palaa tutit pohjaan, millon ruoka, pää on ihan höttöä :LOL: :LOL: Oikein alko naurattaan, kun muistot kaikesta mitä kärvensin palautu mieleen.

Mutta mukavaa viikonloppua kaikille ja te jotka töissä kärvistelette...ei tää lopulta niin kauheeta ookkaan, tää kotona olo. Aluksi oli paXXa fiilis, mut nyt alkaa jo helpottaan. Mä kyllä pystyn hoiteleen hommia vähän kotookin, mikä helpottaa huonoo omaatuntoa. Varsinkin jos supistelee, muu kipu vaikuttaa tietty vaan itseensä ja voi yrittää enemmän sitkutellakkin.

Permis ja Veikko 23+4

 
hyvää päivää. OOn ollu lievästi sanottuna tosi omanapainen anteeksi siitä. oon vaan ollu niin väsyny jatkuvalla syötöllä että en oikeen jaksa kirjotella melkeen mittää.. :( Ens viikolla synnärille tutustuu jos ehditään. Miehen epilepsia kontrolli on klo 11.30 ja synnärillä pitäisi olla 12.30. :/

Vauva potkii niin kovin että maha tuntuu repeevän välillä :O

Luminellalle hyvää matkaa :)

Daddy-O tervetuloa!'

Liikunnasta Meillä tosiaan on 2 koiraa niin tulee niidenkin ansiosta käytyä aika paljonkin lenkillä. :) Muuten en kyl oikeen mittää harrasta.

ja niistä kengistä aikalailla lenkkarilinjaa vedetty mutta yritin yks päivä vähä kulkea korkosaappaissa mut hyvä kun sain jaloista niit enään pois kun oli niin turvoksissa kintut.

beebee & baby 25+1
 
Moi

Opinnäytetyö palautettu! Oonki ollu aika uppoutunut siihen, kun en oo ehtiny käydä edes lukemassa täällä. Yhdeksän sivua tekstiä tullut lisää viime kerrasta! :D

Nytkin on jo kiire töihin. Jospa ehtisin viikonloppuna lukea mistä oon jääny paitsi kun en oo täällä käynyt. :D

Hyvää viikonloppua kaikille! :wave:

Illusia "paljonkosniitäviikkojanytonkaan" & Emppu 24+0! :heart:
 
Hello kaikille, tosi pitkästä aikaan! Ei vaan ehdi/jaksa käydä niin usein, kun haluaisi. Suurin piirtein pysyy jutuissa mukana, mutta aina jotain väliin jää...ja ihania masukuvia on!

Outiko!Mulla oli ekassa raskaudessa myös pissitulehdus (ja vieläpä tosiaan oireeton ja en sen takia meinannutkaan uskoa, että on, ku on todellakin ollut myös oireellisia tulehduksia). Mulle lääkäri määräsi silloin myös tuon selexidin, se on vissiin se yleisin raskausaikana määrätty lääke pissitulehdukseen. Mä silloin jo tuonkin turvallisuutta epäilin. Ymmärrän huolesi ja suosittelen myös soittamaan sinne tk:hon. Mutta en myöskään usko, että apteekissa lääke vaihdettaisiin jotenkin turvattomampaan!

Sokerirasituksesta! Täällä se määrätään nykyisin kaikille, muistaakseni yli 25-vuotiaille. Esikoisen kohalla kävin, kun äidilläni on diabetes ja nyt se on sitten tämän toisenkin kohdalla tulossa. Tylsäähän siellä on istuskella ja nälkä mulla ainakin oli sen jälkeen.

Aurinkoista viikonloppua kaikille! B)
 
Heippa!

Sokerirasituksesta tulokset tulivat heti seuraavana päivänä ja eka oli 4,7 toinen 7,7 ja kolmas jotain 6,6? Kuulemma normaalit ja hyvät :) Voi siis huokaista helpotuksesta!

Kengistä on näköjään ollut puhetta. En koskaan ole käyttänyt oikein korkokenkiä, mitä nyt ehkä yojuhlat silloin joskus ja vanhojen tanssit :D en oikein ole korkkari-ihminen. Enkä muutenkaan välittäisi, olemme miehen kanssa lyhyitä molemmat ja olisin helposti pidempi häntä sitten :) vaikka eipä tuolla kai väliä.

Kaunis ilma tuolla tosissaan ja lämpöasteitakin varmaan päivemmällä riittää. Olisi kiva vähän grillailla, mutta ei oikein täällä kerrostalossa onnistu. Mökillä sitten vapun aikoihin :) Toivottavasti hyvät säät jatkuu sinnea asti :p

Miten onko muilla nyt raskauden aikana tullut unista eläväisempiä, värikkäämpiä ja ylipäätänsä näkeekö unia enemmän :p Meinaan itse näen joka päivä hirveästi unia ja ne ovat tosi kummallisia tai sitten ihan aidontuntuisia :p Tuntuu että näin raskaudenaikana niistä on vaan tullut villimpiä joka suhteessa! :)

Zinnie 26+1
 
Lauantaita!

Mä jouduin lähtemään tänään kesken päivän pois töistä. Oksensin aamulla pari kertaa ennenku lähdin töihin, en silti halunnut jäädä vielä kotiin. No sitten ruokiksen jälkeen oksensin taas ja pakko oli sitte lähteä. Mehiläinen (meidän työterveys) on vaan poikkeuksellisesti tänään kiinni, joten en saa poissaolotodistusta. Ilmeisesti siis en saa myöskään palkkaa siltä ajalta ku oon pois. Mutta ihan sama, en jaksa välittää.. nyt koitan lepäillä.

outiko 26+3
 
Moi taas !

Mies lähti just töihin eli nyt ehdin taas istumaan tietokoneella.
Siis meillä kyllä on 2 tietokonetta ( miehen pöytäkone ja mun läppäri ) , mutta nyt kun muutettiin niin piti ottaa mun modeemi käyttöön, koska miehen ei käy täällä.
Ja mun modeemissa ei ole langatonta lähetintä joten nyt käytetään molemmat miehen konetta.
Yleensä kyllä menee niin että mies on koneella kun on kotona, ja minä taas kun mies on töissä.
Saa nähdä miten käy kun miehellä on kuukauden kesäloma tuossa aika pian...

Meillekin tuli nyt kuitenkin vappusuunnitelmia..
Ainakin mies lähtee tapaamaan poikaansa joka asuu muualla, ja ehdotti sitten että jos minä lähtisin mukaan.
Jos en lähde niin sitten olen koko vapun yksin kotona.
En vaan ole koskaan ennen nähnyt tätä miehen poikaa, eikä hän tiedä tulevasta vauvastakaan vielä.
Täytyy nyt katsoa että lähdenkö, kun itse mietin että tuleeko pojalle liikaa uusia asiota kerralla.
Mutta toisaalta olisi ihan hyvä nähdä miehen poika kun kuitenkin jossain vaiheessa alkaa meillä viettämään viikonloppuja, ja jos ei ole minua nähnyt ikinä niin voi olla vaikeaa ensimmäiset kerrat..
Tässäkin jutussa on siis puolensa ja puolensa..

 
Moikkamoi!

Täällä sairastellaan edelleen. Poika nuhainen ja hieman vielä yskä ja nyt näyttää että minäkin tästä sairastun. Nenä tukossa ja ihan kamala olo. Nukkumaan kai joutas.

Me varattiin käytetyt Brion tuplat, 2v vanhat ja todella hyväkuntoiset (ihan kuin uudet) kaikilla hömppeillä eikä minun mielestä olleet edes kovinkaan kalliit. Ens kuun lopulla sitten haetaan ne kun on tuo raha tilanne hiukan parempi.

Tänään tein mokkapaloja. Osa menee pakkaseen. Huomenna on tarkotus tehdä salaattia ja tortilloja ruuaks. :p Ei aina tavallista kotiruokaa.

Vauvaki viime yönä valvotti mua. Söin "iltapalaks" reilun puoli levyä Fazerin sinistä suklaata ja pikkunen sai niin hirveesti virtaa et potki oikein kipeesti tonne alapäähän. Musta jo välillä tuntu et kohta se putkahtaa maailmaan mut sitte se onneks rauhottu. Ja kaiken lisäks ku noi nivuset on niin tuhannen kippeet aina iltasin/öisin niin ei paljoo naurattanu. Ja nyt oon huomannu et ku tota esikoista nostelee niin tuntuu et tuo häpyluu halkeaa.. :/ Tosi kurja tunne. Onneks esikoista ei tarvii hirveesti nostella kuiteskaan.

Mä en oo kyllä kuullu mistään väliliha voiteista :eek: Tai en ainakaan muista että olisin kuullut.

Kengistä, täällä käytetään lättäpohjasia enimmäkseen. Tosin sitte lenkillä mullon lenkkarit. Mut en oo oikee koskaan ollu korkkari ihminen. Juhlissa pidän jne mut en kyllä muuten.

Uusille tervetuloa minunkin puolesta. :)
Ja ihania neukku ja muita kuulumisia taas :flower:

Mutta nyt voisin suunnata höyhensaarille pikku hiljaa.. Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille :wave:

äiskä & pikkuinen 24+5
 
Huomenta!

Illusia, onnitelut opinnäytetyön palautuksesta! Nyt on varmasti hieno olo :)

Zinnie, hyvä että sokerirasituksessa oli kaikki kunnossa :) Ja unista kysyit, mä ihmettelen että raskaus ei ole vaikuttanut mun uniin oikeastaan mitenkään. Kun yleensä aika voimakkaasti käsittelen asioita unissa.

Outiko, kuinka nyt voit?

Äiskä, koittakaa parantua :hug:

(.) Toissayö oli meillä hieman kurja. Koko perjantain vauva oli todella hiljainen. Sitten joskus tuossa alkuillasta se lopetti likkumisen kuin seinään, enkä saanut sitä virkoamaan edes jätskillä, joka on yleensä aika varma nakki saada se liikkumaan. Kolmen aikaan yöllä mulla oli jo niin kauhea paniikki, että soitin synnärille, josta ne pyyti käymään. Siellä yritettiin ottaa sydänkäyrää, mutta ei saatu kuin kaiku sykkeestä. Kätilö lohdutti, että yleensä vasta viikolla 27 saadaan käyrää aikaiseksi. Dopplerilla löytyi syke ja kätilön mielestä vauva myös liikkui vaikka itse en tuntenut mitään. Lääkärillä oli kiire, joten meidän piti jäädä sinne perhehuoneeseen loppuyöksi kuuntelemaan josko vauva virkoaisi. Aamulla puoli seitsemän aikaan lääkäri vihdoin sitten ultrasi. Kaikki oli hyvin, vauva on ottanut kasvua kiinni (rakenteessa oli hieman jäljessä ) ja vastasi osittain jopa viikkoa isompaa. Napavirtaukset oli kunnossa, liikkeitä löytyi jne. Lääkärin mukaan edessä oleva istukka vaimentaa liikkeitä kyllä, mutta ei täysin selitä miksi en liikkeitä ollut tuntenut. Sain liikelaskentalaput kotiin mukaan ja niihin pitäisi nyt sitten paneutua. Pelkään vaan että saan niistä melkoisen stressin. Eilisenkin vauva oli aika hiljaa, vasta illalla tunsin kunnon potkuja. Oman mielenrauhani kannalta oli hyvä että kävin.

Vilma ja Elma 24+2
 
hohhoijaa, nyt on haaparanta koluttu :D väsynyt mutta onnellinen,ja budjetissakin pysyin, laskin että korkeintaan 100e saa mennä ja 109e meni ruokien kanssa. + matka 20e eli aika hyvin minulta. en ois kyllä jaksanut muualle kuin ikeaan kävellä, mutta onneks sisko olikin maisemissa (asuu torniossa) ja tuli mua kyytihteen muuallekkin. ruoka ostoksia oli kaikkein eniten, pitäähän sitä vanhemmille viiä ne perinteiset tuliaiset kun ovat ruottissa ennen asuneet, falukorvia :p nyponsoppaa ja kusipullia :D ite just falukorvia syön ja on ihanaa, tähän voi tulla himo näin raskaus aikana, hitto jos pitää 300km ajaa makkaran takia! |O ;)

tasapohjaset tennarit ja reinot oli matkan jalassa, hyvin jaksoin mutta kyllä oli kantapäät ja ristiselkä kipeet, nyt vain banadolia ja ens viikko koroilla kävelyä...

hauskaa oli ei voi muuta sanoa. matkan aikana tuli tuttava sairaanhoitaja joka on synnärillä töissä kysymään että monellakos viikolla olinkaan, kerroin että 24 tulee huomena, sanoi että huhhuh ettei tarvitse synnytystä peljätä, no vieressä istui kätilö ja mukana pari muuta sairaanhoitajaa ja muutama maatilan emäntä joten eiköhän tuossa olis yks synnytyskin hoidettu muitta mutkitta! :D :LOL:
kaikki hyvin vähän tulomatkasta supisteli, ei kipeitä mutta mahaa pingotti oikein kunnolla! kätilö käski ottaa banadolia selkäkipuun ja sillä supistelukin pitäis laueta hetkittäin. hyvin auttoi, loppumatkan saattoi jo rentoutua.
 
Heippa kaikille!

Risteilyltä palattu hengissä. Eilinen menikin sitten pihahommissa kun oli niin ihana ilma. Ihanaa kun kesä tulee!

Vilma onneksi menit näytille että sait mielenrauhan. Ihanaa että kaikki oli hyvin! :hug:

Illusia onnea opinnäytetyön palautuksesta!

Uusille tervetuloa minunkin puolestani! :heart:

Kengistä, mä käytän yleensä aika matalapohjaisia, lenkkareissa on tietenkin kunnon pohja. Sellaisiin kenkiin millä kävelen paljon esim. työmatkat koitan selän takia kattoo että on edes pieni pohja. Korkkareita mä en ole enää vuosiin käyttänyt!

Mä nään tosi paljon unia näin raskausaikana. Ja mä muistan ne aamuisin. Jos herään keskellä yötä vessaan ja uni katkeaa alkaa seuraava heti kun nukahdan. En mä näin paljon normaalisti näe.

outiko toivottavasti olet jo paranemaan päin!

Aurinkoista päivää kaikille! B)

Päksäkkä 24+5
 
Täällä on alkanut supistelemaan tosi pahasti.
Eilen kun olin koiran kanssa ulkona niin välillä meinasi melkein itku tulla kun niin kauheasti supisti, ja siis tosiaan ovat nyt olleet kipeitäkin.
Illalla sitten sanoinkin miehelle etten kyllä vie koiraa enää ulos, ja mies sitten onneksi jaksoi vielä pitkän ja raskaan työpäivän jälkeen lähteä sen kanssa pihalle.
Aamulla sitten taas kävin koiran kanssa ulkona, ja taas alkoi supistelemaan, mutta tällä kertaa ei onneksi niin kipeästi.
Tuntuu että tuo kuumuuskin vielä pahentaa asiaa.
Varmasti kävely ei tekisi niin kipeää jos pystyisi kävelemään normaalisti, mutta vielä kun tarvitsee tuota kävelykeppiä käyttää ulkona apuna niin heti tuntuu kävely paljon raskaammalta.

Ja sitten sellaine vähän iloisempi asia.
Olen nimittäin huomannut vauvasta että selvästi viihtyy paremmin tuolla oikealla puolella mahaa.
Siinä monesti tuntuu sellainen ihan kova kohta kun neiti oiekin nojailee sinne.
Ensin mietin että onko sekin joku supistus kun koko oikea puoli oli ihan kivikova, mutta sitten kun huomasin ettei vasen puoli tunnu ollenkaan kovalta, niin ajattelin että siinä se vauva vaan nojailee.
Jotenkin tuollainen tuntuu erilailla kivalta asialta kun potkut, koska tuossa oikeasti tuntee että siinä se vauva on.
Kuitenkin potkuista tuntee vaan jalan, mutta tuossa tuntee sitten paljon muutakin.
 

Yhteistyössä