ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - huhtikuussa

vaavitar Ain vaan yhen lääkkeen jossä 3 kapselia emättimeen, 3 vuorokauden aikana, ja mies sai samalla yhden kapselin suun kautta.)))

Täällä kaikki ok. Kävin eilen uintijumpassa.oli niin ihanaa...

Anna ja masukki 26+6
 
Nyt tarttis jonkun viisaamman apua. Sain reseptin tuohon virtsatietulehdukseen. Lääkkeen nimi Selexid. No apteekissa kysyttiin että tahdonko vaihtaa sen edullisempaan. No vaihdoin sitten. Tää uusi läke on nimeltään Penomax.
Tutkiskelin netistä sitten noita "tuotekuvauksia" niin tuota Selexidiä voi käyttää raskauden aikana, mutta ton Penomaxin kohdalla lukee että "pitää keskustella lääkärin kanssa."

Otin jo yhden tabletin ja iski paniikki! Uskaltaako noita syödä??

outiko 26+1
 
Outiko
Näin oli lääkkeestä sanottu
Raskaus ja imetys

"Käyttöä raskauden aikana voidaan tarvittaessa harkita."
Se on sillein et ei se nyt vaarallista oo.. Kysyin äsken työkaverilta (lääkäriltä) sanoi et nyt ku on jo yli kolme kuukautta raskautta niin ei oo mitenkään vaarallista mutta kehotti ottamaan yhteyttä lääkkeen määrämään lääkäriin.
 
Anna333 Kiitos tiedoistasi :)

Voihan he*vetti sentään. Luin tota pakkausselostetta ja siinä on maininta " Kerro lääkärille myös jos käytät kouristuksia estävää epilepsialääkettä"
No mullahan on epilepsialääkitys! Kysyin eilen neuvolassa, että mites ku mulla on epilepsialääkitys että onko yhteisvaikutusta ja neuvonlantäti sanoi että kyllä se lääkäri on sen varmaan tarkastanut...no eipä ilmeisesti ollut :|

Noh, soitan heti kohta neuvolaan..

Outiko 26+1
 
Nyt on taas neuvolassa käyty.
Oli vaan lääkäri VÄHÄN myöhässä, aika oli klo 11 ja pääsin huoneeseen joskus vähän jälkeen 11.30.
Terveydenhoitaja kävi sanomassa että lääkärillä on jotain paperitöitä minkä takia kestää.
Silloin kun menin sinne niin siinä oli muutama ennen mua menossa, ja edellisellä oli aika 10.45 ja pääsi siis joskus 11.20 sisään.
No, onneksi ei ollut kiirettä minnekään.

Kaikki oli hyvin, mutta haluaisi lähettää mut TAYSiin äitiyspoliklinikalle ilmeisesti tämän halvauksenkin takia.
Kysyi sitten vielä terv.hoitajan mielipidettä ja päättivät että kysyvät sieltä asiasta, ja mulle tulee sitten kutsu jos tulee..

Viikkoja: 24+1
Paineet: 118/61
sf-mitta: 24 ( edelleen ylimmän käyrän yläpuolella mennään )
Ja sitten jotain se lääkäri tohon kirjoitti, mutta lääkärien käsialasta nyt ei ikinä saa selvää.
Mutta siis kuulemma kaikki oli kuitenkin kunnossa.

Kyllä huomasin heti kun pyysi ottamaan housut pois että alkoi sydän hakkaamaan ihan kauheaa vauhtia, mutta lääkäri onneksi jutteli koko tutkimuksen ajan mulle, koska silloin menen vielä enemmän paniikkiin jos lääkäri ei edes puhu mitään paitsi jotain "avaappas lisää niitä jalkoja" alkaa vaan muistot pyörimään päässä.
Juuri tuon aikaisemman tapauksen ( tai tapauksien ) takia olen miettinyt sitäkin että kuinka kova paikka se on minulle jos mies tulee synnytykseen.
Mutta toisaalta jos mies haluaa tulla niin en kyllä kielläkään, ja toisaalta kyllä haluan että olisi paikalla kun vauva syntyy.
 
Soitin neuvolaan ja niitten mielestä voin syödä tuon antibioottikuurin ihan turvallisin mielin. En kylläkään saanut lääkäriltä vahvistusta asiaan, mutta ehkä mä silti uskallan noi syödä.

kikka89 Sulle on kyllä selkeesti sattunut tosi ikäviä asioita joskus :( Onneksi kuitenkin meni neuvola hyvin. Mutta toivottavasti pystyt mieheesi luottamaan ja päästämään hänet mukaan synnytykseen. On varmasti kuitenkin niin ainutlaatuinen kokemus, että itse en antaisi miehen olla pois mistään hinnasta :D

outiko 26+1
 
Tervetuloa joukkoon Minttuli82! :flower:

Mulle iski eilen järkyttävä selkäkipu työpäivän aikana. Illalla se olikin sitten jo aika inhottavaa juilintaa. Ja tämän lisäksi alkoi sattua masun puolellekin. Tuli monen tunnin ajan illalla sellasia kipeitä "sähköiskuja" eri puolille masua. Alkoi vähän mietityttää, että mitäs tämä on.. Soittelin tänään neuvolantätille ja se sanoi, että jos kivut masun puolella jatkuu/uusiutuu, pitää varata aika lääkärille. Selkää särkee edelleen ja lähinkin töistä kesken tänään kotiin. Nyt sitten seuraillaan... Ja lähen heti ettimään huuto.netistä tukivyötä.

Mandy ja nappula 25+3
 
Mandy81 Mullakin ollut tollasia kipuja nyt jonkun kuukauden ajan. Päivittäin joudun ottamaan pari panadolia että kipu hellittää. Johtuu varmaan suurimmaksi osin istumatyöstä. Etkös säkin tee istumatyötä?
Tuutko muuten illalla vesijumppaan? Mä ajattelin nyt mennä, kun saan kyydinkin :)

outiko 26+1
 
Ihanan lämmin aurinkoinen päivä taas! B) Voi että tulee hyvä mieli :) Vaikka väsyttääkin :(

Tervetuloa Minttuli82 :wave:

Mä en ole edes kuullut semmoisista kuin välilihaa vahvistavista voiteista, onko semmoisiakin olemassa? Olen ehkä tyhmä... :D

Vapusta Silloinhan sitä herkutellaan (niinku en nyt muutenki herkuttelis), vaan siis aion tehä vapuksi munkkeja :p :p Namnam! Ja ostellaan muitakin herkkuja ja ollaan vissiin vaan kotosalla. Ei sen kummemmin olla suunniteltu.

Iloinen Onnea poikalupauksesta :heart:

Ja onnea mukavista ultra- ja neuvolakuulumisista :)

Mulla on ens ke neuvola ja sillon saan vissiin myös kelan lappujen lisäksi tuon hätäkastelapunkin. Minä en heti sitä ole täyttänyt, eikös siinä niin ole, että pitää palauttaa se täytettynä jotain paria kuukautta ennen laskettua aikaa? Jotenkin niin muistelen edellisiltä raskausajoiltani.

Täällä kans hirveä nälkä koko ajan, tai vaikkei ole nälkä, niin silti tekee koko ajan mieli jotain. Ja nyt pitää huomiseen ootella et tää köyhä saa ees jäätelöä :D Ja muita herkkuja. Nyt kaapit ammottaa tyhjyyttään ku saanu kittuuttaa koko viikon :/ Noh, huomenna en paljo säästele ku rahaa tulee :D

Kivan näkösiä vaunuja ootte hankkimassa :)
Itellä ois mielessä ne tuplikset, mut miehen kans ajateltiin et vasta kesällä ostetaan ne, ellei nyt aiemmin tule sit joitain halpoja vastaan.

Ei täälläkään ole mainittu kariestestistä, et hammaslääkäristä on puhuttu ja siinä samalla mainittu jotain siis tosta karieksesta mut en nyt sen tarkemmin muista.

Onnea Vilmav2 syndeistä :flower:

Eilen sitten supisteli reilun tunnin ajan tiheään, muutaman minuutin kestosia supistuksia aina yksi. Tosin kivuttomia ne oli mut silti. Viime neuvolassa täti sanoi, että jos mulla tulee esim. tunnin ajan kivuttomiakin supisteluja, niin varataan aika ylimääräseen ultraan. Yritin tänään saada neuvolatätiä kiinni, mutten saanu. En silleen nyt kuitenkaan kiirehi, ku ei tänäänkään ole tullu yhtään supistusta. Eilisetki supistelut varmaan johtu siitä, kun vein esikoista kerhoon, niin se ku ajo pyörällä ni ajeli niin lujasti et sain juosta melkein perässä vaunujen kanssa ja kattoo että neiti pysyy tien reunassa ja ees jalkakäytävällä. Ja samalla siinä sitten yrittää pitää poitsua paikoillaan, kun meinas aina nousta ylös ja seisomaan ja tulla vaunuista alas :/ Oli siinä homma. Me ku ei olla vielä laitettu nuihin vaunuihin toisia valjaita, pitäs laittaa. No sit ku mentiin hakee neitiä kerhosta, niin otin pojalle matkarattaat, niissä on vyöt ja istupa kuulkaa kiltisti niissä :) Ei ees yrittäny päästä ylös.
Mut onneks tänään ei oo supistellu. Eilen vähän säikäytti, vaikka kivuttomia olikin, mutta kun tuli niin paljon ja tiheään. Jospa ne ei ois saanu mitään aikaseksi.

Nyt pitäs lähtee laittaa perunat kiehumaan, alkaa tuo hirvenlihakin uunissa olla valmista ja mies tulee kohta töistä. Ja sitten ulkoilemaan B)

Niin tosiaan, olen yrittäny täälläki käydä lueskelemassa ja kirjottelemassa, mut jotenki taas väsyttäny niin pirusti ja tuo iskias vaivannu. Ja noi supistelut. Mutta palailen kummiskin taas =)

mertsu 22+5 :heart:
 
outiko pakkausselosteissa lukee monesti vähän erilailla eri lääkefirmoilla. Selexid ja Penomax on kuitenkin ihan samaa lääkeainetta, joten senpuoleen voi syödä kumpaa vaan raskauden aikana. Siitä epilepsialääkityksestä en osaa kyllä sanoa.. terv. apteekin täti =)

Tervetuloa uusille!

Sain tänään ne sokerirasitustulokset. Kaikki oli kunnossa.
alkuarvo 4,4 (pitää olla alle 5,3)
tunnin kuluttua 5,3 (alle 10)
2 tunnin kuluttua 6,0 (alle 8,7)

Ens viikolla sitten neuvolalääkäri..

misu75 rv 25+3
 
Huomenta taas täältä !

Ulkona paistaa aurinko, ja säätiedotuksessa lupailtiin tällä päivälle 15 astetta lämmintä !

Meillä ei mies oikein tykännyt kun kerroin siitä kun eilen neuvolantäti jo kyseli että onkos mies joskus tulossa mukaan neuvolaan että hänkin tämän näkisi.
Sanoin sitten että "oli se jo viime kerralla tulossa, mjtta ei sitten jaksanut nousta sängystä vapaapäivänä aamulla aikaisin."
Ja siitäkös mies sitten hermostui kun olin tälläistä mennyt sanomaan, vaikka ihan tottahan se oli.
No, mies kyllä pelkää että meille tulee jotain sossuja käymään miehen menneisyyden takia, vaikka nykyään kaikki onkin ihan hyvin.
Toisaalta ymmärrän kyllä miksi pelkää sitä, enkä minäkään kyllä halua antaa mitään aihetta millekään lastensuojelu työntekijöille tulla meille tarkastuskäynnille.
Mutta siitä huolimatta en kuitenkaan halua alkaa myöskään valehtelemaan miehen puolesta.
Ja taisi se kiukku osittain johtua myös siitä kun kerroin että saatan joutua TAYSiin äitiyspoliklinikalla tarkastukseen, ja mies sitä sitten pelästyi, ja ajatteli heti että joku on vialla.
Mutta kyllä sitten pyysi onneksi anteeksi ja selitti että kun on töissäkin ollut taas kaikennäköistä, siellä oli eilenkin ollut poliisit muutamaan kertaan.

Niin ja tervetuloa taas uusille !
 
heipsan pitkästä aikaa,kerrankin pääsin aikaisin ylös ja nyt aikaa kirjoitella mitä jaksaa, kauhea väsymys painanut taas... huomen aamulla pitäis lähtee linja-autolla ikeaan haaparantaan jippii! kun vain massu ja jalat kestäis, tänään pitää lähtee kaupungista etsiin itelle kävelykelpoisia popoja. mitkään viime kesäiset kengät ei mahdu edes aamulla jalkaan! |O kiva juttu! ja sitten kaupoissa ei ole mitään muita sopivia kenkiä kuin noita balleriinoja ja mun selkä ei kestä kun ei ole yhtään korkoa. pitäis olla pari centtiä korkoa. nyt pari viikkoa kävellyt tennareilla joissa tasanen pohja ja voi luoja selkää enää ei pysty.

haettiin sitten mulle uus auto. jyväskylästä asti piti ukon kans hakee.. pika reissu 3t suuntaansa. hyvin jaksoin ihme kyllä ja koko ajan ratissa. olihan se kiva saaha uus biili alle. opel astran -00 tdi n ostin. ja vaunut piti eilen kokeilla kyytiin, vähän pelotti mahtuvatko kunnolla vai pitääkö vielä vaihtaa autoa. kyllä ne mahtu tosi hyvin, emmaljunga duo edget sport rungolla kun ei ole mitkään pienet ja sirot! no iteppä halusin ja nyt ne mahtuu tuonne.

neuvolassa kävin pari päivää sitten. kaikki hyvin, kysyin että onko noi pahkurat mahassa ok, ei ollut ennen moisia nähnyt, ens kerralla kuulema lääkäri neuvola ja pitää kysyä sielä. on kohdun reunan yläpuolella rasvapatteja, kivikovia mollukoita rasvaalueella. ihtee imetyttää, kait ne on vain paakkuuntunutta rasvaa! kohdun pituus oli kuulema yli käyrän, jotenkin oli huolestunut mutta ihme kun se ei koskaan voi sitten sanoa mitään suuntaan jos toiseen, aina jää epävarma olo mitähän tuokin tarkoitti.
verenpaineet oli hyvät samoin hg 119.
sain todistuksen kelalle ja hetihän se piti viedä. ja äitiysloma alkaa varhennettuna 9.6 kiva kun sai aikasemmin kun meillä ei kumminkaan töitä ole taas kesän alettua, saa jostain mania. äitiys loma loppuu kyllä aikasemmin mutta sama se kun jään kuiteski varmaan hoitotuelle...

tällaista tällä kertaa!

pekunalle & tuire-maire 23+5
 

Yhteistyössä