ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - huhtikuussa

Nonni, mä ihmettelinki jo aiemmin että miten mua ei oo laitettu tohon sokerirasitukseen vaikka raskaaksi tullessa olin jo melko lihava.. Nytpä sitten uusi terkkari ehdotti sitä, ja ihmetteli myös miten aiemmin ei ole laitettu mua siihen..

Tänään oli siis äitiysneuvola,
sf-mitta oli 20
hemppa 122 (alussa 143)
verenpaine 129/65

Painoa on alkuraskaudesta tullut lisää 5,9 kg. Ja mullahan jäi edellisestä synnytyksestä se 10 kg ylimääräistä.. edellistä raskautta ennen olin normaalipainoinen, nyt alkaa olla sit tota painoa ihan liikaa..

Poitsulta otettiin samalla mitat, ikää on siis viikkoa yli 8 kk. Paino oli 12,1 kg ja pituus vähän reilu 75 cm.. Kuulemma keskiverto 1-veen kokonen...

Vappu: Ukko varmaan menee autoa laittamaan, saa nähdä mennäänkö pojan kanssa molemmat mukaan vai vaan minä.. Mitään kummallista ei olla aateltu tehä.

Koko ajan on nälkä, ja makeaa tekis mieli, ton painon takia nyt ei vaan sit voi enää mässätä.. Päässyt vähän lapasesta toi mun makeen syönti muutenkin.. :C

Kimalle rv 22 ja Pieni mies 8kk+1vko.
 
Täälläkin sokerirasitus ohi! Eka tunti oli tuskallista, kun pyörrytti ja oksetti koko ajan, mutta sitten pääsin makuulle toiseksi tunniksi ja olo oli ihan hyvä kun lähdin pois =) Tulipa sekin koettua!

Kikka meilläkään ei tota kariesta mun käsittääkseni tutkita, mutta hammaslääkärillä kehotetaan käymään raskausaikana (tosin sekin maksullinen käynti).

Kertokaa viisaat noista itkuhälyttimistä. Onko ne nykyään pelkästään paristoilla toimivia vai onko niissä johto mukana? Meillä tulis kuitenkin pääasiassa sisäkäyttöön, niin ei viittis pattereita koko ajan tuhlailla..

misu75 rv 25+1
 
Tervehdys!

Sylkitestistä, sain itse lapun jo heti alusta lähtien, pitäisi sekä isän että äidin käydä siinä testaamassa onko kyseistä bakteeria. En ole vain saanut aikaseksi soitettua ja varattua aikaa.. Kaikki muut olen tietysti hoitanut ajallaan. Muutenkin viimeisestä hammaslääkärikäynnistä on varmaan ainakin kaksi vuotta, hyvä minä ;) ehkä soitan... ensi viikolla..

Nyt alkaa hiljalleen jännittämään, huomenna tosissaan on sokerirasitus ja niin kuin olen sanonut, pelkään hillittömästi verta ja piikkejä.. No laitan ne apteekista ostamani emlat käteen ja pyrin tekemään jotain muuta tai katsomaan jotain kuvia.. Viimeksi laitoin kuulokkeet päähän, tuolia makuuasentoon ja itkin vain hillittömästi :D kolme eri lääkäriä yritti rauhoitella.. lalaa, heille tulee mukavaa huomenna, erityisesti kun suonetkin ovat mitä ovat.. No yritän olla ajattelematta liikaa.. Lohduttauduin ja ostin jäätelöä, kun on niin nätti päivä. Menin istumaan kissojen kanssa parvekkeelle ja katselemaan kun lokit raakuivat. Mieli koheni..täytyy kohta tehdä uusiksi sama.

Torstaina on sitten neuvolassa varattu lääkäriaika. Saa nähdä huomautetaanko siellä sitten taas painostani :D pruut.. ja tosissaan muutamme ennen kesää, ja Jorvin sairaala olisi lähin sairaala, missä voisi synnyttää. Tässä mietin, että pitäisikö yrittää vaihtaa sitten sinne. Eikö se olekin mahdollista vielä tässä vaiheessa? Neuvolan vaihtokin tulee, kesällä sitten on eri täti ohjastamassa..

Ihmiset on sitten jo käynyt synnytysvalmennuksissa, tuollakin kai pitäisi olla mutta ihmettelen että sitä ei ole tarjottu. Missä vaiheessa ne yleensä alkaaa? ja milloin myöhäisintään?

Zinnie 25+4
 
Mandy81:

Molemmat kyynärtaipeet on kipeänä, kun kummastakin otettiin verta
Ole onnellinen, että ei otettu kaikkia samasta. Mulla otettiin kaikki 3 näytettä samasta kyynertaipeesta ja oli sitten kiva olla loppupäivä töissä, kun hiirikäsi ihan kipeenä :(


misu75:

Eka tunti oli tuskallista, kun pyörrytti ja oksetti koko ajan, mutta sitten pääsin makuulle toiseksi tunniksi ja olo oli ihan hyvä kun lähdin pois
Olispa täälläkin päässy huilaamaan. Olis tullu kyllä tarpeeseen, kun jossain vaiheessa alkoi heikottaa :/

Mutta kiva, että teilläkin ne takanapäin, vaikka eihän se niin kauheeta ollutkaan.

Mä en saanut sitten tänäänkään tietää että millasta bakteerikasvua siinä mun virtsassa oli. Soitin tänään neuvolaan niinkun eilen sovittiin, mutta ei se lääkäri ollut kattonut ees niitä mun tuloksia :( Huomiseen menee sitten :kieh:

outiko 25+6
 
Heippa :wave:

Tänä aamuna oli taas neuvolakäynti. Kaikki meni ihan hyvin, painonnousu pysynyt sopivana, hb 130, verenpaine 121/75, sf-mitta 18,5cm ja vauvan syke 130. Kesti vain tosi kauan ennen kuin syke saatiin kuuluville. Istukka oli edessä ja potkuja vain tuli vasten kuuntelulaitetta ja karkuun piti vilistää jatkuvasti =)

Sain myös ne Kela-paperit, synnärin esitietokyselyn ja se bcg-rokotteen kyselykaavake täytettiin. Meille suositellaan tuota bcg-rokotetta, kun mies on kotoisin "vaaralliselta" alueelta (Virosta), ja siellä tulee käytyä myöskin aika usein:LOL: Onko muita, joiden vauvat saavat vielä sen bcg:n? Meillä esikoisen aikaan se kuului rokotusohjelmaankin, mutta poika ja tämä tulokas sai/saa tuon suosituksen takia.

Täällä meilläpäin ei ole ollut neuvolassa mitään puhetta siitä kariestestistä. Vauvathan saavat n. puoli-vuotiaana kutsun hammaslääkärille tai suuhygienistille, niin siellä vastaanotolla on meille molemmilla kerroilla puhuttu tuosta bakteerista, mutta ei ole ikinä mitään testiä otettu. Tuokin varmaan on niin, että eri kunnissa eri käytäntöjä.

Luminella Hauskaa Kreetan matkaa!!! Mihinpäin sinne olette menossa? Me oltiin Haniassa viime vuonna keväällä, tykättiin tosi paljon :)

Mun mies yllätti kivasti viime viikolla ja sain yhtäkkiä matkaliput käteen :heart: Me lähdetään toukokuussa pariksi viikoksi Portugaliin. Tuo varmaan jää kyllä sitten viimeiseksi pidemmäksi matkaksi ennen vauvan syntymää. Odotan jo niin innolla että pääsis lähtemään :D

Nyt pitää alkaa siivoamaan, poika on vielä päiväunilla, niin ehdin rauhassa siivoilla :)

RangaTanga 23+2 :heart:
 
Kyllä on kaikki valinneet/ostaneet hienoja vaunuja :)

Tänään tuli postissa päätös pakkauksesta ja kahden viikon sisällä pitäisi tulla. Toivottavasti tulee se 09, koska tykkäsin siitä enemmän. Vaikka siinä ei ollutkaan niitä kerttis vaippoja, mutta eipä niillä muutamalla nyt niin väliä olekkaan. :)

Painosta muilla on tullut paljon enemmän kun mulla :D Lähtöpaino oli 72 ja sitten se tippui 69 :D Tuli vähän jouluna syötyä ja nyt on paino taasen sen 72 :) Lähtöpainoa en osannu edes tarkalleen sanoa ekalla neuvola käynnillä mutta arvion tuon 69 :D Joten tämän mukaan olisi tullut +3kg. Painoindeksin mukaan pituus-paino on normaali. Mutta kai sitä painoa alkaa tulla jossain vaiheessa sitten oikein urakalla :D

esimaito vai millä nimellä se nyt paremmin tunnetaankaan.. niin täällä on sitä alannut tulemaan n. rv 21 tietämiltä asti. Ei tosin mitenkään runsaasti.. enemminkin jos rintaa puristaa niin sitte tulee.
 
RangaTanga, kiitos kiitos. Mennään Plataniakseen mun siskon ja sen muksun kanssa. Olisin halunnut Kalivesiin, mutta sinne ei ollut enää matkatoimistoilla hotelleja enkä jaksanut ruveta järkkäilemään itse. Yleensä ollaan nyt matkusteltu niin, että ite varattu lennot ja hotellit, jolloin pääsee mihin vaan ja vielä suht edullisesti. Nyt on ihan pakettimatka. Plataniaksesta on vaan 13 km Haniaan, joten siellä tulee varmasti pyörähdettyä ainakin pariin otteeseen loman aikana. B) ihana mies sulla!! Mä just kans vinkkailin miehelle, että olispa ihanaa, kun joskus sais lentoliput käteen. Toivottavasti mut joskus noin yllättää. Minne päin Portugalia menette? En ole ollut kuin Madeiralla, mutta haaveena olis päästä myös käymään manner Portugalissa. Matkaopas -lehdessä oli joskus esitelty joku ihana autoreitti (yht. 1000 km), jonka aikana näkee parhainta Portugalia. Sellainen olisi ihan mahtava päästä tekemään. Matkustelu on kyllä mulla ihan intohimo ja tuntuu että pari kertaa vuodessa ei meinaa riittää -vähenee varmasti nyt lapsen myötä. Mutta siitä huolimatta suunnittelen jo kesän 2010 matkaa ja mies pyörittelee vaan päätään. :D toivottavasti vaan löytyy sit rahat siihen matkaan. Heh!!

Luminella ja matkustaja 24+3
 
Pakko tulla hehkuttaan, kun sain verottajalta niin kivan kirjeen. 1845 euroa palautuksia :) Tulee kyllä tarpeeseen!

Ostin äsken Finlaysonin myymälästä ihanan lakanasetin pikkuiselle <3 Oli vielä tarjouksessa, ei maksanut kun 10 euroa!

outiko 25+6
 
Outiko, mullakin tulossa hyvin takaisin verottajalta. Ehdotuksessa oli vajaa 800 euroa, mutta kun lisään työmatkakilometrit, niin saan takaisin noin 2500 euroa. Viime vuonna oli sama homma. Ja todellakin tulee tarpeeseen!! :) Miehelle tulee takaisin muutama satanen. Ihan kiva!!

Luminella ja matkustaja 24+3
 
Meilläkin meni hyvin nuo verojutut. Mulle tulee vähän alle 800 ja mies saa vähän yli 2000 euroa. Mä sanoin jo, että "pitää" varmaan lähteä johonkin matkalle sitten talvella B)

Luminella Meillä on varattuna asunto Albufeirasta, mutta tarkoitus olisi autolla kiertää mahdollisimman monia paikkoja. Ainakin Lissabonissa ja siellä Euroopan läntisimmässä paikassa olisi tarkoitus käydä. Lisäksi kiinnostaa esim. Sevilla Espanjan puolelta. Onneksi on kaksi viikkoa aikaa, kun tää mun raskaus voi jo vähän hidastaa tahtia ja on meillä nuo kaksi pientä lastakin mukana. Meilläkin on matkailu oikein intohimona, ja jatkuvasti vaan haaveillaan uusia paikkoja. Joka kerta kun oon ollut raskaana, niin meitäkin on mietityttänyt, että väheneeköhän matkailu kun lapsi syntyy, mutta vielä ainakin on hyvin päästy liikkeelle. Tuo Portugali on jo 15. maa, johon meidän 1v4kk ikäinen kuopus pääsee. Saa nähdä kuinka sitten tän kolmosen syntymän jälkeen käy, jaksaako vielä reissata. Ainakin halpalennoilla ja äkkilähdöillä voi vielä saada sopivan hintaisia reissuja.
Jos muuten teillä on aikomus retkeillä siellä Kreetalla, niin kannattaa ainakin Elafonississa käydä. Se oli aivan ihana ranta, kuin paratiisi :heart: Ja samoin Falasarna :)

Zinnie Meillä ainakin esikoisen aikaan alkoi ne synnytysvalmennukset vasta joskus pari kuukautta ennen laskettua aikaa. Neuvolasta sai sitten esitteet, kun se ajankohta oli lähellä. Tokassa ja tässä kolmannessa raskaudessa mulle ei niistä oo puhuttu mitään, mutta ei ne enää tarpeellisilta tuntuisi kuitenkaan. Ekalla kerralla oli hyvä, kun pääsi etukäteen tutustumaan esim. synnytyssaliin.

Mä lähden nyt viemään lapset iltapesulle ja nukkumaan. Sitten saadaan miehen kans katsella elokuvaa. Mies lähtee huomenaamulla Saksaan ja mä jään lasten kanssa neljäksi päiväksi yksin kotiin. Toivottavasti menisi aika nopeasti sitten, on niin ikävä olla erossa pitkiä aikoja.

RangaTanga 23+2 :heart:
 
RangaTanga, pitääkin kertoa kun käytiin miehen kanssa viime elokuussa Portugalissa. Lennettiin Lissaboniin, oltiin siellä eka yö ja vuokrattiin sitten auto jolla ajettiin sinne etelä-Portugaliin, ensin Albufeiraan jossa oltiin yksi yö. Tietty riippuu mistä tykkää, mutta meidän makuun se oli liian "menevä" paikka. Hirveesti kännisiä brittituristeja jotka möykkäs yömyöhään... Voi tietty olla että nyt niitä ei oo niin paljon kun on kevät. Mentiin sitten seuraavaksi yöksi siihen viereiseen kaupunkiin, Faroon, joka olikin ihanan rauhallinen rantakaupunki! Ja siellä oli tosi kiva iso kauppakeskus jossa kaikkea kivaa ostettavaa.
Hyvää matkaa! Tuu sit kertomaan missä kävitte ja miten meni :)
 
Oltiin tosiaan äipän kaa tänään Ikeassa shoppailemassa. Mukaan tarttui vauvalle pari pussilakanasettiä, aluslakanoita, kuviollisia harsoja ja pissasuojia sänkyyn.
Lisäksi äiti oli ostanut vauvalle H&M:sta ihanan valkoisen velurihupparin ja -housut :heart:
Ihana hypistellä uusia ostoksia :)

Meillä meni myös kivasti veronpalautusten suhteen. Melkein kaks tonnia saadaan joulurahaa! Tulee kyllä joka ikinen penni tarpeeseen, kun noita ostoksia näyttää vaan kertyvän ja kertyvän..

Nyt laulamaan masuvauvalle tuutulauluja. Kuulemma voi muistaa tutun laulun synnyttyään. Kokeillaan ainakin :)
 
En oo täällä pääsiäisen jälkeen käynyt ja ohhoh, miten paljon tekstiä.. :) En tosiaan nyt ehdi lukemaan kaikkea joten omaa napaa vaan itsekkäästi,heh..

Me löydettiin uusi asunto!!! Ihanaa, mä olin jo asennoitunut että me asustellaan tässä kaksiossa vielä vuoden verran, mut nyt bongattiin aivan ihana, vasta valmistunut paritalo. Ensi viikolla kirjotetaan kauppakirjat ja saadaan avaimet (muuttaa ei tosin vielä voida, kun pintamateriaalit on hieman kesken vielä). Rakennusyhtiö ottaa meidän vanhan asunnon vaihossa niin tää kauppa on käynyt aivan uskomattoman nopeasti..Mutta joka tapauksessa pääsen sisustamaan lastenhuonetta.. :)

Zinnie, mä sain perjantaina neuvolassa päivät perhevalmennukseen eli se alkaa toukokuun vika viikolla. Eli eiköhän sullekin puhuta siitä seuraavalla kerralla..
 
Myöhäsiä iltoja!

Mä täällä vielä tähän aikaan törötän koneen ääressä. Odottelen kun tuo rakas mieheni lähti hakemaan grilliltä evästä. Kebab ranskalaisia! :p Alko ihan pirusti tekeen mieli joten ei auttanu ku käskee miehen lähtee hakemaan.
Tänään suunnittelin että meiltä saa luvan lähteä tuo kirjahylly kulkemaan. Haluan tv-tason ja sen päälle jonku kivan hyllyn. En kestä enää tuota pölyn kerääjää. Vaikka onhan tässä nyt muitakin raha reikiä ku tuo mut siltikin! Argh!

Vappuna tuskin mitään erikoista tehdään kun mies on töissä. TAAS! Samoten oli pääsiäisen töissä. Kyllä vuorotyö on ihanaa! No me sit varmaan ton esikoisen kans jotain värkätään ja ulkoillaan jos on hienot säät. :)

Kariestestistä ei oo täälläkään neuvolassa mitään puhuttu mutta hammaslääkärissä oon käyny raskauden aikana. Ens kuussa onkin seuraava aika, paikkaavat pari reikää. :/

Hyviä ultra- ja neuvolakuulumisia taas. :flower: Ja ihania masun kuvia. Millonhan ite uskaltautuu laittaan omasta pallosta kuvaa :LOL:

Ja tosiaan meillä taas poika hirveessä räkätaudissa :kieh: Kerkes peräti viikon olla terveenä kun taas alko nenä vuotaan ja yskiin. Johtuiskohan tuosta pölystä mitä ulkona on ihan hirveesti? Itelläki ihan nokka tukossa kun ulkoilemassa ollu. Lisäks täällä on ollut kova tuuli monta päivää et pölyjä on tuolla ulkona kyl ilmassa.

Mut nyt odotteleen "iltapalaa" ja sitten nukkumaan. Jaksaa aamulla lähtee ostoksille.
Kauniita unia! :wave:

äiskä & pikkuinen 24+2
 
Aamuja :wave:

Zinnie, meillä alkaa synnytysvalmennus 15.5 ja samalla käydään perhevalmennuksen loppuosia läpi. Kyselepä neuvolastasi, on tosi paikkakuntakohtaista varmaan :)

Hammaslääkäristä, mulle annettiin ekassa neuvolassa hammashoitajan ajanvarausnumero, johon pääsisi ilmaiseksi tarkastukseen ja keskustelemaan lapsen hampaiden hoidosta. Ja arvatkaapa olenko saanut aikaiseksi tilata sitä :| Nyt ryhdistäydyn, koska en usko että sitten enää heinäkuussa on kiva keikkua siinä tuolissa.

Aurora, onnittelut uudesta asunnosta! Niin ne asiat vain järjestyy :)

Rimpressa, mukava että löysit kivoja ostoksia! Mullakin lähti toissapäivänä hieman mopo käsistä, onneksi ei mennyt kauheasti rahaa :D

Veroista, mulle tulee reilu pari sataa takaisin. Miehellä oli alustavasti 400 euroa mätkyjä, mutta siitä puuttuu matkakorvaukset, eli todennäköisesti menee plussaan puolelle. Aina kivempi näin päin kun viime vuonna saatiin mätkyt :|

Luminella, mukavaa matkaa teille! Mulla harvoin iskee matkakuume, oon enemmän koti-ihminen, mut eilen kun muistelin meidän parin vuoden takaista Samoksen reissua niin alkoi kytemään mielessä, että voi kun pääsisi taas. Se kohde varsinkin on sellainen, että uskaltaisin vauvan kanssa lähteä milloin vain :) Oon vaan niin ylihysteerinen että voi olla parempi olla sen kanssa eka puoli vuotta ihan kotona :LOL:

Maanantaina juuri keskusteltiin tuosta bcg-rokotteesta neuvolassa ja meille sitä ei ole tarve laittaa.

Ja lopuksi vielä onnittelut kaikille hyvistä neuvoloista :) :flower:

Vilma ja Elma 23+5

P.s Minä poksun tänään 22 vuotta, voi päivittää listaan :p
 
Huomenta!

Eilen käytiin miehen kanssa katsomassa kaverien vauvaa joka on nyt viikon ikäinen.
Oli se kyllä jotenkin tosi pienen näköinen, jotenkin tuntui ettei sukulais lapset oli niin pieniä olleet.
Sen äidin kanssa siinä juteltiin ja sanoi että kaikki 56 cm vaatteetkin ovat ihan liin isoja vielä.
Ja tuore isä kertoi että ei ole vieläkään oikein tajunnut että se vauvaa ihan oikeasti on nyt siinä, eikä ole lähdössä minnekään.
Sanoi että jotenkin koko ajan ajattelee että ei se siihen jää kun on kuitenkin heille vielä niin uusi tilanne etteivät ole enää kahdestaan.
Mutta se on kyllä hyvä kun asuvat melkein meidän vieressä, ja vauvoillekin tulee vain 4 kuukautta ikäeroa, niin voidaan sitten viettää yhdessä aikaa.
On vauvoistakin sitten vähän isompina seuraa toisilleen.
Oli kyllä hankala tilanne kun emme ole kertoneet heille että meillekin tulee tyttö, ja sitten tämä äiti jotain puhui vaatteista vähän siihen tyyliin kuin olisi tiennyt kumpi meille tulee.
Koitin siinä sitten vastata siihen tyyliin etten paljasta kumpi on tulossa, ja sitten oli kotona vielä pakko kysyä mieheltä että onko se mennyt kertomaan, koska vaikutti siltä että olisivat tienneet...

Mutta jos taas menisi syömään jos vaikka pysyisi jugurtti sisällä..
Mulle kun on ilmeisesti tullut tuo pahoinvointi takaisin, ainakin lievässä muodossa.
Aamulla kun join kahvia sain koko ajan nieleskellä että pysyi sisällä.
Kun nyt ei vaan taas menisi pahaksi :headwall:
 
Joku kirjoitteli (tyttönen90?) että ei ole tuulut paljoa painoa alkupainosta. Mulla sama tilanne. Ensin tippui paino ja nyt on sit tullu 2kg lähtöpainosta. Toivottavasti ei ihan hirveesti tuliskaa painoa...tai ylimäärästä painoa. Tottakai paino väkisinkin nousee ku maha kasvaa.

Veronpalautuksia mulle tulee 1200?+matkakorvaukset ja mies saa 1700? takas et ihan kivat rahat. Luultavasti rahat käytetään johonkin tarpeelliseen tai pistetään säästöön. Olis ihanaa päästä lomalle, mutta nyt ei ole varaa kun meidän täytyy saada yläkerta asumis kuntoon vauvaa varten. Ei olla vielä koskaan viiden vuoden yhdessäolo aikana päästy kahdestaan lomalle :LOL: ehkä se päivä vielä joskus koittaa.

Pitiköhän mun vielä muuta kirjoitella...ei kai.

jenzka 22+0
 
Huomenta!

Paljon onnea vilmalle! :flower:

Synnytysvalmennus on meillä sitten nykyisin verkossa. Sairaalaan pääsee puoleksi tunniksi tutustumaan. Taas säästetään vähän turhan tärkeistä asioista mun mielestä.

bcg-rokotetta ei meilläkään tarvitse laittaa.

Veroehdotukset tulee meille taas varmaan viimeisenä.

Onnea aurora uudesta asunnosta! Meilläkin tulee tässä kaksiossa olemaan vamaan hieman tiukkaa mutta me ollaan itsepäisiä eikä muuteta. :headwall:

Vappuna varmaan grillaillaan ja ollaan kotona. Mä menen sitten viikonlopuksi töihin.

Vitsi että mulla hitsas eilen kiinni mun pomoon. Vähän aikaa jaksoin sen kanssa väitellä mutta sitten totesin että eihän se kyseinen asia enää mua kauan haittaa. Mä vaan olen tottunut että esimies tekee asiat niin että työntekijöillä olisi mahdollisimman helppoa eikä niin että itsellä olisi mahdollisimman helppoa. Ekan kerran sanoin työkavereille että onneksi mulla ei ole enää kun reilu kuusi viikkoa töitä!
Ja kiva kun mun kurkku on kipeä ja nenä tukkoinen kun olen onnistunut flunssaa välttämään. Ollaan nimittäin huomenna lähdössä sinne Ruotsiin ja mä olen odottanut sitä jo vaikka kuinka pitkään. Mä lähden sinne vaikka pää kainalossa, koska haluan soppailemaan. No toivottavasti tää olo menee ohi!

Olipas kauhea valitusviesti otti vaan tosissaan pomo päähän! Mä siis menen huomenna aamulla töihin ja töiden jälkeen lähdetään sinne laivalle joten palailen sitten seuraavan kerran vamaan lauantaina! :wave:

Päksäkkä 24+1
 
Heippa! B)

Onnea Vilma! :flower:

Veroista Minä sain jo valmiiksi palautusta muutamia satasia + matkakulut vielä päälle joten todella mukava potti saada sitten joulun alla! :D Veikkaan että suurin osa rahoista menee säästöön ja osalla ostan joululahjoja..

Vappuna Ollaan joko kotosalla tai mennään minun vanhempien luo, sinne ovat ainakin pyytäneet syömään ja iltaa viettämään...Simaa ajattelin nyt tehdä ekaa kertaa tulevana viikonloppuna, katsotaan onnistuuko :LOL:

Synnytysvalmennus täälläkin nykyään netissä, todella typerää....eikö niitä säästöjä oikeasti ole voitu tehdä mistään muusta!?!

Jeppis & Pikku-papu 24+4
 

Yhteistyössä