ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - huhtikuussa

sunnuntaita..
tervetuloa joukkoon brunette..
mukavaa kun palasit takasin linjoille omppuli74..
on tullut siivottua koko päivä.. tai no vähän väliä oon käyny lepäilemässä tietokoneella..heh.. tein vaate huoneeseen inventaariota.. neljä pussillista vaatteita lähtee kellariin odottelemaan meikäläisen pienentymistä entisiin mittoihin.. toivon mukaan niihin vaateihin viellä joskus mahdun..:D toki meni paljon semmoisia venyviä mitkä viel olis menny mut ei viitti venyttää pilalle niitä..
vitsi ois hirvee sisustus vimma haluisin uudet matot ja verhot joka huoneeseen.. sekä uuden tv-tason olkkariin sekä makkariin.. mutta kun kaik maksaa.. eikä viittis koko ajan olla kaikkea osamaksulla ostamassa..
huomenna aattelin mennä viemää nuo kelan paperit saapi nähä kumpi pakkaus tulee.. ihanaa kun pääsee näpräilemään niitä vaatteita sitten.. =) hoitopöytä pitäisi kyllä vielä hommata.. mielellään semmoinen mihin saisin sitte nuo meijän pikkaisen vaavin vaatteet kun vaate huoneessa ei ole oikein tilaa.. tällä hetkellä jo ostamani vaatteet on pusseissa ja runnottunu kaappiin.. aattelin että sitten vasta pesen ja silitän ne kun saa jonkin paremman säilytys paikan niille..
vitsi on kyllä tullut mässäiltyä taas.. eilen käytiin hesessä, no onneksi tyydyin juusto ateriaa vaikka mega-ateriakin vähän houkutti.. heh ja karkit ja jätski on maistunut nyt viikonlopun aikana.. no onneksi toissapäivänä kun käytiin pitseeriassa otin vaan tonnikalasalaatin.. =)
siinäpä taas vähän omaa napaa.. :D

piritta ja moggulaa 23+1
 
Hei kaikille! Toivottavasti teillä oli mukava viikonloppu!

Omppuli, mukava kun oot täällä kirjoittelemassa, ja tsemppiä täältäkin. Eroaminen vaatii raskaana ollessa todella paljon. Itse olen sitä miettinyt, mutta vielä en ole uskaltanut. Ja tietenkin se nyt on miehestä kiinni.

Outiko olin juuri Kotiteollisuuden keikalla, ja sen lämppärinä oli joku eriiiittäin kovaa ja "bassoista" musiikkia soittanut bändi. Huomasi, että sikiö ei tykännyt tästä lämppäristä, potki ja myllersi, mutta Kotiteollisuuden aikana oli jo vähän rennommin. en tokikaan ollut aivan edessä, noin 20-30 metrin päässä bändistä. Kannattaa varautua, että sikiö voi potkia niin, että täytyy välillä istahtaa johonkin.

Mandy mulla myös mietteissä tuo Provinssi. Tarkoitus oli ennen raskautta mennä 3ksi päiväksi, mutta nyt jos yhtenä päivänä sitten kävisi. Kaverini oli vuosi sitten Provinssis, suurinpiirtein samoilla viikoilla (heinäkuus LA), ja sanoi ettei muuten mitään ollut, mutta piti varoa välillä juopuneita. Mutta kuulemma hyvin ottivat muutkin rokkailijat huomioon raskaana olevan. Jotenkin se musiikki ei ole niin "lujalla" Provinssissa, jos ei ole ihan edessä tai kaiuttimien kohdalla. :) Ulkoilma varmaankin vaikuttaa.

Painosta, se on noussut täällä ihan liikaa. Vatsa on kasvanut ihan yhtäkkiä, ja paljon, ja paino on noussut jo kilon viime neuvolasta (alle 2 vkoa sitten). Olen syönyt karkkia ja muuta mässyä ja paljon. Nyt pitäisi ottaa itseä niskasta kiinni, ja vaihtaa hedelmiin. Onko mitään "herkkua" mikä veisi tuon älyttömän makean nälän pois? Kun ei liikkumaankaan pääse enää aivan niin hyvin liitoskipujen vuoksi.

Vielä oli varmasti jotakin kommentoitavaa.. Tilasin isyyspakkaukseen 3 kuubalaista isoa sikaria. :) Saa mies sitten muutaman ystävän kanssa "vetäistä" vauvan kunniaksi. :D

Vaavitar + tintta ja rv24..
 
HEIPPA TAAS! Täällä vihdoin muuton jälkeen ja kaiken muun hässäkän. Eli siis oon kuukauden ollu lähestulkoon pois 28.3 viimeksi kirjotellut. Kaikki loistavasti vauva potkii ja tosiaa luku urakkaa on se 50 sivua noin. :D Että suosiolla anteeksi vain teen niin että luen vaan viikon takaiset...Tulin vain ilmoittaa että edelleen elossa ja nyt siis alan taas oleen aktiivinen. :)

Beebee & baby 24+3
 
Heippodeij!

Siinäpäs se viikonloppu meni. Mies ollu töissä koko viikonlopun kun tekee vuorotyötä. Mulla on hirvee väsy ollu koko päivän. Alotin sillon torstaina sen rautakuurin (Retafer) ja nyt väsyttää ihan sikana enkä kyllä mitään muuta keksi mistä vois johtua. Nukkunukki oon hyvin. Mullahan oli laskenu hb 137-->114 ja ei ollu kyllä minkäänlaisia oireita siitä ennen neuvolaa. Mutta nyt sitte väsyttää ihan kauheesti eikä jaksa yksinkertasesti juuri mitään tehä. Ja toiseks mullon maha ihan kovalla. Sekin johtuu varmaan tosta raudasta ku ennen alotusta ei ollu minkäänlaista ummetusta. Ajattelin vaihtaa valmistetta josko olis apua.
No jospa huomenna olis parempi päivä taas, nimittäi pakko siivota. |O

Vaunuista Ollaan nyt päätetty että ne tuplat hankitaan ja kovasti oon netistä niitä katellut mutta saas nähä sitte millasiin päädytään. Ei ainakaan kovin hintaviin :LOL:

Onnea ultra- ja neuvolakuulumisista :flower: Ja uusille tervetuloa minunkin puolesta :)

Täällä ei oo vielä ainakaan tullut esimaitoa. Esikoisesta tuli vasta ihan viimeisillä viikoilla joten jospa täällä alettas ruutailla sillä sitten loppu ajasta :LOL:

Täällä kans ikkunoiden pesusta haaveillaan. Sais vaan joskus aikaseksi. Esikoinen (1v4kk) just siinä ihanassa iässä että on sormenjälkiä joka ikkuna ja peili täynnä, lisäksi nyt oppinu "sylkemään/pärryyttään" niin että kuola roiskuu. Joten ikkunan pesu olis paikallaan. :LOL:

Mut nyt vois lähtee iltapalalle ja nukkumaan. Kauniita unia :wave:

äiskä87 + pikkuinen 23+6
 
Iltaa tai yötä :)

Viikonloppu meni siivotessa, vasta tänään sain kaiken tehtyä... Mieskin sai raivattua romunsa pois parvekkeelta et saadaan ens viikolla ilmojen lämmetessä pestyä partsin lattia ja laittaa sitä muutenkin kesäkuntoon :)
Selkä oli eilen hiton kipeä imuroinnin ja moppauksen jälkeen, mutta ihme ja kumma, ettei supistellu ku yhen ainoan kerran eilen siivouksen jälkeen, ja kivuttomasti siis. Ja pääsin sentään aamulla sängystä ylös ilman et särki hulluna selkää :) Mut iskiashan tuo vaivaa koko ajan, välillä tosiaan siivouksen ym raskaan homman jälkeen vaivaa paljon mutta jos lepään, niin vähän rauhottuu kipu kuitenki.
Muutenki viikonloppu meni ihan hyvin :)

Onnea Heidi poikalupauksesta :heart:
Hyviä ultra- ja neuvolakuulumisia jälleen =)

nasu Hyvä että kaikki oli kunnossa :)

Tervetuloa Brunette73 minunkin puolestani :wave:

Täällä tuntuu välillä jotkin vahvat vauvan liikkeet lujilta, siis jos istun vaikka selkä kyyryssä, huonossa ryhdissä siis ja sit potkasee jonneki ni saattaa tuntua ikävältä mut ei niin hirveen. Vahvat liikkeet kuitenki on :)

outiko Mulle ei auta panadoli yhtään tähän iskias kipuun. En oo sit muuten yrittäny lievittää kipua ku vaan lepäämällä. Ja se on sit auttanu vähän.

Esimaitoa tulee täälläkin jo, minä arvelinki et noin puolen välin jälkeen alkaa tulla ni niinpähän kävi ;) Muissakin raskauksissa alkanu puolen välin jälkeen vuotaa ni niin teki nytkin :) Ei vielä kuitenkaan suojia tartte käyttää, vaikka eilen mies huomasi mun siivotessa et mulla oli tullu rintsikoiden ja paidan läpi vähän maitoa, kivat maitotahrat tissien kohilla :D

Jaksamisia sulle omppuli :hug:

Mun ei oo vielä tarvinnu alottaa rautatablettien syömistä, katotaan sit ku neuvola on 29.4. et tarviiko alottaa rautaa. Mut edellisissä raskauksissa söin obsidan tabletteja ja niin syön nytkin, ku tarvii alottaa ne. Niitä onkin vielä jälellä tuolla kaapissa. Ni ei tartte heti mennä ostaa lisää.

Pitäs itekki jonain päivänä ottaa ja [/b]pestä ikkunat, luultavasti ens viikolla ku ilmat pitäs alkaa lämmetä. Himottaa jo vaihtaa keväisemmät verhot olkkariinki, tytön huoneeseen ja meidän huoneeseen vaihdoin jo ja sisäpuolelta pesin ikkunat mut pitää neki pestä sit kunnolla ku pesen kaikki ikkunat.

Nyt jos lähtis makkarin puolelle lueskelee ja olee lähellä tuota miestä ku tuossa jo minua hoputtaa :heart: :D

Mut hyvää yötä kaikille!

mertsu 22+1 (eilenki taas poksahteli) :heart:
 
huh huh.. kyllä on taas tullut tekstiä! :)

Meillä kaikki mennyt hyvin, etenkin iltaisin tunnen kun makoilee sohvalla että joku siellä masussa myllertää. Mutta heti kun laittaa käden masulle niin kaikki loppuu :D Joten liikkeitä en oo tuntenu vieläkään masun päältä..

Masu rv 23+0


Tyttö ja Sintti 23+2
 
Heippa taas!

Viikonloppu meni taas liian nopsaan, tuntuu ettei nyt millään saisi itsestään irti työmotivaatiota...Kesälomaa odotan jo ihan mielettömästi, nyt siis vielä reilu 6vkoa töitä...blaah :(

Esimaitoa ei ainakaan vielä ole tullut....Rinnat on kasvaneet aivan valtavasti ja nyt on reilun viikon ajan lapaluiden välistä ollut lihakset tosi kipeenä ja niskoja särkee, ei kiva...

Onko muuten kukaan käyttänyt vielä mitään välilihaa "vahvistavia" voiteita?? Mulla on ollut kaapissa jo reilun kuukauden sitä ceridal lipolotionia mutten vieläkään ole saanut aikaiseksi sitä käyttää, onko kenelläkään ko. tuotteesta kokemuksia aikaisemmista raskauksista?

Jokunen uusikin oli tullut mukaan, tervetuloa!

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! =)

Jeppis & pikku-papu 24+2
 
Hellurei!

Mä oon ihan kipee.. Viime yö meni taas supistaessa.. Kpeitä nuo ei ole, mutta havahduttavat hyvin unesta.. Siihen päälle vielä toi heräilevä vauva niin soppa on valmis! Mulla särkee häpyluuta tosi paljon, ihan kuin olisi repeämässä liitoksistaan, ja tuntuu kuin joku työntäisi puukkoa alavatsaan kun nousen ylös esim. lattialta.. Välillä meinaa oksettaa kun tohon alapäähän ottaa..

Pahin on kun nostan poikaa, joka on taas selkeästi nostanut painoaan siitä edellisen mittauksen 11, 7 kilosta.. päivä päivältä painaa enemmän, ei konttaa vielä, saati sitten seisois tai pääsis minnekään itse kiipeämään.. Joudun siis nostella häntä koko ajan ja kiikutella paikasta toiseen.. Illat on sitten pahimpia, kun koko päivän ajan nostellut poikaa.

Nyt pitäisi sitten alkaa siivoamaan, mä en jaksais.. Oikeastaan ei mulla niin väliä ton jaksamisen kanssa ole, mutta nyt on tosiaan alkanut pelottaa pienemmän puolesta muutenkin, levätä tahtoisin ihan hänen takiaan.. Kertokaa miten se käy? Lepääminen ja siivoaminen ja lapsenhoito samaan aikaan? Olen yhden päivän ollut siivoamatta ja tää asunto on taas sellanen hävityksen kauhistus että huh!

Katotaan saanko ton masukuvan tänne..



Jatkan muokkauksella.. Sainpa sain.. Ensimmäinen kuva vatsasta mitä pääsin tänne näyttämään.. :D Oon mä siitä ylpeä, mutta pelottaa niin vietävästi että millainen se on lopussa, kun puolessa välissä on jo ton kokonen, saman kokoinen kuin esikosta viimesillään...

Juu, mutta yritän keretä enemmän käydä taas täällä!

Kimalle rv 21+6 (?) ja Pikkuäijä reilu 8-kk
 
Maanantai ja töissä iloisin mielin...

Viikonloppu meni niin ihanasti.. Ostettiin hieno lipasto ja eilen sain ison ison säkillisen (ison jätesäkin kokoinen) vauvan vaatteita.. nyt ei ainakaan tarvi enää mitään vauvanvaatetta ostaa ku kaikki on.. Laitoin vaatteet sitten ihanasti lipastoon. (sisko pesi kaikki vaatteet) mun tehtäväksi jää sitten niitten silitys sitten ku lähebn äippälomalle))

Painosta mulle on tullu valtavasti painoa, varmaan jo noin 17 kg, mutta suurin osa on turvotusta... mun jalat on turponeet aivan älyttämästi. :'( :( se harmittaa ku ne on ihan sen näköisiä ku niihin on valutettu nestettä ja ne just ja just poksahtaa... :D

Esimaitoa ei ole tullut ollenkaan.. joskus kyllä noin viikolla 22 tuli jotain märkää (tosi vähän) yöpaitaan... mutta ei oo enää tullu...

Anna ja masukki 26+3
 
Maanantai-aamua!

Ensiksikin Omppulille :hug: ja tervetuloa takaisin!

Kimalle84 samat huolenaiheet, kuinka valtavaksi sitä sitten lopulta paisuukaan, mutta ihana maha! Itse kanssa miettinyt miten suuri onkaan viimeisillään, kun nyt samaa kokoa kun esikoisesta loppumetreillä...
Ja yritä levätä, se on vaikeaa, kun tekemättömät asiat painavat, mutta nyt on tärkeintä sinun jaksaminen ja hyvinvointi, ei siivous. Ja luulen, että saman ongelman kanssa tuskailevia löytyy monia. Kuten minä itse myös.

Ja s-lomalle sitten jouduin, tosin en supistusten vuoksi vaan selkä sanoi sopimuksen irti, kuten esikoisen odotusaikanakin. Olisin itse toivonut vielä voivani palata töihin, mutta lääkärin mielestä turha toivo. Eli yhtäkkiä, kotona taas. :/

Hemoglobiinista oli kirjoittelua, tai rautavalmisteista. En voi olla "sekaantumatta", olen varmaan puolet elämästäni syönyt rautaa. Ja Obsidan taitaa olla vatsaystävällisimpiä, nyt olen kokeillut Floravitalia ( ent. krauterbluftsaft tms ), toimi esikoisen odotuksen aikana parhaiten, nyt tulos oli laskeva. Seuraavaksi Fexin, edelleen laskusuunta ja nyt Maltofer-tipat. Ja koko ajan lisäksi Multitabs-raskaus jossa rautaa vähän. Jatko onkin sitten hämärän peitossa, menen loppuviikosta verikokeisiin, koska vihdoin lääkärikin sitä mieltä, että jotain vikaa jossain, kun ei nouse. Joten sokerirasitus ja muita verikokeita luvassa :(
Alkaa olla toi rautavarasto kaapissa melkoinen, kun koko ajan vaihdetaan valmistetta. :x

Tänään pitäisi mennä ostamaan vaatekaappia tulokkaalle, että saisi pikkuiset vaatteet pois varastosta. Voi sitten taas laittaa esikoisen talvikamppeet varastoon odottamaan seuraavaa käyttäjää. Alkaa tulla todemmaksi tämä odotus, kun vauvalle alkaa tekemään hankintoja! :heart:

Niin ja uusille tervetuloa myös minun puolesta! :wave:

Treelo 26+1
 
JEEE, JEEEE, JEEEEEE!!!!!!! Neuvolassa kävin ja ette ikinä arvaa, pissa oli puhdas ekaa kertaa koko tän munuaissession aikana!! Vielä perjantaina siitä löytyi vaikka mitä, mutta nyt täysin puhdas ja oli kyllä reilun pari tuntia muhinut rakossa :D Ja äitipolille soitteli terkka niin lupasivat nyt hoitaa sen kutsun mulle sinne mahd.pian.

Muuta:

RR: 136/94 (kotona normaali)
Paino: 245g/vko
Hb: 109 pitää aloittaa lisärauta
Syke: 150+ vaihteli kuulema hyvin
Liikkeet ++
Kohdunpohja: 20, eli keskikäyrällä.

Omppulille, tervetuloa takaisin! Voimia ja jaksamista sinulle :hug:

Esimaidosta, mulla alkoi maitoa tihkumaan välittömästi sen jälkeen kun olin ollut yön siellä osastolla :LOL: Varmaan ne vauvat siellä provosoi sitä.

Painosta, mun alkupaino on hieman hakusessa kun en oo koskaan ole ollut kovin innokas puntarissa kävijä. Normaalipainon alarajoilla on aina painoindeksi ollut joten ei haittaa vaikka kiloja tulisikin. Luultavasti n. reilu kolme kiloa on tullut tähän mennessä, mutta ehtiihän tuo vielä nousta :)

BB, tervetulo toivotukset vielä tähänkin pinoon!

Nyt en muista enää muuta mitä piti kommentoida :) Olen tänään saikulla työharjoittelusta kun viikonloppuna nousi kuume ja ilmeisesti jonkin sortin keuhkoputken tulehdus on myös. Jos ei ala pikkuhiljaa helpottaa niin lääkäriin kai se on lähdettävä. Sais kyllä hetken aikaa olla semmoinen vaihe tässä raskaudessa että olisin tervekin...

Mutta nyt aamukahville!

Vilma ja Elma 23+3
 
Heips kaikki :) :flower:

Tilattiin just äsken vaunut. Jovi Air 08 vaa 289e http://www.lastenturva.fi/kauppa/product_info.php?products_id=254 . Ne F7 vaunulasta olis ollut kans hienot, mutta siinä on aika pieni tavarakori.. Noi Jovit kestää 8kg ostoksia.. ;) ja tos Jovissa on kova kantokoppa jota voi sit käyttää ensi/matkasänkynä vauvalle.

Vitsi ku alkaa särkee alamahaan ku kävelee.. ja iskias molemmissa jaloissa välillä kipuilee.
Kauhee ummetus.. vaikka ottanut 1-2dl levolacia jo.. :whistle:

Meelaie & Papu 25+3
 
meelaie Mekin ostettiin Oran vaunut. Melkein samanlaiset kun noi mitkä teillä, mutta meillä on se heittoaisa vielä lisäksi eli ei oo ihan sama malli. Vaikuttaa tosi tukevilta ja muutenkin hyviltä.

Täälläkin kärvistellään taas töissä selkäkipujen kourissa :( mutta ei auta. En kehtaa saikkuakaan pyytää.

Vois tänään soittaa neuvolaan, jos niillä ois vaikka jo mun sokerirasitus tulokset.

Outiko 25+5 ( tänään laskettuun aikaan tasan 100 päivää)
 
Heippa ja aurinkoista viikon alkua kaikille! =)

Minäkin olen vihdoin viimein käynyt rakenneultrassa viime viikon lopulla. Pikkuinen oli kasvanut jo kovasti ja koon mukaan mennään kaksi viikkoa laskettua aikaa edellä. Vaikken olekaan edessä olevan istukan vuoksi juuri liikkeitä tuntenut, niin kyllä siellä kohdussa melkoinen myllerrys ja liike oli meneillän. Kaikki rakenteet olivat kunnossa ja sukupuolta ei kysytty, koska mies haluaa pitää jännityksen loppuun saakka (minä poikkeuksellisesti joustin tässä asiassa).

Tänään oli aamulla neuvola. Painoa on tullut yhteensä neljä kiloa koko aikana, josta olen kyllä tosi iloinen ettei tuon enempää ole tullut. Verenpaine oli 70/120 ja virtsa puhdas. Sikiön sykkeet 150 ja kohdunpohjankorkeus 22, joka on yläkäyrällä. Mulla ei ole ollut yhtään lääkärineuvolaa ja sain peruutusajan torstaiksi. En nyt kauheasti tunne tarvetta lääkärikäyntiin, mutta kaipa on hyvä, että edes kerran joku tutkii paikkoja. Omalla lapsettomuuslääkärillä mennään kyllä käymään kesäkuussa hänen toivomuksestaan.

Tuskailen kotona lopputyöni parissa. Kumma kun päässä liikkuu kaikkea muuta paitsi opintoihin liittyviä asioita. Jos on myynnissä, niin ostaisin vähän käytetyn keskittymiskyvyn! Jos sellaisen saisi, niin valmistuminen voisi olla kesäkuussa tiedossa. Ja kun opinnot olisi ohi, voisi hyvällä omalla tunnolla aloittaa vauvantarvikkeiden yms. hankkimisen. Vielä en ole mitään ostanut, vintiltä esi-isien varastot vain kartoittanut.

Voikaa hyvin!

Vuokko 21+0


 
Meelaie, kauniit vaunut ja oikein tukevan näköiset :)

Outiko, älä liian kipeänä ole töissä. Mä olen joutunut nyt opettelemaan lepoa kun on ollut ihan pakko ja se tekee kyllä hyvää. Jos et pysty olemaan töissä niin sitten et pysty. :hug:
 
Vuokko, kiva kuulla että teilläkin oli rakenneultrassa kaikki hyvin :heart: Opinnot ei jaksa täälläkään kiinnostaa tippaakaan. Yritän tsempata itseäni niin, että kun vaan vielä toukokuulle jaksan niin sitten pääsisi lomalle. Ja syksyllä teen just sen verran kursseja kun vaan jaksan, en yhtään enempää.
 
Heippa taasen!

Tenttistä tulin juuri, eipä enää paljon koulua tänä vuonna jäljellä. Kontaktitunteja vissiin lähemmäs viisi. Voi hiljalleen siis rentoutua (eli toisin sanoen pakata uutta asuntoa varten, siivoilla vanhaa, tehdä paperitöitä).

Painosta tosissaan mullekin on tullut vähän liikaakin noita kiloja. Ootan taas "kauhulla" mitä neuvolatäti sanoo ensi kerralla kun näemme :D Päälle 10kg enemmänkin luultavammin nyt. Sen kyllä huomaa, kun pitää mennä niin hengästyy helpommin :D Jotenkin olen kuitenkin saanut itsestäni niskasta kiinni ja käynyt tosissaan ulkona muutamia kertoja kunnon kävelylenkkejä tekemässä, sekä polkenut töihin. Iskiaskivut on täten jonnekin hävinnyt, ilmeisesti tuo auttanut vähän. Myös kun luen jotain lehtiä/kirjoja nostan jumppapallon sängylle ja laitan jalat sen päälle :p on vähän turvonnut nuo jalat.. ja kädetkin ilmeisesti on (kihlasormus jo aikoja sitten poistunut sormesta)

Jokapäivä tuo pikkainen potkii mahassa, kivalta se tuntuu, mutta pikkuhiljaa potkut voimistuvat ja tulevat ei niin kivoihin aikoihin :D Olin tuossa siskoni synttäreillä vkl, monet kädet olivat koko ajan mahani päällä kun halusivat tuntea potkut. Ihan mukavaa, mutta alkoi myös ahdistaa se väenpaljous ja että joku roikkui aina mahassa :)

Kohta on vappu, mites ihmiset on ajatellut sitä juhlistaa? Menemme ukkelin ja ystäväpariskunnan kanssa mökkeilemään ja teemme hyviä ruokia ja pelailemme :p Ei enää jotenkin jaksa mennä ja rellestää tuolla "kylillä" tai kaupungilla. Helsingin ja Tampereen vaput nähty, nyt voi ottaa rauhallisesti :)

No joo, täytyy kai tästä lähteä ostamaan viikon ruuat.

Zinnie 25+3
 
Soitin neuvolaan sokerirasitustuloksista. Olivat kuulema ihan normaalit. Mulle noi luvut ei vielä kerro mitään, mut jos joku fiksumpi osaa kertoa jotain enempi niin mieluusti kuulisin.
Eli paastoarvo 5.0
1h arvo 6.5
2h arvo 6.3

Kävin sitten samalla siellä myös virtsakokeessa ja mulla oli ollut jotain bakteerikasvua. Ilmeisesti sitten saan lääkkeet virtsaputkentulehdukseen. Selviää huomenna, kun sain lääkärille soittoajan. Ihmetyttää vaan, kun ei oo ollut mitään oireita. Nuorempana ollut useempikin "virtsis" ja luulis että olisin oireet nytkin huomannut.
Toi virtsakoehan pitäs ottaa jo alkuraskaudessa, mutta jostain syystä ei sitten multa oo otettu aiemmin (prkl) mutta hyvä että nyt kuitenkin selvis. Tiiä sitten miten kauan jo ollut, kun ollut oireettomana.

Outiko 25+5
 
Hyvä outiko, että huomattiin, noi bakteerithan monesti aiheuttaa supisteluja, joiden takia munki pissa on moneen kertaan syynätty. Muistelen, että sullakin jo niitä on ollut. Musta vaikuttaa normaalilta arvoilta, mitä oon siskoa kuunnellut. Diabeetikollahan käsittääkseni nuo nousee sellaseen 10 helposti ja siis tarvitaan insuliinia. Ja taas tuo paasto voi olla tosi alhanen, alle 3 taitaa olla jotain vaaraa. En nyt tarkasti näitä muista kyllä.

Meikällä lääkäri keskiviikkona, joskin voin jo huomisesta olla pois, kirjottavat sit takautuvasti saikun. Tänään ollut parempi päivä, vain pari kivutonta supparia, eli ihan normaalia. Varmasti viikonlopun lepo vaikutti. Kuitenkin jo puhuin töissä asiasta ja suhtautuivat kyllä yllättävän hyvin. Lieventää huonoo fiilistä, kun ymmärtävät. Taitaa olla mulle vaan vaikeeta luopua omista hommista, vaikee huomata, että ilman minuakin tullaan toimeen :p

Ihanaa aurinko paistaa ja tosiaan vappu on ihan ovella. Meidän vappuun kuuluu, yllätys yllätys herkuttelua. Ollaan aina vapun päivänä pyöräilty kaupungille syömään kesän ekat ulkojädet ja ostaan metrilakua. Nyt sama, mutta ilman pyöräilyä :) Grillikausi aateltiin tollon avata ja herkut räätälöidään sen mukasiksi.

Permis ja Veikko 23+0
 
Onpas ihmisillä isoja mahoja! Mun on vieläkin niin pieni että kun työpaikalla sitten palaverissa ilmoitin jääväni äitiyslomalle, niin ihmiset olivat ihan ällistyneitä :D Ja hitsit tässä ollaan sentään jo kuudennella kuulla. Tuntuu että oma maha on vielä tosi alhaalla kun monella tuntuu olevan jo aika korkealla. Vaikka siis kohdun korkeus on ihan täsmälleen tuolla neuvolakortin käyrällä.

Samoin olin yksissä juhlissa joissa oli odottava äiti jonka laskettu aika oli pari viikkoa omani jälkeen ja kaikki onnittelivat häntä mutta minua ei kukaan...

Paino on noussut aika vähän, yhteensä alle neljä kiloa (tosin ennen raskautta oli myös painoa neljä tai viisi kiloa enemmän kuin tavallisesti, eli jotain 58 kiloa), ja nyt toivottavasti pyöräilykauden aloittaminen pitää sen vielä paremmin kurissa. Ruoka kyllä maistuu! :p

Mitenkäs muut, vieläkö pyöräily sujuu vai onko jo masu tiellä? Mun pitää varmaan jossain vaiheessa ainakin nostaa ohjaustankoa niin saa vähän pystymmän ajoasennon.

Hemppa oli laskenut 136 -> 126. Ei oo ikinä ollut näin alhaalla! Tosin ei väsytä eikä muutenkaan haittaa. Luulin että Berocassa on rautaa kun olen sitä syönyt mutta eipä näytä olevan, joten ostin raskausvitamiineja.

Poikanen potkii kivasti, mies tunsi potkuja ekaa kertaa tuossa viikko sitten. Yleensä eivät kyllä päällepäin kovin hyvin tunnu. Potkiminen yleensä alkaa vasta myöhään iltapäivällä, taitaa olla aamu-unista sorttia :D
 
Outiko, tosi hyvät nuo sinun arvot. Ihan viitearvojen sisällä :) Mulla otetaan joka kerta tuo bakteerinäyte neuvolassa, koska olen niin paljon sairastanut virtsatulehduksia nuorempana. Hyvä, että huomattiin niin saat lääkkeet :)

Maaria, ei mullakaan ole erityisen iso maha. Eihän esikoista odottavilla välttämättä kasva maha kovin isoksi ja onhan se muutenkin tosi yksilöllistä :)

Vapusta, menen vapunaattona ja vapunpäivänä suorittamaan opinnäytetyöni toiminnalliset ryhmät, mutta aattona ajateltiin käydä ystäväpariskunnan kanssa jossain syömässä. Ihan rauhallisissa merkeissä varmaan :)
 
permis Joo, mulla tosiaan ollut niitä supistuksia. Voi olla että johtuu tosta bakteerikasvusta. Hyvä että nyt havaittiin asia niin saa lääkkeet jne. Tietty tältäkin ois voinut välttyä jos se virtsakoe ois tehty ajallaan..

vilmav Mäkin ymmärsin että ihan normaalirajoissa noi arvot. Tietysti sitä toivois saavan ees jotain lukemia mihin verrata eikä vaan kuulla että "normaalit" arvot.

 

Yhteistyössä