ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - huhtikuussa

Huomenta taas täältä !

Kohta pitäisi lähteä fysioterapiaan tämän halvauksen takia, mutta tulin nyt kuitenkin vielä tänne kirjoittelemaan ensin.
Se halvaus on onneksi alkanut helpottaa ja käsi toimii jo tosi hyvin ja jalkakin alkaa jo tottelemaan.
Eli luultavasti pääsen tavoitteeseeni kävellä ilman kävelykeppiä 2. kuukauden kuluessa siitä kun halvaus alkoi.
Ja se siis tulee täyteen 21.5..
Yö meni aika heikosti, en kauheasti pystynyt nukkumaan kun jalkoja ja selkää särki, lisäksi vielä mahaa vihloo öisin kun yritän kääntyä.
Ja sitten tietysti vielä saatiin jonkinasteinen riitakin vielä siinä illalla aikaan :headwall:
Mutta muuten täällä menee ihan mukavasti.

meelaie juuri muutettiin Haapalinnaan.
Eli siis Pispalan lähelle..
Missäs itse asut?

Sokerirasituksesta Käytännöt tosiaan vaihtelee, mutta mä todennäköisesti jouduin oman BMI:n takia sinne. Onneksi se on kuitenkin nyt lusittu, kun ei kuitenkaan mitään herkkua ollunna.

Tänään onkin täällä sitten Jypin kultajuhlat illalla, jee jee :)

Meilläkin on alkanut nyt näkymään vauvan liikkeet kunnolla mahan päältä. Eilen kun odottelin siellä odotushuoneessa sitä sokerirasitusta, nii maha oikeen hytku kun vauva potki. Niin ja mies tunsi liikkeet myös eilen ekan kerran :heart:

Mulle on monet sanonut, että mulla on poikamasu, kun maha tulee tohon eteen sillei, eikä esim takaapäin vois ees tajuta mun olevan raskaana.

Outiko 25+2

Niin ja vielä piti noista viikonloppu suunnitelmista kirjoittaa..
Eli meillä on nyt tosi harvinainen viikonloppu kun mies on kotona.
Tosin luultavasti se nyt keksii jotain tekemistä itselleen kun olen ajatellut että kerrankin olisi aikaa tehdä jotain yhdessä, tai vaikka vaan olla kotona.
Kun tämä on nykyään todella harvinaista että mies ei ole töissä, eikä kumpikaan ole sopinut mitään menoja minnekään.
Niin paitsi tietysti miehen kummipojan 1-vuotis syntymäpäivät on sunnutaina, ja sinne ilmeisesti mennään yhdessä.
Tai niin ainakin mies siitä puhui että "meidän on kutsuttu".

kikka89! Eivät olleet kyllä sun oikeita ystäviä, jos ovat lopettaneet yhteydenpidon kuultuaan sun raskaudesta?! Oletko siis 20v (tuosta 89 päättelin)? Jos "ystäväsi" ovat suht nuoria, ehkä ovat vielä sen verran naiiveja, että ovat periaatteessa kateellisia sulle. Ja todellakin toivon, että sulla olisi tasapainoinen parisuhde, jossa ei tarvitsisi jännittää ja jossa tuntisit olevasti rakastettu!!

Sokerirasitus: Mulle sanottiin Noormarkun neuvolassa ekalla käynnillä, että heillä on uusi ohjeistus (en tiedä, tarkoittiko vain Noormarkkua vai Satakuntaa vai johonkin tiettyyn tutkimus-juttuun kuuluvia neuvoloita), että se tehtäisiin kaikille odottajille kaksi kertaa.. Ei olla puhuttu siitä kolmella seuraavalla käynnillä mitään, mutta aion kyllä sanoa, etten missään nimessä halua siihen "muuten vaan"!! Siis koska en kuulu mihinkään riskiryhmään ja mulla on etenkin aiemmin ollut tosi paha verikoekammo ja koska on tosi kauheaa olla syömättä useampi tunti.. Laktoosi-rasitus mulle tehtiin joskus 4v sitten ja kun labran täti kuuli neula/veri-kammostani, päätti ottaa verinäytteen "alipaine-" eli "imuneulalla", koska se on ohuempi, kuin normaali neula. No sepä sitten rikkoi multa verisuonen ja veri pääsi kudoksiin. Käsivarteni oli isolta alueelta aivan murjotun näköinen ja kipeä seuraavat pari kuukautta. Mulla ei parane tavalliset mustelmatkaan helposti, ja niitä tulee herkästi, vissiin hoikkuus voi olla yksi syy.. :/ No kuitenkin, meinasin siinä epäonnistuneen verikokeen jälkeen kyllä sitten jo pyörtyä, ja kun verta piti sen maitosokeri-litkun juonnin jälkeen ottaa vielä 2 kertaa, se otettiin sitten sormenpäästä. Tutisin siellä vaan jossain pedillä ihan horkassa.. Tuon kokemuksen jälkeen otin mieheni parina seuraavana verikoe-kertana mukaan turvaksi.. En tiedä, auttoiko silti yhtään.. Onneksi viime vuosina musta ei nyt olla otettu verta mitenkään kauhean usein, mutta ei se kyllä koskaan kivaa ole. Mua heikottaa herkästi, jos näänkin niitä verinäyte-putiloja tai neuloja. Oon lapsesta asti kääntänyt katseen pois, jos vaikka televisiossa rokotetaan jotain, otetaan verinäyte tai muka käytetään huumeita (eli solmitaan se kiristysjuttu käsivarteen..). :ashamed: Niin ja laktoosi-rasituksen tulos oli pahimman luokan intoleranssi, joka on muuten pikkasen helpottanut raskauden aikana, kun ruoansulatus on hidastunut. Nyt voin joskus syödä jopa vähälaktoosisia tuotteita ilman laktaasientsyymi-tabuja, eli en siis tarvitse aina täysin laktoosittomia tuotteita! Ja mun laktoosi-intoleranssin oireet on siis kovat vatsanväänteet ja ilmavaivat..

Liikkeet massun päältä: Eilen istuin kädet tiukasti "puuhkassa" ylävatsan päällä ja ihan säikähdin, kun tunsin käsivarteeni iskun.. :LOL: Sehän oli siis ensimmäinen selvemmin massun ulkopuolelta, kuin "sisäpuolelta" tuntemani potku!! :D Pientä muljahtelua on voinut tuntea jo aiemminkin, jos on sattumalta oikeaan aikaan painanut kämmenellä oikeasta kohdasta vatsaa, mutta ne liikkeet ovat tuntuneet silti selvemmin mulla vatsassa, kuin siinä kämmenessä.

Viikonloppu-suunnitelmat: Ollaan vaan rauhassa miehen kanssa kotosalla, kun pitkään aikaan ei ole ollut tällaista täysin vapaata viikonloppua, ettei olisi jotain kyläilyä tai menoa!! No tietysti teen jotain kotitöitä, pyykinhuoltoa tms.. Ja joitakin puita ja pensaita ja perennoja pitäis leikata tässä keväällä vielä, sen ajattelin hoitaa, jos aurinko yhtään lämmittäisi. En tykkää seisoskella pihalla, jos on vähänkin viileää..:/

unikuu108
tänne tulee hetkessä niin paljon tekstiä etten edes jaksa kaikkea lukea.

tänne ei mitään erityistä. maha kasvaa ja vauva poikkoilee siellä. oliskos vk 22 tai jotain menossa. ei ole paljoa huomiossa toi maha kun on duunit ja esikoiset ja muut asiat. se kulkee tuossa mukana. herkkuja tulee syötyä, mutta toisaalta myös liikuttuakin. eilen kävelin ja juoksin duunijuttujen takia klo 9-15 pitkin kaupunkia kassien ja pussukoiden kanssa ja vähän alkoi jo sillon kolmelta väsyttää jalkoja. pakko jaksaa heinäkuulle asti samalla tahdilla.
tänään kyllä pidän leppoisamma duunipäivän niin jaksan sit taas.
pitää hankkia työharjoittelija maalausta varten ja vaikka mitä.. huh.

onpas meillä siisti keittiö :D

Hei taas kaikille!

Tätä tekstiä on tullut taas niin nopeasti, että kommentoin nyt niitä mitä muistan. :)

Onnea hyvistä kuulumisista, ja ihania masukuvia taas! :)

Sokerirasituksesta meillä se täällä tehdään, jos on normaalin painoindeksin yläpuolella. Ja varmastikin jos siihen jotain muita oireita tulee, tai jos on suvussa taipumusta esim.sokeritautiin tms. Näin selostettiin ekalla neuvolakerralla..

Riitelystä sen verran, että mielestäni normaali "riitely/kiivas keskustelu" kuuluu parisuhteeseen, ja vähä sitäkin puolta pitää lapsien nähdä. Ei se ole parisuhde aina niin auvoisaa. Tokikaan sitä tavaroiden heittelyä ja toisten "huorittelua" yms.ei lasten saa nähdä, eikä se muutenkaan ole edes aikuisille tervettä. Mutta normaalissa toimivassa parisuhteessa riidellään asioista välillä, ja ainakin ympärillä olevien nuorempien ja vanhempien suhteista olen huomannut, että sellaiset suhteet, missä välillä keskutellaan/riidellään (siis esimerkiksi huomioon ottamisesta, siivouksesta, pihatöistä yms perusasioista, jotka jostain syystä "kusee") ovat niitä kaikista toimivampia suhteita muuten. Mutta riitelyä on toki niiiiin monenlaista.. Eikä lyöminen tai tavaroiden heittely kohti toista mielestäni kuulu normaaliin riitelyyn. Joskus on oikein kiukussa tullut paiskattua keksipaketti nurkkaan tai heitettyä tekemäni ruoat roskiin tms(heitin ruoan roskiin astiassa vain roskakorin päälle, joten se otettiin sitten sovun jälkeen sieltä ja syötiin. :) ). Mutta tämä on vaatinut jo sellaista loukkaamista myös mieheltä, ettei syy ole yksin mulla. :)

Vilmav2 harmillista että Bobo lopettaa, siellä on söpöjä tavaroita, mutta on ne kyllä aika kalliita. Joten en toisaalta ihmettele. Pitääkin yrittää ehtiä sielläkin käydä tänään, jos tekisi löytöjä! :D Hyvä, kun ilmoitit, en olisi tiennyt!

Närästyksestä oli jollakin puhetta, itse kärsin siitä kans, varsinkin jos ole eksynyt juomaan kahvia. Aamulla kahvi ei niin haittaa, mutta jos iltapäivällä/illalla juo, se närästää illasta. Samoin suklaa ja voi/margariini leivän päällä aiheuttaa närästystä.. Ärsyttävää. Ja vauva potkii tietenki vielä niin, että varmasti närästää. :D

Ihanaa, kun välillä tuntuu liikkeitä, ja koneella ollessa muljahtelee välillä niin, että tuntuu kuin vauva tulisi kohta ulos. Istukka kun on tuossa edessä, niin se tuntuu kuin vauva tulisi ulos peräsuolesta.. :D

Vaavitar + tintta

Heippa tältäkin

Ihanaa viikonloppua alkaa :) . Mies menee lähtee tänään kauden päättäjäisiin ja me vietetään pojan kanssa elokuvailtaa herkutellen...ilmeisesti vuorossa on ampiaiselokuva...taas :) Tehään vähän tortilloja, mitkä pojun suurta herkkua (mukavasti menee kasviksetkin tortillan sisällä). Huomenna mennään vähän shoppaan ja muuten vaan köllötellään ja jospa terassin sais lakattua ja laitettua kesäkalusteita. :flower:

Sokerirasituksesta, meikä sai tosiaan ihan pyytämällä pyytää itseni siihen, kun täällä on niin ruuhkasta. Mulla ei lähtöpaino ollut korkea ja siksi eivät ois laittaneet. Kuitenkin nyt mulle on se 11kg jo tullut lisää ja siskolla on 1. tyypin diabetes ja lisäksi esikoinen painoi kuitenkin 4300g. Musta tuntuu, että mun sokerit heittelee päivän aikana hirveesti ja ihan sillä tonne halusin.

Pistoista...te ketkä ootte piikkikammosia, kannattaa varmaan laittaa miehet lapsen rokotuskerroilla piteleen lasta...kokemuksella, vaikka ei kammoa ookkaan...kun pitelin viime syksynä poikaa kaikella voimalla aloillani, kun annettiin influenssarokote, huusi ja rimpuili, että äiti et voi olla näin ilkee, et voi satuttaa häntä...kyyneleet silmissä tosiaan puristin poikaa, että saatiin pistettyä. Oli paha mieli, varsinkin kun ei ollut kyseessä perusrokote. Poika mökötti mulle pari tuntia tän jälkeen...No siitä 2kk päästä oli 4v-rokote ja sillon oli isänsä häntä pitelemässä. Sillon oli kuitenkin rauhallinen, oli vaan niin alistuneen näköinen ja surullinen, että äitin sydän taas muljahti :(

Miehistä...välillä kehujakin :) Oma ukkokulta on kyllä näyttänyt parhaan puolensa nyt kun en saa paljon ylimäärästä, varsinkaan työpäivinä tehä. Mukisematta hoitaa ja vielä hymyssä suin kaiken ja mä saan vaan olla. Tänäänkin olis lähtenyt rientoihin vasta sen jälkeen, kun poika menee nukkuun, mutta sanoin, että pärjätään, kun tänään ei oo kipeesti supistellut (supistellut kylläkin) ja katotaan leffaa Ilmotti myös, että kyllä huomenna herää pojan kanssa, että saan nukuttua, mutta meinasin, että otan sit päikkärit. Että mä rakastan sitä :) Joo ja kyllä meilläkin riidellään, mun luonteella useestikkin, mutta mies on joteskin niin seesteinen, että ei hermostu melkein mistään ja tasapainottaa näin meidän suhdetta kummasti. Kuitenkin musta ilot ja surut kuuluu perheen arkeen ja lastenkin on musta hyvä nähä rehelliset riidat ja myös se kuinka ne sovitaan (tai ainakin se lapsille sallittu osuus ;) ). Mulle tärkeintä kasvatuksessa on se, että kotona saa huutaa, itkeä ja nauraa täysillä, kaikki tunteet on sallittuja. Poikakin jo osaa sanoa, että mutta jos itkee pitää kertoo, mikä asia itkettää, koska muuten toiset ei voi auttaa :) Väkivalta kaikkien osalta on kuitenkin jyrkästi kielletty ja myös sillä uhkailu. Pojalla menossa esim. nyt hirvee uhoomisvaihe ja saattaa sanoo, että sit mä lyön sua, jos esim. kiellän jotain...no tämä on kiellettyä ja eilen esim. pojan skeittiksen osto siirty, koska käyttäyty just uhoten. Ja nyt häntä harmittaa, mut ymmärsi miksi näin kävi. Ohhoh, tulipa sepustusta. Muutenkin nyt, kun poika on 4 tuntuu, että tää kasvatustyö on todella alkanut. Aluksi riitti uni, ruoka ja rakkaus...nyt on tehtävä ja sovittava perheen pelisäännöt.

Jeps, mutta hyvää viikkonloppua kaikille. Lepäilkäähän ketkä lepoa tarvitte ja te ketkä saatte liikkua, tempaskaa lenkki meidänkin puolesta :)

Permis ja Veikko 22+4

Päiviä! On niin karsee ilma ulkona ettei ole huvittanu paljo pihalle mennä :/ Lunta tupruttaa minkä kerkiää :/ Masentavaa!

Nasu, voih, toivotaan ettei supistukset ole saaneet mitään aikaiseksi :heart:

Viikonloppuna on tiedossa siivoamista.. On tää tönö taas moppaamisen tarpeessa että huomenna sit moppi käteen ja menoksi! Mies kyllä saa imuroida, ku mulle se ottaa niin selän päälle et sit ei voi tehä mitään. Pitäs tänään keretä jossain vaiheessa järjestellä totaki vaatehuonetta, viiä osa sieltä varastoon lojumaan ku mies sai tässä yks viikonloppu senkin siivottua. Parvekekin pitäis saada kesäkuntoon pikku hiljaa mut miten sitä innostaa ruveta mitään tekemään ku tommonen takatalven piru tuli!! Hmph..
No sit en tiiä mitä muuta hommaillaan mut huomenna ainakin siivousta.

Nyt ruuan laittoon :wave:

mertsu 21+6

Pitkästä aikaa...
Kerennyt vierähtää aika pitkä tovi siitä, kun olen viimeksi täällä vieraillut.
Tällä viikolla oli rakenneultra ja sukupuoleksi selvisi poika. Itse olin kyllä vahvasti kääntymässä tuonne tytön puolelle. Esikoinen on tyttö, joten ihan kiva, että nyt sitten tuleekin poikavauva =)
Liikkeitä tunnen jatkuvasti, mutta ulos päin ei mitään vielä näy. Niitä tässä vielä odotellaan.
Jotenkin tuntuu, ettei mies ole vielä oikein sisäistänyt tätä uuden vauvan tuloa.
Ajattelin, että ehkä liikkeet saavat hänet lopultakin tajuamaan,
että sieltä on ihan oikeasti vauva tulossa :D

Onko kukaan käynyt synnytyspelosta keskustelemassa? Odottelen itse tässä aikaa ja olisi ihan kiva kuulla muilta kokemuksia, että millainen on ollut. Tietysti sairaalakohtaisia ja henkilökohtaisia eroja on paljon, mutta silti.

Iloista kevättä kaikille :flower:

Nyt on sitten taas päästy kotiin.
Päätin sitten fysioterapian jälkeen olla tehokas ja painelin sieltä suoraan bussilla kaupunkiin viemään kelaan niitä papereita.
Mies onneksi oli juuri samaan aikaan tullut TYHY keilaamasta ja lähti sitten mukaan.
Siellä sitten meni tunti odotellessa että meidän vuoro tulee, ja jäi sitten kattolamppujenkin osto väliin kun miehen piti lähteä töihin.
No, sovittiin sitten että mennään huomenna ostamaan.
Nyt vaan odotellaan päätöstä, ja sitä että kumpi äitiyspakkaus saadaan.

Nyt kun tulin kotiin niin huomasin että Fenniasta oli tullut 90 euron lasku ( siis odotus ajan maksu ).
Otettiin sieltä kotivakuutus ja vauvalle se syntymättömän lapsen vakuutus.
Ajattelin että se on parempi, koska jos olisi ottanut vasta sitten kun vauva on syntynyt niin siitä olisi suljettu pois kaikki sairaudet mitä vauvalla olisi siihen mennessä todettu.
Ja nyt vakuutusyhtiöön ei tarvitse ollenkaan lähettää vauvasta terveysselvitystä, eli mitään sairauksia ei suljeta pois.

Lilliputit-80 joo kyllä tämän kuun alussa juuri täytin
En sitten tiedä että mitä nämä mun ns. "ystävät" ajattelevat, mutta kyllä mustakin tuntuu ettei oikeiden ystävien pitäisi noin käyttäytyä.

Mutta jos menisi taas syömään kun alkaa jo olemaan nälkä..

Kävin Satakunnan keskussairaalan pelkoklinikalla keväällä ja tunnin juttelusta ihanan kätilön kanssa jäi tosi hyvä mieli! Kuukauden päästä on seuraava käynti ja mieheni tulee sillon mukaan, kun tämä kätilö vie meidät privaatti-visiitille synnärille! Mun pelko koskee siis lähinnä tätä ko. laitosta, ei sinänsä synnytystä itsessään. Ja on mulla sitten kyllä
varsinkin aiemmin ollut aika paha verikoe/piikki-kammokin.

En oikein osaa pelätä synnytystä (nuorempana oon pelännyt sitäkin ajatusta), osittain kai siksi, että kaksosodottajana ei voi yhtään tietää mitä tuleman pitää.. Alatiesynnytys? Suunniteltu sektio? Hätäsektio..? Kesäkuussa? Heinäkuussa? Elokuussa..? Ehkä koen sen niin epävarmaksi, koska ja mitä tapahtuu, etten osaa sitä jännittää?

Sanoisin, että kannattaa kyllä käydä juttelemassa pelkoklinikalla, vaikkei se ehkä ihan jokaista auta. Riippuu paljon siitäkin, millainen ihminen siellä on vastassa, vaikka tietysti yleensähän sinne valikoituu kai ihan sopivia henkiöitä?

Toivotaan, että synnytyspelkosi helpottaa edes vähän Heidi-79!!

Kysyin palkanlaskennasta noita Kelan asioita, kun en ite tajunnu niistä mitään niin lupasivat laittaa kaikki tarvittavat tiedot mun puolesta sinne. Onneks! Täytän siis vaan oman osuuteni. Niin ja samalla varmistui että saan normi palkkaa 3kk:n ajalta äitiyslomalla.

Niin ja mulla nyt sitten alkaa kesäloma vasta 25.5. koska talvilomaa en voi pitää vielä :( Vasta sitten äippäloman lopussa voin pitää talvilomani. No mutta enköhän mä ton reilun kuukauden jaksa olla vielä töissä.

Tilasin Englannista miehen isyyspakkaukseen taas uusia juttuja. Tuntuu että Suomesta ei saa mitään erikoista :(

Ompas kurja sää ulkona, missä kevät :kieh:

outiko 25+2

20+6

Ja 14 kertaa oon käynyt neuvolassa :D saanut tuon verenpaineen takia ravata siellä :)

Tänään se oli 140/90, hemppa on laskenu 141 -> 121 ja nyt oli hieman proteiinia pissassa.... huoh....

ens viikolla taas uudelleen :)

Heidi-79, onnea poikalupauksesta :)

heippa rallaan
tänään kävin aamulla neuvolassa.. raskauden kesto neuvolan mukaan tänään siis 23+0.
painoa tullut 452g/vk (5kg tullut lisää raskauden aikana, kauheaa kun alkaa jo päätä huimaamaa tuo paino, vaikka ei nyt ihan kauheesti ole tullut mutta kun ei vaaka ole koskaan näin paljoa näyttänyt itselläni, nyt jo välillä mietin sitä että miten aion sitten raskauden jälkeen painoa pudottaa)
sitten takaisin asiaan
verenpaine oli 99/62 joka oli aika alhainen mutta ei kuulemma haittaa..
hemppa 123..
sf-mitta 18cm
sykkeet 148

kauheasti on nyt jotenkin väsyttänyt kun olen kaikki arkipäivät työharjoittelussa (olen tilitoimistossa työharjoittelussa siis).. ja sitten viellä muutamia iltoja ja lauantait sitten "oikeissa" töissä (vaate myyjänä).. että sunnuntai on sitten ainut vapaapäivä..
vaavi on alkanut kauheasti potkimaan. varsinkin silloin kun olen yrittänyt käydä nukkumaan.. :D

Kikka89 -ikävän kuuloinen tuo teidän tilanne.. mutta toivottavasti saatte asiat selvitettyä..
Sitten voimia teille kaikille joilla on ollu ikäviä supistuksia tai muita kipuja.. sori nimimerkit jo unohtuivat, kun oli taas tullut niin paljon tekstiä..
hyvää viikonloppua kaikille..

piritta ja moggulaa 22+6

Onnea tyttö- ja poikalupauksista :)

Sain just pestyä lattiat, pitäis laittaa vielä pyykit kuivumaan. Sitten ois hommat tältä päivältä tehty. Oottelen täällä myös miestä kotiin, on ollu keskiviikosta asti työreissussa. Esikko on varmaan aamulla taas innoissaan, kun huomaa että isi on tullut kotiin :)

Tyttö- ja poikamasuista. Esikkoa (poika) odottaessa levenin joka suuntaan, kilojakin tuli huimasti. Nyt on ihan erillä lailla, maha on vaan tässä eessä ja sekin ihanan pieni :) Nyt siis saatu tyttölupaus.

Viikonloppusuunnitelmista.. en oo juurikaan suunnitellu mitään ihmeellistä. Kotosalla ollaan, mummolassa saatetaan käydä.

Voi, kun sais alkaa laittamaan pihaa, ehkä sitten kesäkuussa, kun täältäkin lumi sulaa. Äh.
Nyt ne pyykit ja sitten telkkarin ääreen.

Ihunaa viikonloppua kaikille :)

Helmiir ja Kerttu 23+3

Onnea poikalupauksesta Heidi ja neuvolakuulumisista Piritta :heart: Ja onneksi sulla Elokuussa ei paineet olleet tuon enempää koholla :)

Vaavitar, kannattaa kurvata siellä Bobossa! Mä ostin kaksi bodya ja n. reilu 6 euroa tuli hintaa :) Muutenhan se on aika hintava paikka, mutta nyt oli vaikka mitä edullisesti. Varsinkin kun te tiedätte sen sukupuolen niin on helpompi ostaa. Sen puljun tavarat kun on aika tyttö-poika vaatteita :)

Kaikille huonosti voiville voimia :hug: Täällä kanssasisat hengessä mukana. Tänään taas oli päivystysreissu mulla ja sain samalla kuulla, että olen urologin päätöksellä loppuraskauden äitipolin seurannassa. Hyvä niin.

Lääkärissä käyty ja kaikki oli ok eli paikat oli kiinni ja kiinteät. Olin kyllä tosi huojentunut lääkärissä käynnin jälkeen. Lääkäri kirjoitti viikon saikkua ja nyt pitää levätä mahdollisimman paljon ja eikä saa rasittaa itseä yhtään.

Täälläkin masuasukin liikkeet on jo näkynyt masun päältä muutaman viikon =)

Onnea tyttö-ja poikalupauksista :flower:

Meillä on viikonloppusuunnitelmissa pelkkää lepoa ja leffojen katselua. Ihanaa viettää oman kullan kanssa koko viikonloppu yhdessä ku tosiaan teen vuorotyötä ni joudun useasti olemaan viikonloput töissä ja mies on silloin vapaalla joten harvinaista herkkua kun saa viettää rakkaan kanssa koko viikonlopun yhdessä :heart:

Vauvan laskettu aika oli eka ultrassa 18.8. mutta se muutettiin 28.8. Parin päivän takaisessa rakenneultrassa kuitenkin selvisi, että aikaa lienee siirretty turhaan myöhemmäksi, koska vauva oli odotettua suurempi.
Mutta hei!! Nyt mä huomasin juuri, ettei 28.8. syntyvä olekaan horoskoopiltaan leijona, vaan neitsyt :LOL: !!

Pitäs vissiin lukea horoskooppeja tarkemmin? :)

Yhteistyössä