ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - toukokuussa

Pekunalle, mulla myös ongelmia löytää rintaliivejä. Mulla taas ympärys suht pieni ja kuppi iso, 70-75 F/G (ja ihan luomut on! :D ) FunkyLady on tällä hetkellä ainoa liike, mistä olen löytänyt itselleni liivejä. Ja nyt pidän Leona - alusvaatekutsut, jossa kuulemma kupista AA kuppiin J ja ympäryksiä 70-105 välillä. Jos vaikka sieltä löytyis jotkut. Stockmannilla kun kävin etsimässä liivejä, niin heillä oli kaksi liiviä, joita pystyin edes kokeilemaan, mutta ei olleet sopivia. Mulla menee liiveihin ihan tuhottomasti rahaa. Ei puhettakaan, että löytäisin edullisesti. Mutta sieltä FunkyLadysta saa tosi hyviä liivejä ja erittäin asiantuntevaa palvelua. Tuossa linkki heidän sivuille: http://www.funkylady.fi/main.html

Ultrasta, olin eilen siis ultrassa ajatuksena et käydään kattoo jos vaikka sukupuoli näkyis. No kaikki oli hyvin yms. Mutta tämä nakeropa istui sukukalleuksiensa päällä niin tiiviisti, että gynellä ei ollut mitään mahdollisuuksia edes arvailla kumpi siellä istuskelee. Siitäpäs saatiin, kun ollaan niin uteliaita!! :D oli siis vielä perätilassa ja aamulla sanoin, että kuulehan pampero, sun pitäis kääntyä, niin alkoi sarjapotkut kylkeen. Ei vissiin anna itteään komennella. :D

Tänään suunnitelmissa lähteä Helsingin keskustaan. Espalla on kehitysvammaisten tapahtumatori, jossa on eri toimijoiden mökkejä, esityksiä, yms.

Luminella ja matkustaja 29+5
 
Mamika ja Pekunalle :hug:

Luminella, teillä on selvästi omatahtoinen kaveri masussa :D

Liiveistä, mä olen ihan lauta normaalisti, nyt on kuppi kasvanut yhdellä koolla. Ajattelin ihan just ennen h-hetkeä käydä hakemassa imetysliivit pikkuisen isompana kuin on tarvis. Ja sit heti kun maito on noussut niin käyn hakemassa just sopivat.

Jaahas, josko sitä suuntaisi kauppaan niin saisi vieraat kestittyä tänään. En jaksais nyt juuri näitä ihmisiä jotka on tulossa :| Tosi kiva emäntä :LOL:
 
Huomenta/päivää kaikille :)

Uudet turvakaukalot on tosi hienoja ja ne saa kiinnitettyä matkarattaisiin tai vaunun runkoon. Mun ystävä just osti matkarattaat joihin se saa kaukalon kiinni näytti ihan näppärältä. Aikooko joku täältä pinosta ostaa semmoset matkarattaat? Itse en aijo kun meillä ei käytetä autoa niin mulla on kaverin vanha kaukalo varalla, jos sitä joskus tarvii.

Kikka mulla on kans semmonen mies joka on paljon tietokoneella ja sit se valvoo myöhään yöllä ja nukkuu pitkään päivällä ja se ärsyttää mua ihan sikana :kieh: Se voi tehdä niin, koska tekee työt kotona ja saa itse päättää työaikansa, mut on sillonki koneella.

Masussa kaikki hyvin =) toivottavasti kaikilla muillakin :heart:


Hudjuke ja Kajsa 30+0 POKS POKS
 
Tiedättekö tavallaan tuntuu tosi lohduttavalta ( niin tyhmältä kun se saataa kuulostaakin ) , että muilla on "samantyylisiä" ongelmia kun mulla miehen kanssa..
Siis tietenkään en haluaisi että muillakin menee huonosti miesten kanssa, mutta kun välillä olen miettinyt että hermostunko ja valitanko vaan ihan turhasta niin tavallaan tuntuu hyvältä huomata että muitakin ärsyttää samanlaiset asiat.

Miehen kaveri kysyi meiltä tuossa yksi päivä kun oltiin yhdessä rannalla että mitä me nyt tehdään miehen kanssa kun ollaan molemmat kotona ?
Vastasin sitten vaan että " no ei me oikein mitään tehdä, ainakaan yhdessä"
Sitten mies sanoi sen ihan suoraan mikä tässä tilanteessa on ongelmana, eli se että miehellä on kavereita joita haluaa ja voi nähdä, ja mulla taas ei ole..
Mutta sitähän mies ei tietenkään ymmärrä että ehkä juuri siksi koska mulla ei enää kavereita ole, miehen pitäisi viettää aikaa mun kanssani..
 
Imetysliiveistä...mulla toimi sellanen tekniikka, että ostin jo raskausaikana imetysliivit, kun kuppikoko kasvo. Näitä liivejä voi sitten käyttää pari kuukautta imetyksen alkamisesta kun rinnat tasaantuu. joskin ostin yhet liivit sit kokoo isompana sairaalaan ja olivatkin ihan sopivat. Mies sit haki toiset samanlaiset, kun oltiin pari päivää oltu kotona, kun olivat passelit. Mutta tosiaan pian jo oli sopivat ne, mitä raskaana käytin. Ja vinkkinä, että maito voi tosiaan nousta rintoihin niin rajusti, että siinä on ihmetelemistä. Mulal ei aluksi mitkään liivinsuojukset auttanut, vaan käytin terveyssiteitä liiveissä :) Ja kaalia pitää taas varata jääkaappiin, viilentää niin mukavasti. Lisäksi mammat kaurapussi, minkä siis saa mikroon kannataa hommata. vuoroin kylmää ja kuumaa, ni pakottavatkin rinnat lähtee käyntiin ;) Ite olisin toivonut, että joku ois vähän valassut tota maitohommaa, kun luulin, että silleen sitä maitoo vaan alkaa tulee sopivasti, ennemmin pelkäsin ettei tuu. Mutta olikin aikamoinen rumpa. Ja siis ehottomasti kannattaa ostaa liivit valmiiksi...ei niillä maitotynnyreillä ees voi mennä liivejä sovittaan! Tai näin mulla, toi maidon tulo on kyllä yksilöllistä.

Permis ja Veikko 28+3
 
Vilmav2, todella joo tuntuu siltä, että nakerolla tahtoa on. Toisaalta jos on äitinsä luonnetta yhtään saamassa, niin eipä ihme... :whistle: :D

Meillä oli perhevalmennuksessa puhetta terveydenhoitajan taholta, että turvakaukalossa ei saisi vauvaa pitää kerrallaan kuin max. noin 1,5 tuntia. Että pidemmillä matkoilla sit täytyis pitää taukoa ja ottaa lasta pois siitä. Sillä jäin sit miettimään sitä turvakaukalo/matkaratas yhdistelmää, että onko sit järkevä. Asento on kuulemma fysioterapeuttien mielestä jotenkin liian kourussa, tms. En ihan nyt ole täysin perillä tosta eikä ole mun mielipide. Jaoin vain tietoa, mitä meille kerrottiin. Jos täällä on joku fysioterapeutti, niin mielellään kuulisin hänen mielipiteen. :flower:

Nyt meikit naamaan ja menoks!! :wave:

Luminella ja matkustaja 29+5
 
Kikka Se on kyllä totta et sun miehen pitäs viettää aikaa sun kans, riippumatta siitä onko sulla omia kavereita vai ei, mut kyl sä tarttisit omia kavereita joka tapauksessa ihan ittes takia. Ootko ajatellu ottaa yhteyttä sun vanhoihin kavereihin ehkä joku niistä on ajatellu sua paljon, mut ei oo vaan saanu otettua suhun yhteyttä tai voisit pyytää sun miehen kavereitten tyttöystäviä tai siskoja tai muita kahville ja tutustua niihin paremmin. Kaikista miehistä ei vaan oo kavereiks ja sillon pitää vaan ottaa härkää sarvista ja auttaa itse itseään. Mun mies on tosiaan pahasti kiinni tietokoneessa, mut se ei mua niin paljon haittaa, koska mulla on omia kavereita ja oma elämä.
Tsemppiä sulle kavereiden etsintään =)

Hudjuke
 
Ihana ilma taas, täällä vaan tuulee kovasti. Illallakin oli tosi kova tuuli ja uutisissakin sanottiin, että täällä on ihan vaarallisen kova tuuli. Tänään ois ohjelmassa juhlavaatteiden metästystä. Mulle ja pojalle, miehellä on onneksi uus puku. Raskas viikonloppu tiedossa, kun on joka päivä jotkut juhlat, huomisesta alkaen.

Eilen oli neuvolalääkäri.. asukki on edelleenkin vajaa pariviikkoa viikkoihin nähden pienempi. Jalat oli kyllä viikon edellä päätä ja vartaloa :) En mä tiiä, oonko mä huolissani sen koosta.. painoa oli 1024g. Esikoinen oli tuolloin 1200g. Asukki on kuitenkin koko ajan tullu jäljessä, kasvanu omilla viikoillaan. Syntyy sitten kun syntyy. Lääkäri sanoikin eilen, että liian varovasti ollaan siirretty sitä la:ta eteenpäin, ois pitäny heti siirtää ainakin parilla viikolla. Noh, kolmen viikon päästä on taas lääkärikäynti. Muuten kaikki oli hyvin.

Pitäis mennä keittämään kaffetta, miehelle tuli just moottoripyörän ostajia.. jospa se menis nyt kaupaksi.

Helmiir ja Kerttu 28+2
 
Kiitos Permis infosta :) Mua kieltämättä stressaa/mietityttää just tuo imetys kaikista eniten. Varsinkin jos sairaalasta joudutaan sen remontin takia niin aikaisin pois. Nään jo itseni istumassa sohvalla, rääkyvä kersa sylissä ja tissit vuotaa kuin vesiputous. :D Oikeesti ei kyllä edes naurata.

Kikka, tuo on kyllä tosi harmillinen tilanne. Saanko udella (ei ole pakko vastata), että mihin sun kaverit ovat kaikonneet, vai oletko aina ollut "erakkoluonne" tms? Anteeksi jos on liian tungetteleva kysymys :ashamed:

Helmiir, mun pikkusisko kasvoi myös ihan omilla käyrillään koko raskausajan. Siinä tosin oli mukana myös istukan ongelmaa jne, mutta siihenkin lääkärit olivat vain todenneet että kunhan vain kasvaa tasaisesti, vaikkakin sitten omalla tavallaan :)
 
Luminella mäkin oon kuullut tuon, että maksimi 1,5-2 tuntia saa pitää kerralla (MLL ainakin on joskus ilmoittanut). Mieti, jos lähdet shoppailemaan, ja lyöt kaukalon rattaisiin. Siinä vierähtää helpostikin pari tuntia. Sen vuoksi mielummin näen vähä vaivaa, ja otan vauvan vaunuihin. Samalla neki roudaa mukana, ku rattaatkin.

Kikka tiedän hyvin tuon tunteen. Kun asun eri paikkakunnalla kuin suurinosa ystävistä, joten tylsää on iltaisin. Miehen ystävät asuvat täälläpäin, joten hän käy melkein joka ilta jossakin. Ja sitte vielä jos viikonloput pitää olla yksin, tai mies on krapulassa tms. niin ei siinä paljoa huvita. :) Kalliiksi tulee lähteä myös kavereita moikkaamaan toiselle paikkakunnalle, kun autolla tai junalla menee jo 50-60e edes takaisin.

Vilmav2 mitäs jos vain kieltäydytään lähtemästä ennenkö imetys sujuu? :) Sanotaan, että leiriydytään tuohon käytävälle. :D Mulla on vielä ns.sisäänpäin kääntyneet nänninpäät (tököttää ulospäin ihan normaalisti, mutta imetys voi olla hankalaa), joten jos se ei suju oikein, siitä tulee yhtä tuskaa.. Siskokin tarvitsi apua imetyksen aloittamiseen, kun nännit olivat samanlaiset.

Huoh, stressattaa nyt kaikki saikulle jäämiset, ku en haluaisi, tulee niin syyllinen olo. Mutta toisaalta tekis mieli jäädäkin.. Tai edes jotenkin osa-saikulle.. Mutta vaikuttaako äitiyspäivärahaan, jos jään sairaslomalle 1kk ennen äitiysloman alkua? Kun haen sillä just 6kk ennen äitiyspäivärahaa tuota palkkaa.. Ku Kelan kautta ei sitte tuu ku 70% palkasta, yrityksen ei tarvitse maksaa kuin 3-9 päivää täyspalkkaa.. Mutta eihän se vaikuta..??

Vaavitar + tintta
 
Hudjuke ja vilmav2 no siis tilanne on se että mulla on kyllä aina ennen ollut kavereita ja olen aika sosiaalinen luonteeltani ja ystävystyn helposti ihmisten kanssa.
Mulla on ollut muutama sellainen hyvä ystävä joiden kanssa olen paljon soitellut ja olemme nähneet vähintään kerran kuussa.
Tämä siis ennenkun kerroin olevani raskaana.
Sen jälkeen kun "ystäväni" saivat tietää että odotan lasta niin siihen sitten loppui kaikki yhteyden pito.
Ja siis mies on ihan saman asian huomannut..
Mies on mulle monta kertaa sanonut että eivät ne mitään oikeita ystäviä sitten olleet koska eivät mitään yhteyttä enää halua muhun pitää.
Joskus harvoin soitellaan ja sovitaan että nähdään, ja yleensä juttu menee niin että kaverini sanoo että ilmoittaa sitten kun tietää työvuoroistaan enemmän ja sovitaan sitten koska nähdään ja missä.
No, näitä soittoja olen sitten odotellut turhaan..
Tietysti varasti voisin itsekin aktiivisemmin soittaa heille, mutta kun olen huomannut etteivät kauheasti halua enää olla tekemisissä kanssani, niin en sitten viitsi kuitenkaan alkaa heitä "painostamaan"..

Taisi taas tulla aika sekavaa tekstiä, mutta siis tiivistettynä kaverini vaan katosivat kun kuulivat että olen raskaana.
 
Ja vielä piti lisätä että en ole kauheasti puhunut raskaudesta näille kavereilleni, koska olen ajatellut että tuskin heitä kiinnostaa koska eivät itse ole nyt ainakaan muutamaan vuoteen lapsia hankkimassa.
Eli ei oikein sekään voi olla syynä siihen etteivät enää halua pitää yhteyttä.
 
Ihanaa, tänään sain nukuttua jopa kymmeneen asti! Yleensä oon nyt lomallakin herännyt viimestään seittemältä, oten tää on ihan luksusta. Kipeä tosin vieläkin olen.

Kengistä Mulle mahtuu vielä kaikki kengät ihan hyvin, korkkareilla kuljen edelleenkin, vaikka näyttää varmaan koomiselta tän masun kanssa :D

Kavereista Mullakin on tosi vähän kavereita, ei juuri yhtään. Kaikki vanhat kaverit asuu muualla eikä niihin oikeen tuu ees pidettyä yhteyksiä. Yksi hyvä ystävä asuu täällä, mutta hänenkin kanssaan nähdään ehkä kerran viikossa. Eli mäkin vietän suurimman osan ajastani joko yksin tai miehen kanssa. Päivät yksin ja sitten illat ollaan miehen kaa tiiviisti yhdessä. Tietysti olisi kivaa, jos olisi kavereita, mutta tällä iällä niitä on jo hankalampi mistään löytää.
Ehkä lapsen myötä sitten, hope so..

Helkkari, kun hiottaa kokoajan. Tää kuumuus ja flunssa ei ole hyvä yhtälö :(

outiko 31+1
 
Vilma...onnekis tuota imetystä pidetään sairaalassa tosi tärkeänä ja uskon, että apuja saa, vaikka ois mimmonen remppa. Ja toisaalta meikäkin oli 3 yötä ja silti sen kanssa saa hapuilla ennen kuin lähtee käyntiin. Mutta opin kuitenkin nuo kaali ja kaurapussi niksit sairaalasta. Lisäkis pumppailin siellä ylimääräsiä pois, että helpotti tuo kivistys. Pumpailin myös kotona, että vauva sai ns. takamaitoa, eikä sitä kevyttä suihkumaitoa ja toisaalta että sai paremman imetysotteen. Kannattaa rohkeesti alkaa heti kysyyn neuvoja sairaalassa...mä esim. vasta viimosena yönä uskaltauduin kysyyn, että miksi pitää imettää makuullaan, että voisko joku näyttää kuinka se sujuu istuallaan (en uskaltanut yksin yritellä :ashamed: ) no täti totes, että tottahan toki, harva vaan pysty istuun ja etkös sinäkin ollut se pihtiäiti :p , eli tarkottaen repeämää ja leikkausta, mutta mut parsittiin niin hyvin kokoon, että pystyin istuun koko ajan ihan hyvin :) Luulen, että ensisynnyttäjät saa varmasti olla siihen asti, kun maito nousee ja tuntee olonsa turvalliseksi. Muut sit varmaan laitetaankin siltä seisomalta kotio. Täällä tampereellakin kuulemma iilman remppjakin kannustetaan mammoja ns. poliklinikkasynnytyksiin, että jos kaikki hyvin, ni samana päivänä mahollisesti kotiin, hui kauhistus. Kyllä siellä itekkin vähintään sen yhen yön haluis olla, vaikka sinänsä tuttua onkin.
 
Kovasti tuli potkua ja neuvolantäti antoi ++ liikkeistä. Maha vaan teki aaltoliikettä, kun oli niin vauhti päällä. Ja sit kun otettiin sf-mittaa, päätti jätkä olla kyljellään. Toivottavasti alkaa pikku hiljaa kääntymään pää alaspäin. Tuo kylkiasento on nimittäin sen lemppari, selvästi.

Mitat
Painoo: 65,2 kg
Painonmuutos: 385 g/vko
Paineet: 106/75
Hb: 129 (raudan syömisestä on ollut apua. viimeks hb 113)
Sf-mitta: 26,5

Enää huominen töitä ja sitten kesälomille! :D Vien huomenna työpaikalle mansikkakakkua, vaahtokarkkeja ja suklaakeksejä. Ihan outoa, että tuun olemaan töistä ainakin vuoden pois. Kuitenkin 5 vuotta tuolla on tullut oltua.

Mandy ja nappula 30+3
 
Voi perhana, kirjoitin piiiiiitkän viestin, mut sit palsta jumitti ja viesti on nyt jossain bittiavaruudessa. :|

Kikka, ei tuollaiset ystävät ole sinun arvoisia :( :hug: Muista että me ollaan täällä sua varten, oon varmaan ennenkin sanonut :heart:

Vaavitar, mehän voitaisiin hankkia sissiteltta sinne oven eteen jo nyt niin ei oo sit pitkä matka kun h-hetki koittaa :D Ja jos me sit vaikka ensipakkasten aikaan uskallettaisiin vauvojen kans kotiin :LOL:

Permis, mun tausta on sellainen että toivon että saisin olla siellä sen aikaa kun tunnen oloni varmaksi.. Luulis että kun esitietolomakkeeseenkin neuvolassa se laitettiin niin menis perille.
 
Imetysapua ja tukea saa muuten myös neuvolasta vilmav2 ja muutkin asiaa pohtivat :attn: Terveydenhoitaja tulee yleensä n. viikon sisällä synnytyksestä kotikäynnille ja näistäkin asioista mm. puhutaan. Suomessa yleisesti imetystä pidetään niin tärkeänä, että sen käyntiin lähtemisestä pidetään kyllä varmasti huolta. Ja kokemuksen syvällä rintaäänellä: NÄYTETÄÄN IHAN KÄDESTÄ PITÄEN :LOL:

Tää mamma sai tänään kauneudenhoitopäivän, siitä kiitokset eräälle kanssaodottajalle, sekä rakkaalle miehelleni :heart: Oli voittanut pitkävedosta ja soitti asiasta eräänä aamuna anivarhain, ja lupasi kustantaa miulle kampaajan! Kahta väriä, lisää hiuksia, ihanaa!
Kävin myös solariumissa ensimmäistä kertaa tänään mutta se nyt ei mennyt kyllä ihan putkeen :D En tajunnut laittaa koko helkkarin luukkua edes alkuun kiinni, meinasin pyörtyä ja hillu siellä sitten bärse paljaana kuin mikäkin idiootti :LOL:
NYT ymmärrän, miksi sanotaan ettei ihan sovi raskaana oleville naisille... siis tässähän on se, että pitäisi mukamas olla selällään se koko aika, no eihän siitä mitään tulee, kun menee tää iso valtimo tukkoon, ja siksi tosiaan alkoi pyörryttääkin. Noh, joskos sitten synnytyksen jälkeen, pitää yrittää ihan luonnon keinoin varmaan nyt viikonloppuna, kun luvattiin niin loistavia ilmoja!

Jajaja... noh, raskaudesta ei muuta uutta, kuin se, että huomaa kyllä synnytyksen alkavan lähestyä. Vauvan pää kolisee alhaalla, reippaasti kävellessä supistelee ja joutunut muutenkin selvästi hiljentämään tahtia. Pienet jalkaterät seikkailevat vähän väliä tuolla kylkiluiden seassa, hassua :D Miltäköhän vauva näyttää? Tuleekohan tällä kertaa tumma vai vaalea? (Vastoin kaikkia todennäköisyyksiä meidän Leevi on ihan maito!)





Ylin siis Leevi, ja alhaalla Leevin ristiäisistä kuva, mistä löytyy siis Leevin sylikummi (isin isoveli), minä, sekä ylpeä käh (=iskä :LOL: kts. Leevi-Suomi-Leevi sanakirja)
 
Tulin vaan pikaisesti käymään, kun on pakko kirjoittaa. Oon ihan paniikissa! Mun mies on kadonnut jonnekkin. Tai siis en saa sitä kiinni ja oon ihan paniikissa.
Käytiin yhdessä keskustassa ostoksilla tuos vähän aikaa sitten, mä lähdin bussilla kotia ja se sitten pyörällä. Mutta se ei ole tullut kotia vieläkään! Enkä saa sitä puhelimella kiinni. Tää on tosi outoa, koska se vastaa aina puhelimeensa.
Sen ois pitänyt olla kotona jo ajat sitten. Oon ihan peloissani että jotain on sattunut.
Itkettää vaan..kai mun pitää lähteä sitä ettimään tai jotain.
Ihan kauheeta!
Tää ei oo yhtään sen tapaista, ei oo koskaan tehnyt mitään tämmöstä että "katoaa" noin vaan. Hui :'(

No kai mä laitan ulkovaatteet niskaan ja lähden etsimään sitä!
 
heippa.
tänään neuvolassa lääkäri. Totes kanavan lyhentyneen, joten lähete äitipolille ja saikkua reilu viikko. Hieman se epäili että en enää töihin menis. ja just nyt mä olisin mieluusti menny töihin. :(
Sf oli tänään 28.5cm eli yläkäyrällä edelleen. Mitähän muuta piti kirjoittaa. :) ei meinaa muistaa.

Hirrmuisesti tekstiä oli taas tullu mun edellisen käynnin jälkeen. :)

aniit 27+6
 
outiko, voimia! toivottavasti miehes tulee kohta kotiin.
mun mies kerran "hävis".. oli oksennustaudissa mut halus välttämättä lähteä lähikauppaan. Oli kauppareissulla reilusti yli tunnin eikä vastannu puhelimeen. Puin esikoiselle ulkovaatteet ja lähdettiiin ulos etsimään miestä. Sit se soittikin takas ku oltiin ettimässä sitä että sen olo oli parantunut ja se oli mennyt yhelle luennolle koululle. Olin kyl vähä vihanen sille siitä.. mutta kyl niin helpottunut ettei ollut tapahtunut mitään.. miehet vaa on miehiä.. :p
 
Tänään otin aikaiseksi pestä vauvan vaatteet :) Oletteko te pesseet vaatteita?
Mä vedin pikapesussa ja laitoin tooooooosi vähän bio luvil pesuainetta ja ihan vähän huuhteluainetta.

Tänään myös sain ison jätesäkillisen vauvalle vaatteita, on kyllä kaikenlaista :D Meidän lapsella ei tuu olemaan pulaa vaatteista. heh.. :D Mutta oli kyllä sellaistakin mitä en huolinut, käytettyjä kun olivat niin osa oli ihan nukkainen jo enkä halua sellaista laittaa toisen päälle :D Tosin meneehän ne koti oloissa jos on kovakin sotkemaan sitten :D
 

Yhteistyössä