ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - helmikuussa

haikara Ihastuin kyllä noihin Gessleinin rattaisiin. 2009 väritkin on niin söpöjä. Varsinkin yhdet, ruskeat pääväriltää ja turkooseja kukkia. =)

Tänään masu on ihan huiman ison oloinen.. iltaturvotusta, mutta enemmän kuin ennen. Viikot poksuu.

Mandy ja nappula 17+0


 
Omaa napaa vaa: Huusin äsken käytettynä turvakaukalon 60eurolla (uutena 150-160e), oli ihan uudenveroinen ja jopa takuuta jäljellä. tämmösen: http://www.britax.fi/BabySafeplus08.htm . Huomasin kun kattelin noita sivuja että tämmönenkin on nyt keksitty: http://www.britax.fi/BabySafeSleeper08.htm eli vauva on makuuasennossa koko ajan. hintaa melkeen 300e.. :eek:
Loput tavarat ostetaan sit touko-kesä-heinäkuussa.
Neuvola olis sit ke :)
Noi testit väittäis että tyttö olis tulossa.. mut en sit tiedä. :)

Meelaie & Papu 17+3
 
Näin raskautesi etenee
Laskettu aika: 5.8.2009

Lapsi hedelmöitettiin: 12.11.2008..( ei kyl meiän laskujen mukaan :D )

Olet viikolla: 17

Olet kuukaudella: 4

Raskausviikkojen ja -päivien määrä: 16 viikkojen 6 päivien

Näin monta päivää synnytykseen: 162

 
Mulla tuli noista kahdesta testistä tyttö. Noh, 16.3. on rakenneultra. Jos sukupuoli näkyy siinä, niin haluan kyllä tietää kummalta se näyttää. =)

haikara Vielä noista Gessleineistä.. Oon ihan rakastunut noihin uusiin väreihin. :D Mistä te ostitte ne? Suomesta vai ulkomaisesta nettikaupasta? Jyväskylässä Oz Baby myy Gessleiniä, mutta niiden nettisivuilla ei ollut tuota Visionia. Pistin sinne kyselyä. Saksasta vois saada halvalla, mutta mua mietittyttää se, että jos kärryihin tulee jotain vikaa, niin kuinkas sitten lähdet selvittelemään takuita yms. Menea vaikeammaksi.

Onko kellään kokemuksia ulkomaisista nettikaupoista vaunujen ostossa?

Mandy ja nappula 17+1
 
Tänään sitten vuorossa päänsärkyä ja pahoinvoinnin tunnetta.. yöunet olivat lyhyet ja se tuntuu voimistavan tuntemuksia :(

Mulla ei ole ollut kuin ekassa raskaudessa ihan alussa päänsärkyä.. toisessa en muista tällaista ongelmaa olleen, mutta nyt tämä päänsärky on lähes päivittäistä..

L3nen (17+2)
 
Mulla kanssa tota päänsärkyä on melkein päivittäin.
Kävin apteekista jo hakemassa erikseen itselleni särkylääkettäkin kun mies ei anna syödä juuri mitään lääkkeitä..
Onhan se toisaalta ihan hyväkin että on mukana tässä touhussa ja huolehtii, mutta välillä kyllä menee vähän liian pitkälle tuo "vahtiminen"
Mitään ei sais tehdä ja aina kun vaikka käydään jossain syömässä niin mun pitää vakuuttaa sille ettei siinä ruuassa varmasti ole mitään kiellettyä...
Sitten jo melkein heti kun saatiin tietää että vauva olisi tulossa niin hän oli sitten nähny bussissa sellaisen mainoksen missä mainostettiin särkylääkettä missä vielä erikseen luki että sopii raskaana oleville ja imettäville. Sitä sitten piti käydä ostamassa.
Tietysti yritän selvitä ilman lääkkeitä, mutta välillä päänsärky menee niin pahaksi että pakko on pilleri ottaa.
Onko muilla tälläistä ongelmaa että mies olisi liiankin huolehtiva ?
 
Herranjestas, kun tänne ehtii tulla paljon tekstiä vaikkei oo kuin muutaman päivän koneelta pois! =)

Huolehtivasta miehestä: Meillä ei kamalasti huolehdita, pitää joka toinen päivä sanoa, että voisitko kysyä mitenkä raskaus on sujunut, onko ollu kipuja tms. =) Kai muhun sitten luotetaan, että teen parhaani.. Toki miehen työtkin on semmoiset, että niistä on mukavasti molemmille stressiä (yrittäjä).. Mies ei edes tiedä, minkälaiset vaunut tulevat, eikä todellakaan välitä väreistä, kunhan ne toimii haluamallaan tavalla. Vähän on tehnyt vaikeuksia löytyy säädettävällä aisalla olevia vaunuja, joita vielä n.2metrinen mies voisi työntää.

Ulkomaisista kaupoista: Jos ostat EUn alueelta sellaiset vaunut, joita Suomessakin myydään, täytyy suomalaisen maahantuojan takuukorjata myös ne tänne ulkomailta haetut vaunut. Tai näin olen ymmärtänyt (kuluttajasuojasta). Toki, jos Saksasta ostat, ja sitte laitat vaikka sähköpostia takuun aikana rikkimenneestä osasta, ne kyllä lähettävät postitse sulle. Tai meillä on näin toiminut rattaissa, jotka ostettiin Usasta.

Kannattaakohan tuollaiseen kaukaloon/autosänkyyn investoida noin paljon? Lapsi mahtuu kuitenkin kaukaloon noin 6-9kuukautta... Jos sen ulkopituus oli 87cm, niin sisämitta on enintään 75cm.. Olen erittäin skeptinen näihin kaikkiin juttuihin. Olen joskus ollut töissä lastentarvikeliikkeessä, joten ehkäpä olen jäävi näissä asioissa enkä sano mitään. :D

Vaavitar + tintta
 
mäki huvikseni tuolla alskurilla kattelin ni poika olis tulosa meille.. :D voip hyvin pitää paikkasaki,ku o ollu pahoinvoinniton raskaus ja näin ni vanhojen uskomustenki mukaa vois poika olla.. samapa tuo kumpi on, kunhan on... :heart:

joku oli kaukaloita kattellu,meillä ei siinä ole enää miettimistä, myin esikon kaukalon viime syksynä perhe tutulle ja ostan sen hältä nyt sitten takasin.. myin onneks halavalla ni saa itekin halvalla takas... :LOL: http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=808&toimittajaid=10 tälläienn siis meilläs e kaukalo.. värina sellainen juvela harmahtava ja vaalea beige..
suosittelen kaikille kyllä ehdottomasti tota jalustallista kaukaloa vaikka onkin kalliimpi vähän, mut on toooosi helppo.. itellä oli aluks ihan hetken pelkkä kaukalo (gracon joku vanhempi) ja hermo meni talvella niide vöiden kans.. :ashamed: tossa ku ei tarvii vöiden kans taistella...

musta tuntuu et mun massu kasvaa nyt ihan sika vauhtia.. :eek: turpoo vaan.. isompi on ainakin ku esikosta näillä viikoilla..

asunnosta piti munkin vastailla.. tällä hetkellä ollaa tälläisessä 47m2 kaksiossa, mistä si muutetaa ku miehen talo valmistuu ni sinne.. siellä o nyt tällä hetkellä vaan 50m2 asuintiloja valmiina ja pohdinnan alla on et tekeekö yläkertaa vaiko eikö.. tarkoitus olis talo myyä pois sit het ku sen voi myyä vuode päästä,ni eihän tässä jäis ku puoli vuotta aikaa kitkutella pikku neliöillä.. sit pääsis isompaa.. katsoo nyt..mut jos yläkerran tekee ni sit neliöitä olsi se 100m2...

ostettii muute perhe mallin auto mulle viikonloppuna..sellaane V70 volvo :heart: nyt kelpaa ajella..meillä olis nyt si kaks 7paikkasta autoa et mahtuu isompikin katras kyytii.. :LOL: ei vaan,kyllä taitaa vauvojen teko loppuva tähänjos sit joskus iltatähtee _suunnittelis_ vielä.. :D

nyt on mentävä esikko tossa kiukkuaa mun lahkeessa taas... :wave:

peikko ja papunen 13+4 :heart:
 
Hihii, musta tuli tänään täti!! (taas :D ) Isoveli soitti tossa ja kerto et terve vauva oli syntyny... :hug: Oon tässä miettinytki et mukavaa kun meitin vauvoilla ei ole kuin puoli vuotta ikäeroa. :) On sit leikkikaveri ku menee kylään. :D

Kendi ja vaavi 13+4
 
Onko kellään aikaisempaa kokemusta tai tietoa 4D-ultraäänestä? Millä viikolla sinne kannattaa mennä? Voisiko 4D korvata rakenneultran eli katsotaanko siellä samoja asioita? Entäpä hinta?
Meillä nimittäin kaupunki ei maksa rakenneultraa vaan joutuisin halutessani käymään yksityisellä. Ajattelin sitten että menisikö sen sijaan 4D-ultraan. Luulen, että ainakin johonkin haluan mennä näkemään vauvan!

PeeJii ja Tiuhti 16+2
 
Täältä löytyy kanssa huolehtiva mies :) Ei anna mun kantaa mitään painavaa ja on jo pitemmän aikaa ollut sitä mieltä, että pyörällä en sais ajaa, kun on niin liukasta jne. Sitten muutenkin hoivaa ja hellii kokoajan. Ja silittää ja puhuu mahalle :D

Vaunuista Mä olen nyt jo melko varma että ostan noi Ora taigan yhdistelmät kovalla kopalla, vuoden 2009 mallia.

Näin viimeyönä taas vauvaunta. Unessa mun äiti vei mut synnyttämään Lidliin :D Ja neuvolantäti sanoi että poikavauva on tulossa. On kyllä ihme unia aina..

Huomenna alkaa jo 19. raskausviikko! Kohtahan tässä ollaan jo puolessa välissä, vaikea uskoa todeksi miten nopeasti aika menee..

Outiko 17+6
 
Hei, pitkästä aikaa.
Täällä alkaa väsymys pikku hiljaa hellittämään, nyt jo kolmas päivä ilman päikkäreitä :) jipii. Neuvolassakin on käyty. Kaikki oli ok, hemppakin oli 148. Painoa tullut koko raskausaikana 200 grammaa, ihan hyvä. Tiedän kyllä, kun kesä lähestyy, niin jalat turpoo ja kiloja kertyy. Viimeksikin tuli jalkoihin niin paljon nestettä viimeiset puolitoista kuukautta, ettei kengät mahtunu jalkaan. Onneksi oli kesä, yhet rantasandaalit vaan mahtu, nekin oli painanu aina ihanat jäljet jalkoihin. Äh. Seuraava neuvola onkin ens viikolla, tai sen neuvolalääkäri. Rakenneultra on sitten maaliskuun lopussa. Aika menee aivan hurjan nopeesti.

Synnytystä en oo vielä hirveesti miettiny, eikä kauheesti pelotakkaan, mutta voi olla että lähempänä h-hetkeä alkaa jännittämään. Neuvolassa sanottiin, että ois ihan hyvä mennä sitten lähempänä pelkopolille, jos yhtään tuntuu siltä. Mun edellinen synnytys oli niin vaikee.

Galluppia, me asutaan 90m2 omakotitalossa, 3 makuuhuonetta. Kyllä me vielä muutama vuosi aateltiin tässä pärjätä.

Sain siivottua muuten, mutta lattiat pitäis vielä pestä ennen kuin poika herää.

Täälläkin masu on jo aika pallo, enteilee kovasti yhtä isoa masua kuin esikkoa odottaessa.
Nyt sinne lattian pesuun.

Iloista laskiaistiistaita kaikille =)

Helmiir ja KerttuIlmari tasan 16
 
PeeJii Mä meen nimenomaan tuohon 4D-ultraan yksityiselle, kun kunta ei tarjoa sitä rakenneultaa. Eli se 4D-ultra on nrakenneultra 4D muodossa. Ne neuvolan laitteet on kait 3D tai 2D. Muistelin, että ultra tehdään viikoilla 18-26. Suosittelivat varaamaan raskausviikon 20 jälkeen, jotta kaikki sydämen rakenteetkin näkyy selvästi. Menen itse siis raskausviikolla 21. Hinta täällä Keski-Suomessa on käsittääkseni 200 euron tietämillä. Ihan järkyttävän kallis!

Mandy ja nappula 17+1
 
Täällä ei ainakaan ole YLIhuolehtivaa miestä ;) Välillä tosiaan pitää varmaan muistuttaaki et hei mä oon raskaana! Mut kyllä se välillä huolehtii, jos esim näkee et mä kannan jotain raskasta ja sit ku ollaan lähös jonnekki ni kantaa pojan ettei mun tartte. Ja kotona nostelee syöttötuoliin ettei mun tartte sitäkään tehä. Tarpeeks kantelen sit muuten ku mies on töissä.

mertsu 14+3
 
Täällä ei oo mitenkään kauheen huolehtivaa miestä. Tai on kyllä hyvin mukana jutussa ja kiinnostunut, mutta ei mitenkään höösää. Meillä menee ennemminkin niin päin, et mies patistaa mua lenkille ja muihin hommiin, kun mä haluaisin vaan olla ja löhötä :LOL:
Hokee, et mull etulee siitä parempi olo ja jaksan paremmin. Huolehtimista sekin ja arvostan kyllä. Ruuan suhteen on aika tarkk aja kyselee usein oonko varma saanko syödä.
Hellimisestä ja masun silittelystä täytyy välillä muistutella.. :kieh:

Valkovuodosta: On ja liian paljon, hyi! Lääkärissäkin kävin, kun epäilin hiivaa mut ei ollu. Normaalia siis tuo runsas vuoto.

Jee, saatiin tänään uus sänky! Ollan melkein kaks viikkoa nukuttu vuodesohvalla, kun minä menin ja myin meidän vanhan sängyn pois enkä tajunnu, et sängyissä on aika pitkä toimitusaika :snotty: No mut hyvää kannattaa odottaa. Nyt on molemmilla oikeat kovuudet patjoissa. Luulis olevan tänkin valaan hyvä siinä köllötellä :)


Möhkis ja Leppis 15+6
 
Hei tänne kaikille! Ensimmäisenä Pahoittelut etten ole tänne kirjoitellut ja seuraavaksi heti KIITOS kun olette pitäneet minut listalla. :)

Sitten Kuulumisiani tänne ajattelin kirjoittaa Että Np-Ultra meni hyvin sillon ku se oli 21.1 Ja turvotusta oli 0,4mm ainoastaan ja Oli hirmu vilkas ettei meinattu saada edes selville oliko sielä turvotusta kun tarjos nätisti vaan peppua ja jalkapohjia ruutuun. :) Kärsin hirveestä pahoinvoinnista aluksi ja sitten selkäkivut on vähän vaivannut. :)
Huomasin nyt että kivempi kirjottaa tänne kun kaikki samoilla linjoilla kun samoja viikkoja aika lailla. :)
onko kellää tietoa millainen on JORVIN rakenne ultra? onko ihan vaan 2D vai olisko jopa 3D?
Hirmu kiskuri hintaa pk-seudulla 4D ultrasta ku 200 euroo maksaa mennä yliki vissii jo :O
Mua kiinnostais tietää jos suostutte kertoon että miten teillä on tullut painoa raskauden aikana?? Meillä ei oo tullu sitte grammaakaa... :O Kiitos jos jaksatte vastailla ja kelpuutatte viel joukkoo :)

BB & Toukka 16+4 :heart:
 
baby butterfly mulle on tullut painoa alusta asti noin 5kg. Ihma kun neuvolass ei ole mitään sanottu. Nyt taitaa painonnousu olla tasoittumassa. Ruoka on kyllä maistunut kun tupakkaa en ole poltellut. :whistle:

Munkaan mies ei ole mitenkään kauhean huolehtiva. Kyllä se kauppakassit kantaa ja on kiinnostunut. Mutta mä oon se joka meillä pakottaa lenkille lähtemään.

Outiko mieletöntä synnyttämään Lidliin! Mä kyllä repesin :LOL: . On nää raskaanaolevan ihmisen unet kummallisia.

Mun mielestä mun maha on kasvanut hirveästi! No ehkä siihen tottuu!

Päksäkkä 16+0 POKSIS
 
Täällä olis matti myöhänen, joka ilmottautuis mukaan =) Pitkään on jo pitänyt mukaan liittyä, mutta olen ollut saamaton. Listaa varten: ikää on siis 22, sairaalana jorvi, esikoinen ja la 11.8.

annu ja nykerö 16 :)
 
Hei vaan taas! Ja uusiakin mukana, mukava kun joukko kasvaa!

Painosta, ja sekin on noussut. Nyt noin 1 kg varmaankin, viime neuvolassa laskua oli edelliseen neuvolaan 400g. Pitäisi yrittää pitää painoa alhaisena, koska muutenkin oon painoindexissä 25. Mutta iltaisin tulee nälkä, jos yrittää pärjätä esim.jogurtilla ja hedelmillä. Leipää pakko saada. :) Mitä yleensä iltasyötte? Mulla se auttaisi erittäin paljon painonnousuun, kun ei enää illalla 6-7 jälkeen söisi mitään. Mutta kun tv:tä katsoo niin...

Unista: Näin unta, että vauva(poika) syntyi jo nyt tähän hetkeen, ja meillä ei ollut mitään valmiina. Meidän tökättiin vain sairaalasta yöllä pois ja piti lähteä siskolta hakemaan vaippoja. Meillä oli vain sellainen lämpöpussi, missä vauvaa pidin sylis koko ajan. Ei siis turvakaukaloita yms. Onneksi saatiin sairaalan vauvanvaatteet pitää vauvalla päällä. :D
Heräsin unesta ihan hiestä märkänä. Vauva ei kyllä itkeny unessa ollenkaan.

Aurinkoista päivää kaikille!

Vaavitar + tintta 15+4/5/6
 
Neuvolalääkärikuulumisia:

viuh, viuh, viuh.... eilen kuulimme ensimmäistä kertaa elokuisen sydämenäänet. Aivan ihanaa saada pitkästä aikaa todisteita että elossa siellä masussa ollaan. Vaimeilta ne äänet vielä kuuluivat ja eivät meinanneet ensin löytyä, kun kaveri oli niin vilkas liikkumaan. Potkujen vaan antoi ensin tömistä dopplerissa. :) Kaikki tuntui muutenkin olevan hyvin.

* Paino: -350g/vko, yht. -800g koko raskausaikana
* RR: 120/61, p.71
* Pissa: puhdas
* Syke: + 150
Sf-mittaa ei vielä mitattu. Seuraava neuvola on rv:lla 22

miranda + elokuinen 16+2
 

Yhteistyössä