ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - joulukuussa

HYVÄÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE!!!

Mä kans kävin henkkamaukal ja ihailin äitiysvaatteita....en vielä ostanut, kun yhet lökö-housut, farkkuja en uskaltanut, kun jos toi ahteri tässä viikkojen edetessä kovasti leviää, niin jääpi sitten käyttämättä....kerkiihän tuota, viimestään sitten kun joudun pukeen lakanan ylleni :D

maaliskuu ja pikku-onni 7+4

Eilen oli sitten se kauan odotettu varhaisultra. Jännitti niin pirusti että. No onneksi kaikki kuitenkin oli hyvin; sikiö oli 9.7 mm ja sydän pamppaili. Gynen mukaan viikkoja eilen tasan 7. Jotenkin harmittaa, kun itse elin jo viikon edellä, vaikka eihän sillä mitään väliä ole. Pääasia, että pikkuinen oli tallessa.

Rimpressa ja Leppis 7+1

Varovasti ilmoittautuisin.. Mulla on vähän kinkkinen tilanne. Ennen joulua luulin saaneeni keskenmenon, mutta kun kävin lääkärissä siellä näkyikin pikkuinen ja syke (mä en kyllä nähny sitä sykettä =( ). Lääkäri oli sitä mieltä että raskaus on pidemmällä kuin viimeiset menkat antaisi odottaa, mutta merkkasi papereihin viikoiksi kuitenkin yhden vähemmän kuin sitä edellisistä menkoista ois aikaa. Eli tässä sekava alkusepustus. En siis ole itse kovin varma että kaikki ois hyvin kun en nähny sitä sykettä ja vähän hermostutti, jos sikiö on pienempi kuin viikkojen mukaan pitäis. Täällä on kuitenkin ollu puhetta tosta koosta ja se on vähän rauhottanu. Lääkäri meinaan sanoi että viikkoja 7 ja koko 11,2mm.

Neuvola-aikaan on vielä melkeen 2 viikkoa ja ultraan ei huolinu aiemmin kuin 26.1. ja sanoi tylysti että joudun tulemaan vielä uudestaan jos sikiö on vielä liian pieni. Ei ollu kätilö puhelimessa, eikä auttanu vaikka luin lääkärin kirjoittamasta paperista =(

No tulipa vuodatettua.. Toivottavasti saan kuitenkin jatkaa teidän seurassa loppuun saakka.

Niin toista lasta odotan (tyttö -05) ja luultavasti Kättärille olisin menossa.
misu75 rv 9+1 (omien laskujen mukaan)

heippa!

ensin HYVÄÄ UUTTA VUOTTA KAIKILLE!!! :flower:

NANNUZ ja TUU-TIKKI kiva kuulla että en ole ainukainen....
Joo pitääpä neuvolasta kysästä siitä selkätuesta..ja kaveri tuossa
sano että sillä on kaapissa, kun se oli joutunut oman ostamaan odotus aikana..

TUU-TIKKI sillä perusteella kun se neuvolan tätsy vannotti, että ei kuulu. ehkä se sit sano just sen takia, etten panikois, jos ei oiskaan kuulunut mitään. en oikein tienny oisko pitäny uskoo sitä.... mut on tää mahakin jo niin iso, että on ollu hetken aikaa jo sellanen tunne, että olisin pidemmällä. perjantaina selviää ultrassa...

Nannuz: Jep ultraamalla tuulee selvyyttä. Tosin en usko kuten aiemminkin eilen kirjoitin siihen että se ihan tarkkaa aikaa se ultraus antaa, mutta riittävän tarkan kuitenkin. Niin ja toka ultra (rakenne) korjaa jos eka meni mönkään. Lienee niin että neuvolan dopplereilla vai mitä ne nyt on, sydänäänet alkavat kuulua hajonnalla 8-16 vk. Riippuu niin koneen antiikkisuudesta, äidin muodoista, kohdusta, istukasta ja sen sellaisista. Eli joillain ei vielä vk 12 kuuluu, voi jopa mennä viikoille 16 ja taas toisilta voi jo kuulua viikolla 8. Oma eka neuvola vk 9, eivät ehdota kuuntelua ja en viitsi kyllä pyytääkään, vaikka kiva olisi kuulla. Vaikka sen kuinka tietäisi etä kaikki voi olla hyvin vaikkei kuulu, niin kyllähän jäisi kaivelemaan. Saattaisi talsia omakustanteiseen ultraan siinä kuukauden aikana ennen np-ultraa. :) Oli sulla nannuz viikot mitkä hyväänsä, niin kiva kun sydänäänet kuului. Mitkäs ne muuten on omien tietojesi mukaan? Tuollahan on laskureita joihin syötetään oikea kiertokin, eikä oletusta 28, vaikka sitä kai se neuvolatätikin aluksi käyttää ja ultra sitten vaihtaa päivää...

Tuu-tikki ja manteli 6+1

Huomenia. Mun uus vuosi sai ikävän käänteen sillä aloin vuotamaan eilen. Verta ei tullu hirveen paljon mutta nyt mua pelottaa ettei kaikki enää ole hyvin.
Eka ultra olis vasta 19.1 ja en tierä pystynkö tän epätietouden kans odotella sinne asti.
Ehkä on viisainta tilata aika yksityiselle vai voisko tälläisis tapauksis mennä ihan vaan tk:n päivystykseen? Neuvolakin aukee vasta loppiaisen jälkeen.

Mooka 9+5

Hyvää Uutta Vuotta!

Minäkin palaan sitten huomenna taas myyjän hommiin-seisomatyötä täysin. Saa nähdä kuinka sitä jaksaa kun päikkärit esikoisen kanssa nyt tullut otettua..No esikoinen valvoo 00-01 ja heräilee pitkin yötä,joten voihan tuokin väsymystä nyt vaan lisätä..

Maha pullottaa paljon varsinkin iltaisin..Esikoisella hyvä kun 18vkolla mahaa näkyi.Mietin vaan kuinka saan salassa mahan töissä pidettyä,kun on työasu...ja hitto vie juuri nyt pitäisi uusi takki saada joka on istuvampi...edelliset"lumput"peitti mun raskauden loppuun asti :LOL:

No teen neljä päivää/vko ja la useimmiten töissä,niin saan tytön kanssa viettää aikaa viikolla..Pelottaa vain kuinka neiti tottuu perhepäivähoitajaan-josta itse en edes pidä...mutta kun paikkoja ei ole-no siirtoa odotellessä päiväkotiin.

Ma aion varata vasrhaisultran-ovat nyt lomilla siellä. 13.1 eka neuvola.

pompula ja masuasukki 6+7

TUU-TIKKI: omien laskujeni mukaan olis nyt vasta 8 vkolla. mulle on loppujen lopuksi ihan sama, kunha se vaan nyt on siellä ja pysyy :heart: oon nähny ennen sitä serkun neuvolaa jossa olin mukana niin kamalia painajaisia, että huh. ja kun pahoinvointi on loppunu kokonaan oikeestaan. mutta... ei pidä ajatella liikaa :p
meidän iskä muuten nimes vauvan nyt sit jereksi.

-Annu & Jere- :D

Toivottavasto Mooka vauvan alku olisi vielä hengissä ja hyvässä kasvussa! Täällä pk-seudulla taitaisin itse soittaa polille jos ottaisivat ultraan - yrittäisin ainakin.

Minulla se ainakin on niin että mitä enemmän tulee viikkoja sen ikävämpiä keskenmenot on. Vauvaa on ennättänyt odottaa, asia todellisempaa, on kerennyt jo ehkä jollekin kertoa. Ylipäänsä se että sikiön kehitys on jo pitkällä, se on jo enemmän oikeampi vauva. Noin vk 15 eteenpäin kun vauva jo on ihan vauva, asia tyntyy aivan kurjan hurjalta. Toivon sydämmeni pohjasta etten koskaan joudu tilanteeseen jossa joudun päättämään keskeytyksestä :(

Nannuz: Ehdottomasti paras juttu on tietenkin että vauveli on hengissä. Huomenna kuullaan sitten ne ultra viikot.

Mulla on räkis ja kaikki miehety eli mies ja 2 poikaa ulkoilemassa. En jaksanut ajatellakaan moista, olo on ihan sippi ja räkää pää täysi, koko ajan saa niistää. Mieletön flunssa kausi ollut itselläkoko syksyn, ei oikein kunnon taukojakaan ole ollut. 2 antibiootit popsinut ja ne aika vähän jeesanneet. Nyt taas...

Tuu-tikki ja manteli 6+1

Oikein hyvää uutta vuotta kaikille! Tämä mamma oli eilen tanssimassa baarissa. Ens lauantaina meen vielä, mut taitaa baarissa käymiset loppua siihen. Eilenkin rupes väsyttämään jo 21 aikoihin ja päähän särki myös. Oon nyt lomalla menny ennen kymmentä nukkumaan. Onneksi paras ystäväni keitti sitten teetä niin sai vähän kofeiinia.

Mulla oli 30 päivä eka neuvola ja kaikki oli hyvin. Eka lääkäri on jo 9.1 ja ultra 19.1. Aikaisemmin oli puhetta et pääseekö miehet töiden puolesta synnytykseen mukaan. Niin vähän pahalta näyttää täällä kun miehellä on joku tiimikoulutus jo ultrapäivänäkin usein on koulutuksissa ja työmatkoilla ihan Kiinassa asti. Näillä näkymin ei olis elokuussa yhtään reissua tiedossa. Kuitenkin on kohtalaisen johtavassa asemassa, joten olin kyllä sitä mieltä et vois olla sieltä koulutuksesta pois.

Mulla oli alkuraskauden ultra vuotojen takia viikoilla 7+3 mutta oiskin sit ultran mukaan ollut vaan 6+3 sillon oli 6.1mm kokonen. Joten ois hedelmöittynyt n. 6 päivää myöhemmin kun mitä menkkalaskurit antaa ajaksi. Mikä on todennäköisempää kun mulla on ollu 31-32 päivän kiertoja pari. Mutta nyt neuvolassa olivat sitä mieltä et sitten 19.1 katsotaan se laskettuaika ja sitä muutetaan vaan jos on viikon tai yli sen alkuperäsen. Elikkä meillä olis just 6 päivää. Mutta katsellaan. Pitää ruvetä nyt sitten itekin laskenmaan viikot samaan aikaan niitten neuvolan laskujen kanssa.

Outiko Mä oon joskus kattellut niitä tyttökavereiden oppaita, mutta ne oli viimeks kaikki lainassa. Lainasin sit kans aika humoristisen kirjan -Vauva tilauksessa koko paketti 9 kuukauden toimitusajalla.

Mookalle sen verran "lohdutuksen" sanaa, että minullahan on reilun viikon vuodellut. Jouluaattona ihan kunnolla vertakin ja hyytymä tuli kans. Ja sen jälkeen tommosta tuhruttelua, joka on välillä ruskeaa ja välillä vaaleanpunaista. Kävin viime maanantaina yksityisellä ultrassa ja hyvin luottavaisin mielin olen nyt, kun lääkäri totesi sen veren johtuvan miun istukasta jotenkin. Se näytti sieltä, että tässä on vielä lisää tätä minkä pitäisi vuodella ulos ja ettei asialla ole keskenmenon kanssa tekemistä. Et voi noinkin "hyvin" siullakin tilanne olla. Toivotaan parasta!

Heili

Raketit ammuttu onnistuneesti :D
Tääl oli illalla IHAN HIRVEÄ MYRSKY.. tätin kans todettiin et ei uskallettu juuri taivalle asti kattoa, ku meni vahatessa et mihin päin ne raketit lähtee.. ja ukot ei tietty suostutu edes ajattelemaan vaihtoehtoa ilman raketteja! Onneks sit 22 pintaan vähän tyynty et uskallettini lasten kans ulos.. (tosin oman neitini jäi toisen tätini hoitoon sisälle).
Tänään tääl on ollu sit sellanen mukava reilun -10 asteen pakkanen..nyt pitää alkaa isännälle sapuskaa laittaan.. :p
Mullaki toi laskettuaika tulee suurella todennäköisyydellä muuttumaan... mut eletään nyt tän mukaan et
sukkapari ja "veikko" 7+4

Onnellista uuttavuotta 2009!

Olin myös baarissa juhlimassa vuoden vaihtumista. Ainut sinkkuystäväni tuli viettämään uuttavuotta kanssani. (Ystäväni erosi hiljattain pitkästä suhteesta ja kaipasi seuraa.) Ainoana toistaiseksi perheettömänä ystävänä kutsuin hänet luokseni ja vietimme molemmat ensimmäistä kertaa vuodenvaihteen kaupunkimaisemissa. :) Pelkäsin tuottavani ystävälleni pettymyksen, kun kerronkin olevani raskaana enkä juo mitään. (Ja ennen kaikkea pelkäsin kamaalaa pahoinvointia ja sitä etten pysty lähtemäänkään mihinkään koko iltana!)

Pelkoni eivät onneksi toteutuneet ja vietimme kaikin puolin hauskan illan. Baarissa kyllä väsytti jonkun verran ja valomerkin jälkeen alkoi olla jo huono olo syömättömyydestä, mutta onneksi kaupungista sai yöllä kanasalaattia! :)

Baarireissut eivät kyllä yleisesti ottaen enää juurikaan houkuttele. Jotenkin on alkanut jo miettiä ihan omaa turvallisuuttaankin (humalaiset ihmiset ovat arvaamattomia). Ehkä se on merkki siitä että itsesuojeluvaistoni vain ovat heräämässä ennen äidinvaistoja. :D

Illusia & Rusina 7+6

ps. Mieheni nimesi jälkikasvumme sen koon perusteella ensin Shrimpmaniksi ja sitten Mr. Beaniksi. Ja oli sitä mieltä että poika sieltä tulee. :) :heart:

Saunottiin ja syöpöteltiin eilen mummolassa hyvässä seurassa ja puoli kahdeksalta kotimatkalla ajeltiin pidemmän kaavan mukaan tulitteita bongaillen. Kova jyske kävikin heti kuudesta lähtien ja pienin (5v) vähän pelkäsikin eikä uni meinannut tulla.

"Kerttu" pysyi edelleen salaisuutena (ne lääkkeet... :whistle: ) vaikka ihme kyllä, sillä tuhersin itkua jopa siksi, että läheinen cittari oli jo kiinni. Siis itkin ihan vaan siksi että kauppa oli jo kiinni vaikkei siis ollut puutetta mistään tms. :LOL:

Tänään on tölsyn anti saanut paikolleen itse kunkin ja nyt illasta on mässätty vuoden ekat pizzat. Mexicana-kastike, jalapenot, chili ja paprika maistuu yhä niin taivalliselle täytteelle mutta saa nähdä kuinka paljon närästää ens yönä! :p

iinaZ & "Kerttu" 7+6 (oilin mukaan 8+0)

Heippa.

Vähän uutta kertomista olisi tännekin. Eli, vuoto, joka alkoi 20.12 ei missään vaiheessa yltynyt kovaksi ja pysyi koko ajan ruskeana. Mukana tuli kuitenkin kudoksia, joiden vuoksi soittelin sinne lääkäriin. Silloin epäilivät km, koska 19.12 ultrassa ei löytynyt sikiötä (6+0). Sen takia lääkäri oli sitä mieltä ettei tarvitse mennä tarkistukseen vaan luonto hoitaa homman. Nyt sitten soitin neuvolaan, että pääsisin kontrolliin, että kohtu on varmasti tyhjä. Aikani tätin kanssa juttelin ja hän oli kovasti sitä mieltä, että hedelmöitys on tapahtunut myöhempään ja vuoto on ollut vain alkuraskauden vuotoa. Oireet on edelleen kovat, oksettaa ja maha on tosi turvonnut. 8.1 on ultra, siihen asti elämme jännityksessä jatoivomme kovasti ihmettä. Olemme kuitenkin jo henkisesti varautuneet suru-uutisiin.

Vilma

Yhteistyössä